Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a32r87t41i13n 37J48i95r67o46u35s35e90k 7596305835348

Bral bych to, kdyby to mělo přeplňovaný šestiválcový dieselagregát, aby to opravdu bylo originální. A bez filtrů, aby to pořádně čoudilo, když se zatáhne za plyn. :-)

0/0
28.2.2016 12:01

V90l74a35d86i70s76l67a31v 74N51o92h51e24j97l 7668807468521

z toho je milion jen na homologace ne? spousta dilu nemuze normalne projit - vyfuk, drzak spz na strane, osvetleni motoru, za to vse se vyhazuje a odporuje to predpisum.

0/0
27.2.2016 23:43

P15e97t20r 40K20a21l19i14n55a 5963154105843

omlouvám se, k pláči

+1/−1
27.2.2016 23:36

P69e45t42r 93K30a96l75i14n54a 5303204385853

k smíchu

0/−1
27.2.2016 23:35

T54o54m52á48š 68R53e53k16t25o85r 1238604647239

To je tak když se věci dělají primárně na vzhled a ne na funkčnost...

+1/−1
27.2.2016 15:26
Foto

P77a65v31e69l 26S74v66i32t15i81l 5144453836692

dotační neo-euro-kapytalisti ;-(

+1/−2
27.2.2016 11:21
Foto

V48o59j77t98e12c34h 66D64o61s17e38d61l55a 9772549597

To jsem zvedavej co nam predvedou priste za dva miliony .....skaredou konzervu uz nam ukazali.

+1/−2
27.2.2016 4:17

C28t43i64b83o97r 47P33a59l93í62k 9282310

Zvláštní, že to logo je prakticky totožné s logem plzeňské kapely stejného jména...

Koneckonců můžete posoudit sami...

Kapela: http://www.rock-live.estranky.cz/img/picture/15/Ferat---samolepka.jpg

Motorka: http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2016-02/20160218154433-33473_jpg660x500.jpg

0/0
26.2.2016 23:05

P48a70v44e32l 68Š82e66v65č17í23k 6570395569230

Ferat 1 sál krev, Ferat 2 saje dotace.

Kam se člověk podívá, jezdí motorky z Číny a u nás neexistuje motorka pro normální lidi. Tedy jednoduché ekonomické vozidlo se snadnou údržbou a malou spotřebou.

V šedesátých a ještě začátkem sedmdesátých let jsme byli největší výrobci motocyklů na světě. Vrchní soudruzi ale nechtěli jet do socialismu na motocyklu, tak tlumili výrobu která i technicky zaostávala.

Majitelem Jawy je přebarvený bolševik Gerle, pěstitel ananasů, a bratr bolševického ministra průmyslu ve Štrougalově vládě.

Gerleho pamatuji z Čezety, byl hlavní papaláš pro technický rozvoj, ramena měli, že jim nestačila futra a motorky šly do kopru, přitom peněz na vývoj teklo neskutečně. A to i přes avizovaný útlum. Soudruh technický ředitel Gerle motorkám absolutně nerozuměl a byl slepý, poddaní komanči mu mlátili klíny do hlavy a on jim to baštil. Tenkrát vývoji motorek šéfoval nějaký Apfeltaler, ten byl úplně mimo, uměl ale neskutečně žvanit a ohlupovat nadřízené. Je sranda, že od některých z tehdejších bolševických hrobařů značky, čerpají dnes pisatelé knih o slavné značce ČZ

Podotýkám, že motocyklovou výrobu v ČZ, kde se vyrábělo 80% komponentů pro Jawu získala podvodně italská Cagiva, aniž by přinesla vlastní Liru. Prakticky první co provedli, byla likvidace přípravků, forem pro tlakové lití a výrobního zařízení na kterém se vyrábělo pro Jawu. Byla to totální destrukce motocyklové výroby. Později Cagiva odtáhla a zanechala jen vyrabovanou fabriku a dluhy. Po Plyšáku již byly naše motorky zastaralé, stále jsme ale měli podobnou výchozí pozici jako Číňané kteří tehdy začínali s motocyklovou výrobou. Dnes jsou největší výrobci, dělají pro Japonce, Italy a další a u nás je konec. Pokud tedy pominu tu výstavní upoutávku Ferat.

