Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chevrolet Bolt bude první elektromobil použitelný pro běžný život

Chevrolet představil svůj sériový elektromobil Bolt, který má vcelku velký dojezd a přitom je relativně dostupný. Nejprve bude uveden na trh v USA, v Evropě by se z něj později měl stát i elektromobil značky Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V52í82ť49a 13K96r40u94t95i42š 1230514175637

Jen pro srovnání, stejně jako tenhle elektromobil (po započtení všech dotaci) stojí v usa např. Ford Escape (u nás Kuga) s nejsilnějším benzínem, automatem a AWD.

0/0
11.2.2016 22:49

V52l81a56d31i91m39í64r 38H54a90v44r16á89n39e58k 7836956880727

Je to žel jen další zbytečný a drahý elektromobil nepoužitelný pro běžný život. !!Rv

0/0
11.2.2016 21:49

J58a21r92o29s47l33a64v 54D50o81s20t73a75l 2974951655329

Lidé, uvědomte si, že toto auto není primárně určeno pro ČR. Corvette taky ne. Dovolte abych vám to trochu osvětlil, protože v USA žiju a EV máme, konkrétně Fiat 500e. Lidi v USA si pomalu začínají pořizovat EVčka (z 95% na leasing, obyčejně na 36 měsíců a neplést s českým leasingem což je úvěr) jako druhé auto na pojíždění po městě. Náš Fiat má dojezd asi 90-100 mil a žena to má do práce tam i zpět 40 mil, takže stačí dobít 1x za 2 dny. A teď k tomu dobíjení. Lidi co si to pořizují většinou bydlí ve svým domě takže v garáži mají zásuvku - normálně na 110-120V. Fiat se dodává standadně se 110-120V káblem. Tomu se říká Level 1 charging a trvá to 9-10 hodin. Můj Fiat dealer mi zadarmo přihodil Level 2 charger, který je na 220-240V. Musel jsem zavolat elektrikáře, který mi do garáže za $200 naistaloval 220V a na el. panel dal 30A jistič. Level 2 charging trvá z nuly na 80% 45min-1hod a na 100% 3-4 hod. Po městech jsou již Level 3 (480V) charging stanice (jsou tam i Level 2) kde z nuly na 100% trvá 20min, ale tam jsem nebyl, Fiat Level 3 nemá. Některé charging stations jsou zdarma jiné se platí přes mobil nebo kredit kartu. V mobilu máte taky aplikaci na vyhledavání stanic. Jsou všude a pořád pribývájí nové třeba u supermarketů. Druhé auto máme Hondu CR-V a s tím jezdíme dál. Taky si tu ve velkém lidi instalují na střechy solar panely a Tesla začíná nabízet battery powerwall. Energii kterou nespotřebujete vykoupí el. firma za 5 centů/Kwh. Za pořízení EV (na leasing nebo koupě) vám vláda pošle šek na $2500, když sešrotujete staré auto dostanete dalších $1500. Fiat 500e tady stojí $35000 a 25tis - 30tis tady stojí obyčejné rodinné auto typu Toyota Camry. Já myslím že se ten Bolt chytne i když nevypadá až tak atraktivně. Co dodat. Musíte si uvědomit, že každý trh je jiný a co vyhovuje lidem v USA nemusí vyhovovat lidem v ČR a obráceně.

+8/0
11.2.2016 18:39

A26n40t51o75n25í54n 98Š10v92i81h14n11o39s 8668877321162

No jo, u Vás ok, u nás (v České republice), se chystají platby el. en. dle síly jističe.

0/0
12.2.2016 6:13

M10a73r22t33i71n 34K12ř65í15ž 9263602710957

Ten dojezd je strašně málo, resp, nabíjení pořád příliš dlouhé pro běžné užití - pojedu do Ostravy, v Olmiku si dám hodinu!!!! pauzu, abych to trochu donabil a mohl pokračovat...to je prostě nesmysl.

0/0
11.2.2016 14:24

M82i35r84e17k 12G85a25j95e60r 5251376969310

Z Brna do Ostravy byste mel dojet bez dobijeni.

