Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chevrolet Bolt bude první elektromobil použitelný pro běžný život

Chevrolet představil svůj sériový elektromobil Bolt, který má vcelku velký dojezd a přitom je relativně dostupný. Nejprve bude uveden na trh v USA, v Evropě by se z něj později měl stát i elektromobil značky Opel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a80r23o62s14l45a39v 30D56o16s40t34a16l 2464281215899

Lidé, uvědomte si, že toto auto není primárně určeno pro ČR. Corvette taky ne. Dovolte abych vám to trochu osvětlil, protože v USA žiju a EV máme, konkrétně Fiat 500e. Lidi v USA si pomalu začínají pořizovat EVčka (z 95% na leasing, obyčejně na 36 měsíců a neplést s českým leasingem což je úvěr) jako druhé auto na pojíždění po městě. Náš Fiat má dojezd asi 90-100 mil a žena to má do práce tam i zpět 40 mil, takže stačí dobít 1x za 2 dny. A teď k tomu dobíjení. Lidi co si to pořizují většinou bydlí ve svým domě takže v garáži mají zásuvku - normálně na 110-120V. Fiat se dodává standadně se 110-120V káblem. Tomu se říká Level 1 charging a trvá to 9-10 hodin. Můj Fiat dealer mi zadarmo přihodil Level 2 charger, který je na 220-240V. Musel jsem zavolat elektrikáře, který mi do garáže za $200 naistaloval 220V a na el. panel dal 30A jistič. Level 2 charging trvá z nuly na 80% 45min-1hod a na 100% 3-4 hod. Po městech jsou již Level 3 (480V) charging stanice (jsou tam i Level 2) kde z nuly na 100% trvá 20min, ale tam jsem nebyl, Fiat Level 3 nemá. Některé charging stations jsou zdarma jiné se platí přes mobil nebo kredit kartu. V mobilu máte taky aplikaci na vyhledavání stanic. Jsou všude a pořád pribývájí nové třeba u supermarketů. Druhé auto máme Hondu CR-V a s tím jezdíme dál. Taky si tu ve velkém lidi instalují na střechy solar panely a Tesla začíná nabízet battery powerwall. Energii kterou nespotřebujete vykoupí el. firma za 5 centů/Kwh. Za pořízení EV (na leasing nebo koupě) vám vláda pošle šek na $2500, když sešrotujete staré auto dostanete dalších $1500. Fiat 500e tady stojí $35000 a 25tis - 30tis tady stojí obyčejné rodinné auto typu Toyota Camry. Já myslím že se ten Bolt chytne i když nevypadá až tak atraktivně. Co dodat. Musíte si uvědomit, že každý trh je jiný a co vyhovuje lidem v USA nemusí vyhovovat lidem v ČR a obráceně.

+8/0
11.2.2016 18:39

A71n30t59o95n80í71n 41Š95v31i12h42n82o51s 8708177271102

No jo, u Vás ok, u nás (v České republice), se chystají platby el. en. dle síly jističe.

0/0
12.2.2016 6:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.