Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konečně bezpečný dotykový displej. Má tlačítka, která nahmatáte

Dotykové displeje do auta nepatří, řidiče hodně rozptylují, ale zákazníci je žádají a srovnávají s chytrými telefony. Ovládání dotykáče vyžaduje vždy oční kontrolu, nový vynález firmy Bosch by to měl změnit. Z obrazovky „vystoupí“ tlačítka, která nahmatáte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a21n 84D98l15o56u84h24ý 7414419200929

Zakaznici chteji "dotykace" v aute. No minimalne evropske automobilky se neptaji, ale diktuji! Dotykac v aute na ovladani radio,kamera,klima,esp,abs, rezim jizdy bych nechtel ani zadarmo!

+3/0
6.1.2016 9:41

R72o95b76i80n 51Ž88i64ž24k97a 2778794456846

Tohle už nějaká firma prezentovala před 4 lety prezentovala u mobilů nějaká firma s tím, že "příští rok se začne vyrábět". Od té doby na to čekám a furt nic, tak uvidíme co Bosch.

0/0
5.1.2016 19:48

D26e28n92i27s 86W84i72t25z21k52u 3783111879387

tak jsem schválně zjišťoval kolikrát za jízdy šáhnu na dotykáč a zjistil jsem, že ani jednou. navigaci používám v telefonu, tam je kvalitnější a aktuálnější

+1/0
5.1.2016 16:46

F52i60l14i42p 80T26ř44e83b51a 6523390208746

Což o to, ani by mi nevadilo, že na to musím koukat (upřímě, kdo ovládá mechanické rádio opravdu poslepu?).

Jenže na našich silnicích se dotykáč nedá za jízdy ovládat ani z pozice spolujezdce. Chybí zpětná vazba, chybí možnost tlačítko nahmatat a pak teprve zmáčknout.

Chcete přiblížit navigaci? Drc! Přepli jste rádio. Chcete přeladit rádio zpět? Drc! Voláte tchýni...

+4/0
5.1.2016 11:03

R83o41b33i43n 14Ž62i30ž62k68a 2958474246326

Spíš mi povězte kdo se potřebuje na mechanické rádio koukat. Mám tam nějakou složitost a stejně používám jen pět tlačítek. A nemluvě o situaci, kdy máte ovlada na volantu.

+2/0
5.1.2016 19:32

J17a98n 80K64o37n71v87a76l84i54n27k75a 5130131761805

Dotykové ovládání je moderní, ale zrovna při obsluze strojů je pěkně debilní. Nikdy jsem nechápal ty stesky "redaktorů" motoristických magazínů, že je všude moře tlačítek. Ergonomicky dobře zpracovaná palubní deska s dobře podsvětlenými tlačítky je daleko lepší než obludárium s gigantickým tabletem. Jedinou alternativu vidím v hlasovém ovládání.

+8/0
5.1.2016 7:31

R44a51d73i57m 74K97a41l79a28s 2440956342181

Přesně tak na tlačítka nedám dopustit a štvaly mě stejné výtky v některých testech.

+3/0
5.1.2016 10:37

M89a91r17e94k 66M93a36z83u70c87h 2116473863

A nebylo by rozumnější spíše vyvíjet hlasové asistenty jako v mobilech a info zobrazovat na přístrojích nebo promítat na čelní sklo?A pokud by se to bralo do důsledku tak mimo nastavování teploty a usměrnění vzduchu nemá co kdo za jízdy někde něco vyťukávat.

+1/0
5.1.2016 6:20

T16o55m77á26š 38V59e26s85e86l60ý 5945508740429

Siri, brzdi ;-D

0/0
5.1.2016 15:05

L11i48b84o19r 37S91o52u76s64e34d67í18k 4463828531591

Renault Koleos - muze si o Renaultech rikat kdo chce co chce, ale krome dotykoveho displeje se daji vsechny funkce ovladat joystykem a tlacitky v miste, kde byva rucni brzda. Je to krasne intuitivni, na nauceni mi stacilo par km. Ovsem je treba obrazovku sledovat, ale to se musi i pri ovladani klasickych tlacitek.

0/0
5.1.2016 1:03
Foto

M80i85l55o37š 21F34. 33P50e28c66h73a91r 3143141560985

Už o tom čtu pár let; konečně.

Až to bude v mobilech a za přijatelnou cenu, asi si pořídím první dotykáč. Zatím spokojeně odolávám.

+1/0
5.1.2016 0:15

M25a28r93e82k 31J13a91n20e94č63k78a 1237906703511

Dotykáč do auta ani zadarmo. Zlatá klasická tlačítka. Cokoliv dotykového je problém nastavovat za jízdy, i když ta jednotlivá fiktivní tlačítka budou měnit strukturu povrchu, ale bude v nich stále spřaženo více funkcionalit s rozdílem tlaku nebo doby stisku, takže to bude to samé v bledě modrém, jako klasický dotykáč. Obávám se, že přichází doba, kdy se bude připlácet za klasické tlačítka v autě místo standardně dodávaného dotykáče na všechno.

