Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidič prudce zabrzdil, zabil ho vlastní náklad

Upevnit správně náklad je kumšt. Jsou na to dokonce draze placení specialisté, kteří nadrozměrný, křehký nebo atypický náklad upevní podle přesných propočtů a norem. Tragická nehoda natočená na čínských cestách ukazuje, jak je řádné upevnění nákladu důležité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a67n 66J45e69n73i48c 1254894967674

Myslím, že tohle nejsou roury, ale kulatina. No tohle se nedá přežít...

Jenže se to neděje jen v Číně, ale viděl jsem následek, jak se utrhnul válec na tahači 815 a přejel kabinu. Také prudké brždění a navíc z kopce dolů... Následky stejné...

Asi se s takovým nákladem musí jezdit krokem... Těžko říct...

0/0
6.1.2016 13:21

P74e62t49r 72S30k72o77k30a27n 3259349903509

Zas je na tom hezky videt jak to vypada uvnitr tela kdyz to napalite ve 200km/h do prekazky. Fyziku neochcijou ani airbagy ani zazracna elektronika.

0/0
25.12.2015 18:21

H54u72g17o 61K93o74n29e79č51n40ý 3838313605578

R.I.P.

0/0
20.12.2015 18:04

J93i46ř77í 53K61á10b90r72t 4988121684706

Měl jsem skoro podobnou nehodu.Vezli jsme na Avii dřevěné hranoly 12x12 cm a přečnívaly nám asi 1,5m přes korbu.Museli jsme zarazit a zezadu nás napálil kamion a hranoly se probořily přes celou kabinu.Já jsem byl přitlačen ke dveřím včetně řidiče ,ale přežili jsme to.Nic příjemné to nebylo.

+2/0
19.12.2015 16:43

J77a59n 96M63u69c20h22a 8719626222546

pochybuju, že ten řidič byl v pozici, kdy mohl zaměstnavateli říct: "je to přetížený, část toho zase vyložte jinak s tím nejedu"

+1/0
18.12.2015 11:01

J50o70s26e26f 43P77o27l21í71v78k41a 1522727636349

To si může dovolit málokterý šofér i u nás, natož v Číně ...

No, smutné zprávy to jsou.

0/0
25.12.2015 16:04

J10a77r57o52s14l45a83v 44P77o65s20p40í28š21i68l 2481139535756

To asi ne, ale že to zadupnul před křižovatkou asi jeho vina bude.

0/0
6.1.2016 13:46

P60a37v27e31l 72D61u37p33a37č 2289141948719

Tohle bylo v Číně,tak se to zde rozmazává.Já sám jsem osobně viděl za svůj život už dvakrát jak dlouhé klády prošli při prudkém brždění kabinou tahače.

0/0
17.12.2015 14:31

J63i91ř62í 68S67c26h38w20a71c15h 8158844258656

no a natočils to? Asi ne....tak se nediv, že se tu "rozmazává" cosi z Číny....;-)

+4/0
17.12.2015 23:05

J58o72s68e34f 65P90o44l46í12v37k26a 1302297756279

A jak by se to teprve rozmazávalo, kdyby to nebylo v Číně, ale v Evropě ;-)

0/0
25.12.2015 16:05
Foto

Š78t48ě15p11á28n 77B58i52c51e19r92a 6809692558526

Taky vím o jednom. Vezl do výkupu zadní nápravu z kamionu a cena za kilo mu připadala nízká a protože měl cestu do Prahy, tak se rozhodl šrot střelit tam. Cestou musel prudce zabrzdit a náprava sestřelila jeho.

0/0
17.12.2015 13:42

K11a64r23e87l 68V97l71k 7379680578

A jaké je poučení z této bajky?

+1/0
17.12.2015 20:48

J69i36ř74í 41E49r91b98e58n 1703664136867

Lepsi penize z kovosrotu v hrsti, nezli naprava na hlave :-)

+5/0
18.12.2015 10:40

K16a65r23e17l 62V74l52k 7949440918

Tak to nepochybně... ;-)

0/0
18.12.2015 13:29

L44u46b23o37š 60P30a14v88l19í89k 1457740529459

Dámy a Pánové, tento náklad nejsou žádné trubky, ale kontislitky, které jsou zatraceně těžké. Jeden má asi 12t. I kdyby to sebevíce upevnil, tak při velmi rychlém zabrždění to nemá šanci zábrana a ukotvení udržet. Býl podle mě i přetížený. Jak tady už někdo řekl, fyzika se o..cat nedá. !

