Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo zatočí s turbodírou. Použije k tomu bombu se stlačeným vzduchem

Nové Volvo S90 s nejsilnějším dieselovým motorem dostane technologii pro odstranění prodlevy turba. Díky tomu má mít S90 se vznětovým čtyřválcem lepší dynamiku než šestiválci osazení konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a55n 34K74r91p46e30c 5786543374242

tak nejde o nic extra prevratneho. natoz BOMBAstickeho. trochu me desi co to chlustnuti studeneho vzduchu primo na turbinu ve vyfukovem potrubi udela, ale zaruku to asi prezije. prislo by mi logictejsi to prece poslat na turbinu v tlakovem vzduchovem vedeni, tim se jednak vyrusi ten turboefekt, druhak se tim muze tedy pomoct roztocit one turbine. ovsem co tento extra vzduch (zjm. kyslik) se kterym se pri spalovani nepocitalo udela se senzory ve vyfukovem potrubi, tak z toho jsem uplne jelen. dokonce se mi dere na mysl, ze pri drsnem zachazeni se zbytkovym palivem to muze primo za svody pusobit trosku explozivne, takze vlastne ten nadpis neni ani moc mimo.

0/0
11.2.2016 8:30

J48a40n 22D28l10o43u89h57ý 7144429820799

A s toule bombou koncime na zaver :-D Jeremy Clarkson :-D

0/0
11.2.2016 6:11

D29e15n95i23s 28H83u70m67l 4442825165516

Čistý marketing, uchovávat energii ve stlačeném vzduchu je velmi neefektivníRv. Elektrický kompresor tam musí být tak jako tak, takže to nemá žádnou výhodu. Bomba je tam jen aby to znělo hrozně drsně.

0/0
9.2.2016 23:41


J95i10ř26í 38S49c20h14w29a93c58h 8318674918156

zde nejde o nějakou extra velkou zásobu energie, ale o pohon turbodmychadla na cca 1 sekundu, to pak nějakou účinnost netřeba řešit. Ten elektrický kompresor může být velmi malý a nadimenzovaný tak, aby potřebnou energii do "bomby" natlačil za několik desítek sekund....

0/0
10.2.2016 10:20

J53o89s20e78f 32N84o57v64a75k 5708582636508

V nadpisu vidět bombu, srdce technika zaplesá. Opravte si to, vždyť je to HROZNÁ ostuda. Rv

0/0
9.2.2016 22:53
Foto

P59a49v40e10l 29M55a50r60t65i60n83e16k 9175425651503

Necham si svuj motor Ford Cortina 1600 diesel z roku 1978. Za chvili pres same serepeticky ten motor ani nebude videt.

0/0
9.2.2016 21:38

J78i94ř91í 93S34c35h49w98a51c76h 8628604858306

1600 diesel z roku 78? To je nějaká ironie ne?

benzínová 1600 měla 68-72 koní, atmo diesel 1600 by měl tak možná 50 koní....

0/0
9.2.2016 22:59

J93a52n 91D54l37o58u44h94ý 7804179520739

Diesel z roku 1978, to bych nechtel ani zadarmo. Jo kdyby to byl benzin, tak mate sviznej youngtimer.

0/0
11.2.2016 6:09
Foto

R53a69d63e38k 70D28o95m80i69n62i26k 96Š98e80f54r47á15n94e30k 7118614232829

Patrně první silniční bombardér od Volva :-) Autor je jistě šprýmař, jistě ne nedouk, co nepozná rozdíl mezi tlakovou láhví a bombou. Za to se u potápěčských zkoušek vyhazovalo :-D

+1/−1
9.2.2016 16:09

K30a54m31i21l 71D97o85l49e64z45e88l 6392686904982

bombu ???? to je auto pro teroristy? jsem asi chybne predpokladal, ze I novinar s vychozenou ZS bude pouzivat spravnou terminologii

+2/0
9.2.2016 14:21

P13a18v89e31l 91P32a33ž94o73u66t 3943271963807

173 kW, 480 Nm, z nuly na 100 za 7,3 s, váha určitě cca 2,5 t................a to vše za 5,1 lt. nafty......tomu snad nemůže věřit ani ten úředník z EU

0/0
9.2.2016 14:19

J35i96ř36í 47S74c42h37w19a15c23h 8598254408156

tak ten úředník tomu věří a já koneckonců taky, protože místo 0-100 za 7,3 sec se testuje 0-15 za 4 sec, chvilku na maximální rychlost 120km/hod a z těch 174kW se využije tak 30-40kW a to jen v krátkých okamžicích, jinak v průměru tak 10-20kW

0/0
9.2.2016 16:06

K11a93r14e82l 69J16a89v41ů69r23e79k 6210630100282

Diesly nebrat !!

