Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový emisní test automobilky neobejdou, bude pod dohledem

Automobilka Ford otevřela novinářům své vývojové centrum v Cáchách a předvedla některé technické novinky. Jednou z oblastí, kterou jsme zkoumali detailněji, byla i oblast měření emisí, konkrétně nových chystaných emisních testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J64i17ř15í 89D64v93o29ř91á94k 5595409420778

A jaký vliv na NOX má MĚŘO ? Někdy kolem roku 2000 dělala jedna automobilka (asi SCANIA ) testy a po přidání asi 5% řepky motory EURO 3 nesplňovaly limity NOX ani pro EURO 0 .

0/0
5.1.2016 19:14

M61a38r37i84a73n 80K62a56r58a53b69a 4303801430292

Kurňa, že práve Ford ide riešiť emisie. Nech rieši spotrebu. Mondeo 2012 TDCI 2.0 140k, má mať priemerku okolo 5,6 L, reál je 7,2. Ak sa zvýši spotreba, tak aj emisie, v tomto prípade klamú minimálne o 28%

0/0
5.1.2016 16:27

J87o71s81e19f 46T48r90n80k41a 9159172497399

Testovat by se mělo v reálném provozu v -20st.C :-). A pak bychom v celé EU jezdili všichni na kole...protože ty normy nesplní nikdo :-)

+1/0
4.1.2016 13:21

P10e63t60r 82S27t82e56j34s78k32a95l 3449398194116

"Až na dvanácti procentech měřících stanic jsou dlouhodobě překračovány limity emisí oxidů dusíku vysvětluje Vogt. Podle něj je možné do patnácti let toto překračování ukončit."

Tu je potreba rict, ze se jedna o motory na NAFTU.

Tento problem existuje od rozsireni dieselu nekdy v 90tych letech, tedy nejakych 25 let a akceptovatelne vyreseni nas ceka nejdriv za dalsich 15!! let.

Vyreseni ale jen u vyrobcu aut. Napriklad u nas se NOx na STK nemeri, takze majitel si s autem muze delat co chce. To me zajima jak chce tedy nas stat zajistit snizeni NOx ve mestech?

0/0
4.1.2016 9:55

P60e55t45r 94M72i48c57h75a71l 2670604671242

NOx vzniká při hoření chudé směsi za vysokých teplot. Tedy hlavně problém moderních přeplňovaných motorů. Primárním důvodem není palivo.

+1/0
4.1.2016 11:45

P89e45t13r 42S74t54e16j29s53k16a69l 3969268454406

Primarnim mozna ne, ale nejcastejsim urcte, protoze chudou smes benzinu spaluji jenom exoticke typu motoru, kdezto kazdy diesel spaluje chudou smes.

0/0
4.1.2016 13:53

P47e12t86r 49M14i61c70h39a54l 2600144441362

To ano, ale přeplňování maloobjemových benzínů se šíří velmi rychle.

0/0
5.1.2016 8:16

P25e13t16r 54S25t95e65j63s42k60a40l 3959448564536

Preplnovani benzinu ani primy vstrik nevytvari nox. Chudou smes spaloval stary 2.0FSI. Nove TSI ne.

Myslim, ze chuda smes a "nizke" spalovaci teploty vytvari nox. Nizke jakoze 500C ne 800C a to je prave diesel. Nasledne se nox nici vyssi teplotou, tedy vstrikovanim paliva. Co zvysuje spotrebu, proto maji SCR motory o neco nizsi spotrebu a muzou si dovolit i mensi skrceni.

0/0
5.1.2016 10:09

P36e91t87r 13M50i41c40h40a30l 2570804741852

Nikoli, je to chudá směs a vysoká teplota. Ale je možné, že teplota spalování v TSI je nižší než u nafty a pak tam NOx nevznikají. Jinak NOx se neničí vyšší teplotou, ale buď se redukuje jejich tvorba pomocí EGR ventilu (místo vzduchu jde zpět do sání část spalin a tím se omezí množství vzduchu), nebo se odbourává selektivní katalytickou redukcí (SCR), což je známé Ad Blue (močovina).

