Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pravá 4, váže levá 5, horizont full, bacha! Učili mě navigovat rally

Levá tři, váže pravá pět, sto padesát, pravá tři... Asi jen fanoušci automobilových soutěží v rallye vědí, co tahle změť čísel znamená. Jsou to instrukce od navigátora pilotovi, který na ně stoprocentně spoléhá a jen tak může jet na rychlostní zkoušce opravdu naplno. Práci navigátora jsem si vyzkoušel na Pražském Rallysprintu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54o93h49n 42M34a74t97e24y 4260695102

Záleží samozřejmě na pilotovi, jak je kdo naučenej, my jsme třeba používali 1-10, čím vyšší číslo, tím ostřejší zatáčka. Ale používá se to porůznu... Záleží jestli je novej pilot, nebo novej mitfára a kdo se učí (učil) od koho.

0/0
2.1.2016 16:20

J26i56r15i 43B80e92c20v28a67r 7132429496

Jen doplnění: snímání polohy ještě není telemetrie. Pokud má skutečně auto telemetrii, znamená to, že se snímá řada veličin pro pozdější porovnání na PC (v F1 či MS v rally je i online), jako například rychlost, otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, úhel natočení volantu, poloha plynového, brzdového a spojkového pedálu (% případně i síla stisku u brzd), případně i ruční brzdy. Nejde o levnou záležitost, proto pochybuji, že by ji měl tým v ostrém autě skutečně namontovanou..

Zde je sice jen záznam jízdy ze hry, ale funguje shodně s realitou: http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=4231

+1/0
1.1.2016 11:20

K89a66r19e36l 41T78e93s97t88e59r 9797450631336

Pro přesnost - telemetrie je cokoliv, co umí sledovat data na dálku. A zrovna data z motoru jsou celkem jednoduchá, protože se dají tahal (levně) přes API z řídící jednotky. Zbytek už je horší, chce to další senzory.

0/0
3.1.2016 14:53


A73n30t93o11n62í68n 20R52a82š46k63a 8696594199725

Pane redaktore! Děkuji za výborný článek R^

+1/0
31.12.2015 21:29
Foto

I69v93o 89P86e89t17e92r43k18a 4886865847899

Jen malá faktická poznámka - to co byla dříve skupina N (tzv. produkční vozy) se dnes jmenuje skupina 3 (v národní rally je nad ní jen skupina 2 - S2000 a R5)

0/0
31.12.2015 20:21

J15a28n 66K54a62r44e39l 86N53o46v18a41k 5856314568656

hele a proc u nas jsou zatacky cim ostrejsi tim vyssi cislo a venku cim vyssi cislo tim mirnejsi? jsem to nejak nepochopil.. 5ka je u nas na kosu a venku je petka tak akorat zakrivena rovinka.. vysvetli me to nekdo? :)

+1/0
31.12.2015 10:01

O53n93d25ř34e47j 79Č86a20p50k73a 6451831223114

Podle mě to bude tradice, prostě se to tu takhle dřív dělalo a jak se noví závodníci učí od těch starších, přeberou i tenhle systém. Angličani zase čísla nepoužívali vůbec, když se kouknete na onboardy Colina McRae nebo Richarda Burnse, tak mu spolujezdec hlásí věci jako "mírná levá plus do ostré pravé mínus..."

0/0
31.12.2015 12:38

J66a54n 79H32u67t91a40ř 2442127141555

Občas si někdo píše rozpis tak, že číslo označuje rychlostní stupeň na který se zatáčka projíždí, pak je skutečně 5 nebo 6 mírná zatáčka a 1 vracák, Dobré video o rozpisu je třeba tady http://www.mediasport.cz/rally/reportazni-videa/8301.html čtení o různých typech a psaní rozpisu pak zde http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=6818 a http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=15436

+1/0
31.12.2015 16:08

P37e40t17r 46B49ř80é74ť17a 22N60o32v42á89k 8740803796860

lavá růžová, sto pres dinosaura

černá chlpatá zubatá brzdi ku_va brzdi!

;-D

+8/0
31.12.2015 9:22

M67a52r92t64i50n 68V34o17j74á40č50e34k 9963617631796

přesně tak jediný smysluplný rozpis;-D;-D

0/0
31.12.2015 9:45

P32e43t34r 58B78ř43é37ť94a 12N46o93v53á93k 8560883766270

to byly fakt nejlepší hlášky ;-)

0/0
31.12.2015 9:47

Š59t64ě24p45á12n 43R74y65b76á25ř 9735105752708

Když jsme u té navigace, nevíte někdo, jestli existuje nějaká navigační aplikace pro mobilní telefony (Android či Windows Phone), která by hlasově navigovala stylem navigátora rallye? To znamená nejen klasické odbočování, ale i ostrost zatáčky, povrch a šířka vozovky (data z ostravské databanky ŘSD), horizont a klopení zatáček asi nikdo nemá, ale mohl by si to člověk pro známé cesty doeditovat v nějakém GIS editoru či v GML (XML na geografická data )formátu. Ideálně by ta navigace měla umět navigovat podle dat z GML, kde by právě navigátorské poznámky byly jako elementy nonGML namespace s XML Schématem.

0/−1
31.12.2015 8:02

J36a34r80o36s93l57a45v 62P18o73l59á37k 9559660868237

nevím

0/0
31.12.2015 10:51

M30a46r92t44i30n 43K13o25l17l96e31r 7251133775604

Náhodou, nějakou mapu na netu, kde by byla zanesena šířka silnice, neznáte? Zrovna v ČR může mít silnice 2. třídy třeba jen 4 metry a je v mapě zakreslena stejně jako silnice 2+1 se stoupacími pruhy.

0/0
31.12.2015 12:33

Š78t38ě46p27á82n 66R31y17b50á33ř 9115285612368

Zkuste kontaktovat Ředitelství silnic a dálnic, Silniční databanka Ostrava. Dřív to tam měli offline v ShapeFíe SHP formátu volně ke stažení. Teď jsou tam jen WMS služby, ale třeba to někde je, nebo neumím hledat. Tam byly úseky právě s daty pro nákladní dopravu - šířka celková, pruhy, únosnost, průjezdná výška atd. Teda li si to pamatuju dobře.

0/0
31.12.2015 13:28

Š37t82ě47p19á19n 38R59y79b39á77ř 9905145472338

Jo tam na webu ŘSD to snad je, mají tam mapový web. Offline vizte můj předchozí příspěvek.

0/0
31.12.2015 13:29

V77l49a48d40i92s69l81a76v 75N38o49h94e47j78l 7718367788191

to 360st video mi na YT nejak nefunguje, vlevo nahore nemam zadnou sipku, delam neco blbe? diky

0/0
31.12.2015 3:26

P12e96t55r 70Z93á41m65e67č50n50í77k 2658872149749

Pokud 360° YT video pouštíte na počítači, obrazem otáčejte pomocí myši za držení levého tlačítka.

0/0
31.12.2015 6:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.