Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford recykluje motory. Nebojte, vaše nové auto takový nedostane

Automobilka Ford má k dispozici novou technologii, pomocí které udělá ze starého motoru motor doslova jako nový. Kromě výměny některých součástek a celkového vyčištění motoru spočívá především v plazmovém nanesení nové vrstvy do válců. Detaily jsme zkoumali ve vývojovém centru Fordu v Cáchách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88o56z34e19f 76Č38e49r10n16ý 3681489243291

repas má zmysel. dakedy sa používali kvalitnejšie materiály a výrobky boli dimenzované tak, aby vydržali maximum a nie aby sa po skončení záruky rozpadli. napriek absolvovanej priemyslovke o motoroch veľa neviem ale guľovniciam sa trošku rozumiem. a tam repas funguje dokonale.máte obľúbenú ale opotrebovanú pušku alebo sa kúpi vrak pušky za 5- 30 000 kč, nechajú sa vymeniť opotrebované časti- teda najmä hlaveň. cena slušnej hlavne od renomovaného výrobcu je od 200€ + cca 6-15 000 kč výmena. môže sa kúpiť nový spúšťový mechanizmus, poistka alebo sa tieto súčasti trošku vyladia. môže sa vyrobiť/upraviť pažba na mieru. to všetko sa zlícuje. náklady na takúto prestavbu môžu začínať na sume 12 000 kč (cena novej pušky z Brodu je asi 20 tis). a môže sa stať, že zo starého krámu budete mať pri týchto nákladoch zbraň v kvalite, ktorá by vás pri zbrani zo súčasnej produkcii vyšla na min. 2 500 €. možnosť individualizácie a vdýchnutie nového života obľúbenému predmetu sú ďalšie benefity, ktoré konfekčná produkcia neposkytne. samozrejme záleží na tom, aký puškár to robí.

nechápem prečo by to pri repase motorov malo byť iné.zvlášť keď repas motora je len prostriedkom pre repas auta.

prestavba pušky https://www.youtube.com/watch?v=Ybx1zjBKp7w&list=PLE454D9A160C31146

0/0
28.1.2016 8:39

L38a62d61i73s94l82a31v 96M60a50r31š56í25k 9943680285

Tak a teď by mě zajímal trhlinotest jak jim ta vrstva přilne. Protože tyhle nástřiky s chutí odpukávaj od nositele

0/0
17.1.2016 14:30

P81e32t78r 13K18o90l63á58ř 2118147884441

Já se nebojím moje auto určitě žádný ford motor nedostane ...

+1/0
13.1.2016 21:56

J78i98ř62í 51Z11ý16k46a 9289743571280

V8 v Mustangu bych si nechal líbit, ne že ne.

btw - si nevyberete. Dneska dokáže pohnojit motor i Porsche, nebo BMW.

+1/0
13.1.2016 22:32

Z82d59e16n93ě73k 13M21o25r87á27v52e89k 5737788948463

V tom hnojení je poslední dobou obzvlášť úspěšný VW.

0/0
28.1.2016 11:10

J15o82s58e65f 13K28r71b94e56c 3607866773251

A jak se získávají takové díly z vyřazeného vozu, když ze zákona musíte vůz komplet nechat ekozlikvidovat a nelze si legálně ponechat ni šroubek?

+1/0
13.1.2016 21:43

J41a27n 26K75a84d59l37e59c 7727795986949

No od těch firem, co se ekologickou likvidací živí.

+4/0
13.1.2016 21:54

Z20d25e41n66ě82k 74M33o58r25á72v48e79k 5207228988113

Nebo zajedete do Fordu si nechat udělat generálku motoru. Váš motor si vezmou na recyklaci a dostanete jiný recyklovaný. Jak prosté.

0/0
28.1.2016 11:12

L49u89k54á40š 25V68a36ň40u73r73a 1415614773703

V Nemecku funguje dobre obchod s repasovanymi dily na auto. Dily jsou opravene a jako nove. Ceny jsou 50% a funguji dobre.

0/0
13.1.2016 21:27

M30a32r30t16i40n 47Š72t10ě46p45á55n20e42k 3667923673601

Stary poctivy motor touhle technologii opraveny. Proc ne? Lepsi nez spousta dnesnich odlehcenych napodobenin motoru.

+5/0
13.1.2016 20:42

Z21d21e57n48ě60k 80M97o55r29á69v10e51k 5247488918833

Přemýšlím, že by nebyl marný takový recyklovaný 3.0 V6 z Mondea. Dnes už se takové motory v dostupných autech střední třídy neobjevují.

