Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový emisní test automobilky neobejdou, bude pod dohledem

Automobilka Ford otevřela novinářům své vývojové centrum v Cáchách a předvedla některé technické novinky. Jednou z oblastí, kterou jsme zkoumali detailněji, byla i oblast měření emisí, konkrétně nových chystaných emisních testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J93i50ř72í 47D67v40o91ř22á28k 5595159510508

A jaký vliv na NOX má MĚŘO ? Někdy kolem roku 2000 dělala jedna automobilka (asi SCANIA ) testy a po přidání asi 5% řepky motory EURO 3 nesplňovaly limity NOX ani pro EURO 0 .

0/0
5.1.2016 19:14

M39a41r67i23a87n 12K11a66r26a98b57a 4303231680522

Kurňa, že práve Ford ide riešiť emisie. Nech rieši spotrebu. Mondeo 2012 TDCI 2.0 140k, má mať priemerku okolo 5,6 L, reál je 7,2. Ak sa zvýši spotreba, tak aj emisie, v tomto prípade klamú minimálne o 28%

0/0
5.1.2016 16:27

J73o98s85e38f 63T80r85n16k23a 9459272197249

Testovat by se mělo v reálném provozu v -20st.C :-). A pak bychom v celé EU jezdili všichni na kole...protože ty normy nesplní nikdo :-)

+1/0
4.1.2016 13:21

P22e54t24r 56S73t55e39j13s10k94a38l 3649968844156

"Až na dvanácti procentech měřících stanic jsou dlouhodobě překračovány limity emisí oxidů dusíku vysvětluje Vogt. Podle něj je možné do patnácti let toto překračování ukončit."

Tu je potreba rict, ze se jedna o motory na NAFTU.

Tento problem existuje od rozsireni dieselu nekdy v 90tych letech, tedy nejakych 25 let a akceptovatelne vyreseni nas ceka nejdriv za dalsich 15!! let.

Vyreseni ale jen u vyrobcu aut. Napriklad u nas se NOx na STK nemeri, takze majitel si s autem muze delat co chce. To me zajima jak chce tedy nas stat zajistit snizeni NOx ve mestech?

0/0
4.1.2016 9:55

P47e70t79r 50M41i44c91h15a89l 2620774511532

NOx vzniká při hoření chudé směsi za vysokých teplot. Tedy hlavně problém moderních přeplňovaných motorů. Primárním důvodem není palivo.

+1/0
4.1.2016 11:45

P12e14t42r 12S95t86e30j98s88k43a17l 3689538944986

Primarnim mozna ne, ale nejcastejsim urcte, protoze chudou smes benzinu spaluji jenom exoticke typu motoru, kdezto kazdy diesel spaluje chudou smes.

0/0
4.1.2016 13:53

P53e55t35r 63M84i56c50h25a60l 2220704521412

To ano, ale přeplňování maloobjemových benzínů se šíří velmi rychle.

0/0
5.1.2016 8:16

P13e82t22r 80S49t48e50j31s53k84a61l 3929518124516

Preplnovani benzinu ani primy vstrik nevytvari nox. Chudou smes spaloval stary 2.0FSI. Nove TSI ne.

Myslim, ze chuda smes a "nizke" spalovaci teploty vytvari nox. Nizke jakoze 500C ne 800C a to je prave diesel. Nasledne se nox nici vyssi teplotou, tedy vstrikovanim paliva. Co zvysuje spotrebu, proto maji SCR motory o neco nizsi spotrebu a muzou si dovolit i mensi skrceni.

0/0
5.1.2016 10:09

P82e59t51r 52M10i83c45h46a66l 2770974961762

Nikoli, je to chudá směs a vysoká teplota. Ale je možné, že teplota spalování v TSI je nižší než u nafty a pak tam NOx nevznikají. Jinak NOx se neničí vyšší teplotou, ale buď se redukuje jejich tvorba pomocí EGR ventilu (místo vzduchu jde zpět do sání část spalin a tím se omezí množství vzduchu), nebo se odbourává selektivní katalytickou redukcí (SCR), což je známé Ad Blue (močovina).

