Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovky s cinklými TDI do servisu nemusí, není způsob, jak to nařídit

Ministr dopravy Dan Ťok po návštěvě u britského protějšku prohlásil, že servisní prohlídky pro vozy Škoda, kterých se týká kauza dieselgate, zřejmě nebudou povinné, nejsou k tomu zákonné prostředky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M67i76r36o82s68l71a52v 72S62t94e92i32n82e24r 6238774503615

Normální auto na testovací stolici nikdy stát nebude. Ta část programu, která je součástí obvinění, má význam výhradně při testování v Anglii podle toho předepsaného testu. V STK se měří jenom mikročástice, nějaké kyselé složky jako NOx tam měřit nelze. Ostatně auta se neměří při zatížení, ale jenom ve volnoběhu na plné otáčky.

Opravený software se u STK ani na silnici nijak neprojeví- je to zbytečná hyperaktivita hypochondrů.

+2/0
19.12.2015 21:50

R48a27d82o67m90í22r 83A90l64b52e33r50t 1676271112189

Že není způsob jak to zařídit? Světová média, organizace pro ochranu životního prostředí, všechny matky světa vivinou takový tlak na ty zločince, co jezdí v těch cinklých autech že dobrovolně a za své, si ty úpravy těch motorů provedou. ;-)

0/−2
18.12.2015 10:46

J61a10n 79D55l91o88u91h60ý 7734549220529

V cele sdruzeni "Prazske Matky"

0/0
18.12.2015 17:36

Z37d81e54n88ě98k 81H65a45n34z98l 1851246972764

To chce klid matko

0/0
22.12.2015 14:51

M17a98r48e21k 37M75a31r74t62i22n 8969934686590

A to neveděli dřív? Nejdřív okázalé výzvy, jak si na to stát došlápne, jak Ťokův úřad nažene lidi na povinné prohlídky, aby po pár týdnech zjistili, že na to není zákonná opora? Dobře vy tam. Příště se zeptejte právníků, možná vám to řeknou rovnou.

+2/0
16.12.2015 13:58

J34o31h93a45n 10Z41i63n81g96e43l 7512854603651

Ťok je další z ministrů, který jsou úplně mimo realitu. Ostatně jako všichni z ANO.

+1/0
16.12.2015 22:46

J82i61n24d65ř56i25c80h 91Š22k61o27p45e31k 4615291420915

to víš, to je tak, že když se nejdřív plká a pak studuje legislativa

0/0
24.12.2015 17:56

M14i22c16h20a12l 14K50r24č66á22l 6358128146682

Takže to vlastně znamená, že je úplně jedno jaké motory montuje automobilka do aut a jaké plní emise. Důležité je aby motor který poslala na homologaci emise plnil a co se děje potom už nikoho nezajímá.

0/0
16.12.2015 13:42

Z50d25e64n90ě10k 97W41e46r53n77h41a18r42t 6277635202118

ale ten motor emise plní, i když ten SW není aktivní. Evropské normy ano, americké ne. Pro evropu to tam vůbec nemuseli dávat, NOx se tady neměří.

+8/0
16.12.2015 15:51

V61i64k51y47r 72B53o54h80u57m72i50l 89S12t55r89a18n91s76k30y 9657708296439

A je to! Pravili Mat a Pat...

+1/0
16.12.2015 13:19

C59y66r68i38l 77P92a71v32e60l55k20a 4726462618315

JE TO CHYBA. Vše způsobila nenažranost a arogance koncernu VW. Má to být povinné, protože pak si lidé rozmyslí kupovat věc na základě lži, když za to, že ji vlastní, budou vlastně potrestáni. Koupí si příště něco jiného a to je ten správný trest pro podvodníky od VW.

0/−8
16.12.2015 11:50

J77a70n 19F20r51o34l90í56k 6516320515104

Jasně. Zakážeme kouřit v soukromých hospodách, TP budou povinné kdykoliv si kdokoliv vzpomene a ještě mě chybí povinná účast v průvodu na 1. máje.

