Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidič prudce zabrzdil, zabil ho vlastní náklad

Upevnit správně náklad je kumšt. Jsou na to dokonce draze placení specialisté, kteří nadrozměrný, křehký nebo atypický náklad upevní podle přesných propočtů a norem. Tragická nehoda natočená na čínských cestách ukazuje, jak je řádné upevnění nákladu důležité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a76n 71J92e26n42i88c 1304784927594

Myslím, že tohle nejsou roury, ale kulatina. No tohle se nedá přežít...

Jenže se to neděje jen v Číně, ale viděl jsem následek, jak se utrhnul válec na tahači 815 a přejel kabinu. Také prudké brždění a navíc z kopce dolů... Následky stejné...

Asi se s takovým nákladem musí jezdit krokem... Těžko říct...

0/0
6.1.2016 13:21

P90e78t69r 63S87k41o21k55a62n 3459389863709

Zas je na tom hezky videt jak to vypada uvnitr tela kdyz to napalite ve 200km/h do prekazky. Fyziku neochcijou ani airbagy ani zazracna elektronika.

0/0
25.12.2015 18:21

H42u46g38o 93K45o19n96e82č90n34ý 3868823565698

R.I.P.

0/0
20.12.2015 18:04

J24i50ř24í 42K48á53b42r62t 4958821734946

Měl jsem skoro podobnou nehodu.Vezli jsme na Avii dřevěné hranoly 12x12 cm a přečnívaly nám asi 1,5m přes korbu.Museli jsme zarazit a zezadu nás napálil kamion a hranoly se probořily přes celou kabinu.Já jsem byl přitlačen ke dveřím včetně řidiče ,ale přežili jsme to.Nic příjemné to nebylo.

+2/0
19.12.2015 16:43

J59a64n 85M74u38c95h16a 8389566862486

pochybuju, že ten řidič byl v pozici, kdy mohl zaměstnavateli říct: "je to přetížený, část toho zase vyložte jinak s tím nejedu"

+1/0
18.12.2015 11:01

J53o21s81e20f 67P65o90l85í17v27k27a 1702407296959

To si může dovolit málokterý šofér i u nás, natož v Číně ...

No, smutné zprávy to jsou.

0/0
25.12.2015 16:04

J83a53r17o46s62l64a98v 84P54o20s18p61í38š79i53l 2101829755966

To asi ne, ale že to zadupnul před křižovatkou asi jeho vina bude.

0/0
6.1.2016 13:46

P13a60v38e85l 76D71u19p75a55č 2769881338659

Tohle bylo v Číně,tak se to zde rozmazává.Já sám jsem osobně viděl za svůj život už dvakrát jak dlouhé klády prošli při prudkém brždění kabinou tahače.

0/0
17.12.2015 14:31

J77i53ř51í 98S90c92h32w48a68c65h 8708114158376

no a natočils to? Asi ne....tak se nediv, že se tu "rozmazává" cosi z Číny....;-)

+4/0
17.12.2015 23:05

J20o41s17e44f 50P73o37l68í67v97k76a 1452377866189

A jak by se to teprve rozmazávalo, kdyby to nebylo v Číně, ale v Evropě ;-)

0/0
25.12.2015 16:05
Foto

Š31t94ě31p53á39n 18B85i80c61e16r60a 6379372468896

Taky vím o jednom. Vezl do výkupu zadní nápravu z kamionu a cena za kilo mu připadala nízká a protože měl cestu do Prahy, tak se rozhodl šrot střelit tam. Cestou musel prudce zabrzdit a náprava sestřelila jeho.

0/0
17.12.2015 13:42

K36a79r49e60l 76V68l21k 7369250958

A jaké je poučení z této bajky?

+1/0
17.12.2015 20:48

J96i20ř55í 73E62r63b16e23n 1273724446267

Lepsi penize z kovosrotu v hrsti, nezli naprava na hlave :-)

+5/0
18.12.2015 10:40

K71a96r50e38l 78V10l83k 7239450898

Tak to nepochybně... ;-)

0/0
18.12.2015 13:29

L78u40b27o37š 83P60a28v95l94í79k 1357560299619

Dámy a Pánové, tento náklad nejsou žádné trubky, ale kontislitky, které jsou zatraceně těžké. Jeden má asi 12t. I kdyby to sebevíce upevnil, tak při velmi rychlém zabrždění to nemá šanci zábrana a ukotvení udržet. Býl podle mě i přetížený. Jak tady už někdo řekl, fyzika se o..cat nedá. !