0/0
11.2.2016 16:36

L92u22d77v35í36k 20G73a82j25d91o63š91í58k 2525293694242

To bude asi hodně praktické, když na nabíjení budou potřebovat speciální instalaci zásuvky na 240 V, když tam všude mají 120 V rozvody.

0/0
11.2.2016 12:34

J80i86ř75í 30K56o12c44u34r50e36k 6595194275478

většinou mají vlastní garáže, takže nabíjení po příjezdu až takový problém nebude.

0/0
11.2.2016 12:51

P37e26t69r 48O86u68ř53e11d33n73í74č89e22k 1179814

pro Evropu bude urcite system nabijeni upraven. Jak znamo v US ,aji 110V system. Nabijece se umi docela dobre prizpusobit.

0/0
11.2.2016 18:22
Foto

L74u75k51á23š 44N33o72v14o71t49n92ý 6186207558338

Proč výrobci tlačí elektromobily s tragickým dojezdem a nejdou cestou hybrydu? Tj. nějaký malý (průmyslový) motor jako generátor elektřiny pro baterky? Člověk by se nemusel stresovat jestli náhodou když zapne klimu, tak mu to nechcípne na půl cesty a navíc takový motor by byl hrozně jednoduchý (malý objem, konstantní otáčky, nízké emise a spotřeba nula nula nic).

0/0
11.2.2016 10:59
Foto

L96u62k68á88š 29N67o18v26o68t59n96ý 6426597598598

A to nemluvím o tom, že by pak stačilo i tam cpát méně baterek (stačil by třeba dojezd kolem 100 km) a tím pádem by to bylo celé lehčí a levnější.

0/0
11.2.2016 11:00

J18a25n 75K79o48t12a85s 9449370352296

Zpočátku určitě hybrid smysl má - hlavně teď, když není vybudovaná dostatečně hustá síť rychlonabíječek. Elektrický motor dominuje v účinnosti nad spalováky a má i rařu dalších výhod, takže ten tlak na používání elektromotorů v autech narůstá tak nějak přirozeně. Ale ideální to auto taky není - máte větší komplexnost, náročnější servis. Až poklesne cena baterií - cca do 10 let, hybridy přestanou mít jakýkoli smysl..

0/0
11.2.2016 11:11

P43e93t72r 44O55u19ř77e60d69n12í49č28e98k 1719294

podle vseho cena baterii jen tak nepoklesne..

+1/0
11.2.2016 18:23

J52a53n 60D75l43o53u46h63ý 7334349570229

Kdyz se kouknu na cenu baterii u notebooku za poslednich 10 let. Cena se nikam moc nehybe...

0/0
11.2.2016 19:31

J22a73n 47V12e60s73e52l87ý 5694233822251

Vyberte si. Chevrolet dělá Volt i Bolt.

+2/0
11.2.2016 12:15

A69n16t39o25n64í45n 79S30v70o69b51o25d41a 3864173309712

můžere mít BMW i3 s motorem na benzín 650 ccm s dvojnásobným dojezdem

0/0
11.2.2016 18:01

J74a29n90a 93B43e44r16k33o48v25á 6923509586173

Autům moc nerozumím, ale už řadu let přemýšlím, proč se elektromobil nevyrábí seriově po statisících za normální cenu. Přece ti vývojaři nejsou tak hloupí, aby nevyvinuli vůz pro běžné lidi s běžným příjmem, kde palivem nebude benzin, nebo nafta, ne? Že by nechtěli, či nemohli ?

+1/−1
11.2.2016 10:57

J78i15ř57í 24S68c10h58w93a20c51h 8418524158436

ale elektromobily se samozřejmě sériově vyrábějí, jen je lidi "sériově" nekupují. Jsou totiž dražší, mají malý dojezd, na dobíjení je potřeba zásuvka v místě parkování, takže je k němu nutný vlastní dům, nebo garáž....;-)

+2/0
11.2.2016 11:11

P31a46v25o93l 32K26u98b70r66a83n 6819980190532

Alebo hromadnú garáž s nabíjacími miestami ... napríklad v Nórsku som takú videl (na videu).

