Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo zatočí s turbodírou. Použije k tomu bombu se stlačeným vzduchem

Nové Volvo S90 s nejsilnějším dieselovým motorem dostane technologii pro odstranění prodlevy turba. Díky tomu má mít S90 se vznětovým čtyřválcem lepší dynamiku než šestiválci osazení konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a91n 80K22r28p28e36c 5836513134852

tak nejde o nic extra prevratneho. natoz BOMBAstickeho. trochu me desi co to chlustnuti studeneho vzduchu primo na turbinu ve vyfukovem potrubi udela, ale zaruku to asi prezije. prislo by mi logictejsi to prece poslat na turbinu v tlakovem vzduchovem vedeni, tim se jednak vyrusi ten turboefekt, druhak se tim muze tedy pomoct roztocit one turbine. ovsem co tento extra vzduch (zjm. kyslik) se kterym se pri spalovani nepocitalo udela se senzory ve vyfukovem potrubi, tak z toho jsem uplne jelen. dokonce se mi dere na mysl, ze pri drsnem zachazeni se zbytkovym palivem to muze primo za svody pusobit trosku explozivne, takze vlastne ten nadpis neni ani moc mimo.

0/0
11.2.2016 8:30

J23a67n 50D96l85o44u95h82ý 7514829170609

A s toule bombou koncime na zaver :-D Jeremy Clarkson :-D

0/0
11.2.2016 6:11

D59e55n80i53s 51H49u38m11l 4952115715766

Čistý marketing, uchovávat energii ve stlačeném vzduchu je velmi neefektivníRv. Elektrický kompresor tam musí být tak jako tak, takže to nemá žádnou výhodu. Bomba je tam jen aby to znělo hrozně drsně.

0/0
9.2.2016 23:41

J43i45ř72í 75S94c14h19w60a88c90h 8288624538896

zde nejde o nějakou extra velkou zásobu energie, ale o pohon turbodmychadla na cca 1 sekundu, to pak nějakou účinnost netřeba řešit. Ten elektrický kompresor může být velmi malý a nadimenzovaný tak, aby potřebnou energii do "bomby" natlačil za několik desítek sekund....

0/0
10.2.2016 10:20

J80o20s97e17f 47N81o57v84a38k 5128192646168

V nadpisu vidět bombu, srdce technika zaplesá. Opravte si to, vždyť je to HROZNÁ ostuda. Rv

0/0
9.2.2016 22:53
Foto

P69a74v81e73l 51M90a17r60t22i68n11e77k 9415325281693

Necham si svuj motor Ford Cortina 1600 diesel z roku 1978. Za chvili pres same serepeticky ten motor ani nebude videt.

0/0
9.2.2016 21:38

J40i92ř37í 62S70c39h40w93a57c29h 8238904148436

1600 diesel z roku 78? To je nějaká ironie ne?

benzínová 1600 měla 68-72 koní, atmo diesel 1600 by měl tak možná 50 koní....

0/0
9.2.2016 22:59

J62a20n 87D44l43o77u25h49ý 7374549910769

Diesel z roku 1978, to bych nechtel ani zadarmo. Jo kdyby to byl benzin, tak mate sviznej youngtimer.

0/0
11.2.2016 6:09
Foto

R25a63d87e54k 45D74o55m93i76n38i79k 34Š54e37f98r12á27n58e57k 7228434972539

Patrně první silniční bombardér od Volva :-) Autor je jistě šprýmař, jistě ne nedouk, co nepozná rozdíl mezi tlakovou láhví a bombou. Za to se u potápěčských zkoušek vyhazovalo :-D

+1/−1
9.2.2016 16:09

K29a12m47i44l 85D58o30l20e29z42e65l 6352466684672

bombu ???? to je auto pro teroristy? jsem asi chybne predpokladal, ze I novinar s vychozenou ZS bude pouzivat spravnou terminologii

+2/0
9.2.2016 14:21

P16a26v21e15l 62P53a69ž21o38u52t 3733271643957

173 kW, 480 Nm, z nuly na 100 za 7,3 s, váha určitě cca 2,5 t................a to vše za 5,1 lt. nafty......tomu snad nemůže věřit ani ten úředník z EU

0/0
9.2.2016 14:19

J84i76ř70í 60S67c51h97w39a69c44h 8568284608906

tak ten úředník tomu věří a já koneckonců taky, protože místo 0-100 za 7,3 sec se testuje 0-15 za 4 sec, chvilku na maximální rychlost 120km/hod a z těch 174kW se využije tak 30-40kW a to jen v krátkých okamžicích, jinak v průměru tak 10-20kW

0/0
9.2.2016 16:06

K87a12r61e43l 58J52a40v11ů38r44e10k 6420180730932

Diesly nebrat !!

