Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konečně bezpečný dotykový displej. Má tlačítka, která nahmatáte

Dotykové displeje do auta nepatří, řidiče hodně rozptylují, ale zákazníci je žádají a srovnávají s chytrými telefony. Ovládání dotykáče vyžaduje vždy oční kontrolu, nový vynález firmy Bosch by to měl změnit. Z obrazovky „vystoupí“ tlačítka, která nahmatáte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a39n 74D66l94o38u92h83ý 7584959280949

Zakaznici chteji "dotykace" v aute. No minimalne evropske automobilky se neptaji, ale diktuji! Dotykac v aute na ovladani radio,kamera,klima,esp,abs, rezim jizdy bych nechtel ani zadarmo!

+3/0
6.1.2016 9:41

R89o26b15i28n 40Ž47i61ž67k47a 2778384766186

Tohle už nějaká firma prezentovala před 4 lety prezentovala u mobilů nějaká firma s tím, že "příští rok se začne vyrábět". Od té doby na to čekám a furt nic, tak uvidíme co Bosch.

0/0
5.1.2016 19:48

D35e25n61i14s 97W44i74t72z86k15u 3823871429267

tak jsem schválně zjišťoval kolikrát za jízdy šáhnu na dotykáč a zjistil jsem, že ani jednou. navigaci používám v telefonu, tam je kvalitnější a aktuálnější

+1/0
5.1.2016 16:46

F63i65l23i42p 39T31ř13e21b20a 6723720268696

Což o to, ani by mi nevadilo, že na to musím koukat (upřímě, kdo ovládá mechanické rádio opravdu poslepu?).

Jenže na našich silnicích se dotykáč nedá za jízdy ovládat ani z pozice spolujezdce. Chybí zpětná vazba, chybí možnost tlačítko nahmatat a pak teprve zmáčknout.

Chcete přiblížit navigaci? Drc! Přepli jste rádio. Chcete přeladit rádio zpět? Drc! Voláte tchýni...

+4/0
5.1.2016 11:03

R92o22b70i96n 10Ž96i57ž69k23a 2408784606616

Spíš mi povězte kdo se potřebuje na mechanické rádio koukat. Mám tam nějakou složitost a stejně používám jen pět tlačítek. A nemluvě o situaci, kdy máte ovlada na volantu.

+2/0
5.1.2016 19:32

J52a31n 13K20o32n39v96a31l97i12n33k44a 5980551151235

Dotykové ovládání je moderní, ale zrovna při obsluze strojů je pěkně debilní. Nikdy jsem nechápal ty stesky "redaktorů" motoristických magazínů, že je všude moře tlačítek. Ergonomicky dobře zpracovaná palubní deska s dobře podsvětlenými tlačítky je daleko lepší než obludárium s gigantickým tabletem. Jedinou alternativu vidím v hlasovém ovládání.

+8/0
5.1.2016 7:31

R14a88d41i80m 73K81a59l25a17s 2810906832561

Přesně tak na tlačítka nedám dopustit a štvaly mě stejné výtky v některých testech.

+3/0
5.1.2016 10:37

M50a34r43e81k 76M77a80z18u98c49h 2426293483

A nebylo by rozumnější spíše vyvíjet hlasové asistenty jako v mobilech a info zobrazovat na přístrojích nebo promítat na čelní sklo?A pokud by se to bralo do důsledku tak mimo nastavování teploty a usměrnění vzduchu nemá co kdo za jízdy někde něco vyťukávat.

+1/0
5.1.2016 6:20

T94o20m46á62š 11V51e52s55e19l51ý 5475798860709

Siri, brzdi ;-D

0/0
5.1.2016 15:05

L70i86b13o50r 48S22o73u57s76e89d62í31k 4763338151141

Renault Koleos - muze si o Renaultech rikat kdo chce co chce, ale krome dotykoveho displeje se daji vsechny funkce ovladat joystykem a tlacitky v miste, kde byva rucni brzda. Je to krasne intuitivni, na nauceni mi stacilo par km. Ovsem je treba obrazovku sledovat, ale to se musi i pri ovladani klasickych tlacitek.

0/0
5.1.2016 1:03
Foto

M48i97l61o35š 86F49. 78P53e79c48h41a10r 3413811940115

Už o tom čtu pár let; konečně.

Až to bude v mobilech a za přijatelnou cenu, asi si pořídím první dotykáč. Zatím spokojeně odolávám.

+1/0
5.1.2016 0:15

M89a17r19e31k 95J97a92n16e73č46k43a 1557106793731

Dotykáč do auta ani zadarmo. Zlatá klasická tlačítka. Cokoliv dotykového je problém nastavovat za jízdy, i když ta jednotlivá fiktivní tlačítka budou měnit strukturu povrchu, ale bude v nich stále spřaženo více funkcionalit s rozdílem tlaku nebo doby stisku, takže to bude to samé v bledě modrém, jako klasický dotykáč. Obávám se, že přichází doba, kdy se bude připlácet za klasické tlačítka v autě místo standardně dodávaného dotykáče na všechno.

