Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Daň z chudoby nefunguje, tak ji osolíme

Honosně se to jmenuje „poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků“, lidové označení „ekodaň“ nebo ostřeji „ekovýpalné“ však realitu popisují výstižněji. Ona je to totiž spíš pokuta. Trest za to, že nemáte peníze na nové auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a61n 98K77r92p59e56c 5906283444862

skutecnost je jeste desivejsi. on ten vek aut roste i pres usilovnou snahu jej mladit. posledni zoufaly pokus jak lidu ukazat, ze to vlastne funguje, bylo administrativni vyrazovani vozidel z registru. od toho si stat sliboval hodne. a i presto opet vozovy park zestarnul. takze i pres administrativni vyrazeni tech nejstarsich vozidel, ktera pravdepodobne jiz radu let neexistovala, se nedocililo ocekavaneho omladnuti vozoveho parku v cesku.

+6/0
25.2.2016 21:02

A91n70t26o47n73í42n 12Č61m44e94l43á29k 8916236949282

Nejde jen o ekologii, ale také o bezpečnost přepravovaných osob. Ve starších automobilech je při mnohem nižším ročním proběhu km mnohem větší pravděpodobnost usmrcení při nehodě - viz http://www.autosap.cz/sfiles/2015%20Nehody%20OA.ppsx

0/−4
25.2.2016 8:58

M75i34c48h30a23l 94T41r35o19j91a45n 9770194988122

Nejde o ekologii nebo bezpečnost. Jde jenom o peníze. Pokud tyto peníze zaplatíte státu musíte o tyto Vaše vydělané (a většinou zdaněné) peníze koupit levnější auto. To je samozřejmě méně bezpečné a ekologické. Druhá možnost je udržovat v provozu ještě starší auto ..... (ještě poctivěji vyrobené).

+7/−1
25.2.2016 9:21

A71n57t45o49n66í32n 56Č51m17e74l66á43k 8246146279132

Ale v tom Vám nikdo nebrání, pokud budete "ještě poctivě vyrobené" auto provozovat, tak se Vás žádný poplatek netýká.

+1/0
25.2.2016 9:47

J43o73s67e43f 94N98o68v62á52k 1490123515

Pán neříká, že mu v tom něco brání. Uvádí to jako druhou možnost, stejně špatnou jako první. Staré, ještě poctivě vyrobené auto prostě nějak drží pohromadě, rez silné plechy nesežral, ale bezpečnostní parametry odpovídají jeho věku.

+4/0
26.2.2016 23:49

M41a16r92t68i97n 27K34o29u88š51a 6475814354

No to je tedy úvaha od ekologa, to už je dlouho ta matika co ?

0/0
25.2.2016 13:38

P66e25t72r 70D87v66o67r75a77k 3411590157649

Zbytečné kecy o ničem. Vláda by měla podporovat zahraniční investory i místní firmy s vysokou přidanou hodnotou a tedy i s vysokýma mzdama. Tím vznikne kupní síla pro novější nebo nová auta. Zároveň by měla vláda podporovat operativní leasingy pro firmy, které tím umožní za lepší ceny ve velkém množství dostat do bazarů prakticky nová auta.

Zdanit starý křáp je hloupost.

+8/−1
24.2.2016 13:45

J37i13ř23í 49K50o97c69u13r12e14k 6325354365308

Myslíte, že si manažerka kýblu a hadry v té lepší ekonomice vydělá měsíčně aspoň 30k čistého, aby si mohla dovolit dovolit co pět roků šrotovat staré a kupovat nové? A nebo přijde o možnost jezdit autem a tím pádem o pracovní příležitosti tam, kde MHD nejezdí?

+2/0
24.2.2016 16:43

M44a28r85t18i53n 77K91a57r27á42s94e37k 9758413638748

To asi ne, ale treba bude mit na to koupit si treba 8 letou ojetinu misto 20 lete....

+3/0
24.2.2016 17:11

F47r27a90n66t66i28š64e60k 47S33v42a84č68i55n69a 3675836445427

"Dnes starý křáp, zítra žádaný veterán."

+1/0
26.2.2016 10:03

M48a56r95t41i29n 55K83o34u31š90a 6325654744

Je příjemné, že články píší i lidé, kteří se nevyjadřují jako zelení fanatici.

