Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorkáři mají v autoškole nové jízdní testy. Potrápily i profíky

Od listopadu začala poměrně v tichosti platit novela zákona upravující praktické zkoušky v autoškole pro motocykly bez rozdílu kubatury. Jsou podstatně přísnější a než se dostanete do provozu s komisařem, musíte absolvovat několik úkolů na cvičišti. Novinku jsme vyzkoušeli, nováčci se rozhodně nemají na co těšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i24l69o30š 44K44o59l34m51a13n 6186773297352

Před čtyřmi dny jsem "oslavil" výročí složení zkoušky na moto a na místě vydání ŘP. Mrzlo až praštělo, ale nám to nějak nevadilo a většina z nás měla motocykly poschovávané okolo hospody, kde jsme dělali zkoušky. Pérák byl perfektní moto na ovládání a já ujel instruktorovi, než stačil za mně nasednout. "Esenbák" - zkušební komisař to přešel se smíchem a za chvíli nám psal řidičáky. Dnes jezdím na trochu jiném motocyklu a pořád mně to baví, je to koníček na celý život.

0/0
30.12.2015 9:08

P53e69t32r 12K34e45ř 8233944402428

Aha, tedy zvládnout předepsané testy je velkým oříškem i pro velmi zkušené jezdce a musí na místě činit několik pokusů pro alespoň akceptovatelné provedení byť mají stroj "v ruce". A takovou zkoušku má zvládnout člověk s takřka nulovým tréninkem na první pokus, který může za dobu svého výcviku vystřídat i několik typů motorek??! Pominu li absenci typového určení stroje, rozvor, váha, výška, bude jistě hrát nemalou roli i těžiště. Dále, proč mám nutit motocyklistu k velmi pomalé jízdě bez opory, když takový úkon bezpečnost nezlepší. Pro bezpečnost jízdy se naopak vyučuje použití opory obou končetin. Poslední úkon je již na hlavu postavený i "Dopravní zákon" jasně uvádí povinnost řidiče přizpůsobit rychlost... . Vyvstává tedy otázka, proč takový nesmysl vznikl. Můžeme nyní očekávat podobné zhovadilosti také pro budoucí řidiče ostatních skupin??

0/0
30.12.2015 8:02

M25a53r35t26i52n 23K90ř52í58ž 9373872880907

Živě si pamatuju na svoji "zkoušku" na řidičák A. Vytáhli jsme stroj, s intsruktorem zajeli za roh. On si dal cigárko, pokecali jsme a vrátili se s velkou slávou před inspektora. Ten se zeptal: "Dobrý?". Instruktor odpověděl: "jo"...a bylo to. No a od tý doby jsem na motorce seděl tak jednou.

0/0
17.12.2015 12:03


J75a41n 53Z33a41p65l60e66t38a80l 3198959545636

Zbytečná obstrukce,

obzvláště v situaci, kdy na jízdy motocyklem kubatury do 125 ccm nepotřebujete speciální řidičák na motorku.

A to Vám píši já, bývalý motorkář s celoživotním nájezdem odhadem tak 400 až 500 tisíc km na motorkách nejrůznějších kubatur od Jawa 50 typ 20, skůtr Tatran, až po Jawu 350 panel s přívěsným vozíkem PAV.

Dnes v konkurenci motorek obsahu až 1800 ccm jsou třistapadesátky samozřejmě směšné, ale tenkrát, kdo ji měl, ten si myslel co nemá, protože to byla špička na našem trhu, teda kromě několika Yamaha 750, ale ty byly jen opravdu pro vyvolené.

Je s podivem, jak jsem přežil své jízdy na motocyklech, když podobné jízdy zručnosti coby podmínka získání řidičáku na motorku požadovány nebyly. Pokud si vzpomínám, absolvoval jsem nějaký kousek jízdy se zkušebním komisařem, ale je fakt, že jsem ten řidičák dělal v paku též náklaďák, osobák, traktor. ŘP na malý motocykl do 50 ccm jsem již měl.

