Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vaťák a noviny už nefrčí, ale izolují dobře. Vyzkoušeli jsme to

Mnozí si jistě pamatují zimní dojíždění do práce na motocyklu, kdy nebylo ani tak důležité dobře vypadat, ale především se zahřát. To už je naštěstí minulostí a můžeme si užívat funkčních výdobytků moderní doby. Rozdíl jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a26n 85Z44a79p32l43e26t51a88l 3838879115226

Jak chránil jezdce skútr Čezeta nevím, nikdy jsem na něm v zimě nejel. Ale nejlépe před zimou a deštěm jsem byl spokojen s Tatranem 125. Když jsem si vzal na Tatran s plexisklem vaťák, tak i když pršelo měl jsem trochu mokrá jen ramena. Tatran měl ochranu před nepohodou vymakanou.

K porovnání motocykl Jawa s plexisklem a kryty na nohy chránil jenom částečně a kryty byly nepohodlné, podstatně motorku brzdily, vysoký aerodynamický odpor vzduchu a stejně kryty s plexisklem chránily proti dešti jen do rychlosti 40 km/h, ve vyšších rychlostech pronikala voda mezi kryty a řidítky, takže jsem stejně všude přijel promoklý, protože jet na třistapadesátce s krytama jen 40 km/h byl neskutečný opruz.

Takže nejlepší do nepohody v té době byl skútr Tatran s plexisklem, nevýhodou byla špatná stabilita nna silnici a poměrně nízká maximální rychlost, 82 km/h, víc z toho dostat nešlo ale rozumná cestovní rychlost ta sedmdesát.

Vždy platilo a platí dodnes, lepší škaredý Trabant, než sebehezčí skútr nebo motocykl, teda alespoň když pršelo a byla zima.

0/0
23.1.2016 17:31

M64a81r91e70k 53H50r51u27b36y 6197562591798

Hmm, vatak a Rude pravo - to je preci sen kazdeho kancelarskeho hipstera;-)

Trochu se bojim co po tomhle clanku zase uvidim v offisu :-)

0/0
17.1.2016 23:57

J16o90s51e14f 15P63r39o96c12h55á18z73k63a 7566676258664

Ano, ano, nejlepší je, když hodnocení napíše někdo, kdo sám tu dobu nepamatuje a nemá ani tolik zdvořilosti ke čtenáři, aby si zjistil relevantní informace. Viz vaťák nevaťák, pracovní rukavice ač každý motocyklista měl dlouhé zimní, co ty boty a co krk a ksicht? Hoši, hoši, rychlokvašené článečky a penízky se nám sypou, že ano?

+6/−2
16.1.2016 11:37

J95i56ř64í 41S18v30a64š15e23k 9804808703889

Berete to trochu moc vážně. Jinak si přečtěte články toho pána, kterého kritizujete. Jeho texty o motorkách tady patří k tomu nejlepšímu.

+1/0
16.1.2016 13:58

K75a87r29e52l 37T34e10s83t78e33r 9717250621366

Vaťák to chtělo. Ale pracovní rukavice byly standardní výbava - však se na družstvu daly vzít zadara, ne?

+1/0
16.1.2016 17:03

J83a96n 88F93r82o11l69í22k 6986940475974

Jsem pamětník. Především měla Čezeta plexisklový štít. Používal jsem dlouhé zateplené svařečské rukavice, pogumovaný oblek ve kterém jezdili v 50. letech soutěžáci (dnes trial) a v zimě do něj vložku. Problém byl s botami. Nejlepší byly vojenské kanady. Takto vybaven jsem jezdil i na motorce. A kupodivu dnes revma nemám.;-D

0/0
17.1.2016 14:17

T70o86m98á90š 81B58a35u22e78r 5306533210289

Jo to už je dávno. Jawa 20 pionýr s plechama, rolák, vaťák, kulich, pracovní rukavice, pod jeansy tlusté tepláky ála Homolkovi, dvoje fusekle a gumáky. Někdy na hlavu žalud od výrobního družstva Tvar. Stačilo to tak na 5 km jízdy, déle to bylo ve větším mrazu nesnesitelné. Říkali mi ,,Čkalov". Dnes je to už jen úsměvné.

