Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přežil požár i dluhy a nakonec vyhrává Dakar. Kamaz slaví 40 let

V polovině února roku 1976 opustil brány továrny v ruském městě Naběrežnyje Čelny první nákladní vůz ruské automobilky Kamaz, jednoho z největších světových výrobců nákladních automobilů. Kamiony Kamaz opakovaně vyhrály slavný Dakar, jejich současná produkce je kolem 40 000 vyrobených vozů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62e76t75r 98N18ě61m79e97č95e33k 1222744472883

Nechápu, jak si to může někdo koupit, kabina běs, proslulá ruská kvalita bude asi taky pecka.....RvRvRv

0/−1
18.2.2016 8:05

M27a93r51i35a10n 30K82a14r54a54b21a 4493941380492

Pekné a robustné auto. Kedysi som vnímal Kamaz ako ruskú Tatru. Ale to už dávno nie je pravda, nakoľko Tatrovka sa úzko špecializovala. Aj keď je Kamaz bytelné auto, bol by som radšej keby v našich končinách jazdili viac sofistikovanejšie vozy. O prevádzkových nákladoch je možné viesť polemiku, aby to nakoniec nebolo ako s Nivou, síce lacné diely ale za to furt v servise, a žere to ako tank... ;-)

0/−1
17.2.2016 20:32

M38a73r83t25i94n 90Ž98e13l76i93n14s82k28ý 9188239279542

Na to mate nejaky odkaz? ... na strankach Kamazu se pise, ze dokonce az 700 mezinarodnich firem se podilelo na dodavkach vyrobnych zarizeni podniku a mezi znamejsimi jsou vzpomenuty tyto: Swindell-Dressler, Holcroft, CE-Cast, Ingersoll Rand, Ex-Cello (U.S.A.), Hueller-Hille, Liebherr (West Germany), Morando, Fata (Italy), Renault (France), Sandvik (Sweden), Kamatsu and Hitachi (Japan).

http://www.kamaz.ru/en/about/history/

+1/0
17.2.2016 19:17

J43o86s91e15f 54V63o73s16i11c57k31y 4313877676653

Jak mohli v clanku prehlednout, ze celou fabriku kdysi postavili Americane od firmy MAC Trucks? Tak jako v Zhiguli to postavi Fiat ! Ten Kamaz se vyznacuje tim, ze se za tech 40 let jeste nemodernizoval - porad jeste ty same V8 dieslaky.

+5/−1
17.2.2016 16:59

J51a58r66o58s37l59a51v 97M28a90l74ý 5414958461631

Nic proti Kamazu, ale to auto co vyhrává Dakar, má z kamazu pouze kabinu.

+7/0
17.2.2016 16:48
Foto

J95i41ř37í 66D16v17o45ř43á83k 5195199180938

Citace : „Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru,“ pochvaluje si Štochl.

Tak třeba systém ABS je v Eropě pro nákladní vozy povinný už pár desítek let . Jak tento výrobce řeší bez řídící jednotky ?

+3/0
17.2.2016 16:17

R43o76m81a87n 36K48r40a69t51o64c88h93v90í88l 6726247786324

V motoru je mužik, který přerušovaně šlape na pedál.

+2/0
17.2.2016 16:49
Foto

J77i68ř46í 61D89v92o30ř61á57k 5155249820488

Nebo burlak ?

0/0
17.2.2016 17:05

J27i50ř57í 64K51o19c86u15r57e16k 6935534765488

Ne, burlak je na úřadě práce. Kamaz utáhne totéž, co 50 až 100 burlaků.

0/0
18.2.2016 16:32

M71i24c28h72a29l 14M86o41u48c56h80a 9858879663734

Ruské automobily obecně vynikají vysokou kvalitou... ;-D

+1/−1
17.2.2016 15:31

T89o35m54á67š 25C70h53r43a34s31t15n91ý 2271304621513

Zrovna u KAMAZu lze tomu věřit, přeci jen musí být schopný přejet celé Rusko v civilní...nebo Evropu ve vojenské...verzi.

+2/−1
17.2.2016 15:53

M17i22c54h58a46l 39M42o93u78c60h85a 9118109823644

Nevím, s Kamazem zkušenost nemám. Ovšem I v případě, že to platí o Kamazu, není to "Ruské automobily obecně..." Pořád by to bylo: "Ruské automobily obecně trpí na nízkou kvalitu zpracování I použitých materialů a Kamaz je tak mezi nimi výjimkou ;-)

+3/0
17.2.2016 15:56

J30a29r40o66m79í48r 85K60r76á27l 4800929504249

Nevím, jak Kamaz, ale ZIL to byla pěkná šunka se spotřebou 170 litrů na 100 km. :-/

0/0
17.2.2016 18:18

J21i69ř21í 84K14o73c72u43r18e37k 6605924595888

U nosiče raket je to jedno. Moc toho nenajezdí a armáda konkurenci nemá. Resp, od toho armáda vozí ty rakety, aby ji neměla.

+1/0
18.2.2016 16:42

S64t84a52n42i51s66l83a72v 85K63r82e13j31c61a76r 6407656453904

Nu Kamaz je Kamaz. Vyhrává Dakar možná tak jako Ruští hokejisté. Obchodní zastoupení Kamazu stejně jako Lady v ČR existuje už několik let. Je škoda, že článek neobsahuje obchodní úspěchy nejen v ČR ale i postsocialistických a světových trzích. Za většinou sportovních úspěchů mohou především řidiči těchto vozidel a servismani jež se o vozidla starají. Je otázkou, zda ruská zastoupeni, nejsou pouhými zástěrkami jiných aktivit.

+1/0
17.2.2016 13:17

J79i66ř90í 73E25r94b19e90n 1863204136157

Ohledně Dakaru - Kamaz, ale i Porsche či BMW mají takové servisní zázemí, že po každé etapě jsou jezdci chrnět a stočlenný tým mechaniků jim doslova vyrobí prakticky nové auto, které z toho původního převezme jen ty části s VIN kódem. "Normální" posádky si musejí dělat opravy samy...

0/0
18.2.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.