Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW to má v USA zabalit, míní expert. Zastoupit by ho měla Škoda

Pověst pokaženou aférou dieselgate na americkém trhu bude Volkswagen v USA velmi těžko napravovat. Lepší by bylo, kdyby severoamerický trh úplně opustil, myslí si uznávaný evropský odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhoeffer z univerzity Duisburg-Essen. Jako náhradníka jmenuje Škodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i86r98o53s74l88a56v 88B62r24o43z92i70k 7961729694117

Tento analytik se zcela plete. Cituji:

""Arndt Ellinghorst jeho myšlenku odmítá jako naprostý nesmysl. A poukazuje mimo jiné na to, že česká značka, která patří do koncernu VW čtvrt století, nemá pro severoamerické trhy odpovídající produkty, chybí hlavně stěžejní velká SUV. „Začínat na trhu s novou značkou, která by nepochybně dostala nálepku východoevropské nízkonákladové značky, nedává žádný smysl,“ myslí si Ellinghorst.

Volkswagen má navíc na severoamerickém trhu hlubokou tradici. Američané znají brouky, staré dodávky transporter proslavili právě američtí hippies, zavedený je v USA také Golf.""

A porovnejme jeho tvrzení s čísly. Třeba s výsledky prodejů za listopad 2015:

VW Jetta (aka Octavia) s počtem prodaných 11,022 kusů je nejprodávanějším modelem VW v USA. Meziročně se ale její prodej propadl o -29 procent (z 15,633 kusů v listopadu 2014). Golfa se prodalo v listopadu 4,110 kusů, malého SUV Tiguan se prodalo 3,907 kusů.

VW Passat se meziročně propadl na 2,759 kusů z 6,966 kusů prodaných v listopadu 2014. VW Beetle se prodalo 1,011 ks (propad z 1,665 kusů v 2014), a konečně Tuaregu se prodalo jen 397 kusů (propad z 578 kusů).

Takže toho "stěžejního" velkého SUV se prodalo asi tolik, co v nějakém vidlákově trakařů, ale rozhodně to neodpovídá prodejům v zemi, která ročně sežere 15 milionů nových aut...

Ano, VW to má v USA spočítané. A cena je přesně to, na co američané slyší. Takže Škoda? Proč ne. Protože VW je všechno, jenom né levný, a už vůbec né spolehlivý brand. A VW jako koncern tam nemá nic, čím by mohl konkurovat Civicům, Corollám, Elantrám atd., a speciálně do 2016 to byly křápy s lacinými plasty radost pohledět. Ale amíkům to nevadilo, protože cena cena cena, takže kupovali asii...

0/0
18.1.2016 6:07

M40i21c47h53a36e31l 46M81e64n28s65i95k 8831116570142

Škoda?

Chudáci Amíci, tohleto si nezasloužili...:-(

0/−2
16.1.2016 9:04

P43e95t20r 38M92i93c19h39a12l 2850534631852

Nemyslím si, že by vstup na americký trh byl pro Škodovku nějaké terno.

+1/0
15.1.2016 22:08


E44v17z21e20n 78S67o24u23k95u19p 1597764166918

Je to pouze boj mezi americkými výrobci automobilů s těmi evropskými... Jde jen o podíl amerických výrobců aut v USA...

0/0
15.1.2016 22:01

Z34d37e32n65ě39k 41H45a65n62z75l 1581716472264

Pro Škodovku dobrá reklama .O Škodovce se ještě v dobrém uslyšíR^

0/0
15.1.2016 18:26

I37v24a33n 45Z92y28k78á83n 9580833739326

Tahat Škodu do USA je nerentabilní. Objemy prodejů budou neúměrně nízké vzhledek k investicím do marketingu. Američany, kteří mají zcela jinou mentalitu, než Evropané, by mohl oslovit maximálně tak nový Superb, zbytek produkce je pro ně nezajímavý. Moc zajíců, myslivcova smrt. Škoda by neměla až moc tříštit síly. Ať upevňuje svoji pozici v Číně a Indii, tam je to výhledově zlatý důl.

