Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a34n 87D79l79o20u51h75ý 7804519780329

Proste nekupujte diesely! Ja jsem zvedavej, co se bude dit s temi prenastavenymi motory za 5 let. Ono to neni "jen tak", ze to bylo nastaveno pro bezny provoz jinak, nez pro test. Ja bych si teda ten motor upravit nenechal a radsi bych se auta zbavil.

0/0
25.1.2016 6:54

J22o92s54e45f 97N69o63v55á53k 7917287502158

Nebýt přihlouplých a zbytečných rádoby ekonorem vymyšlených zbytečnými zelenými pošuky by nebylo co řešit. Auta by měla motor a ne tříhrnek , spotřebovala by méně pohoných hmot a byla by to pro planetu menší ekologická zátěž než ty rádoby ekologické normy

+1/−1
24.1.2016 14:39

P14a23v48e51l 89P79a47ž34o48u88t 3873211933347

Na hranicích Evropy miliony najezdniku a úředníci řeší kraviny!

+3/−1
23.1.2016 8:44


M44i21l80a22n 35P97r85o14u20z63a 6982234268697

Není toho na Evropu nějak moc najednou.

+2/0
22.1.2016 20:57

K25a40r40e20l 91C16h74v55a38l 3140866935675

Fajn je tu aféra... tak ať se automobilky za odměnu podílí na zvýšení kvality veřejné dopravy a možná to bude pro ovzduší a životní prostředí celkem přínosnější než zatěžovat ekologii pokusy....

Za mě je mi jedno jaký má emise můj VW TDi nebo Opel s V6 benálem, pokud někam potřebuji, volím vždy tu nejvýhodnější cestu ve které kalkuluji Cenu a čas.... Emise fakt nepočítám

0/−1
22.1.2016 20:43

V41l87a15d63i42m36í31r 45H72a77u23k 1976171208

Lavina se strhne a v sandálech jí nikdo nezdrhne :-) Holt bude psina.

0/0
22.1.2016 20:22

J92a59n 83N34e98m65e13c 9328746577920

No nechci nikomu brát iluze, ale kolik lidí z automotive, kteří dnes tvrdí jak jsou limity nesplnitelné to hlásalo před lety, když se limity připravovaly? Zatím se zdá, že všichni tiše "sklapli podpatky" a prohlásili - my to dokážeme. Takže máslo na hlavě automotive má - stejně jako by se měli zodpovídat ti, kdo limity určovali, protože se ukazuje, že je nastavili tak, že je obešel kdo jen chtěl. A ukazuje to i na to, jak automotive, pověstný svými normami a jakostí, funguje ... normy na papíře, skutečnost úplně mimo (a je úplně jedno, jestli se jedná o Francii USA, Němce nebo Korejce ...).

+2/0
22.1.2016 19:03
Foto

V70o64j67t46ě85c85h 25P18a58v12l89í95k 5404321804558

Splnitelné jsou pořád, ale není to zadarmo. A tak výrobci využili laxních testů a zase až tak moc se nesnažili.

0/0
22.1.2016 20:21

J84a91n 49N71e32m62e55c 9938336137720

Ano - přesně. Jen si to nyní mnozí nechtějí přiznat, že nejde o fyziku, ale o peníze ... automobilky předvedly podvod - tady nejde o to, že testy byli na určité otáčky s určitým odporem, za určité teploty, vlhkosti, ... to tak rostě při testech je, že se specifikují podmínky. A na 99% pak při jiných podmínkách naměříme jiné hodnoty - ale rozdíl bude v procentech, možná (jednotkách) desítek procent, ale hodnota násobná - a to protože někdo systematicky rozpoznal podmínky testu a upravil parametry řídící jednotky, aby tehdy vyšlo dle požadavků - to prostě považuji za podvod. A jestli někdo tvrdí, že podmínky měření byli splněny, tak by měl dostat facku a útočník by se následně (právem) měl hájit, že nikde v zákoně není že napadení se trestá i 22.1. 21:15:23 navíc pouhé máchnutím ruky prostorem, ve kterém bohužel byla něčí tvář ...

