Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němečtí ekologové odhalili dalšího emisního hříšníka: Fiat 500X

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe pokračuje ve vyšetřování emisí oxidů dusíku u dieselových aut. Nejnovějším úlovkem je italské SUV Fiat 500X, které několikanásobně překračuje v některých jízdních režimech emisní limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a25r48e76k 49K90o77s56t69e89l19e31c41k37ý 6393206388

Ekologové vymýšlejí nesmysly proti přírodním zákonům, a tak technici jsou zase nuceni vymýšlet, jak to udělat, aby se vlk-ekolog nažral, koza zůstala celá a auto jezdilo!

Jestliže něco měříme v přesně stanovených laboratorních podmínkách, pak se nemůžeme divit, že to nefunguje v praxi! Ale v laboratorních podmínkách je to přesné! Tak, co vy elkolologové vůbec chcete?

+1/0
17.2.2016 20:04

P25e80t94r 26M62i23c16h92a55l 2470194181762

Jak překvapivé. ;-D Já jsem to říkal hned, že máslo na hlavě mají všichni.

0/0
17.2.2016 18:00

J98a19r91o77s74l95a76v 40D89r16o50b14n67ý 6906738187717

takže nejlepší je jezdit s naftou za studena ;-D

0/0
17.2.2016 15:26

P82e49t24r 91M84i98c74h49a88l 2120424821932

Tak nějak. Výroba nových motorů je totiž nejekologičtější věc na světě. ;-D

0/0
17.2.2016 18:17

Z52d67e48n91ě89k 10W38e62r62n42h42a97r35t 6737535222938

To bylo keců, jak VW zaspal vývoj a jeho motory mají x krát vyšší emise, než konkurence... Zkrátka to tak nějak dělají všichni, různě kouzlí, aby prošli měřením a realita auta na silnici je úplně jiná - a naprosto nesejde, jakou má to auto značku...

0/0
17.2.2016 13:00

V31i41l84é82m 64P68ř92í84h23o19d27a 2384859933447

Nafta patří na pole nebo do náklaďáku. Tečka.

+1/0
17.2.2016 11:47

P56e95t63r 81M64i75c11h72a78l 2190304171802

Já teda nevím, ale naftu bych na pole moc nelil. :-)

0/0
17.2.2016 18:21

J93a59r34o30s37l93a79v 10P97o20r86t 7979547179755

To zelený náboženství je fakt hustý . Fyzika je daná -zákon zachování hmoty ale to se jim do norem nevejde .

+6/0
17.2.2016 11:31

M90a21r34t75i48n 97K50a38r20á71s56e28k 9308673158728

A jak souvisi zakon zachovani hmoty s temi skodlivymi emisemi?

0/−1
17.2.2016 15:08

S44t61a22n89i63s83l96a10v 91C24h43y58t84r75a 3824203687349

Všechna auta by měla vonět po fialkách. ;-D

Představa, že když něco hoří, tak nebude produkovat splodiny je akorát z říše pohádek. Domácí skot produkuje daleko více splodin. Budou jim snad chtít dávat na zadek povinně katalizátor? ;-D

+5/0
17.2.2016 10:58

M81a67r84t53i68n 82K53a30r24á58s80e75k 9588423918468

Jake ze to zplodiny produkuje ten domaci skot? A skot se bezne pase urpostred mest?

0/−1
17.2.2016 15:09

A52n46t42o27n22í16n 24S33v83o33b63o91d53a 3444873469582

Metan z kravičky otepluje zem :-)

+1/0
17.2.2016 15:28

M95a85r47t87i89n 92K38a46r42á69s47e29k 9258653118658

Jo ale ty emisni normy neresi "oteplovaci plyny" ale jedovate latky....

0/−1
17.2.2016 15:34

P47e32t46r 77M51i21c75h52a61l 2690444291612

Ne tak docela. Původně se emise zaměřily na CO2, skleníkový plyn. V honbě ze jeho co nejnižšími emisemi se postupně vyvinul turbodiesel spalující chudou směs za vysoké teploty a tím dochází ke vzniku NOx, tedy jedovatých látek.

