Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a96r27t27i33n 39J71i23r72o95u13s89e97k 7796635455118

Bral bych to, kdyby to mělo přeplňovaný šestiválcový dieselagregát, aby to opravdu bylo originální. A bez filtrů, aby to pořádně čoudilo, když se zatáhne za plyn. :-)

0/0
28.2.2016 12:01

V98l49a87d79i58s23l17a18v 15N77o23h21e75j33l 7188187528711

z toho je milion jen na homologace ne? spousta dilu nemuze normalne projit - vyfuk, drzak spz na strane, osvetleni motoru, za to vse se vyhazuje a odporuje to predpisum.

0/0
27.2.2016 23:43

P87e77t40r 82K98a55l40i98n19a 5193214255773

omlouvám se, k pláči

+1/−1
27.2.2016 23:36

P85e21t11r 30K55a38l45i66n82a 5193184285613

k smíchu

0/−1
27.2.2016 23:35

T57o12m95á71š 94R81e55k17t74o67r 1708254507429

To je tak když se věci dělají primárně na vzhled a ne na funkčnost...

+1/−1
27.2.2016 15:26
Foto

P49a59v14e97l 96S89v98i37t10i74l 5134613786162

dotační neo-euro-kapytalisti ;-(

+1/−2
27.2.2016 11:21
Foto

V15o14j68t32e64c46h 96D38o12s46e24d38l68a 9692209527

To jsem zvedavej co nam predvedou priste za dva miliony .....skaredou konzervu uz nam ukazali.

+1/−2
27.2.2016 4:17

C40t14i15b94o95r 17P77a20l20í37k 9622300

Zvláštní, že to logo je prakticky totožné s logem plzeňské kapely stejného jména...

Koneckonců můžete posoudit sami...

Kapela: http://www.rock-live.estranky.cz/img/picture/15/Ferat---samolepka.jpg

Motorka: http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2016-02/20160218154433-33473_jpg660x500.jpg

0/0
26.2.2016 23:05

P11a31v67e42l 12Š49e12v69č97í47k 6590135459210

Ferat 1 sál krev, Ferat 2 saje dotace.

Kam se člověk podívá, jezdí motorky z Číny a u nás neexistuje motorka pro normální lidi. Tedy jednoduché ekonomické vozidlo se snadnou údržbou a malou spotřebou.

V šedesátých a ještě začátkem sedmdesátých let jsme byli největší výrobci motocyklů na světě. Vrchní soudruzi ale nechtěli jet do socialismu na motocyklu, tak tlumili výrobu která i technicky zaostávala.

Majitelem Jawy je přebarvený bolševik Gerle, pěstitel ananasů, a bratr bolševického ministra průmyslu ve Štrougalově vládě.

Gerleho pamatuji z Čezety, byl hlavní papaláš pro technický rozvoj, ramena měli, že jim nestačila futra a motorky šly do kopru, přitom peněz na vývoj teklo neskutečně. A to i přes avizovaný útlum. Soudruh technický ředitel Gerle motorkám absolutně nerozuměl a byl slepý, poddaní komanči mu mlátili klíny do hlavy a on jim to baštil. Tenkrát vývoji motorek šéfoval nějaký Apfeltaler, ten byl úplně mimo, uměl ale neskutečně žvanit a ohlupovat nadřízené. Je sranda, že od některých z tehdejších bolševických hrobařů značky, čerpají dnes pisatelé knih o slavné značce ČZ

Podotýkám, že motocyklovou výrobu v ČZ, kde se vyrábělo 80% komponentů pro Jawu získala podvodně italská Cagiva, aniž by přinesla vlastní Liru. Prakticky první co provedli, byla likvidace přípravků, forem pro tlakové lití a výrobního zařízení na kterém se vyrábělo pro Jawu. Byla to totální destrukce motocyklové výroby. Později Cagiva odtáhla a zanechala jen vyrabovanou fabriku a dluhy. Po Plyšáku již byly naše motorky zastaralé, stále jsme ale měli podobnou výchozí pozici jako Číňané kteří tehdy začínali s motocyklovou výrobou. Dnes jsou největší výrobci, dělají pro Japonce, Italy a další a u nás je konec. Pokud tedy pominu tu výstavní upoutávku Ferat.

