Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Daň z chudoby nefunguje, tak ji osolíme

Honosně se to jmenuje „poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků“, lidové označení „ekodaň“ nebo ostřeji „ekovýpalné“ však realitu popisují výstižněji. Ona je to totiž spíš pokuta. Trest za to, že nemáte peníze na nové auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a80n 37K17r80p62e86c 5176843684332

skutecnost je jeste desivejsi. on ten vek aut roste i pres usilovnou snahu jej mladit. posledni zoufaly pokus jak lidu ukazat, ze to vlastne funguje, bylo administrativni vyrazovani vozidel z registru. od toho si stat sliboval hodne. a i presto opet vozovy park zestarnul. takze i pres administrativni vyrazeni tech nejstarsich vozidel, ktera pravdepodobne jiz radu let neexistovala, se nedocililo ocekavaneho omladnuti vozoveho parku v cesku.

+6/0
25.2.2016 21:02

A25n90t66o39n39í44n 22Č38m20e48l68á35k 8266226599662

Nejde jen o ekologii, ale také o bezpečnost přepravovaných osob. Ve starších automobilech je při mnohem nižším ročním proběhu km mnohem větší pravděpodobnost usmrcení při nehodě - viz http://www.autosap.cz/sfiles/2015%20Nehody%20OA.ppsx

0/−4
25.2.2016 8:58

M83i58c17h16a36l 64T53r67o44j40a72n 9700304988882

Nejde o ekologii nebo bezpečnost. Jde jenom o peníze. Pokud tyto peníze zaplatíte státu musíte o tyto Vaše vydělané (a většinou zdaněné) peníze koupit levnější auto. To je samozřejmě méně bezpečné a ekologické. Druhá možnost je udržovat v provozu ještě starší auto ..... (ještě poctivěji vyrobené).

+7/−1
25.2.2016 9:21

A52n75t76o87n52í63n 89Č65m92e36l12á14k 8146286419672

Ale v tom Vám nikdo nebrání, pokud budete "ještě poctivě vyrobené" auto provozovat, tak se Vás žádný poplatek netýká.

+1/0
25.2.2016 9:47

J80o63s50e36f 50N10o20v26á18k 1630123855

Pán neříká, že mu v tom něco brání. Uvádí to jako druhou možnost, stejně špatnou jako první. Staré, ještě poctivě vyrobené auto prostě nějak drží pohromadě, rez silné plechy nesežral, ale bezpečnostní parametry odpovídají jeho věku.

+4/0
26.2.2016 23:49

M71a10r81t65i49n 28K69o46u73š45a 6815784404

No to je tedy úvaha od ekologa, to už je dlouho ta matika co ?

0/0
25.2.2016 13:38

P93e26t50r 42D37v50o62r40a22k 3401120487449

Zbytečné kecy o ničem. Vláda by měla podporovat zahraniční investory i místní firmy s vysokou přidanou hodnotou a tedy i s vysokýma mzdama. Tím vznikne kupní síla pro novější nebo nová auta. Zároveň by měla vláda podporovat operativní leasingy pro firmy, které tím umožní za lepší ceny ve velkém množství dostat do bazarů prakticky nová auta.

Zdanit starý křáp je hloupost.

+8/−1
24.2.2016 13:45

J47i26ř35í 76K76o36c54u35r63e17k 6635124325478

Myslíte, že si manažerka kýblu a hadry v té lepší ekonomice vydělá měsíčně aspoň 30k čistého, aby si mohla dovolit dovolit co pět roků šrotovat staré a kupovat nové? A nebo přijde o možnost jezdit autem a tím pádem o pracovní příležitosti tam, kde MHD nejezdí?

+2/0
24.2.2016 16:43

M78a23r96t44i89n 14K53a71r69á26s10e67k 9318733448188

To asi ne, ale treba bude mit na to koupit si treba 8 letou ojetinu misto 20 lete....

+3/0
24.2.2016 17:11

F69r68a34n46t78i35š97e56k 20S15v11a14č48i89n86a 3355726485407

"Dnes starý křáp, zítra žádaný veterán."

+1/0
26.2.2016 10:03

M91a43r26t15i13n 53K43o71u63š16a 6595364864

Je příjemné, že články píší i lidé, kteří se nevyjadřují jako zelení fanatici.

