Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němečtí ekologové odhalili dalšího emisního hříšníka: Fiat 500X

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe pokračuje ve vyšetřování emisí oxidů dusíku u dieselových aut. Nejnovějším úlovkem je italské SUV Fiat 500X, které několikanásobně překračuje v některých jízdních režimech emisní limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a22r91e88k 44K69o12s36t72e68l26e36c90k70ý 6693976108

Ekologové vymýšlejí nesmysly proti přírodním zákonům, a tak technici jsou zase nuceni vymýšlet, jak to udělat, aby se vlk-ekolog nažral, koza zůstala celá a auto jezdilo!

Jestliže něco měříme v přesně stanovených laboratorních podmínkách, pak se nemůžeme divit, že to nefunguje v praxi! Ale v laboratorních podmínkách je to přesné! Tak, co vy elkolologové vůbec chcete?

+1/0
17.2.2016 20:04

P40e10t22r 52M41i86c33h42a31l 2160314571432

Jak překvapivé. ;-D Já jsem to říkal hned, že máslo na hlavě mají všichni.

0/0
17.2.2016 18:00

J96a27r26o19s59l37a77v 91D74r56o89b77n29ý 6156668267397

takže nejlepší je jezdit s naftou za studena ;-D

0/0
17.2.2016 15:26

P90e56t35r 12M15i68c37h83a49l 2870584661372

Tak nějak. Výroba nových motorů je totiž nejekologičtější věc na světě. ;-D

0/0
17.2.2016 18:17

Z48d53e92n74ě51k 98W26e40r42n90h15a35r83t 6197445322368

To bylo keců, jak VW zaspal vývoj a jeho motory mají x krát vyšší emise, než konkurence... Zkrátka to tak nějak dělají všichni, různě kouzlí, aby prošli měřením a realita auta na silnici je úplně jiná - a naprosto nesejde, jakou má to auto značku...

0/0
17.2.2016 13:00

V30i17l13é40m 59P94ř54í37h37o88d42a 2694709783217

Nafta patří na pole nebo do náklaďáku. Tečka.

+1/0
17.2.2016 11:47

P64e36t12r 95M12i76c16h50a84l 2950984501102

Já teda nevím, ale naftu bych na pole moc nelil. :-)

0/0
17.2.2016 18:21

J28a94r33o15s56l29a80v 55P36o76r52t 7989647469625

To zelený náboženství je fakt hustý . Fyzika je daná -zákon zachování hmoty ale to se jim do norem nevejde .

+6/0
17.2.2016 11:31

M65a56r69t63i79n 50K98a80r22á42s54e29k 9788313168408

A jak souvisi zakon zachovani hmoty s temi skodlivymi emisemi?

0/−1
17.2.2016 15:08

S19t93a36n42i14s82l84a49v 89C32h83y86t82r13a 3414643247499

Všechna auta by měla vonět po fialkách. ;-D

Představa, že když něco hoří, tak nebude produkovat splodiny je akorát z říše pohádek. Domácí skot produkuje daleko více splodin. Budou jim snad chtít dávat na zadek povinně katalizátor? ;-D

+5/0
17.2.2016 10:58

M93a25r42t29i10n 10K46a82r90á59s36e49k 9598493958678

Jake ze to zplodiny produkuje ten domaci skot? A skot se bezne pase urpostred mest?

0/−1
17.2.2016 15:09

A58n72t32o42n78í79n 16S78v40o94b62o26d77a 3804773409792

Metan z kravičky otepluje zem :-)

+1/0
17.2.2016 15:28

M84a15r73t20i18n 93K88a59r22á33s57e98k 9398823878298

Jo ale ty emisni normy neresi "oteplovaci plyny" ale jedovate latky....

0/−1
17.2.2016 15:34

P33e39t18r 31M44i68c86h45a11l 2330474831672

Ne tak docela. Původně se emise zaměřily na CO2, skleníkový plyn. V honbě ze jeho co nejnižšími emisemi se postupně vyvinul turbodiesel spalující chudou směs za vysoké teploty a tím dochází ke vzniku NOx, tedy jedovatých látek.

