Diskuze

Chevrolet Bolt bude první elektromobil použitelný pro běžný život

Chevrolet představil svůj sériový elektromobil Bolt, který má vcelku velký dojezd a přitom je relativně dostupný. Nejprve bude uveden na trh v USA, v Evropě by se z něj později měl stát i elektromobil značky Opel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen pro srovnání, stejně jako tenhle elektromobil (po započtení všech dotaci) stojí v usa např. Ford Escape (u nás Kuga) s nejsilnějším benzínem, automatem a AWD.

0 0
možnosti

Je to žel jen další zbytečný a drahý elektromobil nepoužitelný pro běžný život. !!Rv

0 0
možnosti

Lidé, uvědomte si, že toto auto není primárně určeno pro ČR. Corvette taky ne. Dovolte abych vám to trochu osvětlil, protože v USA žiju a EV máme, konkrétně Fiat 500e. Lidi v USA si pomalu začínají pořizovat EVčka (z 95% na leasing, obyčejně na 36 měsíců a neplést s českým leasingem což je úvěr) jako druhé auto na pojíždění po městě. Náš Fiat má dojezd asi 90-100 mil a žena to má do práce tam i zpět 40 mil, takže stačí dobít 1x za 2 dny. A teď k tomu dobíjení. Lidi co si to pořizují většinou bydlí ve svým domě takže v garáži mají zásuvku - normálně na 110-120V. Fiat se dodává standadně se 110-120V káblem. Tomu se říká Level 1 charging a trvá to 9-10 hodin. Můj Fiat dealer mi zadarmo přihodil Level 2 charger, který je na 220-240V. Musel jsem zavolat elektrikáře, který mi do garáže za $200 naistaloval 220V a na el. panel dal 30A jistič. Level 2 charging trvá z nuly na 80% 45min-1hod a na 100% 3-4 hod. Po městech jsou již Level 3 (480V) charging stanice (jsou tam i Level 2) kde z nuly na 100% trvá 20min, ale tam jsem nebyl, Fiat Level 3 nemá. Některé charging stations jsou zdarma jiné se platí přes mobil nebo kredit kartu. V mobilu máte taky aplikaci na vyhledavání stanic. Jsou všude a pořád pribývájí nové třeba u supermarketů. Druhé auto máme Hondu CR-V a s tím jezdíme dál. Taky si tu ve velkém lidi instalují na střechy solar panely a Tesla začíná nabízet battery powerwall. Energii kterou nespotřebujete vykoupí el. firma za 5 centů/Kwh. Za pořízení EV (na leasing nebo koupě) vám vláda pošle šek na $2500, když sešrotujete staré auto dostanete dalších $1500. Fiat 500e tady stojí $35000 a 25tis - 30tis tady stojí obyčejné rodinné auto typu Toyota Camry. Já myslím že se ten Bolt chytne i když nevypadá až tak atraktivně. Co dodat. Musíte si uvědomit, že každý trh je jiný a co vyhovuje lidem v USA nemusí vyhovovat lidem v ČR a obráceně.

8 0
možnosti

No jo, u Vás ok, u nás (v České republice), se chystají platby el. en. dle síly jističe.

0 0
možnosti

Ten dojezd je strašně málo, resp, nabíjení pořád příliš dlouhé pro běžné užití - pojedu do Ostravy, v Olmiku si dám hodinu!!!! pauzu, abych to trochu donabil a mohl pokračovat...to je prostě nesmysl.

0 0
možnosti

M64i72r55e13k 93G28a30j95e40r

11. 2. 2016 16:36

Z Brna do Ostravy byste mel dojet bez dobijeni.

0 0
možnosti

To bude asi hodně praktické, když na nabíjení budou potřebovat speciální instalaci zásuvky na 240 V, když tam všude mají 120 V rozvody.

0 0
možnosti

většinou mají vlastní garáže, takže nabíjení po příjezdu až takový problém nebude.

0 0
možnosti
Foto

Proč výrobci tlačí elektromobily s tragickým dojezdem a nejdou cestou hybrydu? Tj. nějaký malý (průmyslový) motor jako generátor elektřiny pro baterky? Člověk by se nemusel stresovat jestli náhodou když zapne klimu, tak mu to nechcípne na půl cesty a navíc takový motor by byl hrozně jednoduchý (malý objem, konstantní otáčky, nízké emise a spotřeba nula nula nic).

0 0
možnosti
Foto

A to nemluvím o tom, že by pak stačilo i tam cpát méně baterek (stačil by třeba dojezd kolem 100 km) a tím pádem by to bylo celé lehčí a levnější.

0 0
možnosti

Autům moc nerozumím, ale už řadu let přemýšlím, proč se elektromobil nevyrábí seriově po statisících za normální cenu. Přece ti vývojaři nejsou tak hloupí, aby nevyvinuli vůz pro běžné lidi s běžným příjmem, kde palivem nebude benzin, nebo nafta, ne? Že by nechtěli, či nemohli ?

1 1
možnosti

ale elektromobily se samozřejmě sériově vyrábějí, jen je lidi "sériově" nekupují. Jsou totiž dražší, mají malý dojezd, na dobíjení je potřeba zásuvka v místě parkování, takže je k němu nutný vlastní dům, nebo garáž....;-)

2 0
možnosti

V dizajnu interieru je hodne z Astry J a K. Hlavne jde o sklonene celni sklo asi z duvodu aerodinamiky, coz si ale vyzaduje dlouhou palubni desku, ktera potom ubira misto v interieru. Projevi se to na zadnich sedackach, nebo na malem kufru.

0 0
možnosti

J42a38n 33D67l14o48u54h14ý

12. 2. 2016 8:23

Trend gigantickych palubnich desek je problem dnes vetsiny aut. Z meho pohledu bohuzel: je to nezvhledne a clovek si tam pripada zapadlej jak v tanku.

0 0
možnosti

P83e94t81r 87M98i28c74h77a28l

11. 2. 2016 10:10

I kdyby to ujelo na jedno natankování 300 km, tak pořád v energii vychází kilometr na korunu (a to je těch 300 km spíš z říše snů). Já jezdím s naftou za 1,30 Kč za energii, ale natankovat mi stačí jednou, maximálně dvakrát do měsíce a na jednu nádrž ujedu až 1100 km. A abych si kupoval jako druhé auto na pojížďky po městě tuhle předraženou hračku fakt nejsem dost bohatý.

Aneb dokud někdo nevymyslí prakticky použitelný zdroj energie, tak jsou elektromobily slepou uličkou.

2 0
možnosti

P73e13t96r 54M68i59c35h91a98l

11. 2. 2016 10:10

Edit:

I kdyby to ujelo na jedno nabití 300 km, ...

0 0
možnosti

Přesně je to jen další minikrůček - jak tady píše diskutující níže. Tesla s modelem Tesla S je o parník vpředu. Nedávno jsem četl nějaké srovnání elektromobilů dle dojezdu dle EPA. Bylo tam myslím cca 10 aut, na prvním místě byla Tesla S s dojezdem cca 400 km, a na druhém místě byl dojezd 150 km, přičemž na desátém místě byl dojezd 100 km. Z tohoto žebříčku je jasně patrné, jak moc je Tesla napřed.

0 0
možnosti

žádný parník, je to jen o pořizovací ceně......

nebyl by vůbec žádný problém přidat do Boltu za 300-400 tisíc další baterky a dojezd by byl stejný jak u Tesly, jen ta cena by vylezla výše, ale stále by to bylo o dost levnější než Tesla.....

0 0
možnosti