+3/0
16.12.2015 12:48

R49o50b42e53r40t 41B31o90u79k14a25l 4754865840

A vy si myslíte,že to je jen problém VW ...

+3/0
16.12.2015 21:07

M50i89c43h90a81e52l 55M70e98n59s55i59k 8761186680202

Jistěže!

Když je zloděj víc než jeden, nemůžeme ho přece nazývat zlodějem ;-D

0/0
16.12.2015 22:17

P26e16t36r 92M32i81c27h11a79l 2410254691502

To bylo celkem jasné. Když stát neumí zasáhnout proti demontérům DPF, tak na tohle prostě nedosáhne ani omylem. Neříkám že je dobře, že auty vypouští víc emisí NOx, ale jsou i jiné a možná horší věci.

+2/0
16.12.2015 11:46

J72a54n 43F32r66o83l10í22k 6596490975534

Od toho má povinné TP.

0/0
16.12.2015 12:49

P77e51t82r 97M80i63c22h32a69l 2860194491932

A Ty jsi ještě neviděl dýmovnici s čerstvou emisní známkou? Jet za takovým sazometem do kopce je někdy fakt zážitek. ... A to sám jezdím na naftu, ale s filtrem.

0/0
17.12.2015 10:42

J62a68n 71D42l21o50u37h85ý 7304359140229

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad (kdy se vozidlo zakaze): u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-)

+3/−1
16.12.2015 9:57

M37a20r33e67k 97M65a65r38t48i53n 8409444136970

Nejen toto, ale i jiné věci (mýto, registr, nynější problém s motorkami v autoškolách, veřejné zakázky, ...) jasně dokazují, že je Ťok úplně mimo. No, tak hlavně že vede důležitý úřad.

+1/0
16.12.2015 14:01

P76e12t47r 80N84i45v93n38i13c25k37ý 3782484985707

Když v Německu je třeba povinných úprav v servise, ale u nás ne, mohou s takovým autem následně vyjet do Německa?

0/0
16.12.2015 8:29

Z67d57e25n77ě84k 53H53a88n63z70l 1311536202554

Určitě jo

+2/0
16.12.2015 9:25

M18i37c37h38a22l 72K34r47č48á49l 6688288976162

Vyjet určitě můžete. Otázka je, jestli se s ním taky vrátíte.

0/0
16.12.2015 13:38

J18a40n 28D26l66o66u79h95ý 7244659270549

Dan tok je blbec! To jsme vsichni vedeli jeste drive, nez ten podrztaska blabolil nesmysly v TV. Ma takovej amater byt ministrem?!

+3/0
16.12.2015 7:23

J33a23n 82F19r63o91l82í81k 6946860985494

ÁNO, řekl majitel tohoto serveru.;-D

+1/0
16.12.2015 12:49

J36a35n 46V29o18s75t19ř66e54l 8469801333529

Je to blb, a co podle něj znamená, že nesplňují emisní normy na oxidy dusíku, oxidy uhlíku a na prach? To je asi nic?

+1/−1
16.12.2015 6:16

M14a86r53e74k 22H23r71u21b66y 6497212641398

Bohuzel, EU se tak soustredi na boj proti CO2, ze na ostatni sajrajty zapomela. Takze norma pro osobaky jaksi chybi :-/

+1/0
16.12.2015 9:12
Foto

P85a76v44e25l 21V30e40s77e89l40ý 2308604874484

CO2 je marginální problém, mnohem zásadnější je produkce oxidů dusíku, prachových mikročástic a uvolňování benzoapyrenu z pneumatik.

