Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel zametá stopy. Svolává diesely a přehrává jim software

Aféra dieselgate odhalující potíže výrobců aut s plněním emisních limitů v reálném provozu odstartovala před 4 měsíci. Od začátku se čeká, kdy se k pranýřovanému Volkswagenu přidají další značky. Trvalo to déle, než se čekalo. Renault oznámil, že svolá do servisu až 700 tisíc aut. Další na řadě bude podle všeho Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o84s50e46f 36L41i82n24h88a23r83t 8976863270962

Pokud někdo chce platit o 60kč na sto km víc, je to jeho volba. Navíc o velkém rozdílu škodlivosti benzinů i dieselů by se dalo s úspěchem polemizovat.

Nezaměřujte se jen na jednotlivé prvky chemické tabulky, ale na to, že spalujete a spotřebováváte kyslík. Nižší spotřeba paliva má za následek i nižší spotřebu kyslíku.

Dokud nebudou na silnicích bez vyjímky elektromobily, budou mezi fanoušky dieselu a benzínu vždy rozpory. Zbytečně.

Pokud to shrnu do závěrečné věty, nafťáky jsou jako vozy robustnější,trvanlivější, odolnější. Ekologická stopa je po nich menší, neboť životnost dvou nafových vozů odpovídá životnosti tří benzínových.

Eko-stopa totiž vzniká především vyrobením nového vozu.

+1/−1
22.1.2016 12:11

Z18b80y13n91ě51k 95H98o14l97í50k 1527927645600

to bylo keců na VW, a dělají to, jak se dalo logicky předpokládat, všichni.

+1/0
22.1.2016 11:47

P91e71t41r 94T64y64č23k41a 6565712109552

Dnes jsem projizdel mestem po hlavni tride. Diky neserizenym semaforum cela kolona aut co se na jednom semaforu rozjela hned na dalsim stala na cervenou a znovu se musela rozjizdet. Toto se opakovalo cca.15x. Tohle stoji podle me mnohem vic emisi nez cele slavne euro normy.

+6/0
21.1.2016 22:48

J21i17ř11í 18E23r54b92e84n 1823194856867

Ano, to je pravda.

A pravdou je, že někdy semafory seřídit nejde: pokud se kříží více plných směrů současně, pak telematika selže a zelenou vlnu prostě vždycky neuděláte ani v takovém Hradci Králové, který je na to jako stvořený...

0/0
22.1.2016 11:16

H56o20n95z34a 57K73o93u45k27a58l 2740805375358

Souhlas. Vyresila by to povinna synchronizace a tabule se zbyvajicim casem do cervene/zelene.

0/0
1.2.2016 5:27

J85o71s84e11f 78Š94e77m95e13l23í30k 7889631650457

A jejda. Já už jsem se lekl, že jim přehrává Evu a Vaška.

0/0
21.1.2016 22:31

K53a63r67e23l 66C10h29v46a64l 3650746445745

Správně, Opel nemá software, který zjistí. že je na měření emisí... Má totiž software, který bezpečně pozná, že na měření není :D

+4/0
21.1.2016 22:05

J68a48n 31Ř10e39z28n75í95č81e68k 3871961323900

Ne. Automobilky ne. Může za to evropská legislativa, která zvýhodňuje zcela nesmyslně naftu. To mělo význam v 70. letech pro průmysl atd zemědělství atd., dnes už nikoliv. Výrobci jen kopírují poptávku. A že ekoteroristi chtějí popřít fyzikální zákony, za to nemůžou už vůbec.

+3/−1
21.1.2016 20:02

J74a51n 69Ř89e59z37n44í97č21e20k 3251621903210

Sorry, to mělo být jinam.

0/0
21.1.2016 20:03

P12e45t78r 77S64p59a29t16z41i61e10r66e42r 7534782215964

No tak nafty se blíží ke svému konci...teď to ještě nějak okecají...ale za 2 roky má přijít EURO 7..pokud EU vydrží...a to nafty už rozhodně neokecají a nedají...prodáváme nová auta a je znát, že do budoucna se bude plánovat útlum naftových motorů v osobních autech...na začátku afery jsem psal, že se ukáže, že to není možné splnit a tak se zakáží vjezdy do měst..tím pádem o ta auta nebude zájem a přestanou se prodávat..tím pak i vyrábět...je to sice uměle, ale z následkem konce diesel motorů vykonstruovaná akce. I výrobci už ví, že EURO 7 nezvládnou a tak je potřeba nějak vzít důvod proč ukončit výrobu...dieselgate bude ten důvod