+8/0
26.2.2016 22:37

J56i66ř83í 67L30i38n26d56n43e97r 8565834191970

50 let se Sovětským svazem na věčné časy nás přivedli do marasmu.

0/−1
26.2.2016 21:50

T35o57m21á37š 83B75u36r80a 4782816364

"Pouhé" necelé čtyřicetdvě léta jsme zde dobrovolně-nuceně budovali zářné zítřky pod vedením bolševické partaje. I to však stačilo. Nicméně se osměluji k dotazu: nespletl jste si poněkud s tímto svým příspěvkem rubriku?

0/0
26.2.2016 22:36

P29a67v49e54l 91Š54e11v59č84í59k 6210365529160

Nespletl, Sověti od nás brali většinu vyrobených motocyklů bez velkých nároků na technické inovace a kvalitu. V tehdejším RVHP jsme byli chránění před konkurenci z vyspělejších zemí a všestranně zaostávali. Také jsme se naučili krást, podvádět a se vším vyčurávat. Stručně řečeno, ve státní zabezpečovně jsme degenerovali.

+1/0
26.2.2016 22:42

T33o13m54á87š 69B84u28r39a 4132446494

Aha. Tak takhle. No, jestli to pan Lindner takto zamýšlel, pak prosím. Ale stejně si myslím, že i tak by to bylo poněkud odtažité téma k výchozímu článku, nemyslíte?

0/0
27.2.2016 4:27

Z36d32e29n68ě84k 75P87o11l41á11š69e76k 1128505533541

Neskutečná přehlídka kýče... to je jak když pejsek a kočička pekli dort, taky tam dali samé dobré věci, ale dohromady to jaksi nešlo... evidentně si někdo myslí, že stačí dát dohromady kopec karbonu, chromu, brzdy od Bremba, podvozek Öhlins a motor Ducati a hlavně coooooool LED světla.... mi to připomíná vily z podnikatelského baroka... ;-D;-D

+9/0
26.2.2016 21:21

P33a34v47e24l 31S68o30b59o71t80k91a 5190954

Autorské pooplatky jsou zajisté v ceně ;-D

(vím, scénář a režie, ale u filmu to nestačí)

"(3) Právo autorské se vztahuje na dílo dokončené, jeho jednotlivé vývojové fáze a části, včetně názvu a jmen postav, pokud splňují podmínky podle odstavce 1 nebo podle odstavce 2, jde-li o předměty práva autorského v něm uvedené."

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx

0/0
26.2.2016 17:28
Foto

J17i89ř63í 15B14a65b31i81n89s98k83ý 7337349208151

jsem generace která začinala na motorce než našetří na auto , motorka to bylo vandrování a výlety za pár kaček , bylo to přibližovadlo ,dneska je už jiná doba ,motorka je dražší než auto , koupí motorku za dvě mega ?dobrá ale co s ní ? k čemu je dobrá ?

+1/0
26.2.2016 17:19

E62m36a51n46u25e39l 93K14l65o29b28o67u11k 1682965136829

Já na to mám, já si poskočím, já si vyskočím...

+1/0
26.2.2016 20:21

V78o14j33t21ě15c70h 97R84o31z72s43í34v62a90l 5950573255954

koupi auto za 2 mega, ale co s nim? ze by v nem jezdil??? smirte se s tim, ze nekdo na to ma a proste si to koupi, i kdyz Vy to nechapete.

