Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel zametá stopy. Svolává diesely a přehrává jim software

Aféra dieselgate odhalující potíže výrobců aut s plněním emisních limitů v reálném provozu odstartovala před 4 měsíci. Od začátku se čeká, kdy se k pranýřovanému Volkswagenu přidají další značky. Trvalo to déle, než se čekalo. Renault oznámil, že svolá do servisu až 700 tisíc aut. Další na řadě bude podle všeho Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13o71s78e32f 76L10i76n46h54a84r52t 8676413300562

Pokud někdo chce platit o 60kč na sto km víc, je to jeho volba. Navíc o velkém rozdílu škodlivosti benzinů i dieselů by se dalo s úspěchem polemizovat.

Nezaměřujte se jen na jednotlivé prvky chemické tabulky, ale na to, že spalujete a spotřebováváte kyslík. Nižší spotřeba paliva má za následek i nižší spotřebu kyslíku.

Dokud nebudou na silnicích bez vyjímky elektromobily, budou mezi fanoušky dieselu a benzínu vždy rozpory. Zbytečně.

Pokud to shrnu do závěrečné věty, nafťáky jsou jako vozy robustnější,trvanlivější, odolnější. Ekologická stopa je po nich menší, neboť životnost dvou nafových vozů odpovídá životnosti tří benzínových.

Eko-stopa totiž vzniká především vyrobením nového vozu.

+1/−1
22.1.2016 12:11

Z10b53y85n38ě16k 51H93o58l13í56k 1187977425670

to bylo keců na VW, a dělají to, jak se dalo logicky předpokládat, všichni.

+1/0
22.1.2016 11:47

P61e95t24r 79T95y81č74k73a 6555502649572

Dnes jsem projizdel mestem po hlavni tride. Diky neserizenym semaforum cela kolona aut co se na jednom semaforu rozjela hned na dalsim stala na cervenou a znovu se musela rozjizdet. Toto se opakovalo cca.15x. Tohle stoji podle me mnohem vic emisi nez cele slavne euro normy.

+6/0
21.1.2016 22:48

J23i82ř54í 90E37r10b48e80n 1223294476987

Ano, to je pravda.

A pravdou je, že někdy semafory seřídit nejde: pokud se kříží více plných směrů současně, pak telematika selže a zelenou vlnu prostě vždycky neuděláte ani v takovém Hradci Králové, který je na to jako stvořený...

0/0
22.1.2016 11:16

H74o93n55z63a 79K89o19u47k79a31l 2740885695928

Souhlas. Vyresila by to povinna synchronizace a tabule se zbyvajicim casem do cervene/zelene.

0/0
1.2.2016 5:27

J67o73s15e45f 94Š72e55m60e60l65í57k 7649751940787

A jejda. Já už jsem se lekl, že jim přehrává Evu a Vaška.

0/0
21.1.2016 22:31

K93a67r86e12l 68C25h26v91a65l 3360756295895

Správně, Opel nemá software, který zjistí. že je na měření emisí... Má totiž software, který bezpečně pozná, že na měření není :D

+4/0
21.1.2016 22:05

J68a52n 89Ř86e26z31n64í53č18e66k 3681861423260

Ne. Automobilky ne. Může za to evropská legislativa, která zvýhodňuje zcela nesmyslně naftu. To mělo význam v 70. letech pro průmysl atd zemědělství atd., dnes už nikoliv. Výrobci jen kopírují poptávku. A že ekoteroristi chtějí popřít fyzikální zákony, za to nemůžou už vůbec.

+3/−1
21.1.2016 20:02

J39a78n 68Ř10e94z51n60í76č61e58k 3721771363400

Sorry, to mělo být jinam.

0/0
21.1.2016 20:03

P96e84t55r 35S29p65a72t43z43i92e21r67e37r 7204172345694

No tak nafty se blíží ke svému konci...teď to ještě nějak okecají...ale za 2 roky má přijít EURO 7..pokud EU vydrží...a to nafty už rozhodně neokecají a nedají...prodáváme nová auta a je znát, že do budoucna se bude plánovat útlum naftových motorů v osobních autech...na začátku afery jsem psal, že se ukáže, že to není možné splnit a tak se zakáží vjezdy do měst..tím pádem o ta auta nebude zájem a přestanou se prodávat..tím pak i vyrábět...je to sice uměle, ale z následkem konce diesel motorů vykonstruovaná akce. I výrobci už ví, že EURO 7 nezvládnou a tak je potřeba nějak vzít důvod proč ukončit výrobu...dieselgate bude ten důvod

