Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovky s cinklými TDI do servisu nemusí, není způsob, jak to nařídit

Ministr dopravy Dan Ťok po návštěvě u britského protějšku prohlásil, že servisní prohlídky pro vozy Škoda, kterých se týká kauza dieselgate, zřejmě nebudou povinné, nejsou k tomu zákonné prostředky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M75i70r17o33s79l31a41v 64S29t46e11i15n71e84r 6638924983355

Normální auto na testovací stolici nikdy stát nebude. Ta část programu, která je součástí obvinění, má význam výhradně při testování v Anglii podle toho předepsaného testu. V STK se měří jenom mikročástice, nějaké kyselé složky jako NOx tam měřit nelze. Ostatně auta se neměří při zatížení, ale jenom ve volnoběhu na plné otáčky.

Opravený software se u STK ani na silnici nijak neprojeví- je to zbytečná hyperaktivita hypochondrů.

+2/0
19.12.2015 21:50

R65a71d76o59m27í89r 24A67l36b36e39r90t 1296821612739

Že není způsob jak to zařídit? Světová média, organizace pro ochranu životního prostředí, všechny matky světa vivinou takový tlak na ty zločince, co jezdí v těch cinklých autech že dobrovolně a za své, si ty úpravy těch motorů provedou. ;-)

0/−2
18.12.2015 10:46

J40a60n 69D91l78o92u37h12ý 7424729210499

V cele sdruzeni "Prazske Matky"

0/0
18.12.2015 17:36

Z20d76e22n23ě58k 20H54a77n25z53l 1261196222944

To chce klid matko

0/0
22.12.2015 14:51

M15a35r37e27k 27M52a97r54t12i32n 8169554446370

A to neveděli dřív? Nejdřív okázalé výzvy, jak si na to stát došlápne, jak Ťokův úřad nažene lidi na povinné prohlídky, aby po pár týdnech zjistili, že na to není zákonná opora? Dobře vy tam. Příště se zeptejte právníků, možná vám to řeknou rovnou.

+2/0
16.12.2015 13:58

J68o43h86a15n 50Z14i90n24g22e79l 7792734143461

Ťok je další z ministrů, který jsou úplně mimo realitu. Ostatně jako všichni z ANO.

+1/0
16.12.2015 22:46

J30i23n51d57ř96i73c67h 98Š84k24o29p23e94k 4175531150675

to víš, to je tak, že když se nejdřív plká a pak studuje legislativa

0/0
24.12.2015 17:56

M23i81c84h44a37l 47K75r15č30á79l 6918548576522

Takže to vlastně znamená, že je úplně jedno jaké motory montuje automobilka do aut a jaké plní emise. Důležité je aby motor který poslala na homologaci emise plnil a co se děje potom už nikoho nezajímá.

0/0
16.12.2015 13:42

Z23d16e76n40ě60k 73W18e80r76n38h83a28r67t 6917555952468

ale ten motor emise plní, i když ten SW není aktivní. Evropské normy ano, americké ne. Pro evropu to tam vůbec nemuseli dávat, NOx se tady neměří.

+8/0
16.12.2015 15:51

V18i54k66y96r 88B69o19h81u47m45i36l 26S80t23r50a41n11s23k45y 9637558786969

A je to! Pravili Mat a Pat...

+1/0
16.12.2015 13:19

C85y46r53i11l 26P69a55v29e18l82k71a 4466872598635

JE TO CHYBA. Vše způsobila nenažranost a arogance koncernu VW. Má to být povinné, protože pak si lidé rozmyslí kupovat věc na základě lži, když za to, že ji vlastní, budou vlastně potrestáni. Koupí si příště něco jiného a to je ten správný trest pro podvodníky od VW.

0/−8
16.12.2015 11:50

J53a96n 93F92r25o46l91í10k 6626860515264

Jasně. Zakážeme kouřit v soukromých hospodách, TP budou povinné kdykoliv si kdokoliv vzpomene a ještě mě chybí povinná účast v průvodu na 1. máje.

+3/0
16.12.2015 12:48
Foto

R53o55b91e49r67t 21B68o29u53k86a52l 4484365270

A vy si myslíte,že to je jen problém VW ...

+3/0
16.12.2015 21:07

M36i53c53h43a35e90l 76M57e26n50s69i40k 8411146840822

Jistěže!

Když je zloděj víc než jeden, nemůžeme ho přece nazývat zlodějem ;-D

0/0
16.12.2015 22:17

P65e58t98r 25M98i37c68h25a60l 2760674161762

To bylo celkem jasné. Když stát neumí zasáhnout proti demontérům DPF, tak na tohle prostě nedosáhne ani omylem. Neříkám že je dobře, že auty vypouští víc emisí NOx, ale jsou i jiné a možná horší věci.

+2/0
16.12.2015 11:46

J10a57n 66F75r87o92l47í65k 6376950745684

Od toho má povinné TP.