+5/0
4.1.2016 23:54

M28a50r14t12i48n 27K61u82b31á17t 7581698987

Fuj, proboha nestrašte! ;-(

Ale ano, zlatá tlačítka, aby člověk opravdu cítil, že něco zmáčkl, a ne se jen dohadoval...

+1/0
5.1.2016 0:02

D80e72n26i93s 94W60i41t69z23k82u 3183491149557

a co tam chcete za jízdy asi tak nastavovat?

+1/0
5.1.2016 16:48

M61a49r16t33i53n 10K74a22r59á36s78e55k 1828384339874

V autě by podle mě neměl být žádný ovládací prvek, který vyžaduje víc pozornosti než je nutné. Čili ani tlačítka která po stisknutí nezústanou zamáčknutá, ale rozsvítí se na nich kontrolka. I to vyžaduje víc pozornosti, než něco, co zůstane ve stisknuté poloze a při dalším stisku zase vyleze. Teda jsou věci u kterých se tlačítko snese, jako je autorádio, kde odezvu slyším a které nemusím používat ve chvíli, kdy musím věnovat pozornost něčemu jinému. Ale blinkry u opelu astra H, spožděné a nespolehlivé reakce na ovládací prvky tempomatu a dalších levných řešení v tomtéž autě, nebo potřeba chodit do menu kvůli zapnutí klimatizace, to byl podle mě prů.er jak mraky. Kopat ze schodů člověka co to vymyslel a hned za ním všechny co mu to dovolili dotáhnout až na silnici.

Jo a rádio dotykovým displayem, co se dává do VW a škodovek, tak s jeho autory naložit stejně.

+2/0
4.1.2016 23:52

M23i46c38h93a34l 10P30a48v60l49á48t 9143143664949

Vse dulezite mate stejne na volantu a jeste navic dostupne i pres hlasove ovladani.

0/0
7.1.2016 15:20

M62a44r71t10i43n 25K83a15r69á34s68e23k 1888244489764

Jestli myslíte v té Astře, tak tam měly věci na volantu stejnou nespolehlivost, jako věci kolem volantu. Prostě občas se po krátkém stisknutí tlačítka nic nedělo a když si člověk chtěl být jistý, musel to zmáčknout třeba na sekundu.

A jestli myslíte ten VW, tak tam mám na volantu klakson.

Mimochodem, Vy považujete ovládání na volantu za nějakou výhodu? Já zatím nenašel ovládání na volantu, které by bylo příjemnéjší, nebo praktičtější, než na palubovce. Jo občas něco na páčkách pod volantem bývá dobře vymyšlené. Jako třeba tempomat v té astře a pak špatně udělané, jako tentýž tempomat v astře, jak už jsem psal, kvůli potřebě stisknout tlačítko na delší dobu, aby to zareagovalo.

0/0
8.1.2016 12:42

P12e45t35r 69B71a21u20d31i60š 7289661716146

To by mne zajímalo, kteří zákazníci dotykáče žádají. Nikdo, koho jsem o tom slyšel mluvit...

+1/0
4.1.2016 23:39

M61a70r17t91i41n 26K21a21r38á89s71e39k 1408674689644

Nikdo s pudem sebezáchovy nic takového nežádá, ale když výrobci napíšou že to zákazník žádá, můžou tam místo drahého mechanického vypínače dát levný display a z něj ovládat skoro všechno. Jo a když se podělá vypínač, tak se dá opravit, nebo vyměnit za čínský z autokelly. U centrální jednotky si pěkně pošupajdíte do značkového servisu, nebo ji od nich alespoň musíte koupit. Takže větší zisky z aut co už jsou prodané. Teda pokud se někdo nenaštve a namísto kdejaké na míru zbastlené jednotky za nemalé tisíce si tam nedá arduino za pár stovek a nezveřejní na webu program do něj.

+4/0
4.1.2016 23:57
Foto

M86i41l33o21š 71F45. 67P78e96c32h50a33r 3503481240575

Zřejmě ti samí, kteří si žádají separát a strouhanku v „uzeninách“.

+4/0
5.1.2016 0:14

V21l11a17s63t60i30m56i97l 37K64r73a54i62s40l 4404523505656

v čr mozná ne, v zahraničí všřím tomu že je spousta ulítlejch kteří to vyžadují (hlavně velké trhy - čína, rusko, usa)

+1/0
5.1.2016 8:16

V72o86j43t60a 41R25ů12t38a 9944181759876

Jen malý off-topic. Není tak úplně pravda, že by nešlo na dotykáči napsat SMSku poslepu. Stačí nastavit režim klávesnice klasická T9, vypnout autocorrect a aktivovat vibrace displeje.

S touhle kombinací píšu SMSky vesele poslepu dál..a to mám dotykáč :-P

0/0
4.1.2016 23:32

P69a88v74e24l 27N39e59v15e14č66e83ř35a83l 6162706224250

Auto vy mělo mít volant, pedály, pár potřebných ovladačů, které jdou ovládat intuitivně poslepu a hlavně řidiče s mozkem v hlavě. Ale to by bylo moc laciné a nešlo by s dobou obrazovek.

