Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J73i51n62d43ř23i37c46h 81M78e52r72t83l62í65k 8127975862

nádherné video, doladěné v četně řidičů k dané době

0/0
31.1.2016 14:00

V89l60a44s39t92i14m84i84l 97S26v57o85b49o70d72a 7823758215784

No, vývojové větve byly minimálně dvě, v tom videu je ta západní ;-D.

0/0
30.1.2016 16:01

P69e39t69r 63D47v92o78ř73á35k 5364275979596

Málo kterému technickému objektu se věnovalo tolik invence, vášně a času jako motoru s vnitřním spalováním. Ve své špičkové podobě je to mechanické umělecké dílo srovnatelné se švýcarskými hodinkami:

http://s10.postimg.org/ogkph13dl/orloj.jpg

Těžko posoudit, ale vzhledem k mizivému podílu na celkové produkci emisí bude spíše škoda o kolik techniků v budoucnu přijdeme. Těžko si představit kluka zkoumajícího tatínkově autě elekromotor :-)

Pokrok vždy tvořili lidé co něco uměli vymyslet a ti kteří to vymyšlené uměli realizovat. Obávám se, že přinejmenším ti druzí v celkem dohledné době zmizí. Za to tu bude spouta filozofů různých směrů a specializací kteří budou přesně vědět co by se jak mělo nejlépe dělat a jak má lidstvo kráčet světlým zítřkům.

0/0
30.1.2016 11:55

J33i44ř91í 43S57c93h57w93a76c92h 8518634638166

tvrzení, že s "odchodem" spalovacího motoru "zmizí" lidé, co umí realizovat vymyšlené, je celkem absurdní.....

0/0
30.1.2016 20:34

J66i73ř12í 53K91o12č63í 9144179252357

Nejkrásnější je italská kráska Iso Grifo

0/−1
29.1.2016 22:29
Foto

M18i21r94o53s60l49a15v 81S98t90e91i75n95e88r 6338564253635

Pro většinu Čechů byl začátek 20. století provázen touhou po vozidle zhruba kategorie Aero 500 cililink. Jezdilo by se s ním na ryby nebo zkrátka do přírody, bohužel přišla válka a sny se musely odložit. Následovalo období motocyklů, Velorexů a Trabantů vyrobených výhradně z odpadu. Teprve ke konci století se ve větším počtu objevily i pro obyčejné lidi automobily na benzin, nebo dokonce na naftu.

elektrika bude u auta vždy narážet na těžké a krátce životné akumulátory. Budoucnost patří palivovým článkům, akumulátory budou sloužit jenom k rekuperaci a k vytvoření akcelerace. Mezitím se nepochybně rozšíří i pohon na plyn, v obou systémech. Ale tento vývoj má ještě 20 roků před sebou.

+1/−3
29.1.2016 22:27

J71i95ř60í 92S11c76h19w31a28c11h 8728514218496

Miroslave, Denis bude zklamán....

a já jsem koneckonců zklamán také....;-)

0/0
30.1.2016 1:02

D48e81n17i88s 74W93i84t11z75k67u 3733821209577

tak toto jsem nečekalR^

0/0
30.1.2016 16:53
Foto

M48i80r95o50s70l13a39v 15S13t88e20i31n12e49r 6108664983915

Dokonce bych to ještě dověštil.

Akumulovat elektřinu chemicky znamená velké ztráty a krátkou životnost. Já bych budoucnost věštil spíše elektrostatickým kondenzátorům, ty už dnes dosahují faradových kapacit a mají velmi dlouhou životnost, snáší velké nabíjecí proudy, jaké vznikají při brzdění. Podobně lze energii akumulovat krátkodobě i v indukčnosti, tam jsou však ztráty dosud větší, navíc časově omezenější. Silně kolísavá napětí už dnes dokáže s velkou účinností transformovat polovodičová elektronika. Problém současných inženýrů je, že jim chybí fantazie a příliš se koncentrují na vylepšování nevylepšitelného. Nová doba vyžaduje neobvyklé a opravdu nové nápady, oprostit se od tradic a klišé. Elektoauto, jak se dnes vyrábí, bylo už na samém počátku automobilu a zaniklo samo od sebe.

0/0
30.1.2016 19:25

J12a26n 80S20k87ý56p88a51l80a 7617482222211

Dnešek elektrický? Ani zdaleka! Tesla je jen ikona, nic proti ní, je to krásné auto, ale kolik elektromobilů se prodává? A hlavně ani v blízké, ani v střednědobé budoucnosti nehrozí nahrazení tradičních aut elektromobily. Protože by na to bylo zapotřebí mnohem více elektřiny, než dnes vyrábíme, museli bychom postavit nové elektrárny, posílit sítě a dost pravděpodobně by také kvůli vyšší poptávce zdražila elektřina (a ta by samozřejmě zdražila pro všechno, nejen pro auta). Takže auta na spalovací motory budou naprosto běžná i za 50 let (protože ropy nadále nacházíme více, než spotřebovávámě).

