Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW to má v USA zabalit, míní expert. Zastoupit by ho měla Škoda

Pověst pokaženou aférou dieselgate na americkém trhu bude Volkswagen v USA velmi těžko napravovat. Lepší by bylo, kdyby severoamerický trh úplně opustil, myslí si uznávaný evropský odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhoeffer z univerzity Duisburg-Essen. Jako náhradníka jmenuje Škodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i83r20o81s54l67a27v 68B48r91o19z17i52k 7311659724387

Tento analytik se zcela plete. Cituji:

""Arndt Ellinghorst jeho myšlenku odmítá jako naprostý nesmysl. A poukazuje mimo jiné na to, že česká značka, která patří do koncernu VW čtvrt století, nemá pro severoamerické trhy odpovídající produkty, chybí hlavně stěžejní velká SUV. „Začínat na trhu s novou značkou, která by nepochybně dostala nálepku východoevropské nízkonákladové značky, nedává žádný smysl,“ myslí si Ellinghorst.

Volkswagen má navíc na severoamerickém trhu hlubokou tradici. Američané znají brouky, staré dodávky transporter proslavili právě američtí hippies, zavedený je v USA také Golf.""

A porovnejme jeho tvrzení s čísly. Třeba s výsledky prodejů za listopad 2015:

VW Jetta (aka Octavia) s počtem prodaných 11,022 kusů je nejprodávanějším modelem VW v USA. Meziročně se ale její prodej propadl o -29 procent (z 15,633 kusů v listopadu 2014). Golfa se prodalo v listopadu 4,110 kusů, malého SUV Tiguan se prodalo 3,907 kusů.

VW Passat se meziročně propadl na 2,759 kusů z 6,966 kusů prodaných v listopadu 2014. VW Beetle se prodalo 1,011 ks (propad z 1,665 kusů v 2014), a konečně Tuaregu se prodalo jen 397 kusů (propad z 578 kusů).

Takže toho "stěžejního" velkého SUV se prodalo asi tolik, co v nějakém vidlákově trakařů, ale rozhodně to neodpovídá prodejům v zemi, která ročně sežere 15 milionů nových aut...

Ano, VW to má v USA spočítané. A cena je přesně to, na co američané slyší. Takže Škoda? Proč ne. Protože VW je všechno, jenom né levný, a už vůbec né spolehlivý brand. A VW jako koncern tam nemá nic, čím by mohl konkurovat Civicům, Corollám, Elantrám atd., a speciálně do 2016 to byly křápy s lacinými plasty radost pohledět. Ale amíkům to nevadilo, protože cena cena cena, takže kupovali asii...

0/0
18.1.2016 6:07

M77i56c14h37a92e66l 19M93e61n60s19i78k 8981196730642

Škoda?

Chudáci Amíci, tohleto si nezasloužili...:-(

0/−2
16.1.2016 9:04

P24e56t30r 33M28i59c65h89a10l 2390934151982

Nemyslím si, že by vstup na americký trh byl pro Škodovku nějaké terno.

+1/0
15.1.2016 22:08

E47v22z12e53n 40S57o52u42k41u80p 1737264296938

Je to pouze boj mezi americkými výrobci automobilů s těmi evropskými... Jde jen o podíl amerických výrobců aut v USA...

0/0
15.1.2016 22:01

Z57d47e69n38ě27k 53H91a94n10z42l 1531786212664

Pro Škodovku dobrá reklama .O Škodovce se ještě v dobrém uslyšíR^

0/0
15.1.2016 18:26

I14v96a98n 60Z20y55k48á58n 9640483509666

Tahat Škodu do USA je nerentabilní. Objemy prodejů budou neúměrně nízké vzhledek k investicím do marketingu. Američany, kteří mají zcela jinou mentalitu, než Evropané, by mohl oslovit maximálně tak nový Superb, zbytek produkce je pro ně nezajímavý. Moc zajíců, myslivcova smrt. Škoda by neměla až moc tříštit síly. Ať upevňuje svoji pozici v Číně a Indii, tam je to výhledově zlatý důl.

