Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opel zametá stopy. Svolává diesely a přehrává jim software

Aféra dieselgate odhalující potíže výrobců aut s plněním emisních limitů v reálném provozu odstartovala před 4 měsíci. Od začátku se čeká, kdy se k pranýřovanému Volkswagenu přidají další značky. Trvalo to déle, než se čekalo. Renault oznámil, že svolá do servisu až 700 tisíc aut. Další na řadě bude podle všeho Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o78s85e62f 74L93i61n35h30a58r12t 8936373150842

Pokud někdo chce platit o 60kč na sto km víc, je to jeho volba. Navíc o velkém rozdílu škodlivosti benzinů i dieselů by se dalo s úspěchem polemizovat.

Nezaměřujte se jen na jednotlivé prvky chemické tabulky, ale na to, že spalujete a spotřebováváte kyslík. Nižší spotřeba paliva má za následek i nižší spotřebu kyslíku.

Dokud nebudou na silnicích bez vyjímky elektromobily, budou mezi fanoušky dieselu a benzínu vždy rozpory. Zbytečně.

Pokud to shrnu do závěrečné věty, nafťáky jsou jako vozy robustnější,trvanlivější, odolnější. Ekologická stopa je po nich menší, neboť životnost dvou nafových vozů odpovídá životnosti tří benzínových.

Eko-stopa totiž vzniká především vyrobením nového vozu.

+1/−1
22.1.2016 12:11

Z48b51y41n96ě14k 16H91o86l48í39k 1227887665670

to bylo keců na VW, a dělají to, jak se dalo logicky předpokládat, všichni.

+1/0
22.1.2016 11:47

P64e92t40r 51T42y54č20k12a 6105632509802

Dnes jsem projizdel mestem po hlavni tride. Diky neserizenym semaforum cela kolona aut co se na jednom semaforu rozjela hned na dalsim stala na cervenou a znovu se musela rozjizdet. Toto se opakovalo cca.15x. Tohle stoji podle me mnohem vic emisi nez cele slavne euro normy.

+6/0
21.1.2016 22:48


J37i83ř75í 16E74r45b46e22n 1583344906537

Ano, to je pravda.

A pravdou je, že někdy semafory seřídit nejde: pokud se kříží více plných směrů současně, pak telematika selže a zelenou vlnu prostě vždycky neuděláte ani v takovém Hradci Králové, který je na to jako stvořený...

0/0
22.1.2016 11:16

H25o91n36z85a 97K23o45u81k71a68l 2620935195628

Souhlas. Vyresila by to povinna synchronizace a tabule se zbyvajicim casem do cervene/zelene.

0/0
1.2.2016 5:27

J84o71s39e38f 48Š40e43m63e35l64í13k 7719331460537

A jejda. Já už jsem se lekl, že jim přehrává Evu a Vaška.

0/0
21.1.2016 22:31

K30a54r16e67l 49C96h26v62a83l 3250116495155

Správně, Opel nemá software, který zjistí. že je na měření emisí... Má totiž software, který bezpečně pozná, že na měření není :D

+4/0
21.1.2016 22:05

J98a65n 24Ř23e22z65n81í60č49e28k 3951511233810

Ne. Automobilky ne. Může za to evropská legislativa, která zvýhodňuje zcela nesmyslně naftu. To mělo význam v 70. letech pro průmysl atd zemědělství atd., dnes už nikoliv. Výrobci jen kopírují poptávku. A že ekoteroristi chtějí popřít fyzikální zákony, za to nemůžou už vůbec.

+3/−1
21.1.2016 20:02

J37a11n 31Ř94e51z22n45í27č48e17k 3871511233870

Sorry, to mělo být jinam.

0/0
21.1.2016 20:03

P55e76t54r 32S38p93a58t35z97i87e58r20e80r 7714682145864

No tak nafty se blíží ke svému konci...teď to ještě nějak okecají...ale za 2 roky má přijít EURO 7..pokud EU vydrží...a to nafty už rozhodně neokecají a nedají...prodáváme nová auta a je znát, že do budoucna se bude plánovat útlum naftových motorů v osobních autech...na začátku afery jsem psal, že se ukáže, že to není možné splnit a tak se zakáží vjezdy do měst..tím pádem o ta auta nebude zájem a přestanou se prodávat..tím pak i vyrábět...je to sice uměle, ale z následkem konce diesel motorů vykonstruovaná akce. I výrobci už ví, že EURO 7 nezvládnou a tak je potřeba nějak vzít důvod proč ukončit výrobu...dieselgate bude ten důvod

