Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a33r63t49i41n 76J89i34r46o87u78s16e72k 7906925485308

Bral bych to, kdyby to mělo přeplňovaný šestiválcový dieselagregát, aby to opravdu bylo originální. A bez filtrů, aby to pořádně čoudilo, když se zatáhne za plyn. :-)

0/0
28.2.2016 12:01

V55l37a77d70i58s67l96a71v 73N63o78h94e63j16l 7268237148111

z toho je milion jen na homologace ne? spousta dilu nemuze normalne projit - vyfuk, drzak spz na strane, osvetleni motoru, za to vse se vyhazuje a odporuje to predpisum.

0/0
27.2.2016 23:43

P53e67t88r 32K78a62l87i98n41a 5823254915573

omlouvám se, k pláči

+1/−1
27.2.2016 23:36


P66e57t13r 75K61a32l83i54n65a 5663764665233

k smíchu

0/−1
27.2.2016 23:35

T20o39m82á80š 62R92e67k89t49o80r 1418334577259

To je tak když se věci dělají primárně na vzhled a ne na funkčnost...

+1/−1
27.2.2016 15:26
Foto

P81a59v35e24l 55S81v16i21t47i59l 5404643896292

dotační neo-euro-kapytalisti ;-(

+1/−2
27.2.2016 11:21
Foto

V55o86j11t21e64c65h 51D58o26s59e30d32l33a 9672279767

To jsem zvedavej co nam predvedou priste za dva miliony .....skaredou konzervu uz nam ukazali.

+1/−2
27.2.2016 4:17

C71t52i13b16o11r 94P39a52l30í84k 9162980

Zvláštní, že to logo je prakticky totožné s logem plzeňské kapely stejného jména...

Koneckonců můžete posoudit sami...

Kapela: http://www.rock-live.estranky.cz/img/picture/15/Ferat---samolepka.jpg

Motorka: http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2016-02/20160218154433-33473_jpg660x500.jpg

0/0
26.2.2016 23:05

P91a32v50e96l 12Š48e43v61č78í29k 6670915739330

Ferat 1 sál krev, Ferat 2 saje dotace.

Kam se člověk podívá, jezdí motorky z Číny a u nás neexistuje motorka pro normální lidi. Tedy jednoduché ekonomické vozidlo se snadnou údržbou a malou spotřebou.

V šedesátých a ještě začátkem sedmdesátých let jsme byli největší výrobci motocyklů na světě. Vrchní soudruzi ale nechtěli jet do socialismu na motocyklu, tak tlumili výrobu která i technicky zaostávala.

Majitelem Jawy je přebarvený bolševik Gerle, pěstitel ananasů, a bratr bolševického ministra průmyslu ve Štrougalově vládě.

Gerleho pamatuji z Čezety, byl hlavní papaláš pro technický rozvoj, ramena měli, že jim nestačila futra a motorky šly do kopru, přitom peněz na vývoj teklo neskutečně. A to i přes avizovaný útlum. Soudruh technický ředitel Gerle motorkám absolutně nerozuměl a byl slepý, poddaní komanči mu mlátili klíny do hlavy a on jim to baštil. Tenkrát vývoji motorek šéfoval nějaký Apfeltaler, ten byl úplně mimo, uměl ale neskutečně žvanit a ohlupovat nadřízené. Je sranda, že od některých z tehdejších bolševických hrobařů značky, čerpají dnes pisatelé knih o slavné značce ČZ

Podotýkám, že motocyklovou výrobu v ČZ, kde se vyrábělo 80% komponentů pro Jawu získala podvodně italská Cagiva, aniž by přinesla vlastní Liru. Prakticky první co provedli, byla likvidace přípravků, forem pro tlakové lití a výrobního zařízení na kterém se vyrábělo pro Jawu. Byla to totální destrukce motocyklové výroby. Později Cagiva odtáhla a zanechala jen vyrabovanou fabriku a dluhy. Po Plyšáku již byly naše motorky zastaralé, stále jsme ale měli podobnou výchozí pozici jako Číňané kteří tehdy začínali s motocyklovou výrobou. Dnes jsou největší výrobci, dělají pro Japonce, Italy a další a u nás je konec. Pokud tedy pominu tu výstavní upoutávku Ferat.

+8/0
26.2.2016 22:37

J43i75ř92í 33L58i48n93d69n87e86r 8615834271600

50 let se Sovětským svazem na věčné časy nás přivedli do marasmu.

0/−1
26.2.2016 21:50

T57o58m89á79š 58B51u66r92a 4192326294

"Pouhé" necelé čtyřicetdvě léta jsme zde dobrovolně-nuceně budovali zářné zítřky pod vedením bolševické partaje. I to však stačilo. Nicméně se osměluji k dotazu: nespletl jste si poněkud s tímto svým příspěvkem rubriku?