+3/0
15.1.2016 15:59

Z88d89e30n98ě11k 77H25a86n26z15l 1741636862344

Asi by přišli s novým autem

0/0
15.1.2016 16:07

T53o98m50á58š 43V29r94á76b96e67l 8930364413234

Leda jako alternativa k Hyundai, ale to je lepší založit úplně novou značku.

+1/0
15.1.2016 16:36

M73a54r52t73i81n 64K18o55l75a42c75e57k 6935319384210

záleží co chystají pod pracovním názvem Kodiaq co příjde potom. Není náhoda, že škodovka chce zazářit v třídách jako SUV. Sice co jsem měl v americe pochytit, tak Passat tam bylo nejmenší auto a z VW group může konkurovat typické " americe" jen amarok. Amici si ale VW nekupují jako náhradu vlastních obrů, ale jako stylovku jako brouk, golf

0/0
15.1.2016 21:40

T19o58m81á15š 93V34r83á18b35e40l 8130924223324

Totální pitomost a hloupost, VW je známá značka, která dokonce v USA má i nějaké úspěchy, byť se jim tam dlouhodobě moc nedaří. Škoda je pro Američany nějaká neznámá vychodoevropská značka bůh ví odkuď.

+2/−1
15.1.2016 15:21

M40a16r51t83i73n 51S59t31a89n15ě68k 3458520743256

A klesl vubec prodej VW? At uz v Evrope nebo v USA? Nebo to cele pouze hrotej urady a media?

+4/0
15.1.2016 15:08

T11o55m67á56š 84V76r59á17b79e29l 8680654553344

Klesl v USA celkem dost, ale nic hrozného na to jak se to hrotí

+1/0
15.1.2016 15:28

J62i62r19i 45G51a52z47d63a 8694583364904

VW se v USA dlouhodobe nedari, takze to snad pomalu ani horsi byt nemuze:-)

0/0
15.1.2016 17:17

M10i35l88a40n 42Š20i72n42d91e66l64á83ř 3308739333655

A Škoda je jako co?? Fiat nebo Opel 8-o

0/−1
15.1.2016 14:54

Z71d40e62n33ě58k 43H40a89n21z15l 1311296572174

S Evropou jsou jen problémy

0/0
15.1.2016 14:46

Z13d85e35n49ě67k 17H54a40n37z32l 1451616712704

Škoda Pick-up V8.

+4/0
15.1.2016 14:42

Z95d54e60n30ě77k 23D97u96b28e73c67k50ý 3907574490318

Citygo V8 :-)

0/0
15.1.2016 17:31

J14i51r23i 43F58i60n96k 6937339657588

No jasne, lowcost znacka z vychodni evropy, po tom se americani utlucou..

+1/0
15.1.2016 14:38

V27a98c34l11a23v 81M68e29d24e60k 5691972795935

proč ne, když se utloukli po lowcostech z Asie

+4/0
15.1.2016 14:41

V15a88c17l75a10v 66M62e81d86e10k 5411192585365

třeba na přelomu 80/90 let se v USA několik roků po sobě držel v prodejnosti poměrně vysoko Hyundai Pony - a to byl lowcost i na korejské poměry

+3/0
15.1.2016 14:43

R46a92d63i35m 54K56a48l79a28s 2490656362191

Vlastně prahnou... USA byly plné hyundaiů a dalších "korejců" a to už v době, kdybychom si to tady u nás nikdy nekoupili, protože se nám to zdálo fuj a málo spolehlivé.

+1/0
15.1.2016 14:43

M88a30r17t53i81n 24K63a64r55á18s86e57k 9658913638278

Ale Skoda neni Low cost, stoji prakticky stejne jako VW a to je na pomery USA docela drahe auto...

0/0
15.1.2016 14:52

R46a11d81i71m 19K91a76l66a16s 2710346462651

Automobilky umí s cenami různá kouzla:-) včetně dostupné výbavy.