0/0
11.2.2016 12:24

J89i25ř87í 35K37o35c44u91r91e71k 6235784235678

No tak vám dám zadání: Už se vyráví, vyrábí se dokonce po statisícíh. Víte v čem je problém? Baterie. Výrobce baterií je prostě nedodává v ceně 15 Kč s kapacitou 40 Ah při hmotnosti 150 gramů. Protože takové baterie nedokáže vyrobit.

Stejně jako drátovny dokážou vyrobit ocel s pevností 200-1600 MPa, ale rozhodně ne s objemovou hmotností 600 kg/m3. Pak by to totiž nebyla ocel, ale materál,který nemáme. A můžete se třeba vzteknout, ale ani 300.000 nuceně nasazených vám ten materál nevyrobí ani pod hrozbou smrti. Nevíme jak.

0/0
11.2.2016 12:29

L50u84d46v28í74k 16G74a54j15d51o19š16í11k 2445833214982

Nehledě na to, že masový výroba baterií pro automobily znamená dramatický nárůst spotřeby drahých kovů, které jsou už teď nedostatkové.

Čili sériové auto na baterky je NESMYSL, protož na takovou masovou výrobu nejsou ani suroviny.

0/0
11.2.2016 12:40

P74a76v41o93l 49K83u57b69r16a34n 6779550980152

Aké suroviny konkrétne?

0/0
11.2.2016 12:53

J96a88n 72D35l74o90u20h84ý 7394409320739

Pro zacatek lithium

0/0
12.2.2016 8:19

P13a88v19o60l 38K27u46b66r70a69n 6169660160112

Pro začátek - lítia je plná p.del. Dokonca aj ČR je obrovské nálezisko. Zatiaľ je lítium tak lacné (vrátane ťažby a výroby), že sa ani neoplatí nové náleziská otvárať. Dokonca sa ani moc nevyužívajú recykláty ... Takže od toho aby neboli suroviny pre elektromobily sme hooodne ďaleko. Okrem toho - nikto nepovedal, že baterky musia byť IBA lítiové, že ...

0/0
12.2.2016 16:06

P34a28v10o38l 42K60u64b67r60a45n 6939200160642

To tak ľahko nehrozí. V súčasnosti je cena lítia taká malá, že sa ani nové náleziská neotvárajú - resp. otvárajú sa len tie, kde je výnimočne jednoduchá ťažba. V ČR je takisto veľmi veľké nálezisko lítia a zatiaľ sa ani neťaží. Okrem toho - to je nejaký predpis, že baterky musia povinne obsahovať lítium? ;-D

0/0
12.2.2016 16:11

J10i68ř79í 51K30o23c19u65r58e31k 6935464335358

Nikdo neříká pouze benzín pouze nafta pouze kerosin. Používají se všechny tři, jenom u různých typů dopravy mají různý podíl. Stejně tak elektropohon může mít nějaký podíl na trhu. Ale říkat, že musí být buď 100 % nebo to nemá smysl a tak je naopak třeba ho zakázat, je nesmysl.

Říká se jim kovy vzácných zemin, nicméně drahé je jich získání. Lithia je v zemské kůře víc než vápníku, ale bohužel není tak zkoncentrované, jako vápník ve vápenci. Takže získání čistého kovu vyjde draho, hlavně kvůli nutné energii a velkého množství "odpadu" - nevyužitelné zeminy.

Byly doby, kdy byl hliník dražší než zlato ...

+1/0
11.2.2016 12:58

M12i17r79e22k 96G56a54j53e23r 5691336659660

Proto Tesla stavi velkou fabriku na vyrobu lithiovych baterii pro auta a take pro domaci zalohovaci systemy, protoze jich vyrobi mnohem vice nez bude v kratke dobe potreba do aut. Takze ano, baterii za dobrou cenu je nedostatek, ale Tesla je bude vyrabet podstatne levneji a bude jich prebytek.

0/0
11.2.2016 16:40

J11a63n 89D59l98o83u85h11ý 7134189700719

Podstatne levneji je zacne vyrabet az zaplati celou stavbu vyrobni linky a vyvoj te baterie. To bude trvat jeste peknou radku let.

0/0
12.2.2016 8:21

P95e93t69r 28S40t58e90j39s51k57a94l 3859728254686

V dizajnu interieru je hodne z Astry J a K. Hlavne jde o sklonene celni sklo asi z duvodu aerodinamiky, coz si ale vyzaduje dlouhou palubni desku, ktera potom ubira misto v interieru. Projevi se to na zadnich sedackach, nebo na malem kufru.

