Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto pro handicapovaná dvojčata dostane unikátní sedačky

Pro Veroniku a Terezu, kterým iDNES.cz ve spolupráci s Kontem Bariéry a Nadací Agrofert pomáhá sehnat peníze na nové auto a jeho úpravu, je dopravní prostředek mnohem důležitějším parťákem než pro zdravé lidi. Dvojčata z České Třebové se bez auta nedostanou k lékaři ani do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40l22e89š 22J69a97n71á71č27e55k 3553914956503

8 let starý transporter. To maj katastrofickou T5 :-) a pro velký úspěch místo aby koupili Jumper nebo Expert který je se doprodává v plný palbě pod 600, tak koupí znovu Tčko které je drahé a kvalit T4 ta nová T6 dosahovat jistě nebude spíš to bude tragédie jako T5. Taky bych chtěl mít na takové rozhazování.

0/0
21.12.2015 0:34

J47o58s33e55f 85K40r18a90u52s 7154489298254

Příspěvky jsou zajímavé, ale nepřemýšleli jste o tom, že oprava takovéto i osm let staré káry může vyšplhat třeba i ke sto tisícům? Opravuji auta a proto vím, co píši. Stát jim nedá na opravu ani korunu, sbírka na opravu je směšná:-(, půjčkou to nevyřeší, protože se zadluží a pak už zbude jen exekuce, jelikož při příjmech nás obyčejných lidí to jinak nechodí....... O děti se nepostarají, protože budou řešit, jak jím dát najíst, když na to nemají. Když budete pozorně číst, jako já, tak je v článku napsáno, že na starém autě už úpravy nelze provést. Držím pěsti, ať je nás více, co přemýšlíme kladně a některé i nepochopitelné věci jsou pro nás ponaučením:-).

0/0
20.12.2015 16:41

K43a80r76e89l 29N60o15v10o18t77n22ý 7719506829196

Mám několik postřehů. První co mi není zcela jasné, je stávající auto a jeho zůstatková hodnota. Úředníci mají odečíst z výše příspěvku hodnotu stávajícího vozu což se zde asi nestalo. Zůstatková hodnota stávajícího vozu po osmi letech bude přibližně kolem 160 000,- Kč. Dalších 100 000,- Kč DPH, příspěvky 400 000,- Kč, sleva od prodejce (importéra) na ZTP 15%.

Nový VW Transporter 9 míst, je za 885 000,- Kč včetně DPH. Po odečtení všech slev a příspěvků zbývá uhradit 92 250,- Kč z vlastní kapsy, za nové auto. K tomu ještě 30 000,- Kč na úpravu a tak to máme celkem 122 250,- Kč. Opravdu je třeba pořádat sbírku na takovou částku a dělat takovou mediální kampaň? Pokud rodina nemá tyhle peníze na nové auto, mohla oslovit další nadace a iDnes by asi neměla v tomto případě vůbec o čem psát. Příspěvek na dopravu je 400,- Kč na osobu za měsíc, tak to vychází cca 330 km měsíčně v případě dvou osob. Tak snad to do školy nemají moc daleko, aby Agrofert nemusel pořádat brzy další sbírku na naftu.

A teď bych rád znal odpověď na jednu otázku. Pokud se auto pořídí za příspěvky pro dvě osoby, kdo bude jeho majitelem? Úřady trvají na tom, že příjemce příspěvku musí být majitelem pořízeného vozidla. To i v případě že je třeba nezletilý a mentálně retardovaný. Jak se tohle řeší v tomhle případě, kdy mají být majitelé vozidla dva?

+1/0
19.12.2015 22:28


J72i24r40k75a 57N13o35v22á32k 6522525905549

ta úprava není 30, ale 300 klacků.

0/0
19.12.2015 22:51

K48a69r84e72l 50N81o37v89o50t65n36ý 7409906499386

Napřed číst, potom psát ;-)

"Nákladnou úpravu auta uhradí z dalšího státního příspěvku, který pokryje 90 procent nákladů z plánovaných téměř 300 tisíc"

0/0
19.12.2015 22:55

V80í20t 83K44o56u97b28a 6376740724708

Nemám nic proti dobročinnosti a nadacím, ale takovýchto rodin jsou v ČR stovky, možná dokonce tisíce. Možná by bylo lepší koupit za ty prachy 2 nebo 3 Berlinga, nebo Logany a pomoci více lidem, více rodinám. Skoro mám pocit, že tu má někdo strýčka, nebo bráchu

0/0
19.12.2015 13:51

P22a17v68l53í46n76a 69P59e61t48r91á49s31k68o54v29á 8329584138440

Souhlasím, že je to pomoc jedněm z tisíců, a co ti ostatní s daleko horším postižením? Jak dlouho se v ČR budou pro postižené lidi pořádat sbírky místo toho, aby zajistil péči stát?

