Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec legendy. Defender nakreslili do písku, jméno vymyslel hajný

Značka Land Rover na konci ledna oslavila 68 let a zároveň poslední den výroby defenderu. Ikonický pracant byl poprvé nakreslen do písku a své jméno získal na skotském ostrově Islay.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a15r68e87l 29H23o71r34á30k 2278389103873

A co budou vyrábět místo něj? A jak se to bude jmenovat?

0/0
2.2.2016 13:49

M11i73c55h68a72l 88M33o54u32c97h80a 9788919513724

Další opravdový offroad je pryč. Zbývá už jen Toyota HZJ a Mercedes G. Díky ekonesmyslným normám už pomalu není čím jezdit v terénu... :-/

+2/−2
2.2.2016 9:10

T83o30m68á58š 30C69h16r47a85s40t68n38ý 2631264981403

Náhodou, takový Hyundai i35x...

0/0
2.2.2016 10:09


O11n78d61ř35e59j 88Č93a91p94k93a 6651891823704

Wrangler ?

+1/0
2.2.2016 10:37

J16i49ř31í 30E60r45b96e69n 1503664406677

Jaké "ekonesmyslné normy" zakazují vyrábět terénní auta?

+3/−1
2.2.2016 10:55

O18n81d42ř29e93j 89F16r98a50n76c 4229891478

To by mě taky zajímalo :-)

0/0
2.2.2016 10:59

T34o40m73á65š 34C74h49r56a13s68t61n88ý 2421944471933

EURO 6A/B/C norma na vypouštěné exhalace CO2 a NOx.

+1/0
2.2.2016 12:15

J14i19ř20í 67E28r30b85e20n 1623734706987

A v této normě je vysloveně uveden zákaz výroby terénních vozů?

+1/−2
2.2.2016 12:39

T70o65m71á18š 40C23h21r65a94s83t42n65ý 2281604771723

Není. Ale technologické nutnosti nutné ke splnění dané normy znemožňují výrobu potřebného vozu, který by splnil páteřní požadavky a očekávání na offroad pro užití ve třetích zemích (aka kolik servisáků schopných opravit vadný DPF najdete v Angole? Keni? Amazonii? Kolik čerpacích míst na AdBlue v dané lokalitě naleznete? Nachází se v daných lokalitách dostatečně kvalitní pohonné hmoty, aby to nezlikvidovalo čerpadlo, střiky, turbo? Jsou vůbec turbomotory schopné dlouhodobě táhnout na dlouhodobě poskytovaný výkon při průjezdu oblastí bez jakýchkoliv zpevnění cesty?) .

+2/0
2.2.2016 13:24

T67o15m57á21š 61C55h71r13a78s78t15n19ý 2871554711103

Taky nesmíme zapomínat na nový požadavek na "dostatečnou ochranu chodců" - takže nutnost změny masky vozu na něco méně hranatého (co v podstatě nebude zeď) a doplnění dalšími věcmi jako je airbag kapoty apod.

Samozřejmě jakmile se tyhle "další věci" aktivují, je auto nepojízdné v rámci blokace řídící jednotky.

0/0
2.2.2016 13:30

J77i56ř37í 97S95c26h34w64a33c82h 8488244358356

tak výrobek pro Angolu a celé okolí určitě nemusí splňovat Euro6 ani nějaké požadavky na ochranu chodců....

Kdy je v terénu potřeba nějak dlouhodobě hnát motor na plný výkon? To by to auto moc daleko nedojelo kvůli spotřebě, s žádným motorem.

Jinak turbomotor dává při nižších otáčkách větší krouťák a tedy vetší výkon než srovnatelná atmosféra o větším objemu a stejném maximálním výkonu. Takže terénem může auto projíždět při nižších otáčkách než s tou atmosférou.

+1/0
2.2.2016 21:22

M62i12c34h41a88l 16M65o51u64c18h19a 9988149603444

Tomáš Chrástný už odpověděl za mně. Ano, je to především fakt, že pracovní nasazení v náročných podmínkách, vyžaduje přesně opačné atributy, než požadují EURO normy. V Austrálii, Africe nebo Asii jezdí auta jako Toyota HZJ XX s diselem 4,2 s turbem I bez, nebo Nissan Patrol s podobnou motorizací. Všechny tyhle motory snesou díky své z dnešního pohledu archaické konstrukci velmi tvrdé zacházení při tahání těžkých nákladů, provoz ve vodě, provoz na nekvalitní palivo, přehřívání atd po desítky let. Ale o EURO 6 se jim samozřejmě ani nesní.

.

Aby výrobci splnili normy, museli by do svých off-roadů davit motory typu 2.0 TDI, které by ale v kontextu toho provozního nasazení vydržely tak 50 tisíc km, což je samozřejmě nesmysl. Nemluvě o tom, že I s vyspělým motorem, by ztráty v hnacím řetězci skutečného off-roadu a aerodynamický odpor byly takové, že by jeden takový model v nabídce zvedal celé automobilce flotilovou spotřebu, potažmo produkci NOx a CO2.

