Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorkáři mají v autoškole nové jízdní testy. Potrápily i profíky

Od listopadu začala poměrně v tichosti platit novela zákona upravující praktické zkoušky v autoškole pro motocykly bez rozdílu kubatury. Jsou podstatně přísnější a než se dostanete do provozu s komisařem, musíte absolvovat několik úkolů na cvičišti. Novinku jsme vyzkoušeli, nováčci se rozhodně nemají na co těšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i49l72o60š 86K96o92l27m87a96n 6846553967632

Před čtyřmi dny jsem "oslavil" výročí složení zkoušky na moto a na místě vydání ŘP. Mrzlo až praštělo, ale nám to nějak nevadilo a většina z nás měla motocykly poschovávané okolo hospody, kde jsme dělali zkoušky. Pérák byl perfektní moto na ovládání a já ujel instruktorovi, než stačil za mně nasednout. "Esenbák" - zkušební komisař to přešel se smíchem a za chvíli nám psal řidičáky. Dnes jezdím na trochu jiném motocyklu a pořád mně to baví, je to koníček na celý život.

0/0
30.12.2015 9:08

P55e27t35r 59K47e70ř 8833114502588

Aha, tedy zvládnout předepsané testy je velkým oříškem i pro velmi zkušené jezdce a musí na místě činit několik pokusů pro alespoň akceptovatelné provedení byť mají stroj "v ruce". A takovou zkoušku má zvládnout člověk s takřka nulovým tréninkem na první pokus, který může za dobu svého výcviku vystřídat i několik typů motorek??! Pominu li absenci typového určení stroje, rozvor, váha, výška, bude jistě hrát nemalou roli i těžiště. Dále, proč mám nutit motocyklistu k velmi pomalé jízdě bez opory, když takový úkon bezpečnost nezlepší. Pro bezpečnost jízdy se naopak vyučuje použití opory obou končetin. Poslední úkon je již na hlavu postavený i "Dopravní zákon" jasně uvádí povinnost řidiče přizpůsobit rychlost... . Vyvstává tedy otázka, proč takový nesmysl vznikl. Můžeme nyní očekávat podobné zhovadilosti také pro budoucí řidiče ostatních skupin??

0/0
30.12.2015 8:02

M64a76r24t90i68n 38K85ř88í16ž 9773272740277

Živě si pamatuju na svoji "zkoušku" na řidičák A. Vytáhli jsme stroj, s intsruktorem zajeli za roh. On si dal cigárko, pokecali jsme a vrátili se s velkou slávou před inspektora. Ten se zeptal: "Dobrý?". Instruktor odpověděl: "jo"...a bylo to. No a od tý doby jsem na motorce seděl tak jednou.

0/0
17.12.2015 12:03

J10a90n 69Z22a20p42l43e39t79a49l 3598709565556

Zbytečná obstrukce,

obzvláště v situaci, kdy na jízdy motocyklem kubatury do 125 ccm nepotřebujete speciální řidičák na motorku.

A to Vám píši já, bývalý motorkář s celoživotním nájezdem odhadem tak 400 až 500 tisíc km na motorkách nejrůznějších kubatur od Jawa 50 typ 20, skůtr Tatran, až po Jawu 350 panel s přívěsným vozíkem PAV.

Dnes v konkurenci motorek obsahu až 1800 ccm jsou třistapadesátky samozřejmě směšné, ale tenkrát, kdo ji měl, ten si myslel co nemá, protože to byla špička na našem trhu, teda kromě několika Yamaha 750, ale ty byly jen opravdu pro vyvolené.

Je s podivem, jak jsem přežil své jízdy na motocyklech, když podobné jízdy zručnosti coby podmínka získání řidičáku na motorku požadovány nebyly. Pokud si vzpomínám, absolvoval jsem nějaký kousek jízdy se zkušebním komisařem, ale je fakt, že jsem ten řidičák dělal v paku též náklaďák, osobák, traktor. ŘP na malý motocykl do 50 ccm jsem již měl.

