Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ford recykluje motory. Nebojte, vaše nové auto takový nedostane

Automobilka Ford má k dispozici novou technologii, pomocí které udělá ze starého motoru motor doslova jako nový. Kromě výměny některých součástek a celkového vyčištění motoru spočívá především v plazmovém nanesení nové vrstvy do válců. Detaily jsme zkoumali ve vývojovém centru Fordu v Cáchách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o96z48e41f 98Č55e94r51n70ý 3191339593271

repas má zmysel. dakedy sa používali kvalitnejšie materiály a výrobky boli dimenzované tak, aby vydržali maximum a nie aby sa po skončení záruky rozpadli. napriek absolvovanej priemyslovke o motoroch veľa neviem ale guľovniciam sa trošku rozumiem. a tam repas funguje dokonale.máte obľúbenú ale opotrebovanú pušku alebo sa kúpi vrak pušky za 5- 30 000 kč, nechajú sa vymeniť opotrebované časti- teda najmä hlaveň. cena slušnej hlavne od renomovaného výrobcu je od 200€ + cca 6-15 000 kč výmena. môže sa kúpiť nový spúšťový mechanizmus, poistka alebo sa tieto súčasti trošku vyladia. môže sa vyrobiť/upraviť pažba na mieru. to všetko sa zlícuje. náklady na takúto prestavbu môžu začínať na sume 12 000 kč (cena novej pušky z Brodu je asi 20 tis). a môže sa stať, že zo starého krámu budete mať pri týchto nákladoch zbraň v kvalite, ktorá by vás pri zbrani zo súčasnej produkcii vyšla na min. 2 500 €. možnosť individualizácie a vdýchnutie nového života obľúbenému predmetu sú ďalšie benefity, ktoré konfekčná produkcia neposkytne. samozrejme záleží na tom, aký puškár to robí.

nechápem prečo by to pri repase motorov malo byť iné.zvlášť keď repas motora je len prostriedkom pre repas auta.

prestavba pušky https://www.youtube.com/watch?v=Ybx1zjBKp7w&list=PLE454D9A160C31146

0/0
28.1.2016 8:39

L86a35d38i42s90l23a91v 61M13a76r94š82í45k 9513870255

Tak a teď by mě zajímal trhlinotest jak jim ta vrstva přilne. Protože tyhle nástřiky s chutí odpukávaj od nositele

0/0
17.1.2016 14:30

P88e94t14r 62K75o19l40á18ř 2278867714221

Já se nebojím moje auto určitě žádný ford motor nedostane ...

+1/0
13.1.2016 21:56


J25i69ř80í 38Z70ý31k18a 9259423751420

V8 v Mustangu bych si nechal líbit, ne že ne.

btw - si nevyberete. Dneska dokáže pohnojit motor i Porsche, nebo BMW.

+1/0
13.1.2016 22:32

Z45d34e62n15ě23k 29M52o24r28á78v30e48k 5717968758573

V tom hnojení je poslední dobou obzvlášť úspěšný VW.

0/0
28.1.2016 11:10

J79o46s42e94f 66K22r24b43e71c 3827226613681

A jak se získávají takové díly z vyřazeného vozu, když ze zákona musíte vůz komplet nechat ekozlikvidovat a nelze si legálně ponechat ni šroubek?

+1/0
13.1.2016 21:43

J71a28n 62K40a98d84l16e46c 7357195386479

No od těch firem, co se ekologickou likvidací živí.

+4/0
13.1.2016 21:54

Z56d37e66n50ě80k 19M98o96r18á75v60e40k 5367228588823

Nebo zajedete do Fordu si nechat udělat generálku motoru. Váš motor si vezmou na recyklaci a dostanete jiný recyklovaný. Jak prosté.

0/0
28.1.2016 11:12

L65u39k19á91š 25V87a33ň69u22r45a 1115884513343

V Nemecku funguje dobre obchod s repasovanymi dily na auto. Dily jsou opravene a jako nove. Ceny jsou 50% a funguji dobre.

0/0
13.1.2016 21:27

M92a86r33t69i74n 13Š42t66ě97p82á44n51e13k 3527453463621

Stary poctivy motor touhle technologii opraveny. Proc ne? Lepsi nez spousta dnesnich odlehcenych napodobenin motoru.

+5/0
13.1.2016 20:42

Z61d71e50n75ě27k 75M20o33r31á72v81e69k 5787218848273

Přemýšlím, že by nebyl marný takový recyklovaný 3.0 V6 z Mondea. Dnes už se takové motory v dostupných autech střední třídy neobjevují.

