Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bosch zahájil vyšetřování kvůli dieselgate VW. Nafťákům stále věří

Německý dodavatel a vývojář automobilových součástek Robert Bosch zahájil interní vyšetřování, jehož úkolem je zjistit, zda je některý z jeho zaměstnanců zapleten do skandálu kolem falšování testů emisí automobilkou Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B32l19a11ž73e31j 23M93o92t63y28č12k53a 8337937945210

tak hlavní je cena 22.90 jako v roce 2004 a možnost svižné jízdy bez nárustu spotřebyR^

0/0
1.2.2016 20:17

C71y83r36i84l 78P73a31v81e29l67k41a 4766742668135

V rámci nového systému STK leckdy neprochází ani 4 roky starý passat 2.0 TDI. Viděl jsem to na vlastní oči před týdnem. Tak ano, věřte dieselům. Jsou nespolehlivé (na tom má podíl také Bosch), drahé a smrdí.

+1/0
1.2.2016 19:30

P43a29v66e30l 30S80o73b27o35t47k83a 5590184

Diesel je supr auto zvlášť do města.

Pokud chcete naštvat sousedy ;-D

(filtr pevných částic se musí pravidelně vypalovat, a pokud nejezdíte alespoň občas dostatečně dlouhé úseky,... ale samozřejmě, to zadýmování pak také něco stojí na spotřebě, že. O autech s překlemovanou sondou a odstraněným filtrem nemluvě....)

+3/0
1.2.2016 18:20

L69a16d18i42s38l34a17v 29K98a92l10o37u96s 7395886931370

Kdyby u BOSCH komponent byly trochu delší časy životnosti a spolehlivosti, tak by se tomu možná dalo věřit. Avšak ať to byl francouzský, japonský,....vůz vždy přestal fungovat díl BOSCH. Nějak se jim prostě nedaří elektronika a někdy i mechanika.:-(

+1/0
1.2.2016 9:50

K24r28y41š46t82o84f 90J27u30r54e67č49k17a 6270570537499

Nafťáky rád nemám, ale nechápu ten skandál. Osobní auta jsou na tomto světě úplný prd v porovnání s letadly a obřími tankery. 1 obří tanker vyprodukuje tolik emisí, jako 50 milionů aut. 15 tankerů vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě. Nemělo by se spíš něco dělat s tímto? (čerpáno z článku idnes: "Patnáct největších lodí znečistí...")

+5/−1
1.2.2016 8:53

V17í12t 41O93ž91a24n58a 1438378205334

Ten článek je tak starý, že už je dnes pravděpodobně nepravdivý.

0/−1
1.2.2016 9:04

J90i95ř73í 54E27r42b46e56n 1623774796217

Mně se to taky nezdá - vysoké emise znamenají nedokonalé spalování a lodní motory přitom pracují po většinu času ve svých ideálních stálých otáčkách, to není jako neustále zrychlující a zpomalující auto. Takže by se už hodně vyplatilo mít ten lodní motor odladěný na ty stálé otáčky.

0/0
1.2.2016 9:13

W79a27l20t92e70r 46D23i11v82i17š 6517702492862

U lodních motorů je to otázka paliva - tyto velkoobjemové a nízkootáčkové lodní motory spalují de facto odpad z rafinérií, ten nejhorší sajrajt, který zbude. Většinu znečištění dělají tedy příměsi v tom mazutu, co se do motoru leje.

Nicméně reálně to velký problém není. Emise jsou sice obrovské, ale jednak se velmi rychle vážou na vodu, kde pak buď kleasjí ke dnu, nebo jsou postupně degradovány, jednak to je znečištění mimo obyvatelné plochy. Kdyby byl tanker uprostřed Prahy, byl by to problém (i když vlastně to je taky úhel pohledu, ne? ;)), když to je na volném oceánu tisíce kilometrů daleko, odkud nemá šanci znečištění příliš mnoho ovlivnit, není důvod to zatím moc řešit.

+2/−1
1.2.2016 9:49

J20a66n 74M90a38t79o53u96š34e15k 6956347210954

až budou tyto tankery proplouvat pod Karlovým mostem budou jejich emise limitovány stejně, jako jsou limitovány emise vozidel, které se pohybují po městě. Jedná se o lokální emise nikoliv o emise celkové, to byste mohl chtít třeba zakázat sopky.

+2/−1
1.2.2016 11:09

V93l66a56d75i62s83l98a56v 44B61u79r63y26š39e16k 3803126132174

já nafťáky rád mám a skandál chápu, jednak je to podvod a pak tankery nejezdí po velkých městech, takže na rozdíl od vznětových motorů nemají na ovzduší v hustě obydlených oblastech téměř žádný vliv

0/0
1.2.2016 12:32

J14i40ř63í 49E20r16b39e33n 1693604446117

"Bosch zahájil vyšetřování..."