Přežil jsem vše, půl milionu km na jedné stopě bez zranění.

0/0
17.12.2015 10:39

R78o14b51i33n 31Ž80i53ž75k19a 2288164206606

S ŘP B je oprávnění na stopětadvacítku ale jedině s automatem, což splňují jen skútry a pak raritky jako Gilera DNA 125.

0/0
17.12.2015 22:26

P59a59v49e41l 45K62o93v89á58ř 1103147576434

Na poslední větu: pokud i bez pádu, tak už patříte do vitríny jako výstavní kus.:-)

0/0
20.1.2016 10:36

T73o14m 43M44a38y71e87r 3440854119345

Pokud jsou testy postavené tak,že s tím má každý problém,tak jsou ti,kteří to vymysleli banda demen....

+6/−2
15.12.2015 11:31

J16i16ř44í 24S66c22h46w22a79c15h 8108274958446

Nesmysl policajt s mnohem větší motorkou a obrovskými kufry je zvládl během 5 minut

Ten kdo se během výcviku na menší a lehčí motorce ty testy nenaučí a má s nimi problém nemá na motorce na silnici co dělat.....

+1/0
16.12.2015 0:12

T56o12m63á15š 77T10o93m89á57n75e20k 8411791561288

kto vie ten vie, kto nie nech natrenuje.......................

https://www.youtube.com/watch?v=cILWQIjXTd0

+3/0
16.12.2015 10:57

O75n74d58ř35e43j 35Č11a47p37k77a 6211871333514

Do teď jsem myslel, že ty soutěže amerických policajtů na harleyích jsou vrchol... a Japonec 40 kilo i s postelí to jezdí s Goldwingem :-)

+2/0
16.12.2015 15:56

L43u56k18a97s 86N36o18v81a65k 4859179443588

To neni o vaze cloveka. A Gold wing na to bude s vahou podobne jako ty harleye

0/0
5.1.2016 13:27

L39a34d81i85s65l28a45v 15K56a73l82o70u43s 7195746841930

Při řízení jakéhokoliv vozidla je potřeba dokonalá koncentrace, zručnost,postřeh.Bohužel zjištuji, že spousta lidí se řízení příliš nevěnují. Nekoukají do zrcátek, mají zaflákaná okna, světla. Telefonují za jízdy, těch je opravdu hodně. Hrabou se v navigaci, posílají SMS. Nedávají blinkry, nebo je dávají až když manévr provedou. Všechno tohle může mít fatální dopad. Tohle pozoruji i jako cestující v autobuse z okna a někdy mě pak běhá mráz po zádech. Další kapitolou jsou řidiči kamionů. Měli by to být profesionálové, ale bohužel nejsou, mají na svědomí největší procento velmi vážných nehod . Mezi motorkáři je to paradoxně procento úplných šílenců poměrně malé, ale nechci je přechválit.

0/0
15.12.2015 10:51

L89a75d52i56s11l67a21v 54K53a47l45o20u87s 7515906831940

Ještě na adresu řidičů TIRů. Stačí se někde podívat z boku na odestupy kamionů na dálnicích.Důvody jsou známé(ušetřit pohonné hmoty) V řadě případů jich jede za sebou třeba 8, odestupy naprosto nedostatečné. Stačí malé pochybení, řetězová kolize je pak nasnadě. Nehledě na to, že některým ujedou nervy a začnou předjíždět rozdílem 1 km/h. Takto vydrží předjíždět i na 10-ti kilimetrovém úseku a zablokují celou dálnici.

+2/0
15.12.2015 11:15

R75o64b50e22r91t 51G27o93r68c 6722473643

U nás když předjíždíte s kamionem jen proto že jste o 1km/h rychlejší tak za to dostanete flastr, v německu dostane flastr ten co byl předjížděnej a neubral ! Holt pořád se musíme spoustu věcí naučit aby jsme mohli jezdit na našich silnicích v klidu.