+7/0
16.12.2015 6:27

H22o27n97z10a 46F20á64t11o72r 2649815974310

Okecat? :-))

+2/0
18.12.2015 12:11

J96o67s37e23f 79P15o28l78í37v46k78a 1132877266319

Ten článek je kraťoučký, neelo by přečíst víc než nadpis? Pak byste věděl, že byl přetížen o více než 30 % - a nemusel jste tipovat ;-)

0/0
25.12.2015 16:08

J92a19n 69K51a45d38l20e80c 7107465134795

s těma 12ti tunama bych souhlasil a potom náklad dělal kolem 100 tun, a byl přetížen pouze o 30%, tedy to nebyl normální kamion, jednalo se o nadměrný náklad a u nás jezdí s doprovodným vozidlem a se 100 tunama za zadkem se jezdí 30 a ne jak s avií,

+1/0
27.12.2015 17:07

T87o15m75á44š 39J61a62n59e68č80k98a 4291375496330

Byl jsem u dopravní nehody, kdy řidič vezl v dodávce plechy, usnul, narazil do stromu a useklo mu to hlavu, která spadla manželce do klína. Manželce se nic nestalo, ale byla v takovám šoku, že naštěstí utrpěla amnezii.

+2/0
16.12.2015 6:23

J48i93ř22í 29N87o70s91e13k 1221466696200

naučím se čínsky...úžasný

+1/0
14.12.2015 20:55

P25a66v90e19l 98M27a23t13o91u17š26e49k 5370577508924

Když to zabilo jenom jeho, tak to ještě není tak zlé. Za blbost se bohužel někdy platí i životem. Ale před pár lety se stalo něco podobného u jedné nejmenované stavební firmy na kruhovém objezdu u Uhříněvsi. Řidič vezl na tahači nezajištěný stavební stroj, který odstředivou silou spadl přímo na jedoucí auto, v němž zahynuli dva lidé. Cca za hodinu na to seděl údajně řidič v hospodě a kecal se svými kolegy (dle výpovědi jednoho z nich). Myslíte, že se to rozebíralo v rámci školení o bezpečnosti práce? Ani omylem, všichni vysmátí, bezpečák nejvíce ze všech.

+1/0
14.12.2015 15:24

Z89d41e11n21ě62k 71D85u87f26e25k 2184954128

Přetížené kamiony jsou k vidění nejen v Číně, ale i jinde.

+2/0
14.12.2015 10:57

M62i97c68h51a46l 91T76o70m10i12n24s46k40ý 9671325547834

V momentě šlápnutí na brzdu to nejsou síly které by nešlo zvládnout i menším zajištění.

Problém bylo, že náklad neměl ani to malé zajištění a začal se posouvat a zrychlovat a nabírat nějaký zlomek vteřiny kinetickou energii. Jakmile se však náklad začne posouvat setrvačností, a tahač ve zlomku vteřiny sníží rychlost, tak oproti tahači dostane velmi velkou kinetickou energii a to žádné zajištění nezastaví.

+3/−10
13.12.2015 21:41

P71a47v77e11l 70N21e35v16e48č39e78ř73a93l 6892306204490

Milý pane, kinetická energie nákladu odpovídala rychlosti soupravy a při brzdění náklad nezačal zrychlovat a žádnou energii nezískal. Naopak při brzdění (zpoždění - záporné zrychlení) vozidla působil zákon setrvačnosti, a proto že nebyl náklad pevně spojen s vozidlem tak pokračoval v relativním pohybu vůči vozidlu. Kdyby byl náklad pevně spojen s vozidlem, tak by se celá soustava zastavila po delší vzdálenosti.

+31/−3
13.12.2015 23:24

M93i47c74h12a44l 79J78a92r86o26š 7644790932485

Takhle sprdnout laika, to není hezké. Navíc, pokud opustíte interciální vztažné soustavy a vztáhnete výroky k tahači, jak to sám říká, tak i on může mít pravdu.

+4/−1
14.12.2015 8:27

P41a13v54e77l 40N93e40v51e71č61e12ř17a23l 6132766194800

Nikoho jsem nechtěl "sprdnout", jen se mi zdál příspěvek dost nesrozumitelný. Protože jsem slušný člověk, tak jsem snad autora slušně oslovil a snažil se to vysvětlení nějak upřesnit (jiným způsobem). Jinak tomu nešťastníkovi v kabině je stejně vše již jedno. Zdravím.