Hm, jenže ryba vždycky smrdí od hlavy! A pokud to "vyšetřování" povede ten, kdo sám má máslo na hlavě, tak to moc dobře nedopadne. Tyhle speciální zakázky a závazky se nikdy nedějí bez vědomí/schválení/příkazu nejvyššího managementu. Jsem si naprosto jistý, že cinknutý software neudělal potajmu nějaký uhrovatý hacker v kamrlíku, ale že šlo o práci celého týmu, už vzhledem k tomu, že tyto věci se musejí dlouhodobě testovat a verifikovat.

+1/−1
1.2.2016 8:21

J41a65r68o14m57í11r 55K46r38á90l 4250109274259

Ani Bosch neočurá fyzikální zákony. Tepelná energie v motoru vzniká oxidací uhlíku na CO2. Takže je tu přímá úměra mezi CO2 a výkonem. A zvyšovat účinnost motoru už moc nelze bez nárůstu ceny na několikanásobek.

+1/0
1.2.2016 7:34

V74í95t 53O50ž89a52n25a 1698938655874

cituji: Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů DUSÍKU.

0/0
1.2.2016 9:09

J84a53r72o54m78í68r 91K93r51á72l 4330929694549

Tak to si musí vybrat. Nižší obsah oxidů dusíku znamená vyšší CO2.

+1/0
1.2.2016 9:39

O45n11d70ř51e44j 35M16a47r63e69k 9112420537609

Copak je takový problém ty auta otestovat? Nebo se do toho nikomu nechce?

0/0
1.2.2016 7:18

J26i85ř65í 69E25r63b66e58n 1393754446347

Otestovat miliony ut najednou? Nebo co tím jako chtěl básník říci?

Mnohem jednodušší a levnější je z databází vytáhnout, kam se která součástka zamontovala a který software nahrál. Díky zpětné sledovatelnosti podle požadavků ISO/TS 16949 je takové zjištění otázkou pár kliknutí myší...

+1/0
1.2.2016 8:16

V37á24c72l52a29v 26J84e57b94a10v52ý 8460119953426

A kdy odstraní ty mrňavé rakovinotvorné částečky, které z dieselu pořád létají a lidské plíce se jich neumí zbavit?

Aneb co nevidíme, toho se tolik nebojíme, i když nás to zabíjí :-/

+3/−1
1.2.2016 0:08

D48e52n11i13s 44H42u85m55l 4872135325596

od toho je tam uz spoustu let DPF

+5/0
1.2.2016 0:10

F25r92a28n25t14i80š29e71k 48L88u33p92í65n18e26k 8451536426452

Kvuli takovym hovadinam jako dpf jsou ty mrnave castecky ve vzduchu. Vetsi saze se daji vykaslat, ty male ne.

Diesel nepatri masove do osobaku. Komercni vozidla maximalne.

+1/−2
1.2.2016 0:16

P52e40t16r 71M57a86r39e43č37e93k 1743301509268

Pán je expert ? :-) Potom by mohl vědět že mikročástice. Ještě nebezpečnější než ty z dieselů. Vypouštějí i přímovstřikové benzíňáky. A ty žádný filtr na jejich záchyt nemají.

+6/0
1.2.2016 0:21

F81r51a70n48t22i48š23e50k 80L48u29p37í95n31e24k 8691466666632

To samozřejmě vim, moje auto ma nepřímý vstrik. Co poustite do vzduchu Vy?

0/0
1.2.2016 1:45

T65o51m98á56š 74H81r67u38b88ý 6652765405467

Řádově větší částice se hlavně nedostanou do takových hloubek organismu, kam se dostanou ty, které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF a kvůli kterým může leckdo umřít na leukemii.Paradoxně je tak méně škodlivá stará dieselová lokomotiva.

+4/0
1.2.2016 0:27

J62o32s79e31f 70Š32e91m29e69l87í44k 7329451470267

Dík za tip. Zítra si jdu jednu koupit. Dámy a pánové, kdo z vás to má?

0/0
1.2.2016 0:31

T91o56m55á55š 92H53r93u66b80ý 6342815585387

Sršíte ironií a a přitom to nechápete. Čtěte znovu a pozorně: "....které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF...."

Moderní vstřikovací jednotky pracují s množstvím paliva, které je o řády menší, než má ta stará lokomotiva či Avia. Tomu odpovídá i velikost částic a jejich snazší průnik do hloubi organismu, při výše citovaném problému.

+5/0
1.2.2016 0:41

P56a97v80e91l 53L54o38h92b35e14r68g36e26r 5566421710765

DPF likviduje saze jejich spálením a zůstává popel.Dotyčný popel je zachytáván na konci DPF . Proto se musí časem DPF vyměnit nebo vyčistit ve specializované firmě.

0/0
1.2.2016 7:00

B85l51a89ž47e67j 11M31o54t94y97č46k39a 8327757245390

třeba by to vyřešilo zrušení přednosti na přechodech;-)

0/0
1.2.2016 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.