+1/−1
9.2.2016 13:56

M70i68r93e33k 35K52o70v14a66c94i69k 5381461801637

Do Volva patří pořádnej benzíňák! R^

0/0
9.2.2016 13:51

L85u12k61á80š 19B75r19a24n74d33e93j55s 2423695281591

A minimálně 5ti válec! R^

0/0
9.2.2016 14:03

J76a14n 67P10e50k32a 5923183303

Tlakovou láhev, vy "bomby" :D

+2/0
9.2.2016 13:29

J83a44n 66K72o30č15v58a46r51a 4412475607971

Mám Volva moc rád, ale velmi se mi nelíbí jejich směr zmenšování a přeturbování motorů. Zlaté volvácké pětiválce!

0/0
9.2.2016 12:37

M97i84c55h93a69l 39K78o19v10á85ř 7177271655690

tak to je BOMBA;-D

+1/0
9.2.2016 12:25

Z45d40e41n92ě92k 41D96u73f18e46k 2934684738

Hlavně, aby tento nápad ocenily ekoterosti při měření emisí a spňoval jejich nesmyslná eura 6 a více.

+2/−1
9.2.2016 12:09

P56e13t10r 32S67t60e78j29s22k16a79l 3929248974296

ekoterorista je ridic co jezdi na turboduuuselu a jeste terorizuje okoli zaslepenim EGR, kuchanim DPF a emulaci SCR.

0/−1
9.2.2016 13:52

J96a37n 48H16a59v68r28d15a 3586484162626

Stejně je to lekrace. Politici podstupují líté boje za záchranu planety, vymýšlejí se euro 6, 7, 8, ... a do toho se vyrábějí auta 2,5 tuny těžká se zrychlením 6,5 na 100km/hod. A pak se řeší komplikovaně díry v turboefektu. Copak by nešly tyhlety díry zakázat summitem na nejvyšší úrovni?

0/0
9.2.2016 11:56

K34r88y47š60t34o95f 81L74a19n77í28k 1559480465575

z nuly na sto za 7 vterin udela každý druhy benzinovy nepreplnovany dvoulitr.

+3/−2
9.2.2016 11:33

K38a59r48e78l 93F21l98o46r69i39a44n 6101557517542

I když má 2 tuny?

0/0
9.2.2016 11:39

K60a25r14e36l 88J80a60v81ů83r20e48k 6870500780802

benzinak nemusí mít 2 tuny.

0/−1
9.2.2016 13:57

K98a69r11e39l 67F66l78o53r93i62a86n 6291187267332

Volvo dá 0-100 za 7,x vteřin. Laník píše, že za 7 vteřin dá 0-100 každej dvoulitr. Ptám se - i když má 2 tuny jako Volvo XC90? A teď se dovim, že dvoulitr nemusí mít 2 tuny. Hezké :).

+1/0
9.2.2016 13:58

L49u39m29í58r 61V23i29t59h65a 2967567746372

Taky na to koukám. :-)

0/0
9.2.2016 14:03

J39a16r70o30s65l69a69v 43T69a86c84h74o17v31s51k48y 2692710444570

A pritom to je naprosta zbytecnost.

0/0
9.2.2016 11:54

J43i80ř29í 39S87c65h60w49a13c14h 8828914388496

leda tak pokud je umístěn v nějaké "nákupní tašce" s hmotností do cca 10 metráků.....a to bude tak jeden z dvaceti, nikoliv "každý druhý"

0/0
9.2.2016 13:17

V47á33c42l31a59v 48S82v63o62b53o53d50a 3401709790890

například? :-)

0/0
9.2.2016 13:27

L92u61k97á40š 55V20a75ň81u63r14a 1295654383853

S tou nadobou na vzduch je to v podstate hybrid. Ted uz jen vzduchem pohanet paralelni motor a bude to hybrid jak vysity. Mozna by to bylo lepsi jak roztacet turbo.

0/0
9.2.2016 10:12

J93a55n 35H69a96v19r27d19a 3336614932806

Já zase hlasuji pro setrvačník.

0/0
9.2.2016 11:51

P36e74t88r 57H93o79š59e19k 6519843606814

V tomto případě je množství energie uskladněné ve stlačeném vzduchu nejspíš zanedbatelné (z hlediska pohonu celeho auta), tak bych o hybridu nehovořil. Nicméně tuším že Opel před několika lety přišel s rekuperací kinetické energie do stlačeného vzduchu, ale nějak se to nechytlo. Osobně jsem velký fanda stlačeného vzduchu jako zásoby energie, akorát je tam značná nevýhoda v komplikované regulaci, když při provozu kolísá tlak.

0/0
9.2.2016 12:33

T39o70m51á77š 26Z39e81m53a76n 3675968284805

Stejně bych byl radši kdyby konečně udělali nafrový šestiválec..

