Diskuze
Autofotka týdne: Vymyslel nejslavnější motor. A přežil ho o tři dny
Děkujeme za pochopení.
J71i63ř52í 70B79o91č44e73k
njn... škoda že je pístový spalovací motor tak omezen nutnými ztrátami, snížit tak tření na 10 procent a umožnit mu co nejlépe nasávat vzduch to by bylo něco. Získaný výkon navíc by se dal využít k úspornější jízdě nebo by prostě motor mohl být o mnoho menší. Znám takový ale nikdo jej nechce vyrábět. Potřeba stavět ekonomiky států na prodeji phm je prostě stále silná.
J91i77ř19í 36S10c73h19w96a25c34h
to je zase zase nějaká konspirační teorie nebo nový vynález perpetua mobile?
H80o75n33z69a 77Š87k86o12p55e64k
No mám 156 SW 2.4 JTDm. Najeto čtvrt mega. Až na Bose audio v plný palbě. Měla už tenkrát regulaci sklonu světel vůči vozovce. Musím se o ni víc starat než o cokoli koncernového či japonského. Zejména vstřiky jsou choulostivé. Po 30tkm kontrola. Poděkujeme "řepkovému" oleji, který se do nafty musí přidávat. Olej 10W-40 měním po 10tkm s fitrem. A není zásadního problému.
Neměnil bych ale za nic. Za to svezeni mi to stojí. Za krásnej interiér, exteriér, nízkej posaz, rychlý, reaktivní, komunikativní a strmý řízení, za jadrnej zvuk charakterního pětiválce -mimochodem, kdo jezdí starší naftu, podle zvuku by nepoznal, vyjma studeného startu, že je to nafta- průměrka 6,5l a za výkonný světla. Nikde nic nevrže, je tichá a robustní. Hodně alfistu tě pozdraví, většinou až na majitele 159, která tak povedená nebyla, ovsem designově - perla silnic! Kteří jiní majitelé jakékoli značky se mezi ssebou zdraví?? Ale krátkej sedák, málo místa na nohy, nepřesný ukazatele, průměrný vnitřní prostor, ceny některých nd nehorázné, nepřístupné pro servis a slabší brzdy. Není dokonalá, není levná a není pro každýho...bohužel mnoho co jich jezdí, jsou ve špatném stavu...
A za 3 měsíce ji přibude bráška - 147GTA s výše popisovaným motorem.
Ještě se pozastavím - Clarkson tenkrát prohlásil, že nezná krásněji znějící motor než právě Busso. A ještě tu někdo zmiňoval ty malé zapalovací svíčky z Twin Sparků - tak ty pocházejí od Piaggia, takže žádné zvláštní řešení se nepoužilo.
J59i13ř94í 39S78c26h95w57a95c43h
tleskám za normální příspěvek. Jen doplním, majitelé Civiců se taky zdraví . Na druhou stranu, aby se zdravili (soustavně) majitelé Octavií je poněkud nereálné.
P57a26v43e65l 25Ř33a76p54e33k
Spalovací motor, bez ohledu na vnější provedení, byl zastaralý už v době svého vzniku. Na rozdíl od parního stroje není spalovací motor schopen vyvíjet sílu od nulových otáček a nelze jej snadno reverzovat. Je to smradlavá špinavá klepající se obludnost, do které se rok co rok leje kýbl oleje a která lidem naprosto zatemnila mozek.
P29e11t84r 63M82i76c46h79a24l
Jasně. A parní stroj voní, neklepe se, je čistý a mazat nepotřebuje. :-D
J88i82ř78í 57E83r77b61e10n
Zajímavý článek, ale praštila mě do oka jedna věc:
"Model Alfetta uvedený v roce 1970 měl sice převratnou koncepci transaxle, ale ta v začátku trpěla řadou konstrukčních nedostatků." - převratná konstrukce možná u Alfy, ale pro takovou Škodu Popular to byla normální věc už v roce 1932
T41o59m80á79š 63D51v36o50ř96á95k
Ano tu dobu si pamatuji.
To byla doba kdy motory u aut měly hezký zvuk, když se tomu šláplo na krk, tak byl vír v nádrži, odspodu to hezky táhlo, z výfuku se kouřilo, i driftovat se dalo, elektronika nevotravovala
A dneska - samej jezdící přetechnizovanej šunt se zvukem jako vysavač...
J97a98r95o34s16l87a28v 85D86r82o88z68d
I dneska se daji koupit auta pro radost, mozna vic, nez kdy driv. Ale musi se v tom clovek orientovat, protoze tech "vysavacu" je na trhu samozrejme mnohem vic.
D40á87š18a 81D80o67s26t29á61l78o20v61á
Alfisti žádné srazy pořádat nemusí, scházejí se totiž všichni v servisu.
M80a88r52t44i58n 79K24o23u12b19e98k
Ha ha, humor. Teď ještě ten o středečním kusu, kdyby to náhodou nesedělo, nebo že mechnik je můj nejlepší kámoš.