Přežil jsem vše, půl milionu km na jedné stopě bez zranění.

0/0
17.12.2015 10:39

R16o33b75i42n 62Ž47i32ž11k32a 2308774366296

S ŘP B je oprávnění na stopětadvacítku ale jedině s automatem, což splňují jen skútry a pak raritky jako Gilera DNA 125.

0/0
17.12.2015 22:26

P67a98v66e89l 84K38o52v17á58ř 1553117716904

Na poslední větu: pokud i bez pádu, tak už patříte do vitríny jako výstavní kus.:-)

0/0
20.1.2016 10:36

T18o25m 35M95a41y96e81r 3390814819115

Pokud jsou testy postavené tak,že s tím má každý problém,tak jsou ti,kteří to vymysleli banda demen....

+6/−2
15.12.2015 11:31

J83i21ř79í 77S89c46h90w41a16c24h 8708794828686

Nesmysl policajt s mnohem větší motorkou a obrovskými kufry je zvládl během 5 minut

Ten kdo se během výcviku na menší a lehčí motorce ty testy nenaučí a má s nimi problém nemá na motorce na silnici co dělat.....

+1/0
16.12.2015 0:12

T85o28m13á97š 74T30o41m90á56n23e84k 8961331141938

kto vie ten vie, kto nie nech natrenuje.......................

https://www.youtube.com/watch?v=cILWQIjXTd0

+3/0
16.12.2015 10:57

O32n85d69ř83e18j 82Č53a40p37k79a 6641641793594

Do teď jsem myslel, že ty soutěže amerických policajtů na harleyích jsou vrchol... a Japonec 40 kilo i s postelí to jezdí s Goldwingem :-)

+2/0
16.12.2015 15:56

L12u11k63a25s 90N72o21v62a36k 4839169803518

To neni o vaze cloveka. A Gold wing na to bude s vahou podobne jako ty harleye

0/0
5.1.2016 13:27

L30a33d63i14s49l67a36v 21K91a84l20o97u59s 7125736711690

Při řízení jakéhokoliv vozidla je potřeba dokonalá koncentrace, zručnost,postřeh.Bohužel zjištuji, že spousta lidí se řízení příliš nevěnují. Nekoukají do zrcátek, mají zaflákaná okna, světla. Telefonují za jízdy, těch je opravdu hodně. Hrabou se v navigaci, posílají SMS. Nedávají blinkry, nebo je dávají až když manévr provedou. Všechno tohle může mít fatální dopad. Tohle pozoruji i jako cestující v autobuse z okna a někdy mě pak běhá mráz po zádech. Další kapitolou jsou řidiči kamionů. Měli by to být profesionálové, ale bohužel nejsou, mají na svědomí největší procento velmi vážných nehod . Mezi motorkáři je to paradoxně procento úplných šílenců poměrně malé, ale nechci je přechválit.

0/0
15.12.2015 10:51

L93a65d75i20s95l21a83v 42K18a22l31o20u32s 7425106111120

Ještě na adresu řidičů TIRů. Stačí se někde podívat z boku na odestupy kamionů na dálnicích.Důvody jsou známé(ušetřit pohonné hmoty) V řadě případů jich jede za sebou třeba 8, odestupy naprosto nedostatečné. Stačí malé pochybení, řetězová kolize je pak nasnadě. Nehledě na to, že některým ujedou nervy a začnou předjíždět rozdílem 1 km/h. Takto vydrží předjíždět i na 10-ti kilimetrovém úseku a zablokují celou dálnici.

+2/0
15.12.2015 11:15

R12o19b14e25r59t 24G21o32r89c 6192773143

U nás když předjíždíte s kamionem jen proto že jste o 1km/h rychlejší tak za to dostanete flastr, v německu dostane flastr ten co byl předjížděnej a neubral ! Holt pořád se musíme spoustu věcí naučit aby jsme mohli jezdit na našich silnicích v klidu.