+3/−3
21.1.2016 19:29

J70a97n 83M43a34t81o93u16š97e92k 6636477750164

nevím zda skutečně výrobci sdílí váš pesimismus, je stále hodně prostoru pro zlepšení. Začne se od paliv, kdy do dvou let nebudou jiná než dnes "prémiová" paliva. Přidají se hybridní pohony, viskózní specifikace 0W20, 0w16, 0W8, 0W4 jsou na cestě atd. atd. Euro 7 není nic co by bylo nedosažitelné.

0/0
21.1.2016 21:48

P34e23t68r 72M93i51c51h28a83l 2870784741322

;-D;-D;-D

Lavina se rozjíždí.

+4/0
21.1.2016 16:44

J16a91n 11M64a55t78o12u10š79e25k 6136217520714

úplně tomu nerozumím, systém SCR má potenciál odstranit až 100% emisí NOx. Auto před před zásahem produkuje nadměrné množství NOx, což by znamenalo, že se asi nevstřikuje dostatečné množství AdBlue. Přijde servisní zákrok, který má tajně tento problém odstranit, tedy asi zvýšení dávky AdBlue, a i po tomto zákroku stále motor několikanásobně překračuje limity NOx, takže tady mi něco nesedí.

0/0
21.1.2016 16:31

J38i31ř94í 65S71c60h22w51a85c66h 8128954208456

100% účinnost? No jen to tipuji, ale nejspíše by takové zařízení muselo být násobně větší, s násobným časem pro reakci, aby se všechny molekuly NOx dostaly do kontaktu s tím, s čím se do kontaktu dostat mají, aby proběhla potřebná reakce

0/0
21.1.2016 20:28

J29a78n 10M55a54t17o70u10š15e90k 6986907950144

současné systémy SCR, plnící normu Euro6b pracují s účinností 85 - 100%, záleží na teplotě redukčního katalyzátoru a průtoku výfukových plynů. Proto píši o potenciálu. V průměru se účinnost pohybuje mezi 90 - 95%. Stále mi tam visí otazník nad tím, co měla utajovaná svolávací akce udělat.

0/0
21.1.2016 21:40

A33n43t53o69n81í97n 79S89v61o91b23o12d70a 3924503249962

Kdysi jsem měl problémy s autem při určitých teplotách a režimech. Po přehrátí software bylo vše OK. Takže se našla chybička, která mohla něco odhalit, tak se to zamaskuje novým software. Jeden software na homologaci a druhý na silnice :-(

0/0
21.1.2016 22:29

Z52d82e90n63ě59k 45H13a65n96z63l 1661316892734

Tak se to dělá hezky potichu

+4/0
21.1.2016 16:04

J72a69n 26L46u61d32y 6589360379

A další kostlivci ven ;-D

+4/0
21.1.2016 15:44

L46a49d87i47s62l40a14v 98K17v63a76s11n47i22č22k69a 1823177653265

A není to trošku jiná koza ? Volkswagen má v Americe problém, protože měl systém na podvádění při měření, kdy to chytrá krabička poznala (bacha kontrola) a "přepínala", tady nic takového není. Softwary se z různých důvodů přehrávají při svolávacích akcích často.

0/−5
21.1.2016 15:30

P10e25t32r 40O12t49r38u11b76a 6136628732935

Žádná chytrá krabička. Vše je i u VW o software v řídící jednotce. Software pozná že se jedná o měření a přenastaví parametry.

+5/0
21.1.2016 15:35

J56a62r26o20m57í64r 13K66r59á67l 4240369954719

No a Open, Renault a zřejmě i další také, jen trochu jiným způsobem.

+3/0
21.1.2016 16:50

M32a13r33t91i49n 51T69e21s46a34ř 2649173603903

Já pánovi rozumím. Furt je to jen krabička v blokáči firmware. Nemusí být fyzicky hmatatelná.

+1/0
22.1.2016 8:35

V74a97c39l59a23v 36M53e65d59e52k 5721592115235

tak to dopadá, když eko-fanatici diktují čísla bez ohledu na fyzikální zákony.

Na druhou stranu si za to automobilový průmysl může sám svojí nereálnou snahou udělat z sazometů ekologická auta.

