Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Amerika pootevřela silnice robotům. Bude to řidič jako každý jiný

Google překonal jednu z významných překážek v projektu samořízených aut bez brzdového pedálu a bez volantu. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu totiž firmu informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J22a74r69o40s53l26a55v 94J12a97n67s24a 5117726110862

Jo jo je to Americký tak je to blbý, kdyby to bylo sovětské tak je to skvělé. Pocit svobody za volantem si přece nedáme vzít nějakým nagooglovaným šaškem z USA.

0/0
15.2.2016 18:02

J18o82s42e95f 72B17i95e10l45i73k 6542976398767

Nééééééé.

0/0
11.2.2016 8:10

P92a92v92e31l 31G16n74i51d90a 1715684944447

Na spodku titulky iDnesu (tak mně napadá nemá iDnes problém s Applem?) je ledová klouzačka v azerbajžánském Baku, kterou jsem již kolikrát zažil i u nás na silnici. Prostě auto se o 5mm vznese a můžete točit volantem, brzdit jak chcete a jedniné co Vás zastaví je auto před Vámi, přikopa, sloup, strom -skoro jak v loterii.

Kdo pak bude odpovědný za Váš život - Google?

To tak vypadá, že ještě než sáhnete na kliku toho vozítka budete mustet odsouhlasit EULA, že vstupujete na vlastní nebezpečí a společnost Google nenese žádnou odpovědnost za ztrátu Vašeho života, či Vaše zmrzačení.

Takhle to bylo jednoduché "Nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky" a dup za 1000,-

V případě nehody s takovým vozítkem budete na vině taky Vy i kdyby jste byl na krásně v právu neb právníci Googlu Vás rozcupují na hadry

No nevim nevim pokud by jezdily jenom tato autonomní vozítka tak asi OK, ale dokud tu bude lidský faktor (babka, která Vám skočí pod kola, bezmozek v VW bez blinkrů (od verze Passat se nejspíš nemontují neb jsem ještě neviděl nikoho kdo by dával znamení o změně směru jízdy) apod.) tak potěš koště.:-/

0/−1
10.2.2016 23:09


M38a10r21t98i24n 21T66e93s54a30ř 2599373853273

Vsadím se s vámi o co chete, že samořiditelné auto na rozdíl od vás skákající babku nepřejede a ubrzdí to. Stejně tak blinkry - k nehodě musejí být vždy dva - ten, kdo nedá blinkr a ten, kdo tuto chybu neopraví svým bezpečným chováním a předvídáním. Robot má na rozdíl od vás oči všude, má několik radarů, reakční dobu nula-nula-nic, neexistují žádné mrtvé úhly, neexistuje nepozornost v podobě zvonícího mobilu či ladění rádia, neexistuje nebezpečný odstup. U klouzačky se může stát, že auto ji z neočekávaného prokluzu kol a akcelerometrů pozná mnohem dřív než vy, při nejbližší možné příležitosti zastaví a odmítne jet dál.

Jediné, co může potenciálně zhavarovat, je SW. Ovšem mohu vás ujistit, že v automotive branži jsou úplně jiné zvyklosti než u PC, ntb a mobilů. Je to trochu jiný svět než padající windows, android apod. Všechno se furt dokola testuje na stabilitu, zejména pokud jde o systémové věci (havarující rádio je na jiné úrovni než havarující řídící jednotak motoru). Další možnou slabinou jsou senzory a kabeláž, i to je ale možné vyvinout tak, že porucha je včas odhalena, auto bezpečně zastaví a volá servis. Věřím tomu, že i právo se může změnit tak, že bude vše pojištěno a za případné mrtvé bude do kriminálu google :-)

Vždyť i automatický parkovací asistent je dnes celkem běžný (byť jej nemám) a nevím o nikom, kdo by podobné právní problémy řešil.

+3/0
11.2.2016 8:31

J68o30s27e96f 25N40o30v72á93k 7907787642628

Samořiditelné auto mám od doby co si manželka udělala řidičák.

+5/0
10.2.2016 21:07

J77a56k30u78b 82R86o33u41s 3373610784312

Tak to máte auto bez řidiče, ne samořiditelné auto. To si pletete.

+3/0
11.2.2016 6:30

P66e90t26r 25M27i32c98h23a62l 2120934521812

;-D

0/0
11.2.2016 10:11

J40o26s95e24f 24K54r80o76u26p21a 1809102706198

No v USA bude mít takový "řidič" i volební právoR^

+1/0
10.2.2016 20:17

Ř98e84h93o16ř 26V19l86a18s91á85k 2524604471726

V tom případě vyhraje Trump. Ostatní mají blíž k rozbíječům strojů.

+2/0
10.2.2016 20:23

P55e89t23r 33M30i50c53h41a69l 2260134821582

Ani vlak nejezdí bez strojvůdce, a tam je to mnohem jednodušší.

0/0
10.2.2016 19:54

Ř19e22h86o95ř 58V31l34a69s16á76k 2174114261886

Na tratích, kde je hodně cestujících a dráhy jsou do nich ochotné investovat, je čas strojvůdce naprosto zanedbatelnou položkou.

U automobilů je větší poptávka.

0/0
10.2.2016 20:22

P21e76t97r 76M87i35c41h40a53l 2720674801572

U řidiče soukromého auta je ta položka rovna nule.

0/0
11.2.2016 10:25

M88a87r90e34k 51M23a20l26ý 1692598591910

Ale metro už ano. Pak bude vlak a pak i auto, dočkáme se. Ne že bych se na to těšil, řídím rád, ale na druhé straně jsem rád i za různé pomocníky v autě jako je hlídání mrtvého úhlu, bezpečného odstupu, atd.

0/0
11.2.2016 14:58

P71e56t66r 37M15i84c87h51a26l 2470844601122

Dejme tomu metro. Ale to je stejně jednoduchý systém jako vlak, dokonce ještě jednodušší. Silniční provoz je ale pořád o několik řádů složitější. Banální případ - jak naváže chodec u přechodu oční kontakt s autem bez řidiče? A co když si u toho přechodu budou povídat dvě babky a nebudou chtít přecházet? To tam ten automat bude stát třeba půl hodiny.

0/0
11.2.2016 21:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.