Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford recykluje motory. Nebojte, vaše nové auto takový nedostane

Automobilka Ford má k dispozici novou technologii, pomocí které udělá ze starého motoru motor doslova jako nový. Kromě výměny některých součástek a celkového vyčištění motoru spočívá především v plazmovém nanesení nové vrstvy do válců. Detaily jsme zkoumali ve vývojovém centru Fordu v Cáchách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o32z32e65f 91Č60e48r28n73ý 3961789263691

repas má zmysel. dakedy sa používali kvalitnejšie materiály a výrobky boli dimenzované tak, aby vydržali maximum a nie aby sa po skončení záruky rozpadli. napriek absolvovanej priemyslovke o motoroch veľa neviem ale guľovniciam sa trošku rozumiem. a tam repas funguje dokonale.máte obľúbenú ale opotrebovanú pušku alebo sa kúpi vrak pušky za 5- 30 000 kč, nechajú sa vymeniť opotrebované časti- teda najmä hlaveň. cena slušnej hlavne od renomovaného výrobcu je od 200€ + cca 6-15 000 kč výmena. môže sa kúpiť nový spúšťový mechanizmus, poistka alebo sa tieto súčasti trošku vyladia. môže sa vyrobiť/upraviť pažba na mieru. to všetko sa zlícuje. náklady na takúto prestavbu môžu začínať na sume 12 000 kč (cena novej pušky z Brodu je asi 20 tis). a môže sa stať, že zo starého krámu budete mať pri týchto nákladoch zbraň v kvalite, ktorá by vás pri zbrani zo súčasnej produkcii vyšla na min. 2 500 €. možnosť individualizácie a vdýchnutie nového života obľúbenému predmetu sú ďalšie benefity, ktoré konfekčná produkcia neposkytne. samozrejme záleží na tom, aký puškár to robí.

nechápem prečo by to pri repase motorov malo byť iné.zvlášť keď repas motora je len prostriedkom pre repas auta.

prestavba pušky https://www.youtube.com/watch?v=Ybx1zjBKp7w&list=PLE454D9A160C31146

0/0
28.1.2016 8:39

L89a97d60i94s28l76a86v 73M23a64r95š41í30k 9363970195

Tak a teď by mě zajímal trhlinotest jak jim ta vrstva přilne. Protože tyhle nástřiky s chutí odpukávaj od nositele

0/0
17.1.2016 14:30

P48e39t27r 25K82o10l49á34ř 2798257124391

Já se nebojím moje auto určitě žádný ford motor nedostane ...

+1/0
13.1.2016 21:56

J29i35ř25í 39Z43ý52k34a 9179933921470

V8 v Mustangu bych si nechal líbit, ne že ne.

btw - si nevyberete. Dneska dokáže pohnojit motor i Porsche, nebo BMW.

+1/0
13.1.2016 22:32

Z25d85e40n29ě67k 35M33o71r34á50v19e34k 5677608118853

V tom hnojení je poslední dobou obzvlášť úspěšný VW.

0/0
28.1.2016 11:10

J88o58s35e25f 13K73r56b54e86c 3487666963761

A jak se získávají takové díly z vyřazeného vozu, když ze zákona musíte vůz komplet nechat ekozlikvidovat a nelze si legálně ponechat ni šroubek?

+1/0
13.1.2016 21:43

J11a89n 24K55a91d12l39e52c 7807805976559

No od těch firem, co se ekologickou likvidací živí.

+4/0
13.1.2016 21:54

Z53d77e88n19ě11k 57M77o42r65á44v57e68k 5767438508383

Nebo zajedete do Fordu si nechat udělat generálku motoru. Váš motor si vezmou na recyklaci a dostanete jiný recyklovaný. Jak prosté.

0/0
28.1.2016 11:12

L85u41k28á68š 35V94a32ň59u93r78a 1745584703433

V Nemecku funguje dobre obchod s repasovanymi dily na auto. Dily jsou opravene a jako nove. Ceny jsou 50% a funguji dobre.

0/0
13.1.2016 21:27

M18a76r36t69i59n 94Š67t44ě85p90á87n63e20k 3657423553781

Stary poctivy motor touhle technologii opraveny. Proc ne? Lepsi nez spousta dnesnich odlehcenych napodobenin motoru.

+5/0
13.1.2016 20:42

Z57d60e11n65ě48k 62M38o29r57á54v38e24k 5317818298703

Přemýšlím, že by nebyl marný takový recyklovaný 3.0 V6 z Mondea. Dnes už se takové motory v dostupných autech střední třídy neobjevují.