+23/0
21.1.2016 15:18

M43a64r64t26i75n 52K66a78r73á78s70e34k 9528863518798

EURO normy nejsou nadiktovane nijak mimo fyzikalni zakony, naopak byly diskutovane a schvalene i se zastupci evropskeho autoprumyslu.... v USA jsou normy dokonce prisnejsi....

+2/0
21.1.2016 15:24

A84l91o57i51s 75S83t68a83r75ý 3829449777462

To ale ti zástupci schválili v době, kdy ještě netušili, že někoho budou zajímat i emise v reálném provozu, tedy mimo nějaký předem známý testovací cyklus.

+4/0
21.1.2016 15:31

M73a48r76t90i67n 97K12a68r10á90s84e47k 9188293658808

Tak ono u spousty aut jsou ty emise v realnem provozu trochu vyssi (coz je logicke, stejne jako napriklad spotreba), jen u nekterych je ten rozdil v 10 a vicenasobcich...

Jinak ti zastupci asi tezko od zacatku predpokladali, ze to budou plnit diky tomu, ze udelaji motory specialne tak aby u urcitem zpusobu mereni daval tyto emise (to by rovnou rekli ze to je mimo relaitu ne?)

0/0
21.1.2016 15:34

A52l12o11i77s 17S71t86a67r52ý 3709679807952

No právě ten rozdíl v 10 a více násobcích (řeč je o NOx u dieselů) podle mě ukazuje, že buď nevěděli, co schvalují, nebo se spoléhali právě na to, že to bude vždy měřeno jen ve standardizovaných (dopředu známých) testech, kterým se vždy nějak přizpůsobí.

+1/0
21.1.2016 15:43

M41a98r69t31i10n 36K14a31r57á60s28e52k 9778263908668

Nebo to schvalili a vedeli o co jde, a v prubeho casu prisli na to, ze misto aby udelali motor s nizkymi emisemi, tak umi udelat motor, ktery bude lenvenjsi, bude mit mensi spotrebu, ale ty emise splni jen predem urcenem testu....

+1/0
21.1.2016 15:45

A66l37o74i49s 27S94t39a42r76ý 3689669757882

Jde o to, o jakých emisích je řeč. Požadavek na extrémně nízkou spotřebu (tedy nízké emise CO2) jde přímo proti požadavku na nízké emise NOx. Tohle ti zástupci moc dobře věděli, přesto do toho šli a podle mě platí bod č. 2. Celé je to nakonec jenom šaškárna a politikum řízené EK a bláhově podporované těmi výrobci (aby si jako leštili image), protože EK a velké korporace jsou dneska jedna ruka. Taky si všimněte, že to prasklo v USA, který je nějaké EU blbnutí u (!) a EU se to celé spíš snaží žehlit. Prostě to pos.al VW v USA, když si neuvědomil, s kým má tu čest.

+3/0
21.1.2016 15:55

M33a24r37t44i86n 14K58a84r76á86s28e39k 9758313538498

Ale pozor - pozadavek na snizovani emisi CO2 neni zadna striktni norma a zadna automobilka ho dodrzovat nemusi - jde jen o to, ze kdyz produkuje auta s vysokou spotrebou, tak za to musi platit - jde tedy efektivne o dan z aut s vyssi spotrebou.

0/0
21.1.2016 15:59

A58l63o93i70s 75S85t13a39r16ý 3559239147402

Pokud poměrně drastickým pokutám chcete říkat daň, tak prosím, proti gustu... Systém je prostě nastaven tak, že automobilky, chtějí-li přežít, ty drakonické limity CO2 nějak splnit musí, i když nechtějí.

+2/0
21.1.2016 16:10

M87i32c66h47a54l 68P37a14v25l43á38t 9863183814599

(Nejen) EURO normy jsou naopak uplne mimo. A proc na diktat zelenych mozku automobilovy prumysl pristoupil, to je velmi smutna vec na delsi diskusi.

+4/0
21.1.2016 15:52

M87a30r87t28i17n 88K36a19r12á80s27e56k 9388343148808

Proc jsou mimo? Umite si predstavit jak by to vypadalo ve mestech dneska kdyby ty normy nebyly? Asi bychom na pohyb po venku s sebou nosili prenosne dychaci pristroje...

0/−3
21.1.2016 15:55

A57l44o79i46s 97S94t71a37r75ý 3849229547482

Na to, abyste to nemusel dělat, v pohodě stačí EURO 3 (dneska podle těch EU vymatlanců neekologické auto) a případně DPF u dieselů či nepodporovat tolik naftu skrze spotřební daně.

