Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chevrolet Bolt bude první elektromobil použitelný pro běžný život

Chevrolet představil svůj sériový elektromobil Bolt, který má vcelku velký dojezd a přitom je relativně dostupný. Nejprve bude uveden na trh v USA, v Evropě by se z něj později měl stát i elektromobil značky Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V91í30ť69a 98K35r92u57t95i44š 1880424295617

Jen pro srovnání, stejně jako tenhle elektromobil (po započtení všech dotaci) stojí v usa např. Ford Escape (u nás Kuga) s nejsilnějším benzínem, automatem a AWD.

0/0
11.2.2016 22:49

V42l72a43d53i37m62í90r 22H50a25v71r55á70n67e90k 7106306170687

Je to žel jen další zbytečný a drahý elektromobil nepoužitelný pro běžný život. !!Rv

0/0
11.2.2016 21:49

J41a60r45o13s68l53a49v 44D73o83s77t59a37l 2454871605849

Lidé, uvědomte si, že toto auto není primárně určeno pro ČR. Corvette taky ne. Dovolte abych vám to trochu osvětlil, protože v USA žiju a EV máme, konkrétně Fiat 500e. Lidi v USA si pomalu začínají pořizovat EVčka (z 95% na leasing, obyčejně na 36 měsíců a neplést s českým leasingem což je úvěr) jako druhé auto na pojíždění po městě. Náš Fiat má dojezd asi 90-100 mil a žena to má do práce tam i zpět 40 mil, takže stačí dobít 1x za 2 dny. A teď k tomu dobíjení. Lidi co si to pořizují většinou bydlí ve svým domě takže v garáži mají zásuvku - normálně na 110-120V. Fiat se dodává standadně se 110-120V káblem. Tomu se říká Level 1 charging a trvá to 9-10 hodin. Můj Fiat dealer mi zadarmo přihodil Level 2 charger, který je na 220-240V. Musel jsem zavolat elektrikáře, který mi do garáže za $200 naistaloval 220V a na el. panel dal 30A jistič. Level 2 charging trvá z nuly na 80% 45min-1hod a na 100% 3-4 hod. Po městech jsou již Level 3 (480V) charging stanice (jsou tam i Level 2) kde z nuly na 100% trvá 20min, ale tam jsem nebyl, Fiat Level 3 nemá. Některé charging stations jsou zdarma jiné se platí přes mobil nebo kredit kartu. V mobilu máte taky aplikaci na vyhledavání stanic. Jsou všude a pořád pribývájí nové třeba u supermarketů. Druhé auto máme Hondu CR-V a s tím jezdíme dál. Taky si tu ve velkém lidi instalují na střechy solar panely a Tesla začíná nabízet battery powerwall. Energii kterou nespotřebujete vykoupí el. firma za 5 centů/Kwh. Za pořízení EV (na leasing nebo koupě) vám vláda pošle šek na $2500, když sešrotujete staré auto dostanete dalších $1500. Fiat 500e tady stojí $35000 a 25tis - 30tis tady stojí obyčejné rodinné auto typu Toyota Camry. Já myslím že se ten Bolt chytne i když nevypadá až tak atraktivně. Co dodat. Musíte si uvědomit, že každý trh je jiný a co vyhovuje lidem v USA nemusí vyhovovat lidem v ČR a obráceně.

+8/0
11.2.2016 18:39

A24n87t90o24n41í76n 11Š17v29i82h63n46o85s 8388527881212

No jo, u Vás ok, u nás (v České republice), se chystají platby el. en. dle síly jističe.

0/0
12.2.2016 6:13

M22a91r11t21i96n 50K67ř19í51ž 9773762410927

Ten dojezd je strašně málo, resp, nabíjení pořád příliš dlouhé pro běžné užití - pojedu do Ostravy, v Olmiku si dám hodinu!!!! pauzu, abych to trochu donabil a mohl pokračovat...to je prostě nesmysl.

0/0
11.2.2016 14:24

M95i42r32e13k 49G45a91j80e49r 5451146359670

Z Brna do Ostravy byste mel dojet bez dobijeni.

