- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak hlavní je cena 22.90 jako v roce 2004 a možnost svižné jízdy bez nárustu spotřeby
V rámci nového systému STK leckdy neprochází ani 4 roky starý passat 2.0 TDI. Viděl jsem to na vlastní oči před týdnem. Tak ano, věřte dieselům. Jsou nespolehlivé (na tom má podíl také Bosch), drahé a smrdí.
Diesel je supr auto zvlášť do města.
Pokud chcete naštvat sousedy
(filtr pevných částic se musí pravidelně vypalovat, a pokud nejezdíte alespoň občas dostatečně dlouhé úseky,... ale samozřejmě, to zadýmování pak také něco stojí na spotřebě, že. O autech s překlemovanou sondou a odstraněným filtrem nemluvě....)
Kdyby u BOSCH komponent byly trochu delší časy životnosti a spolehlivosti, tak by se tomu možná dalo věřit. Avšak ať to byl francouzský, japonský,....vůz vždy přestal fungovat díl BOSCH. Nějak se jim prostě nedaří elektronika a někdy i mechanika.
Nafťáky rád nemám, ale nechápu ten skandál. Osobní auta jsou na tomto světě úplný prd v porovnání s letadly a obřími tankery. 1 obří tanker vyprodukuje tolik emisí, jako 50 milionů aut. 15 tankerů vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě. Nemělo by se spíš něco dělat s tímto? (čerpáno z článku idnes: "Patnáct největších lodí znečistí...")
Ten článek je tak starý, že už je dnes pravděpodobně nepravdivý.
"Bosch zahájil vyšetřování..."
Hm, jenže ryba vždycky smrdí od hlavy! A pokud to "vyšetřování" povede ten, kdo sám má máslo na hlavě, tak to moc dobře nedopadne. Tyhle speciální zakázky a závazky se nikdy nedějí bez vědomí/schválení/příkazu nejvyššího managementu. Jsem si naprosto jistý, že cinknutý software neudělal potajmu nějaký uhrovatý hacker v kamrlíku, ale že šlo o práci celého týmu, už vzhledem k tomu, že tyto věci se musejí dlouhodobě testovat a verifikovat.
Ani Bosch neočurá fyzikální zákony. Tepelná energie v motoru vzniká oxidací uhlíku na CO2. Takže je tu přímá úměra mezi CO2 a výkonem. A zvyšovat účinnost motoru už moc nelze bez nárůstu ceny na několikanásobek.
cituji: Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů DUSÍKU.
Copak je takový problém ty auta otestovat? Nebo se do toho nikomu nechce?
Otestovat miliony ut najednou? Nebo co tím jako chtěl básník říci?
Mnohem jednodušší a levnější je z databází vytáhnout, kam se která součástka zamontovala a který software nahrál. Díky zpětné sledovatelnosti podle požadavků ISO/TS 16949 je takové zjištění otázkou pár kliknutí myší...
A kdy odstraní ty mrňavé rakovinotvorné částečky, které z dieselu pořád létají a lidské plíce se jich neumí zbavit?
Aneb co nevidíme, toho se tolik nebojíme, i když nás to zabíjí