Diskuze

Pouští a pralesem. Příběh malé tatrovky, která dobyla Afriku

Tatra 12 byl první československý a zároveň vůbec první automobil s dvouválcovým motorem, který přejel černý kontinent. Stalo se tak v roce 1931. Seznamte se prostřednictvím následujících řádků a dobových fotografií s nesmrtelným vozem i s jeho posádkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T40o76m71a11s 37T33o58m90a61s

21. 2. 2016 19:26

Tak a příště neco o F.A.Elstnerovi a jeho rodině - Saharou a pralesem umím asi celou nazpaměť - nejoblíbenější kniha mého mládí

1 0
možnosti

R50a42d47e17k 13R58a33i64d36a

21. 2. 2016 11:53

Skvělý článek, nechcete ještě napsat o cestě F.A. Elstnera s vozem Aero Minor? :)

3 0
možnosti

T83o43m48a37s 66T18o50m46a65s

21. 2. 2016 19:27

ted to zrovna píšu taky !!!

0 0
možnosti

A tu střílnu tam měli k čemu?

0 2
možnosti

Používali ju pri love novplisov.

Dlhé, čierne stvorenie s bielymi zubami, čo kričalo "novplís" vždy, keď na neho namierili kver.

0 0
možnosti

J23a32n 37F45r32ý58d54l

20. 2. 2016 18:38

Děkuji za pěkný článek. Co jsou prosím vás ty "figury" na plánku rozmístění věci v autě? Na co sloužily?

1 0
možnosti

to je asi prostor pro "hlavy" domorodců, které sochař vytvářel, modeloval, nikoliv sekal ;-)

V článku je o tom zmínka.

1 1
možnosti

P18e59t60r 45P33o25u77r

20. 2. 2016 18:08

Zajímavá cesta, ani jsem o ní nevěděl. Jen mi není jasné, jak se mohl cestovatel v roce 1931 plavit po Asuánské přehradě, když se začala stavět až koncem 60 tých let (Přehrada vytváří pomocí vody z největší řeky Egypta Nilu - Násirovo jezero. Tato přehradní nádrž je svou plochou o celkové velikosti asi 6 000 km2 třetí největší vodní plochou světa.

Přehrada byla stavěna od roku 1960 do 1971.

0 0
možnosti

Byla v letech 60-70 zvětšena .

0 0
možnosti

Jo zlatá koloniální doba - domorodci se nevraždili , bylo podstatně bezpečněji . Z Egypta jeli přes území jednoho státu až do jižní Afriky prostě to šlo absolvovat . Dneska zkuste vlastnit penzion v Káhiře ;-D

4 0
možnosti

Není ani tak pravda, že Afrika byla tehdy bezpečnější.

Jak Foit cestou kreslil hlavy domorodců, upřeně se na díval a osvětloval silným světly a snad i z lékárny výpravy trochu léčil nemocné černochy a konkurovat tak místním šamanům, rozšířil někdo o něm zvěst, že černochy hypnotizuje, potom je zabíjí a pojídá. Tyto zvěsti šířily i tehdejší oficiální místní africké noviny. Přidalo tomu údaje i to, že ve své výbavě měl masové konzervy určené pro cestovatele po Africe, na kterých byl obrázek černocha, takže podle černochů jím usmrcení černoši byli vyváženi pryž z Afriky, tam naloženi do konzerv a ty konzervy byly zpátky dováženy jako běžné masové konzervy.

V mnoha afrických městech se tak Foit musel před africkou veřejností skrývat, dokonce i musel utéct před davem černochů, který ho chtěl lynčovat.

0 0
možnosti

A nepletete si ty hrozby lynčování s poválečným působením pana Foita v Africe, kdy byl skutečně domorodci obviňován z kanibalismu a jen taktak si s manželkou zachránili životy? Na tom, že cestování Afrikou bylo kdysi o poznání bezpečnější než dnes, se shodlo více aktérů. Nakonec ve stejném duchu se vyjádřil i Miroslav Zikmund porovnávaje tehdejší vlastní zážitky s dnešními zprávami.

2 0
možnosti

Krásný článek o Československé minulosti, a Československém podnikání. Ano nebyla pouze úspěšná Moravská Tatra a Česká Aero. Jež dobyly předválečnou Afriku. Tatra 12, Aero 550 a 600.Byly pravými Československými výrobky jež se osvědčily na dálkových trasách. A nebyli to pouze automobilky ale i karosárny jež vytvářely automobilové speciální úpravy sériových vozidel. Je škoda, že jsme se k této tradici po roce 1990 nikým nevrátily. Propagujeme sice už neexistující ndráckou firmu Trabant, ale nemáme nikoho, kdo by následoval H+Z nebo F.A. E. s Českými výrobky.

0 0
možnosti

Po roce 1990 se už k tomu vrátit nešlo. Těch víc než 40 let by se muselo dohnat najednou kompletně novým vývojem. A to třeba pro jedno auto vyráběné sériově v běžném počtu roku 1990 vyžadovalo nějakou miliardu investic na vývoj a další miliardu Kč na výrobní linky takové automobilky.

1 0
možnosti

ač se dnes tvrdí, že dnešní příčinou dnešního neklidu v Africe je "vývoz demokracie" (z USA a EU) tak pravý důvod je mnohem hlubší.. Byl to už vývoz socialismu.... samozřejmě s náležitou podporou ve vojenské oblasti. A černoch nebo arab, když dostane samopal do ruky, už nikdy pracovat nebude, protože pokud mu něco nedají, tak si to prostě vezme.

18 1
možnosti

Já si vždycky vzpomenu na scénku z Bohové musí být šílení, kde ten internacionálně bratrský Kubánec při přestřelce huláká na toho černocha Přišel jsem tě osvobodit od útlaku, ty černá hubo....

13 1
možnosti

R^ neznal jsem, supr článek

A kam na toto chodíte? ;-D:

- Baum byl doktorem přes pavouky. Ne snad, že by je léčil, ;-D

- nemohla aspirovat na účast v žádné concours d’elegance, ale to rozzuřeného pštrosa (když mu přejedete vejce) v hloubi Afriky stejně nezajímá ;-D

- zpestřit snad jen racci chechtaví a boj české učitelky se žralokem, ;-D

- Jejich syn Ludvík počmáral Foitovi auto ;-D (nebýt pohledu do fotek, tak to zní zajímavě ;-D)

- v cestě nevhodně ležícím kamenem ;-D

R^R^R^R^R^

12 0
možnosti
Foto

J90i89ř31í 97E77r23b80e66n

20. 2. 2016 9:10

Pan Folprecht měl v sobě zjevně hodně dobrou večeři, taky jsem se bavil ;-DR^

1 0
možnosti