Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový emisní test automobilky neobejdou, bude pod dohledem

Automobilka Ford otevřela novinářům své vývojové centrum v Cáchách a předvedla některé technické novinky. Jednou z oblastí, kterou jsme zkoumali detailněji, byla i oblast měření emisí, konkrétně nových chystaných emisních testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J80i28ř85í 31D51v75o62ř60á89k 5255849960738

A jaký vliv na NOX má MĚŘO ? Někdy kolem roku 2000 dělala jedna automobilka (asi SCANIA ) testy a po přidání asi 5% řepky motory EURO 3 nesplňovaly limity NOX ani pro EURO 0 .

0/0
5.1.2016 19:14

M70a86r22i24a72n 78K90a88r44a69b77a 4833131480352

Kurňa, že práve Ford ide riešiť emisie. Nech rieši spotrebu. Mondeo 2012 TDCI 2.0 140k, má mať priemerku okolo 5,6 L, reál je 7,2. Ak sa zvýši spotreba, tak aj emisie, v tomto prípade klamú minimálne o 28%

0/0
5.1.2016 16:27

J61o80s15e52f 32T43r45n47k98a 9309132807809

Testovat by se mělo v reálném provozu v -20st.C :-). A pak bychom v celé EU jezdili všichni na kole...protože ty normy nesplní nikdo :-)

+1/0
4.1.2016 13:21

P54e78t45r 27S78t60e39j79s38k68a93l 3789258604456

"Až na dvanácti procentech měřících stanic jsou dlouhodobě překračovány limity emisí oxidů dusíku vysvětluje Vogt. Podle něj je možné do patnácti let toto překračování ukončit."

Tu je potreba rict, ze se jedna o motory na NAFTU.

Tento problem existuje od rozsireni dieselu nekdy v 90tych letech, tedy nejakych 25 let a akceptovatelne vyreseni nas ceka nejdriv za dalsich 15!! let.

Vyreseni ale jen u vyrobcu aut. Napriklad u nas se NOx na STK nemeri, takze majitel si s autem muze delat co chce. To me zajima jak chce tedy nas stat zajistit snizeni NOx ve mestech?

0/0
4.1.2016 9:55

P57e18t47r 47M37i37c98h19a20l 2420734391342

NOx vzniká při hoření chudé směsi za vysokých teplot. Tedy hlavně problém moderních přeplňovaných motorů. Primárním důvodem není palivo.

+1/0
4.1.2016 11:45

P48e22t92r 68S96t20e44j65s33k59a15l 3529198544336

Primarnim mozna ne, ale nejcastejsim urcte, protoze chudou smes benzinu spaluji jenom exoticke typu motoru, kdezto kazdy diesel spaluje chudou smes.

0/0
4.1.2016 13:53

P21e20t72r 16M82i98c88h90a82l 2650534521542

To ano, ale přeplňování maloobjemových benzínů se šíří velmi rychle.

0/0
5.1.2016 8:16

P68e34t84r 14S30t15e41j25s75k35a81l 3159268794336

Preplnovani benzinu ani primy vstrik nevytvari nox. Chudou smes spaloval stary 2.0FSI. Nove TSI ne.

Myslim, ze chuda smes a "nizke" spalovaci teploty vytvari nox. Nizke jakoze 500C ne 800C a to je prave diesel. Nasledne se nox nici vyssi teplotou, tedy vstrikovanim paliva. Co zvysuje spotrebu, proto maji SCR motory o neco nizsi spotrebu a muzou si dovolit i mensi skrceni.

0/0
5.1.2016 10:09

P57e41t93r 27M82i75c96h98a68l 2660564341582

Nikoli, je to chudá směs a vysoká teplota. Ale je možné, že teplota spalování v TSI je nižší než u nafty a pak tam NOx nevznikají. Jinak NOx se neničí vyšší teplotou, ale buď se redukuje jejich tvorba pomocí EGR ventilu (místo vzduchu jde zpět do sání část spalin a tím se omezí množství vzduchu), nebo se odbourává selektivní katalytickou redukcí (SCR), což je známé Ad Blue (močovina).

