Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britové mažou ze silnic středové čáry, chtějí tak snížit nehodovost

Britové přišli s revolučním řešením nehodovosti na tamních silnicích. V některých částech spojeného království začaly z vozovek mizet bílé středové čáry. Novinka prý prokazatelně snižuje rychlost aut a zvyšuje nejistotu řidičů, kteří jsou opatrnější. V Česku se zatím čáry ze silnic mazat nebudou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e75t97r 64H81o55f12m53a97n86n 6229184395590

Celou dobu jeli v protismeru. To se nedivím, že to tak dopadlo.

0/0
5.3.2016 18:41

M96i97c26h47a90l 46P81l48e10š21t65i23l 2235641255

Odstraněním asfaltu dosáhnete ještě lepších výsledků ve snížení průměrné rychlosti.

+3/0
1.3.2016 17:15

M38i96r71o90s17l98a35v 85M49a16c23h57á18č62e13k 4563224857550

Je to trochu logika, jako kdyby zakázali dělat geometrii přední nápravy a nařídili levou přední přehustit a pravou podhustit. S autem, které bude plavat při každém dotyku plynu pojedou všichni také opatrněji :-)

0/0
1.3.2016 7:38


J32o59s70e22f 75N40o77v88á72k 1850963645

Odstraňte ty středověké čáry.

0/0
29.2.2016 21:35

J53i36ř67í 25B76a17c37h56t96í98k 3906602978502

Kdysi jsem četl studii, která se zabývala zvýšením nehodovosti po zavedení airbagů. Autor v ní uváděl, že ke snížení nehodovosti by pomohlo naopak, kdyby místo pásů z volantu koukal ocelovej hrot. Já tomu věřím.

0/0
29.2.2016 19:56

M47a79r20e79k 92P23a16r93a 7632949770363

to je mi objev. Princip sdíleného prostoru je funkční na západ od nás v mnoha městech již dlouho a je prokazatelně přínosný. Plánovači by se tam měli jet podívat, aby pochopili, že např. na rovné silnici s odbočkami je zbytečná instalace semaforu k vynucování dodržování rychlosti, pokud se zavede přednost zprava, tak všichni pojedou pomaleji. Ideální je to třeba kolem škol. V shared space to jde tak daleho, že nejsou třeba zebry, ale chodci tam mají před auty přednost. A stejně to funuguje a lépe pro všechny...

0/0
29.2.2016 9:11

J54a37r45o14m44í31r 77K32u54l41h74á31n60e62k 5612924299320

Pak nevidím ani důvod, aby tam byly namalované nějaké zebry. Zvýší to nejistotu chodců, budou si víc všímat provozu a možná i rychleji běhat... :-P

(Možná se autor tohoto "zlepšováku" v ústavu potká s Merklovou, určitě si mají co říct!)

+2/0
29.2.2016 8:55

J68i20ř23í 34K92o96c78u91r91e82k 6585584715718

Jaj! Vždyť lidi nebudou vědět, kde můžou začít předjíždět traktor. Jestli na výjezdu z levotočivé zatáčky nebo až potom, co se na rovném úseku štrůdl napřímí, tedy tam, kde dnes začíná přerušovaná.

0/0
28.2.2016 12:48
Foto

J47a50n 61N10o20v92á64k 9689816751952

Když odstraníte i silnici budou lidi jezdit ještě opatrněji.!

+6/0
27.2.2016 22:38

J15a15n 87S29e40v61e22r74i41n 1366661226305

A neni to malo, Antone Pavlovici?

+3/0
27.2.2016 20:37

J43i48n34d51ř39i93c72h 94R68á12z82l 2201115601810

V Česku jezdí řada lidí bez ridicáku, neb jej nikdy nezískali a to je vidět: tuhle na kruháku jela dáma v protisměru.....

0/0
27.2.2016 17:38

J38a47n 37S87e91v89e72r61i31n 1456831406455

Jedna dama je pod hranici statisticke chyby.

+3/0
27.2.2016 20:37

K71a67r22e39l 87V12l11k 1451133149189

Hluboko pod...

