Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konečně bezpečný dotykový displej. Má tlačítka, která nahmatáte

Dotykové displeje do auta nepatří, řidiče hodně rozptylují, ale zákazníci je žádají a srovnávají s chytrými telefony. Ovládání dotykáče vyžaduje vždy oční kontrolu, nový vynález firmy Bosch by to měl změnit. Z obrazovky „vystoupí“ tlačítka, která nahmatáte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a70n 66D19l20o81u40h20ý 7234819230709

Zakaznici chteji "dotykace" v aute. No minimalne evropske automobilky se neptaji, ale diktuji! Dotykac v aute na ovladani radio,kamera,klima,esp,abs, rezim jizdy bych nechtel ani zadarmo!

+3/0
6.1.2016 9:41

R95o11b27i15n 65Ž13i59ž50k94a 2838854476716

Tohle už nějaká firma prezentovala před 4 lety prezentovala u mobilů nějaká firma s tím, že "příští rok se začne vyrábět". Od té doby na to čekám a furt nic, tak uvidíme co Bosch.

0/0
5.1.2016 19:48

D52e21n69i68s 82W71i71t87z13k33u 3293411889727

tak jsem schválně zjišťoval kolikrát za jízdy šáhnu na dotykáč a zjistil jsem, že ani jednou. navigaci používám v telefonu, tam je kvalitnější a aktuálnější

+1/0
5.1.2016 16:46


F40i25l93i46p 61T82ř43e25b76a 6143310248106

Což o to, ani by mi nevadilo, že na to musím koukat (upřímě, kdo ovládá mechanické rádio opravdu poslepu?).

Jenže na našich silnicích se dotykáč nedá za jízdy ovládat ani z pozice spolujezdce. Chybí zpětná vazba, chybí možnost tlačítko nahmatat a pak teprve zmáčknout.

Chcete přiblížit navigaci? Drc! Přepli jste rádio. Chcete přeladit rádio zpět? Drc! Voláte tchýni...

+4/0
5.1.2016 11:03

R70o43b90i55n 86Ž80i71ž47k39a 2298504546976

Spíš mi povězte kdo se potřebuje na mechanické rádio koukat. Mám tam nějakou složitost a stejně používám jen pět tlačítek. A nemluvě o situaci, kdy máte ovlada na volantu.

+2/0
5.1.2016 19:32

J51a98n 18K96o92n84v34a24l85i19n79k89a 5480851881185

Dotykové ovládání je moderní, ale zrovna při obsluze strojů je pěkně debilní. Nikdy jsem nechápal ty stesky "redaktorů" motoristických magazínů, že je všude moře tlačítek. Ergonomicky dobře zpracovaná palubní deska s dobře podsvětlenými tlačítky je daleko lepší než obludárium s gigantickým tabletem. Jedinou alternativu vidím v hlasovém ovládání.

+8/0
5.1.2016 7:31

R94a92d63i61m 56K70a26l69a42s 2720546172111

Přesně tak na tlačítka nedám dopustit a štvaly mě stejné výtky v některých testech.

+3/0
5.1.2016 10:37

M92a84r73e95k 17M84a91z25u67c16h 2376393753

A nebylo by rozumnější spíše vyvíjet hlasové asistenty jako v mobilech a info zobrazovat na přístrojích nebo promítat na čelní sklo?A pokud by se to bralo do důsledku tak mimo nastavování teploty a usměrnění vzduchu nemá co kdo za jízdy někde něco vyťukávat.

+1/0
5.1.2016 6:20

T56o56m80á75š 96V42e85s57e30l33ý 5565898450939

Siri, brzdi ;-D

0/0
5.1.2016 15:05

L38i91b37o60r 22S78o17u84s26e93d25í52k 4783148251791

Renault Koleos - muze si o Renaultech rikat kdo chce co chce, ale krome dotykoveho displeje se daji vsechny funkce ovladat joystykem a tlacitky v miste, kde byva rucni brzda. Je to krasne intuitivni, na nauceni mi stacilo par km. Ovsem je treba obrazovku sledovat, ale to se musi i pri ovladani klasickych tlacitek.

0/0
5.1.2016 1:03
Foto

M35i56l34o27š 93F68. 23P60e96c57h73a24r 3443641500485

Už o tom čtu pár let; konečně.

Až to bude v mobilech a za přijatelnou cenu, asi si pořídím první dotykáč. Zatím spokojeně odolávám.

+1/0
5.1.2016 0:15

M26a48r97e86k 74J78a75n27e96č49k71a 1647806803891

Dotykáč do auta ani zadarmo. Zlatá klasická tlačítka. Cokoliv dotykového je problém nastavovat za jízdy, i když ta jednotlivá fiktivní tlačítka budou měnit strukturu povrchu, ale bude v nich stále spřaženo více funkcionalit s rozdílem tlaku nebo doby stisku, takže to bude to samé v bledě modrém, jako klasický dotykáč. Obávám se, že přichází doba, kdy se bude připlácet za klasické tlačítka v autě místo standardně dodávaného dotykáče na všechno.

