Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nové, výhradně přeplňované Porsche 911 je v Česku

Když opustilo Porsche 911 vzduchové chlazení svých legendárních plochých motorů, byl z toho v roce 1997 poprask. Podobný přelom zažila ikonická carrera letos. Boxery uložené za zadní nápravou totiž napříč celou modelovou řadou dostaly turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K74a33r46e45l 34H32r52u14š63k10a 2381711618417

No, doufám, že za ty prachy to má aspoň větší kufr než Oktávka v kombajnu, jinak je to neprodejný

0/0
14.12.2015 17:33

J30i91ř49í 70S18c13h90w33a52c64h 8408824988806

Tvrzení, že k přechodu na turbomotory Porsche donutil (jenom) tlak na snižování emisí je IMHO poněkud mylné....

Zajímalo by mě, pokud to tady někdo ví, o kolik se asi sníží ten poplatek za CO2, když výrobce jako je Porsche, Ferrari, Bentley, Lamborghini sníží papírovou spotřebu o nějakých 5-10%? Jak se to u auta, co stojí okolo tři miliónů, asi tak může projevit. Podle mně naprosto zanedbatelně. Takže tento přechod na turbomotory má nějaké další důvody a to především technické. Například potřeba u nových generací neustále o něco navyšovat výkon má u 6 válcové (relativně nízkootáčkové) atmosféry taky nějaké hranice....

0/0
13.12.2015 13:37

J42o77s54e89f 37D64o95l95e71ž82a22l 1456737591

Porsche na každé základní 911 ušetří oproti atmosféře něco přes 2000 euro za vyrobený vůz, jestli jsem teda našel správné údaje. Samozřejmě, že tlak na emise nemusí být jediným faktorem, který je k tomu nutí, ale zcela jistě je to faktor hlavní, ty jejich motory měly ještě stále celkem velkou výkonovou rezervu ostatně maj atmosférický V6, který má ještě o nějakých 100 koní více. Do příštího Boxsteru/Caymanu údajně plánují dát oturbené čtyřválce a to určitě nedělají kvůli tomu, že by z té atmosféry už nemohli dostat větší výkon.

+1/0
13.12.2015 15:25

J12i56ř30í 38S71c73h80w93a75c89h 8218234118316

netvrdím, že by nešlo z těch atmosfér dostat vyšší výkon, ale nejspíše jen posunem do vyššího otáčkového spektra, což na druhou stranu může mít negativní vliv na životnost, která je tak vyzdvihována u atmosféry oproti turbomotoru. ;-)

0/0
13.12.2015 16:44

V67í15ť62a 34K51r20u35t19i19š 1100164655457

Při dnešní úrovni techniky je prostor u atmosfér už velmi omezený, protože výraznější efekt přináší pouze zvětšení objemu nebo zvýšení otáček. Takže pokud se budeme bavit o motoru, který zřejmě zmiňujete, tak ten z objemu 3,8 (kam pak tedy zvyšovat objem ve sporťáku, kde se honí hmotnost, prostor) sice dává 350kW, ale při 8.250 ot. (kam tedy ještě zvyšovat u auta pro běžný provoz, pokud vůbec zvyšovat lze), a to při max. 440Nm. Tzn. jde o výrazně "závodně" zaměřený motor.

Když použiji turbo, tak max. výkon posunu i celý průběh posunu do dostupnějších a použitelnějších otáček, v menším objemu, takže ty motory můžu navíc montovat do menších aut. Takže když srovnám výše uvedený motor a skutečně špičkový atmosférický motor, tak ten dává 92kW a 116Nm na litr. Když vezmu dnes asi nej dvoulitr ve "vozítku", jako je Mercedes A, tak ten dává 140kW a 238Nm na litr objemu.

0/0
13.12.2015 17:34

J57o18s37e35f 43K52u87r75f32i36ř68t 1191285855659

Nic není jako dřív, nic není jak bejvávalo...

+1/0
13.12.2015 12:33

M87a42r76t36i43n 37K89a19r58á70s34e48k 9508923558248

No drive mely sportovni auta casto motory s turbem, adorace atmosfer prisla az v poslednich desetiletich....

0/0
13.12.2015 23:37
Foto

T71o36m25a72s 66K49w56o67l34e34k 4979414450535

Konecne volant s padly a ovladanim radia i tel. na volantu , dosud byl multifunkcni volant jen v nehezkem provedeni s tlacitky +- na kazde strane volantu

0/0
13.12.2015 12:13

J16i64ř53í 47U75r42b73a71n 4384546483598

Je to pořád klasika, nádherná, ale model 2015 se mi líbil víc. Tím, že natáhli ty vnější klíny karoserie, to působí příliš agresívně. To nemá Porsche 911 zapotřebí:)

0/0
13.12.2015 12:03

V66l11a93d12i94s29l18a63v 42N92o55h29e26j40l 7748517118441

ty obslehnuty zadni lampy z Astonu si mohli vymyslet svoje Rv na prvni pohled to trkne do oci.

+1/−1
13.12.2015 11:31

J94o54s65e51f 15D79o10l73e60ž81a51l 1436807761

Jakej Aston Vám to připomíná?

0/0
13.12.2015 11:49

J22i98ř48í 61P65o39s14p89í76š13i59l 8602450366168

Vypadá pořád krásně. Co se mi nelíbí jsou ta turba a downsizing. Příští generace bude mít motor 2.0 a tři turba :-/

+9/0
13.12.2015 8:59

J11a89k71u37b 42F10e82i18f60a30r 7939379446479

Souhlas, stejně je to jen honba za tabulkovými spotřebami a emisemi, které pak nemají s realitou pranic společného.

+1/0
13.12.2015 10:02

J65a30n 60J26e42ž29e77k 3781185217965

Aha, takže proto si ho zase nekoupíš...

0/0
13.12.2015 13:10

O53n28d50ř15e90j 69F52e92n72c69l 9192246113800

V Kotvě se teda práší koukám!

Jinak facelift decentní, nicméně povedený. Jsem zvědavý naživo. Ohledně motoru - těžko soudit.

+3/0
13.12.2015 4:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.