+2/−3
4.1.2016 23:23

J66i91ř96í 81M84a75t37ě23j 5604694907608

Docela mě zaráží, že na jednu stranu nesmím v autě držet v ruce "hovorové zařízení", v některých státech ani bagetu, či cigaretu, ale takovou ptákovinu, jako je dotykový displej, někdo schválil do provozu. 8-o8-o8-o

+12/−1
4.1.2016 23:12

R32a35d48i31m 48K94a84l79a48s 2220116922451

R^ To je naprosto správná a především logická připomínka.

+3/0
5.1.2016 10:38

Z60u16z12a18n75a 34Č54e88k23a38l26o78v15á 1847234471105

Dotykac v aute je fakt smrt. Mam nove Mondeo. Kdybych tusila, jaka je to pakarna, to ovladani vseho, tak ho vratim. Tisic kosmickych technologii, ale kdyz chci nastavit foukani luftu na sklo, do kabiny a na nohy, chce to dvakrat dotykac. Vyhrivani volantu totez. Fakt psycho. Co si nenaladim pred jizdou, to nemam. Uz bych to nechtela.

+17/−1
4.1.2016 22:29

M65a69r67e53k 81Z40a45h13r44a21d85i42l 6754539895141

To je slovník, proboha... :-/

0/−2
5.1.2016 7:30

M46a33r68e35k 15H84r44u46b71y 6187962311528

Skodovka totez. DesRv

0/0
5.1.2016 13:45

D42u19š71a41n 47P56e41š34e90k 3785749654140

Ve Škodovce se nastavuje částečně dotykově (v kombinaci s tlačítky jenom rádio (popř.navi), telefonování a komfortní funkce palubního počítače. Topení, klima a ventilace se naštěstí zatím nastavují klasicky.

+1/0
7.1.2016 16:56

M40i22l68o55š 46Z83e35l74e68n60d53a 7211945803348

Při čtení tohoto článku se mi vybavila nedávná cesta po jižní spojce v Praze. Kolem níž je odhadem každých 50m umístěn jeden bilbord. Uvědomil jsem si, že jsem min. 2 až 3 vteřiny čučel na bilbord abych ho přečetl místo toho abych sledoval cestu před sebou. Jak je možné, že s tím nikdo nic nedělá? Odpovím si sám: velké prachy. Přitom nikde v zahraničí není tolik bilbordů jak u nás. Smutné.

+10/−1
4.1.2016 20:08

F31i81l72i43p 23K60o11r12v23a10s 8376963584790

To je součást kauzy pražských stavebních předpisů. Prostě Krnda zastavila propracovaný předpisy co byly dělaný s architekty a měly smysl; a reálně by zvelebily prahu. Místo toho na schůzi prakticky bez diskuze zkusila prosadit jiný co vymyslela ona.

0/−1
4.1.2016 20:19

L54a53d92i68s10l53a32v 77H25r70ů22z95a 8761736570276

Je to dobře, jak jste sám zmínil, byla to opravdu velmi silná lobby architektů. A těch je v poslední době opravdu trochu moc, zejména vzhledem k jejich hlouposti spojené s arogancí a elitářstvím. Škod už i tak napáchali dost, třeba když nedávno vyškrtli plánované radiály v Praze. A nebude lehké po nich uklidit.

0/0
4.1.2016 22:45

J30o52h74a17n 12Z18i16n40g52e53l 7392204543551

Já si billboardu vůbec nevšimnu. Podvědomě jdou mimo mne. Natož, abych se snažil je přečíst.

0/0
4.1.2016 22:38

M19a85r76t94i24n 16K60a52r94á36s12e53k 1668114319274

Ani já ne. Ale když jsou ty malé reklamní panely na každém sloupu, je snadné mezi nimi přehlédnout dopravní značku. Ty jsou podle mě horší než billboardy.

+3/0
4.1.2016 23:38

K82a37m53i95l 79S84c32h50w76a46g47e61r 3263556245216

;-D No tak to jste asi ještě nejel na Slovensku po okrskách ;-D

+1/0
4.1.2016 23:44

M32a68r61e35k 28J81a58n51e65č76k56a 1477156583501

To ještě někoho dokáže zaujmout, aby na to musel koukat? :-)

+1/0
4.1.2016 23:51

M14i19l34o69š 11Z66e57l74e33n63d35a 7271775673978

Jasně že nekoukám na všechny ale občas mě ujede zrak na některý z nich.

0/0
5.1.2016 0:20

R36o48b22i89n 30Ž96i49ž94k98a 2108774116396

Teda nic ve zlém, ale pokud se nejste kvůli billboardům schopný dívat na silnici, možná byste neměl řídit. Protože když to nebudou billboardy, tak to bude mrak jiných věcí, které mohou upoutat a odvést vaši pozornost, takové město (pokud nejste zrovna v tunelu :-)) je nekončící zdroj zajímavých jevů :-)

0/0
5.1.2016 19:36

D12a37n83i45e28l 94P43u52m90p85a 7230544732934

Musím souhlasit, měl jsem dotykové autorádio se vším možným a radši jsem ho dal pryč. To rozptylování bylo fakt nebezpečné.

+6/0
4.1.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.