Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorkáři mají v autoškole nové jízdní testy. Potrápily i profíky

Od listopadu začala poměrně v tichosti platit novela zákona upravující praktické zkoušky v autoškole pro motocykly bez rozdílu kubatury. Jsou podstatně přísnější a než se dostanete do provozu s komisařem, musíte absolvovat několik úkolů na cvičišti. Novinku jsme vyzkoušeli, nováčci se rozhodně nemají na co těšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i89l63o17š 34K75o47l49m32a15n 6486703487372

Před čtyřmi dny jsem "oslavil" výročí složení zkoušky na moto a na místě vydání ŘP. Mrzlo až praštělo, ale nám to nějak nevadilo a většina z nás měla motocykly poschovávané okolo hospody, kde jsme dělali zkoušky. Pérák byl perfektní moto na ovládání a já ujel instruktorovi, než stačil za mně nasednout. "Esenbák" - zkušební komisař to přešel se smíchem a za chvíli nám psal řidičáky. Dnes jezdím na trochu jiném motocyklu a pořád mně to baví, je to koníček na celý život.

0/0
30.12.2015 9:08

P71e46t29r 74K78e34ř 8833224792918

Aha, tedy zvládnout předepsané testy je velkým oříškem i pro velmi zkušené jezdce a musí na místě činit několik pokusů pro alespoň akceptovatelné provedení byť mají stroj "v ruce". A takovou zkoušku má zvládnout člověk s takřka nulovým tréninkem na první pokus, který může za dobu svého výcviku vystřídat i několik typů motorek??! Pominu li absenci typového určení stroje, rozvor, váha, výška, bude jistě hrát nemalou roli i těžiště. Dále, proč mám nutit motocyklistu k velmi pomalé jízdě bez opory, když takový úkon bezpečnost nezlepší. Pro bezpečnost jízdy se naopak vyučuje použití opory obou končetin. Poslední úkon je již na hlavu postavený i "Dopravní zákon" jasně uvádí povinnost řidiče přizpůsobit rychlost... . Vyvstává tedy otázka, proč takový nesmysl vznikl. Můžeme nyní očekávat podobné zhovadilosti také pro budoucí řidiče ostatních skupin??

0/0
30.12.2015 8:02

M56a47r19t14i21n 58K54ř36í84ž 9443302820927

Živě si pamatuju na svoji "zkoušku" na řidičák A. Vytáhli jsme stroj, s intsruktorem zajeli za roh. On si dal cigárko, pokecali jsme a vrátili se s velkou slávou před inspektora. Ten se zeptal: "Dobrý?". Instruktor odpověděl: "jo"...a bylo to. No a od tý doby jsem na motorce seděl tak jednou.

0/0
17.12.2015 12:03


J72a89n 80Z51a60p62l11e88t63a34l 3498169895516

Zbytečná obstrukce,

obzvláště v situaci, kdy na jízdy motocyklem kubatury do 125 ccm nepotřebujete speciální řidičák na motorku.

A to Vám píši já, bývalý motorkář s celoživotním nájezdem odhadem tak 400 až 500 tisíc km na motorkách nejrůznějších kubatur od Jawa 50 typ 20, skůtr Tatran, až po Jawu 350 panel s přívěsným vozíkem PAV.

Dnes v konkurenci motorek obsahu až 1800 ccm jsou třistapadesátky samozřejmě směšné, ale tenkrát, kdo ji měl, ten si myslel co nemá, protože to byla špička na našem trhu, teda kromě několika Yamaha 750, ale ty byly jen opravdu pro vyvolené.

Je s podivem, jak jsem přežil své jízdy na motocyklech, když podobné jízdy zručnosti coby podmínka získání řidičáku na motorku požadovány nebyly. Pokud si vzpomínám, absolvoval jsem nějaký kousek jízdy se zkušebním komisařem, ale je fakt, že jsem ten řidičák dělal v paku též náklaďák, osobák, traktor. ŘP na malý motocykl do 50 ccm jsem již měl.