0/0
11.2.2016 10:38

J40a73n 66D71l70o18u26h61ý 7214159170349

Trend gigantickych palubnich desek je problem dnes vetsiny aut. Z meho pohledu bohuzel: je to nezvhledne a clovek si tam pripada zapadlej jak v tanku.

0/0
12.2.2016 8:23

P23e67t67r 10M53i88c61h97a72l 2670524201602

I kdyby to ujelo na jedno natankování 300 km, tak pořád v energii vychází kilometr na korunu (a to je těch 300 km spíš z říše snů). Já jezdím s naftou za 1,30 Kč za energii, ale natankovat mi stačí jednou, maximálně dvakrát do měsíce a na jednu nádrž ujedu až 1100 km. A abych si kupoval jako druhé auto na pojížďky po městě tuhle předraženou hračku fakt nejsem dost bohatý.

Aneb dokud někdo nevymyslí prakticky použitelný zdroj energie, tak jsou elektromobily slepou uličkou.

+2/0
11.2.2016 10:10

P62e92t70r 16M92i71c29h49a91l 2560584541232

Edit:

I kdyby to ujelo na jedno nabití 300 km, ...

0/0
11.2.2016 10:10

J83i97ř79í 35S38c53h73w85a29c30h 8348944828806

tvá kalkulace těží z toho, že jezdíš dieselem, momentální ceny paliva jsou nízké a naopak nepočítáš s nízkým tarifem za el. energii. Protože pokud by se počítalo s benzínovým motorem, návratem cen paliva na nějakých 35 Kč a naopak nízký tarif za elektřinu tak by ten poměr nákladů vyšel na 0.50 Kč ku 2,50 Kč ;-)

+1/0
11.2.2016 10:27

P65e90t54r 71M15i65c27h80a55l 2280884521622

0,50 Kč za kilometr? To by kWh musela stát cca dvě padesát. Jinak s tím benzínem při spotřebě 6 litrů a ceně 35 Kč/l by byl kilometr za 2,10 Kč.

Ale měl jsi pravdu, počítal jsem svoje auto a součané ceny paliv. Když stála nafta 36 Kč, jezdil jsem kilometr za 1,80 Kč. A ještě pořád je tu ten akční rádius. Loni jsem jel na dovolenou do Černé hory, cca 1300 km. S elektromobilem bych musel 4x dobíjet a cesta by se mi tak o několik hodin prodloužila.

0/0
11.2.2016 10:45

J95i72ř60í 74S96c93h60w27a42c57h 8798214928646

Neznám přesně dnešní tarify elektřiny, ale bývalo to tak, že nízký tarif byl 50% toho vysokého. A jako spotřebu benziňáku jsem kalkuloval 7l/100 to si myslím, není nijak vysoká hodnota, takže pak při ceně 35Kč za litr jsou přesné náklady 2,45Kč/km.

Samozřejmě dlouhé štreky (delší než je dojezd na jedno nabití) jsou s elektromobilem poněkud problém.

0/0
11.2.2016 10:59

P46e78t93r 89M80i63c27h54a63l 2720354331582

Nízký tarif nevím,ale ve vysokém stojí kWh cca 5 - 5,50 Kč. Ale nízký tarif máš jenom po omezenou dobu a tu stanovuje distributor. Takže se Ti klidně může stát, že budeš nabíjet za draho.

0/0
11.2.2016 22:37

J39i12ř42í 88S80c66h48w18a67c48h 8748164168406

každý si může může u distributora zjistit, kdy má nízký tarif (je to pevně dáno) a programovatelným spínačem nabíjení naplánovat.

0/0
11.2.2016 22:46

P28e68t27r 93M96i18c71h66a63l 2230694191412

To nepomůže. Distributor musí dát 6 hodin v noci a 2 přes den (NT), ale nejde to načasovat, protože to spíná dálkově tehdy, když to potřebuje. Možná to ještě nefunguje všude, ale u nás už drahných pár let.