+5/0
4.1.2016 23:54

M17a53r15t53i31n 42K20u76b43á32t 7241108247

Fuj, proboha nestrašte! ;-(

Ale ano, zlatá tlačítka, aby člověk opravdu cítil, že něco zmáčkl, a ne se jen dohadoval...

+1/0
5.1.2016 0:02

D31e42n69i80s 39W74i14t61z64k27u 3913591779587

a co tam chcete za jízdy asi tak nastavovat?

+1/0
5.1.2016 16:48

M10a96r29t50i94n 26K75a83r17á90s58e95k 1268824389314

V autě by podle mě neměl být žádný ovládací prvek, který vyžaduje víc pozornosti než je nutné. Čili ani tlačítka která po stisknutí nezústanou zamáčknutá, ale rozsvítí se na nich kontrolka. I to vyžaduje víc pozornosti, než něco, co zůstane ve stisknuté poloze a při dalším stisku zase vyleze. Teda jsou věci u kterých se tlačítko snese, jako je autorádio, kde odezvu slyším a které nemusím používat ve chvíli, kdy musím věnovat pozornost něčemu jinému. Ale blinkry u opelu astra H, spožděné a nespolehlivé reakce na ovládací prvky tempomatu a dalších levných řešení v tomtéž autě, nebo potřeba chodit do menu kvůli zapnutí klimatizace, to byl podle mě prů.er jak mraky. Kopat ze schodů člověka co to vymyslel a hned za ním všechny co mu to dovolili dotáhnout až na silnici.

Jo a rádio dotykovým displayem, co se dává do VW a škodovek, tak s jeho autory naložit stejně.

+2/0
4.1.2016 23:52

M52i52c64h74a12l 74P16a12v83l50á16t 9843543874869

Vse dulezite mate stejne na volantu a jeste navic dostupne i pres hlasove ovladani.

0/0
7.1.2016 15:20

M60a71r64t61i75n 46K13a72r14á96s55e57k 1618884799774

Jestli myslíte v té Astře, tak tam měly věci na volantu stejnou nespolehlivost, jako věci kolem volantu. Prostě občas se po krátkém stisknutí tlačítka nic nedělo a když si člověk chtěl být jistý, musel to zmáčknout třeba na sekundu.

A jestli myslíte ten VW, tak tam mám na volantu klakson.

Mimochodem, Vy považujete ovládání na volantu za nějakou výhodu? Já zatím nenašel ovládání na volantu, které by bylo příjemnéjší, nebo praktičtější, než na palubovce. Jo občas něco na páčkách pod volantem bývá dobře vymyšlené. Jako třeba tempomat v té astře a pak špatně udělané, jako tentýž tempomat v astře, jak už jsem psal, kvůli potřebě stisknout tlačítko na delší dobu, aby to zareagovalo.

0/0
8.1.2016 12:42

P86e78t36r 94B48a17u23d82i96š 7319221486216

To by mne zajímalo, kteří zákazníci dotykáče žádají. Nikdo, koho jsem o tom slyšel mluvit...

+1/0
4.1.2016 23:39

M74a68r97t62i12n 71K45a53r28á75s54e16k 1488914709144

Nikdo s pudem sebezáchovy nic takového nežádá, ale když výrobci napíšou že to zákazník žádá, můžou tam místo drahého mechanického vypínače dát levný display a z něj ovládat skoro všechno. Jo a když se podělá vypínač, tak se dá opravit, nebo vyměnit za čínský z autokelly. U centrální jednotky si pěkně pošupajdíte do značkového servisu, nebo ji od nich alespoň musíte koupit. Takže větší zisky z aut co už jsou prodané. Teda pokud se někdo nenaštve a namísto kdejaké na míru zbastlené jednotky za nemalé tisíce si tam nedá arduino za pár stovek a nezveřejní na webu program do něj.

+4/0
4.1.2016 23:57
Foto

M29i57l49o93š 70F37. 97P75e60c91h22a64r 3513771770245

Zřejmě ti samí, kteří si žádají separát a strouhanku v „uzeninách“.

+4/0
5.1.2016 0:14

V89l33a92s32t85i59m98i86l 18K42r42a59i59s49l 4424673315226

v čr mozná ne, v zahraničí všřím tomu že je spousta ulítlejch kteří to vyžadují (hlavně velké trhy - čína, rusko, usa)

+1/0
5.1.2016 8:16

V91o12j64t98a 26R13ů41t10a 9864501789336

Jen malý off-topic. Není tak úplně pravda, že by nešlo na dotykáči napsat SMSku poslepu. Stačí nastavit režim klávesnice klasická T9, vypnout autocorrect a aktivovat vibrace displeje.

S touhle kombinací píšu SMSky vesele poslepu dál..a to mám dotykáč :-P

0/0
4.1.2016 23:32

P88a76v97e75l 91N58e67v76e81č42e97ř50a17l 6622946644250

Auto vy mělo mít volant, pedály, pár potřebných ovladačů, které jdou ovládat intuitivně poslepu a hlavně řidiče s mozkem v hlavě. Ale to by bylo moc laciné a nešlo by s dobou obrazovek.