0/0
6.1.2016 10:10
Foto

M82i41r12o29s92l12a84v 26S90t65e89i70n29e44r 6808484543875

Oxidy dusíku jsou silně hydrofobní, slučují se s vodou na kyselinu dusičnou. Výsledná pára z výfuku pak je lehce nakyslá, ale v té koncentraci neškodná. Močovina má zásadní, bazickou hodnotu pH, takže výsledek je téměř neutrální. AdBlue by však měla stát přibližně tolik, jako ostřikovací kapalina do stíračů, není na ní nic zázračného.

0/0
8.1.2016 19:33

B72o64h36u81m10i34l 21M55á32c73a 5711752246933

Test iDnes 29.12.2014

Kolik "žerou" auta?

...emise CO2 z osobních aut tvoří jen 0,2% celkové světové produkce, zatímco domácnosti znečišťují stokrát a průmysl pětsekrát víc.

domácnosti 100 x 0,2% = 20%

průmysl 500 x 0,2% = 100% Rv

+4/0
4.1.2016 8:18

P47e84t88r 55D77l97o92u24h62ý 3515511742968

A teď zkuste 0,166% (místo zaokrouhleného 0,2%).:-)

500 x 0,166 = 83%,

100 x 0,166 = 16,6%

0/0
4.1.2016 12:38

B46o59h69u20m94i48l 19M36á85c22a 5271152296283

A na celou dopravu, zemědělství, sopky ... nic nezbylo

0/0
4.1.2016 16:02

M68a89r38t92i26n 93K24a56r34á96s95e59k 9978203748718

Ano ale on se primarne neresi CO2.....

+1/0
4.1.2016 13:04

P22a29v58e82l 45N57o85v24á11k 5643287554388

Jj. A co letadla?

+4/0
4.1.2016 5:53

P57e12t42r 59M92i73c94h93a60l 2220804801512

Tak na těch 95 gramů v reálném provozu s autem v režimu sport jsem hodně zvědavý. :-D

+3/0
4.1.2016 2:47

P44a22v84e97l 52H58a38l74b47i55c91h 6109692856539

Kdy už si někteří vlivní myslitelé uvědomí, že díky současným normám auta přispívají ke znečišťování velmi malou měrou, byť je jich takové kvantum. Měli by dát chvíli autům pokoj a podívat se třeba na lodní dopravu, další norma EURO n je v tuto chvíli akorát zbytečné mrhání penězi.

+13/−1
4.1.2016 0:53

V80a17c11l91a59v 37V78a67v48r56a 3647604805977

financují SI TO automobilky. Nikoliv vaše POVINNÉ technické prohlídky financovné majiteli automobilů. V totalitních režimech to je tak zavedeno. Ba i jakési technické průkazy a jiné nesmysly, lékárničky, povinné zimní gumy s min 1mm vzorkem a jiné špeky.

Elektromobily jak známo zatím nedokážou NIKDE na světě vydělávat automobilkám peníze a pochybuji že to bude lepší za 10 let. Benzín a Diesel jsou za hubičku. (Alespoň tady v USA).

+1/0
4.1.2016 3:10

P26a34v96e69l 64N76o43v78á88k 5783307124788

Uz si jdi lehnout venco...

+2/−1
4.1.2016 5:55

P29a36v94e14l 10H72a35l18b16i41c72h 6789582846839

Pane Vávro, ano, automobilky si to financují samy. Ale na rozdíl třeba od vašeho FEDu si peníze natisknout nemůžou, takže ve finále to platí zákazník ve formě dražšího auta.

