- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém je v tom, že ministerstvo dopravy při vymýšlené nového způsobu výcviku i zkoušek na motocyklech nijak nevzrušuje to, že zákon 361 (pravidla silničního provozu) zakazuje provozovateli i řidiči svěřit řízení k samostatné jízdě někomu, kdo není odborně způsobilý. Musí jet pod dohledem učitele, což určitě není situace, pokud za ním učitel jede v autě. Stačí vjezd do nepřehledné křižovatky a učitel již nemá nejmenší vliv na to, zda se žák rozhodne tam vjet, nebo zůstane stát, protože do křižovatky sám nevidí. Nejdříve by se musel zákon upravit podobně, jako je to v Německu, kde se zkouška již dle zákona považuje za samostatnou jízdu a odpovědnost za to, co se při ní stane, nese žadatel. Může dokonce jet zkoušku i na svém vlastním motocyklu . U nás je zkouška stále součástí autoškolského výcviku a není tedy možno nechat jet žáka samotného, aniž dojde k porušení povinností řidiče - učitele nebo zkušebního komisaře i provozovatele - autoškoly !
Tento způsob zkoušky je dle stávající české legislativy jednoznačně protiprávní ! !
... oddaluje vstup novopečených řidičů do ostrého provozu o jeden nebo dva roky a který v řadě zemí EU platí.
Tak to je nesmysl hodný idiota, kterému dali papír. To jakože udělá autoškolu a dva roky nebude jezdit? To mu má pomoct nabrat zkušenosti, když dva roky řídit nebude? Bože, do čeho si to život vložil! Nějak si totiž nedovedu představit neostrý provoz.
Ta povinná jízda za snížené viditelnosti, to teda moc nechápu. To bude nebezpečné pro toho žáka!!
Taková jízda se bude dost špatně organizovat třeba v létě... Nicméně v říjnu bývá hezké počasí a ranní mlhy. Takže se s tím řidič stejně jednoho dne potká. Pak platí pravidlo první - jet tak rychle, aby dokázal zastavit na vzálenosti kratší než má rozhled.
Dělal jsem ŘP dle vyhl. 99/1989, tedy A do 50 od 15ti A neomezeně od 17ti a nevidím důvod proč se to muselo měnit. I starý fichtl či simson měli oficiální maximálku 65/km což převyšuje 45 daných od 15ti. Navíc při nehodách motocyklů umírají řidiči 30+, ačkoli jsme manipulativními články tlačeni k tomu, že jsou to mladší, přestože statistika tak jednoznačná není.
Jeden mladý klučina na "silné" motorce nepřezil srážku s policejním vozem, který mu nedal přednost z vedlejší. Silná ta motorka byla tak, jak silné může být 125 ccm enduro ... ovšem spousta chytráků hned věděla, že to byl sportovní litr a klučina jel přes dvě kila.
Já bych to takhle natvrdo neodsuzoval. Možnost udělat si B "na zkoušku" v 16 letech s tím, že v 18 by bylo jen rozšíření (testy a jízda s komisařem) by nemusela být úplně špatná. Samozřejmě možnost udělat si od 18 plnohodnotné "béčko" by musela zůstat, v tomhle věku už řidičák bývá nutnou podmínkou pro získání práce.