Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a17n 58D51l86o49u63h91ý 7504319610819

Proste nekupujte diesely! Ja jsem zvedavej, co se bude dit s temi prenastavenymi motory za 5 let. Ono to neni "jen tak", ze to bylo nastaveno pro bezny provoz jinak, nez pro test. Ja bych si teda ten motor upravit nenechal a radsi bych se auta zbavil.

0/0
25.1.2016 6:54

J79o46s36e81f 95N80o79v59á17k 7727867672228

Nebýt přihlouplých a zbytečných rádoby ekonorem vymyšlených zbytečnými zelenými pošuky by nebylo co řešit. Auta by měla motor a ne tříhrnek , spotřebovala by méně pohoných hmot a byla by to pro planetu menší ekologická zátěž než ty rádoby ekologické normy

+1/−1
24.1.2016 14:39

P58a17v65e16l 18P23a56ž16o25u59t 3373161183697

Na hranicích Evropy miliony najezdniku a úředníci řeší kraviny!

+3/−1
23.1.2016 8:44

M26i91l32a93n 73P69r28o83u58z29a 6332764538897

Není toho na Evropu nějak moc najednou.

+2/0
22.1.2016 20:57

K95a49r18e30l 89C39h38v42a97l 3850416175145

Fajn je tu aféra... tak ať se automobilky za odměnu podílí na zvýšení kvality veřejné dopravy a možná to bude pro ovzduší a životní prostředí celkem přínosnější než zatěžovat ekologii pokusy....

Za mě je mi jedno jaký má emise můj VW TDi nebo Opel s V6 benálem, pokud někam potřebuji, volím vždy tu nejvýhodnější cestu ve které kalkuluji Cenu a čas.... Emise fakt nepočítám

0/−1
22.1.2016 20:43

V75l63a85d98i74m87í21r 62H67a84u78k 1226971938

Lavina se strhne a v sandálech jí nikdo nezdrhne :-) Holt bude psina.

0/0
22.1.2016 20:22

J74a58n 46N82e41m69e66c 9198756517160

No nechci nikomu brát iluze, ale kolik lidí z automotive, kteří dnes tvrdí jak jsou limity nesplnitelné to hlásalo před lety, když se limity připravovaly? Zatím se zdá, že všichni tiše "sklapli podpatky" a prohlásili - my to dokážeme. Takže máslo na hlavě automotive má - stejně jako by se měli zodpovídat ti, kdo limity určovali, protože se ukazuje, že je nastavili tak, že je obešel kdo jen chtěl. A ukazuje to i na to, jak automotive, pověstný svými normami a jakostí, funguje ... normy na papíře, skutečnost úplně mimo (a je úplně jedno, jestli se jedná o Francii USA, Němce nebo Korejce ...).

+2/0
22.1.2016 19:03
Foto

V25o78j41t83ě93c46h 61P66a64v52l29í72k 5294581884428

Splnitelné jsou pořád, ale není to zadarmo. A tak výrobci využili laxních testů a zase až tak moc se nesnažili.

0/0
22.1.2016 20:21

J36a38n 63N39e17m91e45c 9638826607120

Ano - přesně. Jen si to nyní mnozí nechtějí přiznat, že nejde o fyziku, ale o peníze ... automobilky předvedly podvod - tady nejde o to, že testy byli na určité otáčky s určitým odporem, za určité teploty, vlhkosti, ... to tak rostě při testech je, že se specifikují podmínky. A na 99% pak při jiných podmínkách naměříme jiné hodnoty - ale rozdíl bude v procentech, možná (jednotkách) desítek procent, ale hodnota násobná - a to protože někdo systematicky rozpoznal podmínky testu a upravil parametry řídící jednotky, aby tehdy vyšlo dle požadavků - to prostě považuji za podvod. A jestli někdo tvrdí, že podmínky měření byli splněny, tak by měl dostat facku a útočník by se následně (právem) měl hájit, že nikde v zákoně není že napadení se trestá i 22.1. 21:15:23 navíc pouhé máchnutím ruky prostorem, ve kterém bohužel byla něčí tvář ...

