Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy. Defender nakreslili do písku, jméno vymyslel hajný

Značka Land Rover na konci ledna oslavila 68 let a zároveň poslední den výroby defenderu. Ikonický pracant byl poprvé nakreslen do písku a své jméno získal na skotském ostrově Islay.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K18a68r54e87l 46H17o73r45á23k 2548859543863

A co budou vyrábět místo něj? A jak se to bude jmenovat?

0/0
2.2.2016 13:49

M52i32c86h71a59l 31M22o47u67c94h11a 9778599143654

Další opravdový offroad je pryč. Zbývá už jen Toyota HZJ a Mercedes G. Díky ekonesmyslným normám už pomalu není čím jezdit v terénu... :-/

+2/−2
2.2.2016 9:10

T35o83m14á98š 50C71h55r56a11s17t67n94ý 2401644441373

Náhodou, takový Hyundai i35x...

0/0
2.2.2016 10:09

O32n92d66ř91e74j 49Č78a48p60k13a 6951231663754

Wrangler ?

+1/0
2.2.2016 10:37

J37i41ř50í 48E61r19b54e44n 1813404956317

Jaké "ekonesmyslné normy" zakazují vyrábět terénní auta?

+3/−1
2.2.2016 10:55

O78n14d63ř89e57j 13F40r72a18n20c 4679381268

To by mě taky zajímalo :-)

0/0
2.2.2016 10:59

T55o44m52á95š 54C58h88r80a72s74t26n56ý 2781554881923

EURO 6A/B/C norma na vypouštěné exhalace CO2 a NOx.

+1/0
2.2.2016 12:15

J49i62ř70í 70E94r45b25e58n 1133104646497

A v této normě je vysloveně uveden zákaz výroby terénních vozů?

+1/−2
2.2.2016 12:39

T58o65m69á12š 34C92h26r66a58s89t32n51ý 2241574141863

Není. Ale technologické nutnosti nutné ke splnění dané normy znemožňují výrobu potřebného vozu, který by splnil páteřní požadavky a očekávání na offroad pro užití ve třetích zemích (aka kolik servisáků schopných opravit vadný DPF najdete v Angole? Keni? Amazonii? Kolik čerpacích míst na AdBlue v dané lokalitě naleznete? Nachází se v daných lokalitách dostatečně kvalitní pohonné hmoty, aby to nezlikvidovalo čerpadlo, střiky, turbo? Jsou vůbec turbomotory schopné dlouhodobě táhnout na dlouhodobě poskytovaný výkon při průjezdu oblastí bez jakýchkoliv zpevnění cesty?) .

+2/0
2.2.2016 13:24

T17o20m12á23š 46C32h55r48a95s43t79n39ý 2851484951883

Taky nesmíme zapomínat na nový požadavek na "dostatečnou ochranu chodců" - takže nutnost změny masky vozu na něco méně hranatého (co v podstatě nebude zeď) a doplnění dalšími věcmi jako je airbag kapoty apod.

Samozřejmě jakmile se tyhle "další věci" aktivují, je auto nepojízdné v rámci blokace řídící jednotky.

0/0
2.2.2016 13:30

J18i40ř25í 12S71c90h62w61a87c40h 8128264208566

tak výrobek pro Angolu a celé okolí určitě nemusí splňovat Euro6 ani nějaké požadavky na ochranu chodců....

Kdy je v terénu potřeba nějak dlouhodobě hnát motor na plný výkon? To by to auto moc daleko nedojelo kvůli spotřebě, s žádným motorem.

Jinak turbomotor dává při nižších otáčkách větší krouťák a tedy vetší výkon než srovnatelná atmosféra o větším objemu a stejném maximálním výkonu. Takže terénem může auto projíždět při nižších otáčkách než s tou atmosférou.

+1/0
2.2.2016 21:22

M22i90c57h17a47l 11M85o28u27c12h26a 9738689543624

Tomáš Chrástný už odpověděl za mně. Ano, je to především fakt, že pracovní nasazení v náročných podmínkách, vyžaduje přesně opačné atributy, než požadují EURO normy. V Austrálii, Africe nebo Asii jezdí auta jako Toyota HZJ XX s diselem 4,2 s turbem I bez, nebo Nissan Patrol s podobnou motorizací. Všechny tyhle motory snesou díky své z dnešního pohledu archaické konstrukci velmi tvrdé zacházení při tahání těžkých nákladů, provoz ve vodě, provoz na nekvalitní palivo, přehřívání atd po desítky let. Ale o EURO 6 se jim samozřejmě ani nesní.

.

Aby výrobci splnili normy, museli by do svých off-roadů davit motory typu 2.0 TDI, které by ale v kontextu toho provozního nasazení vydržely tak 50 tisíc km, což je samozřejmě nesmysl. Nemluvě o tom, že I s vyspělým motorem, by ztráty v hnacím řetězci skutečného off-roadu a aerodynamický odpor byly takové, že by jeden takový model v nabídce zvedal celé automobilce flotilovou spotřebu, potažmo produkci NOx a CO2.