+1/−1
9.2.2016 13:56

M75i96r49e70k 42K86o64v11a75c70i25k 5871641231287

Do Volva patří pořádnej benzíňák! R^

0/0
9.2.2016 13:51

L81u23k51á63š 21B71r79a41n92d52e76j67s 2513945491901

A minimálně 5ti válec! R^

0/0
9.2.2016 14:03

J43a47n 60P40e86k85a 5363133383

Tlakovou láhev, vy "bomby" :D

+2/0
9.2.2016 13:29

J33a18n 33K93o57č45v68a73r37a 4472745897321

Mám Volva moc rád, ale velmi se mi nelíbí jejich směr zmenšování a přeturbování motorů. Zlaté volvácké pětiválce!

0/0
9.2.2016 12:37

M34i85c52h37a63l 66K56o32v93á50ř 7447781395960

tak to je BOMBA;-D

+1/0
9.2.2016 12:25

Z23d29e32n59ě80k 93D75u39f44e85k 2864464798

Hlavně, aby tento nápad ocenily ekoterosti při měření emisí a spňoval jejich nesmyslná eura 6 a více.

+2/−1
9.2.2016 12:09

P13e79t55r 89S74t93e61j27s70k86a64l 3619338834646

ekoterorista je ridic co jezdi na turboduuuselu a jeste terorizuje okoli zaslepenim EGR, kuchanim DPF a emulaci SCR.

0/−1
9.2.2016 13:52

J95a53n 65H47a34v51r28d38a 3586184762766

Stejně je to lekrace. Politici podstupují líté boje za záchranu planety, vymýšlejí se euro 6, 7, 8, ... a do toho se vyrábějí auta 2,5 tuny těžká se zrychlením 6,5 na 100km/hod. A pak se řeší komplikovaně díry v turboefektu. Copak by nešly tyhlety díry zakázat summitem na nejvyšší úrovni?

0/0
9.2.2016 11:56

K13r12y36š70t42o87f 36L21a46n16í14k 1649740595515

z nuly na sto za 7 vterin udela každý druhy benzinovy nepreplnovany dvoulitr.

+3/−2
9.2.2016 11:33

K32a53r37e96l 63F33l88o74r81i61a13n 6801827587242

I když má 2 tuny?

0/0
9.2.2016 11:39

K18a65r33e75l 33J68a62v19ů87r58e31k 6570930620652

benzinak nemusí mít 2 tuny.

0/−1
9.2.2016 13:57

K38a35r86e44l 24F73l82o57r35i53a58n 6731387177192

Volvo dá 0-100 za 7,x vteřin. Laník píše, že za 7 vteřin dá 0-100 každej dvoulitr. Ptám se - i když má 2 tuny jako Volvo XC90? A teď se dovim, že dvoulitr nemusí mít 2 tuny. Hezké :).

+1/0
9.2.2016 13:58

L98u61m38í84r 13V32i80t25h45a 2427667306612

Taky na to koukám. :-)

0/0
9.2.2016 14:03

J73a94r69o78s85l33a39v 54T86a29c92h84o81v77s87k61y 2592840144820

A pritom to je naprosta zbytecnost.

0/0
9.2.2016 11:54

J44i10ř56í 28S85c53h66w75a96c11h 8408904918666

leda tak pokud je umístěn v nějaké "nákupní tašce" s hmotností do cca 10 metráků.....a to bude tak jeden z dvaceti, nikoliv "každý druhý"

0/0
9.2.2016 13:17

V22á91c85l37a22v 64S22v48o29b75o15d54a 3581449600320

například? :-)

0/0
9.2.2016 13:27

L60u87k41á10š 23V19a65ň94u50r33a 1815364103753

S tou nadobou na vzduch je to v podstate hybrid. Ted uz jen vzduchem pohanet paralelni motor a bude to hybrid jak vysity. Mozna by to bylo lepsi jak roztacet turbo.

0/0
9.2.2016 10:12

J36a18n 84H76a57v69r66d27a 3906904572716

Já zase hlasuji pro setrvačník.

0/0
9.2.2016 11:51

P44e62t73r 14H46o10š90e55k 6819563416444

V tomto případě je množství energie uskladněné ve stlačeném vzduchu nejspíš zanedbatelné (z hlediska pohonu celeho auta), tak bych o hybridu nehovořil. Nicméně tuším že Opel před několika lety přišel s rekuperací kinetické energie do stlačeného vzduchu, ale nějak se to nechytlo. Osobně jsem velký fanda stlačeného vzduchu jako zásoby energie, akorát je tam značná nevýhoda v komplikované regulaci, když při provozu kolísá tlak.

0/0
9.2.2016 12:33

T97o95m22á50š 12Z82e34m34a81n 3725328434835

Stejně bych byl radši kdyby konečně udělali nafrový šestiválec..