+3/−1
29.1.2016 21:23

L14i36b48o27r 88L94u68k62š11í28k 2455427170315

mám zcela opačný názor, všechny velké automobilky pracují na elektru, OPEC chrlí ropu na trhy ostošest,USA po 40 letech uvolnily vývoz ropy,solární technologie neustále zlevnuje, to vše jsou pro mne indicie,kterým směrem se auta budou ubírat. za 50 let to vidím cca 60/40 pro elektro, osobní auta ve městech ke 95/5

0/−2
29.1.2016 21:55

L74a12d82i83s93l56a84v 35K30v15a67s29n57i38č58k97a 1133667853105

Za padesát let je dneska ? A koho to zajímá, kromě těch, co se dnes narodili ?

+2/0
29.1.2016 22:35

L25i61b49o48r 81L30u65k83š79í51k 2785367140625

reaguji na příspěvek.Třeba moje dospívající děti, až si taky nějaké nakvasíš, možná se budeš na budoucnost dívat jinak

0/0
30.1.2016 14:04

J42a65n 54V40e42s54e91l56ý 5974883282841

A kolik lidí jezdilo Porsche Carrera nebo Camarem?

P.S.: Ti lidi, kteří se tím opravdu zabývali (a generální ČEZu), spočetli, že plná elektrifikace osobní dopravy by zvedla spotřebu elektřiny o míň než se dnes exportuje do ciziny.

+2/0
29.1.2016 23:13

M38a82r61t85i65n 95C93h35l10e18b27o13u41n 8253295809725

Ten výpočet mě hodně zajímá, tak jsem si ho zkusil. Pokud použiji statistiky k 30.9.2015 bylo v ČR zaregistrováno 5 110 000 osobních vozidel. Podle různých výzkumů a statistik najedeme průměrně od 7000 km do 15000 za rok, ano je to velký rozptyl, použiji-li spodní hranici, je pak roční počet km celkem 35 770 000 000. Svět motorů testoval Nissan Leaf, řekněme průměrné auto. Reálná spotřeba jim vyšla 16 kWh/100 km v létě a 20,3 kWh v zimě. Vezmu tedy průměr 18 kWh / 100 km. Z toho plyne že celková spotřeba všech aut v ČR, pokud by jezdila na elektřinu by byla 6 438 600 000 kWh což je 6438,6 GWh. Je to jako vývoz elektřiny z ČR za jedno čtvrtletí. Nicméně je to také to co vyrobí jaderné elektrárny v ČR za jedno čtvrtletí a pro porovnání je to téměř také to, co spotřebovaly domácnosti v ČR za pololetí, neboli v případě plné elektromobility by se zvedla spotřeba domácností o 50%. Ale pozor, pokud by více odpovídalo těch 15000 km/rok, pak se spotřeba domácností zdvojnásobí. Takže ano, nevyváželi bychom, ale pak by tedy ta elektřina chyběla někde jinde, navíc by se o 50-100% zvýšilo zatížení sítě a k tomu by ta zvýšená spotřeba byla z velké většiny v době, kdy vzývané soláry neumí vyrábět. Takže stále platí jediné, ano asi bychom byli schopni elektřinu pro tyto účely vyrábět, ale v současné době bychom jí nezvládli distribuovat a bez nějakého geniálního vynálezu v oblasti akumulátorů se opravdu nehneme dál.

+1/0
30.1.2016 18:15

J87a49n 22V87e25s82e66l51ý 5154763662241

Tesla S je nejprodávanějším vozem ve svém segmentu v USA a v EU je těsně druhá. Jejich zatím největším problémem je objem výroby, kdy nestíhají uspokojovat poptávku.

0/0
29.1.2016 23:24

P86e77t86r 62S25p34a71t58z78i42e60r33e71r 7474222845814

Tak to máte velice krátkou budoucnost. :-) Podle nařízení OSN na ekologické konferenci se státy dohodly, že do roku 2050 se rozhodně nebude vyrábět žádné auto se spalovacím motorem a že vozový park by mohl být již vyměněn za elektro....takže to máme za 34 let...je to moc daleko?

http://auto.idnes.cz/elektromobily-dohoda-zev-omezeni-emisi-fc1-/automoto.aspx?c=A151211_125454_automoto_fdv

0/0
30.1.2016 8:35
Foto

M52i91r41o14s41l24a32v 76S79t60e25i47n97e86r 6198414193755

Vyúčtování se dělá výhradně s hospodským. Hosté si mohou přát cokoliv, ale někdo to musí umět vyrobit a dodat. Je to typické plánování lidí, kteří si neumí doma ani vyměnit tavnou pojistku (ta už není, tihle ignoranti jsou však všude a naparují se, jak jsou důležití).

0/0
30.1.2016 19:40

J46a68k34u98b 63K94o18s 3346742630404

Nařízení OSN ? Jo, tak přes to určitě nejede vlak ;-D

0/0
31.1.2016 14:46

F44i32l50i62p 20V89ý54m89o44l35a 1614490638

Před sto lety takhle podobně hovořili kočí.