M30a18r23t80i30n 11M25i37k86o47l38á85š95e80k
Tak. Zase jsem si přečetl na idnes nějaké motoristické moudro o Alfě Romeo, tentokrát 156, a musím říci, že mě to už vážně vytočilo
Ze zkušenosti vím, že údržba Alfy není o nic dražší nežli údržba například Seatu Leon, Ibizy nebo Octavie. Péče není “maniakální”, pokud tedy manici nemění olej každých 20.000 km nebo dva roky, ano, svíčky je třeba měnit, ano, olej je třeba kontrolovat, ale to je třeba u všech benzínových motorů. Problém je s rozvody, u kterých A-R zkrátila interval výměny jen na 60.000 km. A to pomlčím o tom, že “vášnivá Italka” je ve skutečnosti nudná Němka od Stuttgartu, protože většina komponent pochází odtud, včetně těch rozvodů a jejich špatně navržených vodících lišt.
Ceny náhradních dílů a spotřebního materiálu táhnou nahoru následující faktory:
– “Alfa přirážka”, tedy navýšení ceny kupované součástky výměnou za samolepku s hadem a křížem, zatímco stejná součástka pro Fiat nebo Mercedes stojí o třetinu méně. Týká se zejména aftermarket produkce.
– skutečnost, že řada 147/156 nebyla vystavěna na žádné “koncernové” platformě a přitom je auto plné různých originálních řešení, které si vyžádaly investice do podobně inovativních specializovaných výrobních zařízení, forem a montážních linek. “Platformních” dílů je pomálu. Tím pádem se fixní náklady spojené s výrobou těch neplatformních rozpustily do menšího počtu kusů. To se týká například menších zapalovacích svíček.
– vozidlo není jednoduché a výroba některých zejména motorových dílů byla technologicky a materiálově náročná. Podobně je na tom například BMW. Desetiny a setiny milimetru rozhodují o tom, zda něco bude těsnit, jak to bude fungovat jak se to bude opotřebovávat a zda to vůbec půjde namontovat. Zemědělské vůle praktikované na koncernových nebo korejských vozidlech zde nejsou uplatněny, takže není možné úspěšně do auta zamontovat součástky, který svařil nějaký Turek nebo Polák ve sklepě.
J10i25ř82í 87S52c17h45w13a67c43h
no tak tím posledním odstavcem ze sebe udělal naprostýho hlupáka.....
M30i30l50o30š 32J10i55r32á40k
Ano, ano, je to tak, když jsem svého času pracoval v autobazaru, měli jsme tam Alfu 156 GTA a auto, hlavně teda ten motor byl opravdu vyjímečný, ten nádherný zvuk, který vás pobízel, stačilo ho i jen nastartovat, položit ruce na volant a poslouchat jak krásně vrní a sem tam lehce drcnout do plynu a ten zátah :) Krásný časy
R96a76d96e51k 36S69c91h78ö73n
Svezl jsem se s ní a musím jen souhlasit Byla to pecka. Jen mě překvapilo, jak rychle jsem byl v omezovači a bez jakékoliv známky vadnutí Ten motor jel a zněl tak, že si to člověk ani neuvědomoval
R43a91d12o72m41í68r 96Š54r86á67m48e82k
Jo, měl jsem ho v autě. Jedinečný motor. Když jsem byl líný, tedy spíše díky velmi tuhé spojce kterou jsem už někdy nedokázal sešlápnout, tak jsem nemusel téměř řadit a na trojku zvládl běžný městský režim.:-D Táhl neuvěřitelně odspodu a nemělo to konec. Je fakt že jsem byl neustále v omezovači. Hezká vzpomínka na nejlepší véčkový třílitr, co jsem kdy zažil.
M69a57r61t22i57n 69K58o48u57b95e77k
Taky ho mám ve 166, a zatimco v tom městě se opravdu dá využít ta pružnost a skoro neřadit a snad by mi ve městě sednul víc automat, na okresce je to jiná, kdo ten motor slyšel vytočenej nad 4000, tak ví. Jsem druhej majitel, motor zná jenom Selenii a v servisu mi nedávno řekli, že nikdy neviděli tak čistej motor. Snad si s nim ještě pár let užiju, těch pár litrů benzínu navíc za to stojí.
M83a16r51t10i47n 21B25e93n12e76š
156 GTA byl muj sen. Bohuzel nad tehdejsi moznosti. Vlastnil jsem 156 2.0 TS, 155 koni a bylo nejhravejsi auto jake jsem mel. Motor krasne tocil, krasne znel, parada.. Bohuzel po 80 000 jsem byl vice v servisu, nez na silnici. Byla to z casti moje vina, protoze jsem byl mlady a reknu to, i blby a daval jsem motoru pomerne dost zabrat.. Verim ze ted by me Alfa slouzila nepomerne dele. Je to uz 16 let, alena Alfu stale rad vzpominam
D89á15š21a 92D56o82s80t95á59l15o96v56á
Nesloužila, stále jde o nepříliš spolehlive vozy a přibývající věk tomu nepřida.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
RD + prostor k podnikání, v obci Čestín – Zruč nad Sázavou, okr. Kutná Hora, 182 m2 obytná plocha...
Čestín, okres Kutná Hora
3 000 000 Kč