Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němečtí ekologové odhalili dalšího emisního hříšníka: Fiat 500X

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe pokračuje ve vyšetřování emisí oxidů dusíku u dieselových aut. Nejnovějším úlovkem je italské SUV Fiat 500X, které několikanásobně překračuje v některých jízdních režimech emisní limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62a44r98e39k 16K13o51s60t73e78l80e19c11k65ý 6353446668

Ekologové vymýšlejí nesmysly proti přírodním zákonům, a tak technici jsou zase nuceni vymýšlet, jak to udělat, aby se vlk-ekolog nažral, koza zůstala celá a auto jezdilo!

Jestliže něco měříme v přesně stanovených laboratorních podmínkách, pak se nemůžeme divit, že to nefunguje v praxi! Ale v laboratorních podmínkách je to přesné! Tak, co vy elkolologové vůbec chcete?

+1/0
17.2.2016 20:04

P41e88t88r 57M37i72c83h31a55l 2800824311582

Jak překvapivé. ;-D Já jsem to říkal hned, že máslo na hlavě mají všichni.

0/0
17.2.2016 18:00

J67a65r81o16s57l21a98v 84D26r67o64b20n26ý 6756858727707

takže nejlepší je jezdit s naftou za studena ;-D

0/0
17.2.2016 15:26


P13e40t63r 13M62i48c19h35a70l 2250174601312

Tak nějak. Výroba nových motorů je totiž nejekologičtější věc na světě. ;-D

0/0
17.2.2016 18:17

Z68d39e25n21ě25k 37W94e17r24n44h81a24r31t 6337465202968

To bylo keců, jak VW zaspal vývoj a jeho motory mají x krát vyšší emise, než konkurence... Zkrátka to tak nějak dělají všichni, různě kouzlí, aby prošli měřením a realita auta na silnici je úplně jiná - a naprosto nesejde, jakou má to auto značku...

0/0
17.2.2016 13:00

V96i58l83é30m 79P90ř94í64h12o42d96a 2324499833767

Nafta patří na pole nebo do náklaďáku. Tečka.

+1/0
17.2.2016 11:47

P64e45t95r 80M11i64c70h44a75l 2530874941802

Já teda nevím, ale naftu bych na pole moc nelil. :-)

0/0
17.2.2016 18:21

J87a41r25o71s24l73a27v 57P76o11r87t 7489297569225

To zelený náboženství je fakt hustý . Fyzika je daná -zákon zachování hmoty ale to se jim do norem nevejde .

+6/0
17.2.2016 11:31

M94a97r83t74i60n 14K59a84r36á65s18e41k 9358233178758

A jak souvisi zakon zachovani hmoty s temi skodlivymi emisemi?

0/−1
17.2.2016 15:08

S91t95a23n75i70s27l34a18v 74C65h29y87t44r18a 3424803177589

Všechna auta by měla vonět po fialkách. ;-D

Představa, že když něco hoří, tak nebude produkovat splodiny je akorát z říše pohádek. Domácí skot produkuje daleko více splodin. Budou jim snad chtít dávat na zadek povinně katalizátor? ;-D

+5/0
17.2.2016 10:58

M49a77r68t23i43n 75K38a55r87á16s15e41k 9908433688348

Jake ze to zplodiny produkuje ten domaci skot? A skot se bezne pase urpostred mest?

0/−1
17.2.2016 15:09

A95n51t16o79n51í77n 72S75v98o94b84o71d50a 3284333369342

Metan z kravičky otepluje zem :-)

+1/0
17.2.2016 15:28

M76a73r39t17i77n 61K46a47r24á38s28e12k 9428733848288

Jo ale ty emisni normy neresi "oteplovaci plyny" ale jedovate latky....

0/−1
17.2.2016 15:34

P19e21t89r 74M36i17c71h14a91l 2240484901652

Ne tak docela. Původně se emise zaměřily na CO2, skleníkový plyn. V honbě ze jeho co nejnižšími emisemi se postupně vyvinul turbodiesel spalující chudou směs za vysoké teploty a tím dochází ke vzniku NOx, tedy jedovatých látek.