+2/−1
26.2.2016 20:45

P44e38t55r 92K65a23l84i97n84a 5843964295223

rozsíval nedozrál

0/0
27.2.2016 23:38

D92a95v11i53d 29E86r93b56e64n 5539607927666

Tvarově dejme tomu, ale ta povrchová úprava je naprostá "designová" šílenost, kýč jak bič. Tomu už se ani nedá říct, že to je jak z pouti. No a ta cena za tohle... nevim no. Držím palce.

+2/0
26.2.2016 15:43

P60e79t12r 38K32u20b85á71č61e73k 2362848489202

Pamatujete FGR Midalu? Naprosto stejný scénář. Nebo projekt nepodpořila EU?:-)

0/0
26.2.2016 12:57

T35o17m85á22š 87B12u60r50a 4382616464

Ovšem to ve srovnání konstrukčních řešení vyhrává ve srovnání s tímhle nejméně o koňskou délku - alespoň u mne: kompaktně řešený motor (nikde z něho nic netrčí do prostoru; řešení výfukového potrubí: 6 vs. 2 válec!), nepodléhání technické módě (zbytečnosti jako letmé zavěšení zadního kola) a celkem vkusný kabát. Podle mých informací však tenhle projekt skončil na neschopnosti producenta aplikovat běžnou současnou elektronickou výzbroj stroje.

0/0
26.2.2016 13:40

P75e69t30r 49K78u84b94á10č98e62k 2142948569622

Souhlasím, motor 6-ti válec vlastní konstrukce. Ohromné. Ohromná i dotace na vývoj. Bohužel vyrobené kusy se dají počítat na prstech. Pevně věřím, že tato jednodušší, přesto sympatická mašina, nedopadně stejně. Hezký den.

0/0
26.2.2016 16:51

T86o42m49á40š 32B74u68r80a 4762676494

Pokud jde o Vámi uváděnou dotaci: ta nebyla dle všeho z měšce EU, nýbrž z kasy domácího MPO, což je ovšem z hlediska této diskuze podružný detail. Svědčí však o určitých schopnostech pana Felgra seniora, že ji na danou věc (především na vývoj motoru) vůbec dokázal získat. Pakliže jste ovšem zapřísáhlý odpůrce jakýchkoliv dotací do soukromého sektoru (já ano), Váš postoj chápu.

Nicméně i díky takto získanému obolu vznikl v českých luzích a hájích dlouho nevídaný a po technické stránce světově konkurenceschopný produkt. Škoda jen, že firma MOTO FGR, s. s r. o. evidentně v tomto případě podcenila komerční stránku věci, když celý projekt pojala částečně pouze jako svoje hobby a nenajala profesionálního obchodníka.

Zde diskutovaná mašinka má ale ve srovnání s námi uvedeným strojem příliš mnoho komerčních hendykepů a tak ač bych ji přál to samé co Vy, nevidím její alespoň poloprovozní produkci jako příliš reálnou. Bohužel.

A i Vám hezký víkend.

+1/0
26.2.2016 20:25

Z78d40e71n90ě16k 19B51e50r90á55n49e65k 2328815876402

Držím palce, aby se dařilo. Bylo by fajn, kdyby se tato motorka prodávala se zájmem všude na světě. Věřím tomu, že mají také dobrá a propracovaný marketing a tím obchodně dobře našlápnuto. R^R^R^R^

0/0
26.2.2016 8:54

T84o48m56á30š 21B38u59r11a 4682206194

Méně je někdy více: ten chromově blyštivý rám by mohl být v matném provedení. Takhle je jím to vzhledově dle mne celé degradováno na obyčejný nevkusný cirkus. A to výfukové potrubí byl úmysl? Vypadá jako dodatečná domácí psuedoúprava z Pepovy Garáže. Nejsem znalec, nicméně si myslím, že pokud je takový jeho vzhled nutný, mělo být zakrytováno.

Rozhodně se nejedná o stroj, za který bych vysolil uvedenou sumu. I když po technické stránce může být na úrovni. Ovšem v prvé řadě prodává vzhled - jako u každého zboží.

