Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpět do Afriky. Karel Loprais odstartoval se svou tatrovkou do Dakaru

Slavná tatrovka opět míří do Afriky a za volantem samozřejmě musí být Karel Loprais. Na připomínku prvního startu kopřivnického speciálu se vydává šestinásobný vítěz slavné dálkové rally k senegalskému Růžovému jezeru. Přímý přenos ze startu expedice jste mohli sledovat na iDNES.cz od 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44i71c33h67a79l 57N36a40j45m98a57n 7399433846330

Údajně byl K. Loprais pouze přítomen odjezdu, ale cesty se neúčastní.....:-/

0/0
1.2.2016 18:02

J44i60n58d38ř85i54c46h 51L96u56k85e28š 3799674703880

Škoda, že jsem to propásnul, ale zajedu se podívat k panu Horkovi do muzea... Možná stárnu, ale dřív byl Dakar lepší. Svářečky na korbách, šlapadla, tahání z bažin a písků. Zavedl bych minimum úprav na autech respektive jezdit se sériovými auty, noční a maratónské etapy, omezit asistence a hlavně znovu pouště a terén. Ne to co se děje nyní.... Z Tater zbyla jen nosná roura, motor někde uprostřed a ještě cizí, volant jak v motokáře, dělají z toho buggyny....

+2/0
31.1.2016 23:15
Foto

M41i53c75h36a85l 26N60a13j61m84a85n 7459473306630

To máte pravdu, ale kde ten Dakar v poušti jezdit? Možnosti jsou velice omezené. Severní afrika je nereálná pro uspořádání takového závodu. A jak to funguje v jižní americe to vidíte sám. Noční etapy je utopie - vzhledem k bezpečnosti by to dnes nešlo. A dnešní kamiony nemají motor uprostřed, ale nad přední nápravou nebo těsně za ní.

0/0
1.2.2016 6:54

P55e37t91r 77Č73e53r67m61á50k 9968305359210

Krása, hezká vzpomínka na časy kdy jméno Loprais něco znamenalo a spojení s Tatrou bylo synonymem. R^

0/0
30.1.2016 21:11

M93a38r56e71k 74J19a26n 2843662574472

Držím palce Pánové. Užijte si znova ten váš životní příběh, samozřejmě ne naposledy, projet se s Tatrou a Liazkou na pláži v Dakaru.V

+4/0
30.1.2016 19:52

O28n98d54ř76e10j 67S10e13m76e92c39k90ý 8861886958455

Jóó, starý Dakar. Krása.:-) Šťastnou cestu!R^

+12/0
30.1.2016 15:14

R72o90m35a38n 64K90r49a19t33o37c23h69v38í13l 6776887786544

Nevíte proč nevytáhli ty úplně první Tatry?

(asi už neexistujou)

0/0
30.1.2016 14:02

O59n73d98ř90e61j 81S96e26m57e28c63k47ý 8681816788735

Vítěznou T815 z roku 1988 mají v Kopřivnici, ale to už je čtyřkolka. Starší 6x6 viz níže příspěvek p. Najmana.

0/0
30.1.2016 15:17

R52o92m41a28n 81K36r58a45t53o71c54h40v73í72l 6246497216424

No teda, takový projekt a já o něm nevěděl.

+2/0
30.1.2016 14:00

A39d31a46m 81K39o52p41e48č42n31ý 2543845687

Hlavně to není původní 6x6

0/0
30.1.2016 13:08
Foto

M41i90c64h59a83l 57N60a71j32m25a62n 7469883376650

Původní tatra 6x6 z roku 1986 jiz davno neexistuje. Ale tatra 6x6 z roku 1987 je u Lopraisu pořád v provozu (samozřejmě ne v puvodnim stavu).

+3/0
30.1.2016 13:31

R51o84m13a23n 35K36r52a56t37o70c62h87v85í43l 6936377896674

pod názvem Babča.

0/0
30.1.2016 14:00

D13a22n49i19e22l 40B91a60ž69a16n16t 4829440505240

Není už na takové dobrodružství trochu starej? Nebo má sebou kompletni zdravotní tým?

+1/−14
30.1.2016 12:26

F74i95l57i28p 40V58ý42m88o43l36a 1884300688

Kalina jel Dakar i letos.

+4/0
30.1.2016 13:14
Foto

M73i38c38h86a71l 78N84a25j26m42a71n 7719313746650

Děkuji za článek.

Ale je v něm několik nepřesností. Tento kamion se zúčastnil Dakaru pětkrát,

Prvně v roce 1991, kdy vjížděl do poslední etapy na prvním místě, ale pro poruchu na motoru (propálený píst) nabral ztrátu a skončil nakonec na čtvrtém místě.

Následně v roce 1992 (jak je zmíněno v článku) a skončil na třetím místě.

Pak v roce 1994, kdy už tento kamion neřídil Loprais ,ale Z. Kahánek a hned na kraji soutěže se tento kamion převrátil a spadl do menší rokle. Postavení na kola bylo zdlouhavé a kamion nestihl trajekt do Afriky a v soutěži skončil.

Následovala účast v roce 1995 v soukromém týmu Poldi, kdy soutěž nedokonči po sérii poruch.

Poslední účast byla v roce 1996 opět v týmu Poldi, kdy opět kamion soutěž nedokončil, navíc pak zapadl v brodu řeky a jeho záchrana trvala 14 dní.

Navíc se roku 1992 zúčastnil soutěže Paříž - Moskva - Peking, kdy skončil na druhém místě.

Obecně byl tento kamion celkem nepovedený - díky malé délce byl špatně ovladatelný ve vyšších rychlostech, velký a výkonný motor byl moc těžký a přetěžoval přední nápravu a systém pérování/tlumení nebyl také ideální.

+21/−1
30.1.2016 11:20

J45o50s53e35f 22B73i21e47l46i18k 6582186708337

znalec R^

+7/0
30.1.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.