Přežil jsem vše, půl milionu km na jedné stopě bez zranění.

0/0
17.12.2015 10:39

R55o55b95i79n 89Ž17i18ž51k15a 2528254196806

S ŘP B je oprávnění na stopětadvacítku ale jedině s automatem, což splňují jen skútry a pak raritky jako Gilera DNA 125.

0/0
17.12.2015 22:26

P98a33v79e53l 19K79o26v24á61ř 1683127776204

Na poslední větu: pokud i bez pádu, tak už patříte do vitríny jako výstavní kus.:-)

0/0
20.1.2016 10:36

T21o27m 40M37a78y56e46r 3730634269595

Pokud jsou testy postavené tak,že s tím má každý problém,tak jsou ti,kteří to vymysleli banda demen....

+6/−2
15.12.2015 11:31

J30i40ř65í 21S52c73h49w47a78c76h 8358934788646

Nesmysl policajt s mnohem větší motorkou a obrovskými kufry je zvládl během 5 minut

Ten kdo se během výcviku na menší a lehčí motorce ty testy nenaučí a má s nimi problém nemá na motorce na silnici co dělat.....

+1/0
16.12.2015 0:12

T48o63m94á40š 78T46o74m83á69n35e75k 8141911791468

kto vie ten vie, kto nie nech natrenuje.......................

https://www.youtube.com/watch?v=cILWQIjXTd0

+3/0
16.12.2015 10:57

O20n51d12ř38e69j 66Č36a59p22k31a 6641201353744

Do teď jsem myslel, že ty soutěže amerických policajtů na harleyích jsou vrchol... a Japonec 40 kilo i s postelí to jezdí s Goldwingem :-)

+2/0
16.12.2015 15:56

L51u15k77a72s 86N55o26v32a70k 4529889253388

To neni o vaze cloveka. A Gold wing na to bude s vahou podobne jako ty harleye

0/0
5.1.2016 13:27

L49a35d96i20s65l21a88v 31K60a60l24o62u81s 7445936641150

Při řízení jakéhokoliv vozidla je potřeba dokonalá koncentrace, zručnost,postřeh.Bohužel zjištuji, že spousta lidí se řízení příliš nevěnují. Nekoukají do zrcátek, mají zaflákaná okna, světla. Telefonují za jízdy, těch je opravdu hodně. Hrabou se v navigaci, posílají SMS. Nedávají blinkry, nebo je dávají až když manévr provedou. Všechno tohle může mít fatální dopad. Tohle pozoruji i jako cestující v autobuse z okna a někdy mě pak běhá mráz po zádech. Další kapitolou jsou řidiči kamionů. Měli by to být profesionálové, ale bohužel nejsou, mají na svědomí největší procento velmi vážných nehod . Mezi motorkáři je to paradoxně procento úplných šílenců poměrně malé, ale nechci je přechválit.

0/0
15.12.2015 10:51

L31a78d63i73s26l96a62v 71K14a71l67o92u95s 7255396751710

Ještě na adresu řidičů TIRů. Stačí se někde podívat z boku na odestupy kamionů na dálnicích.Důvody jsou známé(ušetřit pohonné hmoty) V řadě případů jich jede za sebou třeba 8, odestupy naprosto nedostatečné. Stačí malé pochybení, řetězová kolize je pak nasnadě. Nehledě na to, že některým ujedou nervy a začnou předjíždět rozdílem 1 km/h. Takto vydrží předjíždět i na 10-ti kilimetrovém úseku a zablokují celou dálnici.

+2/0
15.12.2015 11:15

R70o59b68e62r25t 30G66o18r89c 6532633193

U nás když předjíždíte s kamionem jen proto že jste o 1km/h rychlejší tak za to dostanete flastr, v německu dostane flastr ten co byl předjížděnej a neubral ! Holt pořád se musíme spoustu věcí naučit aby jsme mohli jezdit na našich silnicích v klidu.