+1/0
17.2.2016 18:24

M76a78r70t44i26n 61K56a54r58á62s53e13k 9798783458758

Skodlive emise se resi uz dost dlouho a jsou na zavazne normy jak v USA tak v EU, CO2 resi EU ale normy na exhalace nejsou striktini - jen kdyz holt vyrabia auta co moc zerou tak automobilka doplaci zlvastni "dan"

0/−1
17.2.2016 19:26

A13n68t67o61n35í15n 21S50v67o17b83o19d93a 3354303589192

Ale řeší se i CO2

0/0
17.2.2016 18:55

T65o89m76á84š 97K13u54c21h87a69ř 3927731708411

Jsem v šoku, koho by napadlo, že auta spalující bordel co teče ze země budou smrdět. ;-D Pokud to takto půjde dál, tak jim taky dojde, že výrazně přestává plnit normy i opotřebený motor a automaticky budeme rušit auta po najetí 150 000 km a některá i dřív. :-P

+3/0
17.2.2016 10:31

P39e75t58r 11P75e66t35ř70í67k 3291750181778

fakt jsem se dlouho divil, že můj Touran-dýzl docela smrdí, víc než třeba další dýsly, k nimž mám tu čest občas "přivonět" no a nyní po "afeře Volkswagengejt jsem moudřejší...:-P

+1/0
17.2.2016 9:46
Foto

Z46b59y32n41ě93k 93M94e23l54i97c27h69a64r 9175237265519

změnou podmínek měření "dokáže" každej blbec, že je něco jinak... pokud je něco nějak definováno a podle toho certifikováno, nemůžu to měřit jinak a říct, že je to špatně! pokud např. hustota vody je definována při 20°C a někdo ji změří při 50°C a dostane samozřejmě nižší číslo, bude taky řvát, že mu z vodovodu teče "řidší" voda? pokud ano, bude právě za toho blbce... // tím nesnižuju dopady emisí na prostředí, ale porovnávat hrušky s jablky nepřináší nikdy nic dobrého (pouze lidi, kteří nepřemýšlejí, mají další důvod stěžovat si a řvát...)

+5/0
17.2.2016 8:58

P57e93t46r 51O78t28r76u29b81a 6516588932325

To je sice pravda, ale 20x větší emise v provozu to je podle Vás v pořádku? Za jakým primárním účelem by měly sloužit emisní normy? Za účelem aby na tom vydělávaly automobilky a emisní organizace, nebo abychom měli čistější ovzduší?

+1/−3
17.2.2016 9:33
Foto

Z57b19y88n35ě18k 61M65e37l97i78c74h28a84r 9775407405219

JÁ O VOZE, VY O KOZE - já hodnotím postup srovnávání jablek a hrušek a píšu, že nesnižuju význam dopadu emisí na prostředí... v pořádku ty hodnoty vůči přírodě nejsou, ale nelze to dokazovat takto - je potřeba změnit pravidla/zákony/vyhlášky... a hlavně zapojit rozum

+3/0
17.2.2016 11:01

M59a22r53t26i70n 80K71l35u66v41á54n22e22k 9522468283323

Osobne som presvedčený, že žiadne z dieselov tie normy niesu schopné splňovať. Je to len o tom ktorý motor si vezmú na test. Vždy to bude zásah.

+5/0
17.2.2016 8:33

P50e17t79r 38O97t60r60u23b59a 6246708332935

Znova a znova se ukazuje, o čem ty celé emisní normy jsou. Nikomu nejde skutečně o životní prostředí ale je to jen a jen o poplatcích za homologace, emise, ....