0/0
6.1.2016 10:10
Foto

M31i19r12o53s66l88a95v 97S73t10e32i13n23e17r 6458844903115

Oxidy dusíku jsou silně hydrofobní, slučují se s vodou na kyselinu dusičnou. Výsledná pára z výfuku pak je lehce nakyslá, ale v té koncentraci neškodná. Močovina má zásadní, bazickou hodnotu pH, takže výsledek je téměř neutrální. AdBlue by však měla stát přibližně tolik, jako ostřikovací kapalina do stíračů, není na ní nic zázračného.

0/0
8.1.2016 19:33

B65o29h65u42m50i71l 35M69á78c71a 5341262466723

Test iDnes 29.12.2014

Kolik "žerou" auta?

...emise CO2 z osobních aut tvoří jen 0,2% celkové světové produkce, zatímco domácnosti znečišťují stokrát a průmysl pětsekrát víc.

domácnosti 100 x 0,2% = 20%

průmysl 500 x 0,2% = 100% Rv

+4/0
4.1.2016 8:18

P79e81t93r 65D32l37o47u37h82ý 3345831412708

A teď zkuste 0,166% (místo zaokrouhleného 0,2%).:-)

500 x 0,166 = 83%,

100 x 0,166 = 16,6%

0/0
4.1.2016 12:38

B24o68h67u60m24i76l 65M90á15c92a 5871672406273

A na celou dopravu, zemědělství, sopky ... nic nezbylo

0/0
4.1.2016 16:02

M96a19r34t73i56n 62K59a33r40á23s79e62k 9628633378458

Ano ale on se primarne neresi CO2.....

+1/0
4.1.2016 13:04

P40a58v19e11l 21N11o21v20á20k 5493807804748

Jj. A co letadla?

+4/0
4.1.2016 5:53

P88e15t97r 91M20i50c28h58a60l 2360774201892

Tak na těch 95 gramů v reálném provozu s autem v režimu sport jsem hodně zvědavý. :-D

+3/0
4.1.2016 2:47

P37a53v80e61l 23H12a62l68b62i38c58h 6389162956969

Kdy už si někteří vlivní myslitelé uvědomí, že díky současným normám auta přispívají ke znečišťování velmi malou měrou, byť je jich takové kvantum. Měli by dát chvíli autům pokoj a podívat se třeba na lodní dopravu, další norma EURO n je v tuto chvíli akorát zbytečné mrhání penězi.

+13/−1
4.1.2016 0:53

V24a62c17l81a77v 58V51a18v80r69a 3527234195867

financují SI TO automobilky. Nikoliv vaše POVINNÉ technické prohlídky financovné majiteli automobilů. V totalitních režimech to je tak zavedeno. Ba i jakési technické průkazy a jiné nesmysly, lékárničky, povinné zimní gumy s min 1mm vzorkem a jiné špeky.

Elektromobily jak známo zatím nedokážou NIKDE na světě vydělávat automobilkám peníze a pochybuji že to bude lepší za 10 let. Benzín a Diesel jsou za hubičku. (Alespoň tady v USA).

+1/0
4.1.2016 3:10

P78a32v41e89l 30N72o67v38á58k 5353787284158

Uz si jdi lehnout venco...

+2/−1
4.1.2016 5:55

P36a75v48e62l 14H53a30l43b97i28c95h 6419412856449

Pane Vávro, ano, automobilky si to financují samy. Ale na rozdíl třeba od vašeho FEDu si peníze natisknout nemůžou, takže ve finále to platí zákazník ve formě dražšího auta.

