Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo zatočí s turbodírou. Použije k tomu bombu se stlačeným vzduchem

Nové Volvo S90 s nejsilnějším dieselovým motorem dostane technologii pro odstranění prodlevy turba. Díky tomu má mít S90 se vznětovým čtyřválcem lepší dynamiku než šestiválci osazení konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a94n 15K66r68p84e73c 5486573224322

tak nejde o nic extra prevratneho. natoz BOMBAstickeho. trochu me desi co to chlustnuti studeneho vzduchu primo na turbinu ve vyfukovem potrubi udela, ale zaruku to asi prezije. prislo by mi logictejsi to prece poslat na turbinu v tlakovem vzduchovem vedeni, tim se jednak vyrusi ten turboefekt, druhak se tim muze tedy pomoct roztocit one turbine. ovsem co tento extra vzduch (zjm. kyslik) se kterym se pri spalovani nepocitalo udela se senzory ve vyfukovem potrubi, tak z toho jsem uplne jelen. dokonce se mi dere na mysl, ze pri drsnem zachazeni se zbytkovym palivem to muze primo za svody pusobit trosku explozivne, takze vlastne ten nadpis neni ani moc mimo.

0/0
11.2.2016 8:30

J71a80n 93D86l78o96u38h39ý 7714969940259

A s toule bombou koncime na zaver :-D Jeremy Clarkson :-D

0/0
11.2.2016 6:11

D26e14n35i15s 23H49u84m11l 4272455515406

Čistý marketing, uchovávat energii ve stlačeném vzduchu je velmi neefektivníRv. Elektrický kompresor tam musí být tak jako tak, takže to nemá žádnou výhodu. Bomba je tam jen aby to znělo hrozně drsně.

0/0
9.2.2016 23:41

J30i56ř17í 26S61c32h51w26a77c69h 8248784118336

zde nejde o nějakou extra velkou zásobu energie, ale o pohon turbodmychadla na cca 1 sekundu, to pak nějakou účinnost netřeba řešit. Ten elektrický kompresor může být velmi malý a nadimenzovaný tak, aby potřebnou energii do "bomby" natlačil za několik desítek sekund....

0/0
10.2.2016 10:20

J25o50s14e35f 66N74o10v47a91k 5438952146798

V nadpisu vidět bombu, srdce technika zaplesá. Opravte si to, vždyť je to HROZNÁ ostuda. Rv

0/0
9.2.2016 22:53
Foto

P61a78v25e93l 41M18a95r90t62i79n33e14k 9655825551393

Necham si svuj motor Ford Cortina 1600 diesel z roku 1978. Za chvili pres same serepeticky ten motor ani nebude videt.

0/0
9.2.2016 21:38

J25i86ř88í 63S81c28h37w93a10c83h 8288874148786

1600 diesel z roku 78? To je nějaká ironie ne?

benzínová 1600 měla 68-72 koní, atmo diesel 1600 by měl tak možná 50 koní....

0/0
9.2.2016 22:59

J47a12n 82D30l28o10u37h65ý 7874229350329

Diesel z roku 1978, to bych nechtel ani zadarmo. Jo kdyby to byl benzin, tak mate sviznej youngtimer.

0/0
11.2.2016 6:09
Foto

R76a57d69e38k 62D94o47m68i75n49i63k 94Š82e70f25r45á69n37e51k 7228444322649

Patrně první silniční bombardér od Volva :-) Autor je jistě šprýmař, jistě ne nedouk, co nepozná rozdíl mezi tlakovou láhví a bombou. Za to se u potápěčských zkoušek vyhazovalo :-D

+1/−1
9.2.2016 16:09

K46a25m12i10l 37D12o31l85e15z44e93l 6232586554972

bombu ???? to je auto pro teroristy? jsem asi chybne predpokladal, ze I novinar s vychozenou ZS bude pouzivat spravnou terminologii

+2/0
9.2.2016 14:21

P10a97v68e13l 50P81a23ž70o94u94t 3333791943597

173 kW, 480 Nm, z nuly na 100 za 7,3 s, váha určitě cca 2,5 t................a to vše za 5,1 lt. nafty......tomu snad nemůže věřit ani ten úředník z EU

0/0
9.2.2016 14:19

J58i40ř84í 18S80c29h74w66a21c76h 8538404798366

tak ten úředník tomu věří a já koneckonců taky, protože místo 0-100 za 7,3 sec se testuje 0-15 za 4 sec, chvilku na maximální rychlost 120km/hod a z těch 174kW se využije tak 30-40kW a to jen v krátkých okamžicích, jinak v průměru tak 10-20kW

0/0
9.2.2016 16:06

K52a69r35e91l 80J32a21v49ů21r17e30k 6430590200662

Diesly nebrat !!

+1/−1
9.2.2016 13:56

M16i23r52e74k 87K14o46v34a20c18i73k 5831391121737

Do Volva patří pořádnej benzíňák! R^

0/0
9.2.2016 13:51

L79u70k85á63š 21B63r20a24n97d74e83j91s 2293185641491

A minimálně 5ti válec! R^

0/0
9.2.2016 14:03

J49a47n 24P50e50k60a 5593563253

Tlakovou láhev, vy "bomby" :D

+2/0
9.2.2016 13:29

J12a57n 28K70o46č71v10a82r15a 4932765677711

Mám Volva moc rád, ale velmi se mi nelíbí jejich směr zmenšování a přeturbování motorů. Zlaté volvácké pětiválce!

0/0
9.2.2016 12:37

M16i29c80h13a44l 10K13o74v43á60ř 7397461865300

tak to je BOMBA;-D

+1/0
9.2.2016 12:25

Z28d48e62n64ě71k 20D78u29f44e12k 2594574358

Hlavně, aby tento nápad ocenily ekoterosti při měření emisí a spňoval jejich nesmyslná eura 6 a více.

+2/−1
9.2.2016 12:09

P46e76t77r 66S13t89e92j32s21k92a31l 3899228834246

ekoterorista je ridic co jezdi na turboduuuselu a jeste terorizuje okoli zaslepenim EGR, kuchanim DPF a emulaci SCR.

0/−1
9.2.2016 13:52

J29a51n 34H92a78v10r93d62a 3346894422666

Stejně je to lekrace. Politici podstupují líté boje za záchranu planety, vymýšlejí se euro 6, 7, 8, ... a do toho se vyrábějí auta 2,5 tuny těžká se zrychlením 6,5 na 100km/hod. A pak se řeší komplikovaně díry v turboefektu. Copak by nešly tyhlety díry zakázat summitem na nejvyšší úrovni?

0/0
9.2.2016 11:56

K67r40y84š29t72o96f 22L82a56n94í97k 1749730765505

z nuly na sto za 7 vterin udela každý druhy benzinovy nepreplnovany dvoulitr.

+3/−2
9.2.2016 11:33

K97a13r60e14l 24F84l42o51r66i44a56n 6671417237642

I když má 2 tuny?

0/0
9.2.2016 11:39

K83a45r23e76l 18J18a91v50ů96r95e43k 6820290650272

benzinak nemusí mít 2 tuny.

0/−1
9.2.2016 13:57

K43a60r21e41l 62F76l14o27r44i54a83n 6831897317972

Volvo dá 0-100 za 7,x vteřin. Laník píše, že za 7 vteřin dá 0-100 každej dvoulitr. Ptám se - i když má 2 tuny jako Volvo XC90? A teď se dovim, že dvoulitr nemusí mít 2 tuny. Hezké :).

+1/0
9.2.2016 13:58

L33u45m42í57r 91V46i69t59h90a 2187557456252

Taky na to koukám. :-)

0/0
9.2.2016 14:03

J57a56r52o28s86l81a98v 42T89a32c15h71o43v48s26k42y 2342870364320

A pritom to je naprosta zbytecnost.

0/0
9.2.2016 11:54

J62i45ř32í 51S65c87h23w26a25c66h 8568784868816

leda tak pokud je umístěn v nějaké "nákupní tašce" s hmotností do cca 10 metráků.....a to bude tak jeden z dvaceti, nikoliv "každý druhý"

0/0
9.2.2016 13:17

V29á21c18l51a36v 96S83v38o72b53o34d11a 3551319210130

například? :-)

0/0
9.2.2016 13:27

L48u89k68á62š 26V25a65ň29u22r24a 1485604263563

S tou nadobou na vzduch je to v podstate hybrid. Ted uz jen vzduchem pohanet paralelni motor a bude to hybrid jak vysity. Mozna by to bylo lepsi jak roztacet turbo.

0/0
9.2.2016 10:12

J96a26n 45H20a84v80r19d82a 3326474192466

Já zase hlasuji pro setrvačník.

0/0
9.2.2016 11:51

P29e65t93r 86H10o40š96e14k 6579153516884

V tomto případě je množství energie uskladněné ve stlačeném vzduchu nejspíš zanedbatelné (z hlediska pohonu celeho auta), tak bych o hybridu nehovořil. Nicméně tuším že Opel před několika lety přišel s rekuperací kinetické energie do stlačeného vzduchu, ale nějak se to nechytlo. Osobně jsem velký fanda stlačeného vzduchu jako zásoby energie, akorát je tam značná nevýhoda v komplikované regulaci, když při provozu kolísá tlak.

0/0
9.2.2016 12:33

T97o89m47á63š 27Z34e51m62a26n 3695158444425

Stejně bych byl radši kdyby konečně udělali nafrový šestiválec..

+3/−1
9.2.2016 10:09

L94u46k28á76š 53V24a65ň98u18r31a 1945784383743

A co druhy mechanicky kompresor.

0/0
9.2.2016 10:09

P16ř65e93m87y26s47l 44Č73e76r57m82á91k 4598581305

Naštve se? ;-)

0/0
9.2.2016 10:01

J85a66n 87M77a47t95o37u95š80e74k 6856907630704

jo psal jsem rychleji než myslel, každopádně se nedomnívám, že by stlačený vzduch poškodil turbo, nepůjde na lopatky úplně studený ohřeje se od okolního prostředí. Tak jako vzduch z okolí, který na turbínu vstupuje ze sání, to by nebylo možné jezdit, když by bylo venku třeba -10°C.

0/0
9.2.2016 9:19

V11á79c36l36a83v 92S34v58o60b33o98d45a 3451109100350

jistě třeba se nestane nic, jen mě to napadlo jako možný problém

0/0
9.2.2016 9:28

T45o42m58á23š 10Z27e72m96a42n 3875458144335

Ale ten stlačený studený vzduch se přimíchává do výfuku mezi válec a turbo - tedy do horké části.

Sání je druhá část turba, které se to nedotkne.

0/0
9.2.2016 10:11

M87a85r52t53i70n 25B14a80n20á34k 9945883857222

Volvo hlavne davno zatocilo so svojim charakteristickym 5 valcovym zvukom... Tlakova nadoba mozno odstrani turbolag, ale zvuk mu nevrati, a v tomto smere bude so svojimi stvorvalcami vzdy za tymi konkurentami so sestvalcom...

+4/0
9.2.2016 9:08

T91o56m42á66š 88R79ó93t58h 2644796762819

v takovým autě je nejlepšízvuk ticho

+2/0
9.2.2016 9:29

V52á29c13l36a47v 57S34v57o35b87o65d86a 3311989810610

co se stane s turbem, které je rozpálené do ruda a pošlete do něj vzduch na bodu mrazu?

+2/−1
9.2.2016 8:50

J47a10n 69M76a95t93o84u20š88e44k 6746887290164

nic, kolik myslíte, že má vzduch z mezichladiče stlačeného vzduchu který přivádíte na druhou stranu, rozdíl bude pár desítek stupňů.

0/0
9.2.2016 8:58

V75á27c58l80a39v 90S88v62o91b38o10d15a 3281429910610

prosím? k turbu přivádíte vzduch z mezichladiče? není to náhodou naopak? ;-D

+4/0
9.2.2016 9:00

J88a16n 36K74o55n37v41a29l57i93n92k24a 5690601351345

Třeba to tak má namontované:-/

0/0
9.2.2016 9:20

J75a72n 49M65a26t54o13u87š75e36k 6206357120164

odpověď se mi zařadila nahoru.

0/0
9.2.2016 9:23

J73a78n 44H70a84v92r58d37a 3266224352306

Elektricky natlakovat vzduch do nádoby a v případě potřeby tímto vzduchem roztočit turbodmychadlo. Dobrý, ale proč se neosvědčilo ten stlačený vzduch nacpat přímo do sání motoru? Je to jednodušší a s menším energetickými nároky.

+2/0
9.2.2016 8:21

J80a33n 72M56a70t39o48u92š78e52k 6856647290684

výborný nápad, pokud by jste chtěl s sebou vozit přívěs s tlakovou nádobou. Na spálení 1 litru nafty potřebujete okolo 13.000 litrů vzduchu, takže je pořád výhodnější roztáčet turbínu než dodávat tlakový vzduch.

0/0
9.2.2016 8:44

V57á42c80l41a66v 80S92v33o27b30o74d14a 3431809300860

ale to by bylo jen na překonání turbodíry a ne na trvalý pojezd

+1/0
9.2.2016 8:50

J96a23n 54M90a52t95o23u96š90e48k 6496187570464

myslíte, že by bylo jednodušší synchronizovat turbo, přívod tlakového vzduchu a EGR?

0/0
9.2.2016 8:53

V62á32c45l64a22v 34S63v68o51b95o80d86a 3541299700160

co s tím má EGR? turbo se nemusí s ničím synchronizovat to se následně samo roztočí spalinami, když už tak jde o váhu vzduchu, ale to není problém. Stačil by snímač tlaku v sání za turbem a při určitém tlaku se ten vzduch z tlakové nádoby odpojí, ale to je jen zjednodušená teorie samozřejmě... určitě to mají vymyšlené a není nutné tady spekulovat, jen jsem chtěl napsat, že není potřeba vzduch na spálení litru nafty...

0/0
9.2.2016 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.