Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a43r78t43i63n 42J60i91r73o91u15s38e29k 7336265215368

Bral bych to, kdyby to mělo přeplňovaný šestiválcový dieselagregát, aby to opravdu bylo originální. A bez filtrů, aby to pořádně čoudilo, když se zatáhne za plyn. :-)

0/0
28.2.2016 12:01

V63l71a84d93i36s19l67a10v 33N51o19h22e32j47l 7418587278701

z toho je milion jen na homologace ne? spousta dilu nemuze normalne projit - vyfuk, drzak spz na strane, osvetleni motoru, za to vse se vyhazuje a odporuje to predpisum.

0/0
27.2.2016 23:43

P14e18t41r 30K47a64l41i20n89a 5773954525943

omlouvám se, k pláči

+1/−1
27.2.2016 23:36

P50e23t45r 95K64a70l29i26n43a 5553904545303

k smíchu

0/−1
27.2.2016 23:35

T37o54m41á43š 87R67e25k24t84o89r 1878984397739

To je tak když se věci dělají primárně na vzhled a ne na funkčnost...

+1/−1
27.2.2016 15:26
Foto

P13a58v22e25l 14S81v38i72t25i66l 5764223416822

dotační neo-euro-kapytalisti ;-(

+1/−2
27.2.2016 11:21
Foto

V24o22j63t20e91c92h 32D97o32s32e62d81l67a 9152629237

To jsem zvedavej co nam predvedou priste za dva miliony .....skaredou konzervu uz nam ukazali.

+1/−2
27.2.2016 4:17

C15t31i61b22o16r 11P39a73l62í80k 9142700

Zvláštní, že to logo je prakticky totožné s logem plzeňské kapely stejného jména...

Koneckonců můžete posoudit sami...

Kapela: http://www.rock-live.estranky.cz/img/picture/15/Ferat---samolepka.jpg

Motorka: http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2016-02/20160218154433-33473_jpg660x500.jpg

0/0
26.2.2016 23:05

P77a28v12e14l 52Š12e60v73č96í93k 6750415519800

Ferat 1 sál krev, Ferat 2 saje dotace.

Kam se člověk podívá, jezdí motorky z Číny a u nás neexistuje motorka pro normální lidi. Tedy jednoduché ekonomické vozidlo se snadnou údržbou a malou spotřebou.

V šedesátých a ještě začátkem sedmdesátých let jsme byli největší výrobci motocyklů na světě. Vrchní soudruzi ale nechtěli jet do socialismu na motocyklu, tak tlumili výrobu která i technicky zaostávala.

Majitelem Jawy je přebarvený bolševik Gerle, pěstitel ananasů, a bratr bolševického ministra průmyslu ve Štrougalově vládě.

Gerleho pamatuji z Čezety, byl hlavní papaláš pro technický rozvoj, ramena měli, že jim nestačila futra a motorky šly do kopru, přitom peněz na vývoj teklo neskutečně. A to i přes avizovaný útlum. Soudruh technický ředitel Gerle motorkám absolutně nerozuměl a byl slepý, poddaní komanči mu mlátili klíny do hlavy a on jim to baštil. Tenkrát vývoji motorek šéfoval nějaký Apfeltaler, ten byl úplně mimo, uměl ale neskutečně žvanit a ohlupovat nadřízené. Je sranda, že od některých z tehdejších bolševických hrobařů značky, čerpají dnes pisatelé knih o slavné značce ČZ

Podotýkám, že motocyklovou výrobu v ČZ, kde se vyrábělo 80% komponentů pro Jawu získala podvodně italská Cagiva, aniž by přinesla vlastní Liru. Prakticky první co provedli, byla likvidace přípravků, forem pro tlakové lití a výrobního zařízení na kterém se vyrábělo pro Jawu. Byla to totální destrukce motocyklové výroby. Později Cagiva odtáhla a zanechala jen vyrabovanou fabriku a dluhy. Po Plyšáku již byly naše motorky zastaralé, stále jsme ale měli podobnou výchozí pozici jako Číňané kteří tehdy začínali s motocyklovou výrobou. Dnes jsou největší výrobci, dělají pro Japonce, Italy a další a u nás je konec. Pokud tedy pominu tu výstavní upoutávku Ferat.

