Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Frčí lépe než na benzin, tankuje totiž u zásuvky. Ale stojí majlant

Zero je první opravdu použitelný elektrobike, který má srovnatelnou dynamiku, hmotnost i dojezd na jedno nabití jako benzinové motorky. Stále však naráží na hlavní problém elektrických vozidel: místo rychlého načerpání benzinu trvá „tankování“ elektřiny minimálně pár hodin a hned tak se to nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a34n 25K28r48p93e65c 5716153114932

na baterky mají být vibrátory a ne motorky. je to podobná hovadina jako dělat vibrátory na benzín.

0/−4
30.12.2015 8:46

O40n25d57ř67e28j 38Č91a89p62k89a 6741271803454

Přinejmenším u krosky nebo endura to má něco do sebe, toho zvuku je škoda, ale spoustu tratí zařízli právě kvůli hluku. Tohle není o moc hlučnější, než horský kolo.

A pak samozřejmě skútry.

0/0
30.12.2015 15:05

K26r83y41š21t30o22f 29L73a88n19í83k 1709310725325

elektrocykl

0/0
29.12.2015 15:26


M64i94c68h41a27e96l 42M57e30n70s27i40k 8171916510952

Spíš "mixérocykl". Nebo - když vidím ten sekundární převod jak u bubnu tatramatky - tak úplně nejpřesněji

PRAČKOCYKL ;-D

+2/−2
29.12.2015 22:46

J16a44n 81B32a20r34t60á84č87e74k 6655355480829

Prozatím vhodné jen pro pozéry co neví za co utratit peníze. Ten stroj se nemůže amortizovat za rozumné peníze. Elektromotor je fajn, bohužel baterie v současné podobě je zoufalost. Kdyby tak existovalo něco jako na velkých lodích a ponorkách kdy palivo mění po 20. letech použitelné pro běžná vozidla.

0/0
28.12.2015 21:54

P56a17v28e66l 97F94o16l85t62á47n 4830352214

Motocykl se nekupuje z důvodu amortizace ale pro požitek z jízdy.

+5/0
29.12.2015 12:34

J50a13n 81B22a80r47t22á76č36e48k 6505225400449

Za mě jde o doplňkový dopravní prostředek, jehož provoz na jeden ujetý km musí být nižší než u osobního auta při předpokládaném nižším ročním nájezdu oproti autu. Požitek z jízdy neřeším, čímž nerozporuji to, že jiní lidé to vidí jinak.

0/0
31.12.2015 17:06

J83i52ř52í 41Š16e18j46n23o19h21a 4492933554893

Správný motocykl poskytuje oboje: požitek i ekonomiku

0/0
4.1.2016 19:25

J30o80s44e48f 83V22a20l80a 9160613833873

Baterie je přitom stavěná na zhruba deset tisíc nabíjecích cyklů. ...tak dobre, ale skutecne vydrzi ta baterie kolik ? mozna 500x do 80% vybiti ? Technickych udaju akumulatoru uz jsem videl desitky a zadne z nich neodpovidaly skutecnosti

+1/0
28.12.2015 20:46

J36i16ř30í 68S77c53h66m60i32d43t 3209161764277

To jsou většinou údaje pro provoz za ideálních podmínek, ty ovšem nejsou v praxi dosažitelné:-/ proto pak vydrží méně a vybijí se rychleji:-/

0/0
29.12.2015 1:15

J74i36ř92í 70S71o86c90h31o56r 1542142113371

Za tu cenu tam již mohli dát světlomet LED a ne archaickou H4.

+1/0
28.12.2015 20:35

M27a33r12t45i89n 56L27a81c39o 7923506428

To je blbosť;-D Za tú cenu mám 100+ HP šesťstovku a benzín na 250 tisíc kilometrov.

Mimochodom, tichá motorka je NEBEZPEČNÁ.

+3/−2
28.12.2015 19:48

M94a37r93t67i85n 69L37a71c66o 7473826868

Kubiš junior, máš nejaký názor? Alebo išiel tatko na WC?