0/0
27.12.2015 9:49

V15l21a31d67i64s31l20a60v 63N33o37h43e48j60l 7488317388641

motorkarum jde predevsim o jejich kejhak a i sebemensi chyba je hned tvrde trestana na nich samych, to je zasadni rozdil od ridicu aut, kterym se povetsinou nic nestane a SMSkovat za volantem je proste tezce na pohodu kdyz i to auto uz skoro ridi samo

0/0
15.12.2015 13:30

D97a59v45i35d 40J93i28n24d17r47a 6310354246634

Jako motorkář jsem jednoznačně pro. Ale když se takové věci dělají na motorku, proč ne i na auto? Pardon, ale motorka která váží 200kg a pojede 200km/h, tak je jasný, že motorkář umře. Když pojede auto 1500kg 200km/h tak umře nejen řidič, ale i mnoho dalších co mu budou stát v cestě. Na motorku by mělo být něco stylu Míry Lysýho a auto škola smyků... Autonehod je každý den několik set, tak by zasloužilo i tady se zamyslet.

+12/−1
15.12.2015 7:13

L81i45b78o35r 18N77á32b94ě48l85e71k 3225253612632

Jste si jistý, že při čelovce s motorkou jedoucí 200km/h to řidič auta vždy přežije?

0/0
15.12.2015 8:29

V97l97a83d43i85s62l88a84v 13N33o50h65e71j12l 7358237698371

o tom pan Jindra nikde nepise. kazdopadne je jasny, ze motorkar ohrozuje neporovnatelne nasobne vice sebe nez okoli a u ridice auta je to naopak, ten ohrozuje predevsim okoli a mene sebe, ve srovnani s motorkarem.

+3/0
15.12.2015 13:32

V51l75a60d85a10n 44K31a39h13a21n 9581624284772

Ty v.o.l.e. ty na to jdes logicky, takove veci tady do toho problemu netahej, jasny?!!!

+1/0
15.12.2015 23:55

J66i60ř19í 49Z46ý90k38a 9119913591750

sakra, jsem si říkal, že bych si někdy v dohledné době mohl udělat papíry na motorku. Dříve jsem je nechtěl, protože jsem duší závodník, bych se někde zrakvil, teď co mi táhne na 35 se už spíše kochám.

Tak nic no. Tohle mi přijde poměrně dost hardcore, docela by mě i zajímalo, kdo bude hradit škodu na zkušební motorce, když to při tom vyhýbacím manévru položím (mokro, asfalt s menší adhezí). Za normálních okolností bych jel pomaleji, ale když mě test nutí jet rychle ...

0/0
14.12.2015 23:10

J11i66ř21í 59S92c23h72w12a83c73h 8858134218966

pro dřeva je to věc tak čtvrt-půlhodinového nácviku....samozřejmě ne hned při prvním posazení na motorku.

pokud nejsi dřevo a pár hodin na motorce předtím pojezdíš, tak to zvládneš na potřetí jako ten policajt....;-)

0/−1
16.12.2015 0:18

J48e22n55d58a 76K35r49á14s71a 1989216918

V Autoškole se nikdo jezdit nenaučí. Dostane jen základ pro bezpečnou jízdu a musí se "vyjezdit" ! Kdo je povahou magor,bude i jezdit jako magor! To ,že projede dobře v Autoškole slalom nic neznamená ! :-/

+12/−1
14.12.2015 19:47

V85l75a77d98i49s82l10a20v 97N77o19h78e20j97l 7858597438141

to autoskola samozrejme nijak neresi, ale apel na jezdecky 'skill' je dobre pritvrdit.

0/0
15.12.2015 13:33
Foto

M79a56r96t51i97n 78L81ö52w 8254345357952

Znamena to dost - predevsim ten uhybny manevr. V australii se krome nej dela jeste nouzove brzdeni ze 60ky. Clovek diky tomu ziska predstavu jak se motorka chova v krizovych situacich a nauci se je zvladat. Ale predevsim si uvedomi ze to co je v aute bezpecny odstup na motorce zdaleka nestaci...

