Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amerika pootevřela silnice robotům. Bude to řidič jako každý jiný

Google překonal jednu z významných překážek v projektu samořízených aut bez brzdového pedálu a bez volantu. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu totiž firmu informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76a61r64o37s93l89a69v 75J48a66n18s71a 5767536750802

Jo jo je to Americký tak je to blbý, kdyby to bylo sovětské tak je to skvělé. Pocit svobody za volantem si přece nedáme vzít nějakým nagooglovaným šaškem z USA.

0/0
15.2.2016 18:02

J64o10s21e52f 72B26i96e78l24i49k 6842766568847

Nééééééé.

0/0
11.2.2016 8:10

P39a32v69e91l 30G28n92i33d30a 1705294284977

Na spodku titulky iDnesu (tak mně napadá nemá iDnes problém s Applem?) je ledová klouzačka v azerbajžánském Baku, kterou jsem již kolikrát zažil i u nás na silnici. Prostě auto se o 5mm vznese a můžete točit volantem, brzdit jak chcete a jedniné co Vás zastaví je auto před Vámi, přikopa, sloup, strom -skoro jak v loterii.

Kdo pak bude odpovědný za Váš život - Google?

To tak vypadá, že ještě než sáhnete na kliku toho vozítka budete mustet odsouhlasit EULA, že vstupujete na vlastní nebezpečí a společnost Google nenese žádnou odpovědnost za ztrátu Vašeho života, či Vaše zmrzačení.

Takhle to bylo jednoduché "Nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky" a dup za 1000,-

V případě nehody s takovým vozítkem budete na vině taky Vy i kdyby jste byl na krásně v právu neb právníci Googlu Vás rozcupují na hadry

No nevim nevim pokud by jezdily jenom tato autonomní vozítka tak asi OK, ale dokud tu bude lidský faktor (babka, která Vám skočí pod kola, bezmozek v VW bez blinkrů (od verze Passat se nejspíš nemontují neb jsem ještě neviděl nikoho kdo by dával znamení o změně směru jízdy) apod.) tak potěš koště.:-/

0/−1
10.2.2016 23:09

M14a88r85t35i83n 52T94e65s45a69ř 2969473253523

Vsadím se s vámi o co chete, že samořiditelné auto na rozdíl od vás skákající babku nepřejede a ubrzdí to. Stejně tak blinkry - k nehodě musejí být vždy dva - ten, kdo nedá blinkr a ten, kdo tuto chybu neopraví svým bezpečným chováním a předvídáním. Robot má na rozdíl od vás oči všude, má několik radarů, reakční dobu nula-nula-nic, neexistují žádné mrtvé úhly, neexistuje nepozornost v podobě zvonícího mobilu či ladění rádia, neexistuje nebezpečný odstup. U klouzačky se může stát, že auto ji z neočekávaného prokluzu kol a akcelerometrů pozná mnohem dřív než vy, při nejbližší možné příležitosti zastaví a odmítne jet dál.

Jediné, co může potenciálně zhavarovat, je SW. Ovšem mohu vás ujistit, že v automotive branži jsou úplně jiné zvyklosti než u PC, ntb a mobilů. Je to trochu jiný svět než padající windows, android apod. Všechno se furt dokola testuje na stabilitu, zejména pokud jde o systémové věci (havarující rádio je na jiné úrovni než havarující řídící jednotak motoru). Další možnou slabinou jsou senzory a kabeláž, i to je ale možné vyvinout tak, že porucha je včas odhalena, auto bezpečně zastaví a volá servis. Věřím tomu, že i právo se může změnit tak, že bude vše pojištěno a za případné mrtvé bude do kriminálu google :-)

Vždyť i automatický parkovací asistent je dnes celkem běžný (byť jej nemám) a nevím o nikom, kdo by podobné právní problémy řešil.

+3/0
11.2.2016 8:31

J27o42s83e46f 26N96o26v50á57k 7607527592388

Samořiditelné auto mám od doby co si manželka udělala řidičák.

+5/0
10.2.2016 21:07

J45a80k22u56b 67R36o20u52s 3403960884212

Tak to máte auto bez řidiče, ne samořiditelné auto. To si pletete.

+3/0
11.2.2016 6:30

P21e25t41r 84M54i49c13h85a18l 2850144731122

;-D

0/0
11.2.2016 10:11

J76o50s44e61f 38K57r89o13u39p47a 1969182586538

No v USA bude mít takový "řidič" i volební právoR^

+1/0
10.2.2016 20:17

Ř15e41h51o75ř 47V71l51a65s55á63k 2424134711226

V tom případě vyhraje Trump. Ostatní mají blíž k rozbíječům strojů.

+2/0
10.2.2016 20:23

P96e62t62r 36M67i50c23h12a65l 2870774371852

Ani vlak nejezdí bez strojvůdce, a tam je to mnohem jednodušší.

0/0
10.2.2016 19:54

Ř96e64h49o80ř 71V31l35a39s77á92k 2944814921566

Na tratích, kde je hodně cestujících a dráhy jsou do nich ochotné investovat, je čas strojvůdce naprosto zanedbatelnou položkou.

U automobilů je větší poptávka.

0/0
10.2.2016 20:22

P98e67t35r 90M20i94c90h79a58l 2220914281122

U řidiče soukromého auta je ta položka rovna nule.

0/0
11.2.2016 10:25

M26a62r23e89k 49M17a12l84ý 1822428161730

Ale metro už ano. Pak bude vlak a pak i auto, dočkáme se. Ne že bych se na to těšil, řídím rád, ale na druhé straně jsem rád i za různé pomocníky v autě jako je hlídání mrtvého úhlu, bezpečného odstupu, atd.

0/0
11.2.2016 14:58

P92e29t20r 25M69i15c36h10a25l 2320904691962

Dejme tomu metro. Ale to je stejně jednoduchý systém jako vlak, dokonce ještě jednodušší. Silniční provoz je ale pořád o několik řádů složitější. Banální případ - jak naváže chodec u přechodu oční kontakt s autem bez řidiče? A co když si u toho přechodu budou povídat dvě babky a nebudou chtít přecházet? To tam ten automat bude stát třeba půl hodiny.

0/0
11.2.2016 21:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.