+3/−3
21.1.2016 19:29

J33a17n 72M83a47t52o55u59š80e83k 6576467850314

nevím zda skutečně výrobci sdílí váš pesimismus, je stále hodně prostoru pro zlepšení. Začne se od paliv, kdy do dvou let nebudou jiná než dnes "prémiová" paliva. Přidají se hybridní pohony, viskózní specifikace 0W20, 0w16, 0W8, 0W4 jsou na cestě atd. atd. Euro 7 není nic co by bylo nedosažitelné.

0/0
21.1.2016 21:48

P61e62t26r 75M75i36c35h95a64l 2570304721572

;-D;-D;-D

Lavina se rozjíždí.

+4/0
21.1.2016 16:44

J91a35n 29M70a24t73o67u68š13e19k 6366537980924

úplně tomu nerozumím, systém SCR má potenciál odstranit až 100% emisí NOx. Auto před před zásahem produkuje nadměrné množství NOx, což by znamenalo, že se asi nevstřikuje dostatečné množství AdBlue. Přijde servisní zákrok, který má tajně tento problém odstranit, tedy asi zvýšení dávky AdBlue, a i po tomto zákroku stále motor několikanásobně překračuje limity NOx, takže tady mi něco nesedí.

0/0
21.1.2016 16:31

J55i13ř95í 13S39c65h35w73a70c77h 8948574488496

100% účinnost? No jen to tipuji, ale nejspíše by takové zařízení muselo být násobně větší, s násobným časem pro reakci, aby se všechny molekuly NOx dostaly do kontaktu s tím, s čím se do kontaktu dostat mají, aby proběhla potřebná reakce

0/0
21.1.2016 20:28

J41a80n 52M22a33t78o87u89š77e73k 6316927850384

současné systémy SCR, plnící normu Euro6b pracují s účinností 85 - 100%, záleží na teplotě redukčního katalyzátoru a průtoku výfukových plynů. Proto píši o potenciálu. V průměru se účinnost pohybuje mezi 90 - 95%. Stále mi tam visí otazník nad tím, co měla utajovaná svolávací akce udělat.

0/0
21.1.2016 21:40

A15n59t30o72n45í70n 10S31v93o79b34o25d19a 3524933489282

Kdysi jsem měl problémy s autem při určitých teplotách a režimech. Po přehrátí software bylo vše OK. Takže se našla chybička, která mohla něco odhalit, tak se to zamaskuje novým software. Jeden software na homologaci a druhý na silnice :-(

0/0
21.1.2016 22:29

Z11d49e87n80ě22k 41H61a32n15z16l 1271976462824

Tak se to dělá hezky potichu

+4/0
21.1.2016 16:04

J65a29n 63L73u48d83y 6259320339

A další kostlivci ven ;-D

+4/0
21.1.2016 15:44

L40a88d85i14s93l31a38v 98K18v64a42s68n70i79č32k87a 1613837893785

A není to trošku jiná koza ? Volkswagen má v Americe problém, protože měl systém na podvádění při měření, kdy to chytrá krabička poznala (bacha kontrola) a "přepínala", tady nic takového není. Softwary se z různých důvodů přehrávají při svolávacích akcích často.

0/−5
21.1.2016 15:30

P50e45t57r 54O95t19r91u84b21a 6156628242175

Žádná chytrá krabička. Vše je i u VW o software v řídící jednotce. Software pozná že se jedná o měření a přenastaví parametry.

+5/0
21.1.2016 15:35

J27a59r81o14m76í29r 62K44r35á93l 4190839984759

No a Open, Renault a zřejmě i další také, jen trochu jiným způsobem.

+3/0
21.1.2016 16:50

M49a23r37t90i39n 28T22e40s54a76ř 2799513793243

Já pánovi rozumím. Furt je to jen krabička v blokáči firmware. Nemusí být fyzicky hmatatelná.

+1/0
22.1.2016 8:35

V21a48c36l59a64v 49M17e45d96e92k 5511982895125

tak to dopadá, když eko-fanatici diktují čísla bez ohledu na fyzikální zákony.

Na druhou stranu si za to automobilový průmysl může sám svojí nereálnou snahou udělat z sazometů ekologická auta.