+2/−3
4.1.2016 23:23

J11i51ř78í 95M29a65t84ě21j 5354344757288

Docela mě zaráží, že na jednu stranu nesmím v autě držet v ruce "hovorové zařízení", v některých státech ani bagetu, či cigaretu, ale takovou ptákovinu, jako je dotykový displej, někdo schválil do provozu. 8-o8-o8-o

+12/−1
4.1.2016 23:12

R54a58d22i45m 38K19a52l82a61s 2720496192621

R^ To je naprosto správná a především logická připomínka.

+3/0
5.1.2016 10:38

Z44u20z69a65n57a 19Č50e45k44a70l49o37v53á 1917564411905

Dotykac v aute je fakt smrt. Mam nove Mondeo. Kdybych tusila, jaka je to pakarna, to ovladani vseho, tak ho vratim. Tisic kosmickych technologii, ale kdyz chci nastavit foukani luftu na sklo, do kabiny a na nohy, chce to dvakrat dotykac. Vyhrivani volantu totez. Fakt psycho. Co si nenaladim pred jizdou, to nemam. Uz bych to nechtela.

+17/−1
4.1.2016 22:29

M79a33r43e10k 62Z87a49h38r71a33d85i21l 6424489775391

To je slovník, proboha... :-/

0/−2
5.1.2016 7:30

M86a66r30e73k 51H68r76u66b77y 6187242501948

Skodovka totez. DesRv

0/0
5.1.2016 13:45

D10u65š60a35n 30P81e69š84e29k 3445579804260

Ve Škodovce se nastavuje částečně dotykově (v kombinaci s tlačítky jenom rádio (popř.navi), telefonování a komfortní funkce palubního počítače. Topení, klima a ventilace se naštěstí zatím nastavují klasicky.

+1/0
7.1.2016 16:56

M28i46l27o59š 32Z38e11l59e24n14d88a 7211265383638

Při čtení tohoto článku se mi vybavila nedávná cesta po jižní spojce v Praze. Kolem níž je odhadem každých 50m umístěn jeden bilbord. Uvědomil jsem si, že jsem min. 2 až 3 vteřiny čučel na bilbord abych ho přečetl místo toho abych sledoval cestu před sebou. Jak je možné, že s tím nikdo nic nedělá? Odpovím si sám: velké prachy. Přitom nikde v zahraničí není tolik bilbordů jak u nás. Smutné.

+10/−1
4.1.2016 20:08

F66i42l84i78p 34K87o76r32v29a60s 8166283944690

To je součást kauzy pražských stavebních předpisů. Prostě Krnda zastavila propracovaný předpisy co byly dělaný s architekty a měly smysl; a reálně by zvelebily prahu. Místo toho na schůzi prakticky bez diskuze zkusila prosadit jiný co vymyslela ona.

0/−1
4.1.2016 20:19

L11a47d85i26s69l52a57v 30H59r58ů90z22a 8921506510556

Je to dobře, jak jste sám zmínil, byla to opravdu velmi silná lobby architektů. A těch je v poslední době opravdu trochu moc, zejména vzhledem k jejich hlouposti spojené s arogancí a elitářstvím. Škod už i tak napáchali dost, třeba když nedávno vyškrtli plánované radiály v Praze. A nebude lehké po nich uklidit.

0/0
4.1.2016 22:45

J46o19h65a40n 31Z61i11n72g12e90l 7402694933391

Já si billboardu vůbec nevšimnu. Podvědomě jdou mimo mne. Natož, abych se snažil je přečíst.

0/0
4.1.2016 22:38

M70a31r82t63i53n 13K51a34r98á68s20e19k 1228344309434

Ani já ne. Ale když jsou ty malé reklamní panely na každém sloupu, je snadné mezi nimi přehlédnout dopravní značku. Ty jsou podle mě horší než billboardy.

+3/0
4.1.2016 23:38

K74a82m81i77l 15S69c19h38w38a79g84e83r 3523666615266

;-D No tak to jste asi ještě nejel na Slovensku po okrskách ;-D

+1/0
4.1.2016 23:44

M59a65r28e29k 89J20a85n96e52č93k83a 1657706203521

To ještě někoho dokáže zaujmout, aby na to musel koukat? :-)

+1/0
4.1.2016 23:51

M87i47l80o56š 64Z85e22l60e65n61d73a 7341255323658

Jasně že nekoukám na všechny ale občas mě ujede zrak na některý z nich.

0/0
5.1.2016 0:20

R49o56b11i58n 91Ž61i68ž12k23a 2848724946806

Teda nic ve zlém, ale pokud se nejste kvůli billboardům schopný dívat na silnici, možná byste neměl řídit. Protože když to nebudou billboardy, tak to bude mrak jiných věcí, které mohou upoutat a odvést vaši pozornost, takové město (pokud nejste zrovna v tunelu :-)) je nekončící zdroj zajímavých jevů :-)

0/0
5.1.2016 19:36

D62a74n34i72e67l 68P41u94m14p85a 7140604732524

Musím souhlasit, měl jsem dotykové autorádio se vším možným a radši jsem ho dal pryč. To rozptylování bylo fakt nebezpečné.

+6/0
4.1.2016 18:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.