0/0
28.1.2016 11:15

P81e53t57r 57J22a27n15s34a 8548574594895

Hlavně aby nechtěli repasovat moji manželku! Bývalou.

+1/0
13.1.2016 20:25

J81i95n21d33ř58i43c14h 14Š91k48o95p73e35k 4575781850965

3500 repas a 4500 nový ?

To někde přestřeili, ne ;-D

0/0
13.1.2016 17:36

L45u88b86o97š 26H41o50l11í66k 5307950952690

3500 za motor, který se už nedělá, a muselo by se vyhodit celé auto za x, to by bylo celkem fajn...

0/0
13.1.2016 20:55

J32i53n85d90ř16i91c87h 69Š56k15o86p60e97k 4945171140605

pak je ale nesmysl psát, že repas stojí 3,5 a nový 4,5.

Když se starý už nedělá, je částka 4,5 za nový nesmysl

0/0
13.1.2016 21:10

J68i76ř14í 69Z60ý65k54a 9729613551390

automobilky mají povinnost držet skladem nové náhradní díly několik let po ukončení produkce. Jsou automobilky, které jsou poměrně dost přezásobeny a tak jsou schopny pokrýt poptávku na náhradní díly i u 50 letých aut. (netvrdím, že je to zrovna Ford).

Takže i když se daný motor již nevyrábí, je reálné jej koupit jako nový přímo od automobilky.

No a s těmi použitými díly - kdysi jsem viděl nějaké video od Volvo Trucks. Ti pokrývají poptávku po náhradních dílech na staré tahače tím, že vykupují staré tahače z bazarů (podmínkou je plná servisní historie z autorizáku), ty rozebírají, některé díly repasují, jiné jen očistí a nabídnou k prodeji. Třeba motory, které mají najeto pod milion kilometrů vůbec nerozebírají, protože jsou prý stále ve výrobních tolerancích a není na tom co generálkovat.

0/0
13.1.2016 21:26

Z28d79e51n48ě17k 81M49o53r26á24v11e32k 5367138118423

Myslím že zrovna Ford pro americké modely garantuje možnost nákupu dílů i na hodně letité modely. Nevím jak pro Evropu.

0/0
28.1.2016 11:17

R64o68m10a57n 27B45í81l58ý 5340585105727

Nebojte? Já bych ho bral hned. Alespon by to byl motor a ne sekačka na trávu.

+4/−1
13.1.2016 16:33

L33u56k82á10š 82H24o52ň65e36k 3228221653208

jeste se vratit k poradne karosarine a byla by tu zas super doba co se tice aut. kvalita by byla nekde jinde,

0/0
13.1.2016 15:02

P70e11t87r 49S71t21e74j74s15k21a44l 3899138404616

"600 motorů měsíčně, postupně má produkce růst."

To je o ty motory takovy zajem?

0/0
13.1.2016 12:21

J67i38ř56í 86E90r17b59e55n 1173684526177

Na repase starších vozů to bohatě stačí - zbytek se do servisů dodává z bouraček apod.

0/0
13.1.2016 12:43

J42a17n 73D27l50o43u82h52ý 7514779850509

Tak motory Ford se pouzivaji hojne do "stavebnic". Takze to svuj smysl ma.

+3/0
13.1.2016 12:44

O11n90d45r80e24j 16M74a11r61e76c16e31k 3810548740915

No já nevím, když se na to podíváte, staré motory pořád s trochou základní údržby běží. To dnešní moderní cosi se s motorem nedá srovnat. Osobně považuju znalost údržby motoru/automobilu za základní vzdělání každého schopného chlapa. Já sám jsem v tom bohužel občas na štýru ale co můžu si dělám sám co nevím zeptám se. Repase motorů mi přijde jako nejlepší nápad a pokud by to automobilky rozjely ve velkém, začaly stavět konečně motory to by byla paráda... Jen příklad: Proč všichni co se vydávají na cesty (trabantáři, Sucháč a pod) mají staré vehykly? Aby vypadali cool? ne, kamkoli přijedou tam to opravěj s trochou jakýchkoli dílů, izolepy a WDčka....

+8/0
13.1.2016 11:25

M19a89r51t15i85n 10K70a77r40á11s92e50k 9548653118528

No a proc se treba na arkticke podobne extremni expedice jezdi s modernimi auty? Protoze je neni treba opravovat (ty expedicni).

