Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Řidič prudce zabrzdil, zabil ho vlastní náklad

Upevnit správně náklad je kumšt. Jsou na to dokonce draze placení specialisté, kteří nadrozměrný, křehký nebo atypický náklad upevní podle přesných propočtů a norem. Tragická nehoda natočená na čínských cestách ukazuje, jak je řádné upevnění nákladu důležité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a26n 98J52e57n29i64c 1424374157174

Myslím, že tohle nejsou roury, ale kulatina. No tohle se nedá přežít...

Jenže se to neděje jen v Číně, ale viděl jsem následek, jak se utrhnul válec na tahači 815 a přejel kabinu. Také prudké brždění a navíc z kopce dolů... Následky stejné...

Asi se s takovým nákladem musí jezdit krokem... Těžko říct...

0/0
6.1.2016 13:21

P25e90t81r 88S36k66o15k25a58n 3299309903569

Zas je na tom hezky videt jak to vypada uvnitr tela kdyz to napalite ve 200km/h do prekazky. Fyziku neochcijou ani airbagy ani zazracna elektronika.

0/0
25.12.2015 18:21

H75u75g41o 28K49o16n11e50č73n24ý 3378303185218

R.I.P.

0/0
20.12.2015 18:04


J74i71ř35í 51K75á81b86r46t 4918311134666

Měl jsem skoro podobnou nehodu.Vezli jsme na Avii dřevěné hranoly 12x12 cm a přečnívaly nám asi 1,5m přes korbu.Museli jsme zarazit a zezadu nás napálil kamion a hranoly se probořily přes celou kabinu.Já jsem byl přitlačen ke dveřím včetně řidiče ,ale přežili jsme to.Nic příjemné to nebylo.

+2/0
19.12.2015 16:43

J76a35n 23M54u36c15h77a 8469596482646

pochybuju, že ten řidič byl v pozici, kdy mohl zaměstnavateli říct: "je to přetížený, část toho zase vyložte jinak s tím nejedu"

+1/0
18.12.2015 11:01

J96o60s15e37f 88P41o38l56í72v72k15a 1932547976359

To si může dovolit málokterý šofér i u nás, natož v Číně ...

No, smutné zprávy to jsou.

0/0
25.12.2015 16:04

J19a65r45o81s41l43a44v 69P18o15s14p40í66š68i78l 2931329515326

To asi ne, ale že to zadupnul před křižovatkou asi jeho vina bude.

0/0
6.1.2016 13:46

P64a55v18e47l 63D86u58p83a73č 2869391878979

Tohle bylo v Číně,tak se to zde rozmazává.Já sám jsem osobně viděl za svůj život už dvakrát jak dlouhé klády prošli při prudkém brždění kabinou tahače.

0/0
17.12.2015 14:31

J57i17ř22í 63S25c67h17w98a25c20h 8128484678726

no a natočils to? Asi ne....tak se nediv, že se tu "rozmazává" cosi z Číny....;-)

+4/0
17.12.2015 23:05

J56o17s66e55f 63P70o49l17í60v10k28a 1802947816589

A jak by se to teprve rozmazávalo, kdyby to nebylo v Číně, ale v Evropě ;-)

0/0
25.12.2015 16:05
Foto

Š69t81ě78p26á15n 81B59i55c24e77r64a 6439332498446

Taky vím o jednom. Vezl do výkupu zadní nápravu z kamionu a cena za kilo mu připadala nízká a protože měl cestu do Prahy, tak se rozhodl šrot střelit tam. Cestou musel prudce zabrzdit a náprava sestřelila jeho.

0/0
17.12.2015 13:42

K16a98r94e23l 12V76l16k 1411753269579

A jaké je poučení z této bajky?

+1/0
17.12.2015 20:48

J49i56ř21í 44E43r71b34e49n 1543374336317

Lepsi penize z kovosrotu v hrsti, nezli naprava na hlave :-)

+5/0
18.12.2015 10:40

K62a89r95e60l 51V77l97k 1371263679259

Tak to nepochybně... ;-)

0/0
18.12.2015 13:29

L92u29b85o81š 79P81a63v50l12í10k 1567420139449

Dámy a Pánové, tento náklad nejsou žádné trubky, ale kontislitky, které jsou zatraceně těžké. Jeden má asi 12t. I kdyby to sebevíce upevnil, tak při velmi rychlém zabrždění to nemá šanci zábrana a ukotvení udržet. Býl podle mě i přetížený. Jak tady už někdo řekl, fyzika se o..cat nedá. !

