Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovky s cinklými TDI do servisu nemusí, není způsob, jak to nařídit

Ministr dopravy Dan Ťok po návštěvě u britského protějšku prohlásil, že servisní prohlídky pro vozy Škoda, kterých se týká kauza dieselgate, zřejmě nebudou povinné, nejsou k tomu zákonné prostředky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M46i61r38o11s87l65a46v 61S56t91e38i46n40e58r 1325715798353

Normální auto na testovací stolici nikdy stát nebude. Ta část programu, která je součástí obvinění, má význam výhradně při testování v Anglii podle toho předepsaného testu. V STK se měří jenom mikročástice, nějaké kyselé složky jako NOx tam měřit nelze. Ostatně auta se neměří při zatížení, ale jenom ve volnoběhu na plné otáčky.

Opravený software se u STK ani na silnici nijak neprojeví- je to zbytečná hyperaktivita hypochondrů.

+2/0
19.12.2015 21:50

R91a56d39o29m51í30r 18A33l74b72e83r26t 1186861922309

Že není způsob jak to zařídit? Světová média, organizace pro ochranu životního prostředí, všechny matky světa vivinou takový tlak na ty zločince, co jezdí v těch cinklých autech že dobrovolně a za své, si ty úpravy těch motorů provedou. ;-)

0/−2
18.12.2015 10:46

J47a70n 45D50l40o56u39h61ý 7444989120419

V cele sdruzeni "Prazske Matky"

0/0
18.12.2015 17:36


Z85d21e90n92ě46k 69H73a89n32z37l 1501186382174

To chce klid matko

0/0
22.12.2015 14:51

M82a58r87e62k 27M57a17r72t86i98n 8989234866440

A to neveděli dřív? Nejdřív okázalé výzvy, jak si na to stát došlápne, jak Ťokův úřad nažene lidi na povinné prohlídky, aby po pár týdnech zjistili, že na to není zákonná opora? Dobře vy tam. Příště se zeptejte právníků, možná vám to řeknou rovnou.

+2/0
16.12.2015 13:58

J27o77h84a51n 28Z75i47n62g80e90l 7792474233131

Ťok je další z ministrů, který jsou úplně mimo realitu. Ostatně jako všichni z ANO.

+1/0
16.12.2015 22:46

J97i19n30d37ř22i33c72h 79Š72k80o81p53e34k 4225341910925

to víš, to je tak, že když se nejdřív plká a pak studuje legislativa

0/0
24.12.2015 17:56

M32i81c38h71a54l 51K97r89č62á69l 6308768956822

Takže to vlastně znamená, že je úplně jedno jaké motory montuje automobilka do aut a jaké plní emise. Důležité je aby motor který poslala na homologaci emise plnil a co se děje potom už nikoho nezajímá.

0/0
16.12.2015 13:42

Z78d44e13n74ě76k 77W71e11r63n71h47a14r13t 6697735502348

ale ten motor emise plní, i když ten SW není aktivní. Evropské normy ano, americké ne. Pro evropu to tam vůbec nemuseli dávat, NOx se tady neměří.

+8/0
16.12.2015 15:51

V37i88k97y56r 64B84o41h53u67m31i47l 59S62t52r13a75n97s12k18y 9307468566239

A je to! Pravili Mat a Pat...

+1/0
16.12.2015 13:19

C30y31r28i66l 34P49a47v38e25l21k44a 4916872978355

JE TO CHYBA. Vše způsobila nenažranost a arogance koncernu VW. Má to být povinné, protože pak si lidé rozmyslí kupovat věc na základě lži, když za to, že ji vlastní, budou vlastně potrestáni. Koupí si příště něco jiného a to je ten správný trest pro podvodníky od VW.

0/−8
16.12.2015 11:50

J24a59n 71F30r19o56l34í50k 6106280445374

Jasně. Zakážeme kouřit v soukromých hospodách, TP budou povinné kdykoliv si kdokoliv vzpomene a ještě mě chybí povinná účast v průvodu na 1. máje.

+3/0
16.12.2015 12:48

R15o66b64e29r87t 79B74o76u35k46a28l 4164145290

A vy si myslíte,že to je jen problém VW ...

+3/0
16.12.2015 21:07

M92i31c47h28a59e24l 77M71e87n58s58i25k 8471666950792

Jistěže!

Když je zloděj víc než jeden, nemůžeme ho přece nazývat zlodějem ;-D

0/0
16.12.2015 22:17

P27e47t89r 21M41i70c59h91a56l 2210224301102

To bylo celkem jasné. Když stát neumí zasáhnout proti demontérům DPF, tak na tohle prostě nedosáhne ani omylem. Neříkám že je dobře, že auty vypouští víc emisí NOx, ale jsou i jiné a možná horší věci.

+2/0
16.12.2015 11:46

J76a41n 64F26r88o62l12í13k 6816680295594

Od toho má povinné TP.

