Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bosch zahájil vyšetřování kvůli dieselgate VW. Nafťákům stále věří

Německý dodavatel a vývojář automobilových součástek Robert Bosch zahájil interní vyšetřování, jehož úkolem je zjistit, zda je některý z jeho zaměstnanců zapleten do skandálu kolem falšování testů emisí automobilkou Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B64l34a98ž30e44j 98M37o50t94y96č72k78a 8547657665830

tak hlavní je cena 22.90 jako v roce 2004 a možnost svižné jízdy bez nárustu spotřebyR^

0/0
1.2.2016 20:17

C13y33r69i33l 71P38a41v35e19l56k70a 4466512878265

V rámci nového systému STK leckdy neprochází ani 4 roky starý passat 2.0 TDI. Viděl jsem to na vlastní oči před týdnem. Tak ano, věřte dieselům. Jsou nespolehlivé (na tom má podíl také Bosch), drahé a smrdí.

+1/0
1.2.2016 19:30

P19a22v81e44l 92S55o47b32o68t72k40a 5190954

Diesel je supr auto zvlášť do města.

Pokud chcete naštvat sousedy ;-D

(filtr pevných částic se musí pravidelně vypalovat, a pokud nejezdíte alespoň občas dostatečně dlouhé úseky,... ale samozřejmě, to zadýmování pak také něco stojí na spotřebě, že. O autech s překlemovanou sondou a odstraněným filtrem nemluvě....)

+3/0
1.2.2016 18:20

L41a13d70i92s28l15a55v 28K63a96l48o92u94s 7675936341520

Kdyby u BOSCH komponent byly trochu delší časy životnosti a spolehlivosti, tak by se tomu možná dalo věřit. Avšak ať to byl francouzský, japonský,....vůz vždy přestal fungovat díl BOSCH. Nějak se jim prostě nedaří elektronika a někdy i mechanika.:-(

+1/0
1.2.2016 9:50

K65r13y53š19t55o69f 42J83u31r90e57č84k46a 6640970977329

Nafťáky rád nemám, ale nechápu ten skandál. Osobní auta jsou na tomto světě úplný prd v porovnání s letadly a obřími tankery. 1 obří tanker vyprodukuje tolik emisí, jako 50 milionů aut. 15 tankerů vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě. Nemělo by se spíš něco dělat s tímto? (čerpáno z článku idnes: "Patnáct největších lodí znečistí...")

+5/−1
1.2.2016 8:53

V38í77t 52O98ž53a33n82a 1698908575834

Ten článek je tak starý, že už je dnes pravděpodobně nepravdivý.

0/−1
1.2.2016 9:04

J94i98ř59í 79E37r43b30e73n 1153524316577

Mně se to taky nezdá - vysoké emise znamenají nedokonalé spalování a lodní motory přitom pracují po většinu času ve svých ideálních stálých otáčkách, to není jako neustále zrychlující a zpomalující auto. Takže by se už hodně vyplatilo mít ten lodní motor odladěný na ty stálé otáčky.

0/0
1.2.2016 9:13

W11a60l43t82e64r 69D78i60v83i94š 6967442652562

U lodních motorů je to otázka paliva - tyto velkoobjemové a nízkootáčkové lodní motory spalují de facto odpad z rafinérií, ten nejhorší sajrajt, který zbude. Většinu znečištění dělají tedy příměsi v tom mazutu, co se do motoru leje.

Nicméně reálně to velký problém není. Emise jsou sice obrovské, ale jednak se velmi rychle vážou na vodu, kde pak buď kleasjí ke dnu, nebo jsou postupně degradovány, jednak to je znečištění mimo obyvatelné plochy. Kdyby byl tanker uprostřed Prahy, byl by to problém (i když vlastně to je taky úhel pohledu, ne? ;)), když to je na volném oceánu tisíce kilometrů daleko, odkud nemá šanci znečištění příliš mnoho ovlivnit, není důvod to zatím moc řešit.

+2/−1
1.2.2016 9:49

J98a66n 58M30a36t84o77u83š10e35k 6906977150194

až budou tyto tankery proplouvat pod Karlovým mostem budou jejich emise limitovány stejně, jako jsou limitovány emise vozidel, které se pohybují po městě. Jedná se o lokální emise nikoliv o emise celkové, to byste mohl chtít třeba zakázat sopky.

+2/−1
1.2.2016 11:09

V30l76a33d26i84s55l94a97v 91B88u98r15y30š78e33k 3203146622454

já nafťáky rád mám a skandál chápu, jednak je to podvod a pak tankery nejezdí po velkých městech, takže na rozdíl od vznětových motorů nemají na ovzduší v hustě obydlených oblastech téměř žádný vliv

0/0
1.2.2016 12:32

J70i85ř31í 17E55r32b94e71n 1323754436567

"Bosch zahájil vyšetřování..."