+3/0
15.1.2016 15:59

Z41d33e42n81ě13k 13H34a11n27z29l 1701226492234

Asi by přišli s novým autem

0/0
15.1.2016 16:07

T13o46m79á57š 74V28r90á48b44e41l 8290634693794

Leda jako alternativa k Hyundai, ale to je lepší založit úplně novou značku.

+1/0
15.1.2016 16:36

M44a92r98t29i71n 84K29o58l23a95c38e29k 6765939464420

záleží co chystají pod pracovním názvem Kodiaq co příjde potom. Není náhoda, že škodovka chce zazářit v třídách jako SUV. Sice co jsem měl v americe pochytit, tak Passat tam bylo nejmenší auto a z VW group může konkurovat typické " americe" jen amarok. Amici si ale VW nekupují jako náhradu vlastních obrů, ale jako stylovku jako brouk, golf

0/0
15.1.2016 21:40

T84o58m47á16š 19V68r11á89b29e58l 8280954913234

Totální pitomost a hloupost, VW je známá značka, která dokonce v USA má i nějaké úspěchy, byť se jim tam dlouhodobě moc nedaří. Škoda je pro Američany nějaká neznámá vychodoevropská značka bůh ví odkuď.

+2/−1
15.1.2016 15:21

M27a43r32t88i18n 28S10t97a36n29ě63k 3898490513376

A klesl vubec prodej VW? At uz v Evrope nebo v USA? Nebo to cele pouze hrotej urady a media?

+4/0
15.1.2016 15:08

T96o34m53á15š 59V81r80á56b60e21l 8430134783694

Klesl v USA celkem dost, ale nic hrozného na to jak se to hrotí

+1/0
15.1.2016 15:28

J53i88r37i 45G94a62z15d40a 8684743464434

VW se v USA dlouhodobe nedari, takze to snad pomalu ani horsi byt nemuze:-)

0/0
15.1.2016 17:17

M58i39l83a26n 68Š27i72n91d94e15l22á46ř 3198419703815

A Škoda je jako co?? Fiat nebo Opel 8-o

0/−1
15.1.2016 14:54

Z21d55e14n49ě39k 54H47a90n28z94l 1861456962384

S Evropou jsou jen problémy

0/0
15.1.2016 14:46

Z58d17e70n11ě52k 96H40a91n93z70l 1211826642404

Škoda Pick-up V8.

+4/0
15.1.2016 14:42

Z51d28e13n33ě80k 93D84u63b34e16c87k20ý 3477644310818

Citygo V8 :-)

0/0
15.1.2016 17:31

J80i74r62i 45F96i50n45k 6657439397888

No jasne, lowcost znacka z vychodni evropy, po tom se americani utlucou..

+1/0
15.1.2016 14:38

V26a83c92l65a74v 24M94e72d24e70k 5151512225735

proč ne, když se utloukli po lowcostech z Asie

+4/0
15.1.2016 14:41

V34a10c82l89a15v 41M19e20d22e94k 5571462665885

třeba na přelomu 80/90 let se v USA několik roků po sobě držel v prodejnosti poměrně vysoko Hyundai Pony - a to byl lowcost i na korejské poměry

+3/0
15.1.2016 14:43

R15a62d69i93m 90K76a10l70a67s 2400736252741

Vlastně prahnou... USA byly plné hyundaiů a dalších "korejců" a to už v době, kdybychom si to tady u nás nikdy nekoupili, protože se nám to zdálo fuj a málo spolehlivé.

+1/0
15.1.2016 14:43

M50a59r75t39i62n 88K21a95r67á55s59e11k 9308783148888

Ale Skoda neni Low cost, stoji prakticky stejne jako VW a to je na pomery USA docela drahe auto...

0/0
15.1.2016 14:52

R45a28d18i34m 89K19a54l76a24s 2740226132651

Automobilky umí s cenami různá kouzla:-) včetně dostupné výbavy.

