Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový emisní test automobilky neobejdou, bude pod dohledem

Automobilka Ford otevřela novinářům své vývojové centrum v Cáchách a předvedla některé technické novinky. Jednou z oblastí, kterou jsme zkoumali detailněji, byla i oblast měření emisí, konkrétně nových chystaných emisních testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i31ř55í 87D13v79o27ř94á80k 5875749280368

A jaký vliv na NOX má MĚŘO ? Někdy kolem roku 2000 dělala jedna automobilka (asi SCANIA ) testy a po přidání asi 5% řepky motory EURO 3 nesplňovaly limity NOX ani pro EURO 0 .

0/0
5.1.2016 19:14

M68a28r54i79a58n 12K65a61r68a45b87a 4263661250262

Kurňa, že práve Ford ide riešiť emisie. Nech rieši spotrebu. Mondeo 2012 TDCI 2.0 140k, má mať priemerku okolo 5,6 L, reál je 7,2. Ak sa zvýši spotreba, tak aj emisie, v tomto prípade klamú minimálne o 28%

0/0
5.1.2016 16:27

J30o61s86e24f 71T86r14n91k20a 9459432957679

Testovat by se mělo v reálném provozu v -20st.C :-). A pak bychom v celé EU jezdili všichni na kole...protože ty normy nesplní nikdo :-)

+1/0
4.1.2016 13:21


P32e94t82r 61S40t37e15j81s29k10a38l 3319368164646

"Až na dvanácti procentech měřících stanic jsou dlouhodobě překračovány limity emisí oxidů dusíku vysvětluje Vogt. Podle něj je možné do patnácti let toto překračování ukončit."

Tu je potreba rict, ze se jedna o motory na NAFTU.

Tento problem existuje od rozsireni dieselu nekdy v 90tych letech, tedy nejakych 25 let a akceptovatelne vyreseni nas ceka nejdriv za dalsich 15!! let.

Vyreseni ale jen u vyrobcu aut. Napriklad u nas se NOx na STK nemeri, takze majitel si s autem muze delat co chce. To me zajima jak chce tedy nas stat zajistit snizeni NOx ve mestech?

0/0
4.1.2016 9:55

P85e67t70r 45M64i10c74h28a10l 2600564491642

NOx vzniká při hoření chudé směsi za vysokých teplot. Tedy hlavně problém moderních přeplňovaných motorů. Primárním důvodem není palivo.

+1/0
4.1.2016 11:45

P36e43t44r 25S15t97e39j73s61k36a85l 3389198444106

Primarnim mozna ne, ale nejcastejsim urcte, protoze chudou smes benzinu spaluji jenom exoticke typu motoru, kdezto kazdy diesel spaluje chudou smes.

0/0
4.1.2016 13:53

P61e58t92r 45M80i49c16h52a73l 2960404671572

To ano, ale přeplňování maloobjemových benzínů se šíří velmi rychle.

0/0
5.1.2016 8:16

P76e82t10r 83S87t50e54j84s65k23a25l 3379768904336

Preplnovani benzinu ani primy vstrik nevytvari nox. Chudou smes spaloval stary 2.0FSI. Nove TSI ne.

Myslim, ze chuda smes a "nizke" spalovaci teploty vytvari nox. Nizke jakoze 500C ne 800C a to je prave diesel. Nasledne se nox nici vyssi teplotou, tedy vstrikovanim paliva. Co zvysuje spotrebu, proto maji SCR motory o neco nizsi spotrebu a muzou si dovolit i mensi skrceni.

0/0
5.1.2016 10:09

P40e84t17r 55M64i73c66h51a66l 2200674251292

Nikoli, je to chudá směs a vysoká teplota. Ale je možné, že teplota spalování v TSI je nižší než u nafty a pak tam NOx nevznikají. Jinak NOx se neničí vyšší teplotou, ale buď se redukuje jejich tvorba pomocí EGR ventilu (místo vzduchu jde zpět do sání část spalin a tím se omezí množství vzduchu), nebo se odbourává selektivní katalytickou redukcí (SCR), což je známé Ad Blue (močovina).