0/0
28.1.2016 11:15

P50e41t85r 11J49a90n76s80a 8438594174675

Hlavně aby nechtěli repasovat moji manželku! Bývalou.

+1/0
13.1.2016 20:25

J25i31n90d84ř63i41c74h 67Š20k20o18p21e71k 4665791660745

3500 repas a 4500 nový ?

To někde přestřeili, ne ;-D

0/0
13.1.2016 17:36

L53u26b74o54š 68H27o27l11í82k 5197780342550

3500 za motor, který se už nedělá, a muselo by se vyhodit celé auto za x, to by bylo celkem fajn...

0/0
13.1.2016 20:55

J98i68n14d26ř22i69c62h 41Š35k91o56p16e30k 4195661270905

pak je ale nesmysl psát, že repas stojí 3,5 a nový 4,5.

Když se starý už nedělá, je částka 4,5 za nový nesmysl

0/0
13.1.2016 21:10

J39i82ř64í 18Z75ý79k49a 9929703151260

automobilky mají povinnost držet skladem nové náhradní díly několik let po ukončení produkce. Jsou automobilky, které jsou poměrně dost přezásobeny a tak jsou schopny pokrýt poptávku na náhradní díly i u 50 letých aut. (netvrdím, že je to zrovna Ford).

Takže i když se daný motor již nevyrábí, je reálné jej koupit jako nový přímo od automobilky.

No a s těmi použitými díly - kdysi jsem viděl nějaké video od Volvo Trucks. Ti pokrývají poptávku po náhradních dílech na staré tahače tím, že vykupují staré tahače z bazarů (podmínkou je plná servisní historie z autorizáku), ty rozebírají, některé díly repasují, jiné jen očistí a nabídnou k prodeji. Třeba motory, které mají najeto pod milion kilometrů vůbec nerozebírají, protože jsou prý stále ve výrobních tolerancích a není na tom co generálkovat.

0/0
13.1.2016 21:26

Z40d93e23n56ě66k 37M10o38r85á25v67e20k 5627578418563

Myslím že zrovna Ford pro americké modely garantuje možnost nákupu dílů i na hodně letité modely. Nevím jak pro Evropu.

0/0
28.1.2016 11:17

R21o22m43a35n 70B94í61l10ý 5220165645687

Nebojte? Já bych ho bral hned. Alespon by to byl motor a ne sekačka na trávu.

+4/−1
13.1.2016 16:33

L85u48k18á45š 89H22o48ň64e85k 3408751363948

jeste se vratit k poradne karosarine a byla by tu zas super doba co se tice aut. kvalita by byla nekde jinde,

0/0
13.1.2016 15:02

P20e60t63r 38S53t78e91j18s68k86a45l 3389588154276

"600 motorů měsíčně, postupně má produkce růst."

To je o ty motory takovy zajem?

0/0
13.1.2016 12:21

J60i87ř84í 71E74r10b26e78n 1603974346237

Na repase starších vozů to bohatě stačí - zbytek se do servisů dodává z bouraček apod.

0/0
13.1.2016 12:43

J95a65n 97D73l78o48u39h28ý 7354149110559

Tak motory Ford se pouzivaji hojne do "stavebnic". Takze to svuj smysl ma.

+3/0
13.1.2016 12:44

O11n40d41r69e25j 37M30a35r12e35c37e35k 3580758170345

No já nevím, když se na to podíváte, staré motory pořád s trochou základní údržby běží. To dnešní moderní cosi se s motorem nedá srovnat. Osobně považuju znalost údržby motoru/automobilu za základní vzdělání každého schopného chlapa. Já sám jsem v tom bohužel občas na štýru ale co můžu si dělám sám co nevím zeptám se. Repase motorů mi přijde jako nejlepší nápad a pokud by to automobilky rozjely ve velkém, začaly stavět konečně motory to by byla paráda... Jen příklad: Proč všichni co se vydávají na cesty (trabantáři, Sucháč a pod) mají staré vehykly? Aby vypadali cool? ne, kamkoli přijedou tam to opravěj s trochou jakýchkoli dílů, izolepy a WDčka....

+8/0
13.1.2016 11:25

M88a87r37t36i98n 41K19a44r72á95s42e91k 9168523818488

No a proc se treba na arkticke podobne extremni expedice jezdi s modernimi auty? Protoze je neni treba opravovat (ty expedicni).