+1/−1
19.12.2015 15:12

P66a62v96e41l 22V67o17r43l56í29č41e20k 6100797698

Palvíno, nezlobte se na mě, ale proč by jim měl zajistit péči stát?

0/0
24.12.2015 17:56

M70i41c87h89a87e70l62a 75L12h77o95t78s70k37á 7136581209378

Hlavne az ho pojisti proti kradezi.At tu neni srdceryvny prispevek za pul roku znovu

0/0
19.12.2015 12:13

D41e77n68i35s 12W41i16t81z48k50u 3983341979357

WV po osmi letech na odpis a jdou do něj zase? komu není rady, tomu není pomoci

+4/0
19.12.2015 8:50

M39a53r73t35i74n 16H52e51j15d40u41k 7777330610492

No. Nerad bych nějak útočil na uvedenou rodinu, ale trocha té skromnosti by zde vůbec neškodila. Osm let starý transporter na odpis? Tak to se o něho asi nestarali a prostě čekali, až se rozpadne, aby mohli žebrat o nové - lepší a modernější, takto to ovšem dopadne i s novým autem a za pár let tu máme sbírku zase. Všechny "problémy" co popisují by vyřešil šikovný mechanik za pár dní, vylepšení rampy atd. Ale takto je to snažší, chápu. Kolik dětí má rádo výlety, ale jich rodiče makají za 10 - 11tis na cesty už nezbyde, čím jsou tito lepší či snad potřebnější? Já nic nevidím. Jasně pomáhat ano, ale tohle už trošku za hranou vypočítavosti.

+3/0
18.12.2015 23:40

D71e75n20i19s 92W64i49t89z44k38u 3553821169317

šikovný mechanik nevyřeší nic, protože nemá to správné razítko, bez kterého úpravu nezapíšou do TP

+1/0
19.12.2015 8:52

A21l76e76š 79J69a49n26á63č77e82k 3133834896723

Maj asi T5 ta nemá cenu šrotu. Ještě smysl má s 1.9 TDI 77 kW nebo 2.0 102 kW to jsou dva motory s nimiž má smysl. Jinak je to na vrakáč (i přesto se najdou lidi co ojeté T5 s špatnými motory kupují a pak se nestačí divit). Je fakt, že jsou levnější nové dodávky k mání než T6 za mega.

0/0
21.12.2015 0:38

J38a93n 33J17a54d42r76n74ý 4870254145706

8-o

0/0
18.12.2015 23:24

E88v63ž38e95n 28H33e46r29m93a63n 2633978622225

Vážení,už když jsem o té sbírce četl poprvé,docela jsem se rozčílil.Mám čerstvou zkušenost,dceru bohužel postiženou mnohem víc,než uváděná dvojčata.O auto jsem přišel,padl mi na něj strom.Začal jsem shánět jiné auto,vyběhal příspěvek,dostal polovinu uváděné částky.Něco z pojistky a vyšly mi nějaké peníze.Proč to píšu.Nikdy by mě nenapadlo žádat o nějakou sbírku.Prostě jsem si koupil 3 roky staré auto.Předělávka taky zaplacena z příspěvku úřadu práce.Nesmí se jenom nadávat na vládu,úřady.Stačí se trochu uskromnit a neotravovat lidi sbírkama.Uvedené auto po dvou letech provozu by se dalo pořídit určitě do 500000 .Můj názor..

+10/0
18.12.2015 21:25

D32e18n96i36s 15W18i73t76z60k49u 3143481389727

no ale to by jim vydrželo potom už jenom 6let

0/0
19.12.2015 8:55

R54o45m87a61n 74Č98e59s61l34á81r 6631794471690

Kdyby to bylo PR Agrofertu, očekával bych fotografie šťastné rodiny při přebírání nového vozidla s transparenty "Sponzoruje AGROFERT" a jiné PR výmysly.

Možná ovšem vidíte/čtete v článku něco jiného než já.

Hezký večer.

R.Č.

+1/0
18.12.2015 17:40

R78o74m39a35n 54Č42e19s67l77á60r 6191944961220

Ups.

Měla to být reakce na :

Jiří Sochor 12231 18.12.2015 11:44

Vám to nedošlo, to je PR článek Agrofertu.

0/0
18.12.2015 17:42

R12o88m90a79n 94Č72e74s57l74á12r 6321634611690

Jsem rád, že se tomuhle tématu pověnovali a trošku ho rozvinul. Možná by pomohlo kdyby byl článek trošičku srozumitelněji napsán, ale informace se z něj dostat dají.

Příspěvek na zakoupení vozidla je, jestli se nemýlím, aktuálně až 200000,-kč na deset let.

Nevím zdali mohou děvčata kombinovat dohromady, ale pokud ano, pak by mohly dosáhnout až na 400000,-kč.

Další finanční pomoc je, jak je uvedeno v článku vrácení DPH do 100000,-kč slušný prodejce to vyřeší sám a možná při troše snahy (u prodejce/úřadu) by bylo možno nakombinovat i tuhle položku takže by se vrácení DPH mohlo vyšplhat na 200000,-kč, ovšem zde fabujuji o ochotě a schopnostech lidí které neznám.