0/0
28.2.2016 15:29

P38a10v40e48l 73Š36m37í73d 5912555568444

Tak to je houby. Já viděl na kruháči v protisměru autobus veřejné dopravy. A opět Studénka.

0/0
29.2.2016 13:57

J78i76ř71í 37C20h38u66d12ý 5818690933195

Nejistota slušné chování nenahradí...

+2/0
26.2.2016 18:46

V66l53a69d49i45m35í51r 87V84á63v32r30a 9147454657188

To je samá statistika. Všude a vždy, tak to podle ní zkusíme. Otázka je co to přinese... Mimochodem, když už jsme u toho ježdění, včera mě pobavila jedna studie prezentovaná na rakouském rádiu. Tato studie zjistila, že nejméně přejížděné zvíře je ryba! :-) By mě zajímalo kdo komu takovou studii zaplatil. :-)

+8/−1
26.2.2016 17:38

J25i33ř43í 61K25u73č90e16r45a 9115361688

nevím kdo to platil ale je to k popukání :D

0/0
27.2.2016 12:50

M15a31r80t29i66n 87P38r65o13s67t58ý 9240543510329

nejcasteji prejizdene zvire je pak mravenec nebo Hlemyzd... A take vosy, mouchy a ,otyli, ti jsou ale nejcasteji drceni o predni masku a sklo.

0/0
1.3.2016 1:55

P74e71t57r 59F28. 8312838926435

Zapomněl jste na prořídlé patníky :-)

+2/0
26.2.2016 11:29

L20a17d34i70s44l44a52v 82K37r63á24l 1820633459501

no aspon se bude dát předýždět i tam, kde to teď kvůli plné čáře nejde.... takže já jsem pro :) a tedy moc tomu nevěřím, že to sníží nehodovost, spíš naopak...

+5/−2
25.2.2016 23:19

Z64d34e80n16e57k 74V28r17b73a 8519265443867

To u nás fungovat nebude. U nás totiž i ty přerušované postupně zamalovávají na plné, takže že chvíli...

0/0
25.2.2016 22:17

J51i17ř46í 31K37o47c19u59r62e67k 6315684255748

... tam bude stát policejní hlídka a dohlížet na to, jestli jste při předjíždění cyklisty nevybočil do prázdného protisměrného pruhu, to se přes plnou nesmí. ;-€

+1/0
28.2.2016 12:50

M86a90r36t48i20n 36R16ů94ž93i49č77k45a 9674901108609

u nás nejsou čáry skoro žádné (jen hlavní tahy) a řidiči moc pomalu nejezdí ... jde jen o zvyk :)

pokud nebude středovka, ale krajnice ano, tak to tolik nevadí, pokud proti vám nejede trubka co se cpe na střed

+3/−1
25.2.2016 20:28

P28e28t10r 64B41r30o26ž 8922554266364

A co třeba každých 100 metrů zastavit, vyplnit formulář a poslat Babišovi hlášení, kde se auto nachází a kdo v něm jede. To by taky zpomalilo provoz a zvýšilo bezpečnost... podobně jako EET zachrání českou ekonomiku a kontrolní hlášení zamezí podvodům...

+17/−8
25.2.2016 16:29
Foto

V90l11a66s59t47i42s98l41a26v 46B12o15č18e79k 1568232961523

Co má Babiš společného s bezpečností na silnicích?8-o

+5/−2
26.2.2016 11:46

J90o78s28e58f 12Š48á13t67a60v43a 2664731426929

Nic. Ale dneska je v modě ,u méně inteligentních lidí,napadat Babiše a všechno na něj svádět,tak si myslel že konečně bude za hvězdu.

+4/−3
26.2.2016 16:07
Foto

V93l98a25s92t36i89s40l13a67v 59B82o23č26e22k 1918832841173

Osobně se divím, že do toho ještě nenamontoval uprchlíky ;-D

+4/−1
27.2.2016 7:40

J29i50ř63í 46K18o41c98u28r55e78k 6805654745518

Ťoka.

