Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přežil požár i dluhy a nakonec vyhrává Dakar. Kamaz slaví 40 let

V polovině února roku 1976 opustil brány továrny v ruském městě Naběrežnyje Čelny první nákladní vůz ruské automobilky Kamaz, jednoho z největších světových výrobců nákladních automobilů. Kamiony Kamaz opakovaně vyhrály slavný Dakar, jejich současná produkce je kolem 40 000 vyrobených vozů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e86t43r 38N55ě32m90e63č31e76k 1792144132173

Nechápu, jak si to může někdo koupit, kabina běs, proslulá ruská kvalita bude asi taky pecka.....RvRvRv

0/−1
18.2.2016 8:05

M92a64r93i48a39n 64K79a68r22a32b11a 4843771740322

Pekné a robustné auto. Kedysi som vnímal Kamaz ako ruskú Tatru. Ale to už dávno nie je pravda, nakoľko Tatrovka sa úzko špecializovala. Aj keď je Kamaz bytelné auto, bol by som radšej keby v našich končinách jazdili viac sofistikovanejšie vozy. O prevádzkových nákladoch je možné viesť polemiku, aby to nakoniec nebolo ako s Nivou, síce lacné diely ale za to furt v servise, a žere to ako tank... ;-)

0/−1
17.2.2016 20:32

M65a46r63t58i33n 22Ž69e15l56i77n54s70k30ý 9168169559112

Na to mate nejaky odkaz? ... na strankach Kamazu se pise, ze dokonce az 700 mezinarodnich firem se podilelo na dodavkach vyrobnych zarizeni podniku a mezi znamejsimi jsou vzpomenuty tyto: Swindell-Dressler, Holcroft, CE-Cast, Ingersoll Rand, Ex-Cello (U.S.A.), Hueller-Hille, Liebherr (West Germany), Morando, Fata (Italy), Renault (France), Sandvik (Sweden), Kamatsu and Hitachi (Japan).

http://www.kamaz.ru/en/about/history/

+1/0
17.2.2016 19:17


J76o58s58e61f 70V41o31s53i75c24k74y 4213367696543

Jak mohli v clanku prehlednout, ze celou fabriku kdysi postavili Americane od firmy MAC Trucks? Tak jako v Zhiguli to postavi Fiat ! Ten Kamaz se vyznacuje tim, ze se za tech 40 let jeste nemodernizoval - porad jeste ty same V8 dieslaky.

+5/−1
17.2.2016 16:59

J26a40r65o39s26l54a78v 94M33a58l47ý 5704848931581

Nic proti Kamazu, ale to auto co vyhrává Dakar, má z kamazu pouze kabinu.

+7/0
17.2.2016 16:48

J62i15ř75í 10D18v28o26ř70á94k 5145419150568

Citace : „Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru,“ pochvaluje si Štochl.

Tak třeba systém ABS je v Eropě pro nákladní vozy povinný už pár desítek let . Jak tento výrobce řeší bez řídící jednotky ?

+3/0
17.2.2016 16:17

R96o93m92a30n 18K98r53a88t50o75c39h55v96í63l 6346137326704

V motoru je mužik, který přerušovaně šlape na pedál.

+2/0
17.2.2016 16:49

J46i59ř27í 61D68v45o35ř60á35k 5985699690348

Nebo burlak ?

0/0
17.2.2016 17:05

J83i49ř31í 96K38o64c27u62r84e49k 6685214395458

Ne, burlak je na úřadě práce. Kamaz utáhne totéž, co 50 až 100 burlaků.

0/0
18.2.2016 16:32

M53i21c63h90a66l 72M43o94u55c39h45a 9358579933564

Ruské automobily obecně vynikají vysokou kvalitou... ;-D

+1/−1
17.2.2016 15:31

T72o54m28á80š 50C55h16r74a66s94t47n14ý 2181604191573

Zrovna u KAMAZu lze tomu věřit, přeci jen musí být schopný přejet celé Rusko v civilní...nebo Evropu ve vojenské...verzi.

+2/−1
17.2.2016 15:53

M50i39c10h80a49l 71M18o13u96c90h88a 9938919613134

Nevím, s Kamazem zkušenost nemám. Ovšem I v případě, že to platí o Kamazu, není to "Ruské automobily obecně..." Pořád by to bylo: "Ruské automobily obecně trpí na nízkou kvalitu zpracování I použitých materialů a Kamaz je tak mezi nimi výjimkou ;-)

+3/0
17.2.2016 15:56

J17a33r15o21m94í49r 40K87r88á47l 4450969944299

Nevím, jak Kamaz, ale ZIL to byla pěkná šunka se spotřebou 170 litrů na 100 km. :-/

0/0
17.2.2016 18:18

J67i35ř43í 45K80o93c95u56r22e16k 6115454255828

U nosiče raket je to jedno. Moc toho nenajezdí a armáda konkurenci nemá. Resp, od toho armáda vozí ty rakety, aby ji neměla.

+1/0
18.2.2016 16:42

S59t65a21n82i15s91l39a80v 12K48r24e18j20c50a20r 6427146733224

Nu Kamaz je Kamaz. Vyhrává Dakar možná tak jako Ruští hokejisté. Obchodní zastoupení Kamazu stejně jako Lady v ČR existuje už několik let. Je škoda, že článek neobsahuje obchodní úspěchy nejen v ČR ale i postsocialistických a světových trzích. Za většinou sportovních úspěchů mohou především řidiči těchto vozidel a servismani jež se o vozidla starají. Je otázkou, zda ruská zastoupeni, nejsou pouhými zástěrkami jiných aktivit.

+1/0
17.2.2016 13:17

J82i39ř65í 54E57r20b66e17n 1593204976207

Ohledně Dakaru - Kamaz, ale i Porsche či BMW mají takové servisní zázemí, že po každé etapě jsou jezdci chrnět a stočlenný tým mechaniků jim doslova vyrobí prakticky nové auto, které z toho původního převezme jen ty části s VIN kódem. "Normální" posádky si musejí dělat opravy samy...

0/0
18.2.2016 9:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.