+8/0
26.2.2016 22:37

J14i24ř41í 63L29i87n77d55n62e69r 8805984711110

50 let se Sovětským svazem na věčné časy nás přivedli do marasmu.

0/−1
26.2.2016 21:50

T35o27m15á49š 16B44u26r89a 4722166914

"Pouhé" necelé čtyřicetdvě léta jsme zde dobrovolně-nuceně budovali zářné zítřky pod vedením bolševické partaje. I to však stačilo. Nicméně se osměluji k dotazu: nespletl jste si poněkud s tímto svým příspěvkem rubriku?

0/0
26.2.2016 22:36

P71a20v88e51l 14Š84e35v37č83í42k 6190285399430

Nespletl, Sověti od nás brali většinu vyrobených motocyklů bez velkých nároků na technické inovace a kvalitu. V tehdejším RVHP jsme byli chránění před konkurenci z vyspělejších zemí a všestranně zaostávali. Také jsme se naučili krást, podvádět a se vším vyčurávat. Stručně řečeno, ve státní zabezpečovně jsme degenerovali.

+1/0
26.2.2016 22:42

T39o53m91á18š 73B51u69r21a 4652396894

Aha. Tak takhle. No, jestli to pan Lindner takto zamýšlel, pak prosím. Ale stejně si myslím, že i tak by to bylo poněkud odtažité téma k výchozímu článku, nemyslíte?

0/0
27.2.2016 4:27

Z18d18e33n21ě96k 24P51o35l71á56š77e88k 1138575843541

Neskutečná přehlídka kýče... to je jak když pejsek a kočička pekli dort, taky tam dali samé dobré věci, ale dohromady to jaksi nešlo... evidentně si někdo myslí, že stačí dát dohromady kopec karbonu, chromu, brzdy od Bremba, podvozek Öhlins a motor Ducati a hlavně coooooool LED světla.... mi to připomíná vily z podnikatelského baroka... ;-D;-D

+9/0
26.2.2016 21:21

P71a86v68e26l 98S74o15b75o90t33k81a 5970644

Autorské pooplatky jsou zajisté v ceně ;-D

(vím, scénář a režie, ale u filmu to nestačí)

"(3) Právo autorské se vztahuje na dílo dokončené, jeho jednotlivé vývojové fáze a části, včetně názvu a jmen postav, pokud splňují podmínky podle odstavce 1 nebo podle odstavce 2, jde-li o předměty práva autorského v něm uvedené."

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx

0/0
26.2.2016 17:28
Foto

J32i60ř54í 58B61a95b76i11n25s86k27ý 7667929678851

jsem generace která začinala na motorce než našetří na auto , motorka to bylo vandrování a výlety za pár kaček , bylo to přibližovadlo ,dneska je už jiná doba ,motorka je dražší než auto , koupí motorku za dvě mega ?dobrá ale co s ní ? k čemu je dobrá ?

+1/0
26.2.2016 17:19

E61m63a87n59u87e95l 96K33l96o23b90o42u12k 1572295726429

Já na to mám, já si poskočím, já si vyskočím...

+1/0
26.2.2016 20:21

V52o69j49t95ě32c39h 51R61o18z53s55í10v50a58l 5160173295234

koupi auto za 2 mega, ale co s nim? ze by v nem jezdil??? smirte se s tim, ze nekdo na to ma a proste si to koupi, i kdyz Vy to nechapete.