0/0
27.12.2015 9:49

V77l61a32d87i75s19l64a86v 57N70o23h37e42j27l 7818357268151

motorkarum jde predevsim o jejich kejhak a i sebemensi chyba je hned tvrde trestana na nich samych, to je zasadni rozdil od ridicu aut, kterym se povetsinou nic nestane a SMSkovat za volantem je proste tezce na pohodu kdyz i to auto uz skoro ridi samo

0/0
15.12.2015 13:30

D82a97v74i66d 53J33i72n11d47r57a 6570864386304

Jako motorkář jsem jednoznačně pro. Ale když se takové věci dělají na motorku, proč ne i na auto? Pardon, ale motorka která váží 200kg a pojede 200km/h, tak je jasný, že motorkář umře. Když pojede auto 1500kg 200km/h tak umře nejen řidič, ale i mnoho dalších co mu budou stát v cestě. Na motorku by mělo být něco stylu Míry Lysýho a auto škola smyků... Autonehod je každý den několik set, tak by zasloužilo i tady se zamyslet.

+12/−1
15.12.2015 7:13

L55i76b90o25r 57N43á78b86ě13l36e33k 3625373172932

Jste si jistý, že při čelovce s motorkou jedoucí 200km/h to řidič auta vždy přežije?

0/0
15.12.2015 8:29

V20l25a11d88i84s73l71a97v 33N37o59h86e37j60l 7168107298501

o tom pan Jindra nikde nepise. kazdopadne je jasny, ze motorkar ohrozuje neporovnatelne nasobne vice sebe nez okoli a u ridice auta je to naopak, ten ohrozuje predevsim okoli a mene sebe, ve srovnani s motorkarem.

+3/0
15.12.2015 13:32

V66l59a50d12a34n 91K47a28h78a71n 9511134254252

Ty v.o.l.e. ty na to jdes logicky, takove veci tady do toho problemu netahej, jasny?!!!

+1/0
15.12.2015 23:55

J77i90ř32í 56Z68ý12k63a 9589573521630

sakra, jsem si říkal, že bych si někdy v dohledné době mohl udělat papíry na motorku. Dříve jsem je nechtěl, protože jsem duší závodník, bych se někde zrakvil, teď co mi táhne na 35 se už spíše kochám.

Tak nic no. Tohle mi přijde poměrně dost hardcore, docela by mě i zajímalo, kdo bude hradit škodu na zkušební motorce, když to při tom vyhýbacím manévru položím (mokro, asfalt s menší adhezí). Za normálních okolností bych jel pomaleji, ale když mě test nutí jet rychle ...

0/0
14.12.2015 23:10

J65i69ř15í 27S79c13h17w82a95c77h 8668914848336

pro dřeva je to věc tak čtvrt-půlhodinového nácviku....samozřejmě ne hned při prvním posazení na motorku.

pokud nejsi dřevo a pár hodin na motorce předtím pojezdíš, tak to zvládneš na potřetí jako ten policajt....;-)

0/−1
16.12.2015 0:18

J62e69n16d11a 30K93r17á21s80a 1949156148

V Autoškole se nikdo jezdit nenaučí. Dostane jen základ pro bezpečnou jízdu a musí se "vyjezdit" ! Kdo je povahou magor,bude i jezdit jako magor! To ,že projede dobře v Autoškole slalom nic neznamená ! :-/

+12/−1
14.12.2015 19:47

V47l97a64d90i19s16l86a45v 63N85o30h48e75j63l 7678177478581

to autoskola samozrejme nijak neresi, ale apel na jezdecky 'skill' je dobre pritvrdit.

0/0
15.12.2015 13:33
Foto

M84a16r97t92i97n 94L61ö38w 8624455517832

Znamena to dost - predevsim ten uhybny manevr. V australii se krome nej dela jeste nouzove brzdeni ze 60ky. Clovek diky tomu ziska predstavu jak se motorka chova v krizovych situacich a nauci se je zvladat. Ale predevsim si uvedomi ze to co je v aute bezpecny odstup na motorce zdaleka nestaci...