+1/0
17.2.2016 18:24

M11a22r28t56i64n 53K74a84r58á63s82e72k 9308553318168

Skodlive emise se resi uz dost dlouho a jsou na zavazne normy jak v USA tak v EU, CO2 resi EU ale normy na exhalace nejsou striktini - jen kdyz holt vyrabia auta co moc zerou tak automobilka doplaci zlvastni "dan"

0/−1
17.2.2016 19:26

A49n57t17o42n91í48n 72S56v95o20b96o69d71a 3854703199302

Ale řeší se i CO2

0/0
17.2.2016 18:55

T57o98m14á11š 44K85u17c12h69a69ř 3557441118871

Jsem v šoku, koho by napadlo, že auta spalující bordel co teče ze země budou smrdět. ;-D Pokud to takto půjde dál, tak jim taky dojde, že výrazně přestává plnit normy i opotřebený motor a automaticky budeme rušit auta po najetí 150 000 km a některá i dřív. :-P

+3/0
17.2.2016 10:31

P46e80t95r 53P26e14t90ř29í38k 3651320461668

fakt jsem se dlouho divil, že můj Touran-dýzl docela smrdí, víc než třeba další dýsly, k nimž mám tu čest občas "přivonět" no a nyní po "afeře Volkswagengejt jsem moudřejší...:-P

+1/0
17.2.2016 9:46
Foto

Z83b12y98n87ě53k 61M24e30l50i30c71h62a49r 9145727325919

změnou podmínek měření "dokáže" každej blbec, že je něco jinak... pokud je něco nějak definováno a podle toho certifikováno, nemůžu to měřit jinak a říct, že je to špatně! pokud např. hustota vody je definována při 20°C a někdo ji změří při 50°C a dostane samozřejmě nižší číslo, bude taky řvát, že mu z vodovodu teče "řidší" voda? pokud ano, bude právě za toho blbce... // tím nesnižuju dopady emisí na prostředí, ale porovnávat hrušky s jablky nepřináší nikdy nic dobrého (pouze lidi, kteří nepřemýšlejí, mají další důvod stěžovat si a řvát...)

+5/0
17.2.2016 8:58

P54e17t72r 26O72t28r68u65b28a 6116288432815

To je sice pravda, ale 20x větší emise v provozu to je podle Vás v pořádku? Za jakým primárním účelem by měly sloužit emisní normy? Za účelem aby na tom vydělávaly automobilky a emisní organizace, nebo abychom měli čistější ovzduší?

+1/−3
17.2.2016 9:33
Foto

Z63b76y12n14ě13k 81M25e92l29i79c46h25a18r 9435137225419

JÁ O VOZE, VY O KOZE - já hodnotím postup srovnávání jablek a hrušek a píšu, že nesnižuju význam dopadu emisí na prostředí... v pořádku ty hodnoty vůči přírodě nejsou, ale nelze to dokazovat takto - je potřeba změnit pravidla/zákony/vyhlášky... a hlavně zapojit rozum

+3/0
17.2.2016 11:01

M68a37r11t20i24n 72K50l20u83v39á31n35e60k 9952868673653

Osobne som presvedčený, že žiadne z dieselov tie normy niesu schopné splňovať. Je to len o tom ktorý motor si vezmú na test. Vždy to bude zásah.

+5/0
17.2.2016 8:33

P93e59t44r 10O89t17r97u17b73a 6696568172395

Znova a znova se ukazuje, o čem ty celé emisní normy jsou. Nikomu nejde skutečně o životní prostředí ale je to jen a jen o poplatcích za homologace, emise, ....