Elektromobily sice zatím nevydělávají, ale to, že je tak málo vozidel, to má příčinu na několika stranách - primárně není poptávka (byť se mnoho lidí snaží tvářit kdovíjak zeleně), dále není v současné době dostatečně hustá síť nabíjecích stanic (aby lidé mohli jet na jedno nabití dále než cca 500 km od poslední stanice). Díky těmto a dalším faktorům automobilky nemají snahu se této vývojové větvi věnovat naplno. Úřady pak třeba přijdou s dobrým nápadem zavést poviný podíl elektormobilů do roku XY, ale stejně na finále podlehnou tlaku automobilek.

Vzpomeňte si třeba na Californii, mám pocit že kolem 90. let to byla přesně tato situace.

+1/0
4.1.2016 9:17

J15a40r14o12m72í24r 65K57r75á75l 4710259884149

Až se bude cena elektromobilů blížit běžnému autu a až nabijete baterku v každé dědině za čtvrt hodiny, pak snad. Jenomže to je nereálný požadavek.

+2/0
4.1.2016 10:42
Foto

M73i32r13o79s17l75a87v 29S29t69e55i80n34e90r 6258894383905

Akumulátor vám třeba v mobilu nevydrží víc, než 2-4 roky, v autě totéž. A lithiové akumulátory jsou velmi drahé. Koupil byste si třeba Fabii, kdyby vám řekli, každé 4 roky nový motor?

Já vidím budoucnost automobilu po r. 2100 v pohonu palivovým článkem nebo stlačeným plynem.

0/0
8.1.2016 19:39

V96a83c93l14a72v 88V97a76v55r21a 3387554335957

Je mi líto ale nemohu za to, že nevíte že FED netiskne už přes rok dolar. Váš iDnes vám to zapoměl napsat stejně jako spoustu jiných zásadních věcí.

Zákazník má auta za cenu o jaké se vám nezdá a jejich kvalita není ani VW ani Suzuki. Nemohu za to že VW v USA nedokáže prodat auto.

Na každém elektromobilu vyrobeném ve vaší vysněné TESLe, výrobce prodělává 4,000 dolarů tedy asi 100,000 Kč to jen na okraj. Kdyby to nedrželo několik bank uměle nad vodou, tak "to" dávno zaniklo.

0/0
4.1.2016 15:46

V62l91a27d36i98s56l55a15v 76B39u51r84y81š13e68k 1849322847594

lodě nám ve městech NOxy a ani saze zatím vytvářejí, možná v Děčině či Ustí by s tím problém být mohl, ale díky nízké hladině toků po většinu roku bych to taky jako problém neviděl, zato na Legerove a nebo třeba v Brně na Úvoze se dýchat fakt nedá a kontrola lodí to vážně nespraví, jen ať vlivní myslitelé pokračují a chtělo by to se zaměřit i na stará auta

+3/−2
4.1.2016 8:12

M80i86r97o16s89l37a97v 16B27u76d21a 9722182407982

A jak se chceš zaměřit na stará auta které plní normu platnou v roce jejich výroby? Sešrotovat bez náhrady i když jsou jinak v dobrém technickém stavu a majitelům slouží? Stará auta (jejich majitelé) v drtivé většině najezdí mnohem méně než majitelé nových aut, tedy i při vyšších emisích zatíží životní prostředí mnohem méně. Staré auto je jaké auto? Pětileté, desetileté, patnáctileté? Víš jak jsou stará letadla, lodě, vlaky?

A vůbec, při nepatrném procentu znečištění které produkují auta se o tom nemá cenu vůbec bavit. To jen hlupáci a ekoteroristé se nechtějí vzdát svého "nepřítele" protože je ta klimatická demagogie dobře živí!

+2/0
4.1.2016 8:44

M56i37r37o32s72l11a90v 50B37u88d37a 9432472237932

...nejlepší je, že ekoteroristé drtí auta kvůli emisím a pak jedu kolem povrchových dolů ze kterých se valí mračna prachu na blízké město, z chemiček se valí mraky různobarevných čmoudíků a na vlakovém nádraží ve MĚSTĚ právě startují 30-ti letou lokomotivu která za vteřinu vyprodukuje tolik, co všechna auta v tom samém městě za celý rok!