+7/0
16.12.2015 6:27

H19o60n52z59a 31F24á66t67o45r 2459515164350

Okecat? :-))

+2/0
18.12.2015 12:11

J92o54s76e91f 76P23o32l22í47v80k29a 1872197496799

Ten článek je kraťoučký, neelo by přečíst víc než nadpis? Pak byste věděl, že byl přetížen o více než 30 % - a nemusel jste tipovat ;-)

0/0
25.12.2015 16:08

J31a37n 44K69a56d61l64e12c 7527385374765

s těma 12ti tunama bych souhlasil a potom náklad dělal kolem 100 tun, a byl přetížen pouze o 30%, tedy to nebyl normální kamion, jednalo se o nadměrný náklad a u nás jezdí s doprovodným vozidlem a se 100 tunama za zadkem se jezdí 30 a ne jak s avií,

+1/0
27.12.2015 17:07

T55o98m94á17š 11J67a74n36e96č42k76a 4221625146640

Byl jsem u dopravní nehody, kdy řidič vezl v dodávce plechy, usnul, narazil do stromu a useklo mu to hlavu, která spadla manželce do klína. Manželce se nic nestalo, ale byla v takovám šoku, že naštěstí utrpěla amnezii.

+2/0
16.12.2015 6:23

J89i72ř42í 20N51o91s38e33k 1751886896500

naučím se čínsky...úžasný

+1/0
14.12.2015 20:55

P32a49v25e48l 25M31a24t37o14u45š22e53k 5600227168124

Když to zabilo jenom jeho, tak to ještě není tak zlé. Za blbost se bohužel někdy platí i životem. Ale před pár lety se stalo něco podobného u jedné nejmenované stavební firmy na kruhovém objezdu u Uhříněvsi. Řidič vezl na tahači nezajištěný stavební stroj, který odstředivou silou spadl přímo na jedoucí auto, v němž zahynuli dva lidé. Cca za hodinu na to seděl údajně řidič v hospodě a kecal se svými kolegy (dle výpovědi jednoho z nich). Myslíte, že se to rozebíralo v rámci školení o bezpečnosti práce? Ani omylem, všichni vysmátí, bezpečák nejvíce ze všech.

+1/0
14.12.2015 15:24

Z18d74e39n15ě66k 87D32u91f11e46k 2974524798

Přetížené kamiony jsou k vidění nejen v Číně, ale i jinde.

+2/0
14.12.2015 10:57

M20i14c65h78a27l 58T87o80m20i62n84s57k68ý 9511455227294

V momentě šlápnutí na brzdu to nejsou síly které by nešlo zvládnout i menším zajištění.

Problém bylo, že náklad neměl ani to malé zajištění a začal se posouvat a zrychlovat a nabírat nějaký zlomek vteřiny kinetickou energii. Jakmile se však náklad začne posouvat setrvačností, a tahač ve zlomku vteřiny sníží rychlost, tak oproti tahači dostane velmi velkou kinetickou energii a to žádné zajištění nezastaví.

+3/−10
13.12.2015 21:41

P13a48v82e62l 93N70e31v11e28č40e47ř78a49l 6712516134320

Milý pane, kinetická energie nákladu odpovídala rychlosti soupravy a při brzdění náklad nezačal zrychlovat a žádnou energii nezískal. Naopak při brzdění (zpoždění - záporné zrychlení) vozidla působil zákon setrvačnosti, a proto že nebyl náklad pevně spojen s vozidlem tak pokračoval v relativním pohybu vůči vozidlu. Kdyby byl náklad pevně spojen s vozidlem, tak by se celá soustava zastavila po delší vzdálenosti.

+31/−3
13.12.2015 23:24

M47i66c94h93a72l 40J95a49r33o27š 7704620302755

Takhle sprdnout laika, to není hezké. Navíc, pokud opustíte interciální vztažné soustavy a vztáhnete výroky k tahači, jak to sám říká, tak i on může mít pravdu.

+4/−1
14.12.2015 8:27

P12a87v62e62l 45N58e19v87e13č47e47ř78a79l 6472196684580

Nikoho jsem nechtěl "sprdnout", jen se mi zdál příspěvek dost nesrozumitelný. Protože jsem slušný člověk, tak jsem snad autora slušně oslovil a snažil se to vysvětlení nějak upřesnit (jiným způsobem). Jinak tomu nešťastníkovi v kabině je stejně vše již jedno. Zdravím.