0/0
22.1.2016 20:59

J10i47ř46í 65S87t43r91á58n18s79k77ý 4721477269554

Kdo pověřil Merkelovou jednat jménem celé EU? Protože za mě a pochybuju že i za ČT teda nemluví. Jestli je chce, ať si je ubytuje doma, ale ať to nenutí celý EU. Nebo to je jen další Führer další říše?

+2/−1
22.1.2016 19:02

J42i50ř54í 85S26t34r51á36n39s80k21ý 4221987339424

Sry, špatná zalozka

+2/0
22.1.2016 19:03

M77i10c42h43a61l 28H27r85u41b38o37š 4980797622585

Bola a je to otazka casu, kedy dojde na vsetkych. Nikto neukazal prstom na VW a nepovedal fuuuj, oni su spinavi a smrdlavi. Vsetci ostatni sa bali ze dojde aj na nich a v kutiku dufali, ze sa to utrasie a nebude viac riesit, ved obetny baranok sa sam priznal...

+1/0
22.1.2016 18:11
Foto

M64i26r23o60s58l93a18v 96S44t77e57i21n16e84r 6758314913355

Nic není normálnějšího, jak ty mně, tak já tobě.

Renault byl odhalen německými ekotestery, tak musí trpět i Mercedes, BMW a Opel. Opel je ovšem americká značka, General Motors a ta má už další průšvih- Jeep.

Kvůli široké kooperaci utrpí i Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Nissan, zkrátka dieselgate se začíná rozlézat.

+1/0
22.1.2016 17:42

J74o11z76e40f 14H63r37i24c63i22š56i87n 4343710730806

No tady jste v auto přepletenci trochu mimo.

Renault spolupracuje s Mercedesem takže to že je vyšetřován bude dáno spíš tím že používají stejné motory než že by je udal Renault. A Jeep tak to s GM nemá nic společné. Jeep je léta Chrysler a Chrysler už nějaký čas Fiat.

+2/0
22.1.2016 19:21

J25a94n 98L47u73d48y 6689120979

Není nic horšího, než srážka s ekoblbcem.

+12/0
22.1.2016 16:53

Z64d14e17n20ě11k 65H17a45n73z14l 1601806332224

To jsou aféry o ničem

+3/0
22.1.2016 16:13

J58a33n 43B39a95r50t55u53š84k47a 7356681801323

Zajímavé je že podobné problémy se řeší zásadně u zahraničních značek.

+1/−1
22.1.2016 15:53
Foto

V53o60j36t42ě74c41h 48P59a30v13l62í56k 5494521604678

Renault je ve Francii zahraniční značka?

0/0
22.1.2016 20:22

M22i98c90h81a49l 24F39r18ý72d61e52k 3213280697

Uz si zametli pred svym prahem?8-o

+5/0
22.1.2016 13:35

J42a84k83u90b 22F76e28i16f90a72r 7989129396769

A co Peugeot, Renault a Citroen???

+6/−1
22.1.2016 13:34

J48o10s12e91f 27B34i35e76l97i81k 6392306278687

ty už se v tom máchají taky

+1/0
22.1.2016 14:18

R22a88d36i40m 60S28v30o71b64o60d47a 9893929926102

merecedes tam jde protoze pouziva diesly od renaultu, ktery uz dostal po hbe minuly tyden;-)

+1/0
22.1.2016 15:43

V18o50j21t98ě41c33h 60H49o28r11s44k58ý 7647857111612

Ty nemusej, sou totiž částečně vlastněný státem.... A přece se Fancie nebude střílet do vlastní nohy, ne? :-)

0/−1
22.1.2016 18:49

M90a59r58t93i12n 46H68o51u21b56a 6763451519538

Ses bIbec. Precti si článek a pak se vyjadruj. O Renaultu je tam toho dost

0/0
22.1.2016 20:52

K37a40t42e76ř88i41n27a 31V85ý45b60o49r18n38á 6250699649

Ty si předvolají Němci.

0/0
22.1.2016 18:50

J84o62z98e56f 39H43r98i96c71i80š69i87n 4843560250976

Četl jste článek před publikováním příspěvku?

