Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amerika pootevřela silnice robotům. Bude to řidič jako každý jiný

Google překonal jednu z významných překážek v projektu samořízených aut bez brzdového pedálu a bez volantu. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu totiž firmu informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a22r31o30s18l36a57v 17J88a28n90s21a 5867796220152

Jo jo je to Americký tak je to blbý, kdyby to bylo sovětské tak je to skvělé. Pocit svobody za volantem si přece nedáme vzít nějakým nagooglovaným šaškem z USA.

0/0
15.2.2016 18:02

J11o77s79e27f 79B37i51e74l35i62k 6892486148527

Nééééééé.

0/0
11.2.2016 8:10

P77a43v62e32l 65G38n46i47d38a 1145494854447

Na spodku titulky iDnesu (tak mně napadá nemá iDnes problém s Applem?) je ledová klouzačka v azerbajžánském Baku, kterou jsem již kolikrát zažil i u nás na silnici. Prostě auto se o 5mm vznese a můžete točit volantem, brzdit jak chcete a jedniné co Vás zastaví je auto před Vámi, přikopa, sloup, strom -skoro jak v loterii.

Kdo pak bude odpovědný za Váš život - Google?

To tak vypadá, že ještě než sáhnete na kliku toho vozítka budete mustet odsouhlasit EULA, že vstupujete na vlastní nebezpečí a společnost Google nenese žádnou odpovědnost za ztrátu Vašeho života, či Vaše zmrzačení.

Takhle to bylo jednoduché "Nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky" a dup za 1000,-

V případě nehody s takovým vozítkem budete na vině taky Vy i kdyby jste byl na krásně v právu neb právníci Googlu Vás rozcupují na hadry

No nevim nevim pokud by jezdily jenom tato autonomní vozítka tak asi OK, ale dokud tu bude lidský faktor (babka, která Vám skočí pod kola, bezmozek v VW bez blinkrů (od verze Passat se nejspíš nemontují neb jsem ještě neviděl nikoho kdo by dával znamení o změně směru jízdy) apod.) tak potěš koště.:-/

0/−1
10.2.2016 23:09

M48a25r20t34i57n 71T69e71s40a29ř 2329193903703

Vsadím se s vámi o co chete, že samořiditelné auto na rozdíl od vás skákající babku nepřejede a ubrzdí to. Stejně tak blinkry - k nehodě musejí být vždy dva - ten, kdo nedá blinkr a ten, kdo tuto chybu neopraví svým bezpečným chováním a předvídáním. Robot má na rozdíl od vás oči všude, má několik radarů, reakční dobu nula-nula-nic, neexistují žádné mrtvé úhly, neexistuje nepozornost v podobě zvonícího mobilu či ladění rádia, neexistuje nebezpečný odstup. U klouzačky se může stát, že auto ji z neočekávaného prokluzu kol a akcelerometrů pozná mnohem dřív než vy, při nejbližší možné příležitosti zastaví a odmítne jet dál.

Jediné, co může potenciálně zhavarovat, je SW. Ovšem mohu vás ujistit, že v automotive branži jsou úplně jiné zvyklosti než u PC, ntb a mobilů. Je to trochu jiný svět než padající windows, android apod. Všechno se furt dokola testuje na stabilitu, zejména pokud jde o systémové věci (havarující rádio je na jiné úrovni než havarující řídící jednotak motoru). Další možnou slabinou jsou senzory a kabeláž, i to je ale možné vyvinout tak, že porucha je včas odhalena, auto bezpečně zastaví a volá servis. Věřím tomu, že i právo se může změnit tak, že bude vše pojištěno a za případné mrtvé bude do kriminálu google :-)

Vždyť i automatický parkovací asistent je dnes celkem běžný (byť jej nemám) a nevím o nikom, kdo by podobné právní problémy řešil.

+3/0
11.2.2016 8:31

J55o94s54e45f 19N12o46v49á56k 7577647232828

Samořiditelné auto mám od doby co si manželka udělala řidičák.

+5/0
10.2.2016 21:07

J67a63k49u75b 76R92o92u12s 3593240374412

Tak to máte auto bez řidiče, ne samořiditelné auto. To si pletete.

+3/0
11.2.2016 6:30

P75e43t80r 47M24i40c22h74a67l 2890524821682

;-D

0/0
11.2.2016 10:11

J40o82s96e97f 67K61r69o43u88p11a 1179902536548

No v USA bude mít takový "řidič" i volební právoR^

+1/0
10.2.2016 20:17

Ř25e97h67o95ř 79V27l13a42s68á65k 2124424271516

V tom případě vyhraje Trump. Ostatní mají blíž k rozbíječům strojů.

+2/0
10.2.2016 20:23

P48e25t77r 21M65i16c45h20a94l 2130904611672

Ani vlak nejezdí bez strojvůdce, a tam je to mnohem jednodušší.

0/0
10.2.2016 19:54

Ř96e86h42o72ř 56V69l84a95s76á98k 2934714641656

Na tratích, kde je hodně cestujících a dráhy jsou do nich ochotné investovat, je čas strojvůdce naprosto zanedbatelnou položkou.

U automobilů je větší poptávka.

0/0
10.2.2016 20:22

P96e24t41r 95M35i44c27h94a72l 2330944341472

U řidiče soukromého auta je ta položka rovna nule.

0/0
11.2.2016 10:25

M18a15r12e63k 14M28a58l15ý 1552358911540

Ale metro už ano. Pak bude vlak a pak i auto, dočkáme se. Ne že bych se na to těšil, řídím rád, ale na druhé straně jsem rád i za různé pomocníky v autě jako je hlídání mrtvého úhlu, bezpečného odstupu, atd.

0/0
11.2.2016 14:58

P72e41t55r 71M25i82c49h11a50l 2480944621172

Dejme tomu metro. Ale to je stejně jednoduchý systém jako vlak, dokonce ještě jednodušší. Silniční provoz je ale pořád o několik řádů složitější. Banální případ - jak naváže chodec u přechodu oční kontakt s autem bez řidiče? A co když si u toho přechodu budou povídat dvě babky a nebudou chtít přecházet? To tam ten automat bude stát třeba půl hodiny.

0/0
11.2.2016 21:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.