Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volvo zatočí s turbodírou. Použije k tomu bombu se stlačeným vzduchem

Nové Volvo S90 s nejsilnějším dieselovým motorem dostane technologii pro odstranění prodlevy turba. Díky tomu má mít S90 se vznětovým čtyřválcem lepší dynamiku než šestiválci osazení konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a85n 41K60r75p23e50c 5386623624602

tak nejde o nic extra prevratneho. natoz BOMBAstickeho. trochu me desi co to chlustnuti studeneho vzduchu primo na turbinu ve vyfukovem potrubi udela, ale zaruku to asi prezije. prislo by mi logictejsi to prece poslat na turbinu v tlakovem vzduchovem vedeni, tim se jednak vyrusi ten turboefekt, druhak se tim muze tedy pomoct roztocit one turbine. ovsem co tento extra vzduch (zjm. kyslik) se kterym se pri spalovani nepocitalo udela se senzory ve vyfukovem potrubi, tak z toho jsem uplne jelen. dokonce se mi dere na mysl, ze pri drsnem zachazeni se zbytkovym palivem to muze primo za svody pusobit trosku explozivne, takze vlastne ten nadpis neni ani moc mimo.

0/0
11.2.2016 8:30

J10a87n 25D66l92o68u17h10ý 7584339810499

A s toule bombou koncime na zaver :-D Jeremy Clarkson :-D

0/0
11.2.2016 6:11

D17e62n34i91s 97H48u39m46l 4802255905546

Čistý marketing, uchovávat energii ve stlačeném vzduchu je velmi neefektivníRv. Elektrický kompresor tam musí být tak jako tak, takže to nemá žádnou výhodu. Bomba je tam jen aby to znělo hrozně drsně.

0/0
9.2.2016 23:41


J85i86ř66í 19S19c56h19w44a34c58h 8758504648466

zde nejde o nějakou extra velkou zásobu energie, ale o pohon turbodmychadla na cca 1 sekundu, to pak nějakou účinnost netřeba řešit. Ten elektrický kompresor může být velmi malý a nadimenzovaný tak, aby potřebnou energii do "bomby" natlačil za několik desítek sekund....

0/0
10.2.2016 10:20

J77o16s11e46f 52N84o85v46a33k 5978512306528

V nadpisu vidět bombu, srdce technika zaplesá. Opravte si to, vždyť je to HROZNÁ ostuda. Rv

0/0
9.2.2016 22:53
Foto

P89a33v25e79l 84M95a70r79t15i12n97e89k 9125245471243

Necham si svuj motor Ford Cortina 1600 diesel z roku 1978. Za chvili pres same serepeticky ten motor ani nebude videt.

0/0
9.2.2016 21:38

J58i85ř82í 36S61c69h32w45a43c72h 8168674488626

1600 diesel z roku 78? To je nějaká ironie ne?

benzínová 1600 měla 68-72 koní, atmo diesel 1600 by měl tak možná 50 koní....

0/0
9.2.2016 22:59

J67a66n 87D13l28o21u18h77ý 7904539930659

Diesel z roku 1978, to bych nechtel ani zadarmo. Jo kdyby to byl benzin, tak mate sviznej youngtimer.

0/0
11.2.2016 6:09
Foto

R71a14d12e56k 50D69o48m32i74n21i67k 93Š90e30f10r79á45n21e89k 7128414512439

Patrně první silniční bombardér od Volva :-) Autor je jistě šprýmař, jistě ne nedouk, co nepozná rozdíl mezi tlakovou láhví a bombou. Za to se u potápěčských zkoušek vyhazovalo :-D

+1/−1
9.2.2016 16:09

K40a11m97i94l 35D15o79l94e39z42e95l 6972286424862

bombu ???? to je auto pro teroristy? jsem asi chybne predpokladal, ze I novinar s vychozenou ZS bude pouzivat spravnou terminologii

+2/0
9.2.2016 14:21

P32a45v28e26l 87P56a97ž93o22u97t 3213381423797

173 kW, 480 Nm, z nuly na 100 za 7,3 s, váha určitě cca 2,5 t................a to vše za 5,1 lt. nafty......tomu snad nemůže věřit ani ten úředník z EU

0/0
9.2.2016 14:19

J62i90ř33í 29S69c71h54w52a74c23h 8268934268386

tak ten úředník tomu věří a já koneckonců taky, protože místo 0-100 za 7,3 sec se testuje 0-15 za 4 sec, chvilku na maximální rychlost 120km/hod a z těch 174kW se využije tak 30-40kW a to jen v krátkých okamžicích, jinak v průměru tak 10-20kW

0/0
9.2.2016 16:06

K60a93r31e80l 46J57a88v54ů82r24e63k 6860410160842

Diesly nebrat !!