+7/0
24.2.2016 12:59

L75u36d71v68í60k 87G13a53j60d29o89š88í26k 2535333834562

Demagogie.

Zde bezezbytku platí, že nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci. Ten kdo si chce pořídit auto za 60 000 musí počítat s tím, že to bude velmi nevýhodná koupě.

Příklad s Fábií a tlumiči neřeší to podstatné - tedy že stát nechce, aby si takové auto vůbec někdo kupoval. A je jedno, jestli s tlumiči takovými nebo makovými, protože bezpečnost toho auta bude stejně mizerná oproti novějším vozům. Pro bezpečnost se udělá nejvíce, když takové auto vůbec nevyjede na silnici. Bez ohledu na nějakou ekologii.

Krom toho komentář možná cíleně zcela ignoruje hlavní důvod této daně - zamezení nikoliv provozu, ale obchodování s podobnými ojetinami.

Že se zákon zpřísňuje je celkem logické. Nežijeme totiž v zastaveném čase, kde auta nestárnou a nevyvíjí se.

Můžeme být rádi, že je to nastaveno ještě na relativně logickou podmínku emisních limitů (i s vědomím co se kolem nich teď děje). Mohlo by to být nastaveno i tak, že například po 14 letech od data výroby auto přijde automaticky o technickou a nebude smět na silnici.

Teď můžete mínusovat...

+4/−12
24.2.2016 11:52

V36l81a16d72i78s39l15a77v 44B70u34r98y18š76e22k 1129502617124

podle mě jsou poplatky ve výši 3 tisíce naprosto k ničemu, kdyby měly fakt někoho odradit od koupě starýho krámu, tak by musely být mnohem vyšší, musely by být tak vysoké, aby si zájemce o starý krám řekl, tohle se mě fakt nevyplatí, raději koupím něco jinýho a ať si to vykutálený majitel strčí na vrakoviště, obecně se dá říct, že čím je poplatek vyšší, tím víc starých aut je neprodejných a tím víc jich skončí na vrakovišti, vybrané peníze by stát měl zase investovat do podpory prodeje nových aut, osobně nemám rád, když se stát plete lidem do toho co mají dělat a co si mají koupit, tady bohužel ale je to přínosné, protože jsme ze strany uživatelů starých aut vystaveni škodlivým exhalacím, mě by se nejvíce libila cesta, kterou jde třeba Itálie, že auto má omezenou životnost a řekněme po 12 letech už nesmí na silnici, je to jednoduchý, dvanáctiletý auto už stejně nemá žádnou cenu, takže nikdo o nic nepříjde

+2/−4
24.2.2016 12:16

J79i92ř41í 21K74o81c60u53r51e79k 6985654935188

Mě teda udivuje, jak tady někteří naprosto ignorují technický stav a opotřebení vozidla. Jako by bylo u všech aut zcela stejné a rostlo nelineárně s věkem, kdy po 8 letech přijde pád. A mezi novými auty neexustují rozdíly v kvalitě. Takže se nemůže stát, aby nová Fabie brzdila hůř než Z350 z roku 2003.

+4/−1
24.2.2016 16:46

J76o66s48e19f 47Š93á29t98a88v30a 2824341196899

Vladislav Burišek.

A máte představu,jak by u nás vzrostla nezaměstnanost.Při dnešních platech.Člověk,který bydlí na vesnici,se do práce jinak než autem nedostane.Autobusy nebo vlaky už moc nejezdí.Proto je tam dost starých aut.A myslíte že někdo,kdo najíždí kvůli práci denně 50-60km a vydělává 15 000 čistýho,je schopnej si každý čtyři roky kupovat rádoby nový auto za 150-200 000.

0/0
23.3.2016 20:59

M93a90r79t49i41n 31K43o93u33š11a 6225404664

Vážený pane, žřejmě jste dobře situován a nemáte se starými auty zkušenost, nebo jste velmi nešikovný uživatel auta.

Váš příspěk je děsivý EKO-fašistický blábol.

Navíc zeleným fanatikům nedochází, že výroba nového auta znamená takový výdaj energie a takovou uhlíkovou stopu, že pokud prodloužím pečlivou údržbou životnost vozu o 10 - 15 let, i to nejekologičtější auto to nikdy nedožene.

