Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opel zametá stopy. Svolává diesely a přehrává jim software

Aféra dieselgate odhalující potíže výrobců aut s plněním emisních limitů v reálném provozu odstartovala před 4 měsíci. Od začátku se čeká, kdy se k pranýřovanému Volkswagenu přidají další značky. Trvalo to déle, než se čekalo. Renault oznámil, že svolá do servisu až 700 tisíc aut. Další na řadě bude podle všeho Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29o36s85e49f 84L68i10n59h23a46r76t 8626963500842

Pokud někdo chce platit o 60kč na sto km víc, je to jeho volba. Navíc o velkém rozdílu škodlivosti benzinů i dieselů by se dalo s úspěchem polemizovat.

Nezaměřujte se jen na jednotlivé prvky chemické tabulky, ale na to, že spalujete a spotřebováváte kyslík. Nižší spotřeba paliva má za následek i nižší spotřebu kyslíku.

Dokud nebudou na silnicích bez vyjímky elektromobily, budou mezi fanoušky dieselu a benzínu vždy rozpory. Zbytečně.

Pokud to shrnu do závěrečné věty, nafťáky jsou jako vozy robustnější,trvanlivější, odolnější. Ekologická stopa je po nich menší, neboť životnost dvou nafových vozů odpovídá životnosti tří benzínových.

Eko-stopa totiž vzniká především vyrobením nového vozu.

+1/−1
22.1.2016 12:11

Z26b25y60n71ě97k 95H38o44l24í42k 1427967645300

to bylo keců na VW, a dělají to, jak se dalo logicky předpokládat, všichni.

+1/0
22.1.2016 11:47

P44e85t33r 16T72y43č81k78a 6695672259742

Dnes jsem projizdel mestem po hlavni tride. Diky neserizenym semaforum cela kolona aut co se na jednom semaforu rozjela hned na dalsim stala na cervenou a znovu se musela rozjizdet. Toto se opakovalo cca.15x. Tohle stoji podle me mnohem vic emisi nez cele slavne euro normy.

+6/0
21.1.2016 22:48


J52i36ř57í 36E83r19b95e38n 1403884876827

Ano, to je pravda.

A pravdou je, že někdy semafory seřídit nejde: pokud se kříží více plných směrů současně, pak telematika selže a zelenou vlnu prostě vždycky neuděláte ani v takovém Hradci Králové, který je na to jako stvořený...

0/0
22.1.2016 11:16

H27o25n31z40a 56K15o69u35k67a61l 2580265425758

Souhlas. Vyresila by to povinna synchronizace a tabule se zbyvajicim casem do cervene/zelene.

0/0
1.2.2016 5:27

J72o44s21e81f 43Š81e11m40e79l63í90k 7879831150227

A jejda. Já už jsem se lekl, že jim přehrává Evu a Vaška.

0/0
21.1.2016 22:31

K55a33r15e54l 44C28h88v26a65l 3570396205205

Správně, Opel nemá software, který zjistí. že je na měření emisí... Má totiž software, který bezpečně pozná, že na měření není :D

+4/0
21.1.2016 22:05

J14a27n 67Ř94e77z66n75í29č64e95k 3761151493450

Ne. Automobilky ne. Může za to evropská legislativa, která zvýhodňuje zcela nesmyslně naftu. To mělo význam v 70. letech pro průmysl atd zemědělství atd., dnes už nikoliv. Výrobci jen kopírují poptávku. A že ekoteroristi chtějí popřít fyzikální zákony, za to nemůžou už vůbec.

+3/−1
21.1.2016 20:02

J24a90n 59Ř92e23z81n51í61č49e13k 3921361313380

Sorry, to mělo být jinam.

0/0
21.1.2016 20:03

P25e31t65r 76S33p70a29t69z58i73e29r87e36r 7544782135494

No tak nafty se blíží ke svému konci...teď to ještě nějak okecají...ale za 2 roky má přijít EURO 7..pokud EU vydrží...a to nafty už rozhodně neokecají a nedají...prodáváme nová auta a je znát, že do budoucna se bude plánovat útlum naftových motorů v osobních autech...na začátku afery jsem psal, že se ukáže, že to není možné splnit a tak se zakáží vjezdy do měst..tím pádem o ta auta nebude zájem a přestanou se prodávat..tím pak i vyrábět...je to sice uměle, ale z následkem konce diesel motorů vykonstruovaná akce. I výrobci už ví, že EURO 7 nezvládnou a tak je potřeba nějak vzít důvod proč ukončit výrobu...dieselgate bude ten důvod