0/0
28.1.2016 11:15

P32e36t80r 41J17a83n54s69a 8508544374805

Hlavně aby nechtěli repasovat moji manželku! Bývalou.

+1/0
13.1.2016 20:25

J71i83n65d27ř48i98c26h 96Š69k77o69p24e97k 4495111490395

3500 repas a 4500 nový ?

To někde přestřeili, ne ;-D

0/0
13.1.2016 17:36

L29u64b18o67š 92H86o39l61í23k 5707730152400

3500 za motor, který se už nedělá, a muselo by se vyhodit celé auto za x, to by bylo celkem fajn...

0/0
13.1.2016 20:55

J25i92n35d56ř57i72c88h 21Š75k32o64p32e10k 4545661650435

pak je ale nesmysl psát, že repas stojí 3,5 a nový 4,5.

Když se starý už nedělá, je částka 4,5 za nový nesmysl

0/0
13.1.2016 21:10

J66i81ř15í 40Z30ý89k28a 9239773961360

automobilky mají povinnost držet skladem nové náhradní díly několik let po ukončení produkce. Jsou automobilky, které jsou poměrně dost přezásobeny a tak jsou schopny pokrýt poptávku na náhradní díly i u 50 letých aut. (netvrdím, že je to zrovna Ford).

Takže i když se daný motor již nevyrábí, je reálné jej koupit jako nový přímo od automobilky.

No a s těmi použitými díly - kdysi jsem viděl nějaké video od Volvo Trucks. Ti pokrývají poptávku po náhradních dílech na staré tahače tím, že vykupují staré tahače z bazarů (podmínkou je plná servisní historie z autorizáku), ty rozebírají, některé díly repasují, jiné jen očistí a nabídnou k prodeji. Třeba motory, které mají najeto pod milion kilometrů vůbec nerozebírají, protože jsou prý stále ve výrobních tolerancích a není na tom co generálkovat.

0/0
13.1.2016 21:26

Z65d34e38n52ě90k 39M61o75r88á50v91e37k 5607278538413

Myslím že zrovna Ford pro americké modely garantuje možnost nákupu dílů i na hodně letité modely. Nevím jak pro Evropu.

0/0
28.1.2016 11:17

R52o45m91a42n 72B94í79l13ý 5900105105937

Nebojte? Já bych ho bral hned. Alespon by to byl motor a ne sekačka na trávu.

+4/−1
13.1.2016 16:33

L13u16k43á78š 75H61o55ň50e93k 3228401703918

jeste se vratit k poradne karosarine a byla by tu zas super doba co se tice aut. kvalita by byla nekde jinde,

0/0
13.1.2016 15:02

P90e76t92r 74S54t53e22j76s57k74a77l 3859638624696

"600 motorů měsíčně, postupně má produkce růst."

To je o ty motory takovy zajem?

0/0
13.1.2016 12:21

J53i34ř61í 89E39r67b71e81n 1163224606987

Na repase starších vozů to bohatě stačí - zbytek se do servisů dodává z bouraček apod.

0/0
13.1.2016 12:43

J71a12n 47D40l14o30u50h81ý 7274869380459

Tak motory Ford se pouzivaji hojne do "stavebnic". Takze to svuj smysl ma.

+3/0
13.1.2016 12:44

O56n86d27r54e40j 65M91a22r98e84c95e68k 3600498410335

No já nevím, když se na to podíváte, staré motory pořád s trochou základní údržby běží. To dnešní moderní cosi se s motorem nedá srovnat. Osobně považuju znalost údržby motoru/automobilu za základní vzdělání každého schopného chlapa. Já sám jsem v tom bohužel občas na štýru ale co můžu si dělám sám co nevím zeptám se. Repase motorů mi přijde jako nejlepší nápad a pokud by to automobilky rozjely ve velkém, začaly stavět konečně motory to by byla paráda... Jen příklad: Proč všichni co se vydávají na cesty (trabantáři, Sucháč a pod) mají staré vehykly? Aby vypadali cool? ne, kamkoli přijedou tam to opravěj s trochou jakýchkoli dílů, izolepy a WDčka....

+8/0
13.1.2016 11:25

M28a94r85t62i93n 54K49a73r19á44s72e65k 9228803528668

No a proc se treba na arkticke podobne extremni expedice jezdi s modernimi auty? Protoze je neni treba opravovat (ty expedicni).