+7/0
24.2.2016 12:59

L14u88d71v55í41k 62G22a41j44d71o46š42í93k 2475693644762

Demagogie.

Zde bezezbytku platí, že nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci. Ten kdo si chce pořídit auto za 60 000 musí počítat s tím, že to bude velmi nevýhodná koupě.

Příklad s Fábií a tlumiči neřeší to podstatné - tedy že stát nechce, aby si takové auto vůbec někdo kupoval. A je jedno, jestli s tlumiči takovými nebo makovými, protože bezpečnost toho auta bude stejně mizerná oproti novějším vozům. Pro bezpečnost se udělá nejvíce, když takové auto vůbec nevyjede na silnici. Bez ohledu na nějakou ekologii.

Krom toho komentář možná cíleně zcela ignoruje hlavní důvod této daně - zamezení nikoliv provozu, ale obchodování s podobnými ojetinami.

Že se zákon zpřísňuje je celkem logické. Nežijeme totiž v zastaveném čase, kde auta nestárnou a nevyvíjí se.

Můžeme být rádi, že je to nastaveno ještě na relativně logickou podmínku emisních limitů (i s vědomím co se kolem nich teď děje). Mohlo by to být nastaveno i tak, že například po 14 letech od data výroby auto přijde automaticky o technickou a nebude smět na silnici.

Teď můžete mínusovat...

+4/−12
24.2.2016 11:52

V19l80a95d10i95s76l76a35v 18B41u74r80y63š84e55k 1979502767614

podle mě jsou poplatky ve výši 3 tisíce naprosto k ničemu, kdyby měly fakt někoho odradit od koupě starýho krámu, tak by musely být mnohem vyšší, musely by být tak vysoké, aby si zájemce o starý krám řekl, tohle se mě fakt nevyplatí, raději koupím něco jinýho a ať si to vykutálený majitel strčí na vrakoviště, obecně se dá říct, že čím je poplatek vyšší, tím víc starých aut je neprodejných a tím víc jich skončí na vrakovišti, vybrané peníze by stát měl zase investovat do podpory prodeje nových aut, osobně nemám rád, když se stát plete lidem do toho co mají dělat a co si mají koupit, tady bohužel ale je to přínosné, protože jsme ze strany uživatelů starých aut vystaveni škodlivým exhalacím, mě by se nejvíce libila cesta, kterou jde třeba Itálie, že auto má omezenou životnost a řekněme po 12 letech už nesmí na silnici, je to jednoduchý, dvanáctiletý auto už stejně nemá žádnou cenu, takže nikdo o nic nepříjde

+2/−4
24.2.2016 12:16

J84i96ř62í 27K16o77c78u11r80e42k 6665204485348

Mě teda udivuje, jak tady někteří naprosto ignorují technický stav a opotřebení vozidla. Jako by bylo u všech aut zcela stejné a rostlo nelineárně s věkem, kdy po 8 letech přijde pád. A mezi novými auty neexustují rozdíly v kvalitě. Takže se nemůže stát, aby nová Fabie brzdila hůř než Z350 z roku 2003.

+4/−1
24.2.2016 16:46

J93o51s82e26f 16Š18á88t75a77v64a 2364141106689

Vladislav Burišek.

A máte představu,jak by u nás vzrostla nezaměstnanost.Při dnešních platech.Člověk,který bydlí na vesnici,se do práce jinak než autem nedostane.Autobusy nebo vlaky už moc nejezdí.Proto je tam dost starých aut.A myslíte že někdo,kdo najíždí kvůli práci denně 50-60km a vydělává 15 000 čistýho,je schopnej si každý čtyři roky kupovat rádoby nový auto za 150-200 000.

0/0
23.3.2016 20:59

M90a81r57t47i48n 28K87o25u34š82a 6425814884

Vážený pane, žřejmě jste dobře situován a nemáte se starými auty zkušenost, nebo jste velmi nešikovný uživatel auta.

Váš příspěk je děsivý EKO-fašistický blábol.

Navíc zeleným fanatikům nedochází, že výroba nového auta znamená takový výdaj energie a takovou uhlíkovou stopu, že pokud prodloužím pečlivou údržbou životnost vozu o 10 - 15 let, i to nejekologičtější auto to nikdy nedožene.