+7/0
16.12.2015 6:27

H82o93n16z82a 77F42á33t15o26r 2649625764880

Okecat? :-))

+2/0
18.12.2015 12:11

J40o80s40e28f 25P57o89l54í67v90k86a 1302307156579

Ten článek je kraťoučký, neelo by přečíst víc než nadpis? Pak byste věděl, že byl přetížen o více než 30 % - a nemusel jste tipovat ;-)

0/0
25.12.2015 16:08

J92a26n 71K43a15d28l43e72c 7187195514525

s těma 12ti tunama bych souhlasil a potom náklad dělal kolem 100 tun, a byl přetížen pouze o 30%, tedy to nebyl normální kamion, jednalo se o nadměrný náklad a u nás jezdí s doprovodným vozidlem a se 100 tunama za zadkem se jezdí 30 a ne jak s avií,

+1/0
27.12.2015 17:07

T86o34m21á25š 60J71a25n63e84č12k63a 4241135296620

Byl jsem u dopravní nehody, kdy řidič vezl v dodávce plechy, usnul, narazil do stromu a useklo mu to hlavu, která spadla manželce do klína. Manželce se nic nestalo, ale byla v takovám šoku, že naštěstí utrpěla amnezii.

+2/0
16.12.2015 6:23

J56i37ř75í 22N98o91s29e70k 1691966176320

naučím se čínsky...úžasný

+1/0
14.12.2015 20:55

P18a73v15e41l 79M12a91t10o94u18š88e96k 5300107188574

Když to zabilo jenom jeho, tak to ještě není tak zlé. Za blbost se bohužel někdy platí i životem. Ale před pár lety se stalo něco podobného u jedné nejmenované stavební firmy na kruhovém objezdu u Uhříněvsi. Řidič vezl na tahači nezajištěný stavební stroj, který odstředivou silou spadl přímo na jedoucí auto, v němž zahynuli dva lidé. Cca za hodinu na to seděl údajně řidič v hospodě a kecal se svými kolegy (dle výpovědi jednoho z nich). Myslíte, že se to rozebíralo v rámci školení o bezpečnosti práce? Ani omylem, všichni vysmátí, bezpečák nejvíce ze všech.

+1/0
14.12.2015 15:24

Z13d63e28n69ě88k 56D93u25f81e61k 2654164668

Přetížené kamiony jsou k vidění nejen v Číně, ale i jinde.

+2/0
14.12.2015 10:57

M63i50c28h52a48l 17T88o79m69i83n21s20k28ý 9661475477784

V momentě šlápnutí na brzdu to nejsou síly které by nešlo zvládnout i menším zajištění.

Problém bylo, že náklad neměl ani to malé zajištění a začal se posouvat a zrychlovat a nabírat nějaký zlomek vteřiny kinetickou energii. Jakmile se však náklad začne posouvat setrvačností, a tahač ve zlomku vteřiny sníží rychlost, tak oproti tahači dostane velmi velkou kinetickou energii a to žádné zajištění nezastaví.

+3/−10
13.12.2015 21:41

P90a98v82e70l 67N16e77v47e43č60e78ř89a59l 6272466844430

Milý pane, kinetická energie nákladu odpovídala rychlosti soupravy a při brzdění náklad nezačal zrychlovat a žádnou energii nezískal. Naopak při brzdění (zpoždění - záporné zrychlení) vozidla působil zákon setrvačnosti, a proto že nebyl náklad pevně spojen s vozidlem tak pokračoval v relativním pohybu vůči vozidlu. Kdyby byl náklad pevně spojen s vozidlem, tak by se celá soustava zastavila po delší vzdálenosti.

+31/−3
13.12.2015 23:24

M41i67c70h53a80l 92J28a77r42o79š 7164580692895

Takhle sprdnout laika, to není hezké. Navíc, pokud opustíte interciální vztažné soustavy a vztáhnete výroky k tahači, jak to sám říká, tak i on může mít pravdu.

+4/−1
14.12.2015 8:27

P55a76v13e70l 66N33e95v94e44č49e15ř15a55l 6192896204650

Nikoho jsem nechtěl "sprdnout", jen se mi zdál příspěvek dost nesrozumitelný. Protože jsem slušný člověk, tak jsem snad autora slušně oslovil a snažil se to vysvětlení nějak upřesnit (jiným způsobem). Jinak tomu nešťastníkovi v kabině je stejně vše již jedno. Zdravím.