0/0
22.1.2016 20:59

J50i29ř77í 27S28t72r42á81n80s81k74ý 4361637939944

Kdo pověřil Merkelovou jednat jménem celé EU? Protože za mě a pochybuju že i za ČT teda nemluví. Jestli je chce, ať si je ubytuje doma, ale ať to nenutí celý EU. Nebo to je jen další Führer další říše?

+2/−1
22.1.2016 19:02

J89i86ř70í 95S37t40r75á62n40s81k55ý 4791747529904

Sry, špatná zalozka

+2/0
22.1.2016 19:03

M35i64c14h14a49l 81H93r18u94b15o53š 4610837272535

Bola a je to otazka casu, kedy dojde na vsetkych. Nikto neukazal prstom na VW a nepovedal fuuuj, oni su spinavi a smrdlavi. Vsetci ostatni sa bali ze dojde aj na nich a v kutiku dufali, ze sa to utrasie a nebude viac riesit, ved obetny baranok sa sam priznal...

+1/0
22.1.2016 18:11
Foto

M25i86r41o50s17l75a28v 79S21t47e85i24n72e77r 1465775348853

Nic není normálnějšího, jak ty mně, tak já tobě.

Renault byl odhalen německými ekotestery, tak musí trpět i Mercedes, BMW a Opel. Opel je ovšem americká značka, General Motors a ta má už další průšvih- Jeep.

Kvůli široké kooperaci utrpí i Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Nissan, zkrátka dieselgate se začíná rozlézat.

+1/0
22.1.2016 17:42

J74o37z23e51f 46H49r78i13c54i29š87i60n 4223950500916

No tady jste v auto přepletenci trochu mimo.

Renault spolupracuje s Mercedesem takže to že je vyšetřován bude dáno spíš tím že používají stejné motory než že by je udal Renault. A Jeep tak to s GM nemá nic společné. Jeep je léta Chrysler a Chrysler už nějaký čas Fiat.

+2/0
22.1.2016 19:21

J94a40n 16L96u16d23y 6109780389

Není nic horšího, než srážka s ekoblbcem.

+12/0
22.1.2016 16:53

Z76d35e39n57ě68k 26H12a98n41z94l 1651416292464

To jsou aféry o ničem

+3/0
22.1.2016 16:13

J48a54n 76B69a30r73t97u46š17k84a 7956511171293

Zajímavé je že podobné problémy se řeší zásadně u zahraničních značek.

+1/−1
22.1.2016 15:53
Foto

V65o69j72t37ě81c55h 79P17a59v65l15í74k 5214901904328

Renault je ve Francii zahraniční značka?

0/0
22.1.2016 20:22

M51i55c87h54a20l 54F98r92ý44d18e65k 3483520827

Uz si zametli pred svym prahem?8-o

+5/0
22.1.2016 13:35

J77a60k66u45b 92F65e83i74f50a96r 7939919656319

A co Peugeot, Renault a Citroen???

+6/−1
22.1.2016 13:34

J59o75s73e15f 11B97i29e57l98i33k 6512156128377

ty už se v tom máchají taky

+1/0
22.1.2016 14:18

R44a26d71i14m 66S61v71o22b19o89d41a 9253579466532

merecedes tam jde protoze pouziva diesly od renaultu, ktery uz dostal po hbe minuly tyden;-)

+1/0
22.1.2016 15:43

V89o35j61t55ě74c50h 39H16o37r13s36k20ý 7727927141732

Ty nemusej, sou totiž částečně vlastněný státem.... A přece se Fancie nebude střílet do vlastní nohy, ne? :-)

0/−1
22.1.2016 18:49

M79a56r93t42i35n 48H57o48u75b94a 6963291989638

Ses bIbec. Precti si článek a pak se vyjadruj. O Renaultu je tam toho dost

0/0
22.1.2016 20:52

K71a90t90e53ř71i23n77a 21V97ý62b63o68r77n71á 6410239239

Ty si předvolají Němci.

0/0
22.1.2016 18:50

J73o42z93e44f 94H58r82i81c97i44š18i82n 4613720280176

Četl jste článek před publikováním příspěvku?