0/0
17.12.2015 8:01

M56a59r10t86i42n 59H66o59u15b39a 6173811729378

ja jsem na jednu stranu rad, ze ze sveho auta nebudu mit linou plecku, ale na druhou si pockam, jake rozhodnuti padne v nemecku. a pokud to v nemecku bude povinne, tak se sveho auta zbavuju co nejdriv, nez se naplni bazary a jdu do jineho. a cokoliv z koncernu vw obchazim obloukem, protoze uz jim neverim

+1/−4
16.12.2015 0:58

Z38d68e85n35ě64k 78H88a41n31z38l 1341596922734

Psychická ujma

0/0
16.12.2015 4:33

J23a55n 32D24l34o74u25h60ý 7654619770149

Ano bude hur, pracuji usilovne na zavedeni emisnich zon a mytneho ve velkych mestech a hadejte kdo to schyta prvni? Diesel!

0/0
16.12.2015 7:25

M71a36r71t15i18n 39H56o12u49b30a 6533941949188

presne na to narazim. Tok u nas rozhodne, ze se to resit nemusi, takza ne uzmi CR OK, ale pri cestach do Nemecka budu omezovany.

takze dilema - bud vymenit auto, nebo si nechat oddelat motor (pardon, snizit vykon motoru)

0/0
16.12.2015 8:31

J58a24n 38D71l62o81u65h92ý 7454589160929

Jenom pro upresneni: Tok o nicem nerozhoduje. Nastesti stale mame pravni stat a uz pri prvnim blabolenim pana Toka bylo jasne, ze nas "skvely" politik nezna ceske zakony v teto oblasti i kdyz je sam ministrem dopravy!!! Zadne auto po udeleni homologace nemuze byt zakazane, protoze neplni homologaci :-) . Uvedu jiny priklad: u nas muzete legalne jezdit s VW golf II, zakoupenem v evrope pred xy lety. Pokud si stejne vozidlo ( nove 2015 ) koupite v brazilii za cca 100 000kc neprihlasite ho protoze vozidlo jako "nove" musi plnit Euro6 ;-) chapete ten rozdil?

0/0
16.12.2015 9:55

Z57d97e21n77ě13k 34H56a59n16z62l 1691266292934

Jezdete vlakem

0/−1
16.12.2015 11:26

M13a89r33e91k 12M36a28z25u26c11h 2326923983

A proč by jsi měl mít nižší výkon?Jo a u ostatních automobilek si polepšíš.Ono asi fyzikální zákony platí jen pro VW

+1/0
16.12.2015 8:29

M95a47r78t89i23n 97H24o80u58b89a 6713271299488

proc? treba proto, ze upravy, ktere sebudou provadet, aby se motor dostal do souladu s normami, nutne povedou ke snizeni vykonu a ke zvyseni spotreby. to jsou prave ty fyzikalni zakony.

ostatni automobilky jednak zatim nebyly lapene pri cinu, jednak jdu do jineho znamena do jineho noveho a to soucasne pujde do sveta. pristupem koncernu vw jsem zklamany, proto jejich znacky uz nechci

+1/−1
16.12.2015 8:59

P44e12t94r 53Č22e51r67m78á75k 9688525559790

Nutně nepovedou, jak to bude ve skutečnosti se ukáže.

0/0
16.12.2015 10:59

M74i41c81h20a54l 19P34a59v21l37á71t 9563273154239

No jasne, restriktor v sani "nutne nepovede" ke snizeni vykonu a fyzika plati jen pro vyvolene, co?. :o)))

0/0
16.12.2015 11:35

P53e98t61r 74Č82e87r82m22á30k 9568195519400

Není to restriktor (nejsme v závodním autě) ale pouze usměňovač proudění, a je to pouze varianta do 1.6, většiny motorů se to netýká, a i když připustíme možnost jistého úbytku, ten se vykompenzuje úpravou sw, který umí dokonalejší regulaci vstřikování, takže možné to je, a jelikož v reálu tu úpravu nikdo zatím netestoval, tak jsou jakýkoliv komentáře akorát výkřiky do tmy.

