Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a70n 92D40l57o71u43h25ý 7404589700779

Proste nekupujte diesely! Ja jsem zvedavej, co se bude dit s temi prenastavenymi motory za 5 let. Ono to neni "jen tak", ze to bylo nastaveno pro bezny provoz jinak, nez pro test. Ja bych si teda ten motor upravit nenechal a radsi bych se auta zbavil.

0/0
25.1.2016 6:54

J43o32s55e58f 38N33o74v46á61k 7537887562798

Nebýt přihlouplých a zbytečných rádoby ekonorem vymyšlených zbytečnými zelenými pošuky by nebylo co řešit. Auta by měla motor a ne tříhrnek , spotřebovala by méně pohoných hmot a byla by to pro planetu menší ekologická zátěž než ty rádoby ekologické normy

+1/−1
24.1.2016 14:39

P82a90v53e19l 93P80a64ž26o81u44t 3443361813967

Na hranicích Evropy miliony najezdniku a úředníci řeší kraviny!

+3/−1
23.1.2016 8:44

M70i78l43a48n 49P37r76o49u82z61a 6552214828657

Není toho na Evropu nějak moc najednou.

+2/0
22.1.2016 20:57

K11a68r34e19l 49C50h11v91a59l 3330856485755

Fajn je tu aféra... tak ať se automobilky za odměnu podílí na zvýšení kvality veřejné dopravy a možná to bude pro ovzduší a životní prostředí celkem přínosnější než zatěžovat ekologii pokusy....

Za mě je mi jedno jaký má emise můj VW TDi nebo Opel s V6 benálem, pokud někam potřebuji, volím vždy tu nejvýhodnější cestu ve které kalkuluji Cenu a čas.... Emise fakt nepočítám

0/−1
22.1.2016 20:43

V96l77a15d73i23m92í95r 92H48a90u74k 1556171398

Lavina se strhne a v sandálech jí nikdo nezdrhne :-) Holt bude psina.

0/0
22.1.2016 20:22

J55a23n 13N36e42m34e52c 9428266437750

No nechci nikomu brát iluze, ale kolik lidí z automotive, kteří dnes tvrdí jak jsou limity nesplnitelné to hlásalo před lety, když se limity připravovaly? Zatím se zdá, že všichni tiše "sklapli podpatky" a prohlásili - my to dokážeme. Takže máslo na hlavě automotive má - stejně jako by se měli zodpovídat ti, kdo limity určovali, protože se ukazuje, že je nastavili tak, že je obešel kdo jen chtěl. A ukazuje to i na to, jak automotive, pověstný svými normami a jakostí, funguje ... normy na papíře, skutečnost úplně mimo (a je úplně jedno, jestli se jedná o Francii USA, Němce nebo Korejce ...).

+2/0
22.1.2016 19:03
Foto

V12o71j57t29ě76c50h 88P25a50v38l73í85k 5824501474698

Splnitelné jsou pořád, ale není to zadarmo. A tak výrobci využili laxních testů a zase až tak moc se nesnažili.

0/0
22.1.2016 20:21

J71a14n 74N85e28m74e94c 9928616137190

Ano - přesně. Jen si to nyní mnozí nechtějí přiznat, že nejde o fyziku, ale o peníze ... automobilky předvedly podvod - tady nejde o to, že testy byli na určité otáčky s určitým odporem, za určité teploty, vlhkosti, ... to tak rostě při testech je, že se specifikují podmínky. A na 99% pak při jiných podmínkách naměříme jiné hodnoty - ale rozdíl bude v procentech, možná (jednotkách) desítek procent, ale hodnota násobná - a to protože někdo systematicky rozpoznal podmínky testu a upravil parametry řídící jednotky, aby tehdy vyšlo dle požadavků - to prostě považuji za podvod. A jestli někdo tvrdí, že podmínky měření byli splněny, tak by měl dostat facku a útočník by se následně (právem) měl hájit, že nikde v zákoně není že napadení se trestá i 22.1. 21:15:23 navíc pouhé máchnutím ruky prostorem, ve kterém bohužel byla něčí tvář ...