Navíc to automobilkám umožnilo zavádění dalších a dalších ku.vítek, které se podělají rok dva po skončení záruky a stojí desetitisíce. Vzpomeňte, co se opravovalo na autech před lety, kdy nebyla u nafťáku žádná elektronika (krom ventilu na přívod nafty). A paradoxně to vypadá, že tyto staré motory byly v běžném provozu daleko ekologičtější než dnešní super-hyper-eko bazmeky.

+6/0
17.2.2016 8:21

V25i56k34t59o73r 27Š32e67d90i36v91ý 8306731590886

Ano. Jenže uznat to oficiálně by znamenalo napadnout základy zelené víry.

+2/0
17.2.2016 8:46

P42e33t92r 78S58t24e82j67s21k50a60l 3389938454536

„Je neuvěřitelné, že se nyní na silnicích nacházejí takzvaná moderní naftová vozidla, která tímto způsobem poškozují vzduch, jenž dýcháme,“ uvedl spoluzakladatel ICCT Axel Friedrich a dodal, že naměřené hodnoty odpovídají emisím, které vypouštěly vozy koncem 80. let minulého století, před zaváděním Euro norem.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

0/0
17.2.2016 12:14

M25a42r80t68i82n 96S75e85d77o63n10a 2745666676249

Diesel s osobnich autech ve meste je pohroma. Na jihu Evropy lide kupuji vetsinou diesel (80% novych aut) a to se pak po meste ani neda pro smrad chodit. Normy maji smysl, pokud firma neumi vyrobit nezavadny diesel tak at jej nedela, u benzinu take probemy nejsou - jenze pro zisk plno firem udela cokoliv.

+1/−1
17.2.2016 8:12
Foto

J36i39ř27í 64D82v80o90ř96á92k 5555569440828

SCR bude konec naftových osobáků .

0/0
17.2.2016 7:47

T97o45m33á85š 24K74ř93e20č61e90k 5629234554551

hon na čarodějnice ve skutečnosti opět bez výsledku, spíše to jen ukazuje nesmyslnost nízko-emisních městských zón a nálepek, které se zavádí

+13/0
17.2.2016 7:26

P39a77v83e56l 25M53i84k21u43l72a 6218643616277

Když to tak čtu, jsem rád za svého Trabanta. Trochu kouří, ale na nic si nehraje. :-)

+11/0
17.2.2016 7:22

J49a35r21o48m23í77r 50K54r77á85l 4980729574619

;-D

+2/0
17.2.2016 7:24

J45i75n14d18ř36i50c23h 23L45u40k12e58š 3709634713210

Trochu kouří, smrdí, ale ve výsledku bude míň jedovatej ;-D

+1/0
17.2.2016 7:47

R30o62m57a53n 84K49r52a49t44o15c10h60v91í83l 6836677916494

Tak to může ve skutečnosti být.

0/0
17.2.2016 8:35

J44a38r63o83m23í47r 14K13r94á19l 4880519234789

Překvapuje to někoho ?

+1/0
17.2.2016 7:21

T42o57m32á51š 28P71r21c92h36a68l 1138363893300

Nepřijde mi z toho článku, že by Fiat podváděl. Prostě jen využil toho, že se testuje v nějakém režimu a motor odladil tak, aby v daném režimu splňoval.

Nepíše se tam nic o tom, že by využíval nějaké technologie pro rozeznání měřícího cyklu, které by motor v určitých podmínkách uvedly do testovacího stavu, jako to měl koncern VW

+13/0
17.2.2016 7:02

J38a61r71o19m19í36r 35K17r37á16l 4240539494889

Ne. Jen ten motor nastavil tak, aby v podmínkách, ve kterých se měří, vyhovoval.

+3/0
17.2.2016 7:23

J40i62n96d31ř35i67c13h 68L42u64k94e79š 3569184693600

To je sice pravda, ale smyslem emisí je čistší prostředí, ne aby to prošlo jen měřením. Asi jako ve škole, buď je cílem mít zkoušku (jedno jestli s tahákem nebo prolézt jinak) a druhý den si nic nepamatovat, nebo varianta dvě, učit tak, aby si to děcka pamatovaly do smrti....