+1/0
28.2.2016 12:51

J14a19n 21S18v64e62t85l16i22k 8877219679759

V Česku se bílé čáry odstraňovat nebudou, protože tu na polovině silnic vůbec nejsou.

+15/−1
25.2.2016 15:39

R87o31m90a75n 76S57t59o54n91e38k 1569903829931

tím pádem jsme před velkou Británii :-)

+3/0
27.2.2016 17:21

R43a60d31e11k 83B40ě19h16a10v83ý 4288315303224

A vyrobci znacek a barvy na silnice nebudou mit co zrat ...:-P

+6/0
25.2.2016 15:09

Z37d75e35n49e65k 20V95r64b13a 8149175253967

Nebojte, ve městech už přišli v rezidenčních čtvrtích na kouzlo jednosměrek. To máte na na každou křižovatku jedna značka jednosměrky a jeden zákaz vjezdu, a pak 1 nebo dvě značky zákaz odbočení. Pokud si chtějí nahrabat víc přidají nějaké dodatkové tabulky nebo značky hlavní a vedlejší silnice, případně s vyobrazeným tvarem křižovatky. Nedělám si iluze, u nás projede jedno auto za 5 minut ale značek tu máme víc jak na dopravním hřišti...

+4/0
25.2.2016 22:22

J22o80s63e26f 81Š67á77t72a61v65a 2194821446789

V Americe byl kdysi jeden kongresman,silnej pravičák.Ten zakázal svému řidiči odbočovat doleva.Ten řidič když u něj skončil tak to dal do novin.Na každé jednání prej museli vyjíždět o dvě hodiny dřív,aby se tam dostali včas.

+1/0
26.2.2016 16:11

J63i52ř49í 75D20v26o65ř30á40k 5805749210558

Zdroj ? Pokud vím tak tam můžete odbočit doprava na červenou,pokud dáte přednost .

0/0
26.2.2016 16:43

M85a64r57t28i42n 73N64e83r65m93u14t 9487257238119

U nás v pěší zóně naopak v nějakém záchvatu jasnozřivosti naráz odstranili všechny jednosměrky, hlavní a vedlejší ulice a tím pádem ubyl provoz. Člověk musel dřív objet několik bloků, aby se dostal do správné ulice nebo naopak ven. Teď vyjede rovnou nejkratší cestou:-)

0/0
27.2.2016 12:31

R22a71d85i91m 87Z51e15h85e94r 3514400133441

Aha, tak to kamioňáci, kteří zasahovali do protisměru, budou v protisměru rovnou jezdit.

+8/0
25.2.2016 14:16

M70i22r82o77s48l16a13v 92M79a78r86š55á70l 8714104518293

Copak kamioňáci, u těch člověk pochopí, že když vezou x tun na zádech, tak se jim jet na hraně krajnice moc nechce (nemluvě o stromech s větvemi zasahujícími do vozovky). Tomu, když ho vidím v protisměru, najetím na krajnici klidně uhnu.

Horší je, když musím jet po hraně asfaltu jenom proto, že si to někdo v protisměru valí závratnou osmdesátkou svou nákupní taškou typu Renault Clio a jede si svůj bezpečný metr od krajnice. Typicky paní nebo starší pánové. Co je jim po tom, že mě buší do zrcátka větve keřů a vymetám díry, že...

Jezdím prakticky každý den, ale bezpečněji se cítím v týdnu mezi kamiony, u kterých spíše vím co čekat, než o víkendu mezi svátečními jezdci.

+12/−2
26.2.2016 7:50

J58a90n 30K86a43r19e10l 72N69o76v37a86k 5686424348896

gz iheute.. pul roku stara UK medialni masaz.. a uz je to i u nas.. btw nedavali jste to sem nahodou uz i vy? ;-D

0/0
25.2.2016 13:49

K69a76r13e40l 32H43o81r49á40k 2418929983453

U nás by se to neujalo, tady je velký tlak na na zavádění nebezpečných opatření, které zvyšují následky nehod.

