- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo jo je to Americký tak je to blbý, kdyby to bylo sovětské tak je to skvělé. Pocit svobody za volantem si přece nedáme vzít nějakým nagooglovaným šaškem z USA.
Na spodku titulky iDnesu (tak mně napadá nemá iDnes problém s Applem?) je ledová klouzačka v azerbajžánském Baku, kterou jsem již kolikrát zažil i u nás na silnici. Prostě auto se o 5mm vznese a můžete točit volantem, brzdit jak chcete a jedniné co Vás zastaví je auto před Vámi, přikopa, sloup, strom -skoro jak v loterii.
Kdo pak bude odpovědný za Váš život - Google?
To tak vypadá, že ještě než sáhnete na kliku toho vozítka budete mustet odsouhlasit EULA, že vstupujete na vlastní nebezpečí a společnost Google nenese žádnou odpovědnost za ztrátu Vašeho života, či Vaše zmrzačení.
Takhle to bylo jednoduché "Nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky" a dup za 1000,-
V případě nehody s takovým vozítkem budete na vině taky Vy i kdyby jste byl na krásně v právu neb právníci Googlu Vás rozcupují na hadry
No nevim nevim pokud by jezdily jenom tato autonomní vozítka tak asi OK, ale dokud tu bude lidský faktor (babka, která Vám skočí pod kola, bezmozek v VW bez blinkrů (od verze Passat se nejspíš nemontují neb jsem ještě neviděl nikoho kdo by dával znamení o změně směru jízdy) apod.) tak potěš koště.
Vsadím se s vámi o co chete, že samořiditelné auto na rozdíl od vás skákající babku nepřejede a ubrzdí to. Stejně tak blinkry - k nehodě musejí být vždy dva - ten, kdo nedá blinkr a ten, kdo tuto chybu neopraví svým bezpečným chováním a předvídáním. Robot má na rozdíl od vás oči všude, má několik radarů, reakční dobu nula-nula-nic, neexistují žádné mrtvé úhly, neexistuje nepozornost v podobě zvonícího mobilu či ladění rádia, neexistuje nebezpečný odstup. U klouzačky se může stát, že auto ji z neočekávaného prokluzu kol a akcelerometrů pozná mnohem dřív než vy, při nejbližší možné příležitosti zastaví a odmítne jet dál.
Jediné, co může potenciálně zhavarovat, je SW. Ovšem mohu vás ujistit, že v automotive branži jsou úplně jiné zvyklosti než u PC, ntb a mobilů. Je to trochu jiný svět než padající windows, android apod. Všechno se furt dokola testuje na stabilitu, zejména pokud jde o systémové věci (havarující rádio je na jiné úrovni než havarující řídící jednotak motoru). Další možnou slabinou jsou senzory a kabeláž, i to je ale možné vyvinout tak, že porucha je včas odhalena, auto bezpečně zastaví a volá servis. Věřím tomu, že i právo se může změnit tak, že bude vše pojištěno a za případné mrtvé bude do kriminálu google
Vždyť i automatický parkovací asistent je dnes celkem běžný (byť jej nemám) a nevím o nikom, kdo by podobné právní problémy řešil.
Samořiditelné auto mám od doby co si manželka udělala řidičák.
Tak to máte auto bez řidiče, ne samořiditelné auto. To si pletete.
No v USA bude mít takový "řidič" i volební právo
V tom případě vyhraje Trump. Ostatní mají blíž k rozbíječům strojů.
Ani vlak nejezdí bez strojvůdce, a tam je to mnohem jednodušší.
Na tratích, kde je hodně cestujících a dráhy jsou do nich ochotné investovat, je čas strojvůdce naprosto zanedbatelnou položkou.
U automobilů je větší poptávka.