+5/0
4.1.2016 23:54

M79a12r42t10i24n 64K29u15b88á24t 7601678187

Fuj, proboha nestrašte! ;-(

Ale ano, zlatá tlačítka, aby člověk opravdu cítil, že něco zmáčkl, a ne se jen dohadoval...

+1/0
5.1.2016 0:02

D34e77n83i59s 30W21i18t30z63k59u 3763581819627

a co tam chcete za jízdy asi tak nastavovat?

+1/0
5.1.2016 16:48

M26a26r69t54i37n 37K94a32r22á11s71e55k 1838604979884

V autě by podle mě neměl být žádný ovládací prvek, který vyžaduje víc pozornosti než je nutné. Čili ani tlačítka která po stisknutí nezústanou zamáčknutá, ale rozsvítí se na nich kontrolka. I to vyžaduje víc pozornosti, než něco, co zůstane ve stisknuté poloze a při dalším stisku zase vyleze. Teda jsou věci u kterých se tlačítko snese, jako je autorádio, kde odezvu slyším a které nemusím používat ve chvíli, kdy musím věnovat pozornost něčemu jinému. Ale blinkry u opelu astra H, spožděné a nespolehlivé reakce na ovládací prvky tempomatu a dalších levných řešení v tomtéž autě, nebo potřeba chodit do menu kvůli zapnutí klimatizace, to byl podle mě prů.er jak mraky. Kopat ze schodů člověka co to vymyslel a hned za ním všechny co mu to dovolili dotáhnout až na silnici.

Jo a rádio dotykovým displayem, co se dává do VW a škodovek, tak s jeho autory naložit stejně.

+2/0
4.1.2016 23:52

M92i16c51h34a11l 69P84a93v62l70á59t 9423583484829

Vse dulezite mate stejne na volantu a jeste navic dostupne i pres hlasove ovladani.

0/0
7.1.2016 15:20

M33a64r81t66i87n 72K53a16r40á80s39e55k 1718574579654

Jestli myslíte v té Astře, tak tam měly věci na volantu stejnou nespolehlivost, jako věci kolem volantu. Prostě občas se po krátkém stisknutí tlačítka nic nedělo a když si člověk chtěl být jistý, musel to zmáčknout třeba na sekundu.

A jestli myslíte ten VW, tak tam mám na volantu klakson.

Mimochodem, Vy považujete ovládání na volantu za nějakou výhodu? Já zatím nenašel ovládání na volantu, které by bylo příjemnéjší, nebo praktičtější, než na palubovce. Jo občas něco na páčkách pod volantem bývá dobře vymyšlené. Jako třeba tempomat v té astře a pak špatně udělané, jako tentýž tempomat v astře, jak už jsem psal, kvůli potřebě stisknout tlačítko na delší dobu, aby to zareagovalo.

0/0
8.1.2016 12:42

P68e64t70r 83B52a40u37d25i56š 7839591736666

To by mne zajímalo, kteří zákazníci dotykáče žádají. Nikdo, koho jsem o tom slyšel mluvit...

+1/0
4.1.2016 23:39

M88a62r62t88i31n 29K78a41r10á29s61e44k 1928294409394

Nikdo s pudem sebezáchovy nic takového nežádá, ale když výrobci napíšou že to zákazník žádá, můžou tam místo drahého mechanického vypínače dát levný display a z něj ovládat skoro všechno. Jo a když se podělá vypínač, tak se dá opravit, nebo vyměnit za čínský z autokelly. U centrální jednotky si pěkně pošupajdíte do značkového servisu, nebo ji od nich alespoň musíte koupit. Takže větší zisky z aut co už jsou prodané. Teda pokud se někdo nenaštve a namísto kdejaké na míru zbastlené jednotky za nemalé tisíce si tam nedá arduino za pár stovek a nezveřejní na webu program do něj.

+4/0
4.1.2016 23:57
Foto

M31i15l22o93š 18F88. 82P21e48c22h50a38r 3723261690565

Zřejmě ti samí, kteří si žádají separát a strouhanku v „uzeninách“.

+4/0
5.1.2016 0:14

V66l24a92s65t19i94m68i43l 15K89r33a69i63s89l 4944443945256

v čr mozná ne, v zahraničí všřím tomu že je spousta ulítlejch kteří to vyžadují (hlavně velké trhy - čína, rusko, usa)

+1/0
5.1.2016 8:16

V54o37j68t53a 50R80ů72t79a 9764821169376

Jen malý off-topic. Není tak úplně pravda, že by nešlo na dotykáči napsat SMSku poslepu. Stačí nastavit režim klávesnice klasická T9, vypnout autocorrect a aktivovat vibrace displeje.

S touhle kombinací píšu SMSky vesele poslepu dál..a to mám dotykáč :-P

0/0
4.1.2016 23:32

P13a37v13e91l 87N36e15v46e72č22e19ř53a60l 6122986584510

Auto vy mělo mít volant, pedály, pár potřebných ovladačů, které jdou ovládat intuitivně poslepu a hlavně řidiče s mozkem v hlavě. Ale to by bylo moc laciné a nešlo by s dobou obrazovek.