+3/−3
21.1.2016 19:29

J57a66n 23M49a80t51o66u79š27e95k 6326747160554

nevím zda skutečně výrobci sdílí váš pesimismus, je stále hodně prostoru pro zlepšení. Začne se od paliv, kdy do dvou let nebudou jiná než dnes "prémiová" paliva. Přidají se hybridní pohony, viskózní specifikace 0W20, 0w16, 0W8, 0W4 jsou na cestě atd. atd. Euro 7 není nic co by bylo nedosažitelné.

0/0
21.1.2016 21:48

P74e73t49r 97M36i80c54h48a71l 2210524701892

;-D;-D;-D

Lavina se rozjíždí.

+4/0
21.1.2016 16:44

J44a49n 61M62a35t94o33u88š85e73k 6706117810844

úplně tomu nerozumím, systém SCR má potenciál odstranit až 100% emisí NOx. Auto před před zásahem produkuje nadměrné množství NOx, což by znamenalo, že se asi nevstřikuje dostatečné množství AdBlue. Přijde servisní zákrok, který má tajně tento problém odstranit, tedy asi zvýšení dávky AdBlue, a i po tomto zákroku stále motor několikanásobně překračuje limity NOx, takže tady mi něco nesedí.

0/0
21.1.2016 16:31

J35i66ř90í 12S72c35h97w23a42c61h 8798384158236

100% účinnost? No jen to tipuji, ale nejspíše by takové zařízení muselo být násobně větší, s násobným časem pro reakci, aby se všechny molekuly NOx dostaly do kontaktu s tím, s čím se do kontaktu dostat mají, aby proběhla potřebná reakce

0/0
21.1.2016 20:28

J75a21n 73M77a68t98o94u89š82e56k 6706227790594

současné systémy SCR, plnící normu Euro6b pracují s účinností 85 - 100%, záleží na teplotě redukčního katalyzátoru a průtoku výfukových plynů. Proto píši o potenciálu. V průměru se účinnost pohybuje mezi 90 - 95%. Stále mi tam visí otazník nad tím, co měla utajovaná svolávací akce udělat.

0/0
21.1.2016 21:40

A51n83t62o33n65í78n 72S62v46o53b60o68d26a 3184503479292

Kdysi jsem měl problémy s autem při určitých teplotách a režimech. Po přehrátí software bylo vše OK. Takže se našla chybička, která mohla něco odhalit, tak se to zamaskuje novým software. Jeden software na homologaci a druhý na silnice :-(

0/0
21.1.2016 22:29

Z72d24e93n83ě72k 96H58a37n14z25l 1361706112284

Tak se to dělá hezky potichu

+4/0
21.1.2016 16:04

J25a64n 84L42u82d20y 6959750809

A další kostlivci ven ;-D

+4/0
21.1.2016 15:44

L56a96d48i21s41l24a47v 35K72v73a15s32n92i17č45k56a 1103897353175

A není to trošku jiná koza ? Volkswagen má v Americe problém, protože měl systém na podvádění při měření, kdy to chytrá krabička poznala (bacha kontrola) a "přepínala", tady nic takového není. Softwary se z různých důvodů přehrávají při svolávacích akcích často.

0/−5
21.1.2016 15:30

P51e68t47r 19O82t59r49u11b52a 6646148462625

Žádná chytrá krabička. Vše je i u VW o software v řídící jednotce. Software pozná že se jedná o měření a přenastaví parametry.

+5/0
21.1.2016 15:35

J28a28r12o26m10í19r 26K72r10á87l 4450389544199

No a Open, Renault a zřejmě i další také, jen trochu jiným způsobem.

+3/0
21.1.2016 16:50

M41a91r35t46i62n 94T85e54s49a54ř 2799723313413

Já pánovi rozumím. Furt je to jen krabička v blokáči firmware. Nemusí být fyzicky hmatatelná.

+1/0
22.1.2016 8:35

V86a84c71l31a50v 28M56e53d27e38k 5961732355965

tak to dopadá, když eko-fanatici diktují čísla bez ohledu na fyzikální zákony.

Na druhou stranu si za to automobilový průmysl může sám svojí nereálnou snahou udělat z sazometů ekologická auta.