0/0
30.1.2016 12:14

J37i24ř40í 48K12o95c90u98r72e82k 6275764565768

Avia A30: V kouři a čoudu i bez vrtule stupá do výšin jako těžce naložený bombardér. Roztáhne křídla a odlepí se od země nebo neodlepí? Navzdory všem sakrům, neodlepí.

No naštěstí už jich jezdí málo, ale bývala k potkání skoro v každém kopci.

0/0
29.1.2016 21:12

J38i11ř68í 18T72e69p65r 4887160355125

Hezky zpracované připomenutí historie. R^

0/0
29.1.2016 12:04

Z72d34e69n77ě81k 60H16a29n31z13l 1711956452514

Trabant 601 DeLuxe

0/0
29.1.2016 11:30

J57o86s82e67f 93B48i92e11l26i83k 6332546298367

Kvůli pár pomatencům už nikdy nebudou auta ani jízda s nimi jako dřív.

Naši vnuci si už patrně na řízení nesáhnou. Prý to byla nebezpečná doba.

+9/−2
29.1.2016 11:07

J46i90ř12í 54S62c66h50w88a70c76h 8688204308406

tím "dřív" jako myslíš tu dobu, kdy před autem běhal maník s červeným praporkem? Já tedy o ni nijak nestojím ;-)

Ano před 100 lety byla auta úplně jiná než před 60 lety a ta byla jiná než před 30 lety a ta byla jiná než dnes a za 30 let budou zase jiná a jizda s nimi nikdy nebyla a nebude stejná jako "dřív". Říká se tomu vývoj a ten je dílem mnoha tísíc lidí rozhodně ne "kvůli pár pomatencům"

+1/−2
29.1.2016 13:19

J15o29s50e28f 11B24i34e75l64i72k 6312116578527

Špatně sis to vysvětlil. Prostě rád a s chutí řídím. Nechci aby mi auto "sahalo" do řízení.

Jinak, někteří dnes jezdí jako by před vozem běhal maník s červeným praporkem.

+5/0
29.1.2016 16:23

J97a33n 86V78e16s53e62l79ý 5234103282751

Doporučuju koupit si permošku na Masarykův okruh nebo Mostecký autodrom a plně se tam vyžít.

+1/−1
29.1.2016 23:20

M40a36r56t76i47n 52K30o91z85á91k 4184680809977

Někdo rád řídí a zbytek jen potřebuje přepravit sebe nebo náklad z místa A na místo B.

0/0
30.1.2016 11:21

J34a87n 47V14e31s75e86l44ý 5454183952551

Já jsem v klidu, podobné plačky byly kvůli prvním emisním normám, bezpečnostním pásům, ryhclostním omezením, ...

Stejně to skončí jako s koňmi, nadšenci a fajnšmekři budou mít svoje okruhy, kde svým koníčkem nebudou ohrožovat zbytek populace, pro kterou je auto jen kus plechu, který je dostane odněkud někam.

+2/−2
29.1.2016 23:19

P19e12t63r 74D91v93o50ř62á71k 5134835779806

A proč si myslíte, že Vás nemůže nikdo ohrožovat kusem plechu s elektomotorem?

+3/−1
30.1.2016 12:09

J23a42k76u54b 72K44o48s 3746832770754

A zbytek populace bude jezdit ve svých homo lesklých trikotech všude na kole a nastane ráj na zemi. Tak je to správně pane Veselý? :-)

+1/0
31.1.2016 14:54

I45v76a91n 31P30e30t34r91í12k 4544583784

Jednoznačne TATRA 77.

+2/0
29.1.2016 4:48

J38i24ř87í 34Z90ý10k83a 9919213921400

Camaro V

+2/0
29.1.2016 0:30

D85e36n21i59s 67W41i60t77z26k79u 3423531679117

Z28 1970

0/0
29.1.2016 0:36

D48e17n23i34s 54W62i91t88z50k75u 3693801339557

mě se stejně zadek Priusu líbí, nemůžu si pomoct

0/−2
29.1.2016 0:23

J44i96ř50í 63S84c18h59w70a52c13h 8538584588866

tak mě tedy moc ne.....

+3/0
29.1.2016 1:42

D56e40n31i11s 63W78i37t18z94k50u 3443321589627

o tom vůbec nepochybuji ;-) jestli pak sem Míra dostane taky yetiho?

0/0
29.1.2016 2:10

J79i76ř61í 27S77c74h68w65a19c89h 8498234518896

no to by nepochybně měl!

Fakt, že Škodovka přebrala zákazníka Mercedesu je nepopiratelný milník vývoje automobilismu. A to, že toto video tento fakt ignoruje je vrchol neschopnosti a diletantismu jeho autorů. Proto by to, alespoň v této diskuzi, mělo být co nejdříve napraveno uvedením potřebných informací! ;-)

+3/0
29.1.2016 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.