+9/−2
24.2.2016 12:58

V98l97a34d36i97s18l70a25v 59B61u56r67y60š54e76k 1189862497514

tak snad abysme zastavili výrobu všeho, vždyť nová lednička, pračka, televize, mobil, počítač je neekologický, jen aby nás nezabila ta uhlíková stopa, raději ať se pěkně otrávíme výfuky ze starých krámů

+2/−1
24.2.2016 13:05

L50u74d10v21í51k 83G61a10j84d74o62š66í91k 2335753164862

Vážený pane. Výroba náhradních dílů vyměňovaných v důsledku opotřebení z provozu nebo stáří vytváří zrovna takovou ekologickou stopu jako výroba téhož pro nová auta. Až na to, že 25 let starý automobil vypustí na každém kilometru 60–100× více škodlivin do ovzduší než auto nové.

A to se ještě ani nebavíme o takových chuťovkách jako jsou úniky oleje nebo chladiva z klimatizací, s kterými naprostá většina podobných kraksen jezdí.

Provoz každého auta je ekologický problém už samotnou existencí auta.

.

Krom toho tady nejde až tak o ekologii, jako o bezpečnost provozu.

+3/−3
24.2.2016 14:13

R77o66b12i76n 11Ž60i29ž66k96a 2858904596366

Drtivá většina dílů v autě zůstane od výroby až do smrti.To číslo (60-100x více škodlivin) máte někde ověřené? smím znát zdroj?

Auto, které má 15+ let má z hlediska negativního vlivu na životní prostředí skoro všechno dááávno za sebou a už se jen vrací každý kilometr. Těch pár kilo škodlivin, které vypustí během dalších pěti let provozu u nového majitele, nestojí ani za zmínku (protože takové auto si skutečně nekupují lidé, kteří najezdí 15000 kilometrů ročně)

Staré auto klimatizaci navíc často ani nemá a únik oleje je opět otázka servisu. Můžete mít desetiletý, z hlediska zákona bezchybný, vrak a můžete mít dvacetileté auto ve stavu lepším než továrním.

Bezpečnost provozu řeší STK. A že někdo kašle na pravidelnou údržbu se se může stát i u auta výrazně pod věkovým průměrem a ekodaň tomu skutečně nepomůže.

+4/0
24.2.2016 23:03

L69u56d73v55í42k 47G58a32j33d24o56š34í18k 2245743864932

Nejlépe se argumentuje uváděním extrémních případů o dvacetiletém autu co vypadá jako když vyjelo z továrny. ;-D

Osobně neznám žádné auto starší 10 let, z kterého by nechcal aspoň trochu olej a možná vás překvapí, že lidé co si kupují tyhle staré vraky rozhodně nepatří k těm, co by pravidelně prováděli servis a poctivé prohlídky na STK. Moto nákupu takové staré pixly je "jezdit s co nejmenšími náklady na provoz" a to se s pravidelnou solidní údržbou vozu v žádném případě neslučuje.

0/−6
25.2.2016 13:49

J10o67s31e10f 12Š10á70t83a47v96a 2984601316279

Měl jsem 16 let starýho kadeta,Z motoru nekápla ani kapka a na emisích taky procházel.Žádnej podvod,protože žádnýho známýho nikde nemám.A kdyby mi neodešla řídící jednotka,tak ho mám dodnes.Ony totiž tyhle auta jsou dělaný už trošku jinak než 100 a 105.

0/0
23.3.2016 21:11

L64u24d93v25í35k 95G44a58j29d72o48š29í43k 2785623534352

OK, není to 60–100x , ale průměrně 40x. Moje chyba. :-)

0/0
25.2.2016 14:01

M21a51r32t98i96n 58K68o48u56š71a 6555714624

Vy jste zdatný zelený ideolog-demagog. Sypete ze sebe hrůzně nesmyslná čísla, která se reality ani nedotýkají.

Jste v podstatě náboženský fanatik dnešní doby.

Vaše víra je ekologický hlavní proud.

Hlásání vašich dogmat je stejně nebezpečné a stupidní jako tomu bylo ve všech předchozích i současných případech náboženského fanatismu.

