Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Frčí lépe než na benzin, tankuje totiž u zásuvky. Ale stojí majlant

Zero je první opravdu použitelný elektrobike, který má srovnatelnou dynamiku, hmotnost i dojezd na jedno nabití jako benzinové motorky. Stále však naráží na hlavní problém elektrických vozidel: místo rychlého načerpání benzinu trvá „tankování“ elektřiny minimálně pár hodin a hned tak se to nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a36n 32K16r35p51e38c 5946653324172

na baterky mají být vibrátory a ne motorky. je to podobná hovadina jako dělat vibrátory na benzín.

0/−4
30.12.2015 8:46

O62n41d92ř34e81j 41Č96a59p56k32a 6241351513964

Přinejmenším u krosky nebo endura to má něco do sebe, toho zvuku je škoda, ale spoustu tratí zařízli právě kvůli hluku. Tohle není o moc hlučnější, než horský kolo.

A pak samozřejmě skútry.

0/0
30.12.2015 15:05

K59r77y95š53t96o17f 45L85a57n14í15k 1689370815595

elektrocykl

0/0
29.12.2015 15:26

M62i60c48h62a72e19l 76M60e84n29s16i70k 8391256380312

Spíš "mixérocykl". Nebo - když vidím ten sekundární převod jak u bubnu tatramatky - tak úplně nejpřesněji

PRAČKOCYKL ;-D

+2/−2
29.12.2015 22:46

J78a10n 90B10a10r41t44á86č35e62k 6645345560489

Prozatím vhodné jen pro pozéry co neví za co utratit peníze. Ten stroj se nemůže amortizovat za rozumné peníze. Elektromotor je fajn, bohužel baterie v současné podobě je zoufalost. Kdyby tak existovalo něco jako na velkých lodích a ponorkách kdy palivo mění po 20. letech použitelné pro běžná vozidla.

0/0
28.12.2015 21:54

P34a36v90e89l 28F49o63l72t89á58n 4950152864

Motocykl se nekupuje z důvodu amortizace ale pro požitek z jízdy.

+5/0
29.12.2015 12:34

J76a46n 31B25a78r85t74á89č40e16k 6125595700609

Za mě jde o doplňkový dopravní prostředek, jehož provoz na jeden ujetý km musí být nižší než u osobního auta při předpokládaném nižším ročním nájezdu oproti autu. Požitek z jízdy neřeším, čímž nerozporuji to, že jiní lidé to vidí jinak.

0/0
31.12.2015 17:06

J47i31ř37í 31Š51e97j30n94o58h32a 4142873464403

Správný motocykl poskytuje oboje: požitek i ekonomiku

0/0
4.1.2016 19:25

J60o59s36e37f 19V81a48l80a 9470843283133

Baterie je přitom stavěná na zhruba deset tisíc nabíjecích cyklů. ...tak dobre, ale skutecne vydrzi ta baterie kolik ? mozna 500x do 80% vybiti ? Technickych udaju akumulatoru uz jsem videl desitky a zadne z nich neodpovidaly skutecnosti

+1/0
28.12.2015 20:46

J41i68ř48í 61S10c58h22m46i14d11t 3399201734767

To jsou většinou údaje pro provoz za ideálních podmínek, ty ovšem nejsou v praxi dosažitelné:-/ proto pak vydrží méně a vybijí se rychleji:-/

0/0
29.12.2015 1:15

J64i34ř47í 11S30o29c62h69o12r 1922742513981

Za tu cenu tam již mohli dát světlomet LED a ne archaickou H4.

+1/0
28.12.2015 20:35

M43a32r38t48i88n 50L13a22c11o 7913276628

To je blbosť;-D Za tú cenu mám 100+ HP šesťstovku a benzín na 250 tisíc kilometrov.

Mimochodom, tichá motorka je NEBEZPEČNÁ.

+3/−2
28.12.2015 19:48

M65a35r46t81i48n 22L32a35c78o 7713736148

Kubiš junior, máš nejaký názor? Alebo išiel tatko na WC?