0/0
13.1.2016 16:29

M68a89r40t95i95n 15Š31a95f58á77ř 8496318214277

To je hodně zcestný argument. Tyhle extrémní a profesionální expedice většinou financují o dost bohatší sponzoři a těmi většinou jsou zejména výrobci těch aut s kterými se taková expedice jede. Je to pro ně forma propagace a taky způsob otestování auta v extrémních podmínkách. Vy byste na takovou expedici jel trabantem? Možná s přidělanými lyžemi a psím pohonem. ;-D To není o tom, že by se to nedalo, ale proto, že třeba upravený hilux s nízkotlakými pneumatikami nabídne jízdní vlastnosti a bezpečnost posádkám. Porovnávat takový extrém s amatérskou expedicí nadšenců?Ty staré motory jsou díky absenci elektroniky o dost odolnější na špatné palivo a zacházení. A hlavně se dají na koleně opravit všude a taky jsou levné. Dnešní motor se bez počítačové diagnostiky neobejde. O nějaké opravě mimo správně vybavený servis si můžete nechat jenom zdát. To se opravdu nedá srovnávat, to jsou dva zcela odlišné světy.

+1/0
13.1.2016 17:12

R87o39b56i22n 92Ž45i83ž88k50a 2928384196896

Protože cesta kolem světa v Hiluxu je jen o něco větší výzva než cesta do práce:-)

+1/0
13.1.2016 17:04

V32l37a14d15i89s21l18a78v 77D78u25b86a 3720928698588

Opravdu si někdo do starýho střepu vrazí repasovanej mltor za 100k nebo novej za 120k?

Nerozumím tomu. Motor vydrží třeba 350k. Najezdím to za 6 let. Po té době už stejně koupím nové auto. Nebo jezdím ve strým focusu sa 100k a když odejde motor prodám na díly a koupím jinej celej focus.

0/0
13.1.2016 10:38

J61i52ř63í 39N76e56u70m40e91i76s36t15e45r 2662145433451

Zkuste zauvažovat, že by, čistě teoreticky, byl ten focus třeba RS.

+5/0
13.1.2016 10:56

J85á48n 46K81o67t23ú54č 2246614368636

Nie každý najazdí za 6 rokov 350k km... a nie každý po 6 rokoch mení auto, ak to auto ešte v pohode jazdí.

+5/0
13.1.2016 13:13

J57a37r69o21s75l90a26v 34P24o85r20t 7259317389665

Základní podmínkou výdrže motoru je litinový blok , takový motor při běžné údržbě přežije kastli .

+1/0
13.1.2016 10:06

J93i84ř63í 45E41r58b38e98n 1443924396197

V čem je litinový blok lepší než hliníkový?

0/0
13.1.2016 12:44

R24o25m30a16n 82C64a16e24s39a54r 9503780290587

litina nepraská, vydrží větší teploty a pnutí, nevybrušuje se, atd. Hliníková slitina není tak pevná, je ale lehčí a jednodušší na výrobu. A nejspíš i levnější.

0/−1
13.1.2016 14:51

J11i59ř14í 12Z67ý50k10a 9229943201820

Hliníkové slitiny dokáží být odolnější jak ocelové. Existují hliníkové slitiny s příměsí uhlíkových a keramických vláken, které neobrobíte ničím jiným než velmi kvalitním syntetickým diamantem. Překvapivě se z toho dělají válce hliníkových motorů. Takže neplatí ani to, že by hliníkové motory byly výrobně jednodušší, nebo dokonce levnější (uvádí se, že hliníkový motor je až 2,5x dražší jak z litiny)

Hliníkové motory se používají kvůli úspoře hmotnosti, pro lepší chlazení a tedy vyšší zatížitelnost. Dosahují i lepších parametrů co do spotřeby PHM a olejů.

0/0
13.1.2016 22:40

J14a71r93o94s24l55a12v 56P34o81r48t 7449837259825

Koeficient roztažnosti ocel - litina je příznivější než hliník - ocel ,navíc litinový blok má vyšší tuhost a odolnost .

0/0
13.1.2016 15:09

J82i16ř84í 90Z91ý79k14a 9219573781160

ocel se již v motorech skoro nepoužívá, resp. jen na ventily, klikovou a vačkovou hřídel. A tam vůle pro teplotní roztažnost nedělá problémy, resp. počítá se s ní.

Nejkritičtější místem motoru je styk pístu s válcem. Vysoká teplota a tlaky, mazání olejem, nutnost těsnosti. A protože se písty již několik desítek let dělají hliníkové, je výhodnější používat i hliníkový blok.

0/0
13.1.2016 22:48

J69a68n 94B41i63r97e27š 8833246867802

Proboha čtěte po sobě ty články, ty chyby jsou vyloženě k pláči....

0/0
13.1.2016 9:23

J12a79r29o28m16í26r 95K22r37á76l 4900649404259

Nic nového pod sluncem. Kdysi se do F1 sbíraly bloky motorů na vrakovišti.