0/0
22.1.2016 20:59

J82i22ř43í 71S34t72r56á79n27s93k31ý 4891717969144

Kdo pověřil Merkelovou jednat jménem celé EU? Protože za mě a pochybuju že i za ČT teda nemluví. Jestli je chce, ať si je ubytuje doma, ale ať to nenutí celý EU. Nebo to je jen další Führer další říše?

+2/−1
22.1.2016 19:02

J28i24ř14í 84S39t49r58á83n15s72k54ý 4381107269534

Sry, špatná zalozka

+2/0
22.1.2016 19:03

M82i33c83h87a84l 15H67r25u40b23o57š 4770897882535

Bola a je to otazka casu, kedy dojde na vsetkych. Nikto neukazal prstom na VW a nepovedal fuuuj, oni su spinavi a smrdlavi. Vsetci ostatni sa bali ze dojde aj na nich a v kutiku dufali, ze sa to utrasie a nebude viac riesit, ved obetny baranok sa sam priznal...

+1/0
22.1.2016 18:11
Foto

M19i53r94o56s76l90a73v 47S98t34e52i72n83e87r 6298984123505

Nic není normálnějšího, jak ty mně, tak já tobě.

Renault byl odhalen německými ekotestery, tak musí trpět i Mercedes, BMW a Opel. Opel je ovšem americká značka, General Motors a ta má už další průšvih- Jeep.

Kvůli široké kooperaci utrpí i Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Nissan, zkrátka dieselgate se začíná rozlézat.

+1/0
22.1.2016 17:42

J77o77z17e47f 23H25r43i18c45i69š97i35n 4113150240826

No tady jste v auto přepletenci trochu mimo.

Renault spolupracuje s Mercedesem takže to že je vyšetřován bude dáno spíš tím že používají stejné motory než že by je udal Renault. A Jeep tak to s GM nemá nic společné. Jeep je léta Chrysler a Chrysler už nějaký čas Fiat.

+2/0
22.1.2016 19:21

J10a28n 56L30u95d15y 6429190509

Není nic horšího, než srážka s ekoblbcem.

+12/0
22.1.2016 16:53

Z85d80e24n52ě56k 35H37a77n86z48l 1351416752874

To jsou aféry o ničem

+3/0
22.1.2016 16:13

J18a63n 74B40a38r62t63u53š46k81a 7816141261113

Zajímavé je že podobné problémy se řeší zásadně u zahraničních značek.

+1/−1
22.1.2016 15:53
Foto

V31o70j56t80ě11c15h 13P74a57v37l31í26k 5514101724378

Renault je ve Francii zahraniční značka?

0/0
22.1.2016 20:22

M36i44c74h86a79l 42F86r51ý66d77e21k 3323260697

Uz si zametli pred svym prahem?8-o

+5/0
22.1.2016 13:35

J16a73k52u32b 60F85e26i64f83a93r 7859139596989

A co Peugeot, Renault a Citroen???

+6/−1
22.1.2016 13:34

J82o11s41e46f 12B46i18e54l77i81k 6362446898237

ty už se v tom máchají taky

+1/0
22.1.2016 14:18

R92a59d47i35m 63S34v20o60b20o76d57a 9493759506272

merecedes tam jde protoze pouziva diesly od renaultu, ktery uz dostal po hbe minuly tyden;-)

+1/0
22.1.2016 15:43

V19o12j84t55ě83c90h 67H93o19r89s78k67ý 7687647961542

Ty nemusej, sou totiž částečně vlastněný státem.... A přece se Fancie nebude střílet do vlastní nohy, ne? :-)

0/−1
22.1.2016 18:49

M78a58r81t74i69n 11H36o64u34b44a 6573901809358

Ses bIbec. Precti si článek a pak se vyjadruj. O Renaultu je tam toho dost

0/0
22.1.2016 20:52

K34a87t68e78ř36i64n27a 41V14ý66b19o67r78n40á 6530439409

Ty si předvolají Němci.

0/0
22.1.2016 18:50

J91o50z22e59f 93H96r91i44c44i42š83i29n 4283660320466

Četl jste článek před publikováním příspěvku?