0/0
6.1.2016 10:10
Foto

M49i56r55o54s71l68a85v 27S89t75e64i70n82e28r 6138164843415

Oxidy dusíku jsou silně hydrofobní, slučují se s vodou na kyselinu dusičnou. Výsledná pára z výfuku pak je lehce nakyslá, ale v té koncentraci neškodná. Močovina má zásadní, bazickou hodnotu pH, takže výsledek je téměř neutrální. AdBlue by však měla stát přibližně tolik, jako ostřikovací kapalina do stíračů, není na ní nic zázračného.

0/0
8.1.2016 19:33

B41o70h88u31m18i19l 29M69á80c61a 5401212956143

Test iDnes 29.12.2014

Kolik "žerou" auta?

...emise CO2 z osobních aut tvoří jen 0,2% celkové světové produkce, zatímco domácnosti znečišťují stokrát a průmysl pětsekrát víc.

domácnosti 100 x 0,2% = 20%

průmysl 500 x 0,2% = 100% Rv

+4/0
4.1.2016 8:18

P12e82t53r 55D86l84o53u94h55ý 3955211902648

A teď zkuste 0,166% (místo zaokrouhleného 0,2%).:-)

500 x 0,166 = 83%,

100 x 0,166 = 16,6%

0/0
4.1.2016 12:38

B34o20h18u80m75i82l 59M93á89c90a 5171252846653

A na celou dopravu, zemědělství, sopky ... nic nezbylo

0/0
4.1.2016 16:02

M49a60r75t97i30n 93K13a39r71á31s98e14k 9118873848828

Ano ale on se primarne neresi CO2.....

+1/0
4.1.2016 13:04

P14a77v23e63l 33N57o89v95á16k 5113877324368

Jj. A co letadla?

+4/0
4.1.2016 5:53

P60e96t92r 45M78i70c39h71a40l 2870354891242

Tak na těch 95 gramů v reálném provozu s autem v režimu sport jsem hodně zvědavý. :-D

+3/0
4.1.2016 2:47

P75a77v11e92l 33H85a20l41b44i91c92h 6859592176799

Kdy už si někteří vlivní myslitelé uvědomí, že díky současným normám auta přispívají ke znečišťování velmi malou měrou, byť je jich takové kvantum. Měli by dát chvíli autům pokoj a podívat se třeba na lodní dopravu, další norma EURO n je v tuto chvíli akorát zbytečné mrhání penězi.

+13/−1
4.1.2016 0:53

V20a72c54l90a88v 64V65a20v13r25a 3477694775107

financují SI TO automobilky. Nikoliv vaše POVINNÉ technické prohlídky financovné majiteli automobilů. V totalitních režimech to je tak zavedeno. Ba i jakési technické průkazy a jiné nesmysly, lékárničky, povinné zimní gumy s min 1mm vzorkem a jiné špeky.

Elektromobily jak známo zatím nedokážou NIKDE na světě vydělávat automobilkám peníze a pochybuji že to bude lepší za 10 let. Benzín a Diesel jsou za hubičku. (Alespoň tady v USA).

+1/0
4.1.2016 3:10

P92a75v61e28l 20N70o21v49á94k 5283187874358

Uz si jdi lehnout venco...

+2/−1
4.1.2016 5:55

P16a25v50e38l 12H30a80l85b53i97c53h 6599682306869

Pane Vávro, ano, automobilky si to financují samy. Ale na rozdíl třeba od vašeho FEDu si peníze natisknout nemůžou, takže ve finále to platí zákazník ve formě dražšího auta.