0/0
13.1.2016 16:29

M94a25r43t51i50n 27Š50a50f29á47ř 8106868164777

To je hodně zcestný argument. Tyhle extrémní a profesionální expedice většinou financují o dost bohatší sponzoři a těmi většinou jsou zejména výrobci těch aut s kterými se taková expedice jede. Je to pro ně forma propagace a taky způsob otestování auta v extrémních podmínkách. Vy byste na takovou expedici jel trabantem? Možná s přidělanými lyžemi a psím pohonem. ;-D To není o tom, že by se to nedalo, ale proto, že třeba upravený hilux s nízkotlakými pneumatikami nabídne jízdní vlastnosti a bezpečnost posádkám. Porovnávat takový extrém s amatérskou expedicí nadšenců?Ty staré motory jsou díky absenci elektroniky o dost odolnější na špatné palivo a zacházení. A hlavně se dají na koleně opravit všude a taky jsou levné. Dnešní motor se bez počítačové diagnostiky neobejde. O nějaké opravě mimo správně vybavený servis si můžete nechat jenom zdát. To se opravdu nedá srovnávat, to jsou dva zcela odlišné světy.

+1/0
13.1.2016 17:12

R63o88b27i63n 32Ž11i75ž51k12a 2468524446956

Protože cesta kolem světa v Hiluxu je jen o něco větší výzva než cesta do práce:-)

+1/0
13.1.2016 17:04

V91l36a98d28i41s39l73a44v 16D88u81b11a 3540448428558

Opravdu si někdo do starýho střepu vrazí repasovanej mltor za 100k nebo novej za 120k?

Nerozumím tomu. Motor vydrží třeba 350k. Najezdím to za 6 let. Po té době už stejně koupím nové auto. Nebo jezdím ve strým focusu sa 100k a když odejde motor prodám na díly a koupím jinej celej focus.

0/0
13.1.2016 10:38

J54i62ř67í 40N64e18u75m94e26i30s65t29e72r 2402155973811

Zkuste zauvažovat, že by, čistě teoreticky, byl ten focus třeba RS.

+5/0
13.1.2016 10:56

J54á58n 92K47o80t55ú75č 2146444578986

Nie každý najazdí za 6 rokov 350k km... a nie každý po 6 rokoch mení auto, ak to auto ešte v pohode jazdí.

+5/0
13.1.2016 13:13

J44a62r76o65s42l95a57v 83P84o13r40t 7829597149115

Základní podmínkou výdrže motoru je litinový blok , takový motor při běžné údržbě přežije kastli .

+1/0
13.1.2016 10:06

J21i73ř53í 70E74r82b83e28n 1983854496177

V čem je litinový blok lepší než hliníkový?

0/0
13.1.2016 12:44

R72o17m90a35n 29C60a76e60s63a52r 9983860760827

litina nepraská, vydrží větší teploty a pnutí, nevybrušuje se, atd. Hliníková slitina není tak pevná, je ale lehčí a jednodušší na výrobu. A nejspíš i levnější.

0/−1
13.1.2016 14:51

J31i22ř77í 23Z74ý42k43a 9799433121600

Hliníkové slitiny dokáží být odolnější jak ocelové. Existují hliníkové slitiny s příměsí uhlíkových a keramických vláken, které neobrobíte ničím jiným než velmi kvalitním syntetickým diamantem. Překvapivě se z toho dělají válce hliníkových motorů. Takže neplatí ani to, že by hliníkové motory byly výrobně jednodušší, nebo dokonce levnější (uvádí se, že hliníkový motor je až 2,5x dražší jak z litiny)

Hliníkové motory se používají kvůli úspoře hmotnosti, pro lepší chlazení a tedy vyšší zatížitelnost. Dosahují i lepších parametrů co do spotřeby PHM a olejů.

0/0
13.1.2016 22:40

J72a81r25o59s43l77a79v 92P88o84r75t 7929767209325

Koeficient roztažnosti ocel - litina je příznivější než hliník - ocel ,navíc litinový blok má vyšší tuhost a odolnost .

0/0
13.1.2016 15:09

J82i53ř46í 67Z73ý66k93a 9919613711500

ocel se již v motorech skoro nepoužívá, resp. jen na ventily, klikovou a vačkovou hřídel. A tam vůle pro teplotní roztažnost nedělá problémy, resp. počítá se s ní.

Nejkritičtější místem motoru je styk pístu s válcem. Vysoká teplota a tlaky, mazání olejem, nutnost těsnosti. A protože se písty již několik desítek let dělají hliníkové, je výhodnější používat i hliníkový blok.

0/0
13.1.2016 22:48

J85a20n 17B72i91r72e87š 8743566777602

Proboha čtěte po sobě ty články, ty chyby jsou vyloženě k pláči....

0/0
13.1.2016 9:23

J10a30r74o29m92í86r 96K54r28á10l 4120529584899

Nic nového pod sluncem. Kdysi se do F1 sbíraly bloky motorů na vrakovišti.