+9/−2
24.2.2016 12:58

V63l32a27d90i29s54l98a52v 81B14u35r82y23š91e41k 1989212227854

tak snad abysme zastavili výrobu všeho, vždyť nová lednička, pračka, televize, mobil, počítač je neekologický, jen aby nás nezabila ta uhlíková stopa, raději ať se pěkně otrávíme výfuky ze starých krámů

+2/−1
24.2.2016 13:05

L61u77d28v42í89k 15G74a23j67d44o45š14í25k 2235913174682

Vážený pane. Výroba náhradních dílů vyměňovaných v důsledku opotřebení z provozu nebo stáří vytváří zrovna takovou ekologickou stopu jako výroba téhož pro nová auta. Až na to, že 25 let starý automobil vypustí na každém kilometru 60–100× více škodlivin do ovzduší než auto nové.

A to se ještě ani nebavíme o takových chuťovkách jako jsou úniky oleje nebo chladiva z klimatizací, s kterými naprostá většina podobných kraksen jezdí.

Provoz každého auta je ekologický problém už samotnou existencí auta.

.

Krom toho tady nejde až tak o ekologii, jako o bezpečnost provozu.

+3/−3
24.2.2016 14:13

R32o65b59i17n 28Ž70i49ž90k37a 2668364946596

Drtivá většina dílů v autě zůstane od výroby až do smrti.To číslo (60-100x více škodlivin) máte někde ověřené? smím znát zdroj?

Auto, které má 15+ let má z hlediska negativního vlivu na životní prostředí skoro všechno dááávno za sebou a už se jen vrací každý kilometr. Těch pár kilo škodlivin, které vypustí během dalších pěti let provozu u nového majitele, nestojí ani za zmínku (protože takové auto si skutečně nekupují lidé, kteří najezdí 15000 kilometrů ročně)

Staré auto klimatizaci navíc často ani nemá a únik oleje je opět otázka servisu. Můžete mít desetiletý, z hlediska zákona bezchybný, vrak a můžete mít dvacetileté auto ve stavu lepším než továrním.

Bezpečnost provozu řeší STK. A že někdo kašle na pravidelnou údržbu se se může stát i u auta výrazně pod věkovým průměrem a ekodaň tomu skutečně nepomůže.

+4/0
24.2.2016 23:03

L79u41d68v23í28k 54G77a69j49d71o85š63í93k 2775673454892

Nejlépe se argumentuje uváděním extrémních případů o dvacetiletém autu co vypadá jako když vyjelo z továrny. ;-D

Osobně neznám žádné auto starší 10 let, z kterého by nechcal aspoň trochu olej a možná vás překvapí, že lidé co si kupují tyhle staré vraky rozhodně nepatří k těm, co by pravidelně prováděli servis a poctivé prohlídky na STK. Moto nákupu takové staré pixly je "jezdit s co nejmenšími náklady na provoz" a to se s pravidelnou solidní údržbou vozu v žádném případě neslučuje.

0/−6
25.2.2016 13:49

J46o19s76e27f 16Š14á53t62a95v27a 2214231296649

Měl jsem 16 let starýho kadeta,Z motoru nekápla ani kapka a na emisích taky procházel.Žádnej podvod,protože žádnýho známýho nikde nemám.A kdyby mi neodešla řídící jednotka,tak ho mám dodnes.Ony totiž tyhle auta jsou dělaný už trošku jinak než 100 a 105.

0/0
23.3.2016 21:11

L82u85d11v17í49k 54G44a81j33d92o49š76í86k 2895673564832

OK, není to 60–100x , ale průměrně 40x. Moje chyba. :-)

0/0
25.2.2016 14:01

M84a96r59t97i90n 14K22o70u63š50a 6165234114

Vy jste zdatný zelený ideolog-demagog. Sypete ze sebe hrůzně nesmyslná čísla, která se reality ani nedotýkají.

Jste v podstatě náboženský fanatik dnešní doby.

Vaše víra je ekologický hlavní proud.

Hlásání vašich dogmat je stejně nebezpečné a stupidní jako tomu bylo ve všech předchozích i současných případech náboženského fanatismu.