+23/0
21.1.2016 15:18

M35a95r46t30i46n 31K94a90r21á72s77e98k 9108323428578

EURO normy nejsou nadiktovane nijak mimo fyzikalni zakony, naopak byly diskutovane a schvalene i se zastupci evropskeho autoprumyslu.... v USA jsou normy dokonce prisnejsi....

+2/0
21.1.2016 15:24

A75l55o39i52s 50S68t11a59r66ý 3339689237452

To ale ti zástupci schválili v době, kdy ještě netušili, že někoho budou zajímat i emise v reálném provozu, tedy mimo nějaký předem známý testovací cyklus.

+4/0
21.1.2016 15:31

M81a29r34t97i21n 29K52a29r82á36s10e93k 9658893798208

Tak ono u spousty aut jsou ty emise v realnem provozu trochu vyssi (coz je logicke, stejne jako napriklad spotreba), jen u nekterych je ten rozdil v 10 a vicenasobcich...

Jinak ti zastupci asi tezko od zacatku predpokladali, ze to budou plnit diky tomu, ze udelaji motory specialne tak aby u urcitem zpusobu mereni daval tyto emise (to by rovnou rekli ze to je mimo relaitu ne?)

0/0
21.1.2016 15:34

A76l49o56i53s 93S94t49a96r79ý 3669829547772

No právě ten rozdíl v 10 a více násobcích (řeč je o NOx u dieselů) podle mě ukazuje, že buď nevěděli, co schvalují, nebo se spoléhali právě na to, že to bude vždy měřeno jen ve standardizovaných (dopředu známých) testech, kterým se vždy nějak přizpůsobí.

+1/0
21.1.2016 15:43

M29a86r63t71i31n 96K37a95r79á74s33e30k 9378333368558

Nebo to schvalili a vedeli o co jde, a v prubeho casu prisli na to, ze misto aby udelali motor s nizkymi emisemi, tak umi udelat motor, ktery bude lenvenjsi, bude mit mensi spotrebu, ale ty emise splni jen predem urcenem testu....

+1/0
21.1.2016 15:45

A25l50o73i44s 69S85t23a90r73ý 3879389347382

Jde o to, o jakých emisích je řeč. Požadavek na extrémně nízkou spotřebu (tedy nízké emise CO2) jde přímo proti požadavku na nízké emise NOx. Tohle ti zástupci moc dobře věděli, přesto do toho šli a podle mě platí bod č. 2. Celé je to nakonec jenom šaškárna a politikum řízené EK a bláhově podporované těmi výrobci (aby si jako leštili image), protože EK a velké korporace jsou dneska jedna ruka. Taky si všimněte, že to prasklo v USA, který je nějaké EU blbnutí u (!) a EU se to celé spíš snaží žehlit. Prostě to pos.al VW v USA, když si neuvědomil, s kým má tu čest.

+3/0
21.1.2016 15:55

M58a24r49t84i45n 38K58a79r17á12s27e58k 9228493528768

Ale pozor - pozadavek na snizovani emisi CO2 neni zadna striktni norma a zadna automobilka ho dodrzovat nemusi - jde jen o to, ze kdyz produkuje auta s vysokou spotrebou, tak za to musi platit - jde tedy efektivne o dan z aut s vyssi spotrebou.

0/0
21.1.2016 15:59

A77l70o74i21s 73S52t20a67r13ý 3139849277772

Pokud poměrně drastickým pokutám chcete říkat daň, tak prosím, proti gustu... Systém je prostě nastaven tak, že automobilky, chtějí-li přežít, ty drakonické limity CO2 nějak splnit musí, i když nechtějí.

+2/0
21.1.2016 16:10

M58i39c32h48a67l 54P46a74v15l87á47t 9893273654709

(Nejen) EURO normy jsou naopak uplne mimo. A proc na diktat zelenych mozku automobilovy prumysl pristoupil, to je velmi smutna vec na delsi diskusi.

+4/0
21.1.2016 15:52

M65a42r51t37i10n 51K30a21r59á63s63e47k 9508953738778

Proc jsou mimo? Umite si predstavit jak by to vypadalo ve mestech dneska kdyby ty normy nebyly? Asi bychom na pohyb po venku s sebou nosili prenosne dychaci pristroje...

0/−3
21.1.2016 15:55

A35l54o93i88s 33S67t28a88r11ý 3849319417942

Na to, abyste to nemusel dělat, v pohodě stačí EURO 3 (dneska podle těch EU vymatlanců neekologické auto) a případně DPF u dieselů či nepodporovat tolik naftu skrze spotřební daně.

