Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vaťák a noviny už nefrčí, ale izolují dobře. Vyzkoušeli jsme to

Mnozí si jistě pamatují zimní dojíždění do práce na motocyklu, kdy nebylo ani tak důležité dobře vypadat, ale především se zahřát. To už je naštěstí minulostí a můžeme si užívat funkčních výdobytků moderní doby. Rozdíl jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a95n 70Z89a29p39l33e13t87a78l 3478839265336

Jak chránil jezdce skútr Čezeta nevím, nikdy jsem na něm v zimě nejel. Ale nejlépe před zimou a deštěm jsem byl spokojen s Tatranem 125. Když jsem si vzal na Tatran s plexisklem vaťák, tak i když pršelo měl jsem trochu mokrá jen ramena. Tatran měl ochranu před nepohodou vymakanou.

K porovnání motocykl Jawa s plexisklem a kryty na nohy chránil jenom částečně a kryty byly nepohodlné, podstatně motorku brzdily, vysoký aerodynamický odpor vzduchu a stejně kryty s plexisklem chránily proti dešti jen do rychlosti 40 km/h, ve vyšších rychlostech pronikala voda mezi kryty a řidítky, takže jsem stejně všude přijel promoklý, protože jet na třistapadesátce s krytama jen 40 km/h byl neskutečný opruz.

Takže nejlepší do nepohody v té době byl skútr Tatran s plexisklem, nevýhodou byla špatná stabilita nna silnici a poměrně nízká maximální rychlost, 82 km/h, víc z toho dostat nešlo ale rozumná cestovní rychlost ta sedmdesát.

Vždy platilo a platí dodnes, lepší škaredý Trabant, než sebehezčí skútr nebo motocykl, teda alespoň když pršelo a byla zima.

0/0
23.1.2016 17:31

M49a57r72e39k 17H97r98u46b14y 6837102351728

Hmm, vatak a Rude pravo - to je preci sen kazdeho kancelarskeho hipstera;-)

Trochu se bojim co po tomhle clanku zase uvidim v offisu :-)

0/0
17.1.2016 23:57

J18o40s68e84f 70P62r61o13c53h90á64z57k64a 7626736718774

Ano, ano, nejlepší je, když hodnocení napíše někdo, kdo sám tu dobu nepamatuje a nemá ani tolik zdvořilosti ke čtenáři, aby si zjistil relevantní informace. Viz vaťák nevaťák, pracovní rukavice ač každý motocyklista měl dlouhé zimní, co ty boty a co krk a ksicht? Hoši, hoši, rychlokvašené článečky a penízky se nám sypou, že ano?

+6/−2
16.1.2016 11:37

J20i63ř90í 73S20v57a21š87e35k 9454388243919

Berete to trochu moc vážně. Jinak si přečtěte články toho pána, kterého kritizujete. Jeho texty o motorkách tady patří k tomu nejlepšímu.

+1/0
16.1.2016 13:58

K86a89r93e66l 25T71e28s92t76e30r 9637300941656

Vaťák to chtělo. Ale pracovní rukavice byly standardní výbava - však se na družstvu daly vzít zadara, ne?

+1/0
16.1.2016 17:03

J18a81n 51F45r35o74l35í72k 6456430975964

Jsem pamětník. Především měla Čezeta plexisklový štít. Používal jsem dlouhé zateplené svařečské rukavice, pogumovaný oblek ve kterém jezdili v 50. letech soutěžáci (dnes trial) a v zimě do něj vložku. Problém byl s botami. Nejlepší byly vojenské kanady. Takto vybaven jsem jezdil i na motorce. A kupodivu dnes revma nemám.;-D

0/0
17.1.2016 14:17

T82o56m96á44š 27B33a87u61e14r 5746633960469

Jo to už je dávno. Jawa 20 pionýr s plechama, rolák, vaťák, kulich, pracovní rukavice, pod jeansy tlusté tepláky ála Homolkovi, dvoje fusekle a gumáky. Někdy na hlavu žalud od výrobního družstva Tvar. Stačilo to tak na 5 km jízdy, déle to bylo ve větším mrazu nesnesitelné. Říkali mi ,,Čkalov". Dnes je to už jen úsměvné.