Vždy nejvíce na to doplatí produktivní lidé.

0/0
25.2.2016 13:44

J24i73ř31í 59K72o44c38u93r81e44k 6815954635428

Takovéle auto jezdí většinou na dědině, 3.000 Km ročně, když moc.

Ale proč bychom to pro ekologii a bezpečnost neudělali že? Koupíte si nové auto za 200.000 Kč a najezdíte s ním teda 8.000 ročně (průměr Fabie dle údajů Škodovky). Tím, že máte nové a bezpečnější auto zcela jistě klesne nehodovost, ikdyž teda najezdíte 3x tolik. Bude to taky výhodnější koupě, každých 10 roků budete šrotovat auto s cca 80.000 najetými. Šrotovat, protože po deseti letech od výroby takové auto nesmí na cestu. A

+1/0
24.2.2016 16:38

V45l82a21d13i85s19l37a53v 66B45u79r84y35š12e26k 1449412737284

nemusí to být po 10 letech, klidně po 12ti, ale jinak fábia za 200 tisíc s najetými 80 tisíci kilometry je stejně dobrá jen do šrotu, pokud jezdila jen popojížďky tak se divím, že tolik vydržela, někde jsem četl, že je to po 100 tisíci km už neopravitelný a ani bazar to už nevykoupí

0/−1
24.2.2016 16:52

M81a85r35t75i71n 25K45a95r20á49s68e64k 9258563328258

No po 100 000 je neopravitelne mozna tak HTP honene po dalnici 160kou, normalne fabia stejne jako kazde jine normlane provozovane auto vydrzi (s obcasnou opravou) 200 000 a vice...

+2/0
24.2.2016 17:15

J16a31n 15B33a12r96t38á64č93e15k 6155985570189

300-500 tisíc vydržel i Favorit, pokud ho dřív nedostala rez

+3/0
25.2.2016 12:38

R41o65b61e32r67t 26G11o34r76c 6202463213

Ekodaň ;-D;-D;-D ono to není o snaze státu omladit vozový park, to je jen taková výmluva, skutečnost je uplně jiná. Když se to zavedlo tak se pár aut zlikvidovalo, ale velká část aut této dani podlehla a budoucí majitelé ji prostě zaplatili, kdo měl větší štěstí tak to prohnal přes ZTP, než to nějaký úředník zatrhnul. Takže stát si docela slušně namastil kapsu, no jo, jenže se to platí za první převod od vzniku poplatku, takže většina těch starých aut má ekodaň zaplacenou a teď se zase bez problémů prodávaj a státu teče tak akorát nudle u nosu, takže aby si zase stát trošku nenápadně nakradl, zavede poplatek už i na E3 protože to je zhruba teď nejrozšířenější kategorie emisních limitů u "starších" vozidel ;-D Pokud bych takové vozidlo vlastnil a měl v plánu ho ještě delší dobu vlastnit, v momentě kdy to začne platit bych neváhal vozidlo převést na kamaráda a pak následně zpět, protože bude otázka času kdy cena E3 z 3tis stoupne na 5tis, štěstí že zákon jednou zaplacenou ekodaň neumožňuje vybrat třeba za 10 let znovu :-) A vozidlo se zaplacenou ekodaní má u národa daleko vyšší hodnotu, efekt asi jako stočené KM.

+2/0
24.2.2016 10:26

D18e69n34i39s 26W69i85t69z22k25u 3663961759627

to už pár let neplatí a pokud kupujete auto, které se ekodani vyhlo převodem na ZTP, tak další kupující platí ekodaň

0/0
24.2.2016 11:00

L33u77d42v60í50k 90G15a50j20d56o68š24í65k 2635833624882

Že to teď neplatí ještě neznamená, že za pár let nebudete tuhle daň platit při každém převodu. Těch co chytračí se vždycky najde spousta. ;-)