Elektromobily sice zatím nevydělávají, ale to, že je tak málo vozidel, to má příčinu na několika stranách - primárně není poptávka (byť se mnoho lidí snaží tvářit kdovíjak zeleně), dále není v současné době dostatečně hustá síť nabíjecích stanic (aby lidé mohli jet na jedno nabití dále než cca 500 km od poslední stanice). Díky těmto a dalším faktorům automobilky nemají snahu se této vývojové větvi věnovat naplno. Úřady pak třeba přijdou s dobrým nápadem zavést poviný podíl elektormobilů do roku XY, ale stejně na finále podlehnou tlaku automobilek.

Vzpomeňte si třeba na Californii, mám pocit že kolem 90. let to byla přesně tato situace.

+1/0
4.1.2016 9:17

J98a90r70o88m52í81r 82K16r26á48l 4840339394849

Až se bude cena elektromobilů blížit běžnému autu a až nabijete baterku v každé dědině za čtvrt hodiny, pak snad. Jenomže to je nereálný požadavek.

+2/0
4.1.2016 10:42
Foto

M14i81r12o59s52l24a41v 41S17t48e68i88n52e80r 6138444573885

Akumulátor vám třeba v mobilu nevydrží víc, než 2-4 roky, v autě totéž. A lithiové akumulátory jsou velmi drahé. Koupil byste si třeba Fabii, kdyby vám řekli, každé 4 roky nový motor?

Já vidím budoucnost automobilu po r. 2100 v pohonu palivovým článkem nebo stlačeným plynem.

0/0
8.1.2016 19:39

V85a32c38l66a64v 89V74a32v52r69a 3327244285307

Je mi líto ale nemohu za to, že nevíte že FED netiskne už přes rok dolar. Váš iDnes vám to zapoměl napsat stejně jako spoustu jiných zásadních věcí.

Zákazník má auta za cenu o jaké se vám nezdá a jejich kvalita není ani VW ani Suzuki. Nemohu za to že VW v USA nedokáže prodat auto.

Na každém elektromobilu vyrobeném ve vaší vysněné TESLe, výrobce prodělává 4,000 dolarů tedy asi 100,000 Kč to jen na okraj. Kdyby to nedrželo několik bank uměle nad vodou, tak "to" dávno zaniklo.

0/0
4.1.2016 15:46

V90l57a92d46i92s80l87a71v 13B66u83r31y29š63e39k 1129122817894

lodě nám ve městech NOxy a ani saze zatím vytvářejí, možná v Děčině či Ustí by s tím problém být mohl, ale díky nízké hladině toků po většinu roku bych to taky jako problém neviděl, zato na Legerove a nebo třeba v Brně na Úvoze se dýchat fakt nedá a kontrola lodí to vážně nespraví, jen ať vlivní myslitelé pokračují a chtělo by to se zaměřit i na stará auta

+3/−2
4.1.2016 8:12

M95i46r16o56s46l27a22v 84B30u70d70a 9192912297472

A jak se chceš zaměřit na stará auta které plní normu platnou v roce jejich výroby? Sešrotovat bez náhrady i když jsou jinak v dobrém technickém stavu a majitelům slouží? Stará auta (jejich majitelé) v drtivé většině najezdí mnohem méně než majitelé nových aut, tedy i při vyšších emisích zatíží životní prostředí mnohem méně. Staré auto je jaké auto? Pětileté, desetileté, patnáctileté? Víš jak jsou stará letadla, lodě, vlaky?

A vůbec, při nepatrném procentu znečištění které produkují auta se o tom nemá cenu vůbec bavit. To jen hlupáci a ekoteroristé se nechtějí vzdát svého "nepřítele" protože je ta klimatická demagogie dobře živí!

+2/0
4.1.2016 8:44

M97i93r86o66s50l75a10v 24B28u70d82a 9422692217922

...nejlepší je, že ekoteroristé drtí auta kvůli emisím a pak jedu kolem povrchových dolů ze kterých se valí mračna prachu na blízké město, z chemiček se valí mraky různobarevných čmoudíků a na vlakovém nádraží ve MĚSTĚ právě startují 30-ti letou lokomotivu která za vteřinu vyprodukuje tolik, co všechna auta v tom samém městě za celý rok!