+1/−1
28.12.2015 21:16

P82e60t79r 11Z20a48s84k91o97č65i46l 2935142668169

Tak si ty prdící smradláky poslouchejte celý letní večery na zahradě. A nejlíp si ještě strčte hadici z vejfuku do helmy.

0/0
30.12.2015 21:49

J81i34ř87í 24Š31e35j98n38o12h98a 4142753564923

Pokud nemá motorka nepovolené úpravy, tak není nijak zvlášť hlučná. A katalyzátory jsou také součástí produktu.

0/0
4.1.2016 19:27

P13e85t21r 96Z58a76s25k45o30č61i31l 2895162248799

Moje Hondy teda dělaly bordel dost, a vejfuky snad měly originál. Tu hadici do helmy si můžete zapíchnout klidně až za ten katalyzátor. ;-D

0/0
4.1.2016 19:44

P43e47t25r 11P28o27s68p72í88š48i26l 4678384536116

To je elektřina tak levná, že náklady na 100 km jsou jen pár desetihaléřů, jak se píše v článku?

+3/−1
28.12.2015 19:32

J81a46n 84T86a31r18a52b90a 4276556199339

Jo. Vysoká účinnost pohonu a žádná spotřební daň.

0/0
28.12.2015 21:28

J57i71ř77í 11S73c77h47w94a84c34h 8428194768116

plné nabití 12 kWh = cca 50 Kč při 100% účinnosti takže spíše 60 Kč

při nájezdu cca 200 km je to tedy 30 Kč na 100 km, tedy jedná se o "pár" desetikorun nikoliv desetihaléřů ;-)

takže to odpovídá spotřebě cca 1l/100 km, obdobná motorka by se ale pohybovala někde okolo 4-5 litrů

+1/0
30.12.2015 2:24

S67t92a37n85d86a 75C29h61v32o76s87t 1342768

Za tu cenu se to vyplati az kdyz najedu nejakych 150.000 km. No snad pujde cena casem dolu.

+1/0
28.12.2015 18:55

J93i55ř26í 17Š58e36j10n23o62h65a 4902533894373

Pokud vám ale neodejdou ty baterky.

0/0
4.1.2016 19:29

H79u33b43e50r10t 62H87e98r75i88c59h 9613807463699

Kdyby byly akumulátory lehce vyměnitelné,tak není třeba čekat na dobití.U dobíjecích stojanů jsou pro jeden model na Tchiawanu už připraveny nabité akumulátory.Jenom se po zaplacení vymění a jede se dál.Celá operace trvá 1-2 min.V hlavním městě Tchai-pei bylo těch stanic na podzim přes 250.

0/0
28.12.2015 12:33

M95a57r48e50k 10G59a70j17d39a 4863914696522

Nevím, jestli někdo jezdí víc jak 250km denně na motorce. U auta bych tento argumet chápal.

+1/0
28.12.2015 13:14
Foto

P40a92v24e32l 30Č84e75r71n93í96k 1638895360930

Nejde o to kolik jezdi denne. Jednoduse to "cerpani" elektriny priblizuje na uroven normalnich stanic na benzin. Navic odpada nutnost starat se o baterie jako takove (protoze ty po case odchazi)

0/0
28.12.2015 13:41

T92o37m17á81š 47Z50e60m80a28n 3305568414885

Jenze ve městech má garáž/zahradu jen menšina uživatelů skůtrů a aut..

tedy dobíjení přes noc je pro ně neaplikovatelné.

+1/0
28.12.2015 17:52
Foto

J38a33k83u78b 91V32a11š16k15o 1458284682663

No nevím, já většinou když jedu na motorce, tak najedu něco mezi 400-600 km.

