Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vaťák a noviny už nefrčí, ale izolují dobře. Vyzkoušeli jsme to

Mnozí si jistě pamatují zimní dojíždění do práce na motocyklu, kdy nebylo ani tak důležité dobře vypadat, ale především se zahřát. To už je naštěstí minulostí a můžeme si užívat funkčních výdobytků moderní doby. Rozdíl jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a17n 49Z14a34p70l92e34t70a97l 3888579335726

Jak chránil jezdce skútr Čezeta nevím, nikdy jsem na něm v zimě nejel. Ale nejlépe před zimou a deštěm jsem byl spokojen s Tatranem 125. Když jsem si vzal na Tatran s plexisklem vaťák, tak i když pršelo měl jsem trochu mokrá jen ramena. Tatran měl ochranu před nepohodou vymakanou.

K porovnání motocykl Jawa s plexisklem a kryty na nohy chránil jenom částečně a kryty byly nepohodlné, podstatně motorku brzdily, vysoký aerodynamický odpor vzduchu a stejně kryty s plexisklem chránily proti dešti jen do rychlosti 40 km/h, ve vyšších rychlostech pronikala voda mezi kryty a řidítky, takže jsem stejně všude přijel promoklý, protože jet na třistapadesátce s krytama jen 40 km/h byl neskutečný opruz.

Takže nejlepší do nepohody v té době byl skútr Tatran s plexisklem, nevýhodou byla špatná stabilita nna silnici a poměrně nízká maximální rychlost, 82 km/h, víc z toho dostat nešlo ale rozumná cestovní rychlost ta sedmdesát.

Vždy platilo a platí dodnes, lepší škaredý Trabant, než sebehezčí skútr nebo motocykl, teda alespoň když pršelo a byla zima.

0/0
23.1.2016 17:31

M25a22r43e42k 13H60r33u63b52y 6667692561508

Hmm, vatak a Rude pravo - to je preci sen kazdeho kancelarskeho hipstera;-)

Trochu se bojim co po tomhle clanku zase uvidim v offisu :-)

0/0
17.1.2016 23:57

J93o81s53e16f 27P41r37o51c93h74á74z86k20a 7646876498514

Ano, ano, nejlepší je, když hodnocení napíše někdo, kdo sám tu dobu nepamatuje a nemá ani tolik zdvořilosti ke čtenáři, aby si zjistil relevantní informace. Viz vaťák nevaťák, pracovní rukavice ač každý motocyklista měl dlouhé zimní, co ty boty a co krk a ksicht? Hoši, hoši, rychlokvašené článečky a penízky se nám sypou, že ano?

+6/−2
16.1.2016 11:37


J83i72ř89í 70S28v72a62š20e97k 9494408353639

Berete to trochu moc vážně. Jinak si přečtěte články toho pána, kterého kritizujete. Jeho texty o motorkách tady patří k tomu nejlepšímu.

+1/0
16.1.2016 13:58

K82a43r76e30l 97T51e27s90t71e25r 9947310311476

Vaťák to chtělo. Ale pracovní rukavice byly standardní výbava - však se na družstvu daly vzít zadara, ne?

+1/0
16.1.2016 17:03

J67a54n 91F95r45o24l10í81k 6966660785754

Jsem pamětník. Především měla Čezeta plexisklový štít. Používal jsem dlouhé zateplené svařečské rukavice, pogumovaný oblek ve kterém jezdili v 50. letech soutěžáci (dnes trial) a v zimě do něj vložku. Problém byl s botami. Nejlepší byly vojenské kanady. Takto vybaven jsem jezdil i na motorce. A kupodivu dnes revma nemám.;-D

0/0
17.1.2016 14:17

T90o95m28á91š 95B25a39u91e40r 5206893650459

Jo to už je dávno. Jawa 20 pionýr s plechama, rolák, vaťák, kulich, pracovní rukavice, pod jeansy tlusté tepláky ála Homolkovi, dvoje fusekle a gumáky. Někdy na hlavu žalud od výrobního družstva Tvar. Stačilo to tak na 5 km jízdy, déle to bylo ve větším mrazu nesnesitelné. Říkali mi ,,Čkalov". Dnes je to už jen úsměvné.