0/0
27.12.2015 9:49

V92l22a19d87i64s23l21a24v 74N19o36h51e30j16l 7588237888801

motorkarum jde predevsim o jejich kejhak a i sebemensi chyba je hned tvrde trestana na nich samych, to je zasadni rozdil od ridicu aut, kterym se povetsinou nic nestane a SMSkovat za volantem je proste tezce na pohodu kdyz i to auto uz skoro ridi samo

0/0
15.12.2015 13:30

D61a77v97i57d 98J71i61n65d78r15a 6610974736314

Jako motorkář jsem jednoznačně pro. Ale když se takové věci dělají na motorku, proč ne i na auto? Pardon, ale motorka která váží 200kg a pojede 200km/h, tak je jasný, že motorkář umře. Když pojede auto 1500kg 200km/h tak umře nejen řidič, ale i mnoho dalších co mu budou stát v cestě. Na motorku by mělo být něco stylu Míry Lysýho a auto škola smyků... Autonehod je každý den několik set, tak by zasloužilo i tady se zamyslet.

+12/−1
15.12.2015 7:13

L74i64b13o29r 18N11á44b77ě85l89e86k 3365983762732

Jste si jistý, že při čelovce s motorkou jedoucí 200km/h to řidič auta vždy přežije?

0/0
15.12.2015 8:29

V39l18a62d18i10s38l25a36v 94N63o19h25e12j57l 7428197238201

o tom pan Jindra nikde nepise. kazdopadne je jasny, ze motorkar ohrozuje neporovnatelne nasobne vice sebe nez okoli a u ridice auta je to naopak, ten ohrozuje predevsim okoli a mene sebe, ve srovnani s motorkarem.

+3/0
15.12.2015 13:32

V62l30a55d51a54n 92K80a78h27a10n 9211674214452

Ty v.o.l.e. ty na to jdes logicky, takove veci tady do toho problemu netahej, jasny?!!!

+1/0
15.12.2015 23:55

J61i87ř14í 75Z52ý45k64a 9309453481760

sakra, jsem si říkal, že bych si někdy v dohledné době mohl udělat papíry na motorku. Dříve jsem je nechtěl, protože jsem duší závodník, bych se někde zrakvil, teď co mi táhne na 35 se už spíše kochám.

Tak nic no. Tohle mi přijde poměrně dost hardcore, docela by mě i zajímalo, kdo bude hradit škodu na zkušební motorce, když to při tom vyhýbacím manévru položím (mokro, asfalt s menší adhezí). Za normálních okolností bych jel pomaleji, ale když mě test nutí jet rychle ...

0/0
14.12.2015 23:10

J34i54ř90í 29S74c38h56w77a22c87h 8248524828666

pro dřeva je to věc tak čtvrt-půlhodinového nácviku....samozřejmě ne hned při prvním posazení na motorku.

pokud nejsi dřevo a pár hodin na motorce předtím pojezdíš, tak to zvládneš na potřetí jako ten policajt....;-)

0/−1
16.12.2015 0:18

J17e24n29d58a 97K35r82á95s97a 1789496688

V Autoškole se nikdo jezdit nenaučí. Dostane jen základ pro bezpečnou jízdu a musí se "vyjezdit" ! Kdo je povahou magor,bude i jezdit jako magor! To ,že projede dobře v Autoškole slalom nic neznamená ! :-/

+12/−1
14.12.2015 19:47

V37l42a70d74i96s98l19a12v 77N68o36h86e97j34l 7818217428331

to autoskola samozrejme nijak neresi, ale apel na jezdecky 'skill' je dobre pritvrdit.

0/0
15.12.2015 13:33
Foto

M61a91r85t38i50n 11L86ö50w 8504515577922

Znamena to dost - predevsim ten uhybny manevr. V australii se krome nej dela jeste nouzove brzdeni ze 60ky. Clovek diky tomu ziska predstavu jak se motorka chova v krizovych situacich a nauci se je zvladat. Ale predevsim si uvedomi ze to co je v aute bezpecny odstup na motorce zdaleka nestaci...