+3/0
16.1.2016 11:27

J11i52ř83í 42K42o37c52u24r90e13k 6165824985138

jeansy? To jste byl Rebel! V té době se sice sehnat daly, ale komunistům to vadilo jako symbol amerického imperialismu. Ještě v 80. letech za to soudružka ředitelka posílala děcka domů převlíct nebo poznámku do žákajdy.

+2/0
16.1.2016 16:14

J49i65ř23í 53E60r67b27e88n 1703954426137

To jste měli hodně kovanou ředitelku... Tohle já naštěstí nezažil, naši učitelé řešili spíš prospěch a docházku než oblečení.

A i když se kouknu na filmy ze 70. a 80. let, tak tam fůra dětí džíny nosí.

0/0
17.1.2016 23:02

P40a42v43e60l 42J27e54ř98á33b31e51k 7391122164557

Osobně jsem si dal v mrazu pod -20°C asi 60 km na dvě přerušení. Co jsem měl na sobě si moc nepamatuji, jen rukavice s umělým beránkem. Mám pocit, že noviny jsem měl na hrudníku, v kalhotách hlavně na kolenou asi dvoje kalhoty, kanady ... .

Po první dvacítce jsem skoro neslezl, hlavně prsty jsem nemohl srovnat - pořád byly do trubičky podle řídítek. Druhá dvacka byla dělená po desítce kilometrů - to se dalo vydržet a poslední dvacka - cesta domů byla krutá.

Nicméně jako maturitní ročník jsme ale měli krásné tablo, snad ještě nepřekonané, kreslil nám ho velmi uznávaný malíř snad i zadarmo. A tenkrát za tím malířem jsme jeli (kamaráda jsem vyzvedával právě po té dvacítce km) poprosit, zda by nám ho nenakresli.

Takže dnes si moc na tu zimu nepamatuji (jen na ty ruce pod studenou vodou a lehce omrzlý obličej), protože se mi víc vybaví to maturitní tablo a jeho originalita.

Ale teď jsem se při vzpomínce úplně rozklepal - už nic nevydržím;-(

+4/0
16.1.2016 16:49

M81a90r53t89i60n 27K30a47r94á89s30e13k 1388294229804

Rozvážel jsem o sobotách noviny po okolních vesnicích. Nejdřív na kole, pak na fechtlovi a pak na dvaapůlce s revmaplechama a plexi štítem. Když jel člověk dva kilometry do vedlejší vsi, tam se nějakou dobu hýbal než zase sedl na vozidlo a pokračoval další dva kiláky, tak nebylo potřeba nic extra. Bavlněné spodky, kalhoty a na vrch vietnamské šusťáky. Když víc mrzlo, tak se vaťák docela hodil, jinak vystačila zateplená bunda. No a samozřejmě dvoje rukavice. A né jedny tenké, které jsou určené dělníkům na ochranu rukou a né na ochranu před zimou a větrem, jako je to na fotce.

+2/0
16.1.2016 11:14

T87o10m39á95š 19K80u39c70h87a38ř 3107781288241

Trošku víc snahy to chtělo. Například ten vaťák. Navíc tohle ne sebe naházel zcela nefunkčně jen ze srandy, takhle by v zimě daleko nedojel.

+10/0
16.1.2016 10:19

V83l50a54d22i44m97í27r 15F80i84b20i94g48e69r 5214241251784

Hmm ruce a nohy si chrání, ale krk má pěkně odhalený to není dobré. Zamlada jezdil spolužák na moto do školy i v -20. Měl svoje kalhoty jedny vatové a vaťák,, rtoje rukavice, vypadal jak ruský voják u Stalingradu:-). Já tak jel párkrát a nic příjemného, dokonce jsem měl kuklu.

A s tím jak skůtristi jezdí hlavně do banky, kanceláře atd. to je trochu jednobarevné. Málokdo jezdí do práce v obleku, nebo tak 1/3 pracujících.

0/0
16.1.2016 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.