+11/−1
14.12.2015 10:47

M13i95c46h30a57l 51T48o90m67i83n23s54k55ý 9541225987964

Je to relativně vztaženo k tahači. Nikoliv k rotaci zeměkoule.

Je to tam napsané Rv

+3/−3
14.12.2015 9:36

M74i29c26h58a36l 79T97o32m84i71n94s31k76ý 9121835167234

Protože nemá smysl počítat kinetickou energii danou rychlostí rotace zeměkoule. Ale ani vzhledem k vozovce.

0/−1
14.12.2015 9:47

J67i43ř73í 90S89c63h63w19a56c79h 8858944268496

tak jelikož se jedná o vzájemné působení soustavy "vozovka(zeměkoule) - auto - náklad" a nezúčastněný pozorovatel (čtenář) stojí na té vozovce tak je nutné vše popisovat z jeho pozice a tedy relativní působení vozovky zahrnout. Pohyb zeměkoule vesmírem je nepodstatný (pozorovatel se pohybuje s ní) a lze jej vypustit. Ale omezit vše jen na soustavu auto - náklad (čili jen z pozice řidiče, či pasažéra) znamená, že se náklad z ničeho nic a naprosto nepochopitelně dává do pohybu a získává kinetickou energii, což je něco jako perpetuum mobile a je to popsáno chybně....

+2/−1
14.12.2015 15:56

M12i19c47h83a59l 59T53o32m97i24n44s84k55ý 9271235657104

Ne, nelze se na to dívat z pozice chodce, ale je třeba se na to dívat z pozice řidiče kamionu. A z pozice řidiče kamionu ten náklad dostane kinetickou energii až když se začne posouvat.

+1/−4
14.12.2015 21:34

M17i40c87h21a48l 18C17h21a64l17u12p56a 6938120159453

Ono je to naopak, pohybovou energii mělo auto i náklad, ale auto zabrzdilo a tím o část energie přišlo.

+4/0
14.12.2015 23:41

P69e84t83r 92B51o33c61e89k 1697296382150

Kinetickou energii to nedostane v momentu brždění, tu to má právě po celou dobu jízdy a ta se právě začne projevovat v okamžiku brždění... ;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2015 9:14

J43o46s49e52f 56V71o54l17f15í11k 4938115369283

A kdo tomu nákladu tu kinetickou energii dodá až když se začne pohybovat?

0/0
17.12.2015 8:43

J52i57ř96í 38S94c18h98w25a70c43h 8308244758546

ano máš pravdu, už jsem to pochopil, funguje tam převod mezi poteciální a kinetickou energií... příklad pro ostatní:

1. těžké kladivo leží z zčásti zaraženém hřebíku, nic se neděje (simulace nákladu doraženého na čelo při brzdění s přetížením 1g)

2. to těžké kladivo trochu zvednu a nechám dopadnou na hřebík, hřebík se zarazí protože kladivo v té chvíli získalo oproti hřebíku relativní kinetickou energii a v bodě nárazu působí násobkem své tíhy (simulace nákladu, který je vzdálen od čela a začne se při brzdění pohybovat proti němu)

0/0
17.12.2015 23:15

J50i27ř91í 19K12u73č73e25r63a 9555831498

no, napsal to krkolomně, ale rychlost je relativní a náklad oproti ložné ploše zrychloval to je prostě fakt, chtěl tím možná říct, že by stačilo jen a prostě, kdyby byl náklad doražen až na čelo návěsu a to by jej uneslo, když do něj ale náklad bouchnul jako obrovské kladivo, čelo to nevydrželo prasklo a náklad pokračoval v cestě přímo na kabinu.

+2/0
14.12.2015 17:36

M93i10c44h74a82l 56T74o98m75i64n60s73k20ý 9381895727134

Ano, snad první kdo to pochopil. R^

+2/0
14.12.2015 21:35

M29a38r79t27i13n 88K22ř90í90ž 9373612130877

takhle mi jednou blbej foťák na zadním okně zabil kamarádku. Dokonce o tom byla i nějaká upoutávka v rádiu.

+1/0
13.12.2015 20:33

L11i23b88o11r 18F64i49l86á85k 3550255103893

Tak hlavně že ho to nebolelo.

