Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do auta bez tlusté bundy, dítě s ní přikryjte. Volný pás je riziko

Silná bunda maří účinnost bezpečnostních pásů. To platí i u dětí, které rodiče usazují do sedaček nabalené v tlustém oblečení. Lepší je dítě ze silné bundy vysvléci a přikrýt ho. Na nebezpečí upozornil německý autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96a70v90e97l 85J17e59ř64á89b20e52k 7211222484407

Mě osobně zaráží, jak lidi mohou v zimní bundě pohodlně a bezpečně řídit. Možná pochopím "školní auto", kde cesta do školy, školky je několik desítek metrů, ale nad 5 km jet v zimní bundě či kabátu to považuji za nepohodlné a i zhoršuje pohyb řidiče.

Jezdím běžně v nějakém pohodlném svetru, polobotkách, maximálně než se ohřeje vzduch, tak mám na hlavě čepici, aby mi na ni netáhlo z ofuků čelního okna.

když musím v pracovních botách (holeňové), tak je alespoň rozvážu a povolím až ke kotníkům, aby noha nebyla stažená.

A to jsem věčně "zmrzlý", a přesto raději méně oblečený, než navlečený s silných bundách.

+1/−1
14.1.2016 22:16

M35i95r76e98k 50G60a36j48e25r 5331236549270

Informace o tom, ze predpinac zafunguje pozdeji, kdyz ma clovek na sobe zimni bundu, je nepravdiva. Nevim, zda je chyba jiz v originalnim nemeckem textu nebo jen v iDnes prekladu, ale pokud jde o bezpecnost, tak sirit bludy je opatrne receno nesolidni.

Jestli mate v aute predpinac, zjistite podle toho, ze nemuzete za jizdy pri vicemene prudsim brzdeni pas povolit tim, ze za nej zatahnete. Predpinac reaguje na zpomaleni auta a nikoliv na zatlaceni tela do pasu. Krome predpinace ma navijeni pasu zamkovy mechanismus, ktery reaguje na rychlost odvijeni pasu bez ohledu na brzdeni vozidla. To maji od pradavna vsechny pasy a je to dulezite pri nehodach, kdy auto nespomaluje, ale napriklad se kutali pres strechu. Odkaz na dobry zdroj informace v cestine jsem nenasel, ale muzete se na to podivat treba tady: http://www.takata.com/en/around/seatbelt01.html

+3/0
14.1.2016 16:00

M46i77r57e24k 59G47a75j35e50r 5731766979900

Pro uplnost dodavam, ze nerozporuji, ze zimni obleceni pod pasem bezpecnost zhorsuje, ale musi to byt z trochu jineho duvodu, nez se pise v clanku. Nejspis vadi, ze pas po nem nejpis bude klouzat.

+1/0
14.1.2016 16:02


P50e94t55r 48D48v98o25r83a14k 4198788641667

Přesně tak. Předpínače jsou pyrotechnické. Spouští se podobně jako airbag.

0/0
14.1.2016 16:13

M81i56r19e63k 58G69a82j45e20r 5721726749630

Jo, je to tam v tom odkazu. Takze beru zpet, ze si jejich aktivaci muzete vyzkouset pri brzdeni. To je tedy jeste jiny system, ktery zajistuje predpinani pri brzdeni, nikoliv jen pri nehode. Ty pyrotechnicke jsou spousteny jen spolecne s airbagy.

+1/0
14.1.2016 16:17

D97a88v91i58d 70H35u34r72k61a 3450973291761

Pane Gajere, nezlobte se, ale reagujete tady na něco, čemu očividně nerozumíte. Nejprve zkoušíte předpínač prudkým brzděním a teď tvrdíte, že se spouští společně s airbagy, navíc vyvracíte tvrzení z článku, uvádíte, že jsou nepravdivá. Zjistěte si, jak se aktivuje airbag, jak funguje předpínač a jak vůbec reaguje pás v autě. A netvrďte tu na diskusi, že mít utažený pás je blbostRv

0/0
15.1.2016 6:54

A74l16e28š 30Z92e52l14i79n82k19a 1524922646

To je docela zajímavé, to jsem nevěděl.

+2/0
14.1.2016 15:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.