Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a67n 39D32l67o24u87h30ý 7374659390249

Proste nekupujte diesely! Ja jsem zvedavej, co se bude dit s temi prenastavenymi motory za 5 let. Ono to neni "jen tak", ze to bylo nastaveno pro bezny provoz jinak, nez pro test. Ja bych si teda ten motor upravit nenechal a radsi bych se auta zbavil.

0/0
25.1.2016 6:54

J49o30s58e28f 82N57o58v69á24k 7567807222588

Nebýt přihlouplých a zbytečných rádoby ekonorem vymyšlených zbytečnými zelenými pošuky by nebylo co řešit. Auta by měla motor a ne tříhrnek , spotřebovala by méně pohoných hmot a byla by to pro planetu menší ekologická zátěž než ty rádoby ekologické normy

+1/−1
24.1.2016 14:39

P47a81v32e69l 98P19a89ž64o33u19t 3853681203457

Na hranicích Evropy miliony najezdniku a úředníci řeší kraviny!

+3/−1
23.1.2016 8:44


M78i87l64a84n 39P44r69o19u93z64a 6602644128767

Není toho na Evropu nějak moc najednou.

+2/0
22.1.2016 20:57

K64a70r80e86l 27C72h29v41a64l 3590386555495

Fajn je tu aféra... tak ať se automobilky za odměnu podílí na zvýšení kvality veřejné dopravy a možná to bude pro ovzduší a životní prostředí celkem přínosnější než zatěžovat ekologii pokusy....

Za mě je mi jedno jaký má emise můj VW TDi nebo Opel s V6 benálem, pokud někam potřebuji, volím vždy tu nejvýhodnější cestu ve které kalkuluji Cenu a čas.... Emise fakt nepočítám

0/−1
22.1.2016 20:43

V59l26a20d72i58m71í22r 79H80a59u70k 1506761878

Lavina se strhne a v sandálech jí nikdo nezdrhne :-) Holt bude psina.

0/0
22.1.2016 20:22

J37a86n 67N19e43m17e22c 9108626387970

No nechci nikomu brát iluze, ale kolik lidí z automotive, kteří dnes tvrdí jak jsou limity nesplnitelné to hlásalo před lety, když se limity připravovaly? Zatím se zdá, že všichni tiše "sklapli podpatky" a prohlásili - my to dokážeme. Takže máslo na hlavě automotive má - stejně jako by se měli zodpovídat ti, kdo limity určovali, protože se ukazuje, že je nastavili tak, že je obešel kdo jen chtěl. A ukazuje to i na to, jak automotive, pověstný svými normami a jakostí, funguje ... normy na papíře, skutečnost úplně mimo (a je úplně jedno, jestli se jedná o Francii USA, Němce nebo Korejce ...).

+2/0
22.1.2016 19:03
Foto

V51o46j25t46ě33c14h 55P83a94v20l92í82k 5904121924898

Splnitelné jsou pořád, ale není to zadarmo. A tak výrobci využili laxních testů a zase až tak moc se nesnažili.

0/0
22.1.2016 20:21

J96a82n 21N19e46m50e83c 9908546957500

Ano - přesně. Jen si to nyní mnozí nechtějí přiznat, že nejde o fyziku, ale o peníze ... automobilky předvedly podvod - tady nejde o to, že testy byli na určité otáčky s určitým odporem, za určité teploty, vlhkosti, ... to tak rostě při testech je, že se specifikují podmínky. A na 99% pak při jiných podmínkách naměříme jiné hodnoty - ale rozdíl bude v procentech, možná (jednotkách) desítek procent, ale hodnota násobná - a to protože někdo systematicky rozpoznal podmínky testu a upravil parametry řídící jednotky, aby tehdy vyšlo dle požadavků - to prostě považuji za podvod. A jestli někdo tvrdí, že podmínky měření byli splněny, tak by měl dostat facku a útočník by se následně (právem) měl hájit, že nikde v zákoně není že napadení se trestá i 22.1. 21:15:23 navíc pouhé máchnutím ruky prostorem, ve kterém bohužel byla něčí tvář ...