+3/0
21.1.2016 16:19
Foto

Š60t42ě88p77á30n 78B27i34n35k84o 3326984953566

Prdlajs. Euro 3/4 ten problém řešilo už dávno, filry pevných částic jakbysmet. Co je nad, je v rozporu s fyzikou a z kupců a řidičů to nikdo nechce. A kdyby opravdu byl zájem vyčistit ulice, stahovaly by se z "oběhu" staré dodávky, autobusy, nákláďáky a kamiony.... Nestahují....

+2/0
21.1.2016 16:56

T45o72m50á79š 74V90e38s56e39l72ý 5125238880359

výrobcům imho tento stav vyhovuje - mají možnost přidávat další a další drahá kurvítka a říct že to oni ne, že to eu normy...

0/0
22.1.2016 10:57

L25u90d41v13í24k 64G62a30j84d67o60š13í34k 2635323184932

Ono je to spíš tak, že Výrobci aut by byli schopni ekonormám vyhovět, ovšem nejspíš za cenu toho, že by auta měla místo zavazadlového prostoru nádrž na močovinu.

Takové auto by asi nebylo moc prodejné a nezměnil by to ani fakt, že splňuje normu EURO 666.

+3/−1
21.1.2016 15:56

V23l98a98d24i90m12í44r 41Z78a57u32š84k59a 5141282657383

Té močoviny se moc nespotřebuje, prostě by jste jednou za 3 měsíce s pohonnými hmotami natankoval mi ADBlue a žádná cisterna není potřeba.

0/0
21.1.2016 17:45

A98n19t93o90n94í81n 91P81o52l64i22c24k86ý 9130922161637

Ale tafy se mluvi o dieslech, ne o benzinacich

0/0
21.1.2016 17:35

P18e98t88r 35O11t98r38u68b81a 6846158972985

Mě by zajímalo, co se stalo po úpravě s dalšími parametry - spotřeba, výkon, točivý moment.

+13/0
21.1.2016 15:18

T18o55m84á68š 34Ž32i98t98n32ý 6131270311191

Tipnul bych že jízdní parametry zůstanou, ale spotřeba půjde nahoru.

+5/0
21.1.2016 15:21

P59e78t28r 64O69t28r91u52b49a 6206658482735

Pravděpodobně ano, protože už nebude tak chudá směs, což je příčina vysokých emisí NOx.

0/0
21.1.2016 15:37

L18u93d62v36í98k 17G76a54j64d14o67š12í44k 2675833644182

Spíš bych řekl, že se dramaticky zvýší spotřeba AdBlue.

Elektronika byla upravena pokud vím tak, aby se mimo testy spotřeba močoviny snížila na naprosté minimum. Při testech se pak močovina vstřikovala tak, aby auto splnilo limity.

0/0
21.1.2016 16:03

V76á85c18l78a89v 77Z88e62m30á45n78e17k 4648163731130

Děkujeme EU za nesplnitelné normy.

+11/−2
21.1.2016 15:15

M85a58r90t15i69n 75K27a24r41á14s23e24k 9958663828348

Ale ony nesplnitelne nejsou, jak jste na to prisel??? (mimochodem i podle automobilek byly v dobe schvaleni normy "ambiciozni, ale splnitelne")

+2/−1
21.1.2016 15:28

J68a83r12o87m62í64r 38K14r83á47l 4450859414749

To ano. Ale v podmínkách měření, ne v reálném provozu.

0/0
21.1.2016 16:53

P57e49t60r 38S40t80e34j73s13k17a19l 3899638574736

V USA a JAP jsou jeste prisnejsi, hlavne tedy na diesely.

0/0
21.1.2016 15:52

J74i48ř33í 77N95o81v95á31k 3713249338926

Kolik dieselů tam jezdí? ;-D

0/0
21.1.2016 16:11

M61a11r84t38i80n 38K10o39v64á73ř 2441380529526

V USA jsou hlavně stejné pro benzínové i naftové motory. To EU nezvládla.

+2/0
21.1.2016 16:22

F43r20a98n80t52i74š74e55k 19K72o96c61o62u78r75e53k 6380653257579

Od začátku bylo jasné, že v tom jedou všichni, nejen VW.

+14/0
21.1.2016 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.