0/0
16.12.2015 12:49

P43e77t16r 69M71i42c17h80a54l 2280794261912

A Ty jsi ještě neviděl dýmovnici s čerstvou emisní známkou? Jet za takovým sazometem do kopce je někdy fakt zážitek. ... A to sám jezdím na naftu, ale s filtrem.

0/0
17.12.2015 10:42

J86a32n 71D55l71o47u12h56ý 7704219270939

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad (kdy se vozidlo zakaze): u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-)

+3/−1
16.12.2015 9:57

M97a57r14e92k 76M45a78r70t61i97n 8919534316830

Nejen toto, ale i jiné věci (mýto, registr, nynější problém s motorkami v autoškolách, veřejné zakázky, ...) jasně dokazují, že je Ťok úplně mimo. No, tak hlavně že vede důležitý úřad.

+1/0
16.12.2015 14:01

P78e14t48r 55N57i60v47n34i12c40k40ý 3562194305267

Když v Německu je třeba povinných úprav v servise, ale u nás ne, mohou s takovým autem následně vyjet do Německa?

0/0
16.12.2015 8:29

Z12d71e66n87ě75k 72H83a13n87z76l 1821116552394

Určitě jo

+2/0
16.12.2015 9:25

M87i39c28h34a86l 68K97r18č25á62l 6668558736552

Vyjet určitě můžete. Otázka je, jestli se s ním taky vrátíte.

0/0
16.12.2015 13:38

J73a62n 30D35l57o53u59h35ý 7344659540209

Dan tok je blbec! To jsme vsichni vedeli jeste drive, nez ten podrztaska blabolil nesmysly v TV. Ma takovej amater byt ministrem?!

+3/0
16.12.2015 7:23

J94a10n 60F77r74o59l90í94k 6236100225324

ÁNO, řekl majitel tohoto serveru.;-D

+1/0
16.12.2015 12:49

J32a61n 28V93o56s14t30ř30e98l 8389391343569

Je to blb, a co podle něj znamená, že nesplňují emisní normy na oxidy dusíku, oxidy uhlíku a na prach? To je asi nic?

+1/−1
16.12.2015 6:16

M57a52r12e79k 61H14r61u79b75y 6737962561468

Bohuzel, EU se tak soustredi na boj proti CO2, ze na ostatni sajrajty zapomela. Takze norma pro osobaky jaksi chybi :-/

+1/0
16.12.2015 9:12
Foto

P87a17v63e77l 41V72e50s97e13l95ý 2358644784304

CO2 je marginální problém, mnohem zásadnější je produkce oxidů dusíku, prachových mikročástic a uvolňování benzoapyrenu z pneumatik.

0/0
17.12.2015 8:01

M44a34r21t65i70n 35H31o26u16b88a 6253601959598

ja jsem na jednu stranu rad, ze ze sveho auta nebudu mit linou plecku, ale na druhou si pockam, jake rozhodnuti padne v nemecku. a pokud to v nemecku bude povinne, tak se sveho auta zbavuju co nejdriv, nez se naplni bazary a jdu do jineho. a cokoliv z koncernu vw obchazim obloukem, protoze uz jim neverim

+1/−4
16.12.2015 0:58

Z51d55e87n30ě46k 19H26a23n65z30l 1951656832584

Psychická ujma

0/0
16.12.2015 4:33

J54a56n 75D24l82o83u27h54ý 7644179360309

Ano bude hur, pracuji usilovne na zavedeni emisnich zon a mytneho ve velkych mestech a hadejte kdo to schyta prvni? Diesel!

0/0
16.12.2015 7:25

M25a70r10t74i62n 79H76o90u55b57a 6183141279698

presne na to narazim. Tok u nas rozhodne, ze se to resit nemusi, takza ne uzmi CR OK, ale pri cestach do Nemecka budu omezovany.

takze dilema - bud vymenit auto, nebo si nechat oddelat motor (pardon, snizit vykon motoru)

0/0
16.12.2015 8:31

J13a30n 68D90l68o14u51h71ý 7714589220109

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad: u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-) chapete ten rozdil?

0/0
16.12.2015 9:55

Z77d22e41n95ě89k 79H93a26n92z55l 1221896662264

Jezdete vlakem

0/−1
16.12.2015 11:26

M88a92r13e96k 48M71a95z22u79c96h 2856733473

A proč by jsi měl mít nižší výkon?Jo a u ostatních automobilek si polepšíš.Ono asi fyzikální zákony platí jen pro VW

+1/0
16.12.2015 8:29

M31a78r53t98i51n 62H62o11u64b58a 6583661379208

proc? treba proto, ze upravy, ktere sebudou provadet, aby se motor dostal do souladu s normami, nutne povedou ke snizeni vykonu a ke zvyseni spotreby. to jsou prave ty fyzikalni zakony.

ostatni automobilky jednak zatim nebyly lapene pri cinu, jednak jdu do jineho znamena do jineho noveho a to soucasne pujde do sveta. pristupem koncernu vw jsem zklamany, proto jejich znacky uz nechci

+1/−1
16.12.2015 8:59

P76e57t17r 77Č33e52r25m58á68k 9738205509140

Nutně nepovedou, jak to bude ve skutečnosti se ukáže.