0/0
26.2.2016 22:36

P83a33v64e96l 52Š83e21v42č77í61k 6630585959350

Nespletl, Sověti od nás brali většinu vyrobených motocyklů bez velkých nároků na technické inovace a kvalitu. V tehdejším RVHP jsme byli chránění před konkurenci z vyspělejších zemí a všestranně zaostávali. Také jsme se naučili krást, podvádět a se vším vyčurávat. Stručně řečeno, ve státní zabezpečovně jsme degenerovali.

+1/0
26.2.2016 22:42

T67o14m31á44š 62B45u28r31a 4822146304

Aha. Tak takhle. No, jestli to pan Lindner takto zamýšlel, pak prosím. Ale stejně si myslím, že i tak by to bylo poněkud odtažité téma k výchozímu článku, nemyslíte?

0/0
27.2.2016 4:27

Z38d87e42n31ě66k 49P65o69l14á73š24e38k 1718445133501

Neskutečná přehlídka kýče... to je jak když pejsek a kočička pekli dort, taky tam dali samé dobré věci, ale dohromady to jaksi nešlo... evidentně si někdo myslí, že stačí dát dohromady kopec karbonu, chromu, brzdy od Bremba, podvozek Öhlins a motor Ducati a hlavně coooooool LED světla.... mi to připomíná vily z podnikatelského baroka... ;-D;-D

+9/0
26.2.2016 21:21

P50a48v98e93l 10S92o53b89o47t44k58a 5560864

Autorské pooplatky jsou zajisté v ceně ;-D

(vím, scénář a režie, ale u filmu to nestačí)

"(3) Právo autorské se vztahuje na dílo dokončené, jeho jednotlivé vývojové fáze a části, včetně názvu a jmen postav, pokud splňují podmínky podle odstavce 1 nebo podle odstavce 2, jde-li o předměty práva autorského v něm uvedené."

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx

0/0
26.2.2016 17:28
Foto

J10i62ř50í 60B76a23b95i77n21s21k21ý 7967879918611

jsem generace která začinala na motorce než našetří na auto , motorka to bylo vandrování a výlety za pár kaček , bylo to přibližovadlo ,dneska je už jiná doba ,motorka je dražší než auto , koupí motorku za dvě mega ?dobrá ale co s ní ? k čemu je dobrá ?

+1/0
26.2.2016 17:19

E53m74a58n98u58e93l 77K81l83o19b30o44u43k 1512835316909

Já na to mám, já si poskočím, já si vyskočím...

+1/0
26.2.2016 20:21

V19o82j13t21ě72c77h 94R31o17z71s39í37v86a96l 5210113915464

koupi auto za 2 mega, ale co s nim? ze by v nem jezdil??? smirte se s tim, ze nekdo na to ma a proste si to koupi, i kdyz Vy to nechapete.

+2/−1
26.2.2016 20:45

P71e84t58r 96K92a32l79i66n50a 5553774615353

rozsíval nedozrál

0/0
27.2.2016 23:38

D37a89v30i86d 15E87r49b79e96n 5639767517326

Tvarově dejme tomu, ale ta povrchová úprava je naprostá "designová" šílenost, kýč jak bič. Tomu už se ani nedá říct, že to je jak z pouti. No a ta cena za tohle... nevim no. Držím palce.

+2/0
26.2.2016 15:43

P47e54t96r 22K18u43b50á15č22e45k 2412228899792

Pamatujete FGR Midalu? Naprosto stejný scénář. Nebo projekt nepodpořila EU?:-)

0/0
26.2.2016 12:57

T40o16m37á48š 53B54u45r12a 4472656194

Ovšem to ve srovnání konstrukčních řešení vyhrává ve srovnání s tímhle nejméně o koňskou délku - alespoň u mne: kompaktně řešený motor (nikde z něho nic netrčí do prostoru; řešení výfukového potrubí: 6 vs. 2 válec!), nepodléhání technické módě (zbytečnosti jako letmé zavěšení zadního kola) a celkem vkusný kabát. Podle mých informací však tenhle projekt skončil na neschopnosti producenta aplikovat běžnou současnou elektronickou výzbroj stroje.

0/0
26.2.2016 13:40

P16e22t52r 66K74u31b81á54č69e83k 2352698389462

Souhlasím, motor 6-ti válec vlastní konstrukce. Ohromné. Ohromná i dotace na vývoj. Bohužel vyrobené kusy se dají počítat na prstech. Pevně věřím, že tato jednodušší, přesto sympatická mašina, nedopadně stejně. Hezký den.

0/0
26.2.2016 16:51

T44o21m30á24š 53B88u73r25a 4172186734

Pokud jde o Vámi uváděnou dotaci: ta nebyla dle všeho z měšce EU, nýbrž z kasy domácího MPO, což je ovšem z hlediska této diskuze podružný detail. Svědčí však o určitých schopnostech pana Felgra seniora, že ji na danou věc (především na vývoj motoru) vůbec dokázal získat. Pakliže jste ovšem zapřísáhlý odpůrce jakýchkoliv dotací do soukromého sektoru (já ano), Váš postoj chápu.