0/0
11.2.2016 16:36

L45u30d60v20í46k 90G31a84j56d76o47š91í23k 2755923734732

To bude asi hodně praktické, když na nabíjení budou potřebovat speciální instalaci zásuvky na 240 V, když tam všude mají 120 V rozvody.

0/0
11.2.2016 12:34

J66i58ř39í 51K51o69c50u53r15e48k 6495744295218

většinou mají vlastní garáže, takže nabíjení po příjezdu až takový problém nebude.

0/0
11.2.2016 12:51

P60e75t92r 24O98u73ř31e26d66n94í11č73e57k 1749364

pro Evropu bude urcite system nabijeni upraven. Jak znamo v US ,aji 110V system. Nabijece se umi docela dobre prizpusobit.

0/0
11.2.2016 18:22
Foto

L11u53k78á15š 55N71o39v68o19t16n77ý 6196497948478

Proč výrobci tlačí elektromobily s tragickým dojezdem a nejdou cestou hybrydu? Tj. nějaký malý (průmyslový) motor jako generátor elektřiny pro baterky? Člověk by se nemusel stresovat jestli náhodou když zapne klimu, tak mu to nechcípne na půl cesty a navíc takový motor by byl hrozně jednoduchý (malý objem, konstantní otáčky, nízké emise a spotřeba nula nula nic).

0/0
11.2.2016 10:59
Foto

L25u45k16á11š 27N80o61v98o10t58n73ý 6926377228848

A to nemluvím o tom, že by pak stačilo i tam cpát méně baterek (stačil by třeba dojezd kolem 100 km) a tím pádem by to bylo celé lehčí a levnější.

0/0
11.2.2016 11:00

J55a68n 76K94o40t22a48s 9319500152156

Zpočátku určitě hybrid smysl má - hlavně teď, když není vybudovaná dostatečně hustá síť rychlonabíječek. Elektrický motor dominuje v účinnosti nad spalováky a má i rařu dalších výhod, takže ten tlak na používání elektromotorů v autech narůstá tak nějak přirozeně. Ale ideální to auto taky není - máte větší komplexnost, náročnější servis. Až poklesne cena baterií - cca do 10 let, hybridy přestanou mít jakýkoli smysl..

0/0
11.2.2016 11:11

P14e62t55r 89O66u52ř16e26d10n62í58č21e68k 1359824

podle vseho cena baterii jen tak nepoklesne..

+1/0
11.2.2016 18:23

J72a27n 16D55l22o65u74h81ý 7934919620809

Kdyz se kouknu na cenu baterii u notebooku za poslednich 10 let. Cena se nikam moc nehybe...

0/0
11.2.2016 19:31

J28a52n 84V33e67s78e76l74ý 5564943462121

Vyberte si. Chevrolet dělá Volt i Bolt.

+2/0
11.2.2016 12:15

A83n35t83o15n68í55n 15S27v83o71b86o64d58a 3324983589902

můžere mít BMW i3 s motorem na benzín 650 ccm s dvojnásobným dojezdem

0/0
11.2.2016 18:01

J79a17n72a 60B52e45r80k20o73v87á 6103559166963

Autům moc nerozumím, ale už řadu let přemýšlím, proč se elektromobil nevyrábí seriově po statisících za normální cenu. Přece ti vývojaři nejsou tak hloupí, aby nevyvinuli vůz pro běžné lidi s běžným příjmem, kde palivem nebude benzin, nebo nafta, ne? Že by nechtěli, či nemohli ?

+1/−1
11.2.2016 10:57

J70i20ř18í 19S80c49h96w87a33c17h 8748104688236

ale elektromobily se samozřejmě sériově vyrábějí, jen je lidi "sériově" nekupují. Jsou totiž dražší, mají malý dojezd, na dobíjení je potřeba zásuvka v místě parkování, takže je k němu nutný vlastní dům, nebo garáž....;-)

+2/0
11.2.2016 11:11

P45a13v29o53l 75K96u13b49r32a75n 6629330620322

Alebo hromadnú garáž s nabíjacími miestami ... napríklad v Nórsku som takú videl (na videu).