0/0
22.1.2016 20:59

J94i48ř36í 59S62t81r73á17n34s95k42ý 4571547259664

Kdo pověřil Merkelovou jednat jménem celé EU? Protože za mě a pochybuju že i za ČT teda nemluví. Jestli je chce, ať si je ubytuje doma, ale ať to nenutí celý EU. Nebo to je jen další Führer další říše?

+2/−1
22.1.2016 19:02

J81i77ř44í 13S76t16r49á27n25s26k50ý 4291617109624

Sry, špatná zalozka

+2/0
22.1.2016 19:03

M33i91c36h63a60l 44H67r60u39b11o26š 4930677922645

Bola a je to otazka casu, kedy dojde na vsetkych. Nikto neukazal prstom na VW a nepovedal fuuuj, oni su spinavi a smrdlavi. Vsetci ostatni sa bali ze dojde aj na nich a v kutiku dufali, ze sa to utrasie a nebude viac riesit, ved obetny baranok sa sam priznal...

+1/0
22.1.2016 18:11
Foto

M35i66r92o78s67l16a56v 50S29t43e54i31n21e42r 1225615228163

Nic není normálnějšího, jak ty mně, tak já tobě.

Renault byl odhalen německými ekotestery, tak musí trpět i Mercedes, BMW a Opel. Opel je ovšem americká značka, General Motors a ta má už další průšvih- Jeep.

Kvůli široké kooperaci utrpí i Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Nissan, zkrátka dieselgate se začíná rozlézat.

+1/0
22.1.2016 17:42

J71o71z49e30f 89H64r31i23c26i14š12i59n 4213810330606

No tady jste v auto přepletenci trochu mimo.

Renault spolupracuje s Mercedesem takže to že je vyšetřován bude dáno spíš tím že používají stejné motory než že by je udal Renault. A Jeep tak to s GM nemá nic společné. Jeep je léta Chrysler a Chrysler už nějaký čas Fiat.

+2/0
22.1.2016 19:21

J89a83n 35L81u41d55y 6769510179

Není nic horšího, než srážka s ekoblbcem.

+12/0
22.1.2016 16:53

Z30d15e23n56ě27k 27H48a14n87z95l 1301246152754

To jsou aféry o ničem

+3/0
22.1.2016 16:13

J38a57n 54B88a52r47t68u31š72k96a 7606521371363

Zajímavé je že podobné problémy se řeší zásadně u zahraničních značek.

+1/−1
22.1.2016 15:53
Foto

V39o73j25t94ě97c23h 68P58a18v66l98í86k 5624551334858

Renault je ve Francii zahraniční značka?

0/0
22.1.2016 20:22

M12i46c84h18a95l 34F86r66ý33d13e47k 3983420257

Uz si zametli pred svym prahem?8-o

+5/0
22.1.2016 13:35

J94a74k88u21b 73F23e79i34f25a91r 7169789486869

A co Peugeot, Renault a Citroen???

+6/−1
22.1.2016 13:34

J89o64s83e23f 96B86i93e24l66i29k 6392156868587

ty už se v tom máchají taky

+1/0
22.1.2016 14:18
Foto

R70a93d74i68m 26S92v70o33b96o50d80a 9203169776302

merecedes tam jde protoze pouziva diesly od renaultu, ktery uz dostal po hbe minuly tyden;-)

+1/0
22.1.2016 15:43

V92o11j26t84ě98c75h 68H28o34r12s55k30ý 7807177691812

Ty nemusej, sou totiž částečně vlastněný státem.... A přece se Fancie nebude střílet do vlastní nohy, ne? :-)

0/−1
22.1.2016 18:49

M68a36r30t63i30n 26H47o62u55b26a 6653671439418

Ses bIbec. Precti si článek a pak se vyjadruj. O Renaultu je tam toho dost

0/0
22.1.2016 20:52

K86a79t26e92ř73i28n23a 29V86ý81b12o74r50n66á 6700719889

Ty si předvolají Němci.

0/0
22.1.2016 18:50

J26o36z68e22f 82H84r24i98c75i63š63i39n 4823200100846

Četl jste článek před publikováním příspěvku?