+1/0
15.1.2016 14:56

R84a81d44i57m 11K38a19l73a23s 2490776392701

Ten nápad má celou řadu pro jako i proti. Za normální situace by bylo více negativ na straně uvést ji jako značku na americkém trhu, ale jako doplňkový prodej volkswagenu si ji dovedu představit. Takže v tomtéž autosalonu, ve kterém se prodává VW by mohla stát i škodovka. Zase tak špatné auto to není, aby si ji nikdo nevšiml.

Ale jinak souhlasím s tím, že produkce volkswagenu je až příliš evropská a to by mohl být hlavní problém pro americký trh.

+1/0
15.1.2016 14:36

V80a36c87l87a50v 22M16e25d58e48k 5451412485675

problém je, že pokud postavíš škodovku vedle VW, nemá vůbec čím zaujmout. A cenou to nebude, v USA se i VW prodávaly hluboko pod evropskými cenami, aby je alespoň někdo koupil místo levných Korejců.

0/0
15.1.2016 14:39

R75a39d76i21m 47K44a27l98a69s 2120586332851

Právě že v tuto chvíli má... proto jsem o tom psal. I když je to volkswagen, tváří se, že to není volkswagen. Což je aktuálně, kdy je pověst VW pošramocená, důležité.

0/0
15.1.2016 14:45

V29a65c47l61a78v 49M34e11d81e69k 5581182935835

když je postavíte vedle sebe, tak Škoda oproti VW nemá žádnou konkurenční výhodu. Nemá nic, co by VW chybělo. A když je postavíte vedle sebe v jednom autosalonu, tak to ještě vynikne.

0/0
15.1.2016 14:48

R81a68d32i94m 21K68a88l50a97s 2830726652901

Např. renaultu oproti vw nic nechybí a přesto tam konkurence existuje... A v autosalonech se běžné prodávají různé značky, které často nic společného nemají, třeba komě toho, jestli jsou vnímány jako luxusní nebo ne.

Člověk si jde koupit auto a obchází autosalony. Toť vše.

0/0
15.1.2016 14:54

M36a62r37t27i85n 91K87o29l95a92c11e83k 6615989434740

no nevím, ředitel VW byl jiného názoru, když zjistil, že v zemi Passat etalonu se začínají prodávat i superby

0/0
15.1.2016 21:27

L56u17k61á39š 49H43o27f11m78a62n 1223264402256

Pro škodovku mám obecně uznání, ale proč by měla lézt zrovna do Ameriky, nechápu. Jaký model by tam chtěla nabízet? A jak by jí tam VW uvedli? Jen za marketing by vyhodili miliony $, aby si jí někdo vůbec všimnul.

0/0
15.1.2016 14:21

L17a32d36i64s13l60a85v 28M19i25k16a 1381759134644

Se vším souhlasím a přitom bude kvalitnější než 3/4 amerických aut.

0/−1
15.1.2016 14:31

M76a60r16t54i26n 98K10a37r74á30s17e47k 9488643378488

No a taky podstatne drazsi....

0/0
15.1.2016 14:34

L68a84d19i50s17l26a50v 51M78i81k86a 1101329254254

Netuším jakou by tam dali cenu....

0/0
15.1.2016 14:37

M72a28r58t17i62n 42K29a61r72á17s32e97k 9898823538488

No logicky pokud by se tam prodavala v evropske kvalite, tak by nemohla o moc nizsi nez u nas (po zohledneni dph/sales tax)

0/0
15.1.2016 14:40

V79a53c86l66a69v 89M92e23d68e43k 5651132465265

Passata tam prodávali za méně než polovinu evropské ceny, a stejně o něj nebyl zájem.

0/0
15.1.2016 14:40

M15i90c73h29a16l 30F85i35n65s57t77e98r93l51e 7609950373488

Jako jedinou schůdnou za současné situace vidím užití vodíkové technologie pohonu. Proč ? Protože : 1) Relativně snadná dosažitelnost a vyrobitelnost vodíku. 2) Nenáročnost úpravy současných motorů pro tuto technologii.

0/0
15.1.2016 14:18

K29a77t37e57ř13i37n65a 93V92ý97b62o57r35n90á 6190709479

A nemožnost ho bezpečně skladovat... :)

+1/0
15.1.2016 14:53

L47a66ď80a 43M34a44y44e69r 7492241510507

Jasně oni jsou v USA všichni blbí oni si nezjistí že Škoda je VW s jiným jménem že?