Vždy nejvíce na to doplatí produktivní lidé.

0/0
25.2.2016 13:44

J20i35ř33í 63K35o17c52u10r80e70k 6675134335728

Takovéle auto jezdí většinou na dědině, 3.000 Km ročně, když moc.

Ale proč bychom to pro ekologii a bezpečnost neudělali že? Koupíte si nové auto za 200.000 Kč a najezdíte s ním teda 8.000 ročně (průměr Fabie dle údajů Škodovky). Tím, že máte nové a bezpečnější auto zcela jistě klesne nehodovost, ikdyž teda najezdíte 3x tolik. Bude to taky výhodnější koupě, každých 10 roků budete šrotovat auto s cca 80.000 najetými. Šrotovat, protože po deseti letech od výroby takové auto nesmí na cestu. A

+1/0
24.2.2016 16:38

V79l39a60d50i50s67l44a54v 34B19u74r41y25š95e65k 1669572877854

nemusí to být po 10 letech, klidně po 12ti, ale jinak fábia za 200 tisíc s najetými 80 tisíci kilometry je stejně dobrá jen do šrotu, pokud jezdila jen popojížďky tak se divím, že tolik vydržela, někde jsem četl, že je to po 100 tisíci km už neopravitelný a ani bazar to už nevykoupí

0/−1
24.2.2016 16:52

M73a10r85t19i18n 55K97a28r28á68s51e51k 9378393548458

No po 100 000 je neopravitelne mozna tak HTP honene po dalnici 160kou, normalne fabia stejne jako kazde jine normlane provozovane auto vydrzi (s obcasnou opravou) 200 000 a vice...

+2/0
24.2.2016 17:15

J75a75n 42B94a31r21t51á89č78e38k 6255415200839

300-500 tisíc vydržel i Favorit, pokud ho dřív nedostala rez

+3/0
25.2.2016 12:38

R83o15b10e55r44t 85G16o38r73c 6412423223

Ekodaň ;-D;-D;-D ono to není o snaze státu omladit vozový park, to je jen taková výmluva, skutečnost je uplně jiná. Když se to zavedlo tak se pár aut zlikvidovalo, ale velká část aut této dani podlehla a budoucí majitelé ji prostě zaplatili, kdo měl větší štěstí tak to prohnal přes ZTP, než to nějaký úředník zatrhnul. Takže stát si docela slušně namastil kapsu, no jo, jenže se to platí za první převod od vzniku poplatku, takže většina těch starých aut má ekodaň zaplacenou a teď se zase bez problémů prodávaj a státu teče tak akorát nudle u nosu, takže aby si zase stát trošku nenápadně nakradl, zavede poplatek už i na E3 protože to je zhruba teď nejrozšířenější kategorie emisních limitů u "starších" vozidel ;-D Pokud bych takové vozidlo vlastnil a měl v plánu ho ještě delší dobu vlastnit, v momentě kdy to začne platit bych neváhal vozidlo převést na kamaráda a pak následně zpět, protože bude otázka času kdy cena E3 z 3tis stoupne na 5tis, štěstí že zákon jednou zaplacenou ekodaň neumožňuje vybrat třeba za 10 let znovu :-) A vozidlo se zaplacenou ekodaní má u národa daleko vyšší hodnotu, efekt asi jako stočené KM.

+2/0
24.2.2016 10:26

D45e35n16i50s 33W89i87t66z20k31u 3813211539787

to už pár let neplatí a pokud kupujete auto, které se ekodani vyhlo převodem na ZTP, tak další kupující platí ekodaň

0/0
24.2.2016 11:00

L78u73d66v27í75k 69G12a85j57d66o66š31í38k 2985103894692

Že to teď neplatí ještě neznamená, že za pár let nebudete tuhle daň platit při každém převodu. Těch co chytračí se vždycky najde spousta. ;-)