+2/0
4.1.2016 8:51

M50a67r49t34i32n 82T83e11s55a28ř 2809953673103

Právě že tu normu neplní. Jak se na to zaměřit, nevím - no určitě sebrat STK a hajdy do servisu. Včera jsem jel za takovým vonítkem - oktávkou, která snad jezdí místo benzínu na olej (no prostě mu to viditelně brutálně žralo olej) a musel jsem ho předjet, abychom se neudusili. Kdyby ho šlo udat, tak to určitě udělám, zamořil okolí na desítky metrů kolem dálnice a byl cítit několik kilometrů zpět. Musel mít překročené CO snad 50x. Staré nestaré, takové patří do servisu a pokud by to nebylo opravitelné, tak do šrotu. A nejsou to ojedinělé případy, odhadem každé desáté auto nějak podivně čmoudí (a vypalování FPČ to zjevně není). Moje desetiletá okta (jezdím ekologicky a nekupuju si každé tři roky nové auto) je proti tomu v "TOP stavu".

0/0
4.1.2016 12:35

P41a57v90e11l 81H64a44l24b44i40c23h 6959322866849

Pane Buryšku, srovnáváte neporovnatelné. Nevím, jak jsou na tom lodě plavící se na našich řekách, ale už jen při porovnání velikostí a výtlaku jsou kontejnerové lodě úplně jinde. Asi jako kdybyste chtěl porovnávat důlní náklaďák s benzinovým autíčkem na dálkové ovládání.

0/0
4.1.2016 9:22

V63l84a51d72i36s30l13a68v 67B96u63r23y91š40e48k 1699792417234

pane Halbichu, mě lodě nevadí, po moři se neplavím, vadí mě auta jezdící po městě, a výtlak lodí mě je úplně jedno

0/0
4.1.2016 11:48

P86a23v90e40l 87H55a57l35b32i19c20h 6359602966259

O to víc byste se měl zajímat o možnosti elektromobilů. Já osobně bych uvítal, kdyby třeba centrum Prahy bylo bez aut - tedy vjezd pouze rezidentům a zásobování (a zbytek třeba až po 18:00) Taková cesta z Malé Strany na Újezd by se podstatně zrychlila.

Nicméně si nemyslím, že je správné ignorantsky přehlížet větší problémy jen proto, že si myslíte, že jsou daleko. Třeba bezhlavé kácení deštných pralesů se Vás přímo také nedotýká, ale v momentě, kdy by tyto zdroje kyslíku byly vymýceny, jistě byste to brzy poznal.

+1/0
4.1.2016 13:53

P91e43t39r 33S41t79e38j87s33k14a27l 3519518834956

Presne. Tady jde o to, ze napr v Praze na najvytizenejsi silnici projede v mestske zone 100tisic aut za den, co realne zasahne tisice lidi, kteri tam pracuji, bydli, nebo jenom prochazi podel silnice.

Lodni doprava, zjednodusene receno, ma na nas asi takovy vplyv jako toxicke plyny na Marsu.

0/0
4.1.2016 10:08

J70a43r64o18m10í71r 72K53r62á26l 4770939794599

Jediný rozdíl je v tom, že v Praze to máte z první ruky, od moře to chvíli trvá.

0/0
4.1.2016 10:39

V26l76a48d14i39s56l98a43v 57B35u66r36y69š14e15k 1519362487764

aha, takže vy třeba v Karlové studánce v jeseníkách jste trávený lodní dopravou z Atlantiku, to je fakt zajímavý, mě spíš vadí auta ve městě

0/−1
4.1.2016 11:53

V70á51c95l53a28v 88K75o16v62á84ř 3578378764411

Pokud budte chtít být přesný a nestranný, budete muset uznat, že lodní doprava v Atlantiku v konečném důsledku tráví i Karlovu studánku.Jen to není tolik vidět ;-D;-D;-D

+2/0
4.1.2016 20:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.