+3/−3
21.1.2016 19:29

J72a88n 56M25a96t24o74u97š66e40k 6946747620554

nevím zda skutečně výrobci sdílí váš pesimismus, je stále hodně prostoru pro zlepšení. Začne se od paliv, kdy do dvou let nebudou jiná než dnes "prémiová" paliva. Přidají se hybridní pohony, viskózní specifikace 0W20, 0w16, 0W8, 0W4 jsou na cestě atd. atd. Euro 7 není nic co by bylo nedosažitelné.

0/0
21.1.2016 21:48

P28e45t19r 27M87i11c94h52a98l 2330274201402

;-D;-D;-D

Lavina se rozjíždí.

+4/0
21.1.2016 16:44

J89a86n 26M89a14t72o12u57š80e22k 6646987280244

úplně tomu nerozumím, systém SCR má potenciál odstranit až 100% emisí NOx. Auto před před zásahem produkuje nadměrné množství NOx, což by znamenalo, že se asi nevstřikuje dostatečné množství AdBlue. Přijde servisní zákrok, který má tajně tento problém odstranit, tedy asi zvýšení dávky AdBlue, a i po tomto zákroku stále motor několikanásobně překračuje limity NOx, takže tady mi něco nesedí.

0/0
21.1.2016 16:31

J40i53ř12í 26S24c96h83w93a79c36h 8258644358466

100% účinnost? No jen to tipuji, ale nejspíše by takové zařízení muselo být násobně větší, s násobným časem pro reakci, aby se všechny molekuly NOx dostaly do kontaktu s tím, s čím se do kontaktu dostat mají, aby proběhla potřebná reakce

0/0
21.1.2016 20:28

J54a77n 26M34a19t96o84u93š93e38k 6476937500894

současné systémy SCR, plnící normu Euro6b pracují s účinností 85 - 100%, záleží na teplotě redukčního katalyzátoru a průtoku výfukových plynů. Proto píši o potenciálu. V průměru se účinnost pohybuje mezi 90 - 95%. Stále mi tam visí otazník nad tím, co měla utajovaná svolávací akce udělat.

0/0
21.1.2016 21:40

A29n27t93o85n43í97n 77S37v11o48b33o40d14a 3744323909532

Kdysi jsem měl problémy s autem při určitých teplotách a režimech. Po přehrátí software bylo vše OK. Takže se našla chybička, která mohla něco odhalit, tak se to zamaskuje novým software. Jeden software na homologaci a druhý na silnice :-(

0/0
21.1.2016 22:29

Z58d93e85n32ě70k 24H79a14n33z85l 1911596612364

Tak se to dělá hezky potichu

+4/0
21.1.2016 16:04

J94a79n 89L17u45d37y 6469360349

A další kostlivci ven ;-D

+4/0
21.1.2016 15:44

L96a30d47i21s59l86a16v 40K44v98a52s24n32i35č19k25a 1923187933825

A není to trošku jiná koza ? Volkswagen má v Americe problém, protože měl systém na podvádění při měření, kdy to chytrá krabička poznala (bacha kontrola) a "přepínala", tady nic takového není. Softwary se z různých důvodů přehrávají při svolávacích akcích často.

0/−5
21.1.2016 15:30

P46e51t42r 30O58t26r94u75b37a 6946668552385

Žádná chytrá krabička. Vše je i u VW o software v řídící jednotce. Software pozná že se jedná o měření a přenastaví parametry.

+5/0
21.1.2016 15:35

J56a73r72o82m18í49r 68K34r42á77l 4360359264789

No a Open, Renault a zřejmě i další také, jen trochu jiným způsobem.

+3/0
21.1.2016 16:50

M85a80r23t61i89n 94T93e13s48a14ř 2529453313913

Já pánovi rozumím. Furt je to jen krabička v blokáči firmware. Nemusí být fyzicky hmatatelná.

+1/0
22.1.2016 8:35

V48a83c16l52a78v 51M48e27d69e55k 5681742255565

tak to dopadá, když eko-fanatici diktují čísla bez ohledu na fyzikální zákony.

Na druhou stranu si za to automobilový průmysl může sám svojí nereálnou snahou udělat z sazometů ekologická auta.