0/0
13.1.2016 8:10

J59i46ř25í 18Z84ý43k60a 9919283501270

a to kvůli "vyřešenému" pnutí v bloku. Ten co zvládl několikaletý provoz, ten byl dobrý i pro F1

+3/0
13.1.2016 8:25

T94o11m77á84š 92M92a76c33e90j39k72a 6881722557677

A ještě se na ně čůralo ;-).

0/0
13.1.2016 10:32

C75y67r16i52l 28P21a86v92e36l55k17a 4406392868685

To je ekologie s logikou! Nejekologičtější je auto, které nemusíte vyrobit. Tedy, kvalitní s minimem poruch. A taková repase má logiku. Né jako poddimenzované motůrky 1.0 s turbem, tlačítka start-stop, smradlavé nafťáky s milionem filtrů a blbostí, které se pravidelně kazí, a podobné nesmysly.

+26/−1
13.1.2016 7:56

J65o65s92e79f 37N36o46v88a61k 5828722776398

Tak tak. Hned bych v mojí třináctiletý Toyotě nechal takhle repasovat motor, kdyby to nabízeli. Od nova jsem s 1.4 benzínem najel 270kkm a dokud bude jezdit, nechci měnit. Není důvod.

+6/0
13.1.2016 8:14

R69a58d86e17k 57P69a41s22t90o18r 3216395776543

Umíte si představit to zděšení v Bruselu kdyby šlo takhle repasovat ty staré Passaty, Octavie, Mercedesy a BMMW co brázdí české silnice z důvodu ekonomie servisu a provozu.

+8/0
13.1.2016 10:03

Z78d59e78n84ě43k 90M34o85r70á80v70e34k 5537788408203

Ono by to samozřejmě šlo, ale jde o to, že některé automobilky nechtějí. Raději prodají nový vůz, z něho mají víc peněz.

0/0
28.1.2016 12:08

P18e88t82r 98J27a66n30s93a 8908654334665

Boha to je blbost! Jděte už někam s tou podělanou ekologii. Všichni by se chtěli mít skvěle a hodně vydělávat a spučasně hlavně, aby se nic nedělo a nedělalo. To spolu nejde dohroomady. A ještě jsem neviděl ekologa, co chodi v sandálech z kůry a má oděv z lýka a žvýká přesličky. Ekologie jsou jen kecy k získání dotací.

+1/0
13.1.2016 20:23

P77e68t57r 41M44i91c21h58a41l 2530444621442

No ne, oni u Fordu objevili Ameriku? A nebo ví, že jim motory vydrží v rámci úsporných opatření s bídou 200 tisíc a tak se na to připravují? Mimochodem, kdyby se udělal klasický výbrus a daly se nové písty a kroužky, tak to musí vyjít levněji.

+4/0
13.1.2016 2:39

J13i22ř38í 84Z93ý76k67a 9669173111330

jenže výbrus sám o sobě nejde udělat, protože jde o celohliníkové bloky s tenkou vrstvičkou tvrdokovu na povrchu válců. Když tuto poškozenou vrstvu odbrousíte, tak tam zůstane čistý hliník. A ten by moc dlouho nevydržel ... pokud by se takový motor vůbec rozběhl. Leda odfrézovat válce a dát tam ocelové vložky. To se občas dělá u přestaveb na závodní motor.

+5/−1
13.1.2016 7:38

J38a89k61u66b 81Š77a63f54a29n64d56a 7935547121551

A co je na tomto tedy nové? Když tam tu vrstvičku dokáží dát při výrobě nového motoru, proč by byl problém ji tam dát při repasi? Já to právě chápal tak, že nyní touto metodou umí repasovat i motory s vložkami.

0/0
13.1.2016 13:05

J30i66ř16í 79Z37ý46k85a 9479873981290

V předchozím příspěvku jsem trochu zjednodušeně uvedl, že výbrusy nelze udělat. Je několik různých technologií jak se dnešní "válce" vyrábějí. U některých to lze, u jiných ne.

Doporučuji si přečíst třeba bakalářskou práci od Petr Malec, "Povrchové úpravy válců spalovacích motorů". Přímý link se mi nedaří získat.

0/0
13.1.2016 22:27

M56i58r67o94s76l61a69v 51Š61i54m83k98o 7775293752655

Hliníkové snad písty, válce jsou ocel. Takže výbrus, nové pístní kroužky a jede se dál.

0/0
13.1.2016 17:36

J14i86ř34í 87Z94ý33k12a 9509103451660

ocelové válce? To se už dneska skoro vůbec nedělá.

0/0
13.1.2016 21:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.