0/0
15.12.2015 13:55

P49e35t69r 28H44o50f23m27a52n73n 6639394555920

Autoskola deti...to neni jako prace s buzolou.

+4/0
14.12.2015 18:43

O71n10d11r10e83j 64K55a75l93m75a50n 1830466564972

V autoskolach, kde se jezdí na chopperech si asi maknou....

+11/0
14.12.2015 17:40

L32a61d36i26s77l93a57v 98M22a91c96e81k 1598569188277

A jak to odfiltruje šílence, kteří to mastí 2x až 3x rychleji než je povolená rychlost.

+3/−2
14.12.2015 17:25

J31i97ř93í 18Š25e49j49n50o73h37a 4922583744523

Stejně jako u autařů - nijak ;-D

+10/0
14.12.2015 18:23

T93o66m76á70š 54V51e12s13e38l25ý 5775518120879

ty kteří jezdí 2-3x rychleji než je povolená rychlost není třeba filtrovat, ti kteří jezdí 2-3x rychleji než je bezpečná rychlost se odfiltrují sami. Stejně jako je to dnes.

0/0
15.12.2015 21:18

J90o66s73e26f 47H67u32m62m47e61l 9895176212850

je to perfektní, kdo o výcviku něco ví, musí souhlasit. Výhoda : nemusí zaclánět v provozu, může to zkoušet na cvičišti - neomezeně. Ale jedna maličkost : pokud je to součást zkoušek, je vyloučeno dělat zkoušky za nepříznivého počasí ( námraza, náledí, na vodě) což bude problém , nemožnost naplánovat termín zkoušek

+2/0
14.12.2015 17:20

J75o14s65e63f 49H46u49m13m25e81l 9855626752290

ještě dodatek : kdo tím projde, bude vědět , co je nepřiměřená rychlost v zatáčce

0/0
14.12.2015 17:21

J94a64r91o46s97l47a61v 81H70e29j41n36a 4837711149

Tu zkoušku by měli povinně úspěšně absolvovat ti, co změnu zákona schválili; jinak by změna měla být zneplatněna..

+13/−2
14.12.2015 17:09

J39a18n 64D43o89l26e62ž21a21l 9860610505509

Já věděl proč jsem si to rozšířil loni!

+4/0
14.12.2015 17:07
Foto

J63a57r43o61m14í55r 42K52o95b96e69l23k48a 7234314931445

Kristovalevánoho, ještě že mám papíry od roku 1979.

+6/0
14.12.2015 16:29

J17a19n 64L40a21k52o76m96ý 7411395775124

Na jednu stranu je to dobře, na stranu druhou na A v 18 musím podstoupit todle a na skutru k B nemusím na motorce nikdy sedět a ty 125ky umí taky pěkně uhánět

+26/0
14.12.2015 14:33

J80a34n 20F84r21o40l16í70k 6976740795264

Přemýšlel jsem kde se v praxi projeví potřeba kličovat po třech metrech dokud nejsem se neprojel po nově zrekonstruovaných silnicích v našich vesnicích plných ostrůvků, zálivů a dalších umělých překážek. ;-D

+13/−2
14.12.2015 14:06

J70i86ř21í 67Š73e76j76n49o88h26a 4522533404853

Já to využívám při souběžné jízdě v pomalujedoucí městské koloně.

Přesněji při předjíždní kolony.

Praktická věc. V řadě zemí je to zakotveno v předpisech a legální, takže se to asi bude legalizovat i u nás :-)

+2/0
14.12.2015 18:21

P33e46t90r 84H16o23f13m73a92n25n 6449134635120

To by se kolikrat hodilo se na par metro vznest...

0/0
14.12.2015 18:43

J90a87n 72M19a44r84t24i49n 6652640399

nechcem teda Padajovi nijak upierat skill, ale ten policajt to s 2x vacsou kravou dal na phlad extremne na pohodu, Padajove prejazdy mi pripadali trochu kostrbate

+11/0
14.12.2015 13:51

Z67b62y11n62ě91k 17Č66e41j79k54a 5826348161883

Policajti tyhle ptákoviny cvičí a dělají na přehlídkách. Tak jako tak, tyhle testy zas vymyslel někdo, kdo má místo hlavy kýbl na blbosti.