Elektromobily sice zatím nevydělávají, ale to, že je tak málo vozidel, to má příčinu na několika stranách - primárně není poptávka (byť se mnoho lidí snaží tvářit kdovíjak zeleně), dále není v současné době dostatečně hustá síť nabíjecích stanic (aby lidé mohli jet na jedno nabití dále než cca 500 km od poslední stanice). Díky těmto a dalším faktorům automobilky nemají snahu se této vývojové větvi věnovat naplno. Úřady pak třeba přijdou s dobrým nápadem zavést poviný podíl elektormobilů do roku XY, ale stejně na finále podlehnou tlaku automobilek.

Vzpomeňte si třeba na Californii, mám pocit že kolem 90. let to byla přesně tato situace.

+1/0
4.1.2016 9:17

J21a38r67o74m17í26r 95K32r24á84l 4660419284919

Až se bude cena elektromobilů blížit běžnému autu a až nabijete baterku v každé dědině za čtvrt hodiny, pak snad. Jenomže to je nereálný požadavek.

+2/0
4.1.2016 10:42
Foto

M62i83r78o48s69l46a12v 24S89t41e53i37n70e89r 6548794413665

Akumulátor vám třeba v mobilu nevydrží víc, než 2-4 roky, v autě totéž. A lithiové akumulátory jsou velmi drahé. Koupil byste si třeba Fabii, kdyby vám řekli, každé 4 roky nový motor?

Já vidím budoucnost automobilu po r. 2100 v pohonu palivovým článkem nebo stlačeným plynem.

0/0
8.1.2016 19:39

V72a66c89l35a97v 31V76a96v48r50a 3437224155967

Je mi líto ale nemohu za to, že nevíte že FED netiskne už přes rok dolar. Váš iDnes vám to zapoměl napsat stejně jako spoustu jiných zásadních věcí.

Zákazník má auta za cenu o jaké se vám nezdá a jejich kvalita není ani VW ani Suzuki. Nemohu za to že VW v USA nedokáže prodat auto.

Na každém elektromobilu vyrobeném ve vaší vysněné TESLe, výrobce prodělává 4,000 dolarů tedy asi 100,000 Kč to jen na okraj. Kdyby to nedrželo několik bank uměle nad vodou, tak "to" dávno zaniklo.

0/0
4.1.2016 15:46

V65l10a85d65i35s66l16a46v 17B72u68r30y71š91e35k 1649772867234

lodě nám ve městech NOxy a ani saze zatím vytvářejí, možná v Děčině či Ustí by s tím problém být mohl, ale díky nízké hladině toků po většinu roku bych to taky jako problém neviděl, zato na Legerove a nebo třeba v Brně na Úvoze se dýchat fakt nedá a kontrola lodí to vážně nespraví, jen ať vlivní myslitelé pokračují a chtělo by to se zaměřit i na stará auta

+3/−2
4.1.2016 8:12

M75i85r47o59s95l20a22v 58B43u48d80a 9472912927132

A jak se chceš zaměřit na stará auta které plní normu platnou v roce jejich výroby? Sešrotovat bez náhrady i když jsou jinak v dobrém technickém stavu a majitelům slouží? Stará auta (jejich majitelé) v drtivé většině najezdí mnohem méně než majitelé nových aut, tedy i při vyšších emisích zatíží životní prostředí mnohem méně. Staré auto je jaké auto? Pětileté, desetileté, patnáctileté? Víš jak jsou stará letadla, lodě, vlaky?

A vůbec, při nepatrném procentu znečištění které produkují auta se o tom nemá cenu vůbec bavit. To jen hlupáci a ekoteroristé se nechtějí vzdát svého "nepřítele" protože je ta klimatická demagogie dobře živí!

+2/0
4.1.2016 8:44

M92i58r83o56s24l41a79v 16B40u32d29a 9602232147382

...nejlepší je, že ekoteroristé drtí auta kvůli emisím a pak jedu kolem povrchových dolů ze kterých se valí mračna prachu na blízké město, z chemiček se valí mraky různobarevných čmoudíků a na vlakovém nádraží ve MĚSTĚ právě startují 30-ti letou lokomotivu která za vteřinu vyprodukuje tolik, co všechna auta v tom samém městě za celý rok!