+11/−1
14.12.2015 10:47

M62i19c12h56a51l 49T88o17m98i59n45s33k17ý 9111345267514

Je to relativně vztaženo k tahači. Nikoliv k rotaci zeměkoule.

Je to tam napsané Rv

+3/−3
14.12.2015 9:36

M84i26c14h23a41l 25T28o10m28i25n23s34k31ý 9361895697184

Protože nemá smysl počítat kinetickou energii danou rychlostí rotace zeměkoule. Ale ani vzhledem k vozovce.

0/−1
14.12.2015 9:47

J68i15ř78í 36S23c80h63w12a98c34h 8118864778306

tak jelikož se jedná o vzájemné působení soustavy "vozovka(zeměkoule) - auto - náklad" a nezúčastněný pozorovatel (čtenář) stojí na té vozovce tak je nutné vše popisovat z jeho pozice a tedy relativní působení vozovky zahrnout. Pohyb zeměkoule vesmírem je nepodstatný (pozorovatel se pohybuje s ní) a lze jej vypustit. Ale omezit vše jen na soustavu auto - náklad (čili jen z pozice řidiče, či pasažéra) znamená, že se náklad z ničeho nic a naprosto nepochopitelně dává do pohybu a získává kinetickou energii, což je něco jako perpetuum mobile a je to popsáno chybně....

+2/−1
14.12.2015 15:56

M94i93c63h42a94l 37T43o43m18i82n41s37k24ý 9661805187884

Ne, nelze se na to dívat z pozice chodce, ale je třeba se na to dívat z pozice řidiče kamionu. A z pozice řidiče kamionu ten náklad dostane kinetickou energii až když se začne posouvat.

+1/−4
14.12.2015 21:34

M37i64c12h31a97l 13C70h31a23l14u87p40a 6388500789323

Ono je to naopak, pohybovou energii mělo auto i náklad, ale auto zabrzdilo a tím o část energie přišlo.

+4/0
14.12.2015 23:41

P30e59t90r 35B97o56c36e98k 1847736512210

Kinetickou energii to nedostane v momentu brždění, tu to má právě po celou dobu jízdy a ta se právě začne projevovat v okamžiku brždění... ;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2015 9:14

J55o98s54e22f 71V69o98l64f79í27k 4338725499383

A kdo tomu nákladu tu kinetickou energii dodá až když se začne pohybovat?

0/0
17.12.2015 8:43

J17i95ř14í 92S39c59h20w76a33c41h 8818604628376

ano máš pravdu, už jsem to pochopil, funguje tam převod mezi poteciální a kinetickou energií... příklad pro ostatní:

1. těžké kladivo leží z zčásti zaraženém hřebíku, nic se neděje (simulace nákladu doraženého na čelo při brzdění s přetížením 1g)

2. to těžké kladivo trochu zvednu a nechám dopadnou na hřebík, hřebík se zarazí protože kladivo v té chvíli získalo oproti hřebíku relativní kinetickou energii a v bodě nárazu působí násobkem své tíhy (simulace nákladu, který je vzdálen od čela a začne se při brzdění pohybovat proti němu)

0/0
17.12.2015 23:15

J78i38ř79í 85K57u71č75e10r41a 9275411728

no, napsal to krkolomně, ale rychlost je relativní a náklad oproti ložné ploše zrychloval to je prostě fakt, chtěl tím možná říct, že by stačilo jen a prostě, kdyby byl náklad doražen až na čelo návěsu a to by jej uneslo, když do něj ale náklad bouchnul jako obrovské kladivo, čelo to nevydrželo prasklo a náklad pokračoval v cestě přímo na kabinu.

+2/0
14.12.2015 17:36

M69i61c97h57a19l 62T28o12m51i43n69s34k62ý 9731875247264

Ano, snad první kdo to pochopil. R^

+2/0
14.12.2015 21:35

M92a59r44t89i70n 83K92ř69í61ž 9953492950887

takhle mi jednou blbej foťák na zadním okně zabil kamarádku. Dokonce o tom byla i nějaká upoutávka v rádiu.

+1/0
13.12.2015 20:33

L64i41b32o76r 60F61i67l69á22k 3790195293673

Tak hlavně že ho to nebolelo.