+2/−1
26.2.2016 20:45

P36e44t31r 20K67a34l36i57n45a 5703624735533

rozsíval nedozrál

0/0
27.2.2016 23:38

D95a23v84i24d 32E27r88b38e34n 5469977797526

Tvarově dejme tomu, ale ta povrchová úprava je naprostá "designová" šílenost, kýč jak bič. Tomu už se ani nedá říct, že to je jak z pouti. No a ta cena za tohle... nevim no. Držím palce.

+2/0
26.2.2016 15:43

P50e33t55r 63K83u35b82á43č91e38k 2212418129242

Pamatujete FGR Midalu? Naprosto stejný scénář. Nebo projekt nepodpořila EU?:-)

0/0
26.2.2016 12:57

T69o74m92á80š 97B43u98r59a 4852646434

Ovšem to ve srovnání konstrukčních řešení vyhrává ve srovnání s tímhle nejméně o koňskou délku - alespoň u mne: kompaktně řešený motor (nikde z něho nic netrčí do prostoru; řešení výfukového potrubí: 6 vs. 2 válec!), nepodléhání technické módě (zbytečnosti jako letmé zavěšení zadního kola) a celkem vkusný kabát. Podle mých informací však tenhle projekt skončil na neschopnosti producenta aplikovat běžnou současnou elektronickou výzbroj stroje.

0/0
26.2.2016 13:40

P83e88t39r 83K12u97b32á39č25e82k 2122118809852

Souhlasím, motor 6-ti válec vlastní konstrukce. Ohromné. Ohromná i dotace na vývoj. Bohužel vyrobené kusy se dají počítat na prstech. Pevně věřím, že tato jednodušší, přesto sympatická mašina, nedopadně stejně. Hezký den.

0/0
26.2.2016 16:51

T37o90m19á14š 84B73u81r30a 4122296634

Pokud jde o Vámi uváděnou dotaci: ta nebyla dle všeho z měšce EU, nýbrž z kasy domácího MPO, což je ovšem z hlediska této diskuze podružný detail. Svědčí však o určitých schopnostech pana Felgra seniora, že ji na danou věc (především na vývoj motoru) vůbec dokázal získat. Pakliže jste ovšem zapřísáhlý odpůrce jakýchkoliv dotací do soukromého sektoru (já ano), Váš postoj chápu.

Nicméně i díky takto získanému obolu vznikl v českých luzích a hájích dlouho nevídaný a po technické stránce světově konkurenceschopný produkt. Škoda jen, že firma MOTO FGR, s. s r. o. evidentně v tomto případě podcenila komerční stránku věci, když celý projekt pojala částečně pouze jako svoje hobby a nenajala profesionálního obchodníka.

Zde diskutovaná mašinka má ale ve srovnání s námi uvedeným strojem příliš mnoho komerčních hendykepů a tak ač bych ji přál to samé co Vy, nevidím její alespoň poloprovozní produkci jako příliš reálnou. Bohužel.

A i Vám hezký víkend.

+1/0
26.2.2016 20:25

Z41d64e10n45ě52k 90B47e90r30á10n45e52k 2588895396872

Držím palce, aby se dařilo. Bylo by fajn, kdyby se tato motorka prodávala se zájmem všude na světě. Věřím tomu, že mají také dobrá a propracovaný marketing a tím obchodně dobře našlápnuto. R^R^R^R^

0/0
26.2.2016 8:54

T12o85m41á66š 72B21u94r70a 4512886544

Méně je někdy více: ten chromově blyštivý rám by mohl být v matném provedení. Takhle je jím to vzhledově dle mne celé degradováno na obyčejný nevkusný cirkus. A to výfukové potrubí byl úmysl? Vypadá jako dodatečná domácí psuedoúprava z Pepovy Garáže. Nejsem znalec, nicméně si myslím, že pokud je takový jeho vzhled nutný, mělo být zakrytováno.

Rozhodně se nejedná o stroj, za který bych vysolil uvedenou sumu. I když po technické stránce může být na úrovni. Ovšem v prvé řadě prodává vzhled - jako u každého zboží.

