Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Daň z chudoby nefunguje, tak ji osolíme

Honosně se to jmenuje „poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků“, lidové označení „ekodaň“ nebo ostřeji „ekovýpalné“ však realitu popisují výstižněji. Ona je to totiž spíš pokuta. Trest za to, že nemáte peníze na nové auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a62n 50K31r52p83e36c 5116323724932

skutecnost je jeste desivejsi. on ten vek aut roste i pres usilovnou snahu jej mladit. posledni zoufaly pokus jak lidu ukazat, ze to vlastne funguje, bylo administrativni vyrazovani vozidel z registru. od toho si stat sliboval hodne. a i presto opet vozovy park zestarnul. takze i pres administrativni vyrazeni tech nejstarsich vozidel, ktera pravdepodobne jiz radu let neexistovala, se nedocililo ocekavaneho omladnuti vozoveho parku v cesku.

+6/0
25.2.2016 21:02

A28n78t36o82n45í27n 73Č15m46e18l25á71k 5921723168655

Nejde jen o ekologii, ale také o bezpečnost přepravovaných osob. Ve starších automobilech je při mnohem nižším ročním proběhu km mnohem větší pravděpodobnost usmrcení při nehodě - viz http://www.autosap.cz/sfiles/2015%20Nehody%20OA.ppsx

0/−4
25.2.2016 8:58

M35i74c97h49a41l 13T70r36o47j41a23n 9850364918652

Nejde o ekologii nebo bezpečnost. Jde jenom o peníze. Pokud tyto peníze zaplatíte státu musíte o tyto Vaše vydělané (a většinou zdaněné) peníze koupit levnější auto. To je samozřejmě méně bezpečné a ekologické. Druhá možnost je udržovat v provozu ještě starší auto ..... (ještě poctivěji vyrobené).

+7/−1
25.2.2016 9:21


A75n73t91o13n14í41n 27Č55m36e36l19á26k 5421153798895

Ale v tom Vám nikdo nebrání, pokud budete "ještě poctivě vyrobené" auto provozovat, tak se Vás žádný poplatek netýká.

+1/0
25.2.2016 9:47

J62o93s65e84f 62N81o53v60á84k 1940843695

Pán neříká, že mu v tom něco brání. Uvádí to jako druhou možnost, stejně špatnou jako první. Staré, ještě poctivě vyrobené auto prostě nějak drží pohromadě, rez silné plechy nesežral, ale bezpečnostní parametry odpovídají jeho věku.

+4/0
26.2.2016 23:49

M44a19r69t83i57n 17K46o24u10š22a 6665534314

No to je tedy úvaha od ekologa, to už je dlouho ta matika co ?

0/0
25.2.2016 13:38

P69e66t31r 84D76v43o27r31a98k 3181150467399

Zbytečné kecy o ničem. Vláda by měla podporovat zahraniční investory i místní firmy s vysokou přidanou hodnotou a tedy i s vysokýma mzdama. Tím vznikne kupní síla pro novější nebo nová auta. Zároveň by měla vláda podporovat operativní leasingy pro firmy, které tím umožní za lepší ceny ve velkém množství dostat do bazarů prakticky nová auta.

Zdanit starý křáp je hloupost.

+8/−1
24.2.2016 13:45

J88i39ř30í 60K79o42c59u50r65e73k 6165724315318

Myslíte, že si manažerka kýblu a hadry v té lepší ekonomice vydělá měsíčně aspoň 30k čistého, aby si mohla dovolit dovolit co pět roků šrotovat staré a kupovat nové? A nebo přijde o možnost jezdit autem a tím pádem o pracovní příležitosti tam, kde MHD nejezdí?

+2/0
24.2.2016 16:43

M82a26r78t64i72n 94K38a31r90á28s73e98k 9928103908488

To asi ne, ale treba bude mit na to koupit si treba 8 letou ojetinu misto 20 lete....

+3/0
24.2.2016 17:11

F84r37a12n77t24i10š18e85k 87S35v36a77č52i24n36a 3865836625237

"Dnes starý křáp, zítra žádaný veterán."

+1/0
26.2.2016 10:03

M91a38r87t24i85n 50K72o73u24š34a 6465814814

Je příjemné, že články píší i lidé, kteří se nevyjadřují jako zelení fanatici.