0/0
15.12.2015 13:55

P93e22t48r 10H37o95f34m83a33n13n 6129114975700

Autoskola deti...to neni jako prace s buzolou.

+4/0
14.12.2015 18:43

O12n75d48r78e48j 89K70a67l29m63a94n 1430776984272

V autoskolach, kde se jezdí na chopperech si asi maknou....

+11/0
14.12.2015 17:40

L96a66d75i83s11l82a96v 40M19a70c89e35k 1588809758537

A jak to odfiltruje šílence, kteří to mastí 2x až 3x rychleji než je povolená rychlost.

+3/−2
14.12.2015 17:25

J94i52ř36í 75Š16e13j45n84o44h35a 4362913834153

Stejně jako u autařů - nijak ;-D

+10/0
14.12.2015 18:23

T92o28m34á66š 35V45e36s27e96l87ý 5155448380189

ty kteří jezdí 2-3x rychleji než je povolená rychlost není třeba filtrovat, ti kteří jezdí 2-3x rychleji než je bezpečná rychlost se odfiltrují sami. Stejně jako je to dnes.

0/0
15.12.2015 21:18

J58o64s21e86f 52H20u98m90m50e33l 9215926302890

je to perfektní, kdo o výcviku něco ví, musí souhlasit. Výhoda : nemusí zaclánět v provozu, může to zkoušet na cvičišti - neomezeně. Ale jedna maličkost : pokud je to součást zkoušek, je vyloučeno dělat zkoušky za nepříznivého počasí ( námraza, náledí, na vodě) což bude problém , nemožnost naplánovat termín zkoušek

+2/0
14.12.2015 17:20

J48o74s55e14f 56H14u76m71m10e91l 9545406262770

ještě dodatek : kdo tím projde, bude vědět , co je nepřiměřená rychlost v zatáčce

0/0
14.12.2015 17:21

J55a48r70o70s74l37a35v 79H24e49j49n72a 4167121769

Tu zkoušku by měli povinně úspěšně absolvovat ti, co změnu zákona schválili; jinak by změna měla být zneplatněna..

+13/−2
14.12.2015 17:09

J11a55n 42D24o45l77e31ž41a10l 9870340405869

Já věděl proč jsem si to rozšířil loni!

+4/0
14.12.2015 17:07
Foto

J63a28r41o22m92í30r 45K12o61b49e28l92k64a 7684604161645

Kristovalevánoho, ještě že mám papíry od roku 1979.

+6/0
14.12.2015 16:29

J82a97n 74L93a98k45o21m25ý 7791105335164

Na jednu stranu je to dobře, na stranu druhou na A v 18 musím podstoupit todle a na skutru k B nemusím na motorce nikdy sedět a ty 125ky umí taky pěkně uhánět

+26/0
14.12.2015 14:33

J69a82n 50F96r48o25l94í17k 6376790845654

Přemýšlel jsem kde se v praxi projeví potřeba kličovat po třech metrech dokud nejsem se neprojel po nově zrekonstruovaných silnicích v našich vesnicích plných ostrůvků, zálivů a dalších umělých překážek. ;-D

+13/−2
14.12.2015 14:06

J74i48ř15í 24Š31e80j19n69o35h45a 4142353644913

Já to využívám při souběžné jízdě v pomalujedoucí městské koloně.

Přesněji při předjíždní kolony.

Praktická věc. V řadě zemí je to zakotveno v předpisech a legální, takže se to asi bude legalizovat i u nás :-)

+2/0
14.12.2015 18:21

P64e82t29r 95H22o29f21m94a91n66n 6769944255520

To by se kolikrat hodilo se na par metro vznest...

0/0
14.12.2015 18:43

J64a97n 36M13a22r18t29i59n 6402960929

nechcem teda Padajovi nijak upierat skill, ale ten policajt to s 2x vacsou kravou dal na phlad extremne na pohodu, Padajove prejazdy mi pripadali trochu kostrbate

+11/0
14.12.2015 13:51

Z98b90y62n80ě34k 78Č24e41j55k60a 5226868401673

Policajti tyhle ptákoviny cvičí a dělají na přehlídkách. Tak jako tak, tyhle testy zas vymyslel někdo, kdo má místo hlavy kýbl na blbosti.