+2/0
25.2.2016 23:09

J10a90r60d62a 86K19o30n69i42c31k92ý 9718903636203

Nesmysl. Udělají dva, tři kusy a zkrachují.

+4/0
25.2.2016 22:57

P60e84t90r 47D59v24o54r84a79k 5439708612893

Si za pulku radeji koupim vyladenou zavodni Ducati a ne takovehle "samo-domo" cosi...

+7/0
25.2.2016 20:39

V30o69j38t92ě62c46h 46R10o68z46s58í42v38a29l 5960653185234

proc porad srovnavate seriove vyrabene stroje s timhle?

+1/0
26.2.2016 20:42

M49a12r62e59k 19P78l14a39c40h55ý 7156805297263

Ten název, je podle Mirka Felgra;-)

0/0
25.2.2016 19:24

J57u39l49i71u91s 98P19u54f27l20e91r 9474420159

Líbí se mi jiné motorky. Výroba trvá 9 měsíců. 25 motorek budou dělat 19 let. Komu se líbí ty výfuky a proč?

+1/0
25.2.2016 19:10

J31a93k57u28b 71P29r30o58k37e69š 6603598882333

A pak že v Čechách nejde postavit pěkná motorka. Třeba se pochlapí i v Jawě s tim připravovaným novým strojem.

+3/0
25.2.2016 17:49

M15a90r93t86i27n 42L84a98c79o 7343726188

Ducati Diavel Carbon s rovnakým motorom vs Ferat2: 162 HP - 169 HP. Váha 205 kg - 165 kg. Cena 21000 € vs 75000 €8-o.

http://www.ducati-czech.cz/diavel-carbon.html

+1/−1
25.2.2016 17:44

J93a84k52u67b 70F46e97i18f46a96r 7859189986949

a co jste tím chtěl říct?8-o

+1/0
25.2.2016 18:23

M97a11r79i21a42n 20K84a49r35a25b14a 4303981290312

Tým chcel povedať že to je Diavel, len načančaný a tvári sa to ako niečo originálne...;-)

+2/−1
25.2.2016 19:15

J23i32ř55í 63S25c35h73w84a11c88h 8228904258676

tak udělat z 205 kilové motorku takovou co má jen 165 kilo, není o nějakým "načančání" nebo odmontování blatníků "aby to nebylo tak těžký"

+4/0
25.2.2016 20:06

V92o18j78t27ě47c86h 96R10o22z39s97í29v54a58l 5370633505464

ze o tom vi tuzku ;-)

0/0
26.2.2016 20:41
Foto

M85i32c74h40a54l 83J68a33n26o77v32á30č 8287686805423

7 koni navíc... Hmm, zda se to jako nic moc? Co třeba průběh tociveho momentu? Gradace vykonu? Jo, to se v tom čísle najit neda což? Ale to je asi moc složitá myšlenka. A usetreni 40 kilo vahy povazujete taky za maličkost, to uz netřeba ani komentovat. A co ruční práce a exkluzivita? Taky nic co? Místo aby lidi byli rádi, ze se tu něco dělá, tak jen nadavaji na úspěch každé české firmy. Jak to tu pak má vypadat?

+3/−1
25.2.2016 20:46

M31a89r19t78i72n 37L83a45c61o 7183636248

Ušetrili 30 kilo z motorky, ktorá nie je stavaná na čo najnižšiu váhu. Ducati Diavel proste nie je supersport. SS od Dukati je 1199 Superleggera s váhou 155 kg a výkonom 200 HP, ktorá sa predávala (r 2014) nová za 65 000USD.

Exkluzívna nemôže byť nová "značka", ktorá ani značkou nie je. Exkluzivitu má práve Ducati, ktorá je legendou medzi motorkami. Nie nejaký predražený zlepenec Ferat o ktorom nikto nič nepočul.