+7/0
24.2.2016 12:59

L93u37d70v27í23k 31G81a41j84d73o66š32í48k 2335573624272

Demagogie.

Zde bezezbytku platí, že nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci. Ten kdo si chce pořídit auto za 60 000 musí počítat s tím, že to bude velmi nevýhodná koupě.

Příklad s Fábií a tlumiči neřeší to podstatné - tedy že stát nechce, aby si takové auto vůbec někdo kupoval. A je jedno, jestli s tlumiči takovými nebo makovými, protože bezpečnost toho auta bude stejně mizerná oproti novějším vozům. Pro bezpečnost se udělá nejvíce, když takové auto vůbec nevyjede na silnici. Bez ohledu na nějakou ekologii.

Krom toho komentář možná cíleně zcela ignoruje hlavní důvod této daně - zamezení nikoliv provozu, ale obchodování s podobnými ojetinami.

Že se zákon zpřísňuje je celkem logické. Nežijeme totiž v zastaveném čase, kde auta nestárnou a nevyvíjí se.

Můžeme být rádi, že je to nastaveno ještě na relativně logickou podmínku emisních limitů (i s vědomím co se kolem nich teď děje). Mohlo by to být nastaveno i tak, že například po 14 letech od data výroby auto přijde automaticky o technickou a nebude smět na silnici.

Teď můžete mínusovat...

+4/−12
24.2.2016 11:52

V46l71a45d56i60s79l17a78v 97B73u49r84y14š78e10k 1129492117804

podle mě jsou poplatky ve výši 3 tisíce naprosto k ničemu, kdyby měly fakt někoho odradit od koupě starýho krámu, tak by musely být mnohem vyšší, musely by být tak vysoké, aby si zájemce o starý krám řekl, tohle se mě fakt nevyplatí, raději koupím něco jinýho a ať si to vykutálený majitel strčí na vrakoviště, obecně se dá říct, že čím je poplatek vyšší, tím víc starých aut je neprodejných a tím víc jich skončí na vrakovišti, vybrané peníze by stát měl zase investovat do podpory prodeje nových aut, osobně nemám rád, když se stát plete lidem do toho co mají dělat a co si mají koupit, tady bohužel ale je to přínosné, protože jsme ze strany uživatelů starých aut vystaveni škodlivým exhalacím, mě by se nejvíce libila cesta, kterou jde třeba Itálie, že auto má omezenou životnost a řekněme po 12 letech už nesmí na silnici, je to jednoduchý, dvanáctiletý auto už stejně nemá žádnou cenu, takže nikdo o nic nepříjde

+2/−4
24.2.2016 12:16

J95i96ř27í 55K26o77c17u15r81e10k 6765164515758

Mě teda udivuje, jak tady někteří naprosto ignorují technický stav a opotřebení vozidla. Jako by bylo u všech aut zcela stejné a rostlo nelineárně s věkem, kdy po 8 letech přijde pád. A mezi novými auty neexustují rozdíly v kvalitě. Takže se nemůže stát, aby nová Fabie brzdila hůř než Z350 z roku 2003.

+4/−1
24.2.2016 16:46

J74o47s39e15f 63Š38á71t91a91v48a 2184971376339

Vladislav Burišek.

A máte představu,jak by u nás vzrostla nezaměstnanost.Při dnešních platech.Člověk,který bydlí na vesnici,se do práce jinak než autem nedostane.Autobusy nebo vlaky už moc nejezdí.Proto je tam dost starých aut.A myslíte že někdo,kdo najíždí kvůli práci denně 50-60km a vydělává 15 000 čistýho,je schopnej si každý čtyři roky kupovat rádoby nový auto za 150-200 000.

0/0
23.3.2016 20:59

M11a61r80t26i27n 73K35o41u59š44a 6935124484

Vážený pane, žřejmě jste dobře situován a nemáte se starými auty zkušenost, nebo jste velmi nešikovný uživatel auta.

Váš příspěk je děsivý EKO-fašistický blábol.

Navíc zeleným fanatikům nedochází, že výroba nového auta znamená takový výdaj energie a takovou uhlíkovou stopu, že pokud prodloužím pečlivou údržbou životnost vozu o 10 - 15 let, i to nejekologičtější auto to nikdy nedožene.

