Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola na motorku bude těžší. Žáci část odjezdí sami

Žadatelé o řidičský průkaz na motorku by se do budoucna měli učit řídit sami bez instruktora na zadním sedadle. Počítá s tím návrh ministerstvo dopravy, které do meziresortního připomínkového řízení poslalo vyhlášku upravující pravidla cvičných jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e76t86r 24W55e34b61e68r 7621980253270

Problém je v tom, že ministerstvo dopravy při vymýšlené nového způsobu výcviku i zkoušek na motocyklech nijak nevzrušuje to, že zákon 361 (pravidla silničního provozu) zakazuje provozovateli i řidiči svěřit řízení k samostatné jízdě někomu, kdo není odborně způsobilý. Musí jet pod dohledem učitele, což určitě není situace, pokud za ním učitel jede v autě. Stačí vjezd do nepřehledné křižovatky a učitel již nemá nejmenší vliv na to, zda se žák rozhodne tam vjet, nebo zůstane stát, protože do křižovatky sám nevidí. Nejdříve by se musel zákon upravit podobně, jako je to v Německu, kde se zkouška již dle zákona považuje za samostatnou jízdu a odpovědnost za to, co se při ní stane, nese žadatel. Může dokonce jet zkoušku i na svém vlastním motocyklu . U nás je zkouška stále součástí autoškolského výcviku a není tedy možno nechat jet žáka samotného, aniž dojde k porušení povinností řidiče - učitele nebo zkušebního komisaře i provozovatele - autoškoly !

Tento způsob zkoušky je dle stávající české legislativy jednoznačně protiprávní ! !

0/0
20.1.2016 18:20

J48i78ř80í 30K11o61c64u39r71e24k 6775124385438

... oddaluje vstup novopečených řidičů do ostrého provozu o jeden nebo dva roky a který v řadě zemí EU platí.

Tak to je nesmysl hodný idiota, kterému dali papír. To jakože udělá autoškolu a dva roky nebude jezdit? To mu má pomoct nabrat zkušenosti, když dva roky řídit nebude? Bože, do čeho si to život vložil! Nějak si totiž nedovedu představit neostrý provoz.

0/0
20.1.2016 13:15

P64e68t70r 33P58o47s56p80í90š22i88l 4298954426186

Ta povinná jízda za snížené viditelnosti, to teda moc nechápu. To bude nebezpečné pro toho žáka!!

0/0
20.1.2016 12:30

J79i60ř24í 44K29o32c29u40r26e19k 6605874625728

Taková jízda se bude dost špatně organizovat třeba v létě... Nicméně v říjnu bývá hezké počasí a ranní mlhy. Takže se s tím řidič stejně jednoho dne potká. Pak platí pravidlo první - jet tak rychle, aby dokázal zastavit na vzálenosti kratší než má rozhled.

0/0
20.1.2016 13:07

J86a61n 19B21a26r89t95á10č91e75k 6665785910979

Dělal jsem ŘP dle vyhl. 99/1989, tedy A do 50 od 15ti A neomezeně od 17ti a nevidím důvod proč se to muselo měnit. I starý fichtl či simson měli oficiální maximálku 65/km což převyšuje 45 daných od 15ti. Navíc při nehodách motocyklů umírají řidiči 30+, ačkoli jsme manipulativními články tlačeni k tomu, že jsou to mladší, přestože statistika tak jednoznačná není.

0/0
20.1.2016 9:29

J89i18ř21í 42K68o96c62u44r27e86k 6925244415498

Jeden mladý klučina na "silné" motorce nepřezil srážku s policejním vozem, který mu nedal přednost z vedlejší. Silná ta motorka byla tak, jak silné může být 125 ccm enduro ... ovšem spousta chytráků hned věděla, že to byl sportovní litr a klučina jel přes dvě kila.

0/0
20.1.2016 13:11

J39a17n 48D86l67o27u27h34ý 7374199830259

Ridicak na zkousku: nejvetsi blbost!

+1/−1
20.1.2016 6:53

O27n82d59ř32e68j 61Č53a36p42k36a 6111491553934

Já bych to takhle natvrdo neodsuzoval. Možnost udělat si B "na zkoušku" v 16 letech s tím, že v 18 by bylo jen rozšíření (testy a jízda s komisařem) by nemusela být úplně špatná. Samozřejmě možnost udělat si od 18 plnohodnotné "béčko" by musela zůstat, v tomhle věku už řidičák bývá nutnou podmínkou pro získání práce.

+2/0
20.1.2016 12:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.