0/0
16.12.2015 12:49

P37e14t31r 19M35i16c82h45a86l 2370534321372

A Ty jsi ještě neviděl dýmovnici s čerstvou emisní známkou? Jet za takovým sazometem do kopce je někdy fakt zážitek. ... A to sám jezdím na naftu, ale s filtrem.

0/0
17.12.2015 10:42

J88a67n 37D92l65o66u83h10ý 7564679820939

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad (kdy se vozidlo zakaze): u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-)

+3/−1
16.12.2015 9:57

M52a47r66e29k 55M69a83r40t87i93n 8169584896540

Nejen toto, ale i jiné věci (mýto, registr, nynější problém s motorkami v autoškolách, veřejné zakázky, ...) jasně dokazují, že je Ťok úplně mimo. No, tak hlavně že vede důležitý úřad.

+1/0
16.12.2015 14:01

P93e32t29r 48N56i34v39n85i29c65k54ý 3982704225737

Když v Německu je třeba povinných úprav v servise, ale u nás ne, mohou s takovým autem následně vyjet do Německa?

0/0
16.12.2015 8:29

Z21d68e31n36ě65k 86H48a63n89z26l 1531226442434

Určitě jo

+2/0
16.12.2015 9:25

M81i18c47h47a71l 43K63r61č10á42l 6538188336812

Vyjet určitě můžete. Otázka je, jestli se s ním taky vrátíte.

0/0
16.12.2015 13:38

J22a30n 83D57l19o29u28h72ý 7794929120159

Dan tok je blbec! To jsme vsichni vedeli jeste drive, nez ten podrztaska blabolil nesmysly v TV. Ma takovej amater byt ministrem?!

+3/0
16.12.2015 7:23

J39a42n 12F93r43o89l95í13k 6206280165364

ÁNO, řekl majitel tohoto serveru.;-D

+1/0
16.12.2015 12:49

J36a57n 22V20o35s76t27ř42e14l 8369421153689

Je to blb, a co podle něj znamená, že nesplňují emisní normy na oxidy dusíku, oxidy uhlíku a na prach? To je asi nic?

+1/−1
16.12.2015 6:16

M44a92r26e69k 12H25r44u42b42y 6117612661658

Bohuzel, EU se tak soustredi na boj proti CO2, ze na ostatni sajrajty zapomela. Takze norma pro osobaky jaksi chybi :-/

+1/0
16.12.2015 9:12
Foto

P52a56v14e23l 63V15e92s57e10l95ý 2188914944614

CO2 je marginální problém, mnohem zásadnější je produkce oxidů dusíku, prachových mikročástic a uvolňování benzoapyrenu z pneumatik.

0/0
17.12.2015 8:01

M60a96r77t95i36n 43H59o50u72b35a 6113931829728

ja jsem na jednu stranu rad, ze ze sveho auta nebudu mit linou plecku, ale na druhou si pockam, jake rozhodnuti padne v nemecku. a pokud to v nemecku bude povinne, tak se sveho auta zbavuju co nejdriv, nez se naplni bazary a jdu do jineho. a cokoliv z koncernu vw obchazim obloukem, protoze uz jim neverim

+1/−4
16.12.2015 0:58

Z93d35e94n55ě54k 81H30a23n28z50l 1301486572684

Psychická ujma

0/0
16.12.2015 4:33

J47a84n 33D74l49o63u46h63ý 7454739280169

Ano bude hur, pracuji usilovne na zavedeni emisnich zon a mytneho ve velkych mestech a hadejte kdo to schyta prvni? Diesel!

0/0
16.12.2015 7:25

M25a79r31t12i28n 79H42o98u31b14a 6503621199748

presne na to narazim. Tok u nas rozhodne, ze se to resit nemusi, takza ne uzmi CR OK, ale pri cestach do Nemecka budu omezovany.

takze dilema - bud vymenit auto, nebo si nechat oddelat motor (pardon, snizit vykon motoru)

0/0
16.12.2015 8:31

J48a41n 56D57l56o78u73h22ý 7654489590619

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad: u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-) chapete ten rozdil?

0/0
16.12.2015 9:55

Z40d46e19n57ě60k 76H48a39n12z97l 1201106692874

Jezdete vlakem

0/−1
16.12.2015 11:26

M49a35r63e95k 31M24a10z11u32c88h 2166873933

A proč by jsi měl mít nižší výkon?Jo a u ostatních automobilek si polepšíš.Ono asi fyzikální zákony platí jen pro VW

+1/0
16.12.2015 8:29

M53a93r58t40i70n 50H87o43u32b50a 6703361129338

proc? treba proto, ze upravy, ktere sebudou provadet, aby se motor dostal do souladu s normami, nutne povedou ke snizeni vykonu a ke zvyseni spotreby. to jsou prave ty fyzikalni zakony.

ostatni automobilky jednak zatim nebyly lapene pri cinu, jednak jdu do jineho znamena do jineho noveho a to soucasne pujde do sveta. pristupem koncernu vw jsem zklamany, proto jejich znacky uz nechci

+1/−1
16.12.2015 8:59

P16e75t37r 40Č86e68r17m53á19k 9268445349590

Nutně nepovedou, jak to bude ve skutečnosti se ukáže.