+9/−2
24.2.2016 12:58

V87l51a34d33i17s77l42a17v 48B23u57r53y82š59e79k 1839412507294

tak snad abysme zastavili výrobu všeho, vždyť nová lednička, pračka, televize, mobil, počítač je neekologický, jen aby nás nezabila ta uhlíková stopa, raději ať se pěkně otrávíme výfuky ze starých krámů

+2/−1
24.2.2016 13:05

L84u72d29v41í97k 54G59a43j48d57o72š14í72k 2135933764882

Vážený pane. Výroba náhradních dílů vyměňovaných v důsledku opotřebení z provozu nebo stáří vytváří zrovna takovou ekologickou stopu jako výroba téhož pro nová auta. Až na to, že 25 let starý automobil vypustí na každém kilometru 60–100× více škodlivin do ovzduší než auto nové.

A to se ještě ani nebavíme o takových chuťovkách jako jsou úniky oleje nebo chladiva z klimatizací, s kterými naprostá většina podobných kraksen jezdí.

Provoz každého auta je ekologický problém už samotnou existencí auta.

.

Krom toho tady nejde až tak o ekologii, jako o bezpečnost provozu.

+3/−3
24.2.2016 14:13

R13o26b32i29n 73Ž76i13ž26k80a 2588104646196

Drtivá většina dílů v autě zůstane od výroby až do smrti.To číslo (60-100x více škodlivin) máte někde ověřené? smím znát zdroj?

Auto, které má 15+ let má z hlediska negativního vlivu na životní prostředí skoro všechno dááávno za sebou a už se jen vrací každý kilometr. Těch pár kilo škodlivin, které vypustí během dalších pěti let provozu u nového majitele, nestojí ani za zmínku (protože takové auto si skutečně nekupují lidé, kteří najezdí 15000 kilometrů ročně)

Staré auto klimatizaci navíc často ani nemá a únik oleje je opět otázka servisu. Můžete mít desetiletý, z hlediska zákona bezchybný, vrak a můžete mít dvacetileté auto ve stavu lepším než továrním.

Bezpečnost provozu řeší STK. A že někdo kašle na pravidelnou údržbu se se může stát i u auta výrazně pod věkovým průměrem a ekodaň tomu skutečně nepomůže.

+4/0
24.2.2016 23:03

L70u96d68v65í61k 14G75a78j86d56o14š73í10k 2795773864752

Nejlépe se argumentuje uváděním extrémních případů o dvacetiletém autu co vypadá jako když vyjelo z továrny. ;-D

Osobně neznám žádné auto starší 10 let, z kterého by nechcal aspoň trochu olej a možná vás překvapí, že lidé co si kupují tyhle staré vraky rozhodně nepatří k těm, co by pravidelně prováděli servis a poctivé prohlídky na STK. Moto nákupu takové staré pixly je "jezdit s co nejmenšími náklady na provoz" a to se s pravidelnou solidní údržbou vozu v žádném případě neslučuje.

0/−6
25.2.2016 13:49

J89o63s60e75f 34Š16á55t37a80v32a 2404691716539

Měl jsem 16 let starýho kadeta,Z motoru nekápla ani kapka a na emisích taky procházel.Žádnej podvod,protože žádnýho známýho nikde nemám.A kdyby mi neodešla řídící jednotka,tak ho mám dodnes.Ony totiž tyhle auta jsou dělaný už trošku jinak než 100 a 105.

0/0
23.3.2016 21:11

L56u32d24v13í38k 67G27a54j90d98o21š98í50k 2525413264712

OK, není to 60–100x , ale průměrně 40x. Moje chyba. :-)

0/0
25.2.2016 14:01

M38a25r11t80i22n 87K28o17u45š91a 6415544574

Vy jste zdatný zelený ideolog-demagog. Sypete ze sebe hrůzně nesmyslná čísla, která se reality ani nedotýkají.

Jste v podstatě náboženský fanatik dnešní doby.

Vaše víra je ekologický hlavní proud.

Hlásání vašich dogmat je stejně nebezpečné a stupidní jako tomu bylo ve všech předchozích i současných případech náboženského fanatismu.