+11/−1
14.12.2015 10:47

M74i35c84h34a79l 76T34o19m15i63n91s34k35ý 9701875727704

Je to relativně vztaženo k tahači. Nikoliv k rotaci zeměkoule.

Je to tam napsané Rv

+3/−3
14.12.2015 9:36

M32i22c56h56a79l 61T46o45m32i30n48s75k47ý 9181875327234

Protože nemá smysl počítat kinetickou energii danou rychlostí rotace zeměkoule. Ale ani vzhledem k vozovce.

0/−1
14.12.2015 9:47

J41i33ř84í 64S75c10h77w61a60c68h 8138704188786

tak jelikož se jedná o vzájemné působení soustavy "vozovka(zeměkoule) - auto - náklad" a nezúčastněný pozorovatel (čtenář) stojí na té vozovce tak je nutné vše popisovat z jeho pozice a tedy relativní působení vozovky zahrnout. Pohyb zeměkoule vesmírem je nepodstatný (pozorovatel se pohybuje s ní) a lze jej vypustit. Ale omezit vše jen na soustavu auto - náklad (čili jen z pozice řidiče, či pasažéra) znamená, že se náklad z ničeho nic a naprosto nepochopitelně dává do pohybu a získává kinetickou energii, což je něco jako perpetuum mobile a je to popsáno chybně....

+2/−1
14.12.2015 15:56

M26i41c83h85a76l 63T19o93m72i47n88s56k55ý 9851425667554

Ne, nelze se na to dívat z pozice chodce, ale je třeba se na to dívat z pozice řidiče kamionu. A z pozice řidiče kamionu ten náklad dostane kinetickou energii až když se začne posouvat.

+1/−4
14.12.2015 21:34

M13i12c22h38a63l 86C16h56a21l77u93p28a 6928420749243

Ono je to naopak, pohybovou energii mělo auto i náklad, ale auto zabrzdilo a tím o část energie přišlo.

+4/0
14.12.2015 23:41

P51e31t43r 63B31o21c67e14k 1477606472750

Kinetickou energii to nedostane v momentu brždění, tu to má právě po celou dobu jízdy a ta se právě začne projevovat v okamžiku brždění... ;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2015 9:14

J29o53s91e28f 92V23o10l67f95í49k 4618545779393

A kdo tomu nákladu tu kinetickou energii dodá až když se začne pohybovat?

0/0
17.12.2015 8:43

J85i24ř74í 79S14c24h41w14a63c98h 8138334918436

ano máš pravdu, už jsem to pochopil, funguje tam převod mezi poteciální a kinetickou energií... příklad pro ostatní:

1. těžké kladivo leží z zčásti zaraženém hřebíku, nic se neděje (simulace nákladu doraženého na čelo při brzdění s přetížením 1g)

2. to těžké kladivo trochu zvednu a nechám dopadnou na hřebík, hřebík se zarazí protože kladivo v té chvíli získalo oproti hřebíku relativní kinetickou energii a v bodě nárazu působí násobkem své tíhy (simulace nákladu, který je vzdálen od čela a začne se při brzdění pohybovat proti němu)

0/0
17.12.2015 23:15

J17i90ř13í 49K40u37č67e84r75a 9355791428

no, napsal to krkolomně, ale rychlost je relativní a náklad oproti ložné ploše zrychloval to je prostě fakt, chtěl tím možná říct, že by stačilo jen a prostě, kdyby byl náklad doražen až na čelo návěsu a to by jej uneslo, když do něj ale náklad bouchnul jako obrovské kladivo, čelo to nevydrželo prasklo a náklad pokračoval v cestě přímo na kabinu.

+2/0
14.12.2015 17:36

M16i28c11h68a88l 84T91o55m81i88n71s79k43ý 9611865487384

Ano, snad první kdo to pochopil. R^

+2/0
14.12.2015 21:35

M28a89r89t17i33n 87K57ř58í15ž 9473122960107

takhle mi jednou blbej foťák na zadním okně zabil kamarádku. Dokonce o tom byla i nějaká upoutávka v rádiu.

+1/0
13.12.2015 20:33

L47i49b98o70r 17F23i13l93á20k 3280405463613

Tak hlavně že ho to nebolelo.