+2/0
25.2.2016 13:39

J27a78k14u44b 75K92u49č81e56r37a 6128822151783

Na tom videu není vidět absolutně nic.

+6/0
25.2.2016 13:01

J39a75n 15S20l46o61v64í10k 3939967200968

Je to přesně naopak. Pokud se silnice opticky zúží tím, že se rozšíří krajnice a zúží jízdní pruhy, jezdí motoristé pomaleji. Když přes vesnici vede rovná široká asfaltka a pruhy široké jak na dálnici, je jasné, že málokdo udrží padesátku, protože si připadá jak ve zpomaleném filmu. Když se však pruhy přemalovaly blíže k sobě, najednou se jezdilo pomaleji. Řidič si připadá stísněně a na krajnici se bojí anebo to pod koly vydává nepříjemné zvuky.

+2/−6
25.2.2016 12:51

P24e18t79r 55D11v25o10ř36á52k 5964325529926

Zrušte silnice milé Briti. To určitě zabere.

+6/−4
25.2.2016 11:51

P48e83t17r 22S49t10e56j26s64k52a73l 3359318564466

Ze prave Britove, protoze ti maji znaceni jako na pouti. Bile i zlute barvy, trojuhelnicky pred prechodem, ruzne napisy SLOW DOWN a nevim co jeste a ted jdou odstranit zakladni stredovou caru?

0/−2
25.2.2016 11:30

K30a79r67e63l 55N35o22v25á28č23e69k 5521155219246

No hlavně by všude v křižovatkách měli být na hlavní namalované krajnice. Když jedete z vedlejší, tak kolikrát nevíte, kde zastavit při dávání přednosti v jízdě jestli už nemáte předek auta v jízdním pruhu.

Jednou jsem poctivě takhle dával přednost s půlkou auta v jízdním pruhu hlavní silnice (ve tmě nebyl vidět žádný kraj silnice). K tragédii nedošlo jen díky tomu, že auto na hlavní řídil mladý kluk s rychlými reakcemi a stihnul "sobím manévrem" uhnout, ani on dostatečně předem nepoznal, že už mu stojíme v pruhu.

+3/0
25.2.2016 9:47

J22i74ř47í 38K20o30c72u14r58e68k 6325374405198

Někde to potřeba není, jinde, na širokých cestách, by to pomohlo. Jenže u nás raději stopku na začátku či konci připojovacího pruhu.

+1/0
28.2.2016 12:54
Foto

B94o79h55u28m28i33l 10P28r37o42c13h37á34z51k75a 2393831883421

U nás na vsi jsou s bezpečnostními opatřeními ještě dál. Ve vozovce je spousta děr, mezi nimiž musíte kličkovat na dvojku, jinak si urvete rameno a o Vánocích byl na náměstí nahnutý stromeček, takže projíždějící řidiči byli náležitě ostražití. Mimochodem, v tom videu asi 50 × zazněla věta "slow down", ale frajírek se musel ukázat :(

+10/0
25.2.2016 9:22

P23e38t91r 92K39e11ř 8303434802618

A když na každou silnici zvrhneme hromadu hnoje, tak budou řidiči jezdit ještě pomaleji. Mimochodem v Tibetu nemají nehodovost žádnou. Zrušil bych proto silnice a výrobu aut.

+10/0
25.2.2016 8:23

E65v97a 30R19o32c79c19o 6328100119469

Přesně R^. To víte, měštáček ve svém autě do města (SUV) vyjede "do terénu" tj. na běžně širokou okresku a má problém. A bohužel nejen on.

0/0
25.2.2016 7:31

O30t83a87k86a56r 41D44e70y89l 2422289915615

Je to velmi chytré řešení, navrhuji- řidiči jezdí na červenou- zrušme semafory!

0/0
25.2.2016 7:14

J90a27r73e87k 60W51o45l79f 5800779570

Příroda, nemocné a vadné kusy prostě eliminuje, příkladem je to video...

+3/0
25.2.2016 6:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.