0/0
15.12.2015 13:55

P74e98t22r 41H15o52f90m86a70n79n 6559304465420

Autoskola deti...to neni jako prace s buzolou.

+4/0
14.12.2015 18:43

O31n40d47r61e85j 69K61a95l88m16a20n 1490126124622

V autoskolach, kde se jezdí na chopperech si asi maknou....

+11/0
14.12.2015 17:40

L55a70d44i61s88l85a17v 16M69a20c76e30k 1768789388857

A jak to odfiltruje šílence, kteří to mastí 2x až 3x rychleji než je povolená rychlost.

+3/−2
14.12.2015 17:25

J61i59ř75í 64Š24e76j75n74o89h86a 4852913114913

Stejně jako u autařů - nijak ;-D

+10/0
14.12.2015 18:23

T13o50m37á40š 98V44e93s40e59l35ý 5255698360839

ty kteří jezdí 2-3x rychleji než je povolená rychlost není třeba filtrovat, ti kteří jezdí 2-3x rychleji než je bezpečná rychlost se odfiltrují sami. Stejně jako je to dnes.

0/0
15.12.2015 21:18

J65o91s82e66f 12H54u60m72m46e86l 9855786942540

je to perfektní, kdo o výcviku něco ví, musí souhlasit. Výhoda : nemusí zaclánět v provozu, může to zkoušet na cvičišti - neomezeně. Ale jedna maličkost : pokud je to součást zkoušek, je vyloučeno dělat zkoušky za nepříznivého počasí ( námraza, náledí, na vodě) což bude problém , nemožnost naplánovat termín zkoušek

+2/0
14.12.2015 17:20

J73o13s93e15f 24H66u69m48m88e76l 9435446542110

ještě dodatek : kdo tím projde, bude vědět , co je nepřiměřená rychlost v zatáčce

0/0
14.12.2015 17:21

J34a60r94o86s91l20a81v 16H30e82j46n50a 4287661629

Tu zkoušku by měli povinně úspěšně absolvovat ti, co změnu zákona schválili; jinak by změna měla být zneplatněna..

+13/−2
14.12.2015 17:09

J51a61n 13D89o29l37e65ž29a10l 9130660445759

Já věděl proč jsem si to rozšířil loni!

+4/0
14.12.2015 17:07
Foto

J25a48r32o57m53í35r 22K50o10b92e67l23k47a 7534294561635

Kristovalevánoho, ještě že mám papíry od roku 1979.

+6/0
14.12.2015 16:29

J95a10n 16L96a36k72o52m25ý 7271455145604

Na jednu stranu je to dobře, na stranu druhou na A v 18 musím podstoupit todle a na skutru k B nemusím na motorce nikdy sedět a ty 125ky umí taky pěkně uhánět

+26/0
14.12.2015 14:33

J91a29n 56F43r66o67l97í35k 6926250165254

Přemýšlel jsem kde se v praxi projeví potřeba kličovat po třech metrech dokud nejsem se neprojel po nově zrekonstruovaných silnicích v našich vesnicích plných ostrůvků, zálivů a dalších umělých překážek. ;-D

+13/−2
14.12.2015 14:06

J62i57ř93í 89Š52e74j17n19o65h14a 4122603474493

Já to využívám při souběžné jízdě v pomalujedoucí městské koloně.

Přesněji při předjíždní kolony.

Praktická věc. V řadě zemí je to zakotveno v předpisech a legální, takže se to asi bude legalizovat i u nás :-)

+2/0
14.12.2015 18:21

P51e94t16r 39H18o30f61m58a80n46n 6349554795550

To by se kolikrat hodilo se na par metro vznest...

0/0
14.12.2015 18:43

J93a62n 48M88a83r53t49i42n 6812100509

nechcem teda Padajovi nijak upierat skill, ale ten policajt to s 2x vacsou kravou dal na phlad extremne na pohodu, Padajove prejazdy mi pripadali trochu kostrbate

+11/0
14.12.2015 13:51

Z20b35y48n55ě88k 68Č19e93j24k71a 5906948841933

Policajti tyhle ptákoviny cvičí a dělají na přehlídkách. Tak jako tak, tyhle testy zas vymyslel někdo, kdo má místo hlavy kýbl na blbosti.

