Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravá 4, váže levá 5, horizont full, bacha! Učili mě navigovat rally

Levá tři, váže pravá pět, sto padesát, pravá tři... Asi jen fanoušci automobilových soutěží v rallye vědí, co tahle změť čísel znamená. Jsou to instrukce od navigátora pilotovi, který na ně stoprocentně spoléhá a jen tak může jet na rychlostní zkoušce opravdu naplno. Práci navigátora jsem si vyzkoušel na Pražském Rallysprintu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o39h18n 59M88a71t95e94y 4910455642

Záleží samozřejmě na pilotovi, jak je kdo naučenej, my jsme třeba používali 1-10, čím vyšší číslo, tím ostřejší zatáčka. Ale používá se to porůznu... Záleží jestli je novej pilot, nebo novej mitfára a kdo se učí (učil) od koho.

0/0
2.1.2016 16:20

J78i35r80i 22B27e70c98v62a50r 7652489796

Jen doplnění: snímání polohy ještě není telemetrie. Pokud má skutečně auto telemetrii, znamená to, že se snímá řada veličin pro pozdější porovnání na PC (v F1 či MS v rally je i online), jako například rychlost, otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, úhel natočení volantu, poloha plynového, brzdového a spojkového pedálu (% případně i síla stisku u brzd), případně i ruční brzdy. Nejde o levnou záležitost, proto pochybuji, že by ji měl tým v ostrém autě skutečně namontovanou..

Zde je sice jen záznam jízdy ze hry, ale funguje shodně s realitou: http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=4231

+1/0
1.1.2016 11:20

K93a46r73e95l 30T33e10s13t88e94r 9107340401186

Pro přesnost - telemetrie je cokoliv, co umí sledovat data na dálku. A zrovna data z motoru jsou celkem jednoduchá, protože se dají tahal (levně) přes API z řídící jednotky. Zbytek už je horší, chce to další senzory.

0/0
3.1.2016 14:53

A88n21t40o89n23í50n 29R48a47š21k82a 8126734949835

Pane redaktore! Děkuji za výborný článek R^

+1/0
31.12.2015 21:29
Foto

I59v69o 79P55e44t71e84r92k51a 4716935887569

Jen malá faktická poznámka - to co byla dříve skupina N (tzv. produkční vozy) se dnes jmenuje skupina 3 (v národní rally je nad ní jen skupina 2 - S2000 a R5)

0/0
31.12.2015 20:21

J68a77n 10K49a13r37e59l 68N72o37v24a29k 5416564348906

hele a proc u nas jsou zatacky cim ostrejsi tim vyssi cislo a venku cim vyssi cislo tim mirnejsi? jsem to nejak nepochopil.. 5ka je u nas na kosu a venku je petka tak akorat zakrivena rovinka.. vysvetli me to nekdo? :)

+1/0
31.12.2015 10:01

O93n56d38ř26e52j 29Č24a54p89k68a 6321951693674

Podle mě to bude tradice, prostě se to tu takhle dřív dělalo a jak se noví závodníci učí od těch starších, přeberou i tenhle systém. Angličani zase čísla nepoužívali vůbec, když se kouknete na onboardy Colina McRae nebo Richarda Burnse, tak mu spolujezdec hlásí věci jako "mírná levá plus do ostré pravé mínus..."

0/0
31.12.2015 12:38

J94a34n 93H59u69t46a70ř 2782737231365

Občas si někdo píše rozpis tak, že číslo označuje rychlostní stupeň na který se zatáčka projíždí, pak je skutečně 5 nebo 6 mírná zatáčka a 1 vracák, Dobré video o rozpisu je třeba tady http://www.mediasport.cz/rally/reportazni-videa/8301.html čtení o různých typech a psaní rozpisu pak zde http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=6818 a http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=15436

+1/0
31.12.2015 16:08

P20e31t54r 60B24ř87é46ť93a 98N93o43v76á45k 8370543336200

lavá růžová, sto pres dinosaura

černá chlpatá zubatá brzdi ku_va brzdi!

;-D

+8/0
31.12.2015 9:22

M80a80r41t89i10n 76V13o29j69á71č19e63k 9213297431126

přesně tak jediný smysluplný rozpis;-D;-D

0/0
31.12.2015 9:45

P15e31t73r 62B39ř12é31ť37a 96N74o34v28á87k 8660143456360

to byly fakt nejlepší hlášky ;-)

0/0
31.12.2015 9:47

Š89t97ě41p32á35n 43R27y34b90á52ř 9775825822788

Když jsme u té navigace, nevíte někdo, jestli existuje nějaká navigační aplikace pro mobilní telefony (Android či Windows Phone), která by hlasově navigovala stylem navigátora rallye? To znamená nejen klasické odbočování, ale i ostrost zatáčky, povrch a šířka vozovky (data z ostravské databanky ŘSD), horizont a klopení zatáček asi nikdo nemá, ale mohl by si to člověk pro známé cesty doeditovat v nějakém GIS editoru či v GML (XML na geografická data )formátu. Ideálně by ta navigace měla umět navigovat podle dat z GML, kde by právě navigátorské poznámky byly jako elementy nonGML namespace s XML Schématem.

0/−1
31.12.2015 8:02

J60a41r70o24s62l91a92v 18P58o52l44á25k 9759580248627

nevím

0/0
31.12.2015 10:51

M64a35r82t73i22n 87K20o75l71l13e48r 7711863335484

Náhodou, nějakou mapu na netu, kde by byla zanesena šířka silnice, neznáte? Zrovna v ČR může mít silnice 2. třídy třeba jen 4 metry a je v mapě zakreslena stejně jako silnice 2+1 se stoupacími pruhy.

0/0
31.12.2015 12:33

Š54t27ě23p91á56n 73R13y22b52á27ř 9405545962168

Zkuste kontaktovat Ředitelství silnic a dálnic, Silniční databanka Ostrava. Dřív to tam měli offline v ShapeFíe SHP formátu volně ke stažení. Teď jsou tam jen WMS služby, ale třeba to někde je, nebo neumím hledat. Tam byly úseky právě s daty pro nákladní dopravu - šířka celková, pruhy, únosnost, průjezdná výška atd. Teda li si to pamatuju dobře.

0/0
31.12.2015 13:28

Š59t84ě13p71á35n 26R94y19b69á90ř 9495655982208

Jo tam na webu ŘSD to snad je, mají tam mapový web. Offline vizte můj předchozí příspěvek.

0/0
31.12.2015 13:29

V23l29a15d84i20s97l26a11v 82N11o50h58e52j81l 7648437678891

to 360st video mi na YT nejak nefunguje, vlevo nahore nemam zadnou sipku, delam neco blbe? diky

0/0
31.12.2015 3:26

P14e26t86r 10Z76á45m69e37č39n83í36k 2738362569629

Pokud 360° YT video pouštíte na počítači, obrazem otáčejte pomocí myši za držení levého tlačítka.

0/0
31.12.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.