Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J15i31n29d66ř47i74c90h 70M38e85r27t90l29í47k 8817505592

nádherné video, doladěné v četně řidičů k dané době

0/0
31.1.2016 14:00

V50l48a63s16t35i38m40i78l 82S48v82o35b74o55d19a 7673488535704

No, vývojové větve byly minimálně dvě, v tom videu je ta západní ;-D.

0/0
30.1.2016 16:01

P77e85t28r 32D11v69o62ř86á78k 5564475179286

Málo kterému technickému objektu se věnovalo tolik invence, vášně a času jako motoru s vnitřním spalováním. Ve své špičkové podobě je to mechanické umělecké dílo srovnatelné se švýcarskými hodinkami:

http://s10.postimg.org/ogkph13dl/orloj.jpg

Těžko posoudit, ale vzhledem k mizivému podílu na celkové produkci emisí bude spíše škoda o kolik techniků v budoucnu přijdeme. Těžko si představit kluka zkoumajícího tatínkově autě elekromotor :-)

Pokrok vždy tvořili lidé co něco uměli vymyslet a ti kteří to vymyšlené uměli realizovat. Obávám se, že přinejmenším ti druzí v celkem dohledné době zmizí. Za to tu bude spouta filozofů různých směrů a specializací kteří budou přesně vědět co by se jak mělo nejlépe dělat a jak má lidstvo kráčet světlým zítřkům.

0/0
30.1.2016 11:55


J71i67ř75í 30S63c12h78w92a88c87h 8638364188446

tvrzení, že s "odchodem" spalovacího motoru "zmizí" lidé, co umí realizovat vymyšlené, je celkem absurdní.....

0/0
30.1.2016 20:34

J62i40ř18í 33K79o93č21í 9724729322257

Nejkrásnější je italská kráska Iso Grifo

0/−1
29.1.2016 22:29
Foto

M61i46r72o50s61l31a44v 40S63t63e17i78n87e13r 1465745768873

Pro většinu Čechů byl začátek 20. století provázen touhou po vozidle zhruba kategorie Aero 500 cililink. Jezdilo by se s ním na ryby nebo zkrátka do přírody, bohužel přišla válka a sny se musely odložit. Následovalo období motocyklů, Velorexů a Trabantů vyrobených výhradně z odpadu. Teprve ke konci století se ve větším počtu objevily i pro obyčejné lidi automobily na benzin, nebo dokonce na naftu.

elektrika bude u auta vždy narážet na těžké a krátce životné akumulátory. Budoucnost patří palivovým článkům, akumulátory budou sloužit jenom k rekuperaci a k vytvoření akcelerace. Mezitím se nepochybně rozšíří i pohon na plyn, v obou systémech. Ale tento vývoj má ještě 20 roků před sebou.

+1/−3
29.1.2016 22:27

J97i63ř94í 92S34c98h56w69a33c66h 8238174978936

Miroslave, Denis bude zklamán....

a já jsem koneckonců zklamán také....;-)

0/0
30.1.2016 1:02

D53e15n11i64s 16W52i37t66z29k95u 3533791559607

tak toto jsem nečekalR^

0/0
30.1.2016 16:53
Foto

M43i83r74o68s29l68a21v 72S93t90e96i76n26e56r 1645225348823

Dokonce bych to ještě dověštil.

Akumulovat elektřinu chemicky znamená velké ztráty a krátkou životnost. Já bych budoucnost věštil spíše elektrostatickým kondenzátorům, ty už dnes dosahují faradových kapacit a mají velmi dlouhou životnost, snáší velké nabíjecí proudy, jaké vznikají při brzdění. Podobně lze energii akumulovat krátkodobě i v indukčnosti, tam jsou však ztráty dosud větší, navíc časově omezenější. Silně kolísavá napětí už dnes dokáže s velkou účinností transformovat polovodičová elektronika. Problém současných inženýrů je, že jim chybí fantazie a příliš se koncentrují na vylepšování nevylepšitelného. Nová doba vyžaduje neobvyklé a opravdu nové nápady, oprostit se od tradic a klišé. Elektoauto, jak se dnes vyrábí, bylo už na samém počátku automobilu a zaniklo samo od sebe.

0/0
30.1.2016 19:25

J80a67n 34S59k40ý43p98a48l54a 7537942502141

Dnešek elektrický? Ani zdaleka! Tesla je jen ikona, nic proti ní, je to krásné auto, ale kolik elektromobilů se prodává? A hlavně ani v blízké, ani v střednědobé budoucnosti nehrozí nahrazení tradičních aut elektromobily. Protože by na to bylo zapotřebí mnohem více elektřiny, než dnes vyrábíme, museli bychom postavit nové elektrárny, posílit sítě a dost pravděpodobně by také kvůli vyšší poptávce zdražila elektřina (a ta by samozřejmě zdražila pro všechno, nejen pro auta). Takže auta na spalovací motory budou naprosto běžná i za 50 let (protože ropy nadále nacházíme více, než spotřebovávámě).