Vždy nejvíce na to doplatí produktivní lidé.

0/0
25.2.2016 13:44

J47i97ř64í 26K44o12c55u33r54e72k 6725614945428

Takovéle auto jezdí většinou na dědině, 3.000 Km ročně, když moc.

Ale proč bychom to pro ekologii a bezpečnost neudělali že? Koupíte si nové auto za 200.000 Kč a najezdíte s ním teda 8.000 ročně (průměr Fabie dle údajů Škodovky). Tím, že máte nové a bezpečnější auto zcela jistě klesne nehodovost, ikdyž teda najezdíte 3x tolik. Bude to taky výhodnější koupě, každých 10 roků budete šrotovat auto s cca 80.000 najetými. Šrotovat, protože po deseti letech od výroby takové auto nesmí na cestu. A

+1/0
24.2.2016 16:38

V31l43a17d44i37s39l78a97v 52B10u25r40y31š43e89k 1499482207184

nemusí to být po 10 letech, klidně po 12ti, ale jinak fábia za 200 tisíc s najetými 80 tisíci kilometry je stejně dobrá jen do šrotu, pokud jezdila jen popojížďky tak se divím, že tolik vydržela, někde jsem četl, že je to po 100 tisíci km už neopravitelný a ani bazar to už nevykoupí

0/−1
24.2.2016 16:52

M97a67r65t51i13n 54K76a10r36á35s69e76k 9358493248668

No po 100 000 je neopravitelne mozna tak HTP honene po dalnici 160kou, normalne fabia stejne jako kazde jine normlane provozovane auto vydrzi (s obcasnou opravou) 200 000 a vice...

+2/0
24.2.2016 17:15

J21a12n 70B96a47r22t20á67č85e27k 6905125390929

300-500 tisíc vydržel i Favorit, pokud ho dřív nedostala rez

+3/0
25.2.2016 12:38

R32o39b82e21r56t 32G22o44r48c 6772853363

Ekodaň ;-D;-D;-D ono to není o snaze státu omladit vozový park, to je jen taková výmluva, skutečnost je uplně jiná. Když se to zavedlo tak se pár aut zlikvidovalo, ale velká část aut této dani podlehla a budoucí majitelé ji prostě zaplatili, kdo měl větší štěstí tak to prohnal přes ZTP, než to nějaký úředník zatrhnul. Takže stát si docela slušně namastil kapsu, no jo, jenže se to platí za první převod od vzniku poplatku, takže většina těch starých aut má ekodaň zaplacenou a teď se zase bez problémů prodávaj a státu teče tak akorát nudle u nosu, takže aby si zase stát trošku nenápadně nakradl, zavede poplatek už i na E3 protože to je zhruba teď nejrozšířenější kategorie emisních limitů u "starších" vozidel ;-D Pokud bych takové vozidlo vlastnil a měl v plánu ho ještě delší dobu vlastnit, v momentě kdy to začne platit bych neváhal vozidlo převést na kamaráda a pak následně zpět, protože bude otázka času kdy cena E3 z 3tis stoupne na 5tis, štěstí že zákon jednou zaplacenou ekodaň neumožňuje vybrat třeba za 10 let znovu :-) A vozidlo se zaplacenou ekodaní má u národa daleko vyšší hodnotu, efekt asi jako stočené KM.

+2/0
24.2.2016 10:26

D33e31n52i72s 88W69i53t17z49k34u 3803971159377

to už pár let neplatí a pokud kupujete auto, které se ekodani vyhlo převodem na ZTP, tak další kupující platí ekodaň

0/0
24.2.2016 11:00

L69u28d38v91í86k 90G81a45j33d39o83š12í20k 2405553644792

Že to teď neplatí ještě neznamená, že za pár let nebudete tuhle daň platit při každém převodu. Těch co chytračí se vždycky najde spousta. ;-)