Exkluzívna mohla byť česká FGR Midalu, s českým V6 motorom, českým rámom a českej konštrukcie.Ale už tri roky o nej nik nepočul, dotácie došli. A rovnako skončí aj táto vzhľadovo nepodarená a šialene predražená úprava peknej TALIANSKEJ motorky.

+1/−1
26.2.2016 2:48

M43a19r13t52i79n 21L42a29c82o 7633396618

...40 kilo...

0/0
26.2.2016 2:50

M30a89r21t69i19n 29L53a40c11o 7203416778

75 000 bez dane, takže 90 000€;-)

0/0
26.2.2016 2:53

V71o32j10t42ě67c28h 52R27o67z64s17í38v74a27l 5300673885374

rucni vyroba, 25 kusu = sberatelska zalezitost. Pro Vas to zjevne neni, uz proto, ze tuto rovnici nechapete. Nevim proc mate tak neodolatelnou potrebu na to kydat hnuj...

0/−1
26.2.2016 20:40

M10a25r97t45i62n 73L28a91c10o 7393316368

;-D Takže ak kúpim sériový Mercedes, odľahčím ho (čo u série nebude problém), palivovou mapou papierovo mierne zdvihnem výkon, vymením oceľové diely za hliníkové a a hliníkové za karbónové, cenu výsledného bastlu zdvihnem na štvornásobok, stane sa z toho zberateľská záležitosť.8-o

Čo si o tomto "novom českom motocykli" myslia samotní motorkári si môžete prečítať v diskusii k tomuto článku:

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/ferat-2-je-diavel-po-cesku-33523.html

0/0
27.2.2016 7:22
Foto

R22a81d94e63k 37D89o49m80i56n60i52k 26Š25e64f82r82á94n90e97k 7848514732209

To ale muselo dát práce! A přitom taková blbost, co? :-))

+6/0
25.2.2016 17:18

K25a79r35e69l 36V24a75c28h22u95t 9413522349423

Naopak, řekl bych - věru pěkná dobíječka telefonu! ;-)R^V ... ta se určitě bude holkám líbit!

+1/0
25.2.2016 16:59
Foto

D20a89n 40R28u18b79í48n 4723803309

Nuda. Takovej nepovedenej tuning.

+6/−2
25.2.2016 16:57
Foto

K96a89r45e96l 18M40a45l84ý 6476714780831

Jediné, co je tam českého, je tak maximálně rám. Český unikát. ;-D

+2/−4
25.2.2016 16:15

J11a30n 23V65e80r42n39e30r 2825227570

Projekt vymysleli češi. Projektový manažer je čech. Udělal to tým českých konstruktérů a vývojářů a design je výtvor čecha Šimíčka.

Asi nikdo nečekal, že postaví vlastní nový motor pod svým jménem. Nebo, že si otevřou výrobu pneumatik a udělaj 50 kusů svých vlastních pneu na 25 strojů.

Nebo cos čekal, že udělaj každý díl od šroubů až po motor vlastní výroby? Taky mohli někde ve stodole vyčinit kůže na sedlo. Samozřejmě až potom, co zabijou a stáhnou vlastní krávu.

Motorka je to moc pěkná. R^

+14/0
25.2.2016 16:43

Z49d83e11n67ě66k 42F93i70b52i97c14h 4727459784770

Hodně upravený Diavel no. některé detaily jsou docela pěkné, ale třeba gripy Rizoma nic moc. obecně bych řekl, že hnát se za minimální hmotností u motocyklu s geometrií cruiseru je naprosto zbytečné, sporťák z toho nikdy nebude...ale jako sběratelský kus proč ne.

+3/0
25.2.2016 16:04

E19m81a59n55u14e61l 63K35l87o20b14o51u97k 1152435596479

Třeba je ta hmotnost snížená kvůli zvedání, když se s motorkou lehne, nebo když spadne ze stojanu...

0/0
26.2.2016 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.