0/0
24.2.2016 14:18

V32i76k30y28r 27B82o96h45u73m28i91l 85S54t94r48a16n11s28k34y 9717538426139

Tak jsem v r. 1989 koupil nového Favorita. Pak jej předal dědovi k doježdění. Pak jsem ho chtěl převést zpět, bych mohl za 88 letého majitele "prodat". Chtěli všeliké ekopoplatky atd. Vůz je tedy dále na papírech majitele, co nejezdí. Min. rok opět prošel bez ztráty květinky STK. No a protože z něj za pár let bude veterán, rozhodl jsem si auto proti vůli úředníků v tomto státě z piety nechat, opravit drobnosti, postavit ve stodole "na špalky". Jedna pojišťovna mi vyšla vstříc /pojišťuji tam skutečné veterány/ atak pojistka je za hubičku. Postupně karburátorový Favorit renovuji do origo stavu a když není jiná možnost jedu s ním po okolí i s courákem....Neboli, když za něj nedostaneme ani šrotovné, ba naopak jsme potrestáni státem ze jeho vlastnictví, tak najust s ním budu jezdit dalších 15 let, což vzhledem k jeho stavu a uložení v suché stodole klidně vydrží;-D

+11/0
24.2.2016 9:28

L66u78d29v87í16k 23G26a54j56d60o82š44í86k 2405563574242

Kdybyste byl státem potrestán za jeho vlastnictví, tak byste si ho asi dalších 15 let nenechával. :-) Stát se vás snaží trestat pouze za to, že s takovým vrakem chcete obchodovat.

+2/−5
24.2.2016 14:24

M43i67c93h69a75l 91T64r82o69j69a25n 9760614698962

Nechce s tím obchodovat, ale prodat. Nové auto si také musím koupit - nedá mi ho nikdo zadarmo.

0/0
25.2.2016 9:39

J15a75n 85B23a33r39t65á54č39e84k 6725375500909

Jakým vrakem?

+4/0
25.2.2016 12:36
Foto

R54o27m83a46n 40K96o83z87e26l 4987846593224

Já mám favorita 1994, splňuje Euro I a na tachometru jen 123 tisíc km, plánuju jezdit do rozpadnutí, protože opravy jsou levné a spotřeba také velmi slušná

+3/0
24.2.2016 18:24

J58a43n 84B85a45r15t82á27č42e50k 6805385290449

Provozujeme 20 let staré auto - atmosferický diesel bez turba, je to pozink, kupován jako 15 letý. Po ujetí 100000 km vychází cena za 1 km 0.90 hal bez PHM tedy pořizovací cena, opravy a údržba, pojištění , STK. U novějšího auta by byla vyšší cena za km neakceptovatelná. Jinak chtěli jsme jej obměnit, ale trh s levnými auty se po této "dani" úplně zastavil, protože každý to stávající dojíždí co to jde. Stejný je i náš případ. Dokud projde TK bude jezdit.

+11/0
24.2.2016 9:00

J63a13r31o61m78í20r 41K29r33á32l 4430859604749

Tak. A navíc se chováte i ekologicky.

+3/0
24.2.2016 9:16

J78o11s34e16f 40K80u94r27f70i23ř92t 1641155195219

Jenže to nikoho nezajímá, protože nehýbe ekonomikou :-) Jo to kdyby si koupl třeba elektrickou Teslu to je jiná ekologie :-)... Taky mam u baráku ekologická vozidla Š 125 a Octavii 17 let starou a obě se mají stále čile k světu.

+3/0
24.2.2016 9:19

V11l29a96d55i13m59í95r 63T31e55m89l61í79k 1335527661217

Může mi tu někdo vysvětlit, jak je možné, že náš "automobilový park" opět zestárnul? Když na konci minulého roku administrativně bylo zrušeno snad 3/4 milionu vozidel, jejichž SPZ byly v depozitech, a předpokládám, že to byla vozidla převážně starší ?? Něco tu nesedí....[>-]

0/0
24.2.2016 8:56

D82e48n41i81s 75W11i37t93z37k32u 3323351449177

čísla bývají většinou rok zpět, takže na omládnutí si musíte rok počkat

0/0
24.2.2016 9:17

A95n47t63o28n22í31n 84Č41m76e32l96á74k 8206756589482

Vozidla, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku a vozidla v depozitech se do průměrného věku vozového parku nezapočítávala. Údaje o počtu vozidel a jejich průměrném věku byla počítána je z vozidel, která byla provozována. Takže vyřazení půl milionu vozidel, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku neměla na uváděný průměrný věk vliv. Stačí?