+1/−1
28.12.2015 21:16

P44e89t96r 96Z14a58s74k64o76č26i48l 2365292968299

Tak si ty prdící smradláky poslouchejte celý letní večery na zahradě. A nejlíp si ještě strčte hadici z vejfuku do helmy.

0/0
30.12.2015 21:49

J58i59ř44í 44Š43e52j38n75o59h95a 4632693844753

Pokud nemá motorka nepovolené úpravy, tak není nijak zvlášť hlučná. A katalyzátory jsou také součástí produktu.

0/0
4.1.2016 19:27

P39e70t78r 50Z24a11s10k59o30č77i80l 2275852658789

Moje Hondy teda dělaly bordel dost, a vejfuky snad měly originál. Tu hadici do helmy si můžete zapíchnout klidně až za ten katalyzátor. ;-D

0/0
4.1.2016 19:44

P47e10t50r 88P89o87s46p54í68š85i15l 4958294986386

To je elektřina tak levná, že náklady na 100 km jsou jen pár desetihaléřů, jak se píše v článku?

+3/−1
28.12.2015 19:32

J66a63n 25T66a71r95a70b38a 4256806449969

Jo. Vysoká účinnost pohonu a žádná spotřební daň.

0/0
28.12.2015 21:28

J27i48ř75í 10S79c93h85w21a29c36h 8908374968286

plné nabití 12 kWh = cca 50 Kč při 100% účinnosti takže spíše 60 Kč

při nájezdu cca 200 km je to tedy 30 Kč na 100 km, tedy jedná se o "pár" desetikorun nikoliv desetihaléřů ;-)

takže to odpovídá spotřebě cca 1l/100 km, obdobná motorka by se ale pohybovala někde okolo 4-5 litrů

+1/0
30.12.2015 2:24

S33t28a80n41d92a 30C78h82v64o49s33t 1762438

Za tu cenu se to vyplati az kdyz najedu nejakych 150.000 km. No snad pujde cena casem dolu.

+1/0
28.12.2015 18:55

J24i28ř44í 82Š35e76j12n60o68h45a 4572123824813

Pokud vám ale neodejdou ty baterky.

0/0
4.1.2016 19:29

H89u54b33e24r50t 29H40e71r83i32c67h 9183327493739

Kdyby byly akumulátory lehce vyměnitelné,tak není třeba čekat na dobití.U dobíjecích stojanů jsou pro jeden model na Tchiawanu už připraveny nabité akumulátory.Jenom se po zaplacení vymění a jede se dál.Celá operace trvá 1-2 min.V hlavním městě Tchai-pei bylo těch stanic na podzim přes 250.

0/0
28.12.2015 12:33

M50a22r48e21k 97G88a38j54d46a 4983164636722

Nevím, jestli někdo jezdí víc jak 250km denně na motorce. U auta bych tento argumet chápal.

+1/0
28.12.2015 13:14
Foto

P34a64v28e37l 59Č59e73r92n54í24k 1878585590670

Nejde o to kolik jezdi denne. Jednoduse to "cerpani" elektriny priblizuje na uroven normalnich stanic na benzin. Navic odpada nutnost starat se o baterie jako takove (protoze ty po case odchazi)

0/0
28.12.2015 13:41

T35o19m49á56š 89Z79e77m88a56n 3625248514745

Jenze ve městech má garáž/zahradu jen menšina uživatelů skůtrů a aut..

tedy dobíjení přes noc je pro ně neaplikovatelné.

+1/0
28.12.2015 17:52
Foto

J60a78k65u36b 13V37a24š23k74o 1578884172603

No nevím, já většinou když jedu na motorce, tak najedu něco mezi 400-600 km.