+1/0
17.2.2016 18:24

M15a69r81t77i17n 24K68a39r26á27s89e69k 9428363498538

Skodlive emise se resi uz dost dlouho a jsou na zavazne normy jak v USA tak v EU, CO2 resi EU ale normy na exhalace nejsou striktini - jen kdyz holt vyrabia auta co moc zerou tak automobilka doplaci zlvastni "dan"

0/−1
17.2.2016 19:26

A73n65t30o98n52í40n 16S42v61o96b68o12d34a 3244633239542

Ale řeší se i CO2

0/0
17.2.2016 18:55

T80o18m67á45š 33K35u58c25h87a91ř 3937101158931

Jsem v šoku, koho by napadlo, že auta spalující bordel co teče ze země budou smrdět. ;-D Pokud to takto půjde dál, tak jim taky dojde, že výrazně přestává plnit normy i opotřebený motor a automaticky budeme rušit auta po najetí 150 000 km a některá i dřív. :-P

+3/0
17.2.2016 10:31

P79e32t59r 28P57e27t91ř22í73k 3621490261208

fakt jsem se dlouho divil, že můj Touran-dýzl docela smrdí, víc než třeba další dýsly, k nimž mám tu čest občas "přivonět" no a nyní po "afeře Volkswagengejt jsem moudřejší...:-P

+1/0
17.2.2016 9:46
Foto

Z54b66y15n12ě63k 76M24e61l27i80c18h49a40r 9705827645479

změnou podmínek měření "dokáže" každej blbec, že je něco jinak... pokud je něco nějak definováno a podle toho certifikováno, nemůžu to měřit jinak a říct, že je to špatně! pokud např. hustota vody je definována při 20°C a někdo ji změří při 50°C a dostane samozřejmě nižší číslo, bude taky řvát, že mu z vodovodu teče "řidší" voda? pokud ano, bude právě za toho blbce... // tím nesnižuju dopady emisí na prostředí, ale porovnávat hrušky s jablky nepřináší nikdy nic dobrého (pouze lidi, kteří nepřemýšlejí, mají další důvod stěžovat si a řvát...)

+5/0
17.2.2016 8:58

P22e42t56r 12O88t79r73u94b15a 6946628672445

To je sice pravda, ale 20x větší emise v provozu to je podle Vás v pořádku? Za jakým primárním účelem by měly sloužit emisní normy? Za účelem aby na tom vydělávaly automobilky a emisní organizace, nebo abychom měli čistější ovzduší?

+1/−3
17.2.2016 9:33
Foto

Z15b95y17n24ě14k 58M82e89l39i32c89h42a62r 9505517785279

JÁ O VOZE, VY O KOZE - já hodnotím postup srovnávání jablek a hrušek a píšu, že nesnižuju význam dopadu emisí na prostředí... v pořádku ty hodnoty vůči přírodě nejsou, ale nelze to dokazovat takto - je potřeba změnit pravidla/zákony/vyhlášky... a hlavně zapojit rozum

+3/0
17.2.2016 11:01

M56a18r57t36i50n 16K68l17u65v86á40n16e57k 9802608923823

Osobne som presvedčený, že žiadne z dieselov tie normy niesu schopné splňovať. Je to len o tom ktorý motor si vezmú na test. Vždy to bude zásah.

+5/0
17.2.2016 8:33

P75e21t42r 25O66t34r80u57b81a 6196658692355

Znova a znova se ukazuje, o čem ty celé emisní normy jsou. Nikomu nejde skutečně o životní prostředí ale je to jen a jen o poplatcích za homologace, emise, ....