0/0
13.1.2016 8:10

J42i75ř38í 93Z77ý89k63a 9879913911680

a to kvůli "vyřešenému" pnutí v bloku. Ten co zvládl několikaletý provoz, ten byl dobrý i pro F1

+3/0
13.1.2016 8:25

T84o25m91á13š 14M12a63c53e32j52k26a 6921532727177

A ještě se na ně čůralo ;-).

0/0
13.1.2016 10:32

C93y17r52i49l 82P66a57v82e58l95k59a 4796772878965

To je ekologie s logikou! Nejekologičtější je auto, které nemusíte vyrobit. Tedy, kvalitní s minimem poruch. A taková repase má logiku. Né jako poddimenzované motůrky 1.0 s turbem, tlačítka start-stop, smradlavé nafťáky s milionem filtrů a blbostí, které se pravidelně kazí, a podobné nesmysly.

+26/−1
13.1.2016 7:56

J21o37s81e59f 17N71o14v50a23k 5968482986368

Tak tak. Hned bych v mojí třináctiletý Toyotě nechal takhle repasovat motor, kdyby to nabízeli. Od nova jsem s 1.4 benzínem najel 270kkm a dokud bude jezdit, nechci měnit. Není důvod.

+6/0
13.1.2016 8:14

R46a26d81e83k 31P70a94s56t45o51r 3196115376413

Umíte si představit to zděšení v Bruselu kdyby šlo takhle repasovat ty staré Passaty, Octavie, Mercedesy a BMMW co brázdí české silnice z důvodu ekonomie servisu a provozu.

+8/0
13.1.2016 10:03

Z43d16e54n32ě85k 64M34o40r87á20v93e64k 5447888658383

Ono by to samozřejmě šlo, ale jde o to, že některé automobilky nechtějí. Raději prodají nový vůz, z něho mají víc peněz.

0/0
28.1.2016 12:08

P52e44t67r 30J46a41n23s75a 8588164924505

Boha to je blbost! Jděte už někam s tou podělanou ekologii. Všichni by se chtěli mít skvěle a hodně vydělávat a spučasně hlavně, aby se nic nedělo a nedělalo. To spolu nejde dohroomady. A ještě jsem neviděl ekologa, co chodi v sandálech z kůry a má oděv z lýka a žvýká přesličky. Ekologie jsou jen kecy k získání dotací.

+1/0
13.1.2016 20:23

P75e85t72r 58M79i39c70h43a68l 2740614431112

No ne, oni u Fordu objevili Ameriku? A nebo ví, že jim motory vydrží v rámci úsporných opatření s bídou 200 tisíc a tak se na to připravují? Mimochodem, kdyby se udělal klasický výbrus a daly se nové písty a kroužky, tak to musí vyjít levněji.

+4/0
13.1.2016 2:39

J15i38ř71í 89Z66ý35k15a 9909163981740

jenže výbrus sám o sobě nejde udělat, protože jde o celohliníkové bloky s tenkou vrstvičkou tvrdokovu na povrchu válců. Když tuto poškozenou vrstvu odbrousíte, tak tam zůstane čistý hliník. A ten by moc dlouho nevydržel ... pokud by se takový motor vůbec rozběhl. Leda odfrézovat válce a dát tam ocelové vložky. To se občas dělá u přestaveb na závodní motor.

+5/−1
13.1.2016 7:38

J42a16k94u11b 91Š77a72f78a70n83d64a 7125467441831

A co je na tomto tedy nové? Když tam tu vrstvičku dokáží dát při výrobě nového motoru, proč by byl problém ji tam dát při repasi? Já to právě chápal tak, že nyní touto metodou umí repasovat i motory s vložkami.

0/0
13.1.2016 13:05

J15i28ř31í 69Z76ý81k33a 9289403131510

V předchozím příspěvku jsem trochu zjednodušeně uvedl, že výbrusy nelze udělat. Je několik různých technologií jak se dnešní "válce" vyrábějí. U některých to lze, u jiných ne.

Doporučuji si přečíst třeba bakalářskou práci od Petr Malec, "Povrchové úpravy válců spalovacích motorů". Přímý link se mi nedaří získat.

0/0
13.1.2016 22:27

M85i91r79o87s58l69a85v 97Š25i72m44k68o 7515903112825

Hliníkové snad písty, válce jsou ocel. Takže výbrus, nové pístní kroužky a jede se dál.

0/0
13.1.2016 17:36

J71i27ř50í 36Z34ý54k81a 9309853681450

ocelové válce? To se už dneska skoro vůbec nedělá.

0/0
13.1.2016 21:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.