+3/−1
29.1.2016 21:23

L33i94b72o23r 28L84u84k42š53í43k 2585467680515

mám zcela opačný názor, všechny velké automobilky pracují na elektru, OPEC chrlí ropu na trhy ostošest,USA po 40 letech uvolnily vývoz ropy,solární technologie neustále zlevnuje, to vše jsou pro mne indicie,kterým směrem se auta budou ubírat. za 50 let to vidím cca 60/40 pro elektro, osobní auta ve městech ke 95/5

0/−2
29.1.2016 21:55

L78a96d24i43s36l46a27v 61K59v19a34s43n34i30č30k66a 1293977493925

Za padesát let je dneska ? A koho to zajímá, kromě těch, co se dnes narodili ?

+2/0
29.1.2016 22:35

L53i31b83o51r 92L49u97k68š37í34k 2745237710915

reaguji na příspěvek.Třeba moje dospívající děti, až si taky nějaké nakvasíš, možná se budeš na budoucnost dívat jinak

0/0
30.1.2016 14:04

J29a50n 39V19e68s14e86l70ý 5444623882831

A kolik lidí jezdilo Porsche Carrera nebo Camarem?

P.S.: Ti lidi, kteří se tím opravdu zabývali (a generální ČEZu), spočetli, že plná elektrifikace osobní dopravy by zvedla spotřebu elektřiny o míň než se dnes exportuje do ciziny.

+2/0
29.1.2016 23:13

M60a63r22t85i24n 59C95h75l96e57b23o72u49n 8863475579345

Ten výpočet mě hodně zajímá, tak jsem si ho zkusil. Pokud použiji statistiky k 30.9.2015 bylo v ČR zaregistrováno 5 110 000 osobních vozidel. Podle různých výzkumů a statistik najedeme průměrně od 7000 km do 15000 za rok, ano je to velký rozptyl, použiji-li spodní hranici, je pak roční počet km celkem 35 770 000 000. Svět motorů testoval Nissan Leaf, řekněme průměrné auto. Reálná spotřeba jim vyšla 16 kWh/100 km v létě a 20,3 kWh v zimě. Vezmu tedy průměr 18 kWh / 100 km. Z toho plyne že celková spotřeba všech aut v ČR, pokud by jezdila na elektřinu by byla 6 438 600 000 kWh což je 6438,6 GWh. Je to jako vývoz elektřiny z ČR za jedno čtvrtletí. Nicméně je to také to co vyrobí jaderné elektrárny v ČR za jedno čtvrtletí a pro porovnání je to téměř také to, co spotřebovaly domácnosti v ČR za pololetí, neboli v případě plné elektromobility by se zvedla spotřeba domácností o 50%. Ale pozor, pokud by více odpovídalo těch 15000 km/rok, pak se spotřeba domácností zdvojnásobí. Takže ano, nevyváželi bychom, ale pak by tedy ta elektřina chyběla někde jinde, navíc by se o 50-100% zvýšilo zatížení sítě a k tomu by ta zvýšená spotřeba byla z velké většiny v době, kdy vzývané soláry neumí vyrábět. Takže stále platí jediné, ano asi bychom byli schopni elektřinu pro tyto účely vyrábět, ale v současné době bychom jí nezvládli distribuovat a bez nějakého geniálního vynálezu v oblasti akumulátorů se opravdu nehneme dál.

+1/0
30.1.2016 18:15

J35a43n 20V71e41s11e78l36ý 5194393452151

Tesla S je nejprodávanějším vozem ve svém segmentu v USA a v EU je těsně druhá. Jejich zatím největším problémem je objem výroby, kdy nestíhají uspokojovat poptávku.

0/0
29.1.2016 23:24

P82e85t30r 61S18p87a43t56z50i20e25r26e95r 7934702375664

Tak to máte velice krátkou budoucnost. :-) Podle nařízení OSN na ekologické konferenci se státy dohodly, že do roku 2050 se rozhodně nebude vyrábět žádné auto se spalovacím motorem a že vozový park by mohl být již vyměněn za elektro....takže to máme za 34 let...je to moc daleko?

http://auto.idnes.cz/elektromobily-dohoda-zev-omezeni-emisi-fc1-/automoto.aspx?c=A151211_125454_automoto_fdv

0/0
30.1.2016 8:35
Foto

M69i81r65o39s46l18a28v 78S22t28e62i42n58e15r 1295605698243

Vyúčtování se dělá výhradně s hospodským. Hosté si mohou přát cokoliv, ale někdo to musí umět vyrobit a dodat. Je to typické plánování lidí, kteří si neumí doma ani vyměnit tavnou pojistku (ta už není, tihle ignoranti jsou však všude a naparují se, jak jsou důležití).

0/0
30.1.2016 19:40

J70a91k21u41b 97K14o10s 3826252280924

Nařízení OSN ? Jo, tak přes to určitě nejede vlak ;-D

0/0
31.1.2016 14:46

F75i46l39i51p 69V49ý57m78o75l45a 1774120828

Před sto lety takhle podobně hovořili kočí.