+1/0
15.1.2016 14:56

R69a18d74i40m 90K58a44l82a41s 2680356692311

Ten nápad má celou řadu pro jako i proti. Za normální situace by bylo více negativ na straně uvést ji jako značku na americkém trhu, ale jako doplňkový prodej volkswagenu si ji dovedu představit. Takže v tomtéž autosalonu, ve kterém se prodává VW by mohla stát i škodovka. Zase tak špatné auto to není, aby si ji nikdo nevšiml.

Ale jinak souhlasím s tím, že produkce volkswagenu je až příliš evropská a to by mohl být hlavní problém pro americký trh.

+1/0
15.1.2016 14:36

V59a12c67l72a21v 71M20e35d48e32k 5481342645945

problém je, že pokud postavíš škodovku vedle VW, nemá vůbec čím zaujmout. A cenou to nebude, v USA se i VW prodávaly hluboko pod evropskými cenami, aby je alespoň někdo koupil místo levných Korejců.

0/0
15.1.2016 14:39

R82a60d64i50m 84K55a36l59a80s 2290196712441

Právě že v tuto chvíli má... proto jsem o tom psal. I když je to volkswagen, tváří se, že to není volkswagen. Což je aktuálně, kdy je pověst VW pošramocená, důležité.

0/0
15.1.2016 14:45

V31a57c75l92a48v 13M39e17d86e13k 5131122125775

když je postavíte vedle sebe, tak Škoda oproti VW nemá žádnou konkurenční výhodu. Nemá nic, co by VW chybělo. A když je postavíte vedle sebe v jednom autosalonu, tak to ještě vynikne.

0/0
15.1.2016 14:48

R26a47d68i49m 75K95a74l83a28s 2900826782421

Např. renaultu oproti vw nic nechybí a přesto tam konkurence existuje... A v autosalonech se běžné prodávají různé značky, které často nic společného nemají, třeba komě toho, jestli jsou vnímány jako luxusní nebo ne.

Člověk si jde koupit auto a obchází autosalony. Toť vše.

0/0
15.1.2016 14:54

M70a77r82t57i11n 76K50o62l58a55c82e45k 6945569184790

no nevím, ředitel VW byl jiného názoru, když zjistil, že v zemi Passat etalonu se začínají prodávat i superby

0/0
15.1.2016 21:27

L57u61k47á17š 39H88o89f41m52a23n 1953604122656

Pro škodovku mám obecně uznání, ale proč by měla lézt zrovna do Ameriky, nechápu. Jaký model by tam chtěla nabízet? A jak by jí tam VW uvedli? Jen za marketing by vyhodili miliony $, aby si jí někdo vůbec všimnul.

0/0
15.1.2016 14:21

L92a23d15i41s61l34a38v 11M35i60k48a 1281699634334

Se vším souhlasím a přitom bude kvalitnější než 3/4 amerických aut.

0/−1
15.1.2016 14:31

M54a28r86t94i35n 65K52a74r49á53s80e46k 9398443158268

No a taky podstatne drazsi....

0/0
15.1.2016 14:34

L47a95d64i41s76l13a43v 32M79i77k31a 1111979884684

Netuším jakou by tam dali cenu....

0/0
15.1.2016 14:37

M34a66r86t34i35n 11K34a46r22á28s73e61k 9608243938938

No logicky pokud by se tam prodavala v evropske kvalite, tak by nemohla o moc nizsi nez u nas (po zohledneni dph/sales tax)

0/0
15.1.2016 14:40

V95a19c22l52a62v 38M85e29d21e94k 5171262145645

Passata tam prodávali za méně než polovinu evropské ceny, a stejně o něj nebyl zájem.

0/0
15.1.2016 14:40

M53i85c79h28a23l 59F14i18n14s91t11e83r46l66e 7259510283378

Jako jedinou schůdnou za současné situace vidím užití vodíkové technologie pohonu. Proč ? Protože : 1) Relativně snadná dosažitelnost a vyrobitelnost vodíku. 2) Nenáročnost úpravy současných motorů pro tuto technologii.

0/0
15.1.2016 14:18

K84a81t22e87ř55i35n40a 47V46ý75b38o28r83n29á 6810679419

A nemožnost ho bezpečně skladovat... :)

+1/0
15.1.2016 14:53

L92a43ď46a 63M89a85y90e27r 7212671260707

Jasně oni jsou v USA všichni blbí oni si nezjistí že Škoda je VW s jiným jménem že?