0/−2
13.12.2015 15:30

V89l53a80d79i21m11i70r 94S35o74u66k45a15l 4860521821556

Jděte do pytle s tím Darwinem..Dělal svou práci a udělal chybu. Nikdy nevíte do jaké situace se kdy dostanete vy..

+26/−2
13.12.2015 15:28

S93t70a20n73i50s71l72a12v 73C49h84y26t73r23a 3784363237459

Nějak jsem si nevšimnul, že by byl ten náklad přikurtován. Takže to byla jednoznačně jeho chyba. Kdyby měl náklad zajištěn, neposunul by se.

0/0
14.12.2015 9:35

J40i20ř79í 35K90r17á61t35k55ý 3520942304

Normálně bych s vámi souhlasil, ale když se podíváte pozorně na to video, tak zjistíte, že ty kulatiny byly naložené na korbě, všechny pod úrovní bočnic té korby. Člověk by řekl, že z toho nevyskočí. Přikurtování bylo zdánlivě zbytečné, problém byl ale v tom, že náklad byl příliš těžký, bočnice korby příliš tenká a hlavně to byly kulatiny, které měly minimální styčnou plochu s podlahou, takže nízké tření. Být to ingoty, tak asi takhle nevystřelí. Musím se řidiče zastat, to jsou všechno faktory, které průměrně vzdělaný řidič prostě vidět nemůže. Jediné, co mohl vědět, bylo překroční hmotnosti nákladu, ale dovedu si představit, že neměl jinou volbu.

0/0
14.12.2015 9:56

M21a65r40t90i83n 14M36a48i27k80s78n16a71r 3254543318222

V tom je bohužel smysl "Darwina", řidiči kteří to zkontrolují a dojde jim, tak žijí, ty kteří z nějakého důvodu to opominou, tak už bohužel mezi námi nejsou i kvůli malé chybě. :(

+4/0
14.12.2015 11:23

A95n40t32o68n 56P42l13e29s 9138635587470

Jenže někdy musí jet i přes toto riziko, protože na ně tlačí zaměstnavatel. Takže ono to vždy není, tak jednoduché jak se zdá.

+4/−1
14.12.2015 11:39

M94a28r76t80i61n 82K54o34v88a19r 9526869944643

Musí se jen umřít.

+2/−3
14.12.2015 13:44

A61n13t18o20n 46P84l49e39s 9258295367730

Ono se vám to lehce řekne, ale když musíte živit rodinu...

+3/−2
14.12.2015 16:11

M78a62r20t86i29n 54K87o53v97a13r 9966549874703

Jistě. A až vám náklad amputuje hlavu jako tomu nešťastníkovi na videu, tak tu rodinu bude živit kdo? Proboha, trochu rozumu to chce!

+3/−2
14.12.2015 19:12

A29n42t13o52n 52P37l14e94s 9388945197660

Jo takle nad tím, ale ty lidi neuvažují. Bohužel. Už jsem se s pár takovými setkal, co prostě dělali práci i když byla riziková (nátlak zaměstnavatel). A když jsem se ptal stejně jako vy, tak říkali, že se živit musí a při nejhorším životní pojistka to jistí.

+2/0
14.12.2015 20:19

M78i19c17h78a97l 50C17h82a30l43u47p68a 6638640429953

To tenhle splnil.

0/0
14.12.2015 23:42

P60a63v58e30l 48D27r52o45t86á72r 7913314789504

Všem, kteří tady mluví o Darwinovi, "patří mu to" apod., jenom připomenutí, že dost možná tento řidič stál před ultimátem: "Pojedeš teď hned, nebo máš padáka a na tvé místo přijde někdo jiný"

I tady, u nás, jezdí spousta řidičů kurýrních či speditérských služeb naprosto šíleným způsobem - nevyspaní, nepřipoutaní, se špatně naloženými auty, se špatně zajištěným nebo označeným nákladem, protože jim jejich šéfové dávají nůž na krk.

Možná by vám tedy neuškodilo uvědomit si, že věci nebývají černobílé. Ty pomeranče, co i po převozu přes tisíce kilometrů stojí jen pár korun za kilo, prostě mají "cenu", kterou platí někdo jiný.

+33/−4
13.12.2015 12:17

A66l11e30š 50Z45e79l74i98n62k88a 1704662366

Ale jdi ty. Dneska je po řidičích poptávka.

A je to jeho chyba. Prostě neuměl řídit. Řídil kamion jak osobák.

0/−11
13.12.2015 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.