Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auto pro handicapovaná dvojčata dostane unikátní sedačky

Pro Veroniku a Terezu, kterým iDNES.cz ve spolupráci s Kontem Bariéry a Nadací Agrofert pomáhá sehnat peníze na nové auto a jeho úpravu, je dopravní prostředek mnohem důležitějším parťákem než pro zdravé lidi. Dvojčata z České Třebové se bez auta nedostanou k lékaři ani do školy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AJ

8 let starý transporter. To maj katastrofickou T5 :-) a pro velký úspěch místo aby koupili Jumper nebo Expert který je se doprodává v plný palbě pod 600, tak koupí znovu Tčko které je drahé a kvalit T4 ta nová T6 dosahovat jistě nebude spíš to bude tragédie jako T5. Taky bych chtěl mít na takové rozhazování.

0 0
možnosti
JK

J71o53s63e39f 37K27r71a27u60s

20. 12. 2015 16:41

Příspěvky jsou zajímavé, ale nepřemýšleli jste o tom, že oprava takovéto i osm let staré káry může vyšplhat třeba i ke sto tisícům? Opravuji auta a proto vím, co píši. Stát jim nedá na opravu ani korunu, sbírka na opravu je směšná:-(, půjčkou to nevyřeší, protože se zadluží a pak už zbude jen exekuce, jelikož při příjmech nás obyčejných lidí to jinak nechodí....... O děti se nepostarají, protože budou řešit, jak jím dát najíst, když na to nemají. Když budete pozorně číst, jako já, tak je v článku napsáno, že na starém autě už úpravy nelze provést. Držím pěsti, ať je nás více, co přemýšlíme kladně a některé i nepochopitelné věci jsou pro nás ponaučením:-).

0 0
možnosti
KN

Mám několik postřehů. První co mi není zcela jasné, je stávající auto a jeho zůstatková hodnota. Úředníci mají odečíst z výše příspěvku hodnotu stávajícího vozu což se zde asi nestalo. Zůstatková hodnota stávajícího vozu po osmi letech bude přibližně kolem 160 000,- Kč. Dalších 100 000,- Kč DPH, příspěvky 400 000,- Kč, sleva od prodejce (importéra) na ZTP 15%.

Nový VW Transporter 9 míst, je za 885 000,- Kč včetně DPH. Po odečtení všech slev a příspěvků zbývá uhradit 92 250,- Kč z vlastní kapsy, za nové auto. K tomu ještě 30 000,- Kč na úpravu a tak to máme celkem 122 250,- Kč. Opravdu je třeba pořádat sbírku na takovou částku a dělat takovou mediální kampaň? Pokud rodina nemá tyhle peníze na nové auto, mohla oslovit další nadace a iDnes by asi neměla v tomto případě vůbec o čem psát. Příspěvek na dopravu je 400,- Kč na osobu za měsíc, tak to vychází cca 330 km měsíčně v případě dvou osob. Tak snad to do školy nemají moc daleko, aby Agrofert nemusel pořádat brzy další sbírku na naftu.

A teď bych rád znal odpověď na jednu otázku. Pokud se auto pořídí za příspěvky pro dvě osoby, kdo bude jeho majitelem? Úřady trvají na tom, že příjemce příspěvku musí být majitelem pořízeného vozidla. To i v případě že je třeba nezletilý a mentálně retardovaný. Jak se tohle řeší v tomhle případě, kdy mají být majitelé vozidla dva?

1 0
možnosti
JN

J19i26r26k29a 93N36o48v54á44k

19. 12. 2015 22:51

ta úprava není 30, ale 300 klacků.

0 0
možnosti
VK

V39í63t 83K95o57u79b69a

19. 12. 2015 13:51

Nemám nic proti dobročinnosti a nadacím, ale takovýchto rodin jsou v ČR stovky, možná dokonce tisíce. Možná by bylo lepší koupit za ty prachy 2 nebo 3 Berlinga, nebo Logany a pomoci více lidem, více rodinám. Skoro mám pocit, že tu má někdo strýčka, nebo bráchu

0 0
možnosti
PP

Souhlasím, že je to pomoc jedněm z tisíců, a co ti ostatní s daleko horším postižením? Jak dlouho se v ČR budou pro postižené lidi pořádat sbírky místo toho, aby zajistil péči stát?

1 1
možnosti
ML

Hlavne az ho pojisti proti kradezi.At tu neni srdceryvny prispevek za pul roku znovu

0 0
možnosti
DW

WV po osmi letech na odpis a jdou do něj zase? komu není rady, tomu není pomoci

4 0
možnosti
MH

No. Nerad bych nějak útočil na uvedenou rodinu, ale trocha té skromnosti by zde vůbec neškodila. Osm let starý transporter na odpis? Tak to se o něho asi nestarali a prostě čekali, až se rozpadne, aby mohli žebrat o nové - lepší a modernější, takto to ovšem dopadne i s novým autem a za pár let tu máme sbírku zase. Všechny "problémy" co popisují by vyřešil šikovný mechanik za pár dní, vylepšení rampy atd. Ale takto je to snažší, chápu. Kolik dětí má rádo výlety, ale jich rodiče makají za 10 - 11tis na cesty už nezbyde, čím jsou tito lepší či snad potřebnější? Já nic nevidím. Jasně pomáhat ano, ale tohle už trošku za hranou vypočítavosti.

3 0
možnosti
DW

šikovný mechanik nevyřeší nic, protože nemá to správné razítko, bez kterého úpravu nezapíšou do TP

1 0
možnosti
EH

Vážení,už když jsem o té sbírce četl poprvé,docela jsem se rozčílil.Mám čerstvou zkušenost,dceru bohužel postiženou mnohem víc,než uváděná dvojčata.O auto jsem přišel,padl mi na něj strom.Začal jsem shánět jiné auto,vyběhal příspěvek,dostal polovinu uváděné částky.Něco z pojistky a vyšly mi nějaké peníze.Proč to píšu.Nikdy by mě nenapadlo žádat o nějakou sbírku.Prostě jsem si koupil 3 roky staré auto.Předělávka taky zaplacena z příspěvku úřadu práce.Nesmí se jenom nadávat na vládu,úřady.Stačí se trochu uskromnit a neotravovat lidi sbírkama.Uvedené auto po dvou letech provozu by se dalo pořídit určitě do 500000 .Můj názor..

10 0
možnosti
DW

no ale to by jim vydrželo potom už jenom 6let

0 0
možnosti

Kdyby to bylo PR Agrofertu, očekával bych fotografie šťastné rodiny při přebírání nového vozidla s transparenty "Sponzoruje AGROFERT" a jiné PR výmysly.

Možná ovšem vidíte/čtete v článku něco jiného než já.

Hezký večer.

R.Č.

1 0
možnosti

Ups.

Měla to být reakce na :

Jiří Sochor 12231 18.12.2015 11:44

Vám to nedošlo, to je PR článek Agrofertu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...