+1/0
28.12.2015 18:03

J24i49ř20í 80S75c56h12m94i80d80t 3459921644617

250km je tak projížďka na půl dne;-)

0/0
29.12.2015 1:11

J70o92s52e63f 50V11a64l29a 9400153683393

to je hezke, ale kdo Vam zaruci, ze ty nabite akumulatory z "pumpy" maji alespon vykon srovnatelny s tim Vasim, tedy s novym akumulatorem ? Vy si koupite sadu akumulatoru za 50.000 Kc a hned po prvnim pouziti je u nabijeci stanice vymenite za sunt, se kterym ujedete 20 km a dost. Co si na nabijeci stanici vezmete ? a opacne : co se stane, jestli do nabijeci stanice privezete nejaky brak a budete chtit misto toho kvalitni akumulator ? Akumulatory maji prece takovou zivotnost, jak se o ne majitel stara.......

+1/0
28.12.2015 20:44

L16a57d11i69s35l10a76v 12H31a90š24k14a 4803456591220

to je jen věc služby...nabídka a poptávka. prodáte ten akumulátor té pumpě a pak platíte třeba za nabití+amort

+1/0
29.12.2015 12:36

T81o31m87á96š 21K86u17c51h53a74ř 3347261128721

Ten řidič má dva metry, nebo je ta motorka taková malá?

Jinak ano, motorka, tedy stroj, kde se tahá oproti autu minimum kg navíc, je vozidlo, kde smysl elektropohonu uznávám. Zde je to 180 kg. U běžného auta je to téměř 10x tolik.

0/0
28.12.2015 11:45

P47e55t61r 45M50u43n65z73a32r 1445331389606

Taky se neřeší klima nebo vyhřívání.

0/0
28.12.2015 15:12

F93r89a30n71t36i96š83e82k 80K91u85b18i28š 59J89r82. 9283589335371

Elektromobily typicky vazi 1700-2200kg a spotrebu maji kolem 150-250Wh/km. Tahle Zero ma podle clanku spotrebu kolem 50-100Wh/km. Z toho bych rekl, ze pro automobil se elektrina hodi snad jeste vic nez pro motorku. Nebo alespon auto ma mnohem mensi spotrebu v prepoctu na prepravene kg a pokud do auta dam 3 a vice lidi, tak i v prepoctu na prepravene osoby :-)

Jinak pred Zero smekam, je to takova Tesla mezi motorkama.

+1/0
28.12.2015 20:33

J96i74ř22í 41Š42e89j96n76o40h87a 4312333874523

Takže až půjde cna na polovinu, tak se dá vážně uvažovat o koupi, jako druhá motorka na krátké cesty :-).

Ale chápu, že pro Němce nebo Američany je to při jejich mzdách zajímavá hračka už nyní.

0/0
28.12.2015 11:12

F83r22a91n80t43i94š40e46k 50K71u78b64i58š 56J56r55. 9723549505201

dokud neexistuje sit nabijecich stanic a nabiti trva 40 minut, tak to chapu, ale jiz dnes se komercne vyrabi baterie se slusnou energetickou hustotou, ktere zvladaji nabiti za 15 minut a behem par let se taky zacnou objevovat v autech a motorkach. A 15 minut nabijeni jednou za 200km, je podle me jiz dobre pouzitelne i pro roadtrip.

Porsche chysta svuj prvni elektromobil na rok 2020 a ocekavaji nabijeni z 0-80% za 15 minut a dojezd kolem 400km. Vuci Tesle jsou sice 8 let pozadu, ale lepsi nez nic. Proto verim, ze i Zero se k tem 15 minutam dopracuje.

0/0
28.12.2015 20:44

J12i69ř62í 33Š96e24j65n50o92h82a 4252553304953

Tak ano. Snad "během pár let" :-)

0/0
4.1.2016 19:30

J36i11ř40í 44J46i40n55d62r78a 8819935910276

Ona je to jen otázka ceny a sériovosti výroby. Když se zamyslíme nad výrobními náklady a cenotvorbou výrobce, je tu otázka, proč to musí být tak drahé.

2-4 válcový motor, spojka, převodovka, vstřikování, chlazení, výfuk. systém - to vše je mechanicky mnohem složitější a náročnější na výrobu i materiály.