+12/0
14.12.2015 17:03

V12l67a22d28i51s39l72a23v 46N97o38h79e43j94l 7108187968341

skill typu 'Gymkhana' je uplne neco jinyho nez skill na MotoGP ;-)

+1/0
15.12.2015 13:34

M29i75r55o50s71l40a32v 36J45a31r31o46š 6150482139547

Vzhledem k tomu, že ta Honda má 329kg +, tak si myslím, že to není žádná sranda. V rychlosti okolo 4km/hod. je malá pravděpodobnost, že ohrozí život lidí kolem sebe. Výcvik na motorku by se měl podobat výcviku v motoškolách s využitím různých bezpečnostních prvků, kdy člověk získá jistotu. Co je podle mě nejhorší na současném systému, tak to, že oprávnění na silnější moto získám při "praxi" jen za testy. Praxi nikdo nezkoumá a získané zkušenosti také ne. Přitom přechod ze 125 na 600 byť výkonově omezenou je jako přejít z větroně na proudové letadlo.

0/0
14.12.2015 12:38

O21n22d80ř52e46j 86Č37a88p87k25a 6931781853974

Jediné, co jde získat bez výcviku, je rozšíření z papírů na motorku do 35 kW na motorku bez omezení. Přezkoušení není test, ale jízda s komisařem (takže pokud někdo motorku neovládá, dát by to neměl).

Z té 125ky se jízdy i teorie dělat musejí.

0/0
14.12.2015 12:58

J83a53r73o36s80l69a95v 55P27o49l86á29k 9129370908257

Policista je fakt frajer. Už na několikátý pokus to dává. 

A to opravdu jezdí mezi námi na tý mašině v ostrém provozu? Neumím si představit, že složitější situace zvládneme v  provozu až třeba napotřetí.

+3/−23
14.12.2015 12:02

J60i32ř41í 40S50c87h95w25a81c82h 8888274608836

je vidět, že rozdíl v hmotnosti, rozměrech a s tím související ovladatelnosti stopětadvacítky (pro kterou je test zřejmě nastavený) a té policejní mašiny s kuframa, ti vůbec nic neříká....Rv

+18/−1
14.12.2015 13:12

J24a38r56o58s33l47a91v 41P21o31l84á24k 9659630128587

Proč si to myslíš. Jezdil jsem na různých strojích. Od těch nejlehčích až po Hondu Goldwing. Ten test je pro všechny motorky stejný. O hmotnostech se v něm nepíše.

0/0
14.12.2015 13:26

D67a34v60i95d 10J42i56n54d66r43a 6650764216984

Ale jezdí se tam na motorce co má autoškola. Pochybuju, že když si někdo bude dělat nějaký omezený Ačko, tak tam přijede na V-maxu nebo tak něco...Stejně tak je blbost to dělat se silnicí na slikách, když si pak chci koupit enduro. Ano základ to asi být má, ale trochu by se nad tím měl někdo zamyslet

0/0
15.12.2015 7:11

J86a17r38o65s65l71a89v 55P77o66l77á68k 9909300188647

Mínus ti dávat nebudu. Jedná se o tvůj názor, a já ti ho nebudu brát.

0/0
14.12.2015 13:30

O72n40d60ř78e33j 30Č91a10p87k24a 6951101143654

Ono je to jak jet jízdu zručnosti, vyměřenou tak, aby byla přiměřeně těžká ve fabii, s dlouhým transitem... motorka o metrák a půl těžší, než co se používá v autoškolách a navíc pěkně široká.

+3/0
14.12.2015 13:22

J13a36r63o98s32l97a17v 37P96o46l86á77k 9789820388327

Zbožňuju jízdy zručnosti, ať se pořádají na čemkoliv. Pokud by podmínky byly mimo možnosti, tak by to policista nakonec nedal.

0/0
14.12.2015 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.