Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konečně bezpečný dotykový displej. Má tlačítka, která nahmatáte

Dotykové displeje do auta nepatří, řidiče hodně rozptylují, ale zákazníci je žádají a srovnávají s chytrými telefony. Ovládání dotykáče vyžaduje vždy oční kontrolu, nový vynález firmy Bosch by to měl změnit. Z obrazovky „vystoupí“ tlačítka, která nahmatáte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a78n 64D97l83o49u64h10ý 7364859110629

Zakaznici chteji "dotykace" v aute. No minimalne evropske automobilky se neptaji, ale diktuji! Dotykac v aute na ovladani radio,kamera,klima,esp,abs, rezim jizdy bych nechtel ani zadarmo!

+3/0
6.1.2016 9:41

R34o91b97i31n 79Ž25i72ž15k20a 2258814256726

Tohle už nějaká firma prezentovala před 4 lety prezentovala u mobilů nějaká firma s tím, že "příští rok se začne vyrábět". Od té doby na to čekám a furt nic, tak uvidíme co Bosch.

0/0
5.1.2016 19:48

D40e78n56i85s 52W63i22t67z49k12u 3663431719797

tak jsem schválně zjišťoval kolikrát za jízdy šáhnu na dotykáč a zjistil jsem, že ani jednou. navigaci používám v telefonu, tam je kvalitnější a aktuálnější

+1/0
5.1.2016 16:46


F26i94l97i88p 32T63ř84e80b88a 6853170378636

Což o to, ani by mi nevadilo, že na to musím koukat (upřímě, kdo ovládá mechanické rádio opravdu poslepu?).

Jenže na našich silnicích se dotykáč nedá za jízdy ovládat ani z pozice spolujezdce. Chybí zpětná vazba, chybí možnost tlačítko nahmatat a pak teprve zmáčknout.

Chcete přiblížit navigaci? Drc! Přepli jste rádio. Chcete přeladit rádio zpět? Drc! Voláte tchýni...

+4/0
5.1.2016 11:03

R16o55b58i44n 62Ž81i82ž21k19a 2858534496436

Spíš mi povězte kdo se potřebuje na mechanické rádio koukat. Mám tam nějakou složitost a stejně používám jen pět tlačítek. A nemluvě o situaci, kdy máte ovlada na volantu.

+2/0
5.1.2016 19:32

J47a49n 65K52o95n63v45a53l91i87n24k27a 5910911181545

Dotykové ovládání je moderní, ale zrovna při obsluze strojů je pěkně debilní. Nikdy jsem nechápal ty stesky "redaktorů" motoristických magazínů, že je všude moře tlačítek. Ergonomicky dobře zpracovaná palubní deska s dobře podsvětlenými tlačítky je daleko lepší než obludárium s gigantickým tabletem. Jedinou alternativu vidím v hlasovém ovládání.

+8/0
5.1.2016 7:31

R97a66d10i44m 35K58a61l92a52s 2320806882961

Přesně tak na tlačítka nedám dopustit a štvaly mě stejné výtky v některých testech.

+3/0
5.1.2016 10:37

M15a84r21e45k 82M30a47z40u32c42h 2216723273

A nebylo by rozumnější spíše vyvíjet hlasové asistenty jako v mobilech a info zobrazovat na přístrojích nebo promítat na čelní sklo?A pokud by se to bralo do důsledku tak mimo nastavování teploty a usměrnění vzduchu nemá co kdo za jízdy někde něco vyťukávat.

+1/0
5.1.2016 6:20

T62o63m70á29š 44V88e89s13e64l87ý 5855498980219

Siri, brzdi ;-D

0/0
5.1.2016 15:05

L90i14b58o52r 40S64o63u94s82e38d15í56k 4193878171661

Renault Koleos - muze si o Renaultech rikat kdo chce co chce, ale krome dotykoveho displeje se daji vsechny funkce ovladat joystykem a tlacitky v miste, kde byva rucni brzda. Je to krasne intuitivni, na nauceni mi stacilo par km. Ovsem je treba obrazovku sledovat, ale to se musi i pri ovladani klasickych tlacitek.

0/0
5.1.2016 1:03
Foto

M44i66l32o61š 40F97. 38P81e13c45h10a16r 3123301330595

Už o tom čtu pár let; konečně.

Až to bude v mobilech a za přijatelnou cenu, asi si pořídím první dotykáč. Zatím spokojeně odolávám.

+1/0
5.1.2016 0:15

M42a30r35e48k 28J82a68n42e62č98k68a 1877896393421

Dotykáč do auta ani zadarmo. Zlatá klasická tlačítka. Cokoliv dotykového je problém nastavovat za jízdy, i když ta jednotlivá fiktivní tlačítka budou měnit strukturu povrchu, ale bude v nich stále spřaženo více funkcionalit s rozdílem tlaku nebo doby stisku, takže to bude to samé v bledě modrém, jako klasický dotykáč. Obávám se, že přichází doba, kdy se bude připlácet za klasické tlačítka v autě místo standardně dodávaného dotykáče na všechno.

