- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Saab dojel na jednoduchou věc.
Dělal auta, která se líbila, ale nikdo je nekupoval..
Vím že to asi nelze takto "zjednodušeně" počítat, ale 150 000 elektromobilů za 300 mld. korun, to je 2M za kus. To není zrovna málo ...
Sice to souvisi jen okrajove, ale priznivci skandinavskych aut a audioknizek snad oceni muj tip. Poslechnete si Janem Vlasakem skvele nactenou knizku Muz jmenem Ove od Fredrika Backmana.
Mala ochutnavka, at vite o cem mluvim:
Švédská vláda hodila Saab automobile přes palubu, když chtěl Spyker vládní záruky pro kontrakt s Japoncema. Ministryně, která dneska brečí v televizi, jak už nemůžou přijímat další uprchlíky, tehdy prohlásila, že je jí jedno, jestli jedna Švédská automobilka skončí, ať se tam klidně vyrábí větrný elektrárny.
Tohle je holt důsledek. Číňani využijí vývojový středisko Saabu pro další vývoj, ale konečný produkt bude vyroben v Číně, takže hloupá švédská vláda přijde o daně z prodeje. A je to tak dobře. Evropa na svou hloupost zajde.
Koneckonců Volvo taky pod Číňanama funguje. On je dneska lepší čínskej vlastník, než evropskej socialista.
Saab bylo vždy dobré auto, ale design zamrzl někde na roce 1969
Saab byl vždycky trochu jiný, než konkurence, a právě to nakonec značku pohřbilo - zákazníků, kteří chtějí být hlavně originální holt není zase tolik. Je to přitom obrovská škoda, sám mám 9-3 a to auto nabízí neskutečně pohodlný svezení, což člověk ocení hlavně na našich silnicích. Pravda, v zatáčkách se kastle trochu víc naklání, ale auto drží stopu spolehlivě. Jenom ty nafťáky, co do nich začali cpát, to je neštěstí...
SAAB zemřel s devadesátšestkou.
Se čtyřválcem do V od Forda to bylo super auto bez chyby.
SAAB zemrel s puvodni 900, tedy tou do roku '94.
Nový turecký voz? Vyzerá to podľa obrysov, ako starý low-cost cadlliac BLS. Pre turecko dobré, SAAB má ale ďaleko naviac. Nerozumiem pomenovaniu - Turecký národný voz. Čo je na ňom teda Turecké? Jedine že by chcel mať Erdogan rovnaké promo ako kedysi Putin s Ladou Granta, len zabudol že nemajú vlastnú fabriku
Saab byl takové jiné (zajímavé) auto - značka, které se přežilo. Spojte to s GM a není co řešit plus velmi drahá švédská pracovní síla a jsme tam kde jsme. Čína nic neumí a tím je vše uzavřeno.
Možná by si to chtělo přečíst historii a pak něco psát https://cs.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile právě GM už v Saabu jednou bylo.
Saaba mi je líto, je to pro něj trochu ponižující a myslím, že z toho nic nebude, ale nic jiného mu nezbývá