- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak chránil jezdce skútr Čezeta nevím, nikdy jsem na něm v zimě nejel. Ale nejlépe před zimou a deštěm jsem byl spokojen s Tatranem 125. Když jsem si vzal na Tatran s plexisklem vaťák, tak i když pršelo měl jsem trochu mokrá jen ramena. Tatran měl ochranu před nepohodou vymakanou.
K porovnání motocykl Jawa s plexisklem a kryty na nohy chránil jenom částečně a kryty byly nepohodlné, podstatně motorku brzdily, vysoký aerodynamický odpor vzduchu a stejně kryty s plexisklem chránily proti dešti jen do rychlosti 40 km/h, ve vyšších rychlostech pronikala voda mezi kryty a řidítky, takže jsem stejně všude přijel promoklý, protože jet na třistapadesátce s krytama jen 40 km/h byl neskutečný opruz.
Takže nejlepší do nepohody v té době byl skútr Tatran s plexisklem, nevýhodou byla špatná stabilita nna silnici a poměrně nízká maximální rychlost, 82 km/h, víc z toho dostat nešlo ale rozumná cestovní rychlost ta sedmdesát.
Vždy platilo a platí dodnes, lepší škaredý Trabant, než sebehezčí skútr nebo motocykl, teda alespoň když pršelo a byla zima.
Hmm, vatak a Rude pravo - to je preci sen kazdeho kancelarskeho hipstera
Trochu se bojim co po tomhle clanku zase uvidim v offisu
Ano, ano, nejlepší je, když hodnocení napíše někdo, kdo sám tu dobu nepamatuje a nemá ani tolik zdvořilosti ke čtenáři, aby si zjistil relevantní informace. Viz vaťák nevaťák, pracovní rukavice ač každý motocyklista měl dlouhé zimní, co ty boty a co krk a ksicht? Hoši, hoši, rychlokvašené článečky a penízky se nám sypou, že ano?
Berete to trochu moc vážně. Jinak si přečtěte články toho pána, kterého kritizujete. Jeho texty o motorkách tady patří k tomu nejlepšímu.
Jo to už je dávno. Jawa 20 pionýr s plechama, rolák, vaťák, kulich, pracovní rukavice, pod jeansy tlusté tepláky ála Homolkovi, dvoje fusekle a gumáky. Někdy na hlavu žalud od výrobního družstva Tvar. Stačilo to tak na 5 km jízdy, déle to bylo ve větším mrazu nesnesitelné. Říkali mi ,,Čkalov". Dnes je to už jen úsměvné.
jeansy? To jste byl Rebel! V té době se sice sehnat daly, ale komunistům to vadilo jako symbol amerického imperialismu. Ještě v 80. letech za to soudružka ředitelka posílala děcka domů převlíct nebo poznámku do žákajdy.
Rozvážel jsem o sobotách noviny po okolních vesnicích. Nejdřív na kole, pak na fechtlovi a pak na dvaapůlce s revmaplechama a plexi štítem. Když jel člověk dva kilometry do vedlejší vsi, tam se nějakou dobu hýbal než zase sedl na vozidlo a pokračoval další dva kiláky, tak nebylo potřeba nic extra. Bavlněné spodky, kalhoty a na vrch vietnamské šusťáky. Když víc mrzlo, tak se vaťák docela hodil, jinak vystačila zateplená bunda. No a samozřejmě dvoje rukavice. A né jedny tenké, které jsou určené dělníkům na ochranu rukou a né na ochranu před zimou a větrem, jako je to na fotce.
Trošku víc snahy to chtělo. Například ten vaťák. Navíc tohle ne sebe naházel zcela nefunkčně jen ze srandy, takhle by v zimě daleko nedojel.
Hmm ruce a nohy si chrání, ale krk má pěkně odhalený to není dobré. Zamlada jezdil spolužák na moto do školy i v -20. Měl svoje kalhoty jedny vatové a vaťák,, rtoje rukavice, vypadal jak ruský voják u Stalingradu. Já tak jel párkrát a nic příjemného, dokonce jsem měl kuklu.
A s tím jak skůtristi jezdí hlavně do banky, kanceláře atd. to je trochu jednobarevné. Málokdo jezdí do práce v obleku, nebo tak 1/3 pracujících.