+5/0
4.1.2016 23:54

M80a24r56t30i51n 81K75u58b60á15t 7301698377

Fuj, proboha nestrašte! ;-(

Ale ano, zlatá tlačítka, aby člověk opravdu cítil, že něco zmáčkl, a ne se jen dohadoval...

+1/0
5.1.2016 0:02

D28e62n87i79s 18W80i95t75z66k80u 3273261829637

a co tam chcete za jízdy asi tak nastavovat?

+1/0
5.1.2016 16:48

M29a76r98t69i93n 22K16a67r34á86s72e13k 1188594549754

V autě by podle mě neměl být žádný ovládací prvek, který vyžaduje víc pozornosti než je nutné. Čili ani tlačítka která po stisknutí nezústanou zamáčknutá, ale rozsvítí se na nich kontrolka. I to vyžaduje víc pozornosti, než něco, co zůstane ve stisknuté poloze a při dalším stisku zase vyleze. Teda jsou věci u kterých se tlačítko snese, jako je autorádio, kde odezvu slyším a které nemusím používat ve chvíli, kdy musím věnovat pozornost něčemu jinému. Ale blinkry u opelu astra H, spožděné a nespolehlivé reakce na ovládací prvky tempomatu a dalších levných řešení v tomtéž autě, nebo potřeba chodit do menu kvůli zapnutí klimatizace, to byl podle mě prů.er jak mraky. Kopat ze schodů člověka co to vymyslel a hned za ním všechny co mu to dovolili dotáhnout až na silnici.

Jo a rádio dotykovým displayem, co se dává do VW a škodovek, tak s jeho autory naložit stejně.

+2/0
4.1.2016 23:52

M87i22c62h97a14l 44P45a79v17l81á57t 9453143574759

Vse dulezite mate stejne na volantu a jeste navic dostupne i pres hlasove ovladani.

0/0
7.1.2016 15:20

M13a35r98t21i39n 83K16a59r75á25s21e94k 1628924449774

Jestli myslíte v té Astře, tak tam měly věci na volantu stejnou nespolehlivost, jako věci kolem volantu. Prostě občas se po krátkém stisknutí tlačítka nic nedělo a když si člověk chtěl být jistý, musel to zmáčknout třeba na sekundu.

A jestli myslíte ten VW, tak tam mám na volantu klakson.

Mimochodem, Vy považujete ovládání na volantu za nějakou výhodu? Já zatím nenašel ovládání na volantu, které by bylo příjemnéjší, nebo praktičtější, než na palubovce. Jo občas něco na páčkách pod volantem bývá dobře vymyšlené. Jako třeba tempomat v té astře a pak špatně udělané, jako tentýž tempomat v astře, jak už jsem psal, kvůli potřebě stisknout tlačítko na delší dobu, aby to zareagovalo.

0/0
8.1.2016 12:42

P87e26t22r 14B39a13u29d65i25š 7429621886866

To by mne zajímalo, kteří zákazníci dotykáče žádají. Nikdo, koho jsem o tom slyšel mluvit...

+1/0
4.1.2016 23:39

M39a58r31t30i39n 96K98a82r60á42s46e14k 1168124329884

Nikdo s pudem sebezáchovy nic takového nežádá, ale když výrobci napíšou že to zákazník žádá, můžou tam místo drahého mechanického vypínače dát levný display a z něj ovládat skoro všechno. Jo a když se podělá vypínač, tak se dá opravit, nebo vyměnit za čínský z autokelly. U centrální jednotky si pěkně pošupajdíte do značkového servisu, nebo ji od nich alespoň musíte koupit. Takže větší zisky z aut co už jsou prodané. Teda pokud se někdo nenaštve a namísto kdejaké na míru zbastlené jednotky za nemalé tisíce si tam nedá arduino za pár stovek a nezveřejní na webu program do něj.

+4/0
4.1.2016 23:57
Foto

M32i50l26o23š 46F78. 56P87e44c70h73a31r 3783551240515

Zřejmě ti samí, kteří si žádají separát a strouhanku v „uzeninách“.

+4/0
5.1.2016 0:14

V52l69a88s84t62i72m42i63l 47K78r15a64i79s66l 4344963265426

v čr mozná ne, v zahraničí všřím tomu že je spousta ulítlejch kteří to vyžadují (hlavně velké trhy - čína, rusko, usa)

+1/0
5.1.2016 8:16

V35o19j21t72a 72R91ů79t74a 9414931359356

Jen malý off-topic. Není tak úplně pravda, že by nešlo na dotykáči napsat SMSku poslepu. Stačí nastavit režim klávesnice klasická T9, vypnout autocorrect a aktivovat vibrace displeje.

S touhle kombinací píšu SMSky vesele poslepu dál..a to mám dotykáč :-P

0/0
4.1.2016 23:32

P60a80v85e32l 62N62e42v43e13č69e77ř82a59l 6982106504330

Auto vy mělo mít volant, pedály, pár potřebných ovladačů, které jdou ovládat intuitivně poslepu a hlavně řidiče s mozkem v hlavě. Ale to by bylo moc laciné a nešlo by s dobou obrazovek.

