Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přežil požár i dluhy a nakonec vyhrává Dakar. Kamaz slaví 40 let

V polovině února roku 1976 opustil brány továrny v ruském městě Naběrežnyje Čelny první nákladní vůz ruské automobilky Kamaz, jednoho z největších světových výrobců nákladních automobilů. Kamiony Kamaz opakovaně vyhrály slavný Dakar, jejich současná produkce je kolem 40 000 vyrobených vozů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e12t44r 50N37ě36m41e85č63e42k 1182144692223

Nechápu, jak si to může někdo koupit, kabina běs, proslulá ruská kvalita bude asi taky pecka.....RvRvRv

0/−1
18.2.2016 8:05

M54a17r16i96a31n 48K79a35r61a39b36a 4273141650392

Pekné a robustné auto. Kedysi som vnímal Kamaz ako ruskú Tatru. Ale to už dávno nie je pravda, nakoľko Tatrovka sa úzko špecializovala. Aj keď je Kamaz bytelné auto, bol by som radšej keby v našich končinách jazdili viac sofistikovanejšie vozy. O prevádzkových nákladoch je možné viesť polemiku, aby to nakoniec nebolo ako s Nivou, síce lacné diely ale za to furt v servise, a žere to ako tank... ;-)

0/−1
17.2.2016 20:32

M22a83r96t17i84n 58Ž72e54l82i88n36s84k33ý 9818399959262

Na to mate nejaky odkaz? ... na strankach Kamazu se pise, ze dokonce az 700 mezinarodnich firem se podilelo na dodavkach vyrobnych zarizeni podniku a mezi znamejsimi jsou vzpomenuty tyto: Swindell-Dressler, Holcroft, CE-Cast, Ingersoll Rand, Ex-Cello (U.S.A.), Hueller-Hille, Liebherr (West Germany), Morando, Fata (Italy), Renault (France), Sandvik (Sweden), Kamatsu and Hitachi (Japan).

http://www.kamaz.ru/en/about/history/

+1/0
17.2.2016 19:17

J14o16s80e39f 48V62o80s54i61c38k76y 4813217106193

Jak mohli v clanku prehlednout, ze celou fabriku kdysi postavili Americane od firmy MAC Trucks? Tak jako v Zhiguli to postavi Fiat ! Ten Kamaz se vyznacuje tim, ze se za tech 40 let jeste nemodernizoval - porad jeste ty same V8 dieslaky.

+5/−1
17.2.2016 16:59

J37a29r34o29s33l16a61v 37M94a43l60ý 5234428221931

Nic proti Kamazu, ale to auto co vyhrává Dakar, má z kamazu pouze kabinu.

+7/0
17.2.2016 16:48
Foto

J11i78ř10í 39D11v98o59ř57á81k 5445439360398

Citace : „Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru,“ pochvaluje si Štochl.

Tak třeba systém ABS je v Eropě pro nákladní vozy povinný už pár desítek let . Jak tento výrobce řeší bez řídící jednotky ?

+3/0
17.2.2016 16:17

R96o44m77a10n 77K35r75a95t62o14c76h91v96í54l 6536447156114

V motoru je mužik, který přerušovaně šlape na pedál.

+2/0
17.2.2016 16:49
Foto

J66i22ř49í 43D74v13o21ř70á17k 5375699760468

Nebo burlak ?

0/0
17.2.2016 17:05

J88i72ř34í 96K97o98c81u22r63e85k 6275144265948

Ne, burlak je na úřadě práce. Kamaz utáhne totéž, co 50 až 100 burlaků.

0/0
18.2.2016 16:32

M62i19c11h14a13l 47M39o41u69c26h56a 9108139963664

Ruské automobily obecně vynikají vysokou kvalitou... ;-D

+1/−1
17.2.2016 15:31

T63o67m67á91š 36C39h12r34a30s55t45n15ý 2291544581633

Zrovna u KAMAZu lze tomu věřit, přeci jen musí být schopný přejet celé Rusko v civilní...nebo Evropu ve vojenské...verzi.

+2/−1
17.2.2016 15:53

M26i69c85h25a18l 97M36o65u72c97h58a 9408649803514

Nevím, s Kamazem zkušenost nemám. Ovšem I v případě, že to platí o Kamazu, není to "Ruské automobily obecně..." Pořád by to bylo: "Ruské automobily obecně trpí na nízkou kvalitu zpracování I použitých materialů a Kamaz je tak mezi nimi výjimkou ;-)

+3/0
17.2.2016 15:56

J98a78r24o95m31í59r 46K33r68á32l 4160759824579

Nevím, jak Kamaz, ale ZIL to byla pěkná šunka se spotřebou 170 litrů na 100 km. :-/

0/0
17.2.2016 18:18

J12i33ř22í 24K67o92c83u42r21e51k 6555694415368

U nosiče raket je to jedno. Moc toho nenajezdí a armáda konkurenci nemá. Resp, od toho armáda vozí ty rakety, aby ji neměla.

+1/0
18.2.2016 16:42

S62t41a53n93i65s74l92a16v 49K39r61e41j65c33a61r 6567856913594

Nu Kamaz je Kamaz. Vyhrává Dakar možná tak jako Ruští hokejisté. Obchodní zastoupení Kamazu stejně jako Lady v ČR existuje už několik let. Je škoda, že článek neobsahuje obchodní úspěchy nejen v ČR ale i postsocialistických a světových trzích. Za většinou sportovních úspěchů mohou především řidiči těchto vozidel a servismani jež se o vozidla starají. Je otázkou, zda ruská zastoupeni, nejsou pouhými zástěrkami jiných aktivit.

+1/0
17.2.2016 13:17

J81i25ř95í 34E28r49b22e58n 1243454136547

Ohledně Dakaru - Kamaz, ale i Porsche či BMW mají takové servisní zázemí, že po každé etapě jsou jezdci chrnět a stočlenný tým mechaniků jim doslova vyrobí prakticky nové auto, které z toho původního převezme jen ty části s VIN kódem. "Normální" posádky si musejí dělat opravy samy...

0/0
18.2.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.