+2/0
4.1.2016 8:51

M27a77r50t85i50n 29T77e85s20a78ř 2879173203353

Právě že tu normu neplní. Jak se na to zaměřit, nevím - no určitě sebrat STK a hajdy do servisu. Včera jsem jel za takovým vonítkem - oktávkou, která snad jezdí místo benzínu na olej (no prostě mu to viditelně brutálně žralo olej) a musel jsem ho předjet, abychom se neudusili. Kdyby ho šlo udat, tak to určitě udělám, zamořil okolí na desítky metrů kolem dálnice a byl cítit několik kilometrů zpět. Musel mít překročené CO snad 50x. Staré nestaré, takové patří do servisu a pokud by to nebylo opravitelné, tak do šrotu. A nejsou to ojedinělé případy, odhadem každé desáté auto nějak podivně čmoudí (a vypalování FPČ to zjevně není). Moje desetiletá okta (jezdím ekologicky a nekupuju si každé tři roky nové auto) je proti tomu v "TOP stavu".

0/0
4.1.2016 12:35

P94a24v34e81l 89H54a43l71b73i92c64h 6909382336289

Pane Buryšku, srovnáváte neporovnatelné. Nevím, jak jsou na tom lodě plavící se na našich řekách, ale už jen při porovnání velikostí a výtlaku jsou kontejnerové lodě úplně jinde. Asi jako kdybyste chtěl porovnávat důlní náklaďák s benzinovým autíčkem na dálkové ovládání.

0/0
4.1.2016 9:22

V25l14a80d35i24s86l67a43v 62B74u35r52y71š43e37k 1459542687364

pane Halbichu, mě lodě nevadí, po moři se neplavím, vadí mě auta jezdící po městě, a výtlak lodí mě je úplně jedno

0/0
4.1.2016 11:48

P52a25v19e35l 28H88a14l45b86i95c52h 6789542846319

O to víc byste se měl zajímat o možnosti elektromobilů. Já osobně bych uvítal, kdyby třeba centrum Prahy bylo bez aut - tedy vjezd pouze rezidentům a zásobování (a zbytek třeba až po 18:00) Taková cesta z Malé Strany na Újezd by se podstatně zrychlila.

Nicméně si nemyslím, že je správné ignorantsky přehlížet větší problémy jen proto, že si myslíte, že jsou daleko. Třeba bezhlavé kácení deštných pralesů se Vás přímo také nedotýká, ale v momentě, kdy by tyto zdroje kyslíku byly vymýceny, jistě byste to brzy poznal.

+1/0
4.1.2016 13:53

P28e49t63r 87S93t30e24j87s20k94a32l 3209798954486

Presne. Tady jde o to, ze napr v Praze na najvytizenejsi silnici projede v mestske zone 100tisic aut za den, co realne zasahne tisice lidi, kteri tam pracuji, bydli, nebo jenom prochazi podel silnice.

Lodni doprava, zjednodusene receno, ma na nas asi takovy vplyv jako toxicke plyny na Marsu.

0/0
4.1.2016 10:08

J50a92r57o11m87í72r 56K77r37á19l 4150619484539

Jediný rozdíl je v tom, že v Praze to máte z první ruky, od moře to chvíli trvá.

0/0
4.1.2016 10:39

V58l39a47d55i28s63l82a60v 33B49u85r88y36š24e14k 1149112927504

aha, takže vy třeba v Karlové studánce v jeseníkách jste trávený lodní dopravou z Atlantiku, to je fakt zajímavý, mě spíš vadí auta ve městě

0/−1
4.1.2016 11:53

V64á84c71l82a15v 43K37o70v48á75ř 3258478524851

Pokud budte chtít být přesný a nestranný, budete muset uznat, že lodní doprava v Atlantiku v konečném důsledku tráví i Karlovu studánku.Jen to není tolik vidět ;-D;-D;-D

+2/0
4.1.2016 20:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.