0/0
30.1.2016 12:14

J95i69ř80í 23K90o15c94u65r36e79k 6985444545388

Avia A30: V kouři a čoudu i bez vrtule stupá do výšin jako těžce naložený bombardér. Roztáhne křídla a odlepí se od země nebo neodlepí? Navzdory všem sakrům, neodlepí.

No naštěstí už jich jezdí málo, ale bývala k potkání skoro v každém kopci.

0/0
29.1.2016 21:12

J82i61ř38í 62T92e98p84r 4467800325905

Hezky zpracované připomenutí historie. R^

0/0
29.1.2016 12:04

Z88d65e71n80ě92k 77H92a88n38z44l 1371326852914

Trabant 601 DeLuxe

0/0
29.1.2016 11:30

J19o32s37e48f 66B39i16e24l20i73k 6272476828837

Kvůli pár pomatencům už nikdy nebudou auta ani jízda s nimi jako dřív.

Naši vnuci si už patrně na řízení nesáhnou. Prý to byla nebezpečná doba.

+9/−2
29.1.2016 11:07

J58i87ř57í 32S12c49h33w84a42c11h 8168544268926

tím "dřív" jako myslíš tu dobu, kdy před autem běhal maník s červeným praporkem? Já tedy o ni nijak nestojím ;-)

Ano před 100 lety byla auta úplně jiná než před 60 lety a ta byla jiná než před 30 lety a ta byla jiná než dnes a za 30 let budou zase jiná a jizda s nimi nikdy nebyla a nebude stejná jako "dřív". Říká se tomu vývoj a ten je dílem mnoha tísíc lidí rozhodně ne "kvůli pár pomatencům"

+1/−2
29.1.2016 13:19

J38o51s70e82f 75B56i96e23l92i83k 6732546968627

Špatně sis to vysvětlil. Prostě rád a s chutí řídím. Nechci aby mi auto "sahalo" do řízení.

Jinak, někteří dnes jezdí jako by před vozem běhal maník s červeným praporkem.

+5/0
29.1.2016 16:23

J55a93n 19V86e40s85e49l74ý 5634883692981

Doporučuju koupit si permošku na Masarykův okruh nebo Mostecký autodrom a plně se tam vyžít.

+1/−1
29.1.2016 23:20

M16a65r33t60i97n 27K29o88z94á22k 4104350499617

Někdo rád řídí a zbytek jen potřebuje přepravit sebe nebo náklad z místa A na místo B.

0/0
30.1.2016 11:21

J73a64n 47V37e93s35e31l86ý 5164963672841

Já jsem v klidu, podobné plačky byly kvůli prvním emisním normám, bezpečnostním pásům, ryhclostním omezením, ...

Stejně to skončí jako s koňmi, nadšenci a fajnšmekři budou mít svoje okruhy, kde svým koníčkem nebudou ohrožovat zbytek populace, pro kterou je auto jen kus plechu, který je dostane odněkud někam.

+2/−2
29.1.2016 23:19

P17e15t63r 87D80v23o76ř14á90k 5574685339756

A proč si myslíte, že Vás nemůže nikdo ohrožovat kusem plechu s elektomotorem?

+3/−1
30.1.2016 12:09

J36a77k73u59b 81K18o60s 3896332740194

A zbytek populace bude jezdit ve svých homo lesklých trikotech všude na kole a nastane ráj na zemi. Tak je to správně pane Veselý? :-)

+1/0
31.1.2016 14:54

I26v60a74n 72P30e29t58r36í92k 4224203234

Jednoznačne TATRA 77.

+2/0
29.1.2016 4:48

J34i17ř40í 86Z58ý44k69a 9269943241610

Camaro V

+2/0
29.1.2016 0:30

D67e57n57i36s 34W87i17t94z82k40u 3533711299477

Z28 1970

0/0
29.1.2016 0:36

D13e83n71i98s 42W40i62t25z63k48u 3523501309117

mě se stejně zadek Priusu líbí, nemůžu si pomoct

0/−2
29.1.2016 0:23

J54i63ř58í 23S11c97h17w25a71c91h 8348474848276

tak mě tedy moc ne.....

+3/0
29.1.2016 1:42

D37e82n80i45s 21W49i55t60z97k27u 3623831989517

o tom vůbec nepochybuji ;-) jestli pak sem Míra dostane taky yetiho?

0/0
29.1.2016 2:10

J92i18ř83í 82S66c15h49w29a81c39h 8698304398876

no to by nepochybně měl!

Fakt, že Škodovka přebrala zákazníka Mercedesu je nepopiratelný milník vývoje automobilismu. A to, že toto video tento fakt ignoruje je vrchol neschopnosti a diletantismu jeho autorů. Proto by to, alespoň v této diskuzi, mělo být co nejdříve napraveno uvedením potřebných informací! ;-)

+3/0
29.1.2016 10:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.