0/0
13.1.2016 16:29

M24a33r58t67i91n 53Š33a68f45á72ř 8706528214147

To je hodně zcestný argument. Tyhle extrémní a profesionální expedice většinou financují o dost bohatší sponzoři a těmi většinou jsou zejména výrobci těch aut s kterými se taková expedice jede. Je to pro ně forma propagace a taky způsob otestování auta v extrémních podmínkách. Vy byste na takovou expedici jel trabantem? Možná s přidělanými lyžemi a psím pohonem. ;-D To není o tom, že by se to nedalo, ale proto, že třeba upravený hilux s nízkotlakými pneumatikami nabídne jízdní vlastnosti a bezpečnost posádkám. Porovnávat takový extrém s amatérskou expedicí nadšenců?Ty staré motory jsou díky absenci elektroniky o dost odolnější na špatné palivo a zacházení. A hlavně se dají na koleně opravit všude a taky jsou levné. Dnešní motor se bez počítačové diagnostiky neobejde. O nějaké opravě mimo správně vybavený servis si můžete nechat jenom zdát. To se opravdu nedá srovnávat, to jsou dva zcela odlišné světy.

+1/0
13.1.2016 17:12

R69o59b95i75n 65Ž22i12ž14k69a 2838274856616

Protože cesta kolem světa v Hiluxu je jen o něco větší výzva než cesta do práce:-)

+1/0
13.1.2016 17:04

V16l92a44d28i16s92l68a78v 46D48u41b22a 3740818518518

Opravdu si někdo do starýho střepu vrazí repasovanej mltor za 100k nebo novej za 120k?

Nerozumím tomu. Motor vydrží třeba 350k. Najezdím to za 6 let. Po té době už stejně koupím nové auto. Nebo jezdím ve strým focusu sa 100k a když odejde motor prodám na díly a koupím jinej celej focus.

0/0
13.1.2016 10:38

J28i71ř72í 56N43e80u38m37e50i82s88t98e47r 2662455653871

Zkuste zauvažovat, že by, čistě teoreticky, byl ten focus třeba RS.

+5/0
13.1.2016 10:56

J82á48n 50K59o20t63ú59č 2756854638656

Nie každý najazdí za 6 rokov 350k km... a nie každý po 6 rokoch mení auto, ak to auto ešte v pohode jazdí.

+5/0
13.1.2016 13:13

J37a95r29o73s69l91a93v 11P75o44r42t 7439297879845

Základní podmínkou výdrže motoru je litinový blok , takový motor při běžné údržbě přežije kastli .

+1/0
13.1.2016 10:06

J34i64ř40í 38E62r58b42e73n 1183454856637

V čem je litinový blok lepší než hliníkový?

0/0
13.1.2016 12:44

R44o33m31a96n 32C26a77e61s63a29r 9333700500477

litina nepraská, vydrží větší teploty a pnutí, nevybrušuje se, atd. Hliníková slitina není tak pevná, je ale lehčí a jednodušší na výrobu. A nejspíš i levnější.

0/−1
13.1.2016 14:51

J71i94ř94í 88Z47ý74k24a 9769303401860

Hliníkové slitiny dokáží být odolnější jak ocelové. Existují hliníkové slitiny s příměsí uhlíkových a keramických vláken, které neobrobíte ničím jiným než velmi kvalitním syntetickým diamantem. Překvapivě se z toho dělají válce hliníkových motorů. Takže neplatí ani to, že by hliníkové motory byly výrobně jednodušší, nebo dokonce levnější (uvádí se, že hliníkový motor je až 2,5x dražší jak z litiny)

Hliníkové motory se používají kvůli úspoře hmotnosti, pro lepší chlazení a tedy vyšší zatížitelnost. Dosahují i lepších parametrů co do spotřeby PHM a olejů.

0/0
13.1.2016 22:40

J10a38r10o96s67l65a24v 37P28o85r65t 7889807969205

Koeficient roztažnosti ocel - litina je příznivější než hliník - ocel ,navíc litinový blok má vyšší tuhost a odolnost .

0/0
13.1.2016 15:09

J96i90ř61í 17Z85ý78k74a 9439353701320

ocel se již v motorech skoro nepoužívá, resp. jen na ventily, klikovou a vačkovou hřídel. A tam vůle pro teplotní roztažnost nedělá problémy, resp. počítá se s ní.

Nejkritičtější místem motoru je styk pístu s válcem. Vysoká teplota a tlaky, mazání olejem, nutnost těsnosti. A protože se písty již několik desítek let dělají hliníkové, je výhodnější používat i hliníkový blok.

0/0
13.1.2016 22:48

J69a73n 90B67i55r84e56š 8813546957472

Proboha čtěte po sobě ty články, ty chyby jsou vyloženě k pláči....

0/0
13.1.2016 9:23

J73a63r89o32m73í82r 81K56r66á76l 4120819844439

Nic nového pod sluncem. Kdysi se do F1 sbíraly bloky motorů na vrakovišti.