+1/0
25.2.2016 9:57

V36l19a43d69i22m48í96r 38T61e87m25l79í11k 1315127361977

Nevím, kdo jste, pane Čmeláku, ale podle hesla "Věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji" bych si tím tak jistý nebyl. Je-li můj předpoklad o převážně starých vozidlech v polopřevodu a s SPZ v depozitech správný, pak by průměrné stáří našeho vozového parku po jejich započtení bylo ještě vyšší....?!? Faktem je, že dost jezdím, skoro denně a ročně tak 25 - 30 tisíc km, ale na silnicích to tak "staré" nevidím....[>-]

0/0
25.2.2016 10:33

A32n63t26o71n36í14n 12Č91m70e27l56á49k 8986776409282

Ano, průměrný věk by byl ještě vyšší. Pro informaci - z oficiálních statistik zpracovaných z dat Ministerstva dopravy (stav ke konci roku 2015):

počet provozovaných osobních aut (od data jejich první registrace v ČR nebo v zahraničí)

- do 1 roku ............... 197 775 ks, z toho 70 092 zn. Škoda

- od 1 do 3 let .......... 295 862 ks, z toho 97 288 zn. Škoda

- od 3 do 5 let .......... 344 271 ks, z toho 105 920 zn. Škoda

- od 5 do 10 let ..... 1 007 520 ks, z toho 299 619 zn. Škoda

- od 10 do 15 let ... 1 218 677 ks, z toho 424 594 zn. Škoda

- nad 15 let ............ 2 094 411 ks, z toho 760 215 zn. Škoda

Celkem ................ 5 158 516 ks v průměrném věku 14,3 roku (z toho 1 757 728 vozů zn. Škoda v průměrném věku 15,4 roku)

+1/0
25.2.2016 11:54

V27l56a72d86i18m97í61r 77T51e79m24l92í32k 1535607521947

Děkuji za ta čísla, to je fajn, ale myslím, že právě poslední dvě kategorie obsahují ještě pořád ta vozidla, která od 1.1.2016 neexistují - tedy papírově.... A má jich být 3/4 milionu, takže vozový park po jejich "odečtení" by se měl výrazně "zmladit"..... Nebo to chápu špatně ? Vozidel Škoda je 34% ...., to jsem si myslel, že bych mohlo být více ...

Já to "kazím", to vím, mám Š110R (jako nové!) z r. 1972 a Š Garde z r. 1983, ale je radost na ně pohledět, emise také jedna radost a spotřeba cca 5 - 5,5 litrů/100km ....V

0/0
25.2.2016 15:10

D52á17š49a 60D25o71s91t71á42l17o45v15á 1679433410752

Za to, co stojí nova malá škodovka bez výbavy, mám pár let starou premiovku v plné výbavě a dokonce i s poradnym motorem.

+5/0
24.2.2016 8:43

L80u32d90v82í18k 51G59a76j18d73o73š36í60k 2225553334332

Až na tu malou drobnost - „pár let starou“.

Možná se vám to zdá výhodné, ale tržní cena ojetin odpovídá jejich užitné hodnotě. Takže máte akorát za méně peněz méně muziky. Nic víc. Žádná výhoda v tom není.

+2/0
24.2.2016 14:30

D95á48š35a 44D74o19s16t21á70l46o15v89á 1449433430192

No až bude ta malá škodovka ojetá, tak bude stát pořád méně, než starší prémiovka v plné. A ona ta škodovka rázem nová nebude v okamžiku nastartování a přepisu TP :-P

0/0
26.2.2016 12:51

J35a87n 22D83l71o71u61h34ý 7414199650939

To uz za par let nebude pravda: samej trivalec, ctyrvalec s turbem a objem sotva 1.6

0/0
25.2.2016 8:14

J83a96r67o79m84í91r 21K19r17á78l 4420969564179

R^

+1/0
24.2.2016 8:40

J97o44s47e16f 71K67u82r91f26i77ř45t 1971445825639

Mám přítelkyni už 7.rokem, je jí 27, neměli by na to taky uvalit eko daň? Že bych si stoupnul před školku a vybral si novější? Jděte se s tim vycpat...

+6/0
24.2.2016 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.