+1/0
28.12.2015 18:03

J84i19ř53í 35S42c94h37m76i96d86t 3479461714417

250km je tak projížďka na půl dne;-)

0/0
29.12.2015 1:11

J69o77s60e78f 44V69a75l83a 9350973293773

to je hezke, ale kdo Vam zaruci, ze ty nabite akumulatory z "pumpy" maji alespon vykon srovnatelny s tim Vasim, tedy s novym akumulatorem ? Vy si koupite sadu akumulatoru za 50.000 Kc a hned po prvnim pouziti je u nabijeci stanice vymenite za sunt, se kterym ujedete 20 km a dost. Co si na nabijeci stanici vezmete ? a opacne : co se stane, jestli do nabijeci stanice privezete nejaky brak a budete chtit misto toho kvalitni akumulator ? Akumulatory maji prece takovou zivotnost, jak se o ne majitel stara.......

+1/0
28.12.2015 20:44

L62a74d64i29s74l52a27v 65H95a95š82k58a 4143916661330

to je jen věc služby...nabídka a poptávka. prodáte ten akumulátor té pumpě a pak platíte třeba za nabití+amort

+1/0
29.12.2015 12:36

T85o40m11á82š 54K16u63c37h94a79ř 3837951128641

Ten řidič má dva metry, nebo je ta motorka taková malá?

Jinak ano, motorka, tedy stroj, kde se tahá oproti autu minimum kg navíc, je vozidlo, kde smysl elektropohonu uznávám. Zde je to 180 kg. U běžného auta je to téměř 10x tolik.

0/0
28.12.2015 11:45

P64e13t14r 73M96u14n78z49a10r 1405181419326

Taky se neřeší klima nebo vyhřívání.

0/0
28.12.2015 15:12

F81r83a83n91t29i33š21e95k 76K36u81b58i56š 20J37r34. 9933679305631

Elektromobily typicky vazi 1700-2200kg a spotrebu maji kolem 150-250Wh/km. Tahle Zero ma podle clanku spotrebu kolem 50-100Wh/km. Z toho bych rekl, ze pro automobil se elektrina hodi snad jeste vic nez pro motorku. Nebo alespon auto ma mnohem mensi spotrebu v prepoctu na prepravene kg a pokud do auta dam 3 a vice lidi, tak i v prepoctu na prepravene osoby :-)

Jinak pred Zero smekam, je to takova Tesla mezi motorkama.

+1/0
28.12.2015 20:33

J41i41ř78í 53Š39e94j62n54o46h39a 4692743224823

Takže až půjde cna na polovinu, tak se dá vážně uvažovat o koupi, jako druhá motorka na krátké cesty :-).

Ale chápu, že pro Němce nebo Američany je to při jejich mzdách zajímavá hračka už nyní.

0/0
28.12.2015 11:12

F81r52a21n86t64i72š90e68k 86K75u32b24i50š 92J50r24. 9163719865771

dokud neexistuje sit nabijecich stanic a nabiti trva 40 minut, tak to chapu, ale jiz dnes se komercne vyrabi baterie se slusnou energetickou hustotou, ktere zvladaji nabiti za 15 minut a behem par let se taky zacnou objevovat v autech a motorkach. A 15 minut nabijeni jednou za 200km, je podle me jiz dobre pouzitelne i pro roadtrip.

Porsche chysta svuj prvni elektromobil na rok 2020 a ocekavaji nabijeni z 0-80% za 15 minut a dojezd kolem 400km. Vuci Tesle jsou sice 8 let pozadu, ale lepsi nez nic. Proto verim, ze i Zero se k tem 15 minutam dopracuje.

0/0
28.12.2015 20:44

J90i50ř15í 39Š61e34j70n65o58h47a 4652163464723

Tak ano. Snad "během pár let" :-)

0/0
4.1.2016 19:30

J37i84ř22í 17J13i57n71d72r53a 8129315240536

Ona je to jen otázka ceny a sériovosti výroby. Když se zamyslíme nad výrobními náklady a cenotvorbou výrobce, je tu otázka, proč to musí být tak drahé.

2-4 válcový motor, spojka, převodovka, vstřikování, chlazení, výfuk. systém - to vše je mechanicky mnohem složitější a náročnější na výrobu i materiály.