0/0
6.1.2016 10:10
Foto

M90i69r28o73s40l80a96v 77S35t12e49i67n88e24r 1945445778173

Oxidy dusíku jsou silně hydrofobní, slučují se s vodou na kyselinu dusičnou. Výsledná pára z výfuku pak je lehce nakyslá, ale v té koncentraci neškodná. Močovina má zásadní, bazickou hodnotu pH, takže výsledek je téměř neutrální. AdBlue by však měla stát přibližně tolik, jako ostřikovací kapalina do stíračů, není na ní nic zázračného.

0/0
8.1.2016 19:33

B14o57h81u21m87i88l 84M12á82c19a 5411432726303

Test iDnes 29.12.2014

Kolik "žerou" auta?

...emise CO2 z osobních aut tvoří jen 0,2% celkové světové produkce, zatímco domácnosti znečišťují stokrát a průmysl pětsekrát víc.

domácnosti 100 x 0,2% = 20%

průmysl 500 x 0,2% = 100% Rv

+4/0
4.1.2016 8:18

P35e35t93r 94D93l50o96u94h93ý 3545141822678

A teď zkuste 0,166% (místo zaokrouhleného 0,2%).:-)

500 x 0,166 = 83%,

100 x 0,166 = 16,6%

0/0
4.1.2016 12:38

B86o74h58u70m16i88l 12M63á66c46a 5781812396873

A na celou dopravu, zemědělství, sopky ... nic nezbylo

0/0
4.1.2016 16:02

M38a97r86t46i91n 38K29a42r63á30s10e49k 9368203188638

Ano ale on se primarne neresi CO2.....

+1/0
4.1.2016 13:04

P36a16v14e31l 97N36o33v47á34k 5543697654688

Jj. A co letadla?

+4/0
4.1.2016 5:53

P87e24t23r 64M62i68c96h16a18l 2220534471532

Tak na těch 95 gramů v reálném provozu s autem v režimu sport jsem hodně zvědavý. :-D

+3/0
4.1.2016 2:47

P21a38v70e66l 61H91a54l12b19i72c76h 6179892116739

Kdy už si někteří vlivní myslitelé uvědomí, že díky současným normám auta přispívají ke znečišťování velmi malou měrou, byť je jich takové kvantum. Měli by dát chvíli autům pokoj a podívat se třeba na lodní dopravu, další norma EURO n je v tuto chvíli akorát zbytečné mrhání penězi.

+13/−1
4.1.2016 0:53

V49a21c46l68a62v 73V75a16v86r83a 3737514215577

financují SI TO automobilky. Nikoliv vaše POVINNÉ technické prohlídky financovné majiteli automobilů. V totalitních režimech to je tak zavedeno. Ba i jakési technické průkazy a jiné nesmysly, lékárničky, povinné zimní gumy s min 1mm vzorkem a jiné špeky.

Elektromobily jak známo zatím nedokážou NIKDE na světě vydělávat automobilkám peníze a pochybuji že to bude lepší za 10 let. Benzín a Diesel jsou za hubičku. (Alespoň tady v USA).

+1/0
4.1.2016 3:10

P28a93v59e82l 53N25o94v76á67k 5913777214668

Uz si jdi lehnout venco...

+2/−1
4.1.2016 5:55

P77a51v46e57l 71H66a32l66b95i74c84h 6839792456319

Pane Vávro, ano, automobilky si to financují samy. Ale na rozdíl třeba od vašeho FEDu si peníze natisknout nemůžou, takže ve finále to platí zákazník ve formě dražšího auta.