+2/−3
4.1.2016 23:23

J83i31ř54í 93M76a10t24ě28j 5964694527848

Docela mě zaráží, že na jednu stranu nesmím v autě držet v ruce "hovorové zařízení", v některých státech ani bagetu, či cigaretu, ale takovou ptákovinu, jako je dotykový displej, někdo schválil do provozu. 8-o8-o8-o

+12/−1
4.1.2016 23:12

R46a25d90i59m 97K61a30l41a60s 2960176172881

R^ To je naprosto správná a především logická připomínka.

+3/0
5.1.2016 10:38

Z78u81z25a58n10a 89Č77e72k30a35l97o83v82á 1187594121765

Dotykac v aute je fakt smrt. Mam nove Mondeo. Kdybych tusila, jaka je to pakarna, to ovladani vseho, tak ho vratim. Tisic kosmickych technologii, ale kdyz chci nastavit foukani luftu na sklo, do kabiny a na nohy, chce to dvakrat dotykac. Vyhrivani volantu totez. Fakt psycho. Co si nenaladim pred jizdou, to nemam. Uz bych to nechtela.

+17/−1
4.1.2016 22:29

M68a38r44e93k 86Z75a93h61r10a14d47i38l 6194339335471

To je slovník, proboha... :-/

0/−2
5.1.2016 7:30

M85a86r30e42k 13H48r69u61b17y 6727942651608

Skodovka totez. DesRv

0/0
5.1.2016 13:45

D23u78š21a80n 57P30e47š77e54k 3845939494640

Ve Škodovce se nastavuje částečně dotykově (v kombinaci s tlačítky jenom rádio (popř.navi), telefonování a komfortní funkce palubního počítače. Topení, klima a ventilace se naštěstí zatím nastavují klasicky.

+1/0
7.1.2016 16:56

M48i89l73o35š 90Z25e74l59e45n31d72a 7811445653898

Při čtení tohoto článku se mi vybavila nedávná cesta po jižní spojce v Praze. Kolem níž je odhadem každých 50m umístěn jeden bilbord. Uvědomil jsem si, že jsem min. 2 až 3 vteřiny čučel na bilbord abych ho přečetl místo toho abych sledoval cestu před sebou. Jak je možné, že s tím nikdo nic nedělá? Odpovím si sám: velké prachy. Přitom nikde v zahraničí není tolik bilbordů jak u nás. Smutné.

+10/−1
4.1.2016 20:08

F74i41l79i12p 98K94o48r89v67a26s 8376743134980

To je součást kauzy pražských stavebních předpisů. Prostě Krnda zastavila propracovaný předpisy co byly dělaný s architekty a měly smysl; a reálně by zvelebily prahu. Místo toho na schůzi prakticky bez diskuze zkusila prosadit jiný co vymyslela ona.

0/−1
4.1.2016 20:19

L18a42d45i48s63l82a30v 71H43r46ů13z50a 8851626430886

Je to dobře, jak jste sám zmínil, byla to opravdu velmi silná lobby architektů. A těch je v poslední době opravdu trochu moc, zejména vzhledem k jejich hlouposti spojené s arogancí a elitářstvím. Škod už i tak napáchali dost, třeba když nedávno vyškrtli plánované radiály v Praze. A nebude lehké po nich uklidit.

0/0
4.1.2016 22:45

J18o75h84a81n 86Z78i52n23g46e65l 7522504823661

Já si billboardu vůbec nevšimnu. Podvědomě jdou mimo mne. Natož, abych se snažil je přečíst.

0/0
4.1.2016 22:38

M74a86r10t56i45n 23K39a45r95á12s17e53k 1698464649944

Ani já ne. Ale když jsou ty malé reklamní panely na každém sloupu, je snadné mezi nimi přehlédnout dopravní značku. Ty jsou podle mě horší než billboardy.

+3/0
4.1.2016 23:38

K54a62m36i34l 36S29c97h28w26a31g63e92r 3343266275776

;-D No tak to jste asi ještě nejel na Slovensku po okrskách ;-D

+1/0
4.1.2016 23:44

M30a59r78e38k 62J84a16n96e75č78k40a 1887786793341

To ještě někoho dokáže zaujmout, aby na to musel koukat? :-)

+1/0
4.1.2016 23:51

M81i76l80o69š 97Z87e55l42e47n67d11a 7381295903758

Jasně že nekoukám na všechny ale občas mě ujede zrak na některý z nich.

0/0
5.1.2016 0:20

R51o71b84i88n 75Ž49i85ž84k66a 2908764306366

Teda nic ve zlém, ale pokud se nejste kvůli billboardům schopný dívat na silnici, možná byste neměl řídit. Protože když to nebudou billboardy, tak to bude mrak jiných věcí, které mohou upoutat a odvést vaši pozornost, takové město (pokud nejste zrovna v tunelu :-)) je nekončící zdroj zajímavých jevů :-)

0/0
5.1.2016 19:36

D59a49n67i38e46l 50P38u21m57p44a 7570784422134

Musím souhlasit, měl jsem dotykové autorádio se vším možným a radši jsem ho dal pryč. To rozptylování bylo fakt nebezpečné.

+6/0
4.1.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.