0/0
15.1.2016 14:18

R70a76d91i66m 31K43a91l75a97s 2600496792751

Ale vždyť to se v podstatě běžně dělá. Nikoho nezajímá, že lexus je luxusní toyota, infinity nissan, accura honda atd. Pozici toho luxusního auta zaujímá v tomto případě volkswagen.

+2/0
15.1.2016 14:31

V83o74j88t29a 71S28u25k 3147725807141

Skodovacke drozky v USA8-o,to ten skopcak musi mit dost spatne info o kupujicich v USA.!!

+2/−5
15.1.2016 14:08

P63e47t98e89r 93Z75a86m19f68i76r 5697823712955

Toyota vladla a zatim bude vladnout trhu osobnich aut v USA

Co se tyce spolehlivosti VW na ni nikdy nemel. Volkswageny byly vzdy razeny podprumerne co se tyce spolehlivosti. Prinest ale Skodu na trh USA je zajimavy napad I kdyz je tady neznama.

0/−1
15.1.2016 14:07

J49a37n 15L69u80d53y 6629690799

Já myslím, že to je jen zástěrka stále nekončících válečnýchreparací vítězným mocnostem. Německo se z toho nevyvleklo ani po 71 letech.Podobně Německo pouštělo žilou po hypoteční krizi v USA přes zajištěnédluhové obligace, které obsahovali rizikové hypotéky.

+1/−2
15.1.2016 14:06

L24a95ď70a 54M92a52y21e96r 7892711370287

Ty máš dost

+2/−1
15.1.2016 14:19

K32a53t96e10ř20i50n79a 13V16ý10b13o91r79n44á 6230559339

Já bych si diesel nekoupila ani u nás.Oproti benzínu nemá žádnou výhodu. Tedy kromě ceny za palivo. A ta je v USA mnohem nižší, takže je to obecně hloupý nápad.

+2/−1
15.1.2016 13:59

L29a27ď43a 83M33a12y28e48r 7822441960717

Mám rád lidi co to nevyzkoušeli a tvrdí jak to nemá žádnou výhodu

+2/0
15.1.2016 14:20

P85a96v55e52l 73Š95e39d15l59b39a73u59e63r 7788201132905

Používám i diesel i atmosférický benzín Boxer a benzín mám raději. Obzvláště teď v zimě, hned je zahřátý, nemrznu v autě 20 km, jako v novém dieselu, před pár lety mi "zamrzla" nafta od Shell. Najezdim kolem 45 tis. km ročně a mám najeto přes milion, benzin u mě vede.

+1/0
16.1.2016 23:43

V20í79t 96B87r77z71o37b53o94h29a34t57ý 7270742523171

Dieselová auta jsou tak nevýhodná, že je po nich pomalu větší poptávka jak po benzinu, že by Vaše tvrzení tedy nebyla uplně pravda? Nebo z čeho vycházíte?

+2/0
15.1.2016 14:31

M26a19r54t60i28n 82K14a17r94á92s54e67k 9798143238988

V USA? Vyhoda diesely je nizsi spotreba (coz pise i Katerina), ale v USA je levne palivo a tak se to proste nevyplati...

+1/0
15.1.2016 14:36

V37í37t 13B47r19z93o24b68o11h56a54t71ý 7800862843851

Paní Kateřina píše, že by si diesel nekoupila ani u nás, protože nemá kromě ceny pohonných hmot žádné výhody. Já reaguji na tuto větu. O USA jsem nic nepsal. Děkuji, že jste mi sem napsal argumenty, které znám, ale nebylo to vůbec třeba.

0/0
15.1.2016 14:44

V65a42c53l34a58v 84M17e16d71e11k 5931322145565

zjistěte si čísla celosvětově. Po dieselech ani pes neštěkne. To je jen móda z Německa, která se uchytila i v několika dalších evropských zemích.

0/0
15.1.2016 14:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.