Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nové, výhradně přeplňované Porsche 911 je v Česku

Když opustilo Porsche 911 vzduchové chlazení svých legendárních plochých motorů, byl z toho v roce 1997 poprask. Podobný přelom zažila ikonická carrera letos. Boxery uložené za zadní nápravou totiž napříč celou modelovou řadou dostaly turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K98a51r66e88l 41H37r96u86š33k96a 2201751118847

No, doufám, že za ty prachy to má aspoň větší kufr než Oktávka v kombajnu, jinak je to neprodejný

0/0
14.12.2015 17:33

J45i27ř79í 60S55c75h84w55a52c49h 8628654538376

Tvrzení, že k přechodu na turbomotory Porsche donutil (jenom) tlak na snižování emisí je IMHO poněkud mylné....

Zajímalo by mě, pokud to tady někdo ví, o kolik se asi sníží ten poplatek za CO2, když výrobce jako je Porsche, Ferrari, Bentley, Lamborghini sníží papírovou spotřebu o nějakých 5-10%? Jak se to u auta, co stojí okolo tři miliónů, asi tak může projevit. Podle mně naprosto zanedbatelně. Takže tento přechod na turbomotory má nějaké další důvody a to především technické. Například potřeba u nových generací neustále o něco navyšovat výkon má u 6 válcové (relativně nízkootáčkové) atmosféry taky nějaké hranice....

0/0
13.12.2015 13:37

J43o35s65e44f 57D41o77l27e39ž51a26l 1786737951

Porsche na každé základní 911 ušetří oproti atmosféře něco přes 2000 euro za vyrobený vůz, jestli jsem teda našel správné údaje. Samozřejmě, že tlak na emise nemusí být jediným faktorem, který je k tomu nutí, ale zcela jistě je to faktor hlavní, ty jejich motory měly ještě stále celkem velkou výkonovou rezervu ostatně maj atmosférický V6, který má ještě o nějakých 100 koní více. Do příštího Boxsteru/Caymanu údajně plánují dát oturbené čtyřválce a to určitě nedělají kvůli tomu, že by z té atmosféry už nemohli dostat větší výkon.

+1/0
13.12.2015 15:25


J86i56ř83í 17S16c21h59w53a74c81h 8438874868436

netvrdím, že by nešlo z těch atmosfér dostat vyšší výkon, ale nejspíše jen posunem do vyššího otáčkového spektra, což na druhou stranu může mít negativní vliv na životnost, která je tak vyzdvihována u atmosféry oproti turbomotoru. ;-)

0/0
13.12.2015 16:44

V31í78ť69a 37K14r67u59t63i17š 1940374675107

Při dnešní úrovni techniky je prostor u atmosfér už velmi omezený, protože výraznější efekt přináší pouze zvětšení objemu nebo zvýšení otáček. Takže pokud se budeme bavit o motoru, který zřejmě zmiňujete, tak ten z objemu 3,8 (kam pak tedy zvyšovat objem ve sporťáku, kde se honí hmotnost, prostor) sice dává 350kW, ale při 8.250 ot. (kam tedy ještě zvyšovat u auta pro běžný provoz, pokud vůbec zvyšovat lze), a to při max. 440Nm. Tzn. jde o výrazně "závodně" zaměřený motor.

Když použiji turbo, tak max. výkon posunu i celý průběh posunu do dostupnějších a použitelnějších otáček, v menším objemu, takže ty motory můžu navíc montovat do menších aut. Takže když srovnám výše uvedený motor a skutečně špičkový atmosférický motor, tak ten dává 92kW a 116Nm na litr. Když vezmu dnes asi nej dvoulitr ve "vozítku", jako je Mercedes A, tak ten dává 140kW a 238Nm na litr objemu.

0/0
13.12.2015 17:34

J50o19s38e96f 21K58u64r91f78i58ř46t 1251325275679

Nic není jako dřív, nic není jak bejvávalo...

+1/0
13.12.2015 12:33

M53a32r55t69i96n 56K47a69r24á21s21e24k 9428793618558

No drive mely sportovni auta casto motory s turbem, adorace atmosfer prisla az v poslednich desetiletich....

0/0
13.12.2015 23:37

T48o16m70a50s 24K77w70o83l33e93k 4649714420535

Konecne volant s padly a ovladanim radia i tel. na volantu , dosud byl multifunkcni volant jen v nehezkem provedeni s tlacitky +- na kazde strane volantu

0/0
13.12.2015 12:13

J21i18ř11í 28U37r25b38a54n 4894546963918

Je to pořád klasika, nádherná, ale model 2015 se mi líbil víc. Tím, že natáhli ty vnější klíny karoserie, to působí příliš agresívně. To nemá Porsche 911 zapotřebí:)

0/0
13.12.2015 12:03

V73l67a47d63i42s62l12a97v 32N82o18h32e91j38l 7598977368551

ty obslehnuty zadni lampy z Astonu si mohli vymyslet svoje Rv na prvni pohled to trkne do oci.

+1/−1
13.12.2015 11:31

J64o84s91e73f 87D24o66l12e16ž80a84l 1646367161

Jakej Aston Vám to připomíná?

0/0
13.12.2015 11:49

J97i18ř80í 84P20o98s30p13í27š85i50l 8122840196888

Vypadá pořád krásně. Co se mi nelíbí jsou ta turba a downsizing. Příští generace bude mít motor 2.0 a tři turba :-/

+9/0
13.12.2015 8:59

J27a43k94u76b 20F24e21i52f48a97r 7159529476989

Souhlas, stejně je to jen honba za tabulkovými spotřebami a emisemi, které pak nemají s realitou pranic společného.

+1/0
13.12.2015 10:02

J50a70n 13J15e77ž35e88k 3781855397675

Aha, takže proto si ho zase nekoupíš...

0/0
13.12.2015 13:10

O12n78d33ř37e15j 58F73e48n84c83l 9902736903690

V Kotvě se teda práší koukám!

Jinak facelift decentní, nicméně povedený. Jsem zvědavý naživo. Ohledně motoru - těžko soudit.

+3/0
13.12.2015 4:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.