+23/0
21.1.2016 15:18

M10a32r29t62i66n 89K78a54r66á38s81e71k 9368123488428

EURO normy nejsou nadiktovane nijak mimo fyzikalni zakony, naopak byly diskutovane a schvalene i se zastupci evropskeho autoprumyslu.... v USA jsou normy dokonce prisnejsi....

+2/0
21.1.2016 15:24

A77l26o63i23s 37S89t96a26r42ý 3109859467222

To ale ti zástupci schválili v době, kdy ještě netušili, že někoho budou zajímat i emise v reálném provozu, tedy mimo nějaký předem známý testovací cyklus.

+4/0
21.1.2016 15:31

M15a71r75t61i31n 60K10a19r51á68s17e87k 9188103928818

Tak ono u spousty aut jsou ty emise v realnem provozu trochu vyssi (coz je logicke, stejne jako napriklad spotreba), jen u nekterych je ten rozdil v 10 a vicenasobcich...

Jinak ti zastupci asi tezko od zacatku predpokladali, ze to budou plnit diky tomu, ze udelaji motory specialne tak aby u urcitem zpusobu mereni daval tyto emise (to by rovnou rekli ze to je mimo relaitu ne?)

0/0
21.1.2016 15:34

A48l84o93i17s 16S94t35a65r89ý 3269629197232

No právě ten rozdíl v 10 a více násobcích (řeč je o NOx u dieselů) podle mě ukazuje, že buď nevěděli, co schvalují, nebo se spoléhali právě na to, že to bude vždy měřeno jen ve standardizovaných (dopředu známých) testech, kterým se vždy nějak přizpůsobí.

+1/0
21.1.2016 15:43

M89a89r38t56i92n 66K29a40r13á29s24e39k 9418833438258

Nebo to schvalili a vedeli o co jde, a v prubeho casu prisli na to, ze misto aby udelali motor s nizkymi emisemi, tak umi udelat motor, ktery bude lenvenjsi, bude mit mensi spotrebu, ale ty emise splni jen predem urcenem testu....

+1/0
21.1.2016 15:45

A37l43o81i89s 30S17t43a94r30ý 3589959587852

Jde o to, o jakých emisích je řeč. Požadavek na extrémně nízkou spotřebu (tedy nízké emise CO2) jde přímo proti požadavku na nízké emise NOx. Tohle ti zástupci moc dobře věděli, přesto do toho šli a podle mě platí bod č. 2. Celé je to nakonec jenom šaškárna a politikum řízené EK a bláhově podporované těmi výrobci (aby si jako leštili image), protože EK a velké korporace jsou dneska jedna ruka. Taky si všimněte, že to prasklo v USA, který je nějaké EU blbnutí u (!) a EU se to celé spíš snaží žehlit. Prostě to pos.al VW v USA, když si neuvědomil, s kým má tu čest.

+3/0
21.1.2016 15:55

M70a92r14t17i51n 31K38a14r68á93s70e60k 9968143698658

Ale pozor - pozadavek na snizovani emisi CO2 neni zadna striktni norma a zadna automobilka ho dodrzovat nemusi - jde jen o to, ze kdyz produkuje auta s vysokou spotrebou, tak za to musi platit - jde tedy efektivne o dan z aut s vyssi spotrebou.

0/0
21.1.2016 15:59

A73l34o14i14s 58S56t31a42r59ý 3279419147672

Pokud poměrně drastickým pokutám chcete říkat daň, tak prosím, proti gustu... Systém je prostě nastaven tak, že automobilky, chtějí-li přežít, ty drakonické limity CO2 nějak splnit musí, i když nechtějí.

+2/0
21.1.2016 16:10

M63i87c59h76a18l 73P24a55v45l70á33t 9463203674779

(Nejen) EURO normy jsou naopak uplne mimo. A proc na diktat zelenych mozku automobilovy prumysl pristoupil, to je velmi smutna vec na delsi diskusi.

+4/0
21.1.2016 15:52

M18a65r26t13i83n 47K97a26r45á41s54e66k 9348493288918

Proc jsou mimo? Umite si predstavit jak by to vypadalo ve mestech dneska kdyby ty normy nebyly? Asi bychom na pohyb po venku s sebou nosili prenosne dychaci pristroje...

0/−3
21.1.2016 15:55

A54l30o40i53s 47S34t88a73r67ý 3589969957262

Na to, abyste to nemusel dělat, v pohodě stačí EURO 3 (dneska podle těch EU vymatlanců neekologické auto) a případně DPF u dieselů či nepodporovat tolik naftu skrze spotřební daně.