0/0
11.2.2016 12:24

J73i93ř53í 94K70o40c58u61r61e87k 6495814255408

No tak vám dám zadání: Už se vyráví, vyrábí se dokonce po statisícíh. Víte v čem je problém? Baterie. Výrobce baterií je prostě nedodává v ceně 15 Kč s kapacitou 40 Ah při hmotnosti 150 gramů. Protože takové baterie nedokáže vyrobit.

Stejně jako drátovny dokážou vyrobit ocel s pevností 200-1600 MPa, ale rozhodně ne s objemovou hmotností 600 kg/m3. Pak by to totiž nebyla ocel, ale materál,který nemáme. A můžete se třeba vzteknout, ale ani 300.000 nuceně nasazených vám ten materál nevyrobí ani pod hrozbou smrti. Nevíme jak.

0/0
11.2.2016 12:29

L19u84d36v45í69k 80G51a59j51d96o35š61í30k 2725173684862

Nehledě na to, že masový výroba baterií pro automobily znamená dramatický nárůst spotřeby drahých kovů, které jsou už teď nedostatkové.

Čili sériové auto na baterky je NESMYSL, protož na takovou masovou výrobu nejsou ani suroviny.

0/0
11.2.2016 12:40

P14a85v73o35l 10K42u80b55r72a51n 6149530670912

Aké suroviny konkrétne?

0/0
11.2.2016 12:53

J86a56n 31D33l90o65u77h95ý 7264629920529

Pro zacatek lithium

0/0
12.2.2016 8:19

P92a52v73o15l 96K40u88b80r79a93n 6209530450592

Pro začátek - lítia je plná p.del. Dokonca aj ČR je obrovské nálezisko. Zatiaľ je lítium tak lacné (vrátane ťažby a výroby), že sa ani neoplatí nové náleziská otvárať. Dokonca sa ani moc nevyužívajú recykláty ... Takže od toho aby neboli suroviny pre elektromobily sme hooodne ďaleko. Okrem toho - nikto nepovedal, že baterky musia byť IBA lítiové, že ...

0/0
12.2.2016 16:06

P35a13v88o35l 78K18u47b52r67a69n 6429250850452

To tak ľahko nehrozí. V súčasnosti je cena lítia taká malá, že sa ani nové náleziská neotvárajú - resp. otvárajú sa len tie, kde je výnimočne jednoduchá ťažba. V ČR je takisto veľmi veľké nálezisko lítia a zatiaľ sa ani neťaží. Okrem toho - to je nejaký predpis, že baterky musia povinne obsahovať lítium? ;-D

0/0
12.2.2016 16:11

J94i47ř18í 76K18o47c49u37r61e29k 6775984565368

Nikdo neříká pouze benzín pouze nafta pouze kerosin. Používají se všechny tři, jenom u různých typů dopravy mají různý podíl. Stejně tak elektropohon může mít nějaký podíl na trhu. Ale říkat, že musí být buď 100 % nebo to nemá smysl a tak je naopak třeba ho zakázat, je nesmysl.

Říká se jim kovy vzácných zemin, nicméně drahé je jich získání. Lithia je v zemské kůře víc než vápníku, ale bohužel není tak zkoncentrované, jako vápník ve vápenci. Takže získání čistého kovu vyjde draho, hlavně kvůli nutné energii a velkého množství "odpadu" - nevyužitelné zeminy.

Byly doby, kdy byl hliník dražší než zlato ...

+1/0
11.2.2016 12:58

M12i16r75e36k 22G47a30j28e70r 5231736679730

Proto Tesla stavi velkou fabriku na vyrobu lithiovych baterii pro auta a take pro domaci zalohovaci systemy, protoze jich vyrobi mnohem vice nez bude v kratke dobe potreba do aut. Takze ano, baterii za dobrou cenu je nedostatek, ale Tesla je bude vyrabet podstatne levneji a bude jich prebytek.

0/0
11.2.2016 16:40

J84a15n 30D46l36o96u72h93ý 7444989710459

Podstatne levneji je zacne vyrabet az zaplati celou stavbu vyrobni linky a vyvoj te baterie. To bude trvat jeste peknou radku let.

0/0
12.2.2016 8:21

P67e50t87r 62S60t72e58j39s47k94a40l 3669358494596

V dizajnu interieru je hodne z Astry J a K. Hlavne jde o sklonene celni sklo asi z duvodu aerodinamiky, coz si ale vyzaduje dlouhou palubni desku, ktera potom ubira misto v interieru. Projevi se to na zadnich sedackach, nebo na malem kufru.