+12/0
14.12.2015 17:03

V54l65a80d21i69s44l72a29v 22N55o26h24e27j16l 7968167688941

skill typu 'Gymkhana' je uplne neco jinyho nez skill na MotoGP ;-)

+1/0
15.12.2015 13:34

M65i29r81o81s15l68a21v 36J39a40r17o63š 6980772539447

Vzhledem k tomu, že ta Honda má 329kg +, tak si myslím, že to není žádná sranda. V rychlosti okolo 4km/hod. je malá pravděpodobnost, že ohrozí život lidí kolem sebe. Výcvik na motorku by se měl podobat výcviku v motoškolách s využitím různých bezpečnostních prvků, kdy člověk získá jistotu. Co je podle mě nejhorší na současném systému, tak to, že oprávnění na silnější moto získám při "praxi" jen za testy. Praxi nikdo nezkoumá a získané zkušenosti také ne. Přitom přechod ze 125 na 600 byť výkonově omezenou je jako přejít z větroně na proudové letadlo.

0/0
14.12.2015 12:38

O28n71d38ř72e47j 36Č30a96p79k31a 6401701613214

Jediné, co jde získat bez výcviku, je rozšíření z papírů na motorku do 35 kW na motorku bez omezení. Přezkoušení není test, ale jízda s komisařem (takže pokud někdo motorku neovládá, dát by to neměl).

Z té 125ky se jízdy i teorie dělat musejí.

0/0
14.12.2015 12:58

J87a54r76o35s74l12a21v 48P96o69l83á39k 9139650648237

Policista je fakt frajer. Už na několikátý pokus to dává. 

A to opravdu jezdí mezi námi na tý mašině v ostrém provozu? Neumím si představit, že složitější situace zvládneme v  provozu až třeba napotřetí.

+3/−23
14.12.2015 12:02

J77i72ř78í 98S44c68h42w30a67c44h 8328124608736

je vidět, že rozdíl v hmotnosti, rozměrech a s tím související ovladatelnosti stopětadvacítky (pro kterou je test zřejmě nastavený) a té policejní mašiny s kuframa, ti vůbec nic neříká....Rv

+18/−1
14.12.2015 13:12

J96a59r24o51s84l40a38v 33P74o42l95á30k 9129540438447

Proč si to myslíš. Jezdil jsem na různých strojích. Od těch nejlehčích až po Hondu Goldwing. Ten test je pro všechny motorky stejný. O hmotnostech se v něm nepíše.

0/0
14.12.2015 13:26

D70a65v82i11d 58J60i71n26d52r54a 6340184896524

Ale jezdí se tam na motorce co má autoškola. Pochybuju, že když si někdo bude dělat nějaký omezený Ačko, tak tam přijede na V-maxu nebo tak něco...Stejně tak je blbost to dělat se silnicí na slikách, když si pak chci koupit enduro. Ano základ to asi být má, ale trochu by se nad tím měl někdo zamyslet

0/0
15.12.2015 7:11

J10a60r73o98s19l68a86v 27P34o35l89á12k 9399820788427

Mínus ti dávat nebudu. Jedná se o tvůj názor, a já ti ho nebudu brát.

0/0
14.12.2015 13:30

O24n98d85ř95e77j 48Č10a12p22k35a 6431711963604

Ono je to jak jet jízdu zručnosti, vyměřenou tak, aby byla přiměřeně těžká ve fabii, s dlouhým transitem... motorka o metrák a půl těžší, než co se používá v autoškolách a navíc pěkně široká.

+3/0
14.12.2015 13:22

J31a47r79o74s80l31a31v 92P84o55l27á45k 9399920988287

Zbožňuju jízdy zručnosti, ať se pořádají na čemkoliv. Pokud by podmínky byly mimo možnosti, tak by to policista nakonec nedal.

0/0
14.12.2015 13:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.