Navíc to automobilkám umožnilo zavádění dalších a dalších ku.vítek, které se podělají rok dva po skončení záruky a stojí desetitisíce. Vzpomeňte, co se opravovalo na autech před lety, kdy nebyla u nafťáku žádná elektronika (krom ventilu na přívod nafty). A paradoxně to vypadá, že tyto staré motory byly v běžném provozu daleko ekologičtější než dnešní super-hyper-eko bazmeky.

+6/0
17.2.2016 8:21

V38i32k26t87o47r 53Š19e18d63i88v47ý 8166471710526

Ano. Jenže uznat to oficiálně by znamenalo napadnout základy zelené víry.

+2/0
17.2.2016 8:46

P83e81t51r 38S48t78e74j39s45k11a89l 3839758774676

„Je neuvěřitelné, že se nyní na silnicích nacházejí takzvaná moderní naftová vozidla, která tímto způsobem poškozují vzduch, jenž dýcháme,“ uvedl spoluzakladatel ICCT Axel Friedrich a dodal, že naměřené hodnoty odpovídají emisím, které vypouštěly vozy koncem 80. let minulého století, před zaváděním Euro norem.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/emisni-skandal-test-renault-espace-dtl-/automoto.aspx?c=A151125_123710_automoto_fdv

0/0
17.2.2016 12:14

M96a13r47t40i57n 18S88e68d43o16n82a 5747213320939

Diesel s osobnich autech ve meste je pohroma. Na jihu Evropy lide kupuji vetsinou diesel (80% novych aut) a to se pak po meste ani neda pro smrad chodit. Normy maji smysl, pokud firma neumi vyrobit nezavadny diesel tak at jej nedela, u benzinu take probemy nejsou - jenze pro zisk plno firem udela cokoliv.

+1/−1
17.2.2016 8:12

J29i61ř38í 72D98v67o36ř30á56k 5625919790858

SCR bude konec naftových osobáků .

0/0
17.2.2016 7:47

T57o69m43á39š 94K91ř44e68č17e23k 5439934224171

hon na čarodějnice ve skutečnosti opět bez výsledku, spíše to jen ukazuje nesmyslnost nízko-emisních městských zón a nálepek, které se zavádí

+13/0
17.2.2016 7:26

P32a65v14e63l 17M51i92k69u31l46a 6158683386757

Když to tak čtu, jsem rád za svého Trabanta. Trochu kouří, ale na nic si nehraje. :-)

+11/0
17.2.2016 7:22

J27a83r94o25m18í82r 84K46r49á45l 4250399594499

;-D

+2/0
17.2.2016 7:24

J21i48n93d78ř85i59c14h 63L51u98k84e38š 3929864473950

Trochu kouří, smrdí, ale ve výsledku bude míň jedovatej ;-D

+1/0
17.2.2016 7:47

R33o36m62a67n 50K33r28a28t84o39c32h84v25í67l 6476767906524

Tak to může ve skutečnosti být.

0/0
17.2.2016 8:35

J57a82r52o35m81í77r 71K62r41á95l 4400789894969

Překvapuje to někoho ?

+1/0
17.2.2016 7:21

T98o52m21á88š 75P90r98c87h30a75l 1928563373290

Nepřijde mi z toho článku, že by Fiat podváděl. Prostě jen využil toho, že se testuje v nějakém režimu a motor odladil tak, aby v daném režimu splňoval.

Nepíše se tam nic o tom, že by využíval nějaké technologie pro rozeznání měřícího cyklu, které by motor v určitých podmínkách uvedly do testovacího stavu, jako to měl koncern VW

+13/0
17.2.2016 7:02

J48a82r60o17m47í49r 38K64r53á97l 4540849954879

Ne. Jen ten motor nastavil tak, aby v podmínkách, ve kterých se měří, vyhovoval.

+3/0
17.2.2016 7:23

J90i32n87d16ř49i34c85h 72L56u58k11e98š 3539694623750

To je sice pravda, ale smyslem emisí je čistší prostředí, ne aby to prošlo jen měřením. Asi jako ve škole, buď je cílem mít zkoušku (jedno jestli s tahákem nebo prolézt jinak) a druhý den si nic nepamatovat, nebo varianta dvě, učit tak, aby si to děcka pamatovaly do smrti....