0/0
11.2.2016 10:38

J33a57n 27D89l16o94u72h81ý 7634759230579

Trend gigantickych palubnich desek je problem dnes vetsiny aut. Z meho pohledu bohuzel: je to nezvhledne a clovek si tam pripada zapadlej jak v tanku.

0/0
12.2.2016 8:23

P61e29t39r 39M22i41c36h49a12l 2620764821592

I kdyby to ujelo na jedno natankování 300 km, tak pořád v energii vychází kilometr na korunu (a to je těch 300 km spíš z říše snů). Já jezdím s naftou za 1,30 Kč za energii, ale natankovat mi stačí jednou, maximálně dvakrát do měsíce a na jednu nádrž ujedu až 1100 km. A abych si kupoval jako druhé auto na pojížďky po městě tuhle předraženou hračku fakt nejsem dost bohatý.

Aneb dokud někdo nevymyslí prakticky použitelný zdroj energie, tak jsou elektromobily slepou uličkou.

+2/0
11.2.2016 10:10

P22e93t24r 55M67i35c16h69a71l 2330444211512

Edit:

I kdyby to ujelo na jedno nabití 300 km, ...

0/0
11.2.2016 10:10

J54i54ř61í 55S24c80h96w95a44c81h 8848744118366

tvá kalkulace těží z toho, že jezdíš dieselem, momentální ceny paliva jsou nízké a naopak nepočítáš s nízkým tarifem za el. energii. Protože pokud by se počítalo s benzínovým motorem, návratem cen paliva na nějakých 35 Kč a naopak nízký tarif za elektřinu tak by ten poměr nákladů vyšel na 0.50 Kč ku 2,50 Kč ;-)

+1/0
11.2.2016 10:27

P23e17t32r 82M55i63c22h33a44l 2600864481292

0,50 Kč za kilometr? To by kWh musela stát cca dvě padesát. Jinak s tím benzínem při spotřebě 6 litrů a ceně 35 Kč/l by byl kilometr za 2,10 Kč.

Ale měl jsi pravdu, počítal jsem svoje auto a součané ceny paliv. Když stála nafta 36 Kč, jezdil jsem kilometr za 1,80 Kč. A ještě pořád je tu ten akční rádius. Loni jsem jel na dovolenou do Černé hory, cca 1300 km. S elektromobilem bych musel 4x dobíjet a cesta by se mi tak o několik hodin prodloužila.

0/0
11.2.2016 10:45

J55i32ř55í 59S67c15h76w30a83c93h 8568114318676

Neznám přesně dnešní tarify elektřiny, ale bývalo to tak, že nízký tarif byl 50% toho vysokého. A jako spotřebu benziňáku jsem kalkuloval 7l/100 to si myslím, není nijak vysoká hodnota, takže pak při ceně 35Kč za litr jsou přesné náklady 2,45Kč/km.

Samozřejmě dlouhé štreky (delší než je dojezd na jedno nabití) jsou s elektromobilem poněkud problém.

0/0
11.2.2016 10:59

P78e25t96r 79M73i81c59h15a42l 2570254221372

Nízký tarif nevím,ale ve vysokém stojí kWh cca 5 - 5,50 Kč. Ale nízký tarif máš jenom po omezenou dobu a tu stanovuje distributor. Takže se Ti klidně může stát, že budeš nabíjet za draho.

0/0
11.2.2016 22:37

J95i90ř42í 37S21c63h93w57a76c87h 8588394258436

každý si může může u distributora zjistit, kdy má nízký tarif (je to pevně dáno) a programovatelným spínačem nabíjení naplánovat.

0/0
11.2.2016 22:46

P30e46t86r 47M88i97c62h90a64l 2650454881682

To nepomůže. Distributor musí dát 6 hodin v noci a 2 přes den (NT), ale nejde to načasovat, protože to spíná dálkově tehdy, když to potřebuje. Možná to ještě nefunguje všude, ale u nás už drahných pár let.