Navíc to automobilkám umožnilo zavádění dalších a dalších ku.vítek, které se podělají rok dva po skončení záruky a stojí desetitisíce. Vzpomeňte, co se opravovalo na autech před lety, kdy nebyla u nafťáku žádná elektronika (krom ventilu na přívod nafty). A paradoxně to vypadá, že tyto staré motory byly v běžném provozu daleko ekologičtější než dnešní super-hyper-eko bazmeky.

+6/0
17.2.2016 8:21

V50i46k87t70o90r 46Š50e16d85i37v27ý 8106501300206

Ano. Jenže uznat to oficiálně by znamenalo napadnout základy zelené víry.

+2/0
17.2.2016 8:46

P24e84t36r 38S98t62e36j32s60k81a60l 3609918124216

„Je neuvěřitelné, že se nyní na silnicích nacházejí takzvaná moderní naftová vozidla, která tímto způsobem poškozují vzduch, jenž dýcháme,“ uvedl spoluzakladatel ICCT Axel Friedrich a dodal, že naměřené hodnoty odpovídají emisím, které vypouštěly vozy koncem 80. let minulého století, před zaváděním Euro norem.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

0/0
17.2.2016 12:14

M66a10r11t71i90n 18S33e51d60o10n77a 2255636786619

Diesel s osobnich autech ve meste je pohroma. Na jihu Evropy lide kupuji vetsinou diesel (80% novych aut) a to se pak po meste ani neda pro smrad chodit. Normy maji smysl, pokud firma neumi vyrobit nezavadny diesel tak at jej nedela, u benzinu take probemy nejsou - jenze pro zisk plno firem udela cokoliv.

+1/−1
17.2.2016 8:12
Foto

J38i57ř40í 50D97v73o86ř42á34k 5415239230368

SCR bude konec naftových osobáků .

0/0
17.2.2016 7:47

T87o40m84á57š 13K73ř70e26č97e78k 5399124894431

hon na čarodějnice ve skutečnosti opět bez výsledku, spíše to jen ukazuje nesmyslnost nízko-emisních městských zón a nálepek, které se zavádí

+13/0
17.2.2016 7:26

P37a30v46e71l 52M97i52k13u30l51a 6138473786667

Když to tak čtu, jsem rád za svého Trabanta. Trochu kouří, ale na nic si nehraje. :-)

+11/0
17.2.2016 7:22

J76a39r76o93m96í63r 30K24r30á22l 4890189454409

;-D

+2/0
17.2.2016 7:24

J77i10n47d17ř39i21c15h 13L94u50k69e38š 3449364643150

Trochu kouří, smrdí, ale ve výsledku bude míň jedovatej ;-D

+1/0
17.2.2016 7:47

R98o35m91a58n 30K48r61a17t92o79c54h22v10í33l 6816447626224

Tak to může ve skutečnosti být.

0/0
17.2.2016 8:35

J34a29r13o94m17í66r 61K73r44á35l 4330679284939

Překvapuje to někoho ?

+1/0
17.2.2016 7:21

T59o25m22á63š 26P85r19c39h47a40l 1248593663910

Nepřijde mi z toho článku, že by Fiat podváděl. Prostě jen využil toho, že se testuje v nějakém režimu a motor odladil tak, aby v daném režimu splňoval.

Nepíše se tam nic o tom, že by využíval nějaké technologie pro rozeznání měřícího cyklu, které by motor v určitých podmínkách uvedly do testovacího stavu, jako to měl koncern VW

+13/0
17.2.2016 7:02

J13a70r68o35m75í32r 11K45r11á13l 4280349964569

Ne. Jen ten motor nastavil tak, aby v podmínkách, ve kterých se měří, vyhovoval.

+3/0
17.2.2016 7:23

J13i36n82d35ř60i60c62h 84L20u27k28e75š 3129944803720

To je sice pravda, ale smyslem emisí je čistší prostředí, ne aby to prošlo jen měřením. Asi jako ve škole, buď je cílem mít zkoušku (jedno jestli s tahákem nebo prolézt jinak) a druhý den si nic nepamatovat, nebo varianta dvě, učit tak, aby si to děcka pamatovaly do smrti....