+8/0
26.2.2016 22:37

J94i40ř56í 97L29i24n67d93n15e63r 8165394521500

50 let se Sovětským svazem na věčné časy nás přivedli do marasmu.

0/−1
26.2.2016 21:50

T58o81m16á31š 25B13u95r27a 4782596314

"Pouhé" necelé čtyřicetdvě léta jsme zde dobrovolně-nuceně budovali zářné zítřky pod vedením bolševické partaje. I to však stačilo. Nicméně se osměluji k dotazu: nespletl jste si poněkud s tímto svým příspěvkem rubriku?

0/0
26.2.2016 22:36

P93a17v67e46l 73Š78e79v26č74í53k 6400535479230

Nespletl, Sověti od nás brali většinu vyrobených motocyklů bez velkých nároků na technické inovace a kvalitu. V tehdejším RVHP jsme byli chránění před konkurenci z vyspělejších zemí a všestranně zaostávali. Také jsme se naučili krást, podvádět a se vším vyčurávat. Stručně řečeno, ve státní zabezpečovně jsme degenerovali.

+1/0
26.2.2016 22:42

T20o65m23á22š 71B61u12r53a 4772676754

Aha. Tak takhle. No, jestli to pan Lindner takto zamýšlel, pak prosím. Ale stejně si myslím, že i tak by to bylo poněkud odtažité téma k výchozímu článku, nemyslíte?

0/0
27.2.2016 4:27

Z78d71e45n34ě11k 45P19o62l90á61š76e92k 1248345473401

Neskutečná přehlídka kýče... to je jak když pejsek a kočička pekli dort, taky tam dali samé dobré věci, ale dohromady to jaksi nešlo... evidentně si někdo myslí, že stačí dát dohromady kopec karbonu, chromu, brzdy od Bremba, podvozek Öhlins a motor Ducati a hlavně coooooool LED světla.... mi to připomíná vily z podnikatelského baroka... ;-D;-D

+9/0
26.2.2016 21:21

P84a22v96e20l 68S94o65b12o90t33k65a 5760164

Autorské pooplatky jsou zajisté v ceně ;-D

(vím, scénář a režie, ale u filmu to nestačí)

"(3) Právo autorské se vztahuje na dílo dokončené, jeho jednotlivé vývojové fáze a části, včetně názvu a jmen postav, pokud splňují podmínky podle odstavce 1 nebo podle odstavce 2, jde-li o předměty práva autorského v něm uvedené."

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx

0/0
26.2.2016 17:28
Foto

J52i35ř41í 87B74a37b54i77n80s65k89ý 7497919708291

jsem generace která začinala na motorce než našetří na auto , motorka to bylo vandrování a výlety za pár kaček , bylo to přibližovadlo ,dneska je už jiná doba ,motorka je dražší než auto , koupí motorku za dvě mega ?dobrá ale co s ní ? k čemu je dobrá ?

+1/0
26.2.2016 17:19

E95m40a75n80u85e49l 14K42l19o71b19o76u80k 1212685346389

Já na to mám, já si poskočím, já si vyskočím...

+1/0
26.2.2016 20:21

V66o36j58t72ě12c64h 68R55o65z74s93í71v14a49l 5480983355354

koupi auto za 2 mega, ale co s nim? ze by v nem jezdil??? smirte se s tim, ze nekdo na to ma a proste si to koupi, i kdyz Vy to nechapete.