+1/0
17.2.2016 7:45

J42i34ř50í 51Z24ý57k44a 9339413491680

... v obou případech je trend "splň a dál už se nezajímej". Bohužel

+2/0
17.2.2016 8:12

V44i98k23t43o90r 94Š21e95d97i87v86ý 8166131430756

Smysl emisních limitů?

Ale no tak, snad na to nevěříte.;-D Jako každé náboženství i to zelené vyžaduje určité rituály, které sice vycházejí z kdysi potřebných úkonů, dávno se ale zvrhly v karikaturu.

+2/0
17.2.2016 8:44

M36a12r16e47k 95M68a11l76ý 1642298431530

Ano, smyslem emisí, původním cílem bylo čistší prostředí. To je celkem pochopitelné a proto se pak vymyslely testy. Smyslem automobilky je postavit auto tak, aby těmto testům vyhovělo za cenu co nejnižších nákladů. Nic víc, nic míň. A pokud těmi testy v pohodě projde a v reálném provozu pak vypouští těch smradů násobně víc, není to přeci chyba automobilky,ale chyba toho testu.

+1/0
17.2.2016 19:12
Foto

I72v43a86n 63K73o10p65t50a 5727432241197

Prijde mi to jako to samé jinými slovy. Celkem putna zda toho dosáhnou SW nebo mechanicky, výsledek je stejný.

+1/0
17.2.2016 8:21

T14o42m72á63š 87V55a27l47d18e48r 7313420279

Zajímali by mě škodlivé hodnoty u přímovstřikových benzínů. To ovšem nikdo schválně neměří. Nafta je špatná a jediný přínos je v malé spotřebě. Jinak je vidět, že zamořuje i přes různé vychytávky naše prostředí. CO2 mi může být ukradené to nás nezabijí pomalu.

0/−1
17.2.2016 6:55

A93l53e98š 42J31a57n24á56č51e47k 3623204336223

Benzín totiž neprodukuje takové škodliviny jako nafta. I když emisní limity při normální použití překračují všechny auta na trhu.

+1/−1
17.2.2016 7:10

M16a46r91t12i91n 86T95e42s63a94ř 2479883193113

Mám za to, že pro "normální použití" žádné emisní homologační limity nejsou stanoveny.

0/0
17.2.2016 8:34

T95o44m34á22š 54V46a78l55d65e18r 7503840989

Měl jsem spíše na mysli částečky co nevyhoří a které předtím jsou rozprášeny vstřikovači pod velkým tlakem.

0/0
18.2.2016 23:11

P61e62t93e20r 53M64o42l20n10á26r 8455384542309

Neviem či je vhodné testovať motor čo má najazdené 4400 km ,keď som kúpil nové auto konkrétne Kiu Sportage tak motor prvých cca 10 000 km nemal ťah ,potom išiel ako žihadlo ako keby to bolo iné auto

0/0
17.2.2016 2:16

I60v89a13n 94S42o48t 6239604166238

A nabude to bionaftou?

+2/0
17.2.2016 1:24

A50d65a85m 43T60u79r83e61k 3177873444793

To je velké překvapení, nikdo nečekal že ty limity bude překračovat většina dieselu :O

+8/0
17.2.2016 1:05

J68a84n 93D34e75r89k94a 8289878822982

Možná by bylo lepší napsat kdo nepodváděl. Ten seznam bude asi kratší.

+4/0
17.2.2016 0:07

Z26d27e65n62ě23k 17H46a85n10z55l 1801686862774

Výsledek je stejný

0/0
17.2.2016 5:41

D59e29n42i83s 31H66u85m80l 4302275115186

A už páni ekologové uvedli, kolikrát může auto překračovat v běžném provozu emise z homologace a jak je "běžný provoz" dle nějaké směrnice definovaný?

+5/0
17.2.2016 0:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.