Nicméně i díky takto získanému obolu vznikl v českých luzích a hájích dlouho nevídaný a po technické stránce světově konkurenceschopný produkt. Škoda jen, že firma MOTO FGR, s. s r. o. evidentně v tomto případě podcenila komerční stránku věci, když celý projekt pojala částečně pouze jako svoje hobby a nenajala profesionálního obchodníka.

Zde diskutovaná mašinka má ale ve srovnání s námi uvedeným strojem příliš mnoho komerčních hendykepů a tak ač bych ji přál to samé co Vy, nevidím její alespoň poloprovozní produkci jako příliš reálnou. Bohužel.

A i Vám hezký víkend.

+1/0
26.2.2016 20:25

Z69d24e33n96ě85k 45B16e40r12á11n30e97k 2478475246592

Držím palce, aby se dařilo. Bylo by fajn, kdyby se tato motorka prodávala se zájmem všude na světě. Věřím tomu, že mají také dobrá a propracovaný marketing a tím obchodně dobře našlápnuto. R^R^R^R^

0/0
26.2.2016 8:54

T67o29m95á15š 45B97u11r18a 4422246864

Méně je někdy více: ten chromově blyštivý rám by mohl být v matném provedení. Takhle je jím to vzhledově dle mne celé degradováno na obyčejný nevkusný cirkus. A to výfukové potrubí byl úmysl? Vypadá jako dodatečná domácí psuedoúprava z Pepovy Garáže. Nejsem znalec, nicméně si myslím, že pokud je takový jeho vzhled nutný, mělo být zakrytováno.

Rozhodně se nejedná o stroj, za který bych vysolil uvedenou sumu. I když po technické stránce může být na úrovni. Ovšem v prvé řadě prodává vzhled - jako u každého zboží.

+2/0
25.2.2016 23:09

J92a75r44d90a 14K43o92n14i16c57k56ý 9838483286383

Nesmysl. Udělají dva, tři kusy a zkrachují.

+4/0
25.2.2016 22:57

P35e44t23r 22D81v76o39r39a16k 5949218132373

Si za pulku radeji koupim vyladenou zavodni Ducati a ne takovehle "samo-domo" cosi...

+7/0
25.2.2016 20:39

V94o30j42t19ě63c45h 38R94o92z39s64í43v92a42l 5920223885154

proc porad srovnavate seriove vyrabene stroje s timhle?

+1/0
26.2.2016 20:42

M73a67r34e97k 57P37l44a31c38h94ý 7596635267303

Ten název, je podle Mirka Felgra;-)

0/0
25.2.2016 19:24

J63u60l46i36u16s 13P57u94f59l91e42r 9424420319

Líbí se mi jiné motorky. Výroba trvá 9 měsíců. 25 motorek budou dělat 19 let. Komu se líbí ty výfuky a proč?

+1/0
25.2.2016 19:10

J32a83k87u56b 47P77r48o72k22e27š 6263928882443

A pak že v Čechách nejde postavit pěkná motorka. Třeba se pochlapí i v Jawě s tim připravovaným novým strojem.

+3/0
25.2.2016 17:49

M62a65r82t10i36n 88L70a69c89o 7433516878

Ducati Diavel Carbon s rovnakým motorom vs Ferat2: 162 HP - 169 HP. Váha 205 kg - 165 kg. Cena 21000 € vs 75000 €8-o.

http://www.ducati-czech.cz/diavel-carbon.html

+1/−1
25.2.2016 17:44

J91a81k64u49b 44F22e66i30f37a35r 7709989666649

a co jste tím chtěl říct?8-o

+1/0
25.2.2016 18:23

M57a89r47i28a19n 22K23a22r42a93b19a 4423151520602

Tým chcel povedať že to je Diavel, len načančaný a tvári sa to ako niečo originálne...;-)

+2/−1
25.2.2016 19:15

J61i93ř54í 15S59c85h65w17a72c82h 8148354678176

tak udělat z 205 kilové motorku takovou co má jen 165 kilo, není o nějakým "načančání" nebo odmontování blatníků "aby to nebylo tak těžký"

+4/0
25.2.2016 20:06

V36o94j83t42ě71c40h 79R31o70z33s38í73v78a49l 5700393125164

ze o tom vi tuzku ;-)

0/0
26.2.2016 20:41
Foto

M24i69c74h41a25l 92J17a78n91o82v74á45č 8157866545153

7 koni navíc... Hmm, zda se to jako nic moc? Co třeba průběh tociveho momentu? Gradace vykonu? Jo, to se v tom čísle najit neda což? Ale to je asi moc složitá myšlenka. A usetreni 40 kilo vahy povazujete taky za maličkost, to uz netřeba ani komentovat. A co ruční práce a exkluzivita? Taky nic co? Místo aby lidi byli rádi, ze se tu něco dělá, tak jen nadavaji na úspěch každé české firmy. Jak to tu pak má vypadat?

+3/−1
25.2.2016 20:46

M15a98r34t98i43n 21L79a40c33o 7313766858

Ušetrili 30 kilo z motorky, ktorá nie je stavaná na čo najnižšiu váhu. Ducati Diavel proste nie je supersport. SS od Dukati je 1