Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpět do Afriky. Karel Loprais odstartoval se svou tatrovkou do Dakaru

Slavná tatrovka opět míří do Afriky a za volantem samozřejmě musí být Karel Loprais. Na připomínku prvního startu kopřivnického speciálu se vydává šestinásobný vítěz slavné dálkové rally k senegalskému Růžovému jezeru. Přímý přenos ze startu expedice jste mohli sledovat na iDNES.cz od 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M64i72c97h75a35l 90N25a47j70m45a82n 7309453216680

Údajně byl K. Loprais pouze přítomen odjezdu, ale cesty se neúčastní.....:-/

0/0
1.2.2016 18:02

J40i58n38d44ř60i93c39h 23L21u60k63e18š 3539204893230

Škoda, že jsem to propásnul, ale zajedu se podívat k panu Horkovi do muzea... Možná stárnu, ale dřív byl Dakar lepší. Svářečky na korbách, šlapadla, tahání z bažin a písků. Zavedl bych minimum úprav na autech respektive jezdit se sériovými auty, noční a maratónské etapy, omezit asistence a hlavně znovu pouště a terén. Ne to co se děje nyní.... Z Tater zbyla jen nosná roura, motor někde uprostřed a ještě cizí, volant jak v motokáře, dělají z toho buggyny....

+2/0
31.1.2016 23:15
Foto

M89i57c94h64a50l 93N40a17j46m66a24n 7599523686890

To máte pravdu, ale kde ten Dakar v poušti jezdit? Možnosti jsou velice omezené. Severní afrika je nereálná pro uspořádání takového závodu. A jak to funguje v jižní americe to vidíte sám. Noční etapy je utopie - vzhledem k bezpečnosti by to dnes nešlo. A dnešní kamiony nemají motor uprostřed, ale nad přední nápravou nebo těsně za ní.

0/0
1.2.2016 6:54

P93e48t64r 30Č49e18r24m79á18k 9508605469220

Krása, hezká vzpomínka na časy kdy jméno Loprais něco znamenalo a spojení s Tatrou bylo synonymem. R^

0/0
30.1.2016 21:11

M26a47r14e56k 57J55a35n 2343792694732

Držím palce Pánové. Užijte si znova ten váš životní příběh, samozřejmě ne naposledy, projet se s Tatrou a Liazkou na pláži v Dakaru.V

+4/0
30.1.2016 19:52

O98n50d90ř77e46j 43S86e54m31e66c24k53ý 8321706818975

Jóó, starý Dakar. Krása.:-) Šťastnou cestu!R^

+12/0
30.1.2016 15:14

R19o48m53a14n 14K81r24a68t42o19c65h14v26í43l 6206347746644

Nevíte proč nevytáhli ty úplně první Tatry?

(asi už neexistujou)

0/0
30.1.2016 14:02

O79n57d40ř77e45j 31S95e39m79e96c71k24ý 8421746598455

Vítěznou T815 z roku 1988 mají v Kopřivnici, ale to už je čtyřkolka. Starší 6x6 viz níže příspěvek p. Najmana.

0/0
30.1.2016 15:17

R86o80m75a64n 91K84r80a58t67o79c39h69v20í20l 6416497886524

No teda, takový projekt a já o něm nevěděl.

+2/0
30.1.2016 14:00

A23d51a29m 72K26o56p73e33č84n51ý 2533985447

Hlavně to není původní 6x6

0/0
30.1.2016 13:08
Foto

M16i67c39h62a44l 68N82a78j97m97a71n 7969163606850

Původní tatra 6x6 z roku 1986 jiz davno neexistuje. Ale tatra 6x6 z roku 1987 je u Lopraisu pořád v provozu (samozřejmě ne v puvodnim stavu).

+3/0
30.1.2016 13:31

R28o47m56a82n 71K29r33a39t71o69c33h11v40í16l 6436367596324

pod názvem Babča.

0/0
30.1.2016 14:00

D73a70n40i57e75l 72B66a19ž54a24n78t 4319660645700

Není už na takové dobrodružství trochu starej? Nebo má sebou kompletni zdravotní tým?

+1/−14
30.1.2016 12:26

F54i85l37i67p 81V78ý21m75o94l68a 1384420378

Kalina jel Dakar i letos.

+4/0
30.1.2016 13:14
Foto

M75i45c70h48a48l 33N44a30j37m52a74n 7889733276150

Děkuji za článek.

Ale je v něm několik nepřesností. Tento kamion se zúčastnil Dakaru pětkrát,

Prvně v roce 1991, kdy vjížděl do poslední etapy na prvním místě, ale pro poruchu na motoru (propálený píst) nabral ztrátu a skončil nakonec na čtvrtém místě.

Následně v roce 1992 (jak je zmíněno v článku) a skončil na třetím místě.

Pak v roce 1994, kdy už tento kamion neřídil Loprais ,ale Z. Kahánek a hned na kraji soutěže se tento kamion převrátil a spadl do menší rokle. Postavení na kola bylo zdlouhavé a kamion nestihl trajekt do Afriky a v soutěži skončil.

Následovala účast v roce 1995 v soukromém týmu Poldi, kdy soutěž nedokonči po sérii poruch.

Poslední účast byla v roce 1996 opět v týmu Poldi, kdy opět kamion soutěž nedokončil, navíc pak zapadl v brodu řeky a jeho záchrana trvala 14 dní.

Navíc se roku 1992 zúčastnil soutěže Paříž - Moskva - Peking, kdy skončil na druhém místě.

Obecně byl tento kamion celkem nepovedený - díky malé délce byl špatně ovladatelný ve vyšších rychlostech, velký a výkonný motor byl moc těžký a přetěžoval přední nápravu a systém pérování/tlumení nebyl také ideální.

+21/−1
30.1.2016 11:20

J53o17s15e14f 62B56i54e77l74i54k 6792216978747

znalec R^

+7/0
30.1.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.