+2/0
4.1.2016 8:51

M52a52r53t33i48n 46T80e15s28a30ř 2189283563973

Právě že tu normu neplní. Jak se na to zaměřit, nevím - no určitě sebrat STK a hajdy do servisu. Včera jsem jel za takovým vonítkem - oktávkou, která snad jezdí místo benzínu na olej (no prostě mu to viditelně brutálně žralo olej) a musel jsem ho předjet, abychom se neudusili. Kdyby ho šlo udat, tak to určitě udělám, zamořil okolí na desítky metrů kolem dálnice a byl cítit několik kilometrů zpět. Musel mít překročené CO snad 50x. Staré nestaré, takové patří do servisu a pokud by to nebylo opravitelné, tak do šrotu. A nejsou to ojedinělé případy, odhadem každé desáté auto nějak podivně čmoudí (a vypalování FPČ to zjevně není). Moje desetiletá okta (jezdím ekologicky a nekupuju si každé tři roky nové auto) je proti tomu v "TOP stavu".

0/0
4.1.2016 12:35

P58a61v40e21l 73H71a68l37b93i56c36h 6179852166659

Pane Buryšku, srovnáváte neporovnatelné. Nevím, jak jsou na tom lodě plavící se na našich řekách, ale už jen při porovnání velikostí a výtlaku jsou kontejnerové lodě úplně jinde. Asi jako kdybyste chtěl porovnávat důlní náklaďák s benzinovým autíčkem na dálkové ovládání.

0/0
4.1.2016 9:22

V61l48a70d72i79s62l26a30v 64B86u75r17y90š56e27k 1549792827314

pane Halbichu, mě lodě nevadí, po moři se neplavím, vadí mě auta jezdící po městě, a výtlak lodí mě je úplně jedno

0/0
4.1.2016 11:48

P80a89v78e81l 16H12a30l79b83i25c38h 6919192726289

O to víc byste se měl zajímat o možnosti elektromobilů. Já osobně bych uvítal, kdyby třeba centrum Prahy bylo bez aut - tedy vjezd pouze rezidentům a zásobování (a zbytek třeba až po 18:00) Taková cesta z Malé Strany na Újezd by se podstatně zrychlila.

Nicméně si nemyslím, že je správné ignorantsky přehlížet větší problémy jen proto, že si myslíte, že jsou daleko. Třeba bezhlavé kácení deštných pralesů se Vás přímo také nedotýká, ale v momentě, kdy by tyto zdroje kyslíku byly vymýceny, jistě byste to brzy poznal.

+1/0
4.1.2016 13:53

P22e63t56r 79S85t35e77j97s24k89a19l 3839918304136

Presne. Tady jde o to, ze napr v Praze na najvytizenejsi silnici projede v mestske zone 100tisic aut za den, co realne zasahne tisice lidi, kteri tam pracuji, bydli, nebo jenom prochazi podel silnice.

Lodni doprava, zjednodusene receno, ma na nas asi takovy vplyv jako toxicke plyny na Marsu.

0/0
4.1.2016 10:08

J98a18r62o15m33í43r 80K57r91á89l 4720609944509

Jediný rozdíl je v tom, že v Praze to máte z první ruky, od moře to chvíli trvá.

0/0
4.1.2016 10:39

V79l71a47d24i80s82l97a41v 25B36u51r93y64š10e82k 1919212217944

aha, takže vy třeba v Karlové studánce v jeseníkách jste trávený lodní dopravou z Atlantiku, to je fakt zajímavý, mě spíš vadí auta ve městě

0/−1
4.1.2016 11:53

V91á94c34l91a10v 19K23o88v30á74ř 3328938444141

Pokud budte chtít být přesný a nestranný, budete muset uznat, že lodní doprava v Atlantiku v konečném důsledku tráví i Karlovu studánku.Jen to není tolik vidět ;-D;-D;-D

+2/0
4.1.2016 20:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.