0/0
12.2.2016 2:39

J68a41n 36D81l79o16u22h95ý 7984869930169

Tak nas bojler a el. Kotel pozna kdy jede levnej tarif (hdo spinac) a podle toho topi ( pokud musi ) jinak nic nedela. Mam 20 hodin nizkeho a 4 hodiny vysoky. Je to u CEZu a podminkou je nemit jiny zdroj topeni ( treba plynovej kotel ).

0/0
12.2.2016 8:33

P84e68t16r 16M75i61c10h10a96l 2780464941342

To je ale pouze u topení elektřinou. Bojler a kotel jsou zapojeny sólo na výstup z NT.

0/0
12.2.2016 13:47

J60i27ř52í 98S83c73h71w85a68c39h 8468114838616

EON tvrdí, že časy pro VT a NT jsou stanoveny individuálně ale na pevno dle kódu na některým tom jejich bazmeku v rozvaděči,

a ano jak uvádí Dlouhý existuje navíc ta možnost hdo spínání.....

0/0
12.2.2016 10:23

P46e95t97r 58M37i89c21h27a11l 2580704641352

Napevno to určitě není. Může být dáno nějaké rozmezí, ale pořád to spínají dálkově. A podle toho kódu na elektroměru se spínají jejich předem definované skupiny.

Možnost zapojení nabíječky pouze na nízký tarif samozřejmost existuje, ale pak se přes noc auto nemusí nabít - ne každý topí elektřinou, aby měl NT 20 hodin denně.

0/0
12.2.2016 13:52

R75a12d56i10m 34D29r15b28o16h22l98a29v 5491986813347

Peugeot iOn nabije za 1 kWh zhruba 10 km jízdy, tj. cca 0,50 Kč/km. Do ceny za km je ale třeba započítat i servis, který je u spalovacích motorů podstatně dražší. U elektroauta v podstatě jen přezouváte. A taky s ním téměř nebrzdíte, takže další úspora. Porovnávat jen palivo je dost zkreslující.

+1/0
11.2.2016 11:17
Foto

M51i62c17h91a86l 37N23a38j48m10a92n 7499983796560

Ano, porovnávat cenu za palivo je zkreslující. Zkusme to jinak Peugeot iOn vs. Peugeot 107 s motorem 1.0i. doba používání 7 let, nájezd 200 000km.

Jaké budou skutečné náklady na 1 km? (Peugeot iOn určitě nebude mít 1 km levnější + za něj v prvopočátku dáte o cca 500 tis. více)

0/0
11.2.2016 12:13

M10i34r46e80k 74G50a38j86e40r 5291356709920

Cesta by se vam neprodlouzila o nekolik hodin, ale jen nepatrne. Elektricke auto jako je Tesla ma odpich jak hrom, takze na te vzdalenosti by byla o nekolik hodin rychlejsi.

0/−1
11.2.2016 16:44

P51e57t12r 70M16i97c94h45a71l 2440844751292

Kandidát na blábol dne. ;-D

0/0
11.2.2016 21:55

P32e58t70r 21O23u40ř77e98d69n80í49č15e42k 1349704

Krome vlastni spotreby pohonnych hmot je potreba zapociat ruzne servisni naklady, ktere jsou u dieselovych motoru docela vyznamne. U eVozu /pokud se nic neposaha/ tak to jezdi stale..

0/0
11.2.2016 18:26

P16e16t66r 50M55i48c86h20a22l 2620304721192

Řekl bych, že cena servisu u dieselu rozhodně nepřevýší rozdíl v pořizovací ceně elektroauta.

0/0
11.2.2016 22:14

J63a58n 76D43l20o67u51h42ý 7514689840499

Staci jezdit na lpg a jezdi za korunu jedna basen!

0/0
12.2.2016 8:29

J93a72n 29D98l40o59u91h67ý 7274459110639

Jezdim za 1kc/km motory: 1.2 ecotec a 1.4 duratec. Oba spaluji plynne LPG. Cena za obe prestavby celkem 60 tisic. El. Dojezdy jsou 360km a 420km. Natankuju v cele evrope krome Danska ( tam je prestavba mimo nove auto z vyroby nelegalni pocin a tim padem je v cele zemi sotva 20 pump ).

0/0
12.2.2016 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.