+1/0
2.2.2016 20:37

J15i55ř16í 38S69c64h49w13a50c74h 8718874338556

výrobci v Evropě vyrábějí jak 3.0 V6 tak třeba 4.0 V8.... a nikdo jim v tom nebrání.....;-)

0/0
2.2.2016 23:30

M38i72c33h88a52l 52M52o16u63c24h82a 9938219153724

Nebrání, ale ty motory musí plnit emisní normy a také celá automobilka musí plnit průměrné "flotilové emise". Což je důvod, že aby firmy mohly vyrábět auta s 4.0 V8, tak na druhé straně nabídky dělají tříválcové dvouturbo 1,4... Teď je průměrná flotilová emise stanovena v EU na 130g/km jízdy a od roku 2021 to bude 95gramů... Investovat teď do vylepšení Defendra tak, aby měl stabilizační system, start/stop a já nevím co všechno teď nově vyrobená auta musí splňovat a vědět přitom, že se za 5 let nevejdu do flotilové emise, protože mi jí ten samý Defender bude zvyšovat, je ekonomický nesmysl... :-/ Jedniě, kdyby Land Rover začal vyrábět nějaké pidi vozítko se spotřebou 2 litry a to se prodávalo tak dobře, že by jeho počty snížily flotilový průměr, pak by mohli Defendera dělat dál. Ale to si asi LR spočítal, že nejde nebo se to nevyplatí...

0/0
3.2.2016 11:58

J88i85ř26í 29S13c88h76w91a17c96h 8658974628306

Pochybuji, že Bentley nebo RR plní nějaké flotilové emise.

0/0
3.2.2016 20:56

M89i24c43h76a27l 18M79o46u75c25h17a 9908629483524

Betley je součást VW, RR je součást BMW. A vzhledem k počtu vyrobených/prodaných kusů to pro ně není žádná zátěž...

0/0
4.2.2016 14:05

J24i86ř69í 37K97o77c84u85r71e14k 6515484945408

Terénní auto už z pricipu víc žere. A to kvůli penumatikám, aerodynamice, pohonu 4x4 ... takže nesplníte limity na sodovkový plyn - CO2. Navíc je takové auto těžké, protože musí být odolné. Čím těžší auto, tím větší spotřeba.

Ano, můžete vyhodit příhradový rám, odlehčit podvozkové díly, zakulatit a snížit karoserii pro lepší Cx, obout tvrdé penumatiky a pohon 4x4 ošulit haldexem. Zbyde vám Octavia scout. Zkuste do ní naložit pů tuny vybavení a jet do Afriky pátrat po původu velkého geologického zlomu, který trhá kontinent na dvě části. LandCruiser i Defender to zvládnou.

+1/0
3.2.2016 14:37

T80o55m86á54š 53C42h33r67a60s44t86n63ý 2181484501133

To asi jeji vysost Alzbeta II bude potrebovat rekvalifilaci...jako certifikovana mechanicka LR Defender... :((

0/0
2.2.2016 8:44
Foto

M95i97c24h52a64l 82N78a37j34m32a22n 7389563156230

Konec legendy. Sice to dnešním pohledem bylo nepohodlné a zastaralé auto, ale svoje zákazníky s i našlo. Měl jsem zkušenost s Defendrem 90 pár set kilometrů. Na silnici to bylo celkem utrpení, ale v terénu to byla paráda, čím horší terén, tím lepší.

Dnes má podobné kouzlo snad jen Toyota Land Cruiser HZJ - to je také takový nenápadný terénní dříč.

+4/0
2.2.2016 7:33

P66a41v51e44l 43J61e13ř18á94b19e89k 7281192924207

Něco podobného jako Defender dělají Španělé, a určitě se něco takového, co jede jako tank, najde v ruské výrobě.

Auta do terénu musí být v provedení, že se ním mohu někde o něco "opřít" a potom "proleženinu" lehce opravím. Má to minimum elektroniky a na opravu stačí provaz, drát, kleště a kladivo. Smůla, že tenkrát RVHP zatrhlo naší Škodě Babetu (myslím, že se tak modelu říkalo).

+1/0
2.2.2016 9:18
Foto

M23i76c46h30a10l 55N50a80j87m26a72n 7189263286200

Pokud myslíte španělský Santana PS-10, tak tento vůz vycházel právě z Defendru, ale co se týká kvality, byla to katastrofa. Navíc automobilka Santana Motor před pár lety skončila.

Rusové sice dělají zajímavé teréňáky, ale tam je kvalita úplně mimo, proti současné s kvalitě těchto vozidel byl vojenský UAZ 469 spolehlivý stroj.

Navíc tyto ruské stroje nelze v evropě legálně provozovat....

+1/0
2.2.2016 9:42

P20a39v13e38l 73J96e76ř96á16b68e44k 7931162574547

Tak už v terénu jedině pěšky s pohonem "vzteklý vlk v patách".

0/0
2.2.2016 10:30

J91i60ř28í 41E22r97b61e20n 1843224216907

Buďte rád, že tu Škodu 973 nakonec nevyráběli. Znamenalo by to totiž konec jakékoliv jiné automobilové výroby - Varšavská smlouva potřebovala těch aut statisíce. Už takhle byl vojenský program jedním z důvodů značného omezení výroby Tatraplanů a Škody 1200...

0/0
2.2.2016 10:57

J69o56s27e87f 94Z90d75r98á78h88a15l 2640450261988

Defender je legenda a poctivy dric ze stare skoly-no make up. V uprave od Kahn design je primo lahodny...

+2/0
2.2.2016 7:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.