+12/0
14.12.2015 17:03

V64l54a79d56i48s46l35a64v 65N15o36h18e11j23l 7558727158511

skill typu 'Gymkhana' je uplne neco jinyho nez skill na MotoGP ;-)

+1/0
15.12.2015 13:34

M32i13r23o38s57l23a66v 87J62a62r69o91š 6520212959457

Vzhledem k tomu, že ta Honda má 329kg +, tak si myslím, že to není žádná sranda. V rychlosti okolo 4km/hod. je malá pravděpodobnost, že ohrozí život lidí kolem sebe. Výcvik na motorku by se měl podobat výcviku v motoškolách s využitím různých bezpečnostních prvků, kdy člověk získá jistotu. Co je podle mě nejhorší na současném systému, tak to, že oprávnění na silnější moto získám při "praxi" jen za testy. Praxi nikdo nezkoumá a získané zkušenosti také ne. Přitom přechod ze 125 na 600 byť výkonově omezenou je jako přejít z větroně na proudové letadlo.

0/0
14.12.2015 12:38

O56n63d48ř13e90j 60Č66a43p34k57a 6531261763114

Jediné, co jde získat bez výcviku, je rozšíření z papírů na motorku do 35 kW na motorku bez omezení. Přezkoušení není test, ale jízda s komisařem (takže pokud někdo motorku neovládá, dát by to neměl).

Z té 125ky se jízdy i teorie dělat musejí.

0/0
14.12.2015 12:58

J85a82r55o69s64l37a53v 36P96o65l89á60k 9839720948737

Policista je fakt frajer. Už na několikátý pokus to dává. 

A to opravdu jezdí mezi námi na tý mašině v ostrém provozu? Neumím si představit, že složitější situace zvládneme v  provozu až třeba napotřetí.

+3/−23
14.12.2015 12:02

J61i25ř21í 65S65c91h33w11a60c70h 8458784138986

je vidět, že rozdíl v hmotnosti, rozměrech a s tím související ovladatelnosti stopětadvacítky (pro kterou je test zřejmě nastavený) a té policejní mašiny s kuframa, ti vůbec nic neříká....Rv

+18/−1
14.12.2015 13:12

J68a49r20o60s76l86a46v 81P55o68l90á30k 9659820238407

Proč si to myslíš. Jezdil jsem na různých strojích. Od těch nejlehčích až po Hondu Goldwing. Ten test je pro všechny motorky stejný. O hmotnostech se v něm nepíše.

0/0
14.12.2015 13:26

D76a93v47i60d 95J38i15n21d44r92a 6580534196934

Ale jezdí se tam na motorce co má autoškola. Pochybuju, že když si někdo bude dělat nějaký omezený Ačko, tak tam přijede na V-maxu nebo tak něco...Stejně tak je blbost to dělat se silnicí na slikách, když si pak chci koupit enduro. Ano základ to asi být má, ale trochu by se nad tím měl někdo zamyslet

0/0
15.12.2015 7:11

J90a73r32o96s96l49a49v 32P94o18l36á78k 9689520738457

Mínus ti dávat nebudu. Jedná se o tvůj názor, a já ti ho nebudu brát.

0/0
14.12.2015 13:30

O35n50d87ř29e93j 50Č40a51p13k40a 6441971263834

Ono je to jak jet jízdu zručnosti, vyměřenou tak, aby byla přiměřeně těžká ve fabii, s dlouhým transitem... motorka o metrák a půl těžší, než co se používá v autoškolách a navíc pěkně široká.

+3/0
14.12.2015 13:22

J37a92r72o61s76l26a96v 68P85o72l90á53k 9989390348267

Zbožňuju jízdy zručnosti, ať se pořádají na čemkoliv. Pokud by podmínky byly mimo možnosti, tak by to policista nakonec nedal.

0/0
14.12.2015 13:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.