+3/0
16.1.2016 11:27

J31i60ř22í 56K94o49c95u34r93e64k 6165534945218

jeansy? To jste byl Rebel! V té době se sice sehnat daly, ale komunistům to vadilo jako symbol amerického imperialismu. Ještě v 80. letech za to soudružka ředitelka posílala děcka domů převlíct nebo poznámku do žákajdy.

+2/0
16.1.2016 16:14

J63i10ř46í 20E50r31b42e36n 1943524336977

To jste měli hodně kovanou ředitelku... Tohle já naštěstí nezažil, naši učitelé řešili spíš prospěch a docházku než oblečení.

A i když se kouknu na filmy ze 70. a 80. let, tak tam fůra dětí džíny nosí.

0/0
17.1.2016 23:02

P15a90v55e36l 44J12e39ř10á91b49e68k 7491702384787

Osobně jsem si dal v mrazu pod -20°C asi 60 km na dvě přerušení. Co jsem měl na sobě si moc nepamatuji, jen rukavice s umělým beránkem. Mám pocit, že noviny jsem měl na hrudníku, v kalhotách hlavně na kolenou asi dvoje kalhoty, kanady ... .

Po první dvacítce jsem skoro neslezl, hlavně prsty jsem nemohl srovnat - pořád byly do trubičky podle řídítek. Druhá dvacka byla dělená po desítce kilometrů - to se dalo vydržet a poslední dvacka - cesta domů byla krutá.

Nicméně jako maturitní ročník jsme ale měli krásné tablo, snad ještě nepřekonané, kreslil nám ho velmi uznávaný malíř snad i zadarmo. A tenkrát za tím malířem jsme jeli (kamaráda jsem vyzvedával právě po té dvacítce km) poprosit, zda by nám ho nenakresli.

Takže dnes si moc na tu zimu nepamatuji (jen na ty ruce pod studenou vodou a lehce omrzlý obličej), protože se mi víc vybaví to maturitní tablo a jeho originalita.

Ale teď jsem se při vzpomínce úplně rozklepal - už nic nevydržím;-(

+4/0
16.1.2016 16:49

M83a95r40t22i48n 11K14a75r90á93s10e48k 1448124949644

Rozvážel jsem o sobotách noviny po okolních vesnicích. Nejdřív na kole, pak na fechtlovi a pak na dvaapůlce s revmaplechama a plexi štítem. Když jel člověk dva kilometry do vedlejší vsi, tam se nějakou dobu hýbal než zase sedl na vozidlo a pokračoval další dva kiláky, tak nebylo potřeba nic extra. Bavlněné spodky, kalhoty a na vrch vietnamské šusťáky. Když víc mrzlo, tak se vaťák docela hodil, jinak vystačila zateplená bunda. No a samozřejmě dvoje rukavice. A né jedny tenké, které jsou určené dělníkům na ochranu rukou a né na ochranu před zimou a větrem, jako je to na fotce.

+2/0
16.1.2016 11:14

T69o33m95á44š 15K78u67c30h14a23ř 3947281248401

Trošku víc snahy to chtělo. Například ten vaťák. Navíc tohle ne sebe naházel zcela nefunkčně jen ze srandy, takhle by v zimě daleko nedojel.

+10/0
16.1.2016 10:19

V96l48a21d52i58m40í63r 39F84i96b11i25g63e42r 5444621941964

Hmm ruce a nohy si chrání, ale krk má pěkně odhalený to není dobré. Zamlada jezdil spolužák na moto do školy i v -20. Měl svoje kalhoty jedny vatové a vaťák,, rtoje rukavice, vypadal jak ruský voják u Stalingradu:-). Já tak jel párkrát a nic příjemného, dokonce jsem měl kuklu.

A s tím jak skůtristi jezdí hlavně do banky, kanceláře atd. to je trochu jednobarevné. Málokdo jezdí do práce v obleku, nebo tak 1/3 pracujících.

0/0
16.1.2016 9:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.