Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zpět do Afriky. Karel Loprais odstartoval se svou tatrovkou do Dakaru

Slavná tatrovka opět míří do Afriky a za volantem samozřejmě musí být Karel Loprais. Na připomínku prvního startu kopřivnického speciálu se vydává šestinásobný vítěz slavné dálkové rally k senegalskému Růžovému jezeru. Přímý přenos ze startu expedice jste mohli sledovat na iDNES.cz od 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44i87c40h39a72l 70N17a38j34m56a52n 7869813716160

Údajně byl K. Loprais pouze přítomen odjezdu, ale cesty se neúčastní.....:-/

0/0
1.2.2016 18:02

J20i72n33d25ř31i70c92h 41L61u66k40e94š 3679394973830

Škoda, že jsem to propásnul, ale zajedu se podívat k panu Horkovi do muzea... Možná stárnu, ale dřív byl Dakar lepší. Svářečky na korbách, šlapadla, tahání z bažin a písků. Zavedl bych minimum úprav na autech respektive jezdit se sériovými auty, noční a maratónské etapy, omezit asistence a hlavně znovu pouště a terén. Ne to co se děje nyní.... Z Tater zbyla jen nosná roura, motor někde uprostřed a ještě cizí, volant jak v motokáře, dělají z toho buggyny....

+2/0
31.1.2016 23:15
Foto

M62i42c94h31a82l 69N78a46j23m41a68n 7889923276460

To máte pravdu, ale kde ten Dakar v poušti jezdit? Možnosti jsou velice omezené. Severní afrika je nereálná pro uspořádání takového závodu. A jak to funguje v jižní americe to vidíte sám. Noční etapy je utopie - vzhledem k bezpečnosti by to dnes nešlo. A dnešní kamiony nemají motor uprostřed, ale nad přední nápravou nebo těsně za ní.

0/0
1.2.2016 6:54


P32e68t29r 74Č32e80r29m21á26k 9508555789720

Krása, hezká vzpomínka na časy kdy jméno Loprais něco znamenalo a spojení s Tatrou bylo synonymem. R^

0/0
30.1.2016 21:11

M41a75r49e97k 35J71a88n 2533862494332

Držím palce Pánové. Užijte si znova ten váš životní příběh, samozřejmě ne naposledy, projet se s Tatrou a Liazkou na pláži v Dakaru.V

+4/0
30.1.2016 19:52

O49n92d86ř12e88j 11S14e47m43e29c18k36ý 8481646748125

Jóó, starý Dakar. Krása.:-) Šťastnou cestu!R^

+12/0
30.1.2016 15:14

R43o30m77a79n 36K90r15a15t47o91c69h62v30í38l 6916447286944

Nevíte proč nevytáhli ty úplně první Tatry?

(asi už neexistujou)

0/0
30.1.2016 14:02

O34n38d93ř27e32j 25S46e17m45e53c32k48ý 8101436598695

Vítěznou T815 z roku 1988 mají v Kopřivnici, ale to už je čtyřkolka. Starší 6x6 viz níže příspěvek p. Najmana.

0/0
30.1.2016 15:17

R54o33m19a69n 96K58r87a81t63o95c41h50v27í15l 6376727176524

No teda, takový projekt a já o něm nevěděl.

+2/0
30.1.2016 14:00

A39d45a18m 25K97o62p42e29č54n61ý 2813975907

Hlavně to není původní 6x6

0/0
30.1.2016 13:08
Foto

M36i12c60h82a68l 35N57a97j75m50a22n 7629353836950

Původní tatra 6x6 z roku 1986 jiz davno neexistuje. Ale tatra 6x6 z roku 1987 je u Lopraisu pořád v provozu (samozřejmě ne v puvodnim stavu).

+3/0
30.1.2016 13:31

R89o39m25a59n 40K57r13a23t60o38c34h56v36í77l 6136357106644

pod názvem Babča.

0/0
30.1.2016 14:00

D14a15n47i65e31l 68B47a59ž53a63n94t 3955612720773

Není už na takové dobrodružství trochu starej? Nebo má sebou kompletni zdravotní tým?

+1/−14
30.1.2016 12:26

F46i38l25i46p 32V66ý43m32o87l10a 1534440788

Kalina jel Dakar i letos.

+4/0
30.1.2016 13:14
Foto

M31i30c71h25a21l 97N30a78j58m33a17n 7569213806130

Děkuji za článek.

Ale je v něm několik nepřesností. Tento kamion se zúčastnil Dakaru pětkrát,

Prvně v roce 1991, kdy vjížděl do poslední etapy na prvním místě, ale pro poruchu na motoru (propálený píst) nabral ztrátu a skončil nakonec na čtvrtém místě.

Následně v roce 1992 (jak je zmíněno v článku) a skončil na třetím místě.

Pak v roce 1994, kdy už tento kamion neřídil Loprais ,ale Z. Kahánek a hned na kraji soutěže se tento kamion převrátil a spadl do menší rokle. Postavení na kola bylo zdlouhavé a kamion nestihl trajekt do Afriky a v soutěži skončil.

Následovala účast v roce 1995 v soukromém týmu Poldi, kdy soutěž nedokonči po sérii poruch.

Poslední účast byla v roce 1996 opět v týmu Poldi, kdy opět kamion soutěž nedokončil, navíc pak zapadl v brodu řeky a jeho záchrana trvala 14 dní.

Navíc se roku 1992 zúčastnil soutěže Paříž - Moskva - Peking, kdy skončil na druhém místě.

Obecně byl tento kamion celkem nepovedený - díky malé délce byl špatně ovladatelný ve vyšších rychlostech, velký a výkonný motor byl moc těžký a přetěžoval přední nápravu a systém pérování/tlumení nebyl také ideální.

+21/−1
30.1.2016 11:20

J48o28s63e76f 61B77i89e48l87i88k 6762966708817

znalec R^

+7/0
30.1.2016 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.