Hm, jenže ryba vždycky smrdí od hlavy! A pokud to "vyšetřování" povede ten, kdo sám má máslo na hlavě, tak to moc dobře nedopadne. Tyhle speciální zakázky a závazky se nikdy nedějí bez vědomí/schválení/příkazu nejvyššího managementu. Jsem si naprosto jistý, že cinknutý software neudělal potajmu nějaký uhrovatý hacker v kamrlíku, ale že šlo o práci celého týmu, už vzhledem k tomu, že tyto věci se musejí dlouhodobě testovat a verifikovat.

+1/−1
1.2.2016 8:21

J72a71r72o50m63í27r 72K27r79á11l 4140679654409

Ani Bosch neočurá fyzikální zákony. Tepelná energie v motoru vzniká oxidací uhlíku na CO2. Takže je tu přímá úměra mezi CO2 a výkonem. A zvyšovat účinnost motoru už moc nelze bez nárůstu ceny na několikanásobek.

+1/0
1.2.2016 7:34

V36í79t 56O14ž75a25n85a 1448698475434

cituji: Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů DUSÍKU.

0/0
1.2.2016 9:09

J55a25r69o62m59í33r 74K26r54á52l 4410589154819

Tak to si musí vybrat. Nižší obsah oxidů dusíku znamená vyšší CO2.

+1/0
1.2.2016 9:39

O56n86d88ř27e89j 84M26a48r89e90k 9672910757719

Copak je takový problém ty auta otestovat? Nebo se do toho nikomu nechce?

0/0
1.2.2016 7:18

J66i41ř85í 36E13r13b29e70n 1573564276507

Otestovat miliony ut najednou? Nebo co tím jako chtěl básník říci?

Mnohem jednodušší a levnější je z databází vytáhnout, kam se která součástka zamontovala a který software nahrál. Díky zpětné sledovatelnosti podle požadavků ISO/TS 16949 je takové zjištění otázkou pár kliknutí myší...

+1/0
1.2.2016 8:16

V80á92c49l84a83v 47J96e98b93a67v98ý 8540519563586

A kdy odstraní ty mrňavé rakovinotvorné částečky, které z dieselu pořád létají a lidské plíce se jich neumí zbavit?

Aneb co nevidíme, toho se tolik nebojíme, i když nás to zabíjí :-/

+3/−1
1.2.2016 0:08

D38e75n79i70s 91H41u97m54l 4872205545326

od toho je tam uz spoustu let DPF

+5/0
1.2.2016 0:10

F12r78a37n25t41i70š72e44k 45L55u49p15í83n53e77k 8711726736862

Kvuli takovym hovadinam jako dpf jsou ty mrnave castecky ve vzduchu. Vetsi saze se daji vykaslat, ty male ne.

Diesel nepatri masove do osobaku. Komercni vozidla maximalne.

+1/−2
1.2.2016 0:16

P80e61t55r 70M41a81r75e55č58e49k 1933941969728

Pán je expert ? :-) Potom by mohl vědět že mikročástice. Ještě nebezpečnější než ty z dieselů. Vypouštějí i přímovstřikové benzíňáky. A ty žádný filtr na jejich záchyt nemají.

+6/0
1.2.2016 0:21

F92r74a95n25t40i83š23e79k 83L23u92p30í40n65e17k 8861306816252

To samozřejmě vim, moje auto ma nepřímý vstrik. Co poustite do vzduchu Vy?

0/0
1.2.2016 1:45

T46o67m50á50š 32H65r82u59b94ý 6262855955607

Řádově větší částice se hlavně nedostanou do takových hloubek organismu, kam se dostanou ty, které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF a kvůli kterým může leckdo umřít na leukemii.Paradoxně je tak méně škodlivá stará dieselová lokomotiva.

+4/0
1.2.2016 0:27

J53o17s20e59f 12Š75e56m42e13l67í80k 7719561480607

Dík za tip. Zítra si jdu jednu koupit. Dámy a pánové, kdo z vás to má?

0/0
1.2.2016 0:31

T44o89m50á61š 73H23r81u35b35ý 6342555925737

Sršíte ironií a a přitom to nechápete. Čtěte znovu a pozorně: "....které uniknou kvůli nefunkčnímu či odstraněnému DPF...."

Moderní vstřikovací jednotky pracují s množstvím paliva, které je o řády menší, než má ta stará lokomotiva či Avia. Tomu odpovídá i velikost částic a jejich snazší průnik do hloubi organismu, při výše citovaném problému.

+5/0
1.2.2016 0:41

P10a63v84e66l 37L95o69h85b57e96r37g28e15r 5676131630825

DPF likviduje saze jejich spálením a zůstává popel.Dotyčný popel je zachytáván na konci DPF . Proto se musí časem DPF vyměnit nebo vyčistit ve specializované firmě.

0/0
1.2.2016 7:00

B68l59a19ž43e97j 59M35o45t44y85č40k35a 8837347775290

třeba by to vyřešilo zrušení přednosti na přechodech;-)

0/0
1.2.2016 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.