+1/0
17.2.2016 7:45

J80i57ř10í 68Z70ý72k66a 9979913941910

... v obou případech je trend "splň a dál už se nezajímej". Bohužel

+2/0
17.2.2016 8:12

V24i23k18t45o90r 87Š62e35d21i56v87ý 8976151390276

Smysl emisních limitů?

Ale no tak, snad na to nevěříte.;-D Jako každé náboženství i to zelené vyžaduje určité rituály, které sice vycházejí z kdysi potřebných úkonů, dávno se ale zvrhly v karikaturu.

+2/0
17.2.2016 8:44

M60a50r17e98k 30M16a63l38ý 1322698331370

Ano, smyslem emisí, původním cílem bylo čistší prostředí. To je celkem pochopitelné a proto se pak vymyslely testy. Smyslem automobilky je postavit auto tak, aby těmto testům vyhovělo za cenu co nejnižších nákladů. Nic víc, nic míň. A pokud těmi testy v pohodě projde a v reálném provozu pak vypouští těch smradů násobně víc, není to přeci chyba automobilky,ale chyba toho testu.

+1/0
17.2.2016 19:12
Foto

I85v40a69n 84K42o65p68t48a 5707122811367

Prijde mi to jako to samé jinými slovy. Celkem putna zda toho dosáhnou SW nebo mechanicky, výsledek je stejný.

+1/0
17.2.2016 8:21

T87o48m68á68š 25V91a58l94d39e52r 7223250909

Zajímali by mě škodlivé hodnoty u přímovstřikových benzínů. To ovšem nikdo schválně neměří. Nafta je špatná a jediný přínos je v malé spotřebě. Jinak je vidět, že zamořuje i přes různé vychytávky naše prostředí. CO2 mi může být ukradené to nás nezabijí pomalu.

0/−1
17.2.2016 6:55

A92l74e84š 59J84a85n74á67č59e76k 3943514716553

Benzín totiž neprodukuje takové škodliviny jako nafta. I když emisní limity při normální použití překračují všechny auta na trhu.

+1/−1
17.2.2016 7:10

M42a46r89t56i58n 68T80e20s80a47ř 2949223393213

Mám za to, že pro "normální použití" žádné emisní homologační limity nejsou stanoveny.

0/0
17.2.2016 8:34

T38o97m42á28š 53V93a48l89d82e88r 7853250169

Měl jsem spíše na mysli částečky co nevyhoří a které předtím jsou rozprášeny vstřikovači pod velkým tlakem.

0/0
18.2.2016 23:11

P67e37t71e73r 26M52o46l26n58á48r 8945634562199

Neviem či je vhodné testovať motor čo má najazdené 4400 km ,keď som kúpil nové auto konkrétne Kiu Sportage tak motor prvých cca 10 000 km nemal ťah ,potom išiel ako žihadlo ako keby to bolo iné auto

0/0
17.2.2016 2:16

I81v93a47n 64S72o56t 6639384616438

A nabude to bionaftou?

+2/0
17.2.2016 1:24

A75d97a77m 16T51u62r11e70k 3427613224823

To je velké překvapení, nikdo nečekal že ty limity bude překračovat většina dieselu :O

+8/0
17.2.2016 1:05

J18a73n 77D68e91r94k79a 8589478642962

Možná by bylo lepší napsat kdo nepodváděl. Ten seznam bude asi kratší.

+4/0
17.2.2016 0:07

Z83d66e95n45ě34k 22H68a52n39z75l 1381966282744

Výsledek je stejný

0/0
17.2.2016 5:41

D39e73n94i46s 34H30u93m96l 4982845725856

A už páni ekologové uvedli, kolikrát může auto překračovat v běžném provozu emise z homologace a jak je "běžný provoz" dle nějaké směrnice definovaný?

+5/0
17.2.2016 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.