+2/−1
26.2.2016 20:45

P20e47t26r 71K72a42l63i31n21a 5923264855533

rozsíval nedozrál

0/0
27.2.2016 23:38

D51a98v63i89d 29E67r63b36e83n 5199167907766

Tvarově dejme tomu, ale ta povrchová úprava je naprostá "designová" šílenost, kýč jak bič. Tomu už se ani nedá říct, že to je jak z pouti. No a ta cena za tohle... nevim no. Držím palce.

+2/0
26.2.2016 15:43

P10e92t70r 72K83u50b69á73č52e62k 2642338729362

Pamatujete FGR Midalu? Naprosto stejný scénář. Nebo projekt nepodpořila EU?:-)

0/0
26.2.2016 12:57

T60o18m48á82š 12B23u74r40a 4812846804

Ovšem to ve srovnání konstrukčních řešení vyhrává ve srovnání s tímhle nejméně o koňskou délku - alespoň u mne: kompaktně řešený motor (nikde z něho nic netrčí do prostoru; řešení výfukového potrubí: 6 vs. 2 válec!), nepodléhání technické módě (zbytečnosti jako letmé zavěšení zadního kola) a celkem vkusný kabát. Podle mých informací však tenhle projekt skončil na neschopnosti producenta aplikovat běžnou současnou elektronickou výzbroj stroje.

0/0
26.2.2016 13:40

P83e72t50r 26K14u55b48á70č79e71k 2902478699332

Souhlasím, motor 6-ti válec vlastní konstrukce. Ohromné. Ohromná i dotace na vývoj. Bohužel vyrobené kusy se dají počítat na prstech. Pevně věřím, že tato jednodušší, přesto sympatická mašina, nedopadně stejně. Hezký den.

0/0
26.2.2016 16:51

T52o43m89á86š 75B89u62r67a 4582256524

Pokud jde o Vámi uváděnou dotaci: ta nebyla dle všeho z měšce EU, nýbrž z kasy domácího MPO, což je ovšem z hlediska této diskuze podružný detail. Svědčí však o určitých schopnostech pana Felgra seniora, že ji na danou věc (především na vývoj motoru) vůbec dokázal získat. Pakliže jste ovšem zapřísáhlý odpůrce jakýchkoliv dotací do soukromého sektoru (já ano), Váš postoj chápu.

Nicméně i díky takto získanému obolu vznikl v českých luzích a hájích dlouho nevídaný a po technické stránce světově konkurenceschopný produkt. Škoda jen, že firma MOTO FGR, s. s r. o. evidentně v tomto případě podcenila komerční stránku věci, když celý projekt pojala částečně pouze jako svoje hobby a nenajala profesionálního obchodníka.

Zde diskutovaná mašinka má ale ve srovnání s námi uvedeným strojem příliš mnoho komerčních hendykepů a tak ač bych ji přál to samé co Vy, nevidím její alespoň poloprovozní produkci jako příliš reálnou. Bohužel.

A i Vám hezký víkend.

+1/0
26.2.2016 20:25

Z80d94e40n59ě94k 25B21e85r98á43n34e65k 2278135906842

Držím palce, aby se dařilo. Bylo by fajn, kdyby se tato motorka prodávala se zájmem všude na světě. Věřím tomu, že mají také dobrá a propracovaný marketing a tím obchodně dobře našlápnuto. R^R^R^R^

0/0
26.2.2016 8:54

T61o81m88á89š 84B95u49r22a 4362986504

Méně je někdy více: ten chromově blyštivý rám by mohl být v matném provedení. Takhle je jím to vzhledově dle mne celé degradováno na obyčejný nevkusný cirkus. A to výfukové potrubí byl úmysl? Vypadá jako dodatečná domácí psuedoúprava z Pepovy Garáže. Nejsem znalec, nicméně si myslím, že pokud je takový jeho vzhled nutný, mělo být zakrytováno.

Rozhodně se nejedná o stroj, za který bych vysolil uvedenou sumu. I když po technické stránce může být na úrovni. Ovšem v prvé řadě prodává vzhled - jako u každého zboží.