0/0
24.2.2016 14:18

V57i62k97y44r 33B40o61h95u48m38i50l 32S77t31r43a85n74s33k17y 9177788586579

Tak jsem v r. 1989 koupil nového Favorita. Pak jej předal dědovi k doježdění. Pak jsem ho chtěl převést zpět, bych mohl za 88 letého majitele "prodat". Chtěli všeliké ekopoplatky atd. Vůz je tedy dále na papírech majitele, co nejezdí. Min. rok opět prošel bez ztráty květinky STK. No a protože z něj za pár let bude veterán, rozhodl jsem si auto proti vůli úředníků v tomto státě z piety nechat, opravit drobnosti, postavit ve stodole "na špalky". Jedna pojišťovna mi vyšla vstříc /pojišťuji tam skutečné veterány/ atak pojistka je za hubičku. Postupně karburátorový Favorit renovuji do origo stavu a když není jiná možnost jedu s ním po okolí i s courákem....Neboli, když za něj nedostaneme ani šrotovné, ba naopak jsme potrestáni státem ze jeho vlastnictví, tak najust s ním budu jezdit dalších 15 let, což vzhledem k jeho stavu a uložení v suché stodole klidně vydrží;-D

+11/0
24.2.2016 9:28

L44u46d39v69í37k 65G40a69j15d38o93š35í43k 2355783174302

Kdybyste byl státem potrestán za jeho vlastnictví, tak byste si ho asi dalších 15 let nenechával. :-) Stát se vás snaží trestat pouze za to, že s takovým vrakem chcete obchodovat.

+2/−5
24.2.2016 14:24

M93i71c54h23a63l 58T48r90o73j91a74n 9840724488712

Nechce s tím obchodovat, ale prodat. Nové auto si také musím koupit - nedá mi ho nikdo zadarmo.

0/0
25.2.2016 9:39

J46a95n 80B40a71r88t58á39č37e48k 6215835900109

Jakým vrakem?

+4/0
25.2.2016 12:36
Foto

R44o45m91a53n 53K95o14z62e10l 4647646343314

Já mám favorita 1994, splňuje Euro I a na tachometru jen 123 tisíc km, plánuju jezdit do rozpadnutí, protože opravy jsou levné a spotřeba také velmi slušná

+3/0
24.2.2016 18:24

J10a78n 89B11a73r57t28á75č19e61k 6865745260789

Provozujeme 20 let staré auto - atmosferický diesel bez turba, je to pozink, kupován jako 15 letý. Po ujetí 100000 km vychází cena za 1 km 0.90 hal bez PHM tedy pořizovací cena, opravy a údržba, pojištění , STK. U novějšího auta by byla vyšší cena za km neakceptovatelná. Jinak chtěli jsme jej obměnit, ale trh s levnými auty se po této "dani" úplně zastavil, protože každý to stávající dojíždí co to jde. Stejný je i náš případ. Dokud projde TK bude jezdit.

+11/0
24.2.2016 9:00

J16a57r32o50m57í81r 66K27r12á97l 4190379684419

Tak. A navíc se chováte i ekologicky.

+3/0
24.2.2016 9:16

J64o18s19e39f 82K45u52r62f68i39ř47t 1831955635869

Jenže to nikoho nezajímá, protože nehýbe ekonomikou :-) Jo to kdyby si koupl třeba elektrickou Teslu to je jiná ekologie :-)... Taky mam u baráku ekologická vozidla Š 125 a Octavii 17 let starou a obě se mají stále čile k světu.

+3/0
24.2.2016 9:19

V51l58a28d67i93m35í38r 41T52e30m93l13í64k 1365897251247

Může mi tu někdo vysvětlit, jak je možné, že náš "automobilový park" opět zestárnul? Když na konci minulého roku administrativně bylo zrušeno snad 3/4 milionu vozidel, jejichž SPZ byly v depozitech, a předpokládám, že to byla vozidla převážně starší ?? Něco tu nesedí....[>-]

0/0
24.2.2016 8:56

D61e81n10i92s 97W55i95t60z48k61u 3643111879687

čísla bývají většinou rok zpět, takže na omládnutí si musíte rok počkat

0/0
24.2.2016 9:17

A74n86t75o39n82í84n 87Č37m30e71l92á23k 5181153648105

Vozidla, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku a vozidla v depozitech se do průměrného věku vozového parku nezapočítávala. Údaje o počtu vozidel a jejich průměrném věku byla počítána je z vozidel, která byla provozována. Takže vyřazení půl milionu vozidel, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku neměla na uváděný průměrný věk vliv. Stačí?