Další položkou by mohla být sleva výrobce/prodejce, která se hýbě podle typu,ceny vozidla a hlavně prodejce/výrobce od humorných někollika % až po 27% (těch 27% mám ověřeno o větší slevě jsem neslyšel). Někdy umí prodejce nakombinovat moc hezké slevy.

Nejsem si jist zdali úpravy vozidla nejdou také hradit z příspěvku, jako například plošina na schody, ta takhle uhradit šla a jak je zmíněno v článku příspěvek hradí 90% pořizovací ceny - což mne na tuto myšlenku přivedlo.

Snad by stálo za to udělat konkrétní rozpočet s cílovou částkou kolik, aby bylo vidět kolik je potřeba a kolik už se vybralo. Věřím, že kdyby se vybralo více tak se to u nadace neztratí, ale lidi rádi vidí konkrétní sumu, která ubývá, nebo cíl který se blíží.

Hezký večer.

R.Č:

+2/0
18.12.2015 17:36

Z82d25e71ň35k70a 13V97e85s19e78l92á 8959625857670

Pokud jim skutečně dají plných 400 000, tak to budou asi jednou z výjimek. Jinak je ten příspěvek kolikrát tak do 130 000... :-/

0/0
18.12.2015 9:10

M37i52l79a12n 47P59o45k89o83r84a 6739942304102

Když jsem vyřizoval příspěvek v rodině, tak mi řekli, že 200 000 Kč dají jedině v případě, že denně dojíždí do práce ... Jinak nechápu, co je starého na 8 letém wv transport. V rodině máme 16 let staré vito s plošinou a vozíme v něm dospělého vozíčkáře na el. vozíku bez problémů ... Chápu, že děti rostou a asi se mění jejich potřeby, ale někdy mi to připadne, že mají někteří jedinci zbytečně velké nároky a trocha skromnosti by jim neuškodila.

+12/0
18.12.2015 10:58

J37i12ř90í 79S49o84c62h87o82r 1342922243261

Vám to nedošlo, to je PR článek Agrofertu.

0/−3
18.12.2015 11:44

Z78d21e85ň97k20a 87V88e47s58e52l61á 8249205477340

Ani denně dojíždějícím do práce těch 200 kolikrát nedají, bohužel. :-(

A ke stáří auta - pokud je staré skutečně 8 let, tak je to taky trošku otázka, nakolik je ten technický stav skutečně tak špatný... Ale kdo ví... Těžko se to posuzuje takto na dálku...

+1/0
18.12.2015 14:33
Foto

P87a49v95e18l 76J85o81s76e12f 25A23b11e15r48l68e 4547183336436

Tento typ zpráv mne vždycky nas@ere. Na vlastní postižené a potřebné pořádáme sbírky ze svých několikrát zdaněných peněz, ale na podělany uprchlíky peníze jsou. Kašlu na to, že je to z jiné rozpočtové kapitoly, tak to převeďte! Nejdřív snad pomáháme vlastním, a pokud nám peníze přebývají, pak teprve cizím!

+30/−4
18.12.2015 8:38

R66o77m96a85n 63P17o40l61á77č58e38k 5646389465

To je se vším... Na léčbu to samé, ale pak sem vozíme Syřany, protože to neplatí zdravotnictví, ale vnitro z nějaké jiné kapsy...

+12/0
18.12.2015 8:42

J37a10r43o37s84l46a39v 95P44o83l82á96k 9869830978897

R^

Pořád se po nás chce, abychom přispívali na to či ono. Když vidím to rozhazování našich peněz státem, přestal jsem s duální dobročinností.

0/0
18.12.2015 11:07

P97e52t90r76a 79Z55r90u63b42e10c45k33á 3130271720590

Vždyť pomáháme vlastním. Dívky mají nárok na příspěvek, ten, kdo se o ně stará, má nárok na dávky... Jenže musí to být nějak omezené. Přeci nejde k lidem přištupovat stylem: "Jo, ty si postižený, dostaneš všechno, o co si řekneš". Takže jsou prostě nastavené nějaké meze, a když ti postižení potřebují něco nad ně, už o to musí usilovat sbírkou (tedy nemusí, ale mohou).

Uprchlíci oproti tomu u nás rozhodně nežijí v žádném luxusu. Kdyby to bylo postavené tak, že nové auto hrazené ze státního rozpočtu mohou dostat buď tyhle dívky nebo nějaký uprchlík, samozřejmě by ho předně měly dostat ony, jenže tak to prostě není.

Mimochodem řekla bych, že většina lidí, kteří si stěžují na co dáváme a nedáváme příspěvky a na co se musí vybírat v charitě, ve skutečnosti nikdy nic nedala.

+1/0
19.12.2015 13:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.