+2/0
25.2.2016 23:09

J16a86r77d93a 92K62o98n98i53c32k19ý 9928523626543

Nesmysl. Udělají dva, tři kusy a zkrachují.

+4/0
25.2.2016 22:57

P64e16t46r 76D27v57o43r43a82k 5429298462383

Si za pulku radeji koupim vyladenou zavodni Ducati a ne takovehle "samo-domo" cosi...

+7/0
25.2.2016 20:39

V49o79j70t31ě94c10h 44R63o23z61s56í12v33a81l 5430183755554

proc porad srovnavate seriove vyrabene stroje s timhle?

+1/0
26.2.2016 20:42

M14a66r66e73k 53P64l90a92c60h72ý 7526935617723

Ten název, je podle Mirka Felgra;-)

0/0
25.2.2016 19:24

J26u70l59i73u60s 86P96u51f28l90e50r 9544880749

Líbí se mi jiné motorky. Výroba trvá 9 měsíců. 25 motorek budou dělat 19 let. Komu se líbí ty výfuky a proč?

+1/0
25.2.2016 19:10

J92a75k98u35b 17P86r24o78k70e75š 6363168402123

A pak že v Čechách nejde postavit pěkná motorka. Třeba se pochlapí i v Jawě s tim připravovaným novým strojem.

+3/0
25.2.2016 17:49

M48a71r20t28i98n 83L85a61c32o 7693566888

Ducati Diavel Carbon s rovnakým motorom vs Ferat2: 162 HP - 169 HP. Váha 205 kg - 165 kg. Cena 21000 € vs 75000 €8-o.

http://www.ducati-czech.cz/diavel-carbon.html

+1/−1
25.2.2016 17:44

J57a61k48u74b 32F98e75i26f98a84r 7729279866749

a co jste tím chtěl říct?8-o

+1/0
25.2.2016 18:23

M57a46r98i82a47n 54K55a93r13a55b79a 4323541140872

Tým chcel povedať že to je Diavel, len načančaný a tvári sa to ako niečo originálne...;-)

+2/−1
25.2.2016 19:15

J40i52ř38í 77S28c38h61w39a95c52h 8378404248136

tak udělat z 205 kilové motorku takovou co má jen 165 kilo, není o nějakým "načančání" nebo odmontování blatníků "aby to nebylo tak těžký"

+4/0
25.2.2016 20:06

V62o97j91t40ě34c35h 48R62o49z32s11í42v63a58l 5920943105534

ze o tom vi tuzku ;-)

0/0
26.2.2016 20:41
Foto

M70i37c67h41a44l 49J68a45n94o16v13á39č 8207246415903

7 koni navíc... Hmm, zda se to jako nic moc? Co třeba průběh tociveho momentu? Gradace vykonu? Jo, to se v tom čísle najit neda což? Ale to je asi moc složitá myšlenka. A usetreni 40 kilo vahy povazujete taky za maličkost, to uz netřeba ani komentovat. A co ruční práce a exkluzivita? Taky nic co? Místo aby lidi byli rádi, ze se tu něco dělá, tak jen nadavaji na úspěch každé české firmy. Jak to tu pak má vypadat?

+3/−1
25.2.2016 20:46

M49a56r86t90i30n 77L49a77c13o 7153756848

Ušetrili 30 kilo z motorky, ktorá nie je stavaná na čo najnižšiu váhu. Ducati Diavel proste nie je supersport. SS od Dukati je 1199 Superleggera s váhou 155 kg a výkonom 200 HP, ktorá sa predávala (r 2014) nová za 65 000USD.

Exkluzívna nemôže byť nová "značka", ktorá ani značkou nie je. Exkluzivitu má práve Ducati, ktorá je legendou medzi motorkami. Nie nejaký predražený zlepenec Ferat o ktorom nikto nič nepočul.