0/0
12.2.2016 2:39

J55a73n 71D49l26o19u89h63ý 7914879130249

Tak nas bojler a el. Kotel pozna kdy jede levnej tarif (hdo spinac) a podle toho topi ( pokud musi ) jinak nic nedela. Mam 20 hodin nizkeho a 4 hodiny vysoky. Je to u CEZu a podminkou je nemit jiny zdroj topeni ( treba plynovej kotel ).

0/0
12.2.2016 8:33

P72e19t14r 83M66i30c90h24a51l 2430714211202

To je ale pouze u topení elektřinou. Bojler a kotel jsou zapojeny sólo na výstup z NT.

0/0
12.2.2016 13:47

J38i73ř48í 96S38c50h72w55a27c15h 8888304238866

EON tvrdí, že časy pro VT a NT jsou stanoveny individuálně ale na pevno dle kódu na některým tom jejich bazmeku v rozvaděči,

a ano jak uvádí Dlouhý existuje navíc ta možnost hdo spínání.....

0/0
12.2.2016 10:23

P89e97t33r 40M81i93c59h84a83l 2880804591802

Napevno to určitě není. Může být dáno nějaké rozmezí, ale pořád to spínají dálkově. A podle toho kódu na elektroměru se spínají jejich předem definované skupiny.

Možnost zapojení nabíječky pouze na nízký tarif samozřejmost existuje, ale pak se přes noc auto nemusí nabít - ne každý topí elektřinou, aby měl NT 20 hodin denně.

0/0
12.2.2016 13:52

R77a67d76i40m 32D37r77b14o98h61l88a53v 5891746723107

Peugeot iOn nabije za 1 kWh zhruba 10 km jízdy, tj. cca 0,50 Kč/km. Do ceny za km je ale třeba započítat i servis, který je u spalovacích motorů podstatně dražší. U elektroauta v podstatě jen přezouváte. A taky s ním téměř nebrzdíte, takže další úspora. Porovnávat jen palivo je dost zkreslující.

+1/0
11.2.2016 11:17
Foto

M63i85c78h76a98l 76N37a61j44m47a80n 7379433246620

Ano, porovnávat cenu za palivo je zkreslující. Zkusme to jinak Peugeot iOn vs. Peugeot 107 s motorem 1.0i. doba používání 7 let, nájezd 200 000km.

Jaké budou skutečné náklady na 1 km? (Peugeot iOn určitě nebude mít 1 km levnější + za něj v prvopočátku dáte o cca 500 tis. více)

0/0
11.2.2016 12:13

M23i48r68e22k 73G48a46j21e89r 5901586219930

Cesta by se vam neprodlouzila o nekolik hodin, ale jen nepatrne. Elektricke auto jako je Tesla ma odpich jak hrom, takze na te vzdalenosti by byla o nekolik hodin rychlejsi.

0/−1
11.2.2016 16:44

P34e78t91r 50M68i20c20h88a26l 2730114111672

Kandidát na blábol dne. ;-D

0/0
11.2.2016 21:55

P10e12t70r 92O39u33ř70e28d74n89í76č35e14k 1869894

Krome vlastni spotreby pohonnych hmot je potreba zapociat ruzne servisni naklady, ktere jsou u dieselovych motoru docela vyznamne. U eVozu /pokud se nic neposaha/ tak to jezdi stale..

0/0
11.2.2016 18:26

P46e42t65r 19M84i78c49h50a23l 2110454911552

Řekl bych, že cena servisu u dieselu rozhodně nepřevýší rozdíl v pořizovací ceně elektroauta.

0/0
11.2.2016 22:14

J52a12n 58D51l48o71u47h77ý 7214869300659

Staci jezdit na lpg a jezdi za korunu jedna basen!

0/0
12.2.2016 8:29

J80a69n 62D60l27o60u90h83ý 7164119360369

Jezdim za 1kc/km motory: 1.2 ecotec a 1.4 duratec. Oba spaluji plynne LPG. Cena za obe prestavby celkem 60 tisic. El. Dojezdy jsou 360km a 420km. Natankuju v cele evrope krome Danska ( tam je prestavba mimo nove auto z vyroby nelegalni pocin a tim padem je v cele zemi sotva 20 pump ).

0/0
12.2.2016 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.