- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A jaký vliv na NOX má MĚŘO ? Někdy kolem roku 2000 dělala jedna automobilka (asi SCANIA ) testy a po přidání asi 5% řepky motory EURO 3 nesplňovaly limity NOX ani pro EURO 0 .
Kurňa, že práve Ford ide riešiť emisie. Nech rieši spotrebu. Mondeo 2012 TDCI 2.0 140k, má mať priemerku okolo 5,6 L, reál je 7,2. Ak sa zvýši spotreba, tak aj emisie, v tomto prípade klamú minimálne o 28%
Testovat by se mělo v reálném provozu v -20st.C :-). A pak bychom v celé EU jezdili všichni na kole...protože ty normy nesplní nikdo :-)
"Až na dvanácti procentech měřících stanic jsou dlouhodobě překračovány limity emisí oxidů dusíku vysvětluje Vogt. Podle něj je možné do patnácti let toto překračování ukončit."
Tu je potreba rict, ze se jedna o motory na NAFTU.
Tento problem existuje od rozsireni dieselu nekdy v 90tych letech, tedy nejakych 25 let a akceptovatelne vyreseni nas ceka nejdriv za dalsich 15 let.
Vyreseni ale jen u vyrobcu aut. Napriklad u nas se NOx na STK nemeri, takze majitel si s autem muze delat co chce. To me zajima jak chce tedy nas stat zajistit snizeni NOx ve mestech
NOx vzniká při hoření chudé směsi za vysokých teplot. Tedy hlavně problém moderních přeplňovaných motorů. Primárním důvodem není palivo.
Test iDnes 29.12.2014
Kolik "žerou" auta?
...emise CO2 z osobních aut tvoří jen 0,2% celkové světové produkce, zatímco domácnosti znečišťují stokrát a průmysl pětsekrát víc.
domácnosti 100 x 0,2% = 20%
průmysl 500 x 0,2% = 100%
A teď zkuste 0,166% (místo zaokrouhleného 0,2%).
500 x 0,166 = 83%,
100 x 0,166 = 16,6%
Tak na těch 95 gramů v reálném provozu s autem v režimu sport jsem hodně zvědavý. :-D
Kdy už si někteří vlivní myslitelé uvědomí, že díky současným normám auta přispívají ke znečišťování velmi malou měrou, byť je jich takové kvantum. Měli by dát chvíli autům pokoj a podívat se třeba na lodní dopravu, další norma EURO n je v tuto chvíli akorát zbytečné mrhání penězi.
financují SI TO automobilky. Nikoliv vaše POVINNÉ technické prohlídky financovné majiteli automobilů. V totalitních režimech to je tak zavedeno. Ba i jakési technické průkazy a jiné nesmysly, lékárničky, povinné zimní gumy s min 1mm vzorkem a jiné špeky.
Elektromobily jak známo zatím nedokážou NIKDE na světě vydělávat automobilkám peníze a pochybuji že to bude lepší za 10 let. Benzín a Diesel jsou za hubičku. (Alespoň tady v USA).