+1/0
17.2.2016 7:45

J57i33ř27í 74Z51ý32k98a 9799253871710

... v obou případech je trend "splň a dál už se nezajímej". Bohužel

+2/0
17.2.2016 8:12

V14i50k18t97o77r 82Š80e39d39i47v76ý 8676861610956

Smysl emisních limitů?

Ale no tak, snad na to nevěříte.;-D Jako každé náboženství i to zelené vyžaduje určité rituály, které sice vycházejí z kdysi potřebných úkonů, dávno se ale zvrhly v karikaturu.

+2/0
17.2.2016 8:44

M95a76r38e62k 28M65a55l79ý 1822968771970

Ano, smyslem emisí, původním cílem bylo čistší prostředí. To je celkem pochopitelné a proto se pak vymyslely testy. Smyslem automobilky je postavit auto tak, aby těmto testům vyhovělo za cenu co nejnižších nákladů. Nic víc, nic míň. A pokud těmi testy v pohodě projde a v reálném provozu pak vypouští těch smradů násobně víc, není to přeci chyba automobilky,ale chyba toho testu.

+1/0
17.2.2016 19:12
Foto

I66v40a82n 80K43o63p62t61a 5597442851227

Prijde mi to jako to samé jinými slovy. Celkem putna zda toho dosáhnou SW nebo mechanicky, výsledek je stejný.

+1/0
17.2.2016 8:21

T98o26m77á32š 82V88a46l64d78e54r 7543690279

Zajímali by mě škodlivé hodnoty u přímovstřikových benzínů. To ovšem nikdo schválně neměří. Nafta je špatná a jediný přínos je v malé spotřebě. Jinak je vidět, že zamořuje i přes různé vychytávky naše prostředí. CO2 mi může být ukradené to nás nezabijí pomalu.

0/−1
17.2.2016 6:55

A96l31e25š 34J67a21n29á79č25e49k 3563574136223

Benzín totiž neprodukuje takové škodliviny jako nafta. I když emisní limity při normální použití překračují všechny auta na trhu.

+1/−1
17.2.2016 7:10

M15a34r11t60i20n 64T39e45s49a43ř 2729903453413

Mám za to, že pro "normální použití" žádné emisní homologační limity nejsou stanoveny.

0/0
17.2.2016 8:34

T98o52m21á70š 65V83a21l48d37e92r 7483240169

Měl jsem spíše na mysli částečky co nevyhoří a které předtím jsou rozprášeny vstřikovači pod velkým tlakem.

0/0
18.2.2016 23:11

P95e59t69e30r 28M69o82l21n63á27r 8445894402809

Neviem či je vhodné testovať motor čo má najazdené 4400 km ,keď som kúpil nové auto konkrétne Kiu Sportage tak motor prvých cca 10 000 km nemal ťah ,potom išiel ako žihadlo ako keby to bolo iné auto

0/0
17.2.2016 2:16

I57v87a51n 43S31o79t 6309364136788

A nabude to bionaftou?

+2/0
17.2.2016 1:24

A89d72a91m 73T76u41r61e46k 3147683794743

To je velké překvapení, nikdo nečekal že ty limity bude překračovat většina dieselu :O

+8/0
17.2.2016 1:05

J24a12n 17D34e76r81k18a 8319398832362

Možná by bylo lepší napsat kdo nepodváděl. Ten seznam bude asi kratší.

+4/0
17.2.2016 0:07

Z32d95e93n70ě68k 93H78a91n79z78l 1561366952164

Výsledek je stejný

0/0
17.2.2016 5:41

D79e11n80i40s 30H60u15m38l 4732495365966

A už páni ekologové uvedli, kolikrát může auto překračovat v běžném provozu emise z homologace a jak je "běžný provoz" dle nějaké směrnice definovaný?

+5/0
17.2.2016 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.