0/0
13.1.2016 8:10

J79i19ř43í 94Z48ý31k23a 9279913311880

a to kvůli "vyřešenému" pnutí v bloku. Ten co zvládl několikaletý provoz, ten byl dobrý i pro F1

+3/0
13.1.2016 8:25

T66o94m26á90š 97M22a50c34e50j19k17a 6211482147217

A ještě se na ně čůralo ;-).

0/0
13.1.2016 10:32

C52y12r95i48l 87P26a33v90e53l13k70a 4476742868145

To je ekologie s logikou! Nejekologičtější je auto, které nemusíte vyrobit. Tedy, kvalitní s minimem poruch. A taková repase má logiku. Né jako poddimenzované motůrky 1.0 s turbem, tlačítka start-stop, smradlavé nafťáky s milionem filtrů a blbostí, které se pravidelně kazí, a podobné nesmysly.

+26/−1
13.1.2016 7:56

J77o24s68e18f 55N89o59v67a10k 5808842896868

Tak tak. Hned bych v mojí třináctiletý Toyotě nechal takhle repasovat motor, kdyby to nabízeli. Od nova jsem s 1.4 benzínem najel 270kkm a dokud bude jezdit, nechci měnit. Není důvod.

+6/0
13.1.2016 8:14

R31a38d83e91k 85P41a19s74t22o80r 3776865696563

Umíte si představit to zděšení v Bruselu kdyby šlo takhle repasovat ty staré Passaty, Octavie, Mercedesy a BMMW co brázdí české silnice z důvodu ekonomie servisu a provozu.

+8/0
13.1.2016 10:03

Z38d73e74n30ě96k 30M79o70r41á33v44e36k 5957838928503

Ono by to samozřejmě šlo, ale jde o to, že některé automobilky nechtějí. Raději prodají nový vůz, z něho mají víc peněz.

0/0
28.1.2016 12:08

P57e37t58r 33J20a67n23s83a 8268454124215

Boha to je blbost! Jděte už někam s tou podělanou ekologii. Všichni by se chtěli mít skvěle a hodně vydělávat a spučasně hlavně, aby se nic nedělo a nedělalo. To spolu nejde dohroomady. A ještě jsem neviděl ekologa, co chodi v sandálech z kůry a má oděv z lýka a žvýká přesličky. Ekologie jsou jen kecy k získání dotací.

+1/0
13.1.2016 20:23

P91e82t58r 43M43i18c80h80a40l 2330564251212

No ne, oni u Fordu objevili Ameriku? A nebo ví, že jim motory vydrží v rámci úsporných opatření s bídou 200 tisíc a tak se na to připravují? Mimochodem, kdyby se udělal klasický výbrus a daly se nové písty a kroužky, tak to musí vyjít levněji.

+4/0
13.1.2016 2:39

J10i41ř62í 22Z24ý98k84a 9409853841930

jenže výbrus sám o sobě nejde udělat, protože jde o celohliníkové bloky s tenkou vrstvičkou tvrdokovu na povrchu válců. Když tuto poškozenou vrstvu odbrousíte, tak tam zůstane čistý hliník. A ten by moc dlouho nevydržel ... pokud by se takový motor vůbec rozběhl. Leda odfrézovat válce a dát tam ocelové vložky. To se občas dělá u přestaveb na závodní motor.

+5/−1
13.1.2016 7:38

J92a29k97u10b 25Š51a20f38a17n95d54a 7945317321441

A co je na tomto tedy nové? Když tam tu vrstvičku dokáží dát při výrobě nového motoru, proč by byl problém ji tam dát při repasi? Já to právě chápal tak, že nyní touto metodou umí repasovat i motory s vložkami.

0/0
13.1.2016 13:05

J22i34ř59í 16Z48ý56k77a 9919853201970

V předchozím příspěvku jsem trochu zjednodušeně uvedl, že výbrusy nelze udělat. Je několik různých technologií jak se dnešní "válce" vyrábějí. U některých to lze, u jiných ne.

Doporučuji si přečíst třeba bakalářskou práci od Petr Malec, "Povrchové úpravy válců spalovacích motorů". Přímý link se mi nedaří získat.

0/0
13.1.2016 22:27

M71i25r14o48s98l76a83v 72Š13i56m33k85o 7865213352565

Hliníkové snad písty, válce jsou ocel. Takže výbrus, nové pístní kroužky a jede se dál.

0/0
13.1.2016 17:36

J98i69ř89í 12Z55ý26k68a 9139633171510

ocelové válce? To se už dneska skoro vůbec nedělá.

0/0
13.1.2016 21:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.