+3/0
21.1.2016 16:19
Foto

Š48t87ě55p71á82n 44B43i80n98k58o 3116394483416

Prdlajs. Euro 3/4 ten problém řešilo už dávno, filry pevných částic jakbysmet. Co je nad, je v rozporu s fyzikou a z kupců a řidičů to nikdo nechce. A kdyby opravdu byl zájem vyčistit ulice, stahovaly by se z "oběhu" staré dodávky, autobusy, nákláďáky a kamiony.... Nestahují....

+2/0
21.1.2016 16:56

T83o62m52á83š 11V96e45s43e72l52ý 5185798210499

výrobcům imho tento stav vyhovuje - mají možnost přidávat další a další drahá kurvítka a říct že to oni ne, že to eu normy...

0/0
22.1.2016 10:57

L77u25d38v74í25k 80G11a59j54d17o33š20í78k 2605693674862

Ono je to spíš tak, že Výrobci aut by byli schopni ekonormám vyhovět, ovšem nejspíš za cenu toho, že by auta měla místo zavazadlového prostoru nádrž na močovinu.

Takové auto by asi nebylo moc prodejné a nezměnil by to ani fakt, že splňuje normu EURO 666.

+3/−1
21.1.2016 15:56

V68l45a37d53i39m94í16r 88Z25a14u97š19k40a 5431172287613

Té močoviny se moc nespotřebuje, prostě by jste jednou za 3 měsíce s pohonnými hmotami natankoval mi ADBlue a žádná cisterna není potřeba.

0/0
21.1.2016 17:45

A78n48t13o92n15í38n 61P33o91l84i95c41k60ý 9180892421577

Ale tafy se mluvi o dieslech, ne o benzinacich

0/0
21.1.2016 17:35

P12e90t94r 44O78t15r96u40b17a 6626488792155

Mě by zajímalo, co se stalo po úpravě s dalšími parametry - spotřeba, výkon, točivý moment.

+13/0
21.1.2016 15:18

T13o39m14á50š 97Ž46i74t12n72ý 6141750441481

Tipnul bych že jízdní parametry zůstanou, ale spotřeba půjde nahoru.

+5/0
21.1.2016 15:21

P61e58t85r 34O18t62r40u35b46a 6756218982395

Pravděpodobně ano, protože už nebude tak chudá směs, což je příčina vysokých emisí NOx.

0/0
21.1.2016 15:37

L67u97d89v75í33k 21G34a54j19d92o68š56í41k 2555933944532

Spíš bych řekl, že se dramaticky zvýší spotřeba AdBlue.

Elektronika byla upravena pokud vím tak, aby se mimo testy spotřeba močoviny snížila na naprosté minimum. Při testech se pak močovina vstřikovala tak, aby auto splnilo limity.

0/0
21.1.2016 16:03

V14á70c36l25a73v 71Z93e40m50á49n49e47k 4158493381260

Děkujeme EU za nesplnitelné normy.

+11/−2
21.1.2016 15:15

M86a22r30t92i78n 44K29a12r92á67s62e42k 9308473368248

Ale ony nesplnitelne nejsou, jak jste na to prisel??? (mimochodem i podle automobilek byly v dobe schvaleni normy "ambiciozni, ale splnitelne")

+2/−1
21.1.2016 15:28

J60a73r80o80m58í89r 28K59r83á36l 4940939464419

To ano. Ale v podmínkách měření, ne v reálném provozu.

0/0
21.1.2016 16:53

P88e10t88r 21S22t52e11j37s89k70a49l 3879888584206

V USA a JAP jsou jeste prisnejsi, hlavne tedy na diesely.

0/0
21.1.2016 15:52

J30i58ř69í 89N59o29v54á64k 3113309918756

Kolik dieselů tam jezdí? ;-D

0/0
21.1.2016 16:11

M87a13r78t54i17n 89K49o65v34á52ř 2581960489356

V USA jsou hlavně stejné pro benzínové i naftové motory. To EU nezvládla.

+2/0
21.1.2016 16:22

F11r63a60n31t88i10š67e40k 39K70o92c72o53u65r11e95k 6200663157629

Od začátku bylo jasné, že v tom jedou všichni, nejen VW.

+14/0
21.1.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.