+2/0
25.2.2016 23:09

J28a26r31d68a 30K68o30n72i94c53k55ý 9678843906143

Nesmysl. Udělají dva, tři kusy a zkrachují.

+4/0
25.2.2016 22:57

P45e66t34r 39D98v11o24r18a72k 5769738292123

Si za pulku radeji koupim vyladenou zavodni Ducati a ne takovehle "samo-domo" cosi...

+7/0
25.2.2016 20:39

V68o67j41t19ě75c97h 89R27o78z73s13í92v31a59l 5440263755894

proc porad srovnavate seriove vyrabene stroje s timhle?

+1/0
26.2.2016 20:42

M84a53r28e70k 20P22l34a84c41h54ý 7486575497273

Ten název, je podle Mirka Felgra;-)

0/0
25.2.2016 19:24

J98u61l40i85u76s 57P77u67f22l39e42r 9724130799

Líbí se mi jiné motorky. Výroba trvá 9 měsíců. 25 motorek budou dělat 19 let. Komu se líbí ty výfuky a proč?

+1/0
25.2.2016 19:10

J63a84k47u28b 87P32r55o57k91e55š 6433568762313

A pak že v Čechách nejde postavit pěkná motorka. Třeba se pochlapí i v Jawě s tim připravovaným novým strojem.

+3/0
25.2.2016 17:49

M58a41r77t60i73n 50L61a45c81o 7853476188

Ducati Diavel Carbon s rovnakým motorom vs Ferat2: 162 HP - 169 HP. Váha 205 kg - 165 kg. Cena 21000 € vs 75000 €8-o.

http://www.ducati-czech.cz/diavel-carbon.html

+1/−1
25.2.2016 17:44

J77a55k21u54b 67F39e58i49f46a23r 7669259126909

a co jste tím chtěl říct?8-o

+1/0
25.2.2016 18:23

M34a53r28i83a18n 54K98a45r89a60b64a 4913211670962

Tým chcel povedať že to je Diavel, len načančaný a tvári sa to ako niečo originálne...;-)

+2/−1
25.2.2016 19:15

J76i46ř39í 49S42c21h10w89a62c96h 8928194638646

tak udělat z 205 kilové motorku takovou co má jen 165 kilo, není o nějakým "načančání" nebo odmontování blatníků "aby to nebylo tak těžký"

+4/0
25.2.2016 20:06

V42o39j86t36ě30c31h 77R36o37z86s12í28v27a89l 5280433985414

ze o tom vi tuzku ;-)

0/0
26.2.2016 20:41
Foto

M80i12c17h72a33l 14J11a10n71o55v34á74č 8537896655153

7 koni navíc... Hmm, zda se to jako nic moc? Co třeba průběh tociveho momentu? Gradace vykonu? Jo, to se v tom čísle najit neda což? Ale to je asi moc složitá myšlenka. A usetreni 40 kilo vahy povazujete taky za maličkost, to uz netřeba ani komentovat. A co ruční práce a exkluzivita? Taky nic co? Místo aby lidi byli rádi, ze se tu něco dělá, tak jen nadavaji na úspěch každé české firmy. Jak to tu pak má vypadat?

+3/−1
25.2.2016 20:46

M34a44r69t42i40n 69L89a44c21o 7323526928

Ušetrili 30 kilo z motorky, ktorá nie je stavaná na čo najnižšiu váhu. Ducati Diavel proste nie je supersport. SS od Dukati je 1199 Superleggera s váhou 155 kg a výkonom 200 HP, ktorá sa predávala (r 2014) nová za 65 000USD.

Exkluzívna nemôže byť nová "značka", ktorá ani značkou nie je. Exkluzivitu má práve Ducati, ktorá je legendou medzi motorkami. Nie nejaký predražený zlepenec Ferat o ktorom nikto nič nepočul.