+1/0
2.2.2016 20:37

J40i27ř62í 10S24c20h98w55a41c95h 8538584238816

výrobci v Evropě vyrábějí jak 3.0 V6 tak třeba 4.0 V8.... a nikdo jim v tom nebrání.....;-)

0/0
2.2.2016 23:30

M43i15c44h91a82l 51M32o31u47c46h19a 9708909373984

Nebrání, ale ty motory musí plnit emisní normy a také celá automobilka musí plnit průměrné "flotilové emise". Což je důvod, že aby firmy mohly vyrábět auta s 4.0 V8, tak na druhé straně nabídky dělají tříválcové dvouturbo 1,4... Teď je průměrná flotilová emise stanovena v EU na 130g/km jízdy a od roku 2021 to bude 95gramů... Investovat teď do vylepšení Defendra tak, aby měl stabilizační system, start/stop a já nevím co všechno teď nově vyrobená auta musí splňovat a vědět přitom, že se za 5 let nevejdu do flotilové emise, protože mi jí ten samý Defender bude zvyšovat, je ekonomický nesmysl... :-/ Jedniě, kdyby Land Rover začal vyrábět nějaké pidi vozítko se spotřebou 2 litry a to se prodávalo tak dobře, že by jeho počty snížily flotilový průměr, pak by mohli Defendera dělat dál. Ale to si asi LR spočítal, že nejde nebo se to nevyplatí...

0/0
3.2.2016 11:58

J37i12ř46í 10S31c70h77w12a12c10h 8568664588606

Pochybuji, že Bentley nebo RR plní nějaké flotilové emise.

0/0
3.2.2016 20:56

M63i88c87h14a83l 21M67o33u90c26h31a 9408919793524

Betley je součást VW, RR je součást BMW. A vzhledem k počtu vyrobených/prodaných kusů to pro ně není žádná zátěž...

0/0
4.2.2016 14:05

J39i32ř82í 10K27o38c59u53r36e51k 6145414125448

Terénní auto už z pricipu víc žere. A to kvůli penumatikám, aerodynamice, pohonu 4x4 ... takže nesplníte limity na sodovkový plyn - CO2. Navíc je takové auto těžké, protože musí být odolné. Čím těžší auto, tím větší spotřeba.

Ano, můžete vyhodit příhradový rám, odlehčit podvozkové díly, zakulatit a snížit karoserii pro lepší Cx, obout tvrdé penumatiky a pohon 4x4 ošulit haldexem. Zbyde vám Octavia scout. Zkuste do ní naložit pů tuny vybavení a jet do Afriky pátrat po původu velkého geologického zlomu, který trhá kontinent na dvě části. LandCruiser i Defender to zvládnou.

+1/0
3.2.2016 14:37

T45o26m92á71š 67C58h58r15a85s78t69n74ý 2461854241683

To asi jeji vysost Alzbeta II bude potrebovat rekvalifilaci...jako certifikovana mechanicka LR Defender... :((

0/0
2.2.2016 8:44
Foto

M38i89c35h71a79l 27N55a48j29m11a19n 7619453986510

Konec legendy. Sice to dnešním pohledem bylo nepohodlné a zastaralé auto, ale svoje zákazníky s i našlo. Měl jsem zkušenost s Defendrem 90 pár set kilometrů. Na silnici to bylo celkem utrpení, ale v terénu to byla paráda, čím horší terén, tím lepší.

Dnes má podobné kouzlo snad jen Toyota Land Cruiser HZJ - to je také takový nenápadný terénní dříč.

+4/0
2.2.2016 7:33

P18a33v87e74l 33J59e71ř42á31b47e52k 7521222344807

Něco podobného jako Defender dělají Španělé, a určitě se něco takového, co jede jako tank, najde v ruské výrobě.

Auta do terénu musí být v provedení, že se ním mohu někde o něco "opřít" a potom "proleženinu" lehce opravím. Má to minimum elektroniky a na opravu stačí provaz, drát, kleště a kladivo. Smůla, že tenkrát RVHP zatrhlo naší Škodě Babetu (myslím, že se tak modelu říkalo).

+1/0
2.2.2016 9:18
Foto

M52i44c83h96a60l 78N68a32j26m88a76n 7729703576960

Pokud myslíte španělský Santana PS-10, tak tento vůz vycházel právě z Defendru, ale co se týká kvality, byla to katastrofa. Navíc automobilka Santana Motor před pár lety skončila.

Rusové sice dělají zajímavé teréňáky, ale tam je kvalita úplně mimo, proti současné s kvalitě těchto vozidel byl vojenský UAZ 469 spolehlivý stroj.

Navíc tyto ruské stroje nelze v evropě legálně provozovat....

+1/0
2.2.2016 9:42

P22a15v44e70l 46J86e71ř61á64b96e95k 7681872294367

Tak už v terénu jedině pěšky s pohonem "vzteklý vlk v patách".

0/0
2.2.2016 10:30

J14i31ř67í 76E65r35b63e84n 1303824846167

Buďte rád, že tu Škodu 973 nakonec nevyráběli. Znamenalo by to totiž konec jakékoliv jiné automobilové výroby - Varšavská smlouva potřebovala těch aut statisíce. Už takhle byl vojenský program jedním z důvodů značného omezení výroby Tatraplanů a Škody 1200...

0/0
2.2.2016 10:57

J98o96s60e87f 23Z45d18r41á18h81a75l 2470190891788

Defender je legenda a poctivy dric ze stare skoly-no make up. V uprave od Kahn design je primo lahodny...

+2/0
2.2.2016 7:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.