+1/−1
9.2.2016 13:56

M95i24r75e47k 24K75o51v71a77c58i70k 5421781691157

Do Volva patří pořádnej benzíňák! R^

0/0
9.2.2016 13:51

L98u93k40á69š 43B27r75a39n91d83e89j18s 2173185651811

A minimálně 5ti válec! R^

0/0
9.2.2016 14:03

J39a47n 66P78e98k50a 5563113613

Tlakovou láhev, vy "bomby" :D

+2/0
9.2.2016 13:29

J19a32n 53K32o75č25v19a83r77a 4252685567711

Mám Volva moc rád, ale velmi se mi nelíbí jejich směr zmenšování a přeturbování motorů. Zlaté volvácké pětiválce!

0/0
9.2.2016 12:37

M72i66c29h83a83l 62K34o67v43á62ř 7227751415930

tak to je BOMBA;-D

+1/0
9.2.2016 12:25

Z22d90e16n58ě47k 38D18u34f94e32k 2164264688

Hlavně, aby tento nápad ocenily ekoterosti při měření emisí a spňoval jejich nesmyslná eura 6 a více.

+2/−1
9.2.2016 12:09

P80e33t39r 92S95t35e67j74s10k58a24l 3659928764926

ekoterorista je ridic co jezdi na turboduuuselu a jeste terorizuje okoli zaslepenim EGR, kuchanim DPF a emulaci SCR.

0/−1
9.2.2016 13:52

J74a68n 41H56a43v31r96d92a 3706654312276

Stejně je to lekrace. Politici podstupují líté boje za záchranu planety, vymýšlejí se euro 6, 7, 8, ... a do toho se vyrábějí auta 2,5 tuny těžká se zrychlením 6,5 na 100km/hod. A pak se řeší komplikovaně díry v turboefektu. Copak by nešly tyhlety díry zakázat summitem na nejvyšší úrovni?

0/0
9.2.2016 11:56

K62r48y71š96t77o67f 93L53a44n13í69k 1259490735285

z nuly na sto za 7 vterin udela každý druhy benzinovy nepreplnovany dvoulitr.

+3/−2
9.2.2016 11:33

K22a41r91e92l 53F61l25o58r35i90a59n 6811467827402

I když má 2 tuny?

0/0
9.2.2016 11:39

K67a36r73e18l 14J36a37v61ů45r96e97k 6330580700982

benzinak nemusí mít 2 tuny.

0/−1
9.2.2016 13:57

K26a16r69e12l 84F60l78o72r76i64a47n 6891457157282

Volvo dá 0-100 za 7,x vteřin. Laník píše, že za 7 vteřin dá 0-100 každej dvoulitr. Ptám se - i když má 2 tuny jako Volvo XC90? A teď se dovim, že dvoulitr nemusí mít 2 tuny. Hezké :).

+1/0
9.2.2016 13:58

L85u57m69í13r 45V42i50t41h68a 2917837796552

Taky na to koukám. :-)

0/0
9.2.2016 14:03

J94a55r38o66s86l36a74v 52T22a44c97h79o88v63s96k52y 2662460914550

A pritom to je naprosta zbytecnost.

0/0
9.2.2016 11:54

J27i21ř50í 62S54c35h65w74a74c10h 8198114798326

leda tak pokud je umístěn v nějaké "nákupní tašce" s hmotností do cca 10 metráků.....a to bude tak jeden z dvaceti, nikoliv "každý druhý"

0/0
9.2.2016 13:17

V77á30c35l80a12v 18S40v74o72b22o70d33a 3551789530870

například? :-)

0/0
9.2.2016 13:27

L12u55k90á33š 38V82a15ň74u21r60a 1695984773213

S tou nadobou na vzduch je to v podstate hybrid. Ted uz jen vzduchem pohanet paralelni motor a bude to hybrid jak vysity. Mozna by to bylo lepsi jak roztacet turbo.

0/0
9.2.2016 10:12

J34a96n 98H66a85v75r26d84a 3436834242526

Já zase hlasuji pro setrvačník.

0/0
9.2.2016 11:51

P47e37t91r 30H79o86š31e85k 6969633196554

V tomto případě je množství energie uskladněné ve stlačeném vzduchu nejspíš zanedbatelné (z hlediska pohonu celeho auta), tak bych o hybridu nehovořil. Nicméně tuším že Opel před několika lety přišel s rekuperací kinetické energie do stlačeného vzduchu, ale nějak se to nechytlo. Osobně jsem velký fanda stlačeného vzduchu jako zásoby energie, akorát je tam značná nevýhoda v komplikované regulaci, když při provozu kolísá tlak.

0/0
9.2.2016 12:33

T93o93m25á60š 68Z51e48m41a95n 3615868734345

Stejně bych byl radši kdyby konečně udělali nafrový šestiválec..

