Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Expert: Dálnici jsme měli jako druzí na světě. Nová se staví 13 let

První česká dálnice není D1, i když její počátky sahají až do meziválečných dob. Úplně první českou autostrádou byla „betonka“ na pražské Zbraslavi. A zatímco po Mnichovu byl plán na dálnici hotový za 12 dní, po Únoru to Sovětský svaz doslova brzdil, vzpomíná dopravní expert Alfréd Brunclík.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SK

Pamětníci a účástníci prvního dálničního úseku si pamatují na Praha - Mirošovice, zavařené automobily Čechoslováků, jež si jeli otestovat své tehdejší auto miláčky. Rozhodně jich nebylo málo.

0 0
možnosti
KH

Dálnice jsou vyhozené peníze, jen se sem natáhne evropský tranzit a budeme tady dýchat všechen ten smrad a rakovinotvorný otěr z pneumatik a brzdových destiček. Normální Čech dálnici k ničemu nepotřebuje.

0 1
možnosti
Foto

J77i18ř45í 60E38r56b30e96n

2. 3. 2016 19:48

Věřte tomu, že na rovných dálnicích s plynulým bezpečným provozem je jak těch exhalací, tak i toho oděru pneumatik a destiček řádově méně než na kterékoliv zašvihané klikaté okresce, kde se brzdí do každé zatáčky.

1 0
možnosti
Foto

Včera jsem jel z Lince do ČB. Rakušáci mají dálnici hotovou až téměř k hranici. je tam asi 10 tunelů, z toho jeden asi 4.5km dlouhý. a k tomu jeden vysoký most nad Freistadtem. Muselo to být složité a drahé. Ale je to hotové.

U nás ještě nezačali kreslit do mapy. I když se oba státy před x lety dohodli na této rychlostní silnici. ŘSD je zřejmě jeden z nejzkorumpovanějších úřadů v ČR.

5 0
možnosti
Foto

To samé je na jihu Moravy. Pak se divíme, že jsme v Evropě pro smích. ..

2 0
možnosti
LB

Omlovám se, díval jsem na diskuzi postupně a odpovídal i na Šimůnka, ale na zarytého komunistu nelze reagovat.

0 0
možnosti
LB

Krásný článek, který pouze popisuje skutečnost s tím, že komunisté způsobili marast a zaostávání naši republiky. Bohužel se za to ani nestydí a in... lidé je pořád volí. Bohužel.

1 0
možnosti
VF

Zato dnes se staví přímo kosmíckým tempem. Jen archeologický průzkum zabere rok a ty tanečky kolem výkupů, odvolávání a nakonec celá stavba. Stavět skoro 3 roky 2,5km dálnice je ostuda

1 0
možnosti
PN

P14e24t56r 53N57o17v59á90k

29. 2. 2016 15:43

české dálnie jsou průměrně 3 - 4 x dražší než evropský průměr 8-o!!

Dalnice - Motorway - Dálnice D11 Praha - Hradec Kálové

http://1url.cz/4ttOr

1 1
možnosti
PM

Tak je jasné, že nebýt komunistů, tak jsme na úrovni německa, ať již jde o kvalitu dálniční sítě, rychlovlaky nebo mnohem méně zamořené životní prostředí. Holt z 40 let totální destrukce a chaosu se budeme ještě hodně dlouho vzpamatovávat...

18 6
možnosti
RS

milá paní Makalová, na úrovni Německa jsme ani zdaleka nebyli ani za té opěvované první republiky a to tady třetina obyvatel byli Němci..

přestaňme si už něco nalhávat... bude to první krok, který nám pak skutečně umožní jít nahoru.. pokud tedy někomu nevyhovuje spíše to plakání a vymlouvání se

3 15
možnosti
RS

málem bychom mohli mít kdysi možná dálnici... hmm.. ale neměli nic a pak to komunisti zakázali, protože rozbombardovat dálnici by bylo nemožné a SSSR se bál USA... a kdyby to nezakázali ze SSSR, tak prostě to už dávno všechno máme..

1 4
možnosti
PM

zřejmě jste chtěl říci něco smysluplného, ale nepovedlo se vám to...

6 0
možnosti
JP

"Kromě toho, americké dálnice nemají jiný směr než rovný."

S tim bych si dovolil nesouhlasit. Americke dalnice vedou samozrejme i pres hory.

1 1
možnosti
JS

J39a60n 74S63l27o60v35í15k

29. 2. 2016 12:10

Autor měl zřejmě na mysli, že spousta dálnic tam oproti nám vede po obrovských pláních a rovinách.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!