Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J49i40n87d22ř12i73c48h 76M66e74r44t32l74í46k 8817785402

nádherné video, doladěné v četně řidičů k dané době

0/0
31.1.2016 14:00

V67l21a98s65t65i10m54i91l 59S51v25o74b11o95d19a 7703828815594

No, vývojové větve byly minimálně dvě, v tom videu je ta západní ;-D.

0/0
30.1.2016 16:01

P58e47t57r 31D74v18o78ř85á13k 5304455569126

Málo kterému technickému objektu se věnovalo tolik invence, vášně a času jako motoru s vnitřním spalováním. Ve své špičkové podobě je to mechanické umělecké dílo srovnatelné se švýcarskými hodinkami:

http://s10.postimg.org/ogkph13dl/orloj.jpg

Těžko posoudit, ale vzhledem k mizivému podílu na celkové produkci emisí bude spíše škoda o kolik techniků v budoucnu přijdeme. Těžko si představit kluka zkoumajícího tatínkově autě elekromotor :-)

Pokrok vždy tvořili lidé co něco uměli vymyslet a ti kteří to vymyšlené uměli realizovat. Obávám se, že přinejmenším ti druzí v celkem dohledné době zmizí. Za to tu bude spouta filozofů různých směrů a specializací kteří budou přesně vědět co by se jak mělo nejlépe dělat a jak má lidstvo kráčet světlým zítřkům.

0/0
30.1.2016 11:55

J37i37ř49í 95S30c60h82w74a86c66h 8208234958616

tvrzení, že s "odchodem" spalovacího motoru "zmizí" lidé, co umí realizovat vymyšlené, je celkem absurdní.....

0/0
30.1.2016 20:34

J90i72ř48í 22K14o63č10í 9294819292627

Nejkrásnější je italská kráska Iso Grifo

0/−1
29.1.2016 22:29
Foto

M76i89r57o31s68l87a39v 16S67t71e72i67n68e73r 6628304753835

Pro většinu Čechů byl začátek 20. století provázen touhou po vozidle zhruba kategorie Aero 500 cililink. Jezdilo by se s ním na ryby nebo zkrátka do přírody, bohužel přišla válka a sny se musely odložit. Následovalo období motocyklů, Velorexů a Trabantů vyrobených výhradně z odpadu. Teprve ke konci století se ve větším počtu objevily i pro obyčejné lidi automobily na benzin, nebo dokonce na naftu.

elektrika bude u auta vždy narážet na těžké a krátce životné akumulátory. Budoucnost patří palivovým článkům, akumulátory budou sloužit jenom k rekuperaci a k vytvoření akcelerace. Mezitím se nepochybně rozšíří i pohon na plyn, v obou systémech. Ale tento vývoj má ještě 20 roků před sebou.

+1/−3
29.1.2016 22:27

J59i90ř21í 60S21c27h93w40a81c32h 8528484368186

Miroslave, Denis bude zklamán....

a já jsem koneckonců zklamán také....;-)

0/0
30.1.2016 1:02

D67e75n66i83s 91W26i65t97z31k83u 3893921289987

tak toto jsem nečekalR^

0/0
30.1.2016 16:53
Foto

M79i53r40o11s79l53a96v 69S71t65e39i45n14e73r 6578574823255

Dokonce bych to ještě dověštil.

Akumulovat elektřinu chemicky znamená velké ztráty a krátkou životnost. Já bych budoucnost věštil spíše elektrostatickým kondenzátorům, ty už dnes dosahují faradových kapacit a mají velmi dlouhou životnost, snáší velké nabíjecí proudy, jaké vznikají při brzdění. Podobně lze energii akumulovat krátkodobě i v indukčnosti, tam jsou však ztráty dosud větší, navíc časově omezenější. Silně kolísavá napětí už dnes dokáže s velkou účinností transformovat polovodičová elektronika. Problém současných inženýrů je, že jim chybí fantazie a příliš se koncentrují na vylepšování nevylepšitelného. Nová doba vyžaduje neobvyklé a opravdu nové nápady, oprostit se od tradic a klišé. Elektoauto, jak se dnes vyrábí, bylo už na samém počátku automobilu a zaniklo samo od sebe.

0/0
30.1.2016 19:25

J33a45n 59S10k97ý94p46a82l66a 7927912882751

Dnešek elektrický? Ani zdaleka! Tesla je jen ikona, nic proti ní, je to krásné auto, ale kolik elektromobilů se prodává? A hlavně ani v blízké, ani v střednědobé budoucnosti nehrozí nahrazení tradičních aut elektromobily. Protože by na to bylo zapotřebí mnohem více elektřiny, než dnes vyrábíme, museli bychom postavit nové elektrárny, posílit sítě a dost pravděpodobně by také kvůli vyšší poptávce zdražila elektřina (a ta by samozřejmě zdražila pro všechno, nejen pro auta). Takže auta na spalovací motory budou naprosto běžná i za 50 let (protože ropy nadále nacházíme více, než spotřebovávámě).