0/0
15.1.2016 14:18

R73a17d73i76m 42K70a90l50a35s 2920366122981

Ale vždyť to se v podstatě běžně dělá. Nikoho nezajímá, že lexus je luxusní toyota, infinity nissan, accura honda atd. Pozici toho luxusního auta zaujímá v tomto případě volkswagen.

+2/0
15.1.2016 14:31

V51o18j83t79a 23S28u74k 3727685397691

Skodovacke drozky v USA8-o,to ten skopcak musi mit dost spatne info o kupujicich v USA.!!

+2/−5
15.1.2016 14:08

P76e68t13e30r 58Z32a57m48f15i84r 5117453632725

Toyota vladla a zatim bude vladnout trhu osobnich aut v USA

Co se tyce spolehlivosti VW na ni nikdy nemel. Volkswageny byly vzdy razeny podprumerne co se tyce spolehlivosti. Prinest ale Skodu na trh USA je zajimavy napad I kdyz je tady neznama.

0/−1
15.1.2016 14:07

J10a29n 13L68u96d41y 6869170329

Já myslím, že to je jen zástěrka stále nekončících válečnýchreparací vítězným mocnostem. Německo se z toho nevyvleklo ani po 71 letech.Podobně Německo pouštělo žilou po hypoteční krizi v USA přes zajištěnédluhové obligace, které obsahovali rizikové hypotéky.

+1/−2
15.1.2016 14:06

L44a91ď60a 65M44a38y32e23r 7102471430177

Ty máš dost

+2/−1
15.1.2016 14:19

K65a12t87e29ř75i69n77a 63V92ý66b16o47r26n49á 6270549689

Já bych si diesel nekoupila ani u nás.Oproti benzínu nemá žádnou výhodu. Tedy kromě ceny za palivo. A ta je v USA mnohem nižší, takže je to obecně hloupý nápad.

+2/−1
15.1.2016 13:59

L10a42ď37a 88M60a80y85e65r 7712911140767

Mám rád lidi co to nevyzkoušeli a tvrdí jak to nemá žádnou výhodu

+2/0
15.1.2016 14:20

P62a86v44e25l 38Š91e63d11l79b76a64u27e38r 7678501352535

Používám i diesel i atmosférický benzín Boxer a benzín mám raději. Obzvláště teď v zimě, hned je zahřátý, nemrznu v autě 20 km, jako v novém dieselu, před pár lety mi "zamrzla" nafta od Shell. Najezdim kolem 45 tis. km ročně a mám najeto přes milion, benzin u mě vede.

+1/0
16.1.2016 23:43

V28í27t 88B14r68z40o46b11o78h75a50t17ý 7430202973851

Dieselová auta jsou tak nevýhodná, že je po nich pomalu větší poptávka jak po benzinu, že by Vaše tvrzení tedy nebyla uplně pravda? Nebo z čeho vycházíte?

+2/0
15.1.2016 14:31

M59a26r14t28i13n 10K20a34r89á67s30e64k 9728713328228

V USA? Vyhoda diesely je nizsi spotreba (coz pise i Katerina), ale v USA je levne palivo a tak se to proste nevyplati...

+1/0
15.1.2016 14:36

V44í40t 27B73r85z87o57b28o13h78a37t23ý 7870592723431

Paní Kateřina píše, že by si diesel nekoupila ani u nás, protože nemá kromě ceny pohonných hmot žádné výhody. Já reaguji na tuto větu. O USA jsem nic nepsal. Děkuji, že jste mi sem napsal argumenty, které znám, ale nebylo to vůbec třeba.

0/0
15.1.2016 14:44

V54a28c52l18a33v 31M34e24d27e77k 5781782725265

zjistěte si čísla celosvětově. Po dieselech ani pes neštěkne. To je jen móda z Německa, která se uchytila i v několika dalších evropských zemích.

0/0
15.1.2016 14:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.