Elektromobily sice zatím nevydělávají, ale to, že je tak málo vozidel, to má příčinu na několika stranách - primárně není poptávka (byť se mnoho lidí snaží tvářit kdovíjak zeleně), dále není v současné době dostatečně hustá síť nabíjecích stanic (aby lidé mohli jet na jedno nabití dále než cca 500 km od poslední stanice). Díky těmto a dalším faktorům automobilky nemají snahu se této vývojové větvi věnovat naplno. Úřady pak třeba přijdou s dobrým nápadem zavést poviný podíl elektormobilů do roku XY, ale stejně na finále podlehnou tlaku automobilek.

Vzpomeňte si třeba na Californii, mám pocit že kolem 90. let to byla přesně tato situace.

+1/0
4.1.2016 9:17

J83a81r87o49m42í53r 90K77r26á33l 4450859774719

Až se bude cena elektromobilů blížit běžnému autu a až nabijete baterku v každé dědině za čtvrt hodiny, pak snad. Jenomže to je nereálný požadavek.

+2/0
4.1.2016 10:42
Foto

M53i54r90o51s17l96a64v 50S36t11e84i87n90e31r 1285745988723

Akumulátor vám třeba v mobilu nevydrží víc, než 2-4 roky, v autě totéž. A lithiové akumulátory jsou velmi drahé. Koupil byste si třeba Fabii, kdyby vám řekli, každé 4 roky nový motor?

Já vidím budoucnost automobilu po r. 2100 v pohonu palivovým článkem nebo stlačeným plynem.

0/0
8.1.2016 19:39

V78a72c91l85a14v 37V77a22v85r72a 3297334355807

Je mi líto ale nemohu za to, že nevíte že FED netiskne už přes rok dolar. Váš iDnes vám to zapoměl napsat stejně jako spoustu jiných zásadních věcí.

Zákazník má auta za cenu o jaké se vám nezdá a jejich kvalita není ani VW ani Suzuki. Nemohu za to že VW v USA nedokáže prodat auto.

Na každém elektromobilu vyrobeném ve vaší vysněné TESLe, výrobce prodělává 4,000 dolarů tedy asi 100,000 Kč to jen na okraj. Kdyby to nedrželo několik bank uměle nad vodou, tak "to" dávno zaniklo.

0/0
4.1.2016 15:46

V53l93a52d30i93s42l72a47v 66B43u54r85y64š53e62k 1699592507344

lodě nám ve městech NOxy a ani saze zatím vytvářejí, možná v Děčině či Ustí by s tím problém být mohl, ale díky nízké hladině toků po většinu roku bych to taky jako problém neviděl, zato na Legerove a nebo třeba v Brně na Úvoze se dýchat fakt nedá a kontrola lodí to vážně nespraví, jen ať vlivní myslitelé pokračují a chtělo by to se zaměřit i na stará auta

+3/−2
4.1.2016 8:12

M72i16r15o79s67l49a62v 72B93u20d90a 9302132747132

A jak se chceš zaměřit na stará auta které plní normu platnou v roce jejich výroby? Sešrotovat bez náhrady i když jsou jinak v dobrém technickém stavu a majitelům slouží? Stará auta (jejich majitelé) v drtivé většině najezdí mnohem méně než majitelé nových aut, tedy i při vyšších emisích zatíží životní prostředí mnohem méně. Staré auto je jaké auto? Pětileté, desetileté, patnáctileté? Víš jak jsou stará letadla, lodě, vlaky?

A vůbec, při nepatrném procentu znečištění které produkují auta se o tom nemá cenu vůbec bavit. To jen hlupáci a ekoteroristé se nechtějí vzdát svého "nepřítele" protože je ta klimatická demagogie dobře živí!

+2/0
4.1.2016 8:44

M44i96r78o96s79l65a98v 41B15u58d40a 9282712347592

...nejlepší je, že ekoteroristé drtí auta kvůli emisím a pak jedu kolem povrchových dolů ze kterých se valí mračna prachu na blízké město, z chemiček se valí mraky různobarevných čmoudíků a na vlakovém nádraží ve MĚSTĚ právě startují 30-ti letou lokomotivu která za vteřinu vyprodukuje tolik, co všechna auta v tom samém městě za celý rok!

