Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nové, výhradně přeplňované Porsche 911 je v Česku

Když opustilo Porsche 911 vzduchové chlazení svých legendárních plochých motorů, byl z toho v roce 1997 poprask. Podobný přelom zažila ikonická carrera letos. Boxery uložené za zadní nápravou totiž napříč celou modelovou řadou dostaly turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K41a81r97e92l 84H69r86u34š72k53a 2381971278217

No, doufám, že za ty prachy to má aspoň větší kufr než Oktávka v kombajnu, jinak je to neprodejný

0/0
14.12.2015 17:33

J55i96ř79í 15S83c37h65w33a11c86h 8738834938446

Tvrzení, že k přechodu na turbomotory Porsche donutil (jenom) tlak na snižování emisí je IMHO poněkud mylné....

Zajímalo by mě, pokud to tady někdo ví, o kolik se asi sníží ten poplatek za CO2, když výrobce jako je Porsche, Ferrari, Bentley, Lamborghini sníží papírovou spotřebu o nějakých 5-10%? Jak se to u auta, co stojí okolo tři miliónů, asi tak může projevit. Podle mně naprosto zanedbatelně. Takže tento přechod na turbomotory má nějaké další důvody a to především technické. Například potřeba u nových generací neustále o něco navyšovat výkon má u 6 válcové (relativně nízkootáčkové) atmosféry taky nějaké hranice....

0/0
13.12.2015 13:37

J26o24s61e72f 55D42o37l43e44ž12a93l 1856707131

Porsche na každé základní 911 ušetří oproti atmosféře něco přes 2000 euro za vyrobený vůz, jestli jsem teda našel správné údaje. Samozřejmě, že tlak na emise nemusí být jediným faktorem, který je k tomu nutí, ale zcela jistě je to faktor hlavní, ty jejich motory měly ještě stále celkem velkou výkonovou rezervu ostatně maj atmosférický V6, který má ještě o nějakých 100 koní více. Do příštího Boxsteru/Caymanu údajně plánují dát oturbené čtyřválce a to určitě nedělají kvůli tomu, že by z té atmosféry už nemohli dostat větší výkon.

+1/0
13.12.2015 15:25

J69i81ř12í 76S19c49h12w55a50c54h 8278914538186

netvrdím, že by nešlo z těch atmosfér dostat vyšší výkon, ale nejspíše jen posunem do vyššího otáčkového spektra, což na druhou stranu může mít negativní vliv na životnost, která je tak vyzdvihována u atmosféry oproti turbomotoru. ;-)

0/0
13.12.2015 16:44

V24í98ť49a 71K70r19u21t79i82š 1640894765207

Při dnešní úrovni techniky je prostor u atmosfér už velmi omezený, protože výraznější efekt přináší pouze zvětšení objemu nebo zvýšení otáček. Takže pokud se budeme bavit o motoru, který zřejmě zmiňujete, tak ten z objemu 3,8 (kam pak tedy zvyšovat objem ve sporťáku, kde se honí hmotnost, prostor) sice dává 350kW, ale při 8.250 ot. (kam tedy ještě zvyšovat u auta pro běžný provoz, pokud vůbec zvyšovat lze), a to při max. 440Nm. Tzn. jde o výrazně "závodně" zaměřený motor.

Když použiji turbo, tak max. výkon posunu i celý průběh posunu do dostupnějších a použitelnějších otáček, v menším objemu, takže ty motory můžu navíc montovat do menších aut. Takže když srovnám výše uvedený motor a skutečně špičkový atmosférický motor, tak ten dává 92kW a 116Nm na litr. Když vezmu dnes asi nej dvoulitr ve "vozítku", jako je Mercedes A, tak ten dává 140kW a 238Nm na litr objemu.

0/0
13.12.2015 17:34

J94o85s28e23f 34K95u51r97f20i63ř44t 1901885565709

Nic není jako dřív, nic není jak bejvávalo...

+1/0
13.12.2015 12:33

M96a68r28t47i28n 38K92a71r40á83s74e89k 9308143918358

No drive mely sportovni auta casto motory s turbem, adorace atmosfer prisla az v poslednich desetiletich....

0/0
13.12.2015 23:37
Foto

T65o24m63a82s 41K26w58o75l93e43k 4539794170605

Konecne volant s padly a ovladanim radia i tel. na volantu , dosud byl multifunkcni volant jen v nehezkem provedeni s tlacitky +- na kazde strane volantu

0/0
13.12.2015 12:13

J24i98ř22í 51U60r44b46a61n 4824486633118

Je to pořád klasika, nádherná, ale model 2015 se mi líbil víc. Tím, že natáhli ty vnější klíny karoserie, to působí příliš agresívně. To nemá Porsche 911 zapotřebí:)

0/0
13.12.2015 12:03

V52l32a13d90i58s72l53a48v 79N18o56h40e22j30l 7748847928471

ty obslehnuty zadni lampy z Astonu si mohli vymyslet svoje Rv na prvni pohled to trkne do oci.

+1/−1
13.12.2015 11:31

J30o42s57e41f 71D33o38l84e66ž40a52l 1276607611

Jakej Aston Vám to připomíná?

0/0
13.12.2015 11:49

J40i18ř22í 66P27o30s89p15í98š98i13l 8832860906758

Vypadá pořád krásně. Co se mi nelíbí jsou ta turba a downsizing. Příští generace bude mít motor 2.0 a tři turba :-/

+9/0
13.12.2015 8:59

J75a51k97u40b 50F89e32i39f28a93r 7279339286309

Souhlas, stejně je to jen honba za tabulkovými spotřebami a emisemi, které pak nemají s realitou pranic společného.

+1/0
13.12.2015 10:02

J35a87n 28J77e47ž27e54k 3131535947875

Aha, takže proto si ho zase nekoupíš...

0/0
13.12.2015 13:10

O48n31d38ř73e53j 79F57e62n43c67l 9982116363380

V Kotvě se teda práší koukám!

Jinak facelift decentní, nicméně povedený. Jsem zvědavý naživo. Ohledně motoru - těžko soudit.

+3/0
13.12.2015 4:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.