+3/−1
9.2.2016 10:09

L87u92k77á70š 26V21a17ň19u84r44a 1765824903803

A co druhy mechanicky kompresor.

0/0
9.2.2016 10:09

P82ř77e90m23y70s86l 52Č72e90r59m65á26k 4918451825

Naštve se? ;-)

0/0
9.2.2016 10:01

J55a85n 49M27a95t90o93u53š24e79k 6516127460184

jo psal jsem rychleji než myslel, každopádně se nedomnívám, že by stlačený vzduch poškodil turbo, nepůjde na lopatky úplně studený ohřeje se od okolního prostředí. Tak jako vzduch z okolí, který na turbínu vstupuje ze sání, to by nebylo možné jezdit, když by bylo venku třeba -10°C.

0/0
9.2.2016 9:19

V59á47c76l77a69v 64S63v15o47b26o85d80a 3251119270150

jistě třeba se nestane nic, jen mě to napadlo jako možný problém

0/0
9.2.2016 9:28

T10o29m71á36š 39Z58e37m64a94n 3885878344755

Ale ten stlačený studený vzduch se přimíchává do výfuku mezi válec a turbo - tedy do horké části.

Sání je druhá část turba, které se to nedotkne.

0/0
9.2.2016 10:11

M42a28r83t16i63n 41B22a88n47á31k 9795293507472

Volvo hlavne davno zatocilo so svojim charakteristickym 5 valcovym zvukom... Tlakova nadoba mozno odstrani turbolag, ale zvuk mu nevrati, a v tomto smere bude so svojimi stvorvalcami vzdy za tymi konkurentami so sestvalcom...

+4/0
9.2.2016 9:08

T33o40m24á74š 91R35ó19t79h 2324406202789

v takovým autě je nejlepšízvuk ticho

+2/0
9.2.2016 9:29

V10á20c21l82a79v 76S38v38o14b97o12d74a 3601699140250

co se stane s turbem, které je rozpálené do ruda a pošlete do něj vzduch na bodu mrazu?

+2/−1
9.2.2016 8:50

J61a96n 90M17a87t20o13u33š79e24k 6946977660624

nic, kolik myslíte, že má vzduch z mezichladiče stlačeného vzduchu který přivádíte na druhou stranu, rozdíl bude pár desítek stupňů.

0/0
9.2.2016 8:58

V94á52c95l84a40v 12S76v64o50b12o89d21a 3431359380490

prosím? k turbu přivádíte vzduch z mezichladiče? není to náhodou naopak? ;-D

+4/0
9.2.2016 9:00

J23a32n 30K92o27n34v48a13l89i89n16k86a 5120651801405

Třeba to tak má namontované:-/

0/0
9.2.2016 9:20

J71a51n 12M58a78t75o38u12š48e95k 6566887260764

odpověď se mi zařadila nahoru.

0/0
9.2.2016 9:23

J76a77n 94H40a10v72r76d72a 3456704142916

Elektricky natlakovat vzduch do nádoby a v případě potřeby tímto vzduchem roztočit turbodmychadlo. Dobrý, ale proč se neosvědčilo ten stlačený vzduch nacpat přímo do sání motoru? Je to jednodušší a s menším energetickými nároky.

+2/0
9.2.2016 8:21

J94a50n 94M89a61t83o31u58š49e91k 6326797700474

výborný nápad, pokud by jste chtěl s sebou vozit přívěs s tlakovou nádobou. Na spálení 1 litru nafty potřebujete okolo 13.000 litrů vzduchu, takže je pořád výhodnější roztáčet turbínu než dodávat tlakový vzduch.

0/0
9.2.2016 8:44

V92á28c54l30a77v 59S85v23o23b38o91d71a 3651179630970

ale to by bylo jen na překonání turbodíry a ne na trvalý pojezd

+1/0
9.2.2016 8:50

J15a41n 54M85a80t87o17u58š44e71k 6666677360844

myslíte, že by bylo jednodušší synchronizovat turbo, přívod tlakového vzduchu a EGR?

0/0
9.2.2016 8:53

V54á24c68l61a79v 58S27v24o91b53o16d80a 3361669960890

co s tím má EGR? turbo se nemusí s ničím synchronizovat to se následně samo roztočí spalinami, když už tak jde o váhu vzduchu, ale to není problém. Stačil by snímač tlaku v sání za turbem a při určitém tlaku se ten vzduch z tlakové nádoby odpojí, ale to je jen zjednodušená teorie samozřejmě... určitě to mají vymyšlené a není nutné tady spekulovat, jen jsem chtěl napsat, že není potřeba vzduch na spálení litru nafty...

0/0
9.2.2016 8:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.