0/0
24.2.2016 14:18

V14i30k88y78r 38B54o52h32u74m18i30l 95S27t94r78a73n32s41k36y 9587988736259

Tak jsem v r. 1989 koupil nového Favorita. Pak jej předal dědovi k doježdění. Pak jsem ho chtěl převést zpět, bych mohl za 88 letého majitele "prodat". Chtěli všeliké ekopoplatky atd. Vůz je tedy dále na papírech majitele, co nejezdí. Min. rok opět prošel bez ztráty květinky STK. No a protože z něj za pár let bude veterán, rozhodl jsem si auto proti vůli úředníků v tomto státě z piety nechat, opravit drobnosti, postavit ve stodole "na špalky". Jedna pojišťovna mi vyšla vstříc /pojišťuji tam skutečné veterány/ atak pojistka je za hubičku. Postupně karburátorový Favorit renovuji do origo stavu a když není jiná možnost jedu s ním po okolí i s courákem....Neboli, když za něj nedostaneme ani šrotovné, ba naopak jsme potrestáni státem ze jeho vlastnictví, tak najust s ním budu jezdit dalších 15 let, což vzhledem k jeho stavu a uložení v suché stodole klidně vydrží;-D

+11/0
24.2.2016 9:28

L45u74d32v29í92k 66G33a65j37d20o30š91í51k 2495583884942

Kdybyste byl státem potrestán za jeho vlastnictví, tak byste si ho asi dalších 15 let nenechával. :-) Stát se vás snaží trestat pouze za to, že s takovým vrakem chcete obchodovat.

+2/−5
24.2.2016 14:24

M37i71c33h47a37l 77T37r69o49j36a59n 9350764578432

Nechce s tím obchodovat, ale prodat. Nové auto si také musím koupit - nedá mi ho nikdo zadarmo.

0/0
25.2.2016 9:39

J54a30n 25B62a91r78t29á12č81e51k 6965395880839

Jakým vrakem?

+4/0
25.2.2016 12:36
Foto

R57o81m80a91n 77K68o13z45e52l 4227376943504

Já mám favorita 1994, splňuje Euro I a na tachometru jen 123 tisíc km, plánuju jezdit do rozpadnutí, protože opravy jsou levné a spotřeba také velmi slušná

+3/0
24.2.2016 18:24

J65a95n 82B39a77r84t53á44č18e93k 6375735420449

Provozujeme 20 let staré auto - atmosferický diesel bez turba, je to pozink, kupován jako 15 letý. Po ujetí 100000 km vychází cena za 1 km 0.90 hal bez PHM tedy pořizovací cena, opravy a údržba, pojištění , STK. U novějšího auta by byla vyšší cena za km neakceptovatelná. Jinak chtěli jsme jej obměnit, ale trh s levnými auty se po této "dani" úplně zastavil, protože každý to stávající dojíždí co to jde. Stejný je i náš případ. Dokud projde TK bude jezdit.

+11/0
24.2.2016 9:00

J92a13r44o55m36í40r 39K59r52á12l 4530959644649

Tak. A navíc se chováte i ekologicky.

+3/0
24.2.2016 9:16

J84o26s78e20f 79K51u33r61f26i54ř23t 1101215975139

Jenže to nikoho nezajímá, protože nehýbe ekonomikou :-) Jo to kdyby si koupl třeba elektrickou Teslu to je jiná ekologie :-)... Taky mam u baráku ekologická vozidla Š 125 a Octavii 17 let starou a obě se mají stále čile k světu.

+3/0
24.2.2016 9:19

V47l71a97d49i94m70í10r 59T18e91m49l24í34k 1655337861757

Může mi tu někdo vysvětlit, jak je možné, že náš "automobilový park" opět zestárnul? Když na konci minulého roku administrativně bylo zrušeno snad 3/4 milionu vozidel, jejichž SPZ byly v depozitech, a předpokládám, že to byla vozidla převážně starší ?? Něco tu nesedí....[>-]

0/0
24.2.2016 8:56

D41e57n78i52s 18W20i94t31z64k50u 3783821389807

čísla bývají většinou rok zpět, takže na omládnutí si musíte rok počkat

0/0
24.2.2016 9:17

A26n39t47o53n97í15n 33Č66m25e89l55á77k 8596706599832

Vozidla, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku a vozidla v depozitech se do průměrného věku vozového parku nezapočítávala. Údaje o počtu vozidel a jejich průměrném věku byla počítána je z vozidel, která byla provozována. Takže vyřazení půl milionu vozidel, která byla v polopřevodu víc než 1/2 roku neměla na uváděný průměrný věk vliv. Stačí?