0/0
22.1.2016 19:16

V73i73k13y26r 87B96o69h44u69m73i23l 42S61t37r39a35n51s90k90y 9817518966969

Kdy Peugeot a Volvo?

+2/0
22.1.2016 13:29

P96e43t78r 26P59e57t42r 6113872458513

Já tak trošku nechápu, proč by to ošdkodnění měly platit automobilky, zákazníkovi prodaly auto s nějakýma vlastnostma a tak, aby splňovalo normy (ano, splňovalo, zákon udává jaké emise má vůz mít při nějakých specifických podmínkách, které jsou simulovány v testu), vláda najednou s tím zákonem začla dělat harakiry a měnit ho tak, že najednou ta auta normy nesplňují. Proč je teda viníkem automobilka?

Samozřejmě, že je to podvádění ale na druhou stranu, zákon nic jako "normální" provoz nespecifikuje, je to jízda po okreskách nebo ve městě s křižovatkama každých 100m? Automobilky auta navrhla tak, aby splňovala jak normy/emise tak potřeby zákazníků. Pokud stát změnil zákony a normy pak by měl on platit následky. Žádný motor se nebude v různých podmínkách chovat konstantně, záleží na stylu jízdy, počasí, palivu atd takže na to se odvolávat opravdu nemůže.

+8/0
22.1.2016 13:26

J43a64n 22F53r76o87l92í64k 6866650305664

Podváděl jen VW. Ostatní automobilky nemají podvodný software a na nic si nehrají. Jestli testy, které provedla nějaká nezávislá zkušebna před připuštěním do výroby nemají shodné výsledky jako ty co nechala provádět francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová je možné. Nevíme zdy se děly za stejných podmínek a u nových vozů. Kdyby výsledkem jejího snažení bylo zrušení té pitomosti euro 1-150 nebylo by to špatné.

+1/−2
22.1.2016 15:27

P45e43t51r 43P46e92t64r 6423552768753

Testy, které dělají jak automobilky a STK jsou stejné, certifikované a nějak definované vyhláškou/zákonem. Pokud začla používat pro kontrolu vláda a zodpovědné orgány najednou jiné testy tak logicky budou mít jiné výsledky. I kdyby nepodváděl vůbec nikdo tak prostě ty výsledky budou jiné. A na tom bych to stavěl. Nechápu, proč se výrobci proti Euro normám nepostaví. To je pořád poručíme větru dešti a pak je z toho průser.

Evropská Unie si absolutně neuvědomuje, že tohle neustálé vyvíjení nových úspornějších motorů stojí miliardy navíc a jelikož se zpřísňují dost často a rychle tak se ten vývoj ani nemůže zaplatit. Pokud mají ohýbat fyziku tak jsou ty náklady samozřejmě ještě vyšší, protože laicky řečeno musíte předběhnout dobu.

Jsem pro snižování emisí ale rozhodně ne tak, že nová auta budou muset vypouštět z výfuku květinovou vůni za nekřesťanské peníze a na druhé straně nechá vláda jezdit 15 a víc stará auta. Má zavést teda nějakou podporu pro ty, kteří mají hodně staré auto a nemají na nové, třeba výkup za nějakou vyšší státem doplácenou částku tak, aby si člověk potom mohl pořídit ojeté auto a nezruinovalo ho to. Podpora sice není moc dobrá a křiví trh ale rozhodně je to lepší cesta než to, co teďka praktikují

+1/0
23.1.2016 1:02

J16o81s18e79f 19B86i36e71l35i95k 6192936738237

Před týdnem jsem to tu psal: "za pár dnů je na řadě Mercedes"

No nic, výrobců kteří kvůli ekopomatencům dělali kotrmelce je ještě pořád dost Snad to aspoň povede k prozření, že fyzikální zákony se oblbnout nedají.:-)

+4/0
22.1.2016 13:06
Foto

V97o24j13t88ě86c20h 40P75a76v42l81í18k 5234951174328

Který fyzikální zákon máte na mysli, který nějakým způsobem znemožňuje snížení emisí NOx ve spalinách?

0/0
22.1.2016 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.