0/−2
13.12.2015 15:30

V54l74a16d96i42m54i81r 50S96o36u70k87a76l 4910461611696

Jděte do pytle s tím Darwinem..Dělal svou práci a udělal chybu. Nikdy nevíte do jaké situace se kdy dostanete vy..

+26/−2
13.12.2015 15:28

S65t38a46n20i20s91l72a10v 16C28h11y46t83r39a 3754453947779

Nějak jsem si nevšimnul, že by byl ten náklad přikurtován. Takže to byla jednoznačně jeho chyba. Kdyby měl náklad zajištěn, neposunul by se.

0/0
14.12.2015 9:35

J78i41ř17í 97K20r31á89t74k20ý 3800642394

Normálně bych s vámi souhlasil, ale když se podíváte pozorně na to video, tak zjistíte, že ty kulatiny byly naložené na korbě, všechny pod úrovní bočnic té korby. Člověk by řekl, že z toho nevyskočí. Přikurtování bylo zdánlivě zbytečné, problém byl ale v tom, že náklad byl příliš těžký, bočnice korby příliš tenká a hlavně to byly kulatiny, které měly minimální styčnou plochu s podlahou, takže nízké tření. Být to ingoty, tak asi takhle nevystřelí. Musím se řidiče zastat, to jsou všechno faktory, které průměrně vzdělaný řidič prostě vidět nemůže. Jediné, co mohl vědět, bylo překroční hmotnosti nákladu, ale dovedu si představit, že neměl jinou volbu.

0/0
14.12.2015 9:56

M47a71r67t76i52n 66M64a16i58k10s18n24a27r 3144843318982

V tom je bohužel smysl "Darwina", řidiči kteří to zkontrolují a dojde jim, tak žijí, ty kteří z nějakého důvodu to opominou, tak už bohužel mezi námi nejsou i kvůli malé chybě. :(

+4/0
14.12.2015 11:23

A64n30t77o26n 94P97l25e86s 9768705287420

Jenže někdy musí jet i přes toto riziko, protože na ně tlačí zaměstnavatel. Takže ono to vždy není, tak jednoduché jak se zdá.

+4/−1
14.12.2015 11:39

M74a30r83t61i35n 45K16o88v41a53r 9696319744903

Musí se jen umřít.

+2/−3
14.12.2015 13:44

A64n23t13o23n 88P31l35e54s 9418645697410

Ono se vám to lehce řekne, ale když musíte živit rodinu...

+3/−2
14.12.2015 16:11

M32a83r90t15i33n 33K89o85v73a47r 9826779214243

Jistě. A až vám náklad amputuje hlavu jako tomu nešťastníkovi na videu, tak tu rodinu bude živit kdo? Proboha, trochu rozumu to chce!

+3/−2
14.12.2015 19:12

A52n77t39o42n 55P85l60e80s 9938115977540

Jo takle nad tím, ale ty lidi neuvažují. Bohužel. Už jsem se s pár takovými setkal, co prostě dělali práci i když byla riziková (nátlak zaměstnavatel). A když jsem se ptal stejně jako vy, tak říkali, že se živit musí a při nejhorším životní pojistka to jistí.

+2/0
14.12.2015 20:19

M45i73c11h20a59l 52C39h51a54l11u65p18a 6638830579363

To tenhle splnil.

0/0
14.12.2015 23:42

P18a85v12e88l 70D21r91o91t98á55r 7133884469304

Všem, kteří tady mluví o Darwinovi, "patří mu to" apod., jenom připomenutí, že dost možná tento řidič stál před ultimátem: "Pojedeš teď hned, nebo máš padáka a na tvé místo přijde někdo jiný"

I tady, u nás, jezdí spousta řidičů kurýrních či speditérských služeb naprosto šíleným způsobem - nevyspaní, nepřipoutaní, se špatně naloženými auty, se špatně zajištěným nebo označeným nákladem, protože jim jejich šéfové dávají nůž na krk.

Možná by vám tedy neuškodilo uvědomit si, že věci nebývají černobílé. Ty pomeranče, co i po převozu přes tisíce kilometrů stojí jen pár korun za kilo, prostě mají "cenu", kterou platí někdo jiný.

+33/−4
13.12.2015 12:17

A84l45e68š 59Z32e79l35i31n18k41a 1334192586

Ale jdi ty. Dneska je po řidičích poptávka.

A je to jeho chyba. Prostě neuměl řídit. Řídil kamion jak osobák.

0/−11
13.12.2015 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.