- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nádherné video, doladěné v četně řidičů k dané době
No, vývojové větve byly minimálně dvě, v tom videu je ta západní .
Málo kterému technickému objektu se věnovalo tolik invence, vášně a času jako motoru s vnitřním spalováním. Ve své špičkové podobě je to mechanické umělecké dílo srovnatelné se švýcarskými hodinkami:
http://s10.postimg.org/ogkph13dl/orloj.jpg
Těžko posoudit, ale vzhledem k mizivému podílu na celkové produkci emisí bude spíše škoda o kolik techniků v budoucnu přijdeme. Těžko si představit kluka zkoumajícího tatínkově autě elekromotor
Pokrok vždy tvořili lidé co něco uměli vymyslet a ti kteří to vymyšlené uměli realizovat. Obávám se, že přinejmenším ti druzí v celkem dohledné době zmizí. Za to tu bude spouta filozofů různých směrů a specializací kteří budou přesně vědět co by se jak mělo nejlépe dělat a jak má lidstvo kráčet světlým zítřkům.
tvrzení, že s "odchodem" spalovacího motoru "zmizí" lidé, co umí realizovat vymyšlené, je celkem absurdní.....
Pro většinu Čechů byl začátek 20. století provázen touhou po vozidle zhruba kategorie Aero 500 cililink. Jezdilo by se s ním na ryby nebo zkrátka do přírody, bohužel přišla válka a sny se musely odložit. Následovalo období motocyklů, Velorexů a Trabantů vyrobených výhradně z odpadu. Teprve ke konci století se ve větším počtu objevily i pro obyčejné lidi automobily na benzin, nebo dokonce na naftu.
elektrika bude u auta vždy narážet na těžké a krátce životné akumulátory. Budoucnost patří palivovým článkům, akumulátory budou sloužit jenom k rekuperaci a k vytvoření akcelerace. Mezitím se nepochybně rozšíří i pohon na plyn, v obou systémech. Ale tento vývoj má ještě 20 roků před sebou.
Miroslave, Denis bude zklamán....
a já jsem koneckonců zklamán také....
Dnešek elektrický? Ani zdaleka! Tesla je jen ikona, nic proti ní, je to krásné auto, ale kolik elektromobilů se prodává? A hlavně ani v blízké, ani v střednědobé budoucnosti nehrozí nahrazení tradičních aut elektromobily. Protože by na to bylo zapotřebí mnohem více elektřiny, než dnes vyrábíme, museli bychom postavit nové elektrárny, posílit sítě a dost pravděpodobně by také kvůli vyšší poptávce zdražila elektřina (a ta by samozřejmě zdražila pro všechno, nejen pro auta). Takže auta na spalovací motory budou naprosto běžná i za 50 let (protože ropy nadále nacházíme více, než spotřebovávámě).
mám zcela opačný názor, všechny velké automobilky pracují na elektru, OPEC chrlí ropu na trhy ostošest,USA po 40 letech uvolnily vývoz ropy,solární technologie neustále zlevnuje, to vše jsou pro mne indicie,kterým směrem se auta budou ubírat. za 50 let to vidím cca 60/40 pro elektro, osobní auta ve městech ke 95/5
Avia A30: V kouři a čoudu i bez vrtule stupá do výšin jako těžce naložený bombardér. Roztáhne křídla a odlepí se od země nebo neodlepí? Navzdory všem sakrům, neodlepí.
No naštěstí už jich jezdí málo, ale bývala k potkání skoro v každém kopci.
Kvůli pár pomatencům už nikdy nebudou auta ani jízda s nimi jako dřív.
Naši vnuci si už patrně na řízení nesáhnou. Prý to byla nebezpečná doba.
tím "dřív" jako myslíš tu dobu, kdy před autem běhal maník s červeným praporkem? Já tedy o ni nijak nestojím
Ano před 100 lety byla auta úplně jiná než před 60 lety a ta byla jiná než před 30 lety a ta byla jiná než dnes a za 30 let budou zase jiná a jizda s nimi nikdy nebyla a nebude stejná jako "dřív". Říká se tomu vývoj a ten je dílem mnoha tísíc lidí rozhodně ne "kvůli pár pomatencům"