+23/0
21.1.2016 15:18

M21a35r62t44i76n 13K42a84r42á11s63e17k 9338133378508

EURO normy nejsou nadiktovane nijak mimo fyzikalni zakony, naopak byly diskutovane a schvalene i se zastupci evropskeho autoprumyslu.... v USA jsou normy dokonce prisnejsi....

+2/0
21.1.2016 15:24

A90l68o64i61s 80S63t35a87r17ý 3559339267162

To ale ti zástupci schválili v době, kdy ještě netušili, že někoho budou zajímat i emise v reálném provozu, tedy mimo nějaký předem známý testovací cyklus.

+4/0
21.1.2016 15:31

M96a15r78t69i40n 68K70a10r19á59s88e89k 9848763818488

Tak ono u spousty aut jsou ty emise v realnem provozu trochu vyssi (coz je logicke, stejne jako napriklad spotreba), jen u nekterych je ten rozdil v 10 a vicenasobcich...

Jinak ti zastupci asi tezko od zacatku predpokladali, ze to budou plnit diky tomu, ze udelaji motory specialne tak aby u urcitem zpusobu mereni daval tyto emise (to by rovnou rekli ze to je mimo relaitu ne?)

0/0
21.1.2016 15:34

A50l10o57i57s 15S92t87a20r89ý 3679139787392

No právě ten rozdíl v 10 a více násobcích (řeč je o NOx u dieselů) podle mě ukazuje, že buď nevěděli, co schvalují, nebo se spoléhali právě na to, že to bude vždy měřeno jen ve standardizovaných (dopředu známých) testech, kterým se vždy nějak přizpůsobí.

+1/0
21.1.2016 15:43

M27a70r16t36i16n 71K70a94r45á33s93e77k 9608113838878

Nebo to schvalili a vedeli o co jde, a v prubeho casu prisli na to, ze misto aby udelali motor s nizkymi emisemi, tak umi udelat motor, ktery bude lenvenjsi, bude mit mensi spotrebu, ale ty emise splni jen predem urcenem testu....

+1/0
21.1.2016 15:45

A78l41o23i35s 40S59t50a39r38ý 3949179467742

Jde o to, o jakých emisích je řeč. Požadavek na extrémně nízkou spotřebu (tedy nízké emise CO2) jde přímo proti požadavku na nízké emise NOx. Tohle ti zástupci moc dobře věděli, přesto do toho šli a podle mě platí bod č. 2. Celé je to nakonec jenom šaškárna a politikum řízené EK a bláhově podporované těmi výrobci (aby si jako leštili image), protože EK a velké korporace jsou dneska jedna ruka. Taky si všimněte, že to prasklo v USA, který je nějaké EU blbnutí u (!) a EU se to celé spíš snaží žehlit. Prostě to pos.al VW v USA, když si neuvědomil, s kým má tu čest.

+3/0
21.1.2016 15:55

M89a11r50t98i93n 81K52a27r29á89s40e58k 9548723488558

Ale pozor - pozadavek na snizovani emisi CO2 neni zadna striktni norma a zadna automobilka ho dodrzovat nemusi - jde jen o to, ze kdyz produkuje auta s vysokou spotrebou, tak za to musi platit - jde tedy efektivne o dan z aut s vyssi spotrebou.

0/0
21.1.2016 15:59

A73l27o23i55s 96S63t37a53r38ý 3989889757972

Pokud poměrně drastickým pokutám chcete říkat daň, tak prosím, proti gustu... Systém je prostě nastaven tak, že automobilky, chtějí-li přežít, ty drakonické limity CO2 nějak splnit musí, i když nechtějí.

+2/0
21.1.2016 16:10

M89i41c80h68a53l 45P38a21v34l43á80t 9933563304859

(Nejen) EURO normy jsou naopak uplne mimo. A proc na diktat zelenych mozku automobilovy prumysl pristoupil, to je velmi smutna vec na delsi diskusi.

+4/0
21.1.2016 15:52

M50a85r83t85i33n 25K81a96r52á18s30e61k 9118613338948

Proc jsou mimo? Umite si predstavit jak by to vypadalo ve mestech dneska kdyby ty normy nebyly? Asi bychom na pohyb po venku s sebou nosili prenosne dychaci pristroje...

0/−3
21.1.2016 15:55

A91l21o45i59s 45S93t30a43r47ý 3149749797692

Na to, abyste to nemusel dělat, v pohodě stačí EURO 3 (dneska podle těch EU vymatlanců neekologické auto) a případně DPF u dieselů či nepodporovat tolik naftu skrze spotřební daně.