0/0
22.1.2016 19:16

V74i49k67y42r 11B61o89h59u16m23i98l 97S40t88r73a65n76s60k88y 9467478896529

Kdy Peugeot a Volvo?

+2/0
22.1.2016 13:29

P83e26t14r 14P80e76t58r 6173132578553

Já tak trošku nechápu, proč by to ošdkodnění měly platit automobilky, zákazníkovi prodaly auto s nějakýma vlastnostma a tak, aby splňovalo normy (ano, splňovalo, zákon udává jaké emise má vůz mít při nějakých specifických podmínkách, které jsou simulovány v testu), vláda najednou s tím zákonem začla dělat harakiry a měnit ho tak, že najednou ta auta normy nesplňují. Proč je teda viníkem automobilka?

Samozřejmě, že je to podvádění ale na druhou stranu, zákon nic jako "normální" provoz nespecifikuje, je to jízda po okreskách nebo ve městě s křižovatkama každých 100m? Automobilky auta navrhla tak, aby splňovala jak normy/emise tak potřeby zákazníků. Pokud stát změnil zákony a normy pak by měl on platit následky. Žádný motor se nebude v různých podmínkách chovat konstantně, záleží na stylu jízdy, počasí, palivu atd takže na to se odvolávat opravdu nemůže.

+8/0
22.1.2016 13:26

J72a11n 33F49r18o65l43í54k 6586210915384

Podváděl jen VW. Ostatní automobilky nemají podvodný software a na nic si nehrají. Jestli testy, které provedla nějaká nezávislá zkušebna před připuštěním do výroby nemají shodné výsledky jako ty co nechala provádět francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová je možné. Nevíme zdy se děly za stejných podmínek a u nových vozů. Kdyby výsledkem jejího snažení bylo zrušení té pitomosti euro 1-150 nebylo by to špatné.

+1/−2
22.1.2016 15:27

P24e27t13r 78P79e94t68r 6103702918213

Testy, které dělají jak automobilky a STK jsou stejné, certifikované a nějak definované vyhláškou/zákonem. Pokud začla používat pro kontrolu vláda a zodpovědné orgány najednou jiné testy tak logicky budou mít jiné výsledky. I kdyby nepodváděl vůbec nikdo tak prostě ty výsledky budou jiné. A na tom bych to stavěl. Nechápu, proč se výrobci proti Euro normám nepostaví. To je pořád poručíme větru dešti a pak je z toho průser.

Evropská Unie si absolutně neuvědomuje, že tohle neustálé vyvíjení nových úspornějších motorů stojí miliardy navíc a jelikož se zpřísňují dost často a rychle tak se ten vývoj ani nemůže zaplatit. Pokud mají ohýbat fyziku tak jsou ty náklady samozřejmě ještě vyšší, protože laicky řečeno musíte předběhnout dobu.

Jsem pro snižování emisí ale rozhodně ne tak, že nová auta budou muset vypouštět z výfuku květinovou vůni za nekřesťanské peníze a na druhé straně nechá vláda jezdit 15 a víc stará auta. Má zavést teda nějakou podporu pro ty, kteří mají hodně staré auto a nemají na nové, třeba výkup za nějakou vyšší státem doplácenou částku tak, aby si člověk potom mohl pořídit ojeté auto a nezruinovalo ho to. Podpora sice není moc dobrá a křiví trh ale rozhodně je to lepší cesta než to, co teďka praktikují

+1/0
23.1.2016 1:02

J62o37s60e66f 20B96i57e64l52i80k 6772816368627

Před týdnem jsem to tu psal: "za pár dnů je na řadě Mercedes"

No nic, výrobců kteří kvůli ekopomatencům dělali kotrmelce je ještě pořád dost Snad to aspoň povede k prozření, že fyzikální zákony se oblbnout nedají.:-)

+4/0
22.1.2016 13:06
Foto

V42o84j66t66ě93c83h 82P55a21v91l27í48k 5964501924598

Který fyzikální zákon máte na mysli, který nějakým způsobem znemožňuje snížení emisí NOx ve spalinách?

0/0
22.1.2016 20:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.