0/0
22.1.2016 19:16

V91i24k74y14r 87B43o51h67u48m48i47l 60S55t74r79a91n83s36k49y 9417738296139

Kdy Peugeot a Volvo?

+2/0
22.1.2016 13:29

P12e92t96r 64P58e89t14r 6713122888583

Já tak trošku nechápu, proč by to ošdkodnění měly platit automobilky, zákazníkovi prodaly auto s nějakýma vlastnostma a tak, aby splňovalo normy (ano, splňovalo, zákon udává jaké emise má vůz mít při nějakých specifických podmínkách, které jsou simulovány v testu), vláda najednou s tím zákonem začla dělat harakiry a měnit ho tak, že najednou ta auta normy nesplňují. Proč je teda viníkem automobilka?

Samozřejmě, že je to podvádění ale na druhou stranu, zákon nic jako "normální" provoz nespecifikuje, je to jízda po okreskách nebo ve městě s křižovatkama každých 100m? Automobilky auta navrhla tak, aby splňovala jak normy/emise tak potřeby zákazníků. Pokud stát změnil zákony a normy pak by měl on platit následky. Žádný motor se nebude v různých podmínkách chovat konstantně, záleží na stylu jízdy, počasí, palivu atd takže na to se odvolávat opravdu nemůže.

+8/0
22.1.2016 13:26

J52a94n 66F11r81o84l10í73k 6436470625534

Podváděl jen VW. Ostatní automobilky nemají podvodný software a na nic si nehrají. Jestli testy, které provedla nějaká nezávislá zkušebna před připuštěním do výroby nemají shodné výsledky jako ty co nechala provádět francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová je možné. Nevíme zdy se děly za stejných podmínek a u nových vozů. Kdyby výsledkem jejího snažení bylo zrušení té pitomosti euro 1-150 nebylo by to špatné.

+1/−2
22.1.2016 15:27

P10e82t71r 54P55e70t68r 6213722208793

Testy, které dělají jak automobilky a STK jsou stejné, certifikované a nějak definované vyhláškou/zákonem. Pokud začla používat pro kontrolu vláda a zodpovědné orgány najednou jiné testy tak logicky budou mít jiné výsledky. I kdyby nepodváděl vůbec nikdo tak prostě ty výsledky budou jiné. A na tom bych to stavěl. Nechápu, proč se výrobci proti Euro normám nepostaví. To je pořád poručíme větru dešti a pak je z toho průser.

Evropská Unie si absolutně neuvědomuje, že tohle neustálé vyvíjení nových úspornějších motorů stojí miliardy navíc a jelikož se zpřísňují dost často a rychle tak se ten vývoj ani nemůže zaplatit. Pokud mají ohýbat fyziku tak jsou ty náklady samozřejmě ještě vyšší, protože laicky řečeno musíte předběhnout dobu.

Jsem pro snižování emisí ale rozhodně ne tak, že nová auta budou muset vypouštět z výfuku květinovou vůni za nekřesťanské peníze a na druhé straně nechá vláda jezdit 15 a víc stará auta. Má zavést teda nějakou podporu pro ty, kteří mají hodně staré auto a nemají na nové, třeba výkup za nějakou vyšší státem doplácenou částku tak, aby si člověk potom mohl pořídit ojeté auto a nezruinovalo ho to. Podpora sice není moc dobrá a křiví trh ale rozhodně je to lepší cesta než to, co teďka praktikují

+1/0
23.1.2016 1:02

J11o93s45e85f 19B57i44e75l57i65k 6262376958267

Před týdnem jsem to tu psal: "za pár dnů je na řadě Mercedes"

No nic, výrobců kteří kvůli ekopomatencům dělali kotrmelce je ještě pořád dost Snad to aspoň povede k prozření, že fyzikální zákony se oblbnout nedají.:-)

+4/0
22.1.2016 13:06
Foto

V35o66j55t72ě54c69h 56P48a49v95l80í86k 5454571104438

Který fyzikální zákon máte na mysli, který nějakým způsobem znemožňuje snížení emisí NOx ve spalinách?

0/0
22.1.2016 20:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.