+3/−1
9.2.2016 10:09

L42u61k62á79š 69V10a14ň59u29r44a 1865344683343

A co druhy mechanicky kompresor.

0/0
9.2.2016 10:09

P68ř56e85m11y42s73l 95Č97e55r40m11á78k 4518171265

Naštve se? ;-)

0/0
9.2.2016 10:01

J23a38n 55M18a24t42o27u79š49e51k 6806117620934

jo psal jsem rychleji než myslel, každopádně se nedomnívám, že by stlačený vzduch poškodil turbo, nepůjde na lopatky úplně studený ohřeje se od okolního prostředí. Tak jako vzduch z okolí, který na turbínu vstupuje ze sání, to by nebylo možné jezdit, když by bylo venku třeba -10°C.

0/0
9.2.2016 9:19

V83á26c18l90a70v 35S66v75o34b33o32d81a 3861319610100

jistě třeba se nestane nic, jen mě to napadlo jako možný problém

0/0
9.2.2016 9:28

T28o91m86á45š 89Z88e78m20a36n 3175888164445

Ale ten stlačený studený vzduch se přimíchává do výfuku mezi válec a turbo - tedy do horké části.

Sání je druhá část turba, které se to nedotkne.

0/0
9.2.2016 10:11

M29a40r20t11i24n 38B31a19n18á26k 9505493877152

Volvo hlavne davno zatocilo so svojim charakteristickym 5 valcovym zvukom... Tlakova nadoba mozno odstrani turbolag, ale zvuk mu nevrati, a v tomto smere bude so svojimi stvorvalcami vzdy za tymi konkurentami so sestvalcom...

+4/0
9.2.2016 9:08

T33o35m36á21š 64R79ó31t58h 2924646712159

v takovým autě je nejlepšízvuk ticho

+2/0
9.2.2016 9:29

V15á16c81l83a80v 28S31v55o92b22o31d67a 3571989510900

co se stane s turbem, které je rozpálené do ruda a pošlete do něj vzduch na bodu mrazu?

+2/−1
9.2.2016 8:50

J11a50n 47M57a84t64o52u82š24e51k 6196847840364

nic, kolik myslíte, že má vzduch z mezichladiče stlačeného vzduchu který přivádíte na druhou stranu, rozdíl bude pár desítek stupňů.

0/0
9.2.2016 8:58

V75á48c95l18a31v 48S35v37o96b28o92d93a 3911129670780

prosím? k turbu přivádíte vzduch z mezichladiče? není to náhodou naopak? ;-D

+4/0
9.2.2016 9:00

J21a23n 87K29o17n55v17a85l49i62n33k66a 5410711421455

Třeba to tak má namontované:-/

0/0
9.2.2016 9:20

J29a27n 73M34a58t35o59u26š63e13k 6326537620924

odpověď se mi zařadila nahoru.

0/0
9.2.2016 9:23

J62a83n 14H13a38v30r65d77a 3806674612556

Elektricky natlakovat vzduch do nádoby a v případě potřeby tímto vzduchem roztočit turbodmychadlo. Dobrý, ale proč se neosvědčilo ten stlačený vzduch nacpat přímo do sání motoru? Je to jednodušší a s menším energetickými nároky.

+2/0
9.2.2016 8:21

J55a97n 81M92a64t64o82u73š75e27k 6766187520614

výborný nápad, pokud by jste chtěl s sebou vozit přívěs s tlakovou nádobou. Na spálení 1 litru nafty potřebujete okolo 13.000 litrů vzduchu, takže je pořád výhodnější roztáčet turbínu než dodávat tlakový vzduch.

0/0
9.2.2016 8:44

V95á34c25l84a12v 53S92v85o77b29o63d13a 3511769670480

ale to by bylo jen na překonání turbodíry a ne na trvalý pojezd

+1/0
9.2.2016 8:50

J58a22n 78M12a37t77o33u97š48e48k 6786867750854

myslíte, že by bylo jednodušší synchronizovat turbo, přívod tlakového vzduchu a EGR?

0/0
9.2.2016 8:53

V74á60c50l41a94v 49S91v78o24b67o69d77a 3771279880230

co s tím má EGR? turbo se nemusí s ničím synchronizovat to se následně samo roztočí spalinami, když už tak jde o váhu vzduchu, ale to není problém. Stačil by snímač tlaku v sání za turbem a při určitém tlaku se ten vzduch z tlakové nádoby odpojí, ale to je jen zjednodušená teorie samozřejmě... určitě to mají vymyšlené a není nutné tady spekulovat, jen jsem chtěl napsat, že není potřeba vzduch na spálení litru nafty...

0/0
9.2.2016 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.