0/0
16.12.2015 12:10

M26a71r19e46k 66M28a49l48ý 1762798261180

Polepší si třeba, když půjde do benzínu. V dlouhodobém horizontu se nemusí obávat emisních zón a restrikcí, které partně nejdřív dopadnou na diesel, jak jsem nedávno četl o Paříži.

0/0
16.12.2015 11:03

Z93d87e32n74ě33k 96H93a46n54z34l 1751166772724

Kupte si za milion elektromobil a máte klid

0/0
16.12.2015 11:27

M90a90r28e60k 63M45a67l92ý 1432498271340

Který použitelný elektromobil stojí milion? Myslím tím, že má stejný dojezd a dobu "tankování" jako konvenční spalovací motor.

Zatím zůstanu u benzínu :-)

0/0
16.12.2015 11:43

J88a97n 65F73r76o29l45í66k 6876100595474

To platí pro všechny traktorové motory. Nejen od VW, kterou vyhmátli.;-D

0/0
16.12.2015 12:51

Z96b58y24n15ě85k 90H95o13l68í92k 1377577295250

jo, ještě dotaz k překladu anglického "authority". to už se dnes běžně používá slovo "autorita" místo českého "úřad"?

0/0
15.12.2015 22:30

M26a79r50t10i54n 82H57o97u17b95a 6793801579568

vyraz autorita ve vyznamu v clanku je pouzity pomerne korektne. autorita ve vyznamu "opravneny" "duveryhodny"

+1/0
16.12.2015 0:44

Z70b21y84n90ě40k 80H63o14l30í61k 1177517535240

proč by měly u nás do servisu? protože nesplňují normy platné v USA? to by bylo absurdní.

+7/0
15.12.2015 22:23

M65a95r70t17i53n 60H13o64u26b86a 6553761899988

podstata podvodu je temer stejna jak na us trhu tak na ostatnich svetovych trzich, vw se k tomu "hrde" prihlasil, nemecky ministr dopravy trva na povinnem servisu ...jen diskuse na idnesu je narvana odborniky na svetove spiknuti proti jejich modle a samozrejme odborniky na vsechno, kteri strci ty nymandy z kompetentnich organu a vyvoje vw hrave do kapsy

+1/−4
16.12.2015 0:40

Z50b28y34n15ě43k 48H41o57l18í45k 1277487605210

podstata podvodu je čo také?

v evropě pravidla neporušili, v usa ano. relevance žvatlání o nějakých podvodech je tedy v evropě.... nulová.

+3/0
16.12.2015 8:53

M59a87r92t12i39n 43H41o21u34b72a 6373951539158

aha, takze vw na svych strankach keca a ty jsi daldsi z nejmoudrejsich.

http://www.volkswagen.cz/svet_volkswagen/novinky/novinky/3461_volkswagen_p_edstavil_u_adu_kba_technicka_opat_eni_pro_dot_ene_vzn_tove_motory_ea_189

0/−3
16.12.2015 9:04

P94e96t45r 63Č89e64r62m12á37k 9118185149810

Zase vedle jak ta jedle, vw tam pouze představuje drobnou úpravu a aktualizaci sw (což se děje zcela normálně), a naopak ujišťuje že vozidla jsou plně schopna provozu. To že z hlediska legality problém není už uvedlo i samotné kba: http://www.auto.cz/nemecky-urad-pry-nepovazuje-kontroverzni-software-vw-za-zavadny-90413

+3/0
16.12.2015 10:57

P18e87t34r 89Č14e10r90m15á37k 9938525469560

Nesmysl, podstata celé dieselgate je v tom že v usa nebyla řádně popsána činnost emisního systému vč. této funkce, tedy nikoliv to že ta funkce existuje! V evropě žádný takový popis požadován není, takže tedy žádný problém v eu neexistuje, na čemž se v oficiáních stanoviscích shodují všichni. To že se jede mediální rovina (který ty jsi evidentně obět a skutečný stav tě míjí nebo nezajimá) je věc jiná.

+4/0
16.12.2015 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.