+3/−1
29.1.2016 21:23

L31i33b75o40r 11L78u22k47š56í63k 2705157930275

mám zcela opačný názor, všechny velké automobilky pracují na elektru, OPEC chrlí ropu na trhy ostošest,USA po 40 letech uvolnily vývoz ropy,solární technologie neustále zlevnuje, to vše jsou pro mne indicie,kterým směrem se auta budou ubírat. za 50 let to vidím cca 60/40 pro elektro, osobní auta ve městech ke 95/5

0/−2
29.1.2016 21:55

L62a80d61i34s72l36a16v 77K94v63a30s52n41i15č43k69a 1403767793755

Za padesát let je dneska ? A koho to zajímá, kromě těch, co se dnes narodili ?

+2/0
29.1.2016 22:35

L62i23b79o97r 27L55u14k12š85í88k 2945397910105

reaguji na příspěvek.Třeba moje dospívající děti, až si taky nějaké nakvasíš, možná se budeš na budoucnost dívat jinak

0/0
30.1.2016 14:04

J28a30n 85V40e66s25e49l25ý 5544793762801

A kolik lidí jezdilo Porsche Carrera nebo Camarem?

P.S.: Ti lidi, kteří se tím opravdu zabývali (a generální ČEZu), spočetli, že plná elektrifikace osobní dopravy by zvedla spotřebu elektřiny o míň než se dnes exportuje do ciziny.

+2/0
29.1.2016 23:13

M36a79r41t23i93n 40C38h24l51e10b66o80u36n 8553805129745

Ten výpočet mě hodně zajímá, tak jsem si ho zkusil. Pokud použiji statistiky k 30.9.2015 bylo v ČR zaregistrováno 5 110 000 osobních vozidel. Podle různých výzkumů a statistik najedeme průměrně od 7000 km do 15000 za rok, ano je to velký rozptyl, použiji-li spodní hranici, je pak roční počet km celkem 35 770 000 000. Svět motorů testoval Nissan Leaf, řekněme průměrné auto. Reálná spotřeba jim vyšla 16 kWh/100 km v létě a 20,3 kWh v zimě. Vezmu tedy průměr 18 kWh / 100 km. Z toho plyne že celková spotřeba všech aut v ČR, pokud by jezdila na elektřinu by byla 6 438 600 000 kWh což je 6438,6 GWh. Je to jako vývoz elektřiny z ČR za jedno čtvrtletí. Nicméně je to také to co vyrobí jaderné elektrárny v ČR za jedno čtvrtletí a pro porovnání je to téměř také to, co spotřebovaly domácnosti v ČR za pololetí, neboli v případě plné elektromobility by se zvedla spotřeba domácností o 50%. Ale pozor, pokud by více odpovídalo těch 15000 km/rok, pak se spotřeba domácností zdvojnásobí. Takže ano, nevyváželi bychom, ale pak by tedy ta elektřina chyběla někde jinde, navíc by se o 50-100% zvýšilo zatížení sítě a k tomu by ta zvýšená spotřeba byla z velké většiny v době, kdy vzývané soláry neumí vyrábět. Takže stále platí jediné, ano asi bychom byli schopni elektřinu pro tyto účely vyrábět, ale v současné době bychom jí nezvládli distribuovat a bez nějakého geniálního vynálezu v oblasti akumulátorů se opravdu nehneme dál.

+1/0
30.1.2016 18:15

J18a73n 35V22e49s14e24l49ý 5534453222591

Tesla S je nejprodávanějším vozem ve svém segmentu v USA a v EU je těsně druhá. Jejich zatím největším problémem je objem výroby, kdy nestíhají uspokojovat poptávku.

0/0
29.1.2016 23:24

P22e97t35r 27S50p74a76t32z53i75e10r98e62r 7854762295284

Tak to máte velice krátkou budoucnost. :-) Podle nařízení OSN na ekologické konferenci se státy dohodly, že do roku 2050 se rozhodně nebude vyrábět žádné auto se spalovacím motorem a že vozový park by mohl být již vyměněn za elektro....takže to máme za 34 let...je to moc daleko?

http://auto.idnes.cz/elektromobily-dohoda-zev-omezeni-emisi-fc1-/automoto.aspx?c=A151211_125454_automoto_fdv

0/0
30.1.2016 8:35
Foto

M58i40r69o68s23l78a70v 12S55t23e39i37n97e54r 6858924123905

Vyúčtování se dělá výhradně s hospodským. Hosté si mohou přát cokoliv, ale někdo to musí umět vyrobit a dodat. Je to typické plánování lidí, kteří si neumí doma ani vyměnit tavnou pojistku (ta už není, tihle ignoranti jsou však všude a naparují se, jak jsou důležití).

0/0
30.1.2016 19:40

J86a68k55u18b 14K15o34s 3526642970344

Nařízení OSN ? Jo, tak přes to určitě nejede vlak ;-D

0/0
31.1.2016 14:46

F22i86l28i47p 29V35ý85m80o89l53a 1844560558

Před sto lety takhle podobně hovořili kočí.