0/0
22.1.2016 19:16

V27i19k53y43r 80B95o28h28u24m41i50l 69S12t91r68a84n92s90k24y 9607878836229

Kdy Peugeot a Volvo?

+2/0
22.1.2016 13:29

P38e73t81r 44P29e82t98r 6293472898113

Já tak trošku nechápu, proč by to ošdkodnění měly platit automobilky, zákazníkovi prodaly auto s nějakýma vlastnostma a tak, aby splňovalo normy (ano, splňovalo, zákon udává jaké emise má vůz mít při nějakých specifických podmínkách, které jsou simulovány v testu), vláda najednou s tím zákonem začla dělat harakiry a měnit ho tak, že najednou ta auta normy nesplňují. Proč je teda viníkem automobilka?

Samozřejmě, že je to podvádění ale na druhou stranu, zákon nic jako "normální" provoz nespecifikuje, je to jízda po okreskách nebo ve městě s křižovatkama každých 100m? Automobilky auta navrhla tak, aby splňovala jak normy/emise tak potřeby zákazníků. Pokud stát změnil zákony a normy pak by měl on platit následky. Žádný motor se nebude v různých podmínkách chovat konstantně, záleží na stylu jízdy, počasí, palivu atd takže na to se odvolávat opravdu nemůže.

+8/0
22.1.2016 13:26

J56a93n 36F33r86o58l69í25k 6416750815604

Podváděl jen VW. Ostatní automobilky nemají podvodný software a na nic si nehrají. Jestli testy, které provedla nějaká nezávislá zkušebna před připuštěním do výroby nemají shodné výsledky jako ty co nechala provádět francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová je možné. Nevíme zdy se děly za stejných podmínek a u nových vozů. Kdyby výsledkem jejího snažení bylo zrušení té pitomosti euro 1-150 nebylo by to špatné.

+1/−2
22.1.2016 15:27

P93e73t39r 91P60e43t72r 6413312668313

Testy, které dělají jak automobilky a STK jsou stejné, certifikované a nějak definované vyhláškou/zákonem. Pokud začla používat pro kontrolu vláda a zodpovědné orgány najednou jiné testy tak logicky budou mít jiné výsledky. I kdyby nepodváděl vůbec nikdo tak prostě ty výsledky budou jiné. A na tom bych to stavěl. Nechápu, proč se výrobci proti Euro normám nepostaví. To je pořád poručíme větru dešti a pak je z toho průser.

Evropská Unie si absolutně neuvědomuje, že tohle neustálé vyvíjení nových úspornějších motorů stojí miliardy navíc a jelikož se zpřísňují dost často a rychle tak se ten vývoj ani nemůže zaplatit. Pokud mají ohýbat fyziku tak jsou ty náklady samozřejmě ještě vyšší, protože laicky řečeno musíte předběhnout dobu.

Jsem pro snižování emisí ale rozhodně ne tak, že nová auta budou muset vypouštět z výfuku květinovou vůni za nekřesťanské peníze a na druhé straně nechá vláda jezdit 15 a víc stará auta. Má zavést teda nějakou podporu pro ty, kteří mají hodně staré auto a nemají na nové, třeba výkup za nějakou vyšší státem doplácenou částku tak, aby si člověk potom mohl pořídit ojeté auto a nezruinovalo ho to. Podpora sice není moc dobrá a křiví trh ale rozhodně je to lepší cesta než to, co teďka praktikují

+1/0
23.1.2016 1:02

J68o30s51e32f 46B83i94e57l51i49k 6642126668387

Před týdnem jsem to tu psal: "za pár dnů je na řadě Mercedes"

No nic, výrobců kteří kvůli ekopomatencům dělali kotrmelce je ještě pořád dost Snad to aspoň povede k prozření, že fyzikální zákony se oblbnout nedají.:-)

+4/0
22.1.2016 13:06
Foto

V98o63j89t72ě38c24h 95P96a97v98l82í34k 5184681374868

Který fyzikální zákon máte na mysli, který nějakým způsobem znemožňuje snížení emisí NOx ve spalinách?

0/0
22.1.2016 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.