0/0
16.12.2015 10:59

M65i41c44h20a26l 42P71a46v48l55á70t 9373143244339

No jasne, restriktor v sani "nutne nepovede" ke snizeni vykonu a fyzika plati jen pro vyvolene, co?. :o)))

0/0
16.12.2015 11:35

P43e54t39r 21Č60e93r44m31á88k 9188495939160

Není to restriktor (nejsme v závodním autě) ale pouze usměňovač proudění, a je to pouze varianta do 1.6, většiny motorů se to netýká, a i když připustíme možnost jistého úbytku, ten se vykompenzuje úpravou sw, který umí dokonalejší regulaci vstřikování, takže možné to je, a jelikož v reálu tu úpravu nikdo zatím netestoval, tak jsou jakýkoliv komentáře akorát výkřiky do tmy.

0/0
16.12.2015 12:10

M84a34r41e21k 57M45a32l24ý 1472508931470

Polepší si třeba, když půjde do benzínu. V dlouhodobém horizontu se nemusí obávat emisních zón a restrikcí, které partně nejdřív dopadnou na diesel, jak jsem nedávno četl o Paříži.

0/0
16.12.2015 11:03

Z63d37e12n46ě50k 28H38a90n24z23l 1441986882194

Kupte si za milion elektromobil a máte klid

0/0
16.12.2015 11:27

M30a20r54e12k 75M47a64l26ý 1632318391250

Který použitelný elektromobil stojí milion? Myslím tím, že má stejný dojezd a dobu "tankování" jako konvenční spalovací motor.

Zatím zůstanu u benzínu :-)

0/0
16.12.2015 11:43

J55a77n 11F29r16o88l26í22k 6396160295514

To platí pro všechny traktorové motory. Nejen od VW, kterou vyhmátli.;-D

0/0
16.12.2015 12:51

Z66b30y65n25ě15k 70H89o41l32í47k 1257217685450

jo, ještě dotaz k překladu anglického "authority". to už se dnes běžně používá slovo "autorita" místo českého "úřad"?

0/0
15.12.2015 22:30

M73a56r82t47i73n 79H17o34u72b59a 6883941179548

vyraz autorita ve vyznamu v clanku je pouzity pomerne korektne. autorita ve vyznamu "opravneny" "duveryhodny"

+1/0
16.12.2015 0:44

Z81b75y79n23ě90k 12H44o54l80í49k 1207917415960

proč by měly u nás do servisu? protože nesplňují normy platné v USA? to by bylo absurdní.

+7/0
15.12.2015 22:23

M92a18r62t88i59n 69H24o68u39b91a 6423481449428

podstata podvodu je temer stejna jak na us trhu tak na ostatnich svetovych trzich, vw se k tomu "hrde" prihlasil, nemecky ministr dopravy trva na povinnem servisu ...jen diskuse na idnesu je narvana odborniky na svetove spiknuti proti jejich modle a samozrejme odborniky na vsechno, kteri strci ty nymandy z kompetentnich organu a vyvoje vw hrave do kapsy

+1/−4
16.12.2015 0:40

Z57b15y36n20ě63k 45H59o55l67í11k 1307657115290

podstata podvodu je čo také?

v evropě pravidla neporušili, v usa ano. relevance žvatlání o nějakých podvodech je tedy v evropě.... nulová.

+3/0
16.12.2015 8:53

M74a43r37t80i48n 19H41o63u95b98a 6443461399238

aha, takze vw na svych strankach keca a ty jsi daldsi z nejmoudrejsich.

http://www.volkswagen.cz/svet_volkswagen/novinky/novinky/3461_volkswagen_p_edstavil_u_adu_kba_technicka_opat_eni_pro_dot_ene_vzn_tove_motory_ea_189

0/−3
16.12.2015 9:04

P45e87t80r 52Č67e12r95m74á23k 9988385959470

Zase vedle jak ta jedle, vw tam pouze představuje drobnou úpravu a aktualizaci sw (což se děje zcela normálně), a naopak ujišťuje že vozidla jsou plně schopna provozu. To že z hlediska legality problém není už uvedlo i samotné kba: http://www.auto.cz/nemecky-urad-pry-nepovazuje-kontroverzni-software-vw-za-zavadny-90413

+3/0
16.12.2015 10:57

P46e49t61r 68Č92e68r94m93á95k 9638605109350

Nesmysl, podstata celé dieselgate je v tom že v usa nebyla řádně popsána činnost emisního systému vč. této funkce, tedy nikoliv to že ta funkce existuje! V evropě žádný takový popis požadován není, takže tedy žádný problém v eu neexistuje, na čemž se v oficiáních stanoviscích shodují všichni. To že se jede mediální rovina (který ty jsi evidentně obět a skutečný stav tě míjí nebo nezajimá) je věc jiná.

+4/0
16.12.2015 10:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.