Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bosch zahájil vyšetřování kvůli dieselgate VW. Nafťákům stále věří

Německý dodavatel a vývojář automobilových součástek Robert Bosch zahájil interní vyšetřování, jehož úkolem je zjistit, zda je některý z jeho zaměstnanců zapleten do skandálu kolem falšování testů emisí automobilkou Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B69l39a27ž32e35j 17M22o79t89y86č15k51a 8647477415540

tak hlavní je cena 22.90 jako v roce 2004 a možnost svižné jízdy bez nárustu spotřebyR^

0/0
1.2.2016 20:17

C74y62r15i88l 43P85a16v39e52l84k41a 4146902938655

V rámci nového systému STK leckdy neprochází ani 4 roky starý passat 2.0 TDI. Viděl jsem to na vlastní oči před týdnem. Tak ano, věřte dieselům. Jsou nespolehlivé (na tom má podíl také Bosch), drahé a smrdí.

+1/0
1.2.2016 19:30

P57a35v97e97l 17S47o64b69o39t49k31a 5120524

Diesel je supr auto zvlášť do města.

Pokud chcete naštvat sousedy ;-D

(filtr pevných částic se musí pravidelně vypalovat, a pokud nejezdíte alespoň občas dostatečně dlouhé úseky,... ale samozřejmě, to zadýmování pak také něco stojí na spotřebě, že. O autech s překlemovanou sondou a odstraněným filtrem nemluvě....)

+3/0
1.2.2016 18:20


L86a94d23i15s90l36a73v 65K71a32l49o82u32s 7865796491740

Kdyby u BOSCH komponent byly trochu delší časy životnosti a spolehlivosti, tak by se tomu možná dalo věřit. Avšak ať to byl francouzský, japonský,....vůz vždy přestal fungovat díl BOSCH. Nějak se jim prostě nedaří elektronika a někdy i mechanika.:-(

+1/0
1.2.2016 9:50

K17r87y95š31t57o25f 65J49u34r16e20č92k75a 6480210837639

Nafťáky rád nemám, ale nechápu ten skandál. Osobní auta jsou na tomto světě úplný prd v porovnání s letadly a obřími tankery. 1 obří tanker vyprodukuje tolik emisí, jako 50 milionů aut. 15 tankerů vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě. Nemělo by se spíš něco dělat s tímto? (čerpáno z článku idnes: "Patnáct největších lodí znečistí...")

+5/−1
1.2.2016 8:53

V56í70t 36O23ž63a29n98a 1848128585244

Ten článek je tak starý, že už je dnes pravděpodobně nepravdivý.

0/−1
1.2.2016 9:04

J83i59ř84í 29E63r41b42e16n 1303394786567

Mně se to taky nezdá - vysoké emise znamenají nedokonalé spalování a lodní motory přitom pracují po většinu času ve svých ideálních stálých otáčkách, to není jako neustále zrychlující a zpomalující auto. Takže by se už hodně vyplatilo mít ten lodní motor odladěný na ty stálé otáčky.

0/0
1.2.2016 9:13

W65a65l30t63e72r 94D82i37v98i68š 6447322782482

U lodních motorů je to otázka paliva - tyto velkoobjemové a nízkootáčkové lodní motory spalují de facto odpad z rafinérií, ten nejhorší sajrajt, který zbude. Většinu znečištění dělají tedy příměsi v tom mazutu, co se do motoru leje.

Nicméně reálně to velký problém není. Emise jsou sice obrovské, ale jednak se velmi rychle vážou na vodu, kde pak buď kleasjí ke dnu, nebo jsou postupně degradovány, jednak to je znečištění mimo obyvatelné plochy. Kdyby byl tanker uprostřed Prahy, byl by to problém (i když vlastně to je taky úhel pohledu, ne? ;)), když to je na volném oceánu tisíce kilometrů daleko, odkud nemá šanci znečištění příliš mnoho ovlivnit, není důvod to zatím moc řešit.

+2/−1
1.2.2016 9:49

J93a34n 75M31a71t22o17u34š49e55k 6356737220174

až budou tyto tankery proplouvat pod Karlovým mostem budou jejich emise limitovány stejně, jako jsou limitovány emise vozidel, které se pohybují po městě. Jedná se o lokální emise nikoliv o emise celkové, to byste mohl chtít třeba zakázat sopky.

+2/−1
1.2.2016 11:09

V77l77a42d23i77s24l69a56v 42B65u36r89y28š30e24k 3253256612504

já nafťáky rád mám a skandál chápu, jednak je to podvod a pak tankery nejezdí po velkých městech, takže na rozdíl od vznětových motorů nemají na ovzduší v hustě obydlených oblastech téměř žádný vliv

0/0
1.2.2016 12:32

J24i47ř17í 39E97r67b65e48n 1403264746387

"Bosch zahájil vyšetřování..."