Elektro-moto je mechanicky mnohem jednodušší až primitivní, jen ty akumulátory jsou zatím drahé - ale opravdu je to tolik? Prostě při malé sériovosti musí výrobce vydělat hodně na každém kusu....

+3/0
28.12.2015 10:21

J28i21ř81í 40Š74e76j24n97o42h11a 4892203804713

Ale firma Zero jich dělá hodně už teď.

Prostě se to snaží prodat jako "extra" výrobek.

A také máme v EU zvyklost, že zde musí být všechno nejdražší na světě.

+4/0
28.12.2015 11:15

R43a32d84e31k 85H80o42d11a36ň 9586467521203

Drahé je to proto, protože jsou drahé akumulátory.

0/0
28.12.2015 22:21

R75a64d39e16k 69H27o41d70a57ň 9746647131723

... a ty jsou drahé primárně kvůli nárokům na čistotu při výrobě a drahým materiálům, což znamená že zásadní pokles ceny se stávající technologií nepřijde.

0/0
28.12.2015 22:22

F88r31a58n85t41i11š44e50k 45P80á16p48a71y 2172959417407

Tesla predáva v USA 7kWh batérie do domácnosti za 3000 dolárov. To znamená, že baterky môžu byť asi tretina ceny motocykla. Takže zbytok motocykla je predražený.

+1/0
31.12.2015 16:50
Foto

M48a39r47t28i76n 54V32y34s34t80r73č11i25l 1899247728

Dovedu si představit skutry s mobilnima, vyndavacima blokama aku baterii a dobijeci stanice s tim, ze prijedu, vymenim a jedu dal. A i motorky, proc ne. Jeneze unifikace jako se vsim je v nedohlednu, vyrobci se nedohodnou. Zatim jsou to jen vystrely do tmy, momentalne a ukazka toho, ze to jen umime vyrobit.

+3/0
28.12.2015 9:47

P20e26t39r 37M46i37c87h65a77l 2740294871692

Zapomněli dodat, že výfuk to má u nejbližší elektrárny. :-)

+19/−6
28.12.2015 9:12

J87a20n 92J97í50c78h32a 8720340598821

Ale mnohem ekologictejsi..

+5/0
28.12.2015 10:09

M40i19l86a78n 20K26l64o17u14č32e81k 9924327319236

Což je podle mě velká výhoda, jistě jste také raději, že nemusíte dýchat kouř z uhlí v obci, kde by každý dům topil uhlím ve vlastním tepelném generátoru.

+3/0
28.12.2015 11:12

K19a11r11e89l 88T88e53s59t14e91r 9137220141956

Což je dobře. Je mimo největší koncentraci lidí a ústí má obvykle ve výšce, kde jsou příznivé rozptylové podmínky. Nebo je to dokonce elektrárna vodní, jaderná...

0/0
28.12.2015 16:27

F25r32a40n93t66i13š86e54k 57K56u90b94i19š 71J15r80. 9153709255571

Anebo nema zadny pokud mate v energetickem mixu bezemisni elektrarny. At uz vodni, vetrne, fotovoltaicke nebo geotermalni.

0/0
28.12.2015 20:48

M55i10l58a25n 58Č81e49r29n97ý 5343599219712

Geotermální elektrárny? Tak možná na Islandu, ne?8-o

+1/0
29.12.2015 9:51

M14i90l27a85n 76Č10e89r28n51ý 5973249459402

Omlouvám se, ony jsou docela rozšířené i v USA či v Evropě, jen se o nich tolik neví...

0/0
29.12.2015 10:31

P41e62t63r 94Z30a97s41k97o35č10i74l 2835922178879

S těmahle antieko nesmyslama jděte někam, řešení je atom+FBR, akorát je to politicky neprůchodné.

0/0
30.12.2015 21:44

P37e71t17r 36N91e70c58h59a42n76i24c52k39ý 7793556198400

Napište někdy o Akumoto . Český výrobek a ne až tak drahý

0/0
28.12.2015 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.