+2/0
4.1.2016 8:51

M26a22r77t97i62n 74T48e24s84a79ř 2409683783373

Právě že tu normu neplní. Jak se na to zaměřit, nevím - no určitě sebrat STK a hajdy do servisu. Včera jsem jel za takovým vonítkem - oktávkou, která snad jezdí místo benzínu na olej (no prostě mu to viditelně brutálně žralo olej) a musel jsem ho předjet, abychom se neudusili. Kdyby ho šlo udat, tak to určitě udělám, zamořil okolí na desítky metrů kolem dálnice a byl cítit několik kilometrů zpět. Musel mít překročené CO snad 50x. Staré nestaré, takové patří do servisu a pokud by to nebylo opravitelné, tak do šrotu. A nejsou to ojedinělé případy, odhadem každé desáté auto nějak podivně čmoudí (a vypalování FPČ to zjevně není). Moje desetiletá okta (jezdím ekologicky a nekupuju si každé tři roky nové auto) je proti tomu v "TOP stavu".

0/0
4.1.2016 12:35

P74a22v51e20l 60H19a65l89b61i70c68h 6729742986309

Pane Buryšku, srovnáváte neporovnatelné. Nevím, jak jsou na tom lodě plavící se na našich řekách, ale už jen při porovnání velikostí a výtlaku jsou kontejnerové lodě úplně jinde. Asi jako kdybyste chtěl porovnávat důlní náklaďák s benzinovým autíčkem na dálkové ovládání.

0/0
4.1.2016 9:22

V37l31a89d48i44s92l78a51v 14B22u38r94y81š92e26k 1489962307144

pane Halbichu, mě lodě nevadí, po moři se neplavím, vadí mě auta jezdící po městě, a výtlak lodí mě je úplně jedno

0/0
4.1.2016 11:48

P39a45v87e17l 21H24a93l35b59i17c39h 6899982486929

O to víc byste se měl zajímat o možnosti elektromobilů. Já osobně bych uvítal, kdyby třeba centrum Prahy bylo bez aut - tedy vjezd pouze rezidentům a zásobování (a zbytek třeba až po 18:00) Taková cesta z Malé Strany na Újezd by se podstatně zrychlila.

Nicméně si nemyslím, že je správné ignorantsky přehlížet větší problémy jen proto, že si myslíte, že jsou daleko. Třeba bezhlavé kácení deštných pralesů se Vás přímo také nedotýká, ale v momentě, kdy by tyto zdroje kyslíku byly vymýceny, jistě byste to brzy poznal.

+1/0
4.1.2016 13:53

P57e58t50r 30S43t43e95j70s47k97a31l 3249828964446

Presne. Tady jde o to, ze napr v Praze na najvytizenejsi silnici projede v mestske zone 100tisic aut za den, co realne zasahne tisice lidi, kteri tam pracuji, bydli, nebo jenom prochazi podel silnice.

Lodni doprava, zjednodusene receno, ma na nas asi takovy vplyv jako toxicke plyny na Marsu.

0/0
4.1.2016 10:08

J31a70r51o70m69í83r 48K23r78á34l 4500669284449

Jediný rozdíl je v tom, že v Praze to máte z první ruky, od moře to chvíli trvá.

0/0
4.1.2016 10:39

V74l31a38d56i88s45l67a97v 76B85u69r43y74š49e19k 1889102207384

aha, takže vy třeba v Karlové studánce v jeseníkách jste trávený lodní dopravou z Atlantiku, to je fakt zajímavý, mě spíš vadí auta ve městě

0/−1
4.1.2016 11:53

V24á84c67l48a38v 78K19o18v44á70ř 3948928754761

Pokud budte chtít být přesný a nestranný, budete muset uznat, že lodní doprava v Atlantiku v konečném důsledku tráví i Karlovu studánku.Jen to není tolik vidět ;-D;-D;-D

+2/0
4.1.2016 20:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.