Hm, jenže ryba vždycky smrdí od hlavy! A pokud to "vyšetřování" povede ten, kdo sám má máslo na hlavě, tak to moc dobře nedopadne. Tyhle speciální zakázky a závazky se nikdy nedějí bez vědomí/schválení/příkazu nejvyššího managementu. Jsem si naprosto jistý, že cinknutý software neudělal potajmu nějaký uhrovatý hacker v kamrlíku, ale že šlo o práci celého týmu, už vzhledem k tomu, že tyto věci se musejí dlouhodobě testovat a verifikovat.

+1/−1
1.2.2016 8:21

J97a82r75o59m31í35r 31K54r64á77l 4460919204949

Ani Bosch neočurá fyzikální zákony. Tepelná energie v motoru vzniká oxidací uhlíku na CO2. Takže je tu přímá úměra mezi CO2 a výkonem. A zvyšovat účinnost motoru už moc nelze bez nárůstu ceny na několikanásobek.

+1/0
1.2.2016 7:34

V81í92t 86O20ž34a40n72a 1328968695694

cituji: Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů DUSÍKU.

0/0
1.2.2016 9:09

J47a43r55o21m74í39r 40K67r37á37l 4160529704929

Tak to si musí vybrat. Nižší obsah oxidů dusíku znamená vyšší CO2.

+1/0
1.2.2016 9:39

O88n92d17ř85e46j 10M25a29r13e84k 9722610307909

Copak je takový problém ty auta otestovat? Nebo se do toho nikomu nechce?

0/0
1.2.2016 7:18

J74i50ř26í 26E45r46b65e46n 1603684546287

Otestovat miliony ut najednou? Nebo co tím jako chtěl básník říci?

Mnohem jednodušší a levnější je z databází vytáhnout, kam se která součástka zamontovala a který software nahrál. Díky zpětné sledovatelnosti podle požadavků ISO/TS 16949 je takové zjištění otázkou pár kliknutí myší...

+1/0
1.2.2016 8:16

V80á19c95l27a72v 95J96e93b91a45v46ý 8200319443136

A kdy odstraní ty mrňavé rakovinotvorné částečky, které z dieselu pořád létají a lidské plíce se jich neumí zbavit?

Aneb co nevidíme, toho se tolik nebojíme, i když nás to zabíjí :-/

+3/−1
1.2.2016 0:08

D93e75n39i67s 10H20u15m53l 4132445175486

od toho je tam uz spoustu let DPF

+5/0
1.2.2016 0:10

F81r93a58n26t77i15š91e34k 72L33u95p98í46n54e44k 8211786296672

Kvuli takovym hovadinam jako dpf jsou ty mrnave castecky ve vzduchu. Vetsi saze se daji vykaslat, ty male ne.

Diesel nepatri masove do osobaku. Komercni vozidla maximalne.

+1/−2
1.2.2016 0:16

P34e40t65r 28M98a95r17e78č16e87k 1703711819818

Pán je expert ? :-) Potom by mohl vědět že mikročástice. Ještě nebezpečnější než ty z dieselů. Vypouštějí i přímovstřikové benzíňáky. A ty žádný filtr na jejich záchyt nemají.

+6/0
1.2.2016 0:21

F67r56a77n96t34i74š74e47k 81L57u13p97í62n13e17k 8231306946472

To samozřejmě vim, moje auto ma nepřímý vstrik. Co poustite do vzduchu Vy?

0/0
1.2.2016 1:45

T70o56m62á92š 97H78r19u84b55ý 6652445345377

Řádově větší částice se hlavně nedostanou do takových hloubek organismu, kam se dostanou ty, které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF a kvůli kterým může leckdo umřít na leukemii.Paradoxně je tak méně škodlivá stará dieselová lokomotiva.

+4/0
1.2.2016 0:27

J64o72s76e63f 10Š31e43m61e25l86í58k 7179241110437

Dík za tip. Zítra si jdu jednu koupit. Dámy a pánové, kdo z vás to má?

0/0
1.2.2016 0:31

T13o70m91á66š 75H34r20u34b14ý 6632795285257

Sršíte ironií a a přitom to nechápete. Čtěte znovu a pozorně: "....které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF...."

Moderní vstřikovací jednotky pracují s množstvím paliva, které je o řády menší, než má ta stará lokomotiva či Avia. Tomu odpovídá i velikost částic a jejich snazší průnik do hloubi organismu, při výše citovaném problému.

+5/0
1.2.2016 0:41

P13a66v92e19l 42L64o89h83b70e30r33g62e78r 5626601960535

DPF likviduje saze jejich spálením a zůstává popel.Dotyčný popel je zachytáván na konci DPF . Proto se musí časem DPF vyměnit nebo vyčistit ve specializované firmě.

0/0
1.2.2016 7:00

B60l41a84ž83e60j 51M72o30t61y56č83k82a 8947747655810

třeba by to vyřešilo zrušení přednosti na přechodech;-)

0/0
1.2.2016 20:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.