+1/0
25.2.2016 9:57

V46l90a87d88i22m45í65r 55T67e29m88l39í98k 1485457181387

Nevím, kdo jste, pane Čmeláku, ale podle hesla "Věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji" bych si tím tak jistý nebyl. Je-li můj předpoklad o převážně starých vozidlech v polopřevodu a s SPZ v depozitech správný, pak by průměrné stáří našeho vozového parku po jejich započtení bylo ještě vyšší....?!? Faktem je, že dost jezdím, skoro denně a ročně tak 25 - 30 tisíc km, ale na silnicích to tak "staré" nevidím....[>-]

0/0
25.2.2016 10:33

A18n20t42o18n36í85n 42Č77m35e33l22á37k 8276646269712

Ano, průměrný věk by byl ještě vyšší. Pro informaci - z oficiálních statistik zpracovaných z dat Ministerstva dopravy (stav ke konci roku 2015):

počet provozovaných osobních aut (od data jejich první registrace v ČR nebo v zahraničí)

- do 1 roku ............... 197 775 ks, z toho 70 092 zn. Škoda

- od 1 do 3 let .......... 295 862 ks, z toho 97 288 zn. Škoda

- od 3 do 5 let .......... 344 271 ks, z toho 105 920 zn. Škoda

- od 5 do 10 let ..... 1 007 520 ks, z toho 299 619 zn. Škoda

- od 10 do 15 let ... 1 218 677 ks, z toho 424 594 zn. Škoda

- nad 15 let ............ 2 094 411 ks, z toho 760 215 zn. Škoda

Celkem ................ 5 158 516 ks v průměrném věku 14,3 roku (z toho 1 757 728 vozů zn. Škoda v průměrném věku 15,4 roku)

+1/0
25.2.2016 11:54

V92l90a94d45i47m92í37r 26T11e86m51l47í14k 1765857891167

Děkuji za ta čísla, to je fajn, ale myslím, že právě poslední dvě kategorie obsahují ještě pořád ta vozidla, která od 1.1.2016 neexistují - tedy papírově.... A má jich být 3/4 milionu, takže vozový park po jejich "odečtení" by se měl výrazně "zmladit"..... Nebo to chápu špatně ? Vozidel Škoda je 34% ...., to jsem si myslel, že bych mohlo být více ...

Já to "kazím", to vím, mám Š110R (jako nové!) z r. 1972 a Š Garde z r. 1983, ale je radost na ně pohledět, emise také jedna radost a spotřeba cca 5 - 5,5 litrů/100km ....V

0/0
25.2.2016 15:10

D41á51š41a 50D72o14s82t61á13l79o67v39á 1319543900702

Za to, co stojí nova malá škodovka bez výbavy, mám pár let starou premiovku v plné výbavě a dokonce i s poradnym motorem.

+5/0
24.2.2016 8:43

L73u82d76v51í26k 43G72a72j49d79o19š83í55k 2355873294442

Až na tu malou drobnost - „pár let starou“.

Možná se vám to zdá výhodné, ale tržní cena ojetin odpovídá jejich užitné hodnotě. Takže máte akorát za méně peněz méně muziky. Nic víc. Žádná výhoda v tom není.

+2/0
24.2.2016 14:30

D51á36š58a 83D29o61s50t31á41l64o40v33á 1469433560292

No až bude ta malá škodovka ojetá, tak bude stát pořád méně, než starší prémiovka v plné. A ona ta škodovka rázem nová nebude v okamžiku nastartování a přepisu TP :-P

0/0
26.2.2016 12:51

J91a22n 15D21l17o38u89h34ý 7974779100649

To uz za par let nebude pravda: samej trivalec, ctyrvalec s turbem a objem sotva 1.6

0/0
25.2.2016 8:14

J12a51r29o34m42í51r 11K19r49á43l 4250979564899

R^

+1/0
24.2.2016 8:40

J75o21s40e18f 18K56u72r50f97i15ř94t 1171385405299

Mám přítelkyni už 7.rokem, je jí 27, neměli by na to taky uvalit eko daň? Že bych si stoupnul před školku a vybral si novější? Jděte se s tim vycpat...

+6/0
24.2.2016 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.