+3/0
16.1.2016 11:27

J43i25ř82í 27K32o92c26u55r92e79k 6175344865968

jeansy? To jste byl Rebel! V té době se sice sehnat daly, ale komunistům to vadilo jako symbol amerického imperialismu. Ještě v 80. letech za to soudružka ředitelka posílala děcka domů převlíct nebo poznámku do žákajdy.

+2/0
16.1.2016 16:14

J68i28ř63í 88E34r15b39e62n 1233834866517

To jste měli hodně kovanou ředitelku... Tohle já naštěstí nezažil, naši učitelé řešili spíš prospěch a docházku než oblečení.

A i když se kouknu na filmy ze 70. a 80. let, tak tam fůra dětí džíny nosí.

0/0
17.1.2016 23:02

P22a88v49e56l 63J52e77ř74á49b85e86k 7931752114307

Osobně jsem si dal v mrazu pod -20°C asi 60 km na dvě přerušení. Co jsem měl na sobě si moc nepamatuji, jen rukavice s umělým beránkem. Mám pocit, že noviny jsem měl na hrudníku, v kalhotách hlavně na kolenou asi dvoje kalhoty, kanady ... .

Po první dvacítce jsem skoro neslezl, hlavně prsty jsem nemohl srovnat - pořád byly do trubičky podle řídítek. Druhá dvacka byla dělená po desítce kilometrů - to se dalo vydržet a poslední dvacka - cesta domů byla krutá.

Nicméně jako maturitní ročník jsme ale měli krásné tablo, snad ještě nepřekonané, kreslil nám ho velmi uznávaný malíř snad i zadarmo. A tenkrát za tím malířem jsme jeli (kamaráda jsem vyzvedával právě po té dvacítce km) poprosit, zda by nám ho nenakresli.

Takže dnes si moc na tu zimu nepamatuji (jen na ty ruce pod studenou vodou a lehce omrzlý obličej), protože se mi víc vybaví to maturitní tablo a jeho originalita.

Ale teď jsem se při vzpomínce úplně rozklepal - už nic nevydržím;-(

+4/0
16.1.2016 16:49

M52a76r16t90i66n 93K61a66r93á25s40e29k 1158884799114

Rozvážel jsem o sobotách noviny po okolních vesnicích. Nejdřív na kole, pak na fechtlovi a pak na dvaapůlce s revmaplechama a plexi štítem. Když jel člověk dva kilometry do vedlejší vsi, tam se nějakou dobu hýbal než zase sedl na vozidlo a pokračoval další dva kiláky, tak nebylo potřeba nic extra. Bavlněné spodky, kalhoty a na vrch vietnamské šusťáky. Když víc mrzlo, tak se vaťák docela hodil, jinak vystačila zateplená bunda. No a samozřejmě dvoje rukavice. A né jedny tenké, které jsou určené dělníkům na ochranu rukou a né na ochranu před zimou a větrem, jako je to na fotce.

+2/0
16.1.2016 11:14

T97o40m80á79š 36K15u46c26h64a55ř 3217561828411

Trošku víc snahy to chtělo. Například ten vaťák. Navíc tohle ne sebe naházel zcela nefunkčně jen ze srandy, takhle by v zimě daleko nedojel.

+10/0
16.1.2016 10:19

V68l22a32d83i86m85í17r 92F29i56b60i32g55e41r 5324331711854

Hmm ruce a nohy si chrání, ale krk má pěkně odhalený to není dobré. Zamlada jezdil spolužák na moto do školy i v -20. Měl svoje kalhoty jedny vatové a vaťák,, rtoje rukavice, vypadal jak ruský voják u Stalingradu:-). Já tak jel párkrát a nic příjemného, dokonce jsem měl kuklu.

A s tím jak skůtristi jezdí hlavně do banky, kanceláře atd. to je trochu jednobarevné. Málokdo jezdí do práce v obleku, nebo tak 1/3 pracujících.

0/0
16.1.2016 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.