Elektro-moto je mechanicky mnohem jednodušší až primitivní, jen ty akumulátory jsou zatím drahé - ale opravdu je to tolik? Prostě při malé sériovosti musí výrobce vydělat hodně na každém kusu....

+3/0
28.12.2015 10:21

J68i14ř31í 33Š97e87j43n91o41h47a 4812343394113

Ale firma Zero jich dělá hodně už teď.

Prostě se to snaží prodat jako "extra" výrobek.

A také máme v EU zvyklost, že zde musí být všechno nejdražší na světě.

+4/0
28.12.2015 11:15

R34a19d49e20k 25H77o76d65a65ň 9116977681393

Drahé je to proto, protože jsou drahé akumulátory.

0/0
28.12.2015 22:21

R16a28d96e12k 17H47o79d12a61ň 9376237671283

... a ty jsou drahé primárně kvůli nárokům na čistotu při výrobě a drahým materiálům, což znamená že zásadní pokles ceny se stávající technologií nepřijde.

0/0
28.12.2015 22:22

F95r46a40n81t72i55š46e62k 13P91á15p46a76y 2132479297347

Tesla predáva v USA 7kWh batérie do domácnosti za 3000 dolárov. To znamená, že baterky môžu byť asi tretina ceny motocykla. Takže zbytok motocykla je predražený.

+1/0
31.12.2015 16:50
Foto

M39a57r37t72i43n 45V73y86s59t98r72č80i35l 1519967758

Dovedu si představit skutry s mobilnima, vyndavacima blokama aku baterii a dobijeci stanice s tim, ze prijedu, vymenim a jedu dal. A i motorky, proc ne. Jeneze unifikace jako se vsim je v nedohlednu, vyrobci se nedohodnou. Zatim jsou to jen vystrely do tmy, momentalne a ukazka toho, ze to jen umime vyrobit.

+3/0
28.12.2015 9:47

P94e68t29r 70M26i94c83h68a64l 2920194121102

Zapomněli dodat, že výfuk to má u nejbližší elektrárny. :-)

+19/−6
28.12.2015 9:12

J13a97n 23J17í88c38h69a 8740170618111

Ale mnohem ekologictejsi..

+5/0
28.12.2015 10:09

M66i93l23a55n 73K80l76o50u17č69e80k 9434287589176

Což je podle mě velká výhoda, jistě jste také raději, že nemusíte dýchat kouř z uhlí v obci, kde by každý dům topil uhlím ve vlastním tepelném generátoru.

+3/0
28.12.2015 11:12

K43a73r67e18l 50T35e71s85t55e11r 9587730461236

Což je dobře. Je mimo největší koncentraci lidí a ústí má obvykle ve výšce, kde jsou příznivé rozptylové podmínky. Nebo je to dokonce elektrárna vodní, jaderná...

0/0
28.12.2015 16:27

F37r11a86n16t27i13š32e80k 37K94u82b25i68š 93J40r31. 9633949585811

Anebo nema zadny pokud mate v energetickem mixu bezemisni elektrarny. At uz vodni, vetrne, fotovoltaicke nebo geotermalni.

0/0
28.12.2015 20:48

M93i94l16a98n 21Č74e94r17n66ý 5543249179402

Geotermální elektrárny? Tak možná na Islandu, ne?8-o

+1/0
29.12.2015 9:51

M36i79l68a92n 37Č10e54r83n62ý 5453729349342

Omlouvám se, ony jsou docela rozšířené i v USA či v Evropě, jen se o nich tolik neví...

0/0
29.12.2015 10:31

P66e76t55r 33Z46a63s25k64o28č41i93l 2875942528189

S těmahle antieko nesmyslama jděte někam, řešení je atom+FBR, akorát je to politicky neprůchodné.

0/0
30.12.2015 21:44

P25e24t82r 79N75e84c41h24a70n38i36c93k13ý 7963416598420

Napište někdy o Akumoto . Český výrobek a ne až tak drahý

0/0
28.12.2015 9:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.