Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravá 4, váže levá 5, horizont full, bacha! Učili mě navigovat rally

Levá tři, váže pravá pět, sto padesát, pravá tři... Asi jen fanoušci automobilových soutěží v rallye vědí, co tahle změť čísel znamená. Jsou to instrukce od navigátora pilotovi, který na ně stoprocentně spoléhá a jen tak může jet na rychlostní zkoušce opravdu naplno. Práci navigátora jsem si vyzkoušel na Pražském Rallysprintu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89o39h58n 47M43a79t52e13y 4640235502

Záleží samozřejmě na pilotovi, jak je kdo naučenej, my jsme třeba používali 1-10, čím vyšší číslo, tím ostřejší zatáčka. Ale používá se to porůznu... Záleží jestli je novej pilot, nebo novej mitfára a kdo se učí (učil) od koho.

0/0
2.1.2016 16:20

J47i43r64i 77B89e45c33v31a85r 7572369986

Jen doplnění: snímání polohy ještě není telemetrie. Pokud má skutečně auto telemetrii, znamená to, že se snímá řada veličin pro pozdější porovnání na PC (v F1 či MS v rally je i online), jako například rychlost, otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, úhel natočení volantu, poloha plynového, brzdového a spojkového pedálu (% případně i síla stisku u brzd), případně i ruční brzdy. Nejde o levnou záležitost, proto pochybuji, že by ji měl tým v ostrém autě skutečně namontovanou..

Zde je sice jen záznam jízdy ze hry, ale funguje shodně s realitou: http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=4231

+1/0
1.1.2016 11:20

K43a26r30e31l 15T22e51s68t41e40r 9657670911126

Pro přesnost - telemetrie je cokoliv, co umí sledovat data na dálku. A zrovna data z motoru jsou celkem jednoduchá, protože se dají tahal (levně) přes API z řídící jednotky. Zbytek už je horší, chce to další senzory.

0/0
3.1.2016 14:53

A41n41t82o49n53í34n 92R79a70š80k58a 8356944249395

Pane redaktore! Děkuji za výborný článek R^

+1/0
31.12.2015 21:29
Foto

I75v38o 33P58e29t82e35r51k68a 4736675197269

Jen malá faktická poznámka - to co byla dříve skupina N (tzv. produkční vozy) se dnes jmenuje skupina 3 (v národní rally je nad ní jen skupina 2 - S2000 a R5)

0/0
31.12.2015 20:21

J66a26n 37K51a35r30e14l 91N65o27v64a34k 5676114438806

hele a proc u nas jsou zatacky cim ostrejsi tim vyssi cislo a venku cim vyssi cislo tim mirnejsi? jsem to nejak nepochopil.. 5ka je u nas na kosu a venku je petka tak akorat zakrivena rovinka.. vysvetli me to nekdo? :)

+1/0
31.12.2015 10:01

O77n79d28ř71e97j 59Č81a40p72k76a 6721651133584

Podle mě to bude tradice, prostě se to tu takhle dřív dělalo a jak se noví závodníci učí od těch starších, přeberou i tenhle systém. Angličani zase čísla nepoužívali vůbec, když se kouknete na onboardy Colina McRae nebo Richarda Burnse, tak mu spolujezdec hlásí věci jako "mírná levá plus do ostré pravé mínus..."

0/0
31.12.2015 12:38

J90a33n 50H67u37t11a16ř 2892257771565

Občas si někdo píše rozpis tak, že číslo označuje rychlostní stupeň na který se zatáčka projíždí, pak je skutečně 5 nebo 6 mírná zatáčka a 1 vracák, Dobré video o rozpisu je třeba tady http://www.mediasport.cz/rally/reportazni-videa/8301.html čtení o různých typech a psaní rozpisu pak zde http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=6818 a http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=15436

+1/0
31.12.2015 16:08

P22e47t85r 96B38ř24é89ť68a 33N14o49v10á17k 8820853486560

lavá růžová, sto pres dinosaura

černá chlpatá zubatá brzdi ku_va brzdi!

;-D

+8/0
31.12.2015 9:22

M33a63r32t54i20n 35V53o86j60á11č97e83k 9883537391596

přesně tak jediný smysluplný rozpis;-D;-D

0/0
31.12.2015 9:45

P44e95t52r 90B24ř93é29ť59a 28N26o61v61á19k 8590973136960

to byly fakt nejlepší hlášky ;-)

0/0
31.12.2015 9:47

Š66t89ě18p94á70n 73R89y62b43á15ř 9695795432788

Když jsme u té navigace, nevíte někdo, jestli existuje nějaká navigační aplikace pro mobilní telefony (Android či Windows Phone), která by hlasově navigovala stylem navigátora rallye? To znamená nejen klasické odbočování, ale i ostrost zatáčky, povrch a šířka vozovky (data z ostravské databanky ŘSD), horizont a klopení zatáček asi nikdo nemá, ale mohl by si to člověk pro známé cesty doeditovat v nějakém GIS editoru či v GML (XML na geografická data )formátu. Ideálně by ta navigace měla umět navigovat podle dat z GML, kde by právě navigátorské poznámky byly jako elementy nonGML namespace s XML Schématem.

0/−1
31.12.2015 8:02

J26a87r97o19s97l95a94v 27P72o29l36á11k 9289200598667

nevím

0/0
31.12.2015 10:51

M11a82r80t32i36n 44K78o61l40l97e85r 7101153985584

Náhodou, nějakou mapu na netu, kde by byla zanesena šířka silnice, neznáte? Zrovna v ČR může mít silnice 2. třídy třeba jen 4 metry a je v mapě zakreslena stejně jako silnice 2+1 se stoupacími pruhy.

0/0
31.12.2015 12:33

Š85t37ě63p27á56n 48R79y63b34á79ř 9785915982958

Zkuste kontaktovat Ředitelství silnic a dálnic, Silniční databanka Ostrava. Dřív to tam měli offline v ShapeFíe SHP formátu volně ke stažení. Teď jsou tam jen WMS služby, ale třeba to někde je, nebo neumím hledat. Tam byly úseky právě s daty pro nákladní dopravu - šířka celková, pruhy, únosnost, průjezdná výška atd. Teda li si to pamatuju dobře.

0/0
31.12.2015 13:28

Š73t78ě71p89á24n 78R68y61b33á29ř 9585865252378

Jo tam na webu ŘSD to snad je, mají tam mapový web. Offline vizte můj předchozí příspěvek.

0/0
31.12.2015 13:29

V75l68a59d48i20s87l37a24v 27N14o59h18e24j54l 7278147798941

to 360st video mi na YT nejak nefunguje, vlevo nahore nemam zadnou sipku, delam neco blbe? diky

0/0
31.12.2015 3:26

P97e96t16r 27Z17á18m16e12č84n17í65k 2728122779799

Pokud 360° YT video pouštíte na počítači, obrazem otáčejte pomocí myši za držení levého tlačítka.

0/0
31.12.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.