0/−2
13.12.2015 15:30

V27l29a32d16i78m49i28r 55S57o45u89k35a81l 4390531201826

Jděte do pytle s tím Darwinem..Dělal svou práci a udělal chybu. Nikdy nevíte do jaké situace se kdy dostanete vy..

+26/−2
13.12.2015 15:28

S47t88a58n80i51s31l80a71v 53C72h45y44t18r70a 3584703717709

Nějak jsem si nevšimnul, že by byl ten náklad přikurtován. Takže to byla jednoznačně jeho chyba. Kdyby měl náklad zajištěn, neposunul by se.

0/0
14.12.2015 9:35

J37i35ř97í 68K62r77á53t89k14ý 3190452354

Normálně bych s vámi souhlasil, ale když se podíváte pozorně na to video, tak zjistíte, že ty kulatiny byly naložené na korbě, všechny pod úrovní bočnic té korby. Člověk by řekl, že z toho nevyskočí. Přikurtování bylo zdánlivě zbytečné, problém byl ale v tom, že náklad byl příliš těžký, bočnice korby příliš tenká a hlavně to byly kulatiny, které měly minimální styčnou plochu s podlahou, takže nízké tření. Být to ingoty, tak asi takhle nevystřelí. Musím se řidiče zastat, to jsou všechno faktory, které průměrně vzdělaný řidič prostě vidět nemůže. Jediné, co mohl vědět, bylo překroční hmotnosti nákladu, ale dovedu si představit, že neměl jinou volbu.

0/0
14.12.2015 9:56

M82a58r82t36i79n 51M86a79i75k96s51n43a34r 3754813218492

V tom je bohužel smysl "Darwina", řidiči kteří to zkontrolují a dojde jim, tak žijí, ty kteří z nějakého důvodu to opominou, tak už bohužel mezi námi nejsou i kvůli malé chybě. :(

+4/0
14.12.2015 11:23

A73n41t64o19n 68P25l84e84s 9788365797360

Jenže někdy musí jet i přes toto riziko, protože na ně tlačí zaměstnavatel. Takže ono to vždy není, tak jednoduché jak se zdá.

+4/−1
14.12.2015 11:39

M27a71r36t28i89n 86K60o80v90a16r 9826909934403

Musí se jen umřít.

+2/−3
14.12.2015 13:44

A82n64t43o85n 95P41l50e40s 9778795257240

Ono se vám to lehce řekne, ale když musíte živit rodinu...

+3/−2
14.12.2015 16:11

M43a97r51t11i24n 17K52o25v79a79r 9166169854943

Jistě. A až vám náklad amputuje hlavu jako tomu nešťastníkovi na videu, tak tu rodinu bude živit kdo? Proboha, trochu rozumu to chce!

+3/−2
14.12.2015 19:12

A60n67t81o34n 80P27l73e84s 9118295457500

Jo takle nad tím, ale ty lidi neuvažují. Bohužel. Už jsem se s pár takovými setkal, co prostě dělali práci i když byla riziková (nátlak zaměstnavatel). A když jsem se ptal stejně jako vy, tak říkali, že se živit musí a při nejhorším životní pojistka to jistí.

+2/0
14.12.2015 20:19

M82i93c19h86a93l 55C13h74a52l62u38p89a 6918740489783

To tenhle splnil.

0/0
14.12.2015 23:42

P60a13v57e36l 98D10r80o82t57á52r 7983964499584

Všem, kteří tady mluví o Darwinovi, "patří mu to" apod., jenom připomenutí, že dost možná tento řidič stál před ultimátem: "Pojedeš teď hned, nebo máš padáka a na tvé místo přijde někdo jiný"

I tady, u nás, jezdí spousta řidičů kurýrních či speditérských služeb naprosto šíleným způsobem - nevyspaní, nepřipoutaní, se špatně naloženými auty, se špatně zajištěným nebo označeným nákladem, protože jim jejich šéfové dávají nůž na krk.

Možná by vám tedy neuškodilo uvědomit si, že věci nebývají černobílé. Ty pomeranče, co i po převozu přes tisíce kilometrů stojí jen pár korun za kilo, prostě mají "cenu", kterou platí někdo jiný.

+33/−4
13.12.2015 12:17

A95l32e65š 73Z33e57l15i92n85k60a 1134202516

Ale jdi ty. Dneska je po řidičích poptávka.

A je to jeho chyba. Prostě neuměl řídit. Řídil kamion jak osobák.

0/−11
13.12.2015 14:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.