+3/0
21.1.2016 16:19
Foto

Š92t69ě56p77á53n 67B14i83n16k77o 3556804203296

Prdlajs. Euro 3/4 ten problém řešilo už dávno, filry pevných částic jakbysmet. Co je nad, je v rozporu s fyzikou a z kupců a řidičů to nikdo nechce. A kdyby opravdu byl zájem vyčistit ulice, stahovaly by se z "oběhu" staré dodávky, autobusy, nákláďáky a kamiony.... Nestahují....

+2/0
21.1.2016 16:56

T67o91m22á42š 28V23e97s30e57l61ý 5105528120809

výrobcům imho tento stav vyhovuje - mají možnost přidávat další a další drahá kurvítka a říct že to oni ne, že to eu normy...

0/0
22.1.2016 10:57

L18u16d62v32í22k 49G73a63j62d56o27š54í54k 2495203104252

Ono je to spíš tak, že Výrobci aut by byli schopni ekonormám vyhovět, ovšem nejspíš za cenu toho, že by auta měla místo zavazadlového prostoru nádrž na močovinu.

Takové auto by asi nebylo moc prodejné a nezměnil by to ani fakt, že splňuje normu EURO 666.

+3/−1
21.1.2016 15:56

V91l53a81d86i24m34í15r 53Z31a17u92š26k54a 5951452617513

Té močoviny se moc nespotřebuje, prostě by jste jednou za 3 měsíce s pohonnými hmotami natankoval mi ADBlue a žádná cisterna není potřeba.

0/0
21.1.2016 17:45

A61n93t38o80n26í56n 72P50o46l66i92c17k22ý 9820382131797

Ale tafy se mluvi o dieslech, ne o benzinacich

0/0
21.1.2016 17:35

P22e37t77r 74O64t83r55u38b94a 6946778282115

Mě by zajímalo, co se stalo po úpravě s dalšími parametry - spotřeba, výkon, točivý moment.

+13/0
21.1.2016 15:18

T15o65m60á26š 67Ž92i52t52n50ý 6171240931161

Tipnul bych že jízdní parametry zůstanou, ale spotřeba půjde nahoru.

+5/0
21.1.2016 15:21

P21e32t25r 28O36t79r88u76b31a 6796768942325

Pravděpodobně ano, protože už nebude tak chudá směs, což je příčina vysokých emisí NOx.

0/0
21.1.2016 15:37

L98u42d13v97í55k 66G84a85j50d34o24š68í39k 2865953654282

Spíš bych řekl, že se dramaticky zvýší spotřeba AdBlue.

Elektronika byla upravena pokud vím tak, aby se mimo testy spotřeba močoviny snížila na naprosté minimum. Při testech se pak močovina vstřikovala tak, aby auto splnilo limity.

0/0
21.1.2016 16:03

V30á65c51l48a65v 28Z58e16m28á55n47e33k 4198423601820

Děkujeme EU za nesplnitelné normy.

+11/−2
21.1.2016 15:15

M64a94r96t84i65n 31K72a68r91á52s91e37k 9328703608678

Ale ony nesplnitelne nejsou, jak jste na to prisel??? (mimochodem i podle automobilek byly v dobe schvaleni normy "ambiciozni, ale splnitelne")

+2/−1
21.1.2016 15:28

J21a78r41o21m76í72r 91K24r56á59l 4320579514349

To ano. Ale v podmínkách měření, ne v reálném provozu.

0/0
21.1.2016 16:53

P67e68t28r 71S54t31e74j91s58k37a22l 3599218424576

V USA a JAP jsou jeste prisnejsi, hlavne tedy na diesely.

0/0
21.1.2016 15:52

J97i47ř17í 76N16o21v42á69k 3673679178456

Kolik dieselů tam jezdí? ;-D

0/0
21.1.2016 16:11

M73a36r23t95i15n 98K73o80v47á15ř 2571770119396

V USA jsou hlavně stejné pro benzínové i naftové motory. To EU nezvládla.

+2/0
21.1.2016 16:22

F97r28a29n78t28i74š54e17k 78K52o21c24o80u65r98e60k 6810963277189

Od začátku bylo jasné, že v tom jedou všichni, nejen VW.

+14/0
21.1.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.