0/0
16.12.2015 10:59

M59i17c56h12a69l 65P33a54v79l71á37t 9693223354649

No jasne, restriktor v sani "nutne nepovede" ke snizeni vykonu a fyzika plati jen pro vyvolene, co?. :o)))

0/0
16.12.2015 11:35

P97e63t36r 93Č96e17r34m73á90k 9128465799490

Není to restriktor (nejsme v závodním autě) ale pouze usměňovač proudění, a je to pouze varianta do 1.6, většiny motorů se to netýká, a i když připustíme možnost jistého úbytku, ten se vykompenzuje úpravou sw, který umí dokonalejší regulaci vstřikování, takže možné to je, a jelikož v reálu tu úpravu nikdo zatím netestoval, tak jsou jakýkoliv komentáře akorát výkřiky do tmy.

0/0
16.12.2015 12:10

M43a76r24e15k 20M89a79l86ý 1292808141130

Polepší si třeba, když půjde do benzínu. V dlouhodobém horizontu se nemusí obávat emisních zón a restrikcí, které partně nejdřív dopadnou na diesel, jak jsem nedávno četl o Paříži.

0/0
16.12.2015 11:03

Z56d53e44n47ě66k 28H60a13n19z89l 1821316462274

Kupte si za milion elektromobil a máte klid

0/0
16.12.2015 11:27

M35a85r26e53k 65M88a26l88ý 1762658661260

Který použitelný elektromobil stojí milion? Myslím tím, že má stejný dojezd a dobu "tankování" jako konvenční spalovací motor.

Zatím zůstanu u benzínu :-)

0/0
16.12.2015 11:43

J78a42n 47F44r27o59l33í46k 6536720855164

To platí pro všechny traktorové motory. Nejen od VW, kterou vyhmátli.;-D

0/0
16.12.2015 12:51

Z72b51y43n70ě59k 60H54o76l87í84k 1147627435630

jo, ještě dotaz k překladu anglického "authority". to už se dnes běžně používá slovo "autorita" místo českého "úřad"?

0/0
15.12.2015 22:30

M90a87r24t79i86n 77H31o86u84b22a 6673901399588

vyraz autorita ve vyznamu v clanku je pouzity pomerne korektne. autorita ve vyznamu "opravneny" "duveryhodny"

+1/0
16.12.2015 0:44

Z84b92y54n48ě78k 53H12o32l28í65k 1387317875780

proč by měly u nás do servisu? protože nesplňují normy platné v USA? to by bylo absurdní.

+7/0
15.12.2015 22:23

M40a74r78t14i80n 36H71o18u66b65a 6943641299868

podstata podvodu je temer stejna jak na us trhu tak na ostatnich svetovych trzich, vw se k tomu "hrde" prihlasil, nemecky ministr dopravy trva na povinnem servisu ...jen diskuse na idnesu je narvana odborniky na svetove spiknuti proti jejich modle a samozrejme odborniky na vsechno, kteri strci ty nymandy z kompetentnich organu a vyvoje vw hrave do kapsy

+1/−4
16.12.2015 0:40

Z38b74y78n30ě11k 69H83o43l46í35k 1197417415720

podstata podvodu je čo také?

v evropě pravidla neporušili, v usa ano. relevance žvatlání o nějakých podvodech je tedy v evropě.... nulová.

+3/0
16.12.2015 8:53

M32a85r57t98i98n 89H22o16u18b86a 6643671499278

aha, takze vw na svych strankach keca a ty jsi daldsi z nejmoudrejsich.

http://www.volkswagen.cz/svet_volkswagen/novinky/novinky/3461_volkswagen_p_edstavil_u_adu_kba_technicka_opat_eni_pro_dot_ene_vzn_tove_motory_ea_189

0/−3
16.12.2015 9:04

P36e58t82r 58Č66e72r56m48á44k 9368605149440

Zase vedle jak ta jedle, vw tam pouze představuje drobnou úpravu a aktualizaci sw (což se děje zcela normálně), a naopak ujišťuje že vozidla jsou plně schopna provozu. To že z hlediska legality problém není už uvedlo i samotné kba: http://www.auto.cz/nemecky-urad-pry-nepovazuje-kontroverzni-software-vw-za-zavadny-90413

+3/0
16.12.2015 10:57

P93e48t68r 72Č48e62r49m32á19k 9668955749160

Nesmysl, podstata celé dieselgate je v tom že v usa nebyla řádně popsána činnost emisního systému vč. této funkce, tedy nikoliv to že ta funkce existuje! V evropě žádný takový popis požadován není, takže tedy žádný problém v eu neexistuje, na čemž se v oficiáních stanoviscích shodují všichni. To že se jede mediální rovina (který ty jsi evidentně obět a skutečný stav tě míjí nebo nezajimá) je věc jiná.

+4/0
16.12.2015 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.