+2/−3
4.1.2016 23:23

J63i13ř48í 34M61a22t87ě41j 5414964257918

Docela mě zaráží, že na jednu stranu nesmím v autě držet v ruce "hovorové zařízení", v některých státech ani bagetu, či cigaretu, ale takovou ptákovinu, jako je dotykový displej, někdo schválil do provozu. 8-o8-o8-o

+12/−1
4.1.2016 23:12

R82a97d11i68m 21K52a54l82a93s 2440716432831

R^ To je naprosto správná a především logická připomínka.

+3/0
5.1.2016 10:38

Z98u32z49a43n88a 23Č92e79k33a18l39o32v85á 1367284721445

Dotykac v aute je fakt smrt. Mam nove Mondeo. Kdybych tusila, jaka je to pakarna, to ovladani vseho, tak ho vratim. Tisic kosmickych technologii, ale kdyz chci nastavit foukani luftu na sklo, do kabiny a na nohy, chce to dvakrat dotykac. Vyhrivani volantu totez. Fakt psycho. Co si nenaladim pred jizdou, to nemam. Uz bych to nechtela.

+17/−1
4.1.2016 22:29

M30a31r44e27k 21Z86a79h81r90a86d56i95l 6494699685761

To je slovník, proboha... :-/

0/−2
5.1.2016 7:30

M89a77r22e65k 91H96r17u12b97y 6127732921388

Skodovka totez. DesRv

0/0
5.1.2016 13:45

D88u65š27a63n 30P10e50š22e49k 3815209624630

Ve Škodovce se nastavuje částečně dotykově (v kombinaci s tlačítky jenom rádio (popř.navi), telefonování a komfortní funkce palubního počítače. Topení, klima a ventilace se naštěstí zatím nastavují klasicky.

+1/0
7.1.2016 16:56

M17i31l16o32š 36Z68e69l62e19n46d50a 7591785383338

Při čtení tohoto článku se mi vybavila nedávná cesta po jižní spojce v Praze. Kolem níž je odhadem každých 50m umístěn jeden bilbord. Uvědomil jsem si, že jsem min. 2 až 3 vteřiny čučel na bilbord abych ho přečetl místo toho abych sledoval cestu před sebou. Jak je možné, že s tím nikdo nic nedělá? Odpovím si sám: velké prachy. Přitom nikde v zahraničí není tolik bilbordů jak u nás. Smutné.

+10/−1
4.1.2016 20:08

F37i25l22i83p 15K87o61r96v89a78s 8846483684350

To je součást kauzy pražských stavebních předpisů. Prostě Krnda zastavila propracovaný předpisy co byly dělaný s architekty a měly smysl; a reálně by zvelebily prahu. Místo toho na schůzi prakticky bez diskuze zkusila prosadit jiný co vymyslela ona.

0/−1
4.1.2016 20:19

L76a38d40i54s38l43a98v 79H91r79ů47z34a 8671366550806

Je to dobře, jak jste sám zmínil, byla to opravdu velmi silná lobby architektů. A těch je v poslední době opravdu trochu moc, zejména vzhledem k jejich hlouposti spojené s arogancí a elitářstvím. Škod už i tak napáchali dost, třeba když nedávno vyškrtli plánované radiály v Praze. A nebude lehké po nich uklidit.

0/0
4.1.2016 22:45

J23o70h31a21n 87Z21i66n97g78e57l 7282694183411

Já si billboardu vůbec nevšimnu. Podvědomě jdou mimo mne. Natož, abych se snažil je přečíst.

0/0
4.1.2016 22:38

M57a82r30t93i83n 68K22a29r33á10s89e37k 1448294149664

Ani já ne. Ale když jsou ty malé reklamní panely na každém sloupu, je snadné mezi nimi přehlédnout dopravní značku. Ty jsou podle mě horší než billboardy.

+3/0
4.1.2016 23:38

K63a92m70i44l 96S71c77h47w23a88g26e73r 3553596855806

;-D No tak to jste asi ještě nejel na Slovensku po okrskách ;-D

+1/0
4.1.2016 23:44

M20a83r47e89k 50J47a41n71e22č10k51a 1967216973831

To ještě někoho dokáže zaujmout, aby na to musel koukat? :-)

+1/0
4.1.2016 23:51

M31i78l74o89š 63Z75e47l96e60n21d52a 7561705783958

Jasně že nekoukám na všechny ale občas mě ujede zrak na některý z nich.

0/0
5.1.2016 0:20

R54o77b49i13n 56Ž34i45ž65k76a 2238554396716

Teda nic ve zlém, ale pokud se nejste kvůli billboardům schopný dívat na silnici, možná byste neměl řídit. Protože když to nebudou billboardy, tak to bude mrak jiných věcí, které mohou upoutat a odvést vaši pozornost, takové město (pokud nejste zrovna v tunelu :-)) je nekončící zdroj zajímavých jevů :-)

0/0
5.1.2016 19:36

D84a70n36i49e11l 89P41u51m75p84a 7940264432464

Musím souhlasit, měl jsem dotykové autorádio se vším možným a radši jsem ho dal pryč. To rozptylování bylo fakt nebezpečné.

+6/0
4.1.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.