Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpět do Afriky. Karel Loprais odstartoval se svou tatrovkou do Dakaru

Slavná tatrovka opět míří do Afriky a za volantem samozřejmě musí být Karel Loprais. Na připomínku prvního startu kopřivnického speciálu se vydává šestinásobný vítěz slavné dálkové rally k senegalskému Růžovému jezeru. Přímý přenos ze startu expedice jste mohli sledovat na iDNES.cz od 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M31i10c93h91a78l 77N58a60j71m40a53n 7369213386750

Údajně byl K. Loprais pouze přítomen odjezdu, ale cesty se neúčastní.....:-/

0/0
1.2.2016 18:02

J87i15n33d71ř95i30c65h 57L79u30k16e89š 3349144663860

Škoda, že jsem to propásnul, ale zajedu se podívat k panu Horkovi do muzea... Možná stárnu, ale dřív byl Dakar lepší. Svářečky na korbách, šlapadla, tahání z bažin a písků. Zavedl bych minimum úprav na autech respektive jezdit se sériovými auty, noční a maratónské etapy, omezit asistence a hlavně znovu pouště a terén. Ne to co se děje nyní.... Z Tater zbyla jen nosná roura, motor někde uprostřed a ještě cizí, volant jak v motokáře, dělají z toho buggyny....

+2/0
31.1.2016 23:15
Foto

M59i98c62h61a52l 43N63a32j12m24a31n 7629623646160

To máte pravdu, ale kde ten Dakar v poušti jezdit? Možnosti jsou velice omezené. Severní afrika je nereálná pro uspořádání takového závodu. A jak to funguje v jižní americe to vidíte sám. Noční etapy je utopie - vzhledem k bezpečnosti by to dnes nešlo. A dnešní kamiony nemají motor uprostřed, ale nad přední nápravou nebo těsně za ní.

0/0
1.2.2016 6:54

P95e19t66r 67Č27e51r10m89á80k 9648525239700

Krása, hezká vzpomínka na časy kdy jméno Loprais něco znamenalo a spojení s Tatrou bylo synonymem. R^

0/0
30.1.2016 21:11

M72a87r33e55k 15J52a92n 2373582764332

Držím palce Pánové. Užijte si znova ten váš životní příběh, samozřejmě ne naposledy, projet se s Tatrou a Liazkou na pláži v Dakaru.V

+4/0
30.1.2016 19:52

O51n11d69ř80e98j 13S93e24m24e19c79k67ý 8461486448585

Jóó, starý Dakar. Krása.:-) Šťastnou cestu!R^

+12/0
30.1.2016 15:14

R18o80m95a98n 30K91r58a23t89o74c57h19v71í77l 6466417436234

Nevíte proč nevytáhli ty úplně první Tatry?

(asi už neexistujou)

0/0
30.1.2016 14:02

O75n50d40ř18e80j 61S57e98m56e62c17k65ý 8191656178435

Vítěznou T815 z roku 1988 mají v Kopřivnici, ale to už je čtyřkolka. Starší 6x6 viz níže příspěvek p. Najmana.

0/0
30.1.2016 15:17

R28o76m79a33n 33K58r51a55t90o34c54h83v52í45l 6716477346324

No teda, takový projekt a já o něm nevěděl.

+2/0
30.1.2016 14:00

A71d92a28m 10K10o43p51e30č45n95ý 2163345657

Hlavně to není původní 6x6

0/0
30.1.2016 13:08
Foto

M90i12c37h58a69l 61N19a89j26m98a83n 7279563166730

Původní tatra 6x6 z roku 1986 jiz davno neexistuje. Ale tatra 6x6 z roku 1987 je u Lopraisu pořád v provozu (samozřejmě ne v puvodnim stavu).

+3/0
30.1.2016 13:31

R55o21m89a68n 41K86r92a23t25o28c76h45v81í12l 6236557496654

pod názvem Babča.

0/0
30.1.2016 14:00

D68a63n81i25e85l 12B85a24ž41a55n93t 4439820525370

Není už na takové dobrodružství trochu starej? Nebo má sebou kompletni zdravotní tým?

+1/−14
30.1.2016 12:26

F77i74l34i15p 46V92ý77m96o87l22a 1404910258

Kalina jel Dakar i letos.

+4/0
30.1.2016 13:14
Foto

M37i86c12h53a44l 60N87a52j90m40a34n 7879813266540

Děkuji za článek.

Ale je v něm několik nepřesností. Tento kamion se zúčastnil Dakaru pětkrát,

Prvně v roce 1991, kdy vjížděl do poslední etapy na prvním místě, ale pro poruchu na motoru (propálený píst) nabral ztrátu a skončil nakonec na čtvrtém místě.

Následně v roce 1992 (jak je zmíněno v článku) a skončil na třetím místě.

Pak v roce 1994, kdy už tento kamion neřídil Loprais ,ale Z. Kahánek a hned na kraji soutěže se tento kamion převrátil a spadl do menší rokle. Postavení na kola bylo zdlouhavé a kamion nestihl trajekt do Afriky a v soutěži skončil.

Následovala účast v roce 1995 v soukromém týmu Poldi, kdy soutěž nedokonči po sérii poruch.

Poslední účast byla v roce 1996 opět v týmu Poldi, kdy opět kamion soutěž nedokončil, navíc pak zapadl v brodu řeky a jeho záchrana trvala 14 dní.

Navíc se roku 1992 zúčastnil soutěže Paříž - Moskva - Peking, kdy skončil na druhém místě.

Obecně byl tento kamion celkem nepovedený - díky malé délce byl špatně ovladatelný ve vyšších rychlostech, velký a výkonný motor byl moc těžký a přetěžoval přední nápravu a systém pérování/tlumení nebyl také ideální.

+21/−1
30.1.2016 11:20

J47o29s80e45f 33B18i13e37l88i50k 6122726898667

znalec R^

+7/0
30.1.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.