Exkluzívna mohla byť česká FGR Midalu, s českým V6 motorom, českým rámom a českej konštrukcie.Ale už tri roky o nej nik nepočul, dotácie došli. A rovnako skončí aj táto vzhľadovo nepodarená a šialene predražená úprava peknej TALIANSKEJ motorky.

+1/−1
26.2.2016 2:48

M66a89r30t26i90n 12L89a40c38o 7383856638

...40 kilo...

0/0
26.2.2016 2:50

M73a96r13t81i46n 30L95a24c92o 7543576108

75 000 bez dane, takže 90 000€;-)

0/0
26.2.2016 2:53

V68o71j89t67ě94c50h 80R20o44z19s51í39v43a71l 5630583375764

rucni vyroba, 25 kusu = sberatelska zalezitost. Pro Vas to zjevne neni, uz proto, ze tuto rovnici nechapete. Nevim proc mate tak neodolatelnou potrebu na to kydat hnuj...

0/−1
26.2.2016 20:40

M26a69r70t72i39n 57L32a68c47o 7953396968

;-D Takže ak kúpim sériový Mercedes, odľahčím ho (čo u série nebude problém), palivovou mapou papierovo mierne zdvihnem výkon, vymením oceľové diely za hliníkové a a hliníkové za karbónové, cenu výsledného bastlu zdvihnem na štvornásobok, stane sa z toho zberateľská záležitosť.8-o

Čo si o tomto "novom českom motocykli" myslia samotní motorkári si môžete prečítať v diskusii k tomuto článku:

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/ferat-2-je-diavel-po-cesku-33523.html

0/0
27.2.2016 7:22
Foto

R44a65d31e57k 35D32o16m49i59n27i92k 75Š21e43f62r40á28n87e92k 7288974322839

To ale muselo dát práce! A přitom taková blbost, co? :-))

+6/0
25.2.2016 17:18

K84a69r20e49l 31V29a98c20h82u75t 9783872939143

Naopak, řekl bych - věru pěkná dobíječka telefonu! ;-)R^V ... ta se určitě bude holkám líbit!

+1/0
25.2.2016 16:59
Foto

D20a65n 23R98u19b82í49n 4583363199

Nuda. Takovej nepovedenej tuning.

+6/−2
25.2.2016 16:57
Foto

K98a39r44e75l 29M97a17l23ý 6596944200181

Jediné, co je tam českého, je tak maximálně rám. Český unikát. ;-D

+2/−4
25.2.2016 16:15

J14a13n 17V39e75r51n24e87r 2275397520

Projekt vymysleli češi. Projektový manažer je čech. Udělal to tým českých konstruktérů a vývojářů a design je výtvor čecha Šimíčka.

Asi nikdo nečekal, že postaví vlastní nový motor pod svým jménem. Nebo, že si otevřou výrobu pneumatik a udělaj 50 kusů svých vlastních pneu na 25 strojů.

Nebo cos čekal, že udělaj každý díl od šroubů až po motor vlastní výroby? Taky mohli někde ve stodole vyčinit kůže na sedlo. Samozřejmě až potom, co zabijou a stáhnou vlastní krávu.

Motorka je to moc pěkná. R^

+14/0
25.2.2016 16:43

Z73d15e88n82ě44k 57F72i56b74i70c80h 4147549104110

Hodně upravený Diavel no. některé detaily jsou docela pěkné, ale třeba gripy Rizoma nic moc. obecně bych řekl, že hnát se za minimální hmotností u motocyklu s geometrií cruiseru je naprosto zbytečné, sporťák z toho nikdy nebude...ale jako sběratelský kus proč ne.

+3/0
25.2.2016 16:04

E12m68a26n82u76e84l 10K16l58o83b32o67u68k 1612415966669

Třeba je ta hmotnost snížená kvůli zvedání, když se s motorkou lehne, nebo když spadne ze stojanu...

0/0
26.2.2016 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.