+1/0
25.2.2016 9:57

V23l24a78d65i55m35í22r 61T60e98m16l84í64k 1345447491117

Nevím, kdo jste, pane Čmeláku, ale podle hesla "Věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji" bych si tím tak jistý nebyl. Je-li můj předpoklad o převážně starých vozidlech v polopřevodu a s SPZ v depozitech správný, pak by průměrné stáří našeho vozového parku po jejich započtení bylo ještě vyšší....?!? Faktem je, že dost jezdím, skoro denně a ročně tak 25 - 30 tisíc km, ale na silnicích to tak "staré" nevidím....[>-]

0/0
25.2.2016 10:33

A66n98t68o77n12í60n 48Č23m77e96l22á64k 5761833138465

Ano, průměrný věk by byl ještě vyšší. Pro informaci - z oficiálních statistik zpracovaných z dat Ministerstva dopravy (stav ke konci roku 2015):

počet provozovaných osobních aut (od data jejich první registrace v ČR nebo v zahraničí)

- do 1 roku ............... 197 775 ks, z toho 70 092 zn. Škoda

- od 1 do 3 let .......... 295 862 ks, z toho 97 288 zn. Škoda

- od 3 do 5 let .......... 344 271 ks, z toho 105 920 zn. Škoda

- od 5 do 10 let ..... 1 007 520 ks, z toho 299 619 zn. Škoda

- od 10 do 15 let ... 1 218 677 ks, z toho 424 594 zn. Škoda

- nad 15 let ............ 2 094 411 ks, z toho 760 215 zn. Škoda

Celkem ................ 5 158 516 ks v průměrném věku 14,3 roku (z toho 1 757 728 vozů zn. Škoda v průměrném věku 15,4 roku)

+1/0
25.2.2016 11:54

V39l55a10d11i73m54í94r 31T29e13m70l33í37k 1385237851377

Děkuji za ta čísla, to je fajn, ale myslím, že právě poslední dvě kategorie obsahují ještě pořád ta vozidla, která od 1.1.2016 neexistují - tedy papírově.... A má jich být 3/4 milionu, takže vozový park po jejich "odečtení" by se měl výrazně "zmladit"..... Nebo to chápu špatně ? Vozidel Škoda je 34% ...., to jsem si myslel, že bych mohlo být více ...

Já to "kazím", to vím, mám Š110R (jako nové!) z r. 1972 a Š Garde z r. 1983, ale je radost na ně pohledět, emise také jedna radost a spotřeba cca 5 - 5,5 litrů/100km ....V

0/0
25.2.2016 15:10

D87á73š65a 63D42o23s55t10á62l94o86v97á 1829633850512

Za to, co stojí nova malá škodovka bez výbavy, mám pár let starou premiovku v plné výbavě a dokonce i s poradnym motorem.

+5/0
24.2.2016 8:43

L18u80d31v96í19k 54G66a97j93d33o17š39í28k 2205173724842

Až na tu malou drobnost - „pár let starou“.

Možná se vám to zdá výhodné, ale tržní cena ojetin odpovídá jejich užitné hodnotě. Takže máte akorát za méně peněz méně muziky. Nic víc. Žádná výhoda v tom není.

+2/0
24.2.2016 14:30

D35á63š96a 74D58o65s88t46á67l59o98v93á 1689343250712

No až bude ta malá škodovka ojetá, tak bude stát pořád méně, než starší prémiovka v plné. A ona ta škodovka rázem nová nebude v okamžiku nastartování a přepisu TP :-P

0/0
26.2.2016 12:51

J50a72n 51D71l77o56u65h75ý 7564189750259

To uz za par let nebude pravda: samej trivalec, ctyrvalec s turbem a objem sotva 1.6

0/0
25.2.2016 8:14

J60a76r54o65m68í87r 74K89r10á25l 4530829564489

R^

+1/0
24.2.2016 8:40

J42o37s91e44f 47K27u23r68f56i83ř74t 1821505555339

Mám přítelkyni už 7.rokem, je jí 27, neměli by na to taky uvalit eko daň? Že bych si stoupnul před školku a vybral si novější? Jděte se s tim vycpat...

+6/0
24.2.2016 8:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.