Exkluzívna mohla byť česká FGR Midalu, s českým V6 motorom, českým rámom a českej konštrukcie.Ale už tri roky o nej nik nepočul, dotácie došli. A rovnako skončí aj táto vzhľadovo nepodarená a šialene predražená úprava peknej TALIANSKEJ motorky.

+1/−1
26.2.2016 2:48

M74a13r46t10i52n 82L69a85c44o 7303636528

...40 kilo...

0/0
26.2.2016 2:50

M71a87r40t41i58n 19L22a86c10o 7713186468

75 000 bez dane, takže 90 000€;-)

0/0
26.2.2016 2:53

V17o18j32t91ě87c89h 38R38o72z82s70í90v69a12l 5850363535544

rucni vyroba, 25 kusu = sberatelska zalezitost. Pro Vas to zjevne neni, uz proto, ze tuto rovnici nechapete. Nevim proc mate tak neodolatelnou potrebu na to kydat hnuj...

0/−1
26.2.2016 20:40

M55a29r92t44i29n 42L47a17c28o 7933926878

;-D Takže ak kúpim sériový Mercedes, odľahčím ho (čo u série nebude problém), palivovou mapou papierovo mierne zdvihnem výkon, vymením oceľové diely za hliníkové a a hliníkové za karbónové, cenu výsledného bastlu zdvihnem na štvornásobok, stane sa z toho zberateľská záležitosť.8-o

Čo si o tomto "novom českom motocykli" myslia samotní motorkári si môžete prečítať v diskusii k tomuto článku:

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/ferat-2-je-diavel-po-cesku-33523.html

0/0
27.2.2016 7:22
Foto

R84a12d94e10k 92D44o59m76i97n54i91k 34Š79e87f26r48á71n56e32k 7858424542259

To ale muselo dát práce! A přitom taková blbost, co? :-))

+6/0
25.2.2016 17:18

K88a52r72e88l 89V53a80c70h44u45t 9833972689953

Naopak, řekl bych - věru pěkná dobíječka telefonu! ;-)R^V ... ta se určitě bude holkám líbit!

+1/0
25.2.2016 16:59
Foto

D69a19n 51R75u76b56í11n 4363673639

Nuda. Takovej nepovedenej tuning.

+6/−2
25.2.2016 16:57
Foto

K40a25r98e44l 71M70a17l54ý 6406854160561

Jediné, co je tam českého, je tak maximálně rám. Český unikát. ;-D

+2/−4
25.2.2016 16:15

J29a54n 68V33e27r83n57e88r 2945897570

Projekt vymysleli češi. Projektový manažer je čech. Udělal to tým českých konstruktérů a vývojářů a design je výtvor čecha Šimíčka.

Asi nikdo nečekal, že postaví vlastní nový motor pod svým jménem. Nebo, že si otevřou výrobu pneumatik a udělaj 50 kusů svých vlastních pneu na 25 strojů.

Nebo cos čekal, že udělaj každý díl od šroubů až po motor vlastní výroby? Taky mohli někde ve stodole vyčinit kůže na sedlo. Samozřejmě až potom, co zabijou a stáhnou vlastní krávu.

Motorka je to moc pěkná. R^

+14/0
25.2.2016 16:43

Z51d11e47n79ě19k 65F96i24b61i84c18h 4577749534450

Hodně upravený Diavel no. některé detaily jsou docela pěkné, ale třeba gripy Rizoma nic moc. obecně bych řekl, že hnát se za minimální hmotností u motocyklu s geometrií cruiseru je naprosto zbytečné, sporťák z toho nikdy nebude...ale jako sběratelský kus proč ne.

+3/0
25.2.2016 16:04

E98m72a38n38u66e81l 88K23l88o96b17o53u38k 1272785786679

Třeba je ta hmotnost snížená kvůli zvedání, když se s motorkou lehne, nebo když spadne ze stojanu...

0/0
26.2.2016 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.