+3/0
21.1.2016 16:19
Foto

Š68t32ě35p62á92n 11B41i47n52k75o 3506584873116

Prdlajs. Euro 3/4 ten problém řešilo už dávno, filry pevných částic jakbysmet. Co je nad, je v rozporu s fyzikou a z kupců a řidičů to nikdo nechce. A kdyby opravdu byl zájem vyčistit ulice, stahovaly by se z "oběhu" staré dodávky, autobusy, nákláďáky a kamiony.... Nestahují....

+2/0
21.1.2016 16:56

T36o17m90á82š 37V64e91s72e21l90ý 5205768760189

výrobcům imho tento stav vyhovuje - mají možnost přidávat další a další drahá kurvítka a říct že to oni ne, že to eu normy...

0/0
22.1.2016 10:57

L83u18d20v49í45k 89G28a67j93d24o24š42í79k 2755923174502

Ono je to spíš tak, že Výrobci aut by byli schopni ekonormám vyhovět, ovšem nejspíš za cenu toho, že by auta měla místo zavazadlového prostoru nádrž na močovinu.

Takové auto by asi nebylo moc prodejné a nezměnil by to ani fakt, že splňuje normu EURO 666.

+3/−1
21.1.2016 15:56

V23l82a19d39i87m73í76r 40Z58a67u14š40k61a 5511122907643

Té močoviny se moc nespotřebuje, prostě by jste jednou za 3 měsíce s pohonnými hmotami natankoval mi ADBlue a žádná cisterna není potřeba.

0/0
21.1.2016 17:45

A69n44t90o41n48í47n 64P46o88l32i87c22k50ý 9580922441977

Ale tafy se mluvi o dieslech, ne o benzinacich

0/0
21.1.2016 17:35

P12e35t62r 35O74t78r32u75b68a 6586688102895

Mě by zajímalo, co se stalo po úpravě s dalšími parametry - spotřeba, výkon, točivý moment.

+13/0
21.1.2016 15:18

T82o61m90á77š 84Ž37i47t16n31ý 6511700901321

Tipnul bych že jízdní parametry zůstanou, ale spotřeba půjde nahoru.

+5/0
21.1.2016 15:21

P36e87t18r 69O54t62r80u68b16a 6136878392165

Pravděpodobně ano, protože už nebude tak chudá směs, což je příčina vysokých emisí NOx.

0/0
21.1.2016 15:37

L19u26d62v25í71k 95G86a29j31d97o39š87í67k 2245583694642

Spíš bych řekl, že se dramaticky zvýší spotřeba AdBlue.

Elektronika byla upravena pokud vím tak, aby se mimo testy spotřeba močoviny snížila na naprosté minimum. Při testech se pak močovina vstřikovala tak, aby auto splnilo limity.

0/0
21.1.2016 16:03

V28á41c82l13a86v 10Z48e80m50á98n55e36k 4118923831730

Děkujeme EU za nesplnitelné normy.

+11/−2
21.1.2016 15:15

M95a97r40t96i14n 87K54a29r35á48s67e85k 9718253748238

Ale ony nesplnitelne nejsou, jak jste na to prisel??? (mimochodem i podle automobilek byly v dobe schvaleni normy "ambiciozni, ale splnitelne")

+2/−1
21.1.2016 15:28

J53a56r42o33m20í74r 35K22r74á25l 4330259464309

To ano. Ale v podmínkách měření, ne v reálném provozu.

0/0
21.1.2016 16:53

P75e70t37r 94S82t49e62j71s34k31a36l 3949588664736

V USA a JAP jsou jeste prisnejsi, hlavne tedy na diesely.

0/0
21.1.2016 15:52

J98i22ř63í 36N39o61v87á48k 3363419728876

Kolik dieselů tam jezdí? ;-D

0/0
21.1.2016 16:11

M71a90r22t39i95n 20K12o47v20á10ř 2871790409136

V USA jsou hlavně stejné pro benzínové i naftové motory. To EU nezvládla.

+2/0
21.1.2016 16:22

F93r70a97n87t48i40š63e18k 50K33o12c82o92u45r19e48k 6550553187899

Od začátku bylo jasné, že v tom jedou všichni, nejen VW.

+14/0
21.1.2016 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.