0/0
30.1.2016 12:14

J47i29ř62í 91K26o77c55u23r68e82k 6855414595138

Avia A30: V kouři a čoudu i bez vrtule stupá do výšin jako těžce naložený bombardér. Roztáhne křídla a odlepí se od země nebo neodlepí? Navzdory všem sakrům, neodlepí.

No naštěstí už jich jezdí málo, ale bývala k potkání skoro v každém kopci.

0/0
29.1.2016 21:12

J32i64ř62í 87T35e16p14r 4307110525185

Hezky zpracované připomenutí historie. R^

0/0
29.1.2016 12:04

Z59d34e60n16ě31k 10H42a83n97z61l 1651856702594

Trabant 601 DeLuxe

0/0
29.1.2016 11:30

J48o29s77e98f 27B44i61e87l74i82k 6582346908957

Kvůli pár pomatencům už nikdy nebudou auta ani jízda s nimi jako dřív.

Naši vnuci si už patrně na řízení nesáhnou. Prý to byla nebezpečná doba.

+9/−2
29.1.2016 11:07

J30i49ř43í 97S61c49h17w27a31c62h 8628614848976

tím "dřív" jako myslíš tu dobu, kdy před autem běhal maník s červeným praporkem? Já tedy o ni nijak nestojím ;-)

Ano před 100 lety byla auta úplně jiná než před 60 lety a ta byla jiná než před 30 lety a ta byla jiná než dnes a za 30 let budou zase jiná a jizda s nimi nikdy nebyla a nebude stejná jako "dřív". Říká se tomu vývoj a ten je dílem mnoha tísíc lidí rozhodně ne "kvůli pár pomatencům"

+1/−2
29.1.2016 13:19

J75o14s69e97f 76B27i75e66l83i52k 6112356738977

Špatně sis to vysvětlil. Prostě rád a s chutí řídím. Nechci aby mi auto "sahalo" do řízení.

Jinak, někteří dnes jezdí jako by před vozem běhal maník s červeným praporkem.

+5/0
29.1.2016 16:23

J46a84n 33V72e75s51e87l77ý 5214323862181

Doporučuju koupit si permošku na Masarykův okruh nebo Mostecký autodrom a plně se tam vyžít.

+1/−1
29.1.2016 23:20

M20a41r12t56i46n 64K82o76z88á97k 4774870359237

Někdo rád řídí a zbytek jen potřebuje přepravit sebe nebo náklad z místa A na místo B.

0/0
30.1.2016 11:21

J77a53n 81V58e55s59e23l43ý 5294843762381

Já jsem v klidu, podobné plačky byly kvůli prvním emisním normám, bezpečnostním pásům, ryhclostním omezením, ...

Stejně to skončí jako s koňmi, nadšenci a fajnšmekři budou mít svoje okruhy, kde svým koníčkem nebudou ohrožovat zbytek populace, pro kterou je auto jen kus plechu, který je dostane odněkud někam.

+2/−2
29.1.2016 23:19

P88e19t56r 87D36v57o75ř89á18k 5654355819956

A proč si myslíte, že Vás nemůže nikdo ohrožovat kusem plechu s elektomotorem?

+3/−1
30.1.2016 12:09

J64a70k90u31b 57K86o54s 3836492370194

A zbytek populace bude jezdit ve svých homo lesklých trikotech všude na kole a nastane ráj na zemi. Tak je to správně pane Veselý? :-)

+1/0
31.1.2016 14:54

I39v72a40n 58P95e97t81r70í69k 4354923664

Jednoznačne TATRA 77.

+2/0
29.1.2016 4:48

J41i20ř51í 39Z58ý33k69a 9879553761590

Camaro V

+2/0
29.1.2016 0:30

D94e51n51i97s 36W89i82t14z68k28u 3783121289137

Z28 1970

0/0
29.1.2016 0:36

D58e59n68i37s 98W34i94t45z96k63u 3253751139547

mě se stejně zadek Priusu líbí, nemůžu si pomoct

0/−2
29.1.2016 0:23

J89i13ř49í 44S82c94h80w62a53c55h 8838434798516

tak mě tedy moc ne.....

+3/0
29.1.2016 1:42

D87e97n22i41s 48W20i55t74z19k29u 3273761359107

o tom vůbec nepochybuji ;-) jestli pak sem Míra dostane taky yetiho?

0/0
29.1.2016 2:10

J16i54ř43í 21S23c79h59w77a25c39h 8668454178766

no to by nepochybně měl!

Fakt, že Škodovka přebrala zákazníka Mercedesu je nepopiratelný milník vývoje automobilismu. A to, že toto video tento fakt ignoruje je vrchol neschopnosti a diletantismu jeho autorů. Proto by to, alespoň v této diskuzi, mělo být co nejdříve napraveno uvedením potřebných informací! ;-)

+3/0
29.1.2016 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.