+3/−1
9.2.2016 10:09

L95u51k75á21š 83V39a56ň90u73r14a 1915604473723

A co druhy mechanicky kompresor.

0/0
9.2.2016 10:09

P35ř70e88m18y92s30l 75Č23e35r82m38á59k 4598751325

Naštve se? ;-)

0/0
9.2.2016 10:01

J21a71n 31M22a74t18o82u59š22e56k 6486207640854

jo psal jsem rychleji než myslel, každopádně se nedomnívám, že by stlačený vzduch poškodil turbo, nepůjde na lopatky úplně studený ohřeje se od okolního prostředí. Tak jako vzduch z okolí, který na turbínu vstupuje ze sání, to by nebylo možné jezdit, když by bylo venku třeba -10°C.

0/0
9.2.2016 9:19

V21á81c93l20a18v 29S41v30o34b58o17d23a 3161439810900

jistě třeba se nestane nic, jen mě to napadlo jako možný problém

0/0
9.2.2016 9:28

T17o25m31á18š 44Z54e42m84a24n 3605638484765

Ale ten stlačený studený vzduch se přimíchává do výfuku mezi válec a turbo - tedy do horké části.

Sání je druhá část turba, které se to nedotkne.

0/0
9.2.2016 10:11

M83a46r26t11i77n 43B28a93n73á63k 9505273607222

Volvo hlavne davno zatocilo so svojim charakteristickym 5 valcovym zvukom... Tlakova nadoba mozno odstrani turbolag, ale zvuk mu nevrati, a v tomto smere bude so svojimi stvorvalcami vzdy za tymi konkurentami so sestvalcom...

+4/0
9.2.2016 9:08

T91o42m87á58š 10R14ó42t42h 2764826942149

v takovým autě je nejlepšízvuk ticho

+2/0
9.2.2016 9:29

V65á72c11l73a74v 98S45v20o97b53o73d38a 3101969530900

co se stane s turbem, které je rozpálené do ruda a pošlete do něj vzduch na bodu mrazu?

+2/−1
9.2.2016 8:50

J24a52n 74M26a60t68o31u73š42e12k 6356837100954

nic, kolik myslíte, že má vzduch z mezichladiče stlačeného vzduchu který přivádíte na druhou stranu, rozdíl bude pár desítek stupňů.

0/0
9.2.2016 8:58

V87á25c96l44a11v 50S20v77o59b83o53d58a 3481279420520

prosím? k turbu přivádíte vzduch z mezichladiče? není to náhodou naopak? ;-D

+4/0
9.2.2016 9:00

J11a59n 68K13o76n85v50a22l51i29n36k57a 5240401241455

Třeba to tak má namontované:-/

0/0
9.2.2016 9:20

J64a50n 47M54a10t10o65u74š27e18k 6726747490894

odpověď se mi zařadila nahoru.

0/0
9.2.2016 9:23

J88a52n 86H66a66v53r49d23a 3466754972736

Elektricky natlakovat vzduch do nádoby a v případě potřeby tímto vzduchem roztočit turbodmychadlo. Dobrý, ale proč se neosvědčilo ten stlačený vzduch nacpat přímo do sání motoru? Je to jednodušší a s menším energetickými nároky.

+2/0
9.2.2016 8:21

J34a37n 46M42a33t32o89u13š12e38k 6126467180304

výborný nápad, pokud by jste chtěl s sebou vozit přívěs s tlakovou nádobou. Na spálení 1 litru nafty potřebujete okolo 13.000 litrů vzduchu, takže je pořád výhodnější roztáčet turbínu než dodávat tlakový vzduch.

0/0
9.2.2016 8:44

V41á74c11l24a61v 33S56v64o30b95o63d64a 3251479760380

ale to by bylo jen na překonání turbodíry a ne na trvalý pojezd

+1/0
9.2.2016 8:50

J55a49n 96M49a52t10o18u22š67e18k 6386607840554

myslíte, že by bylo jednodušší synchronizovat turbo, přívod tlakového vzduchu a EGR?

0/0
9.2.2016 8:53

V69á20c68l70a43v 38S67v84o53b79o87d80a 3591889280980

co s tím má EGR? turbo se nemusí s ničím synchronizovat to se následně samo roztočí spalinami, když už tak jde o váhu vzduchu, ale to není problém. Stačil by snímač tlaku v sání za turbem a při určitém tlaku se ten vzduch z tlakové nádoby odpojí, ale to je jen zjednodušená teorie samozřejmě... určitě to mají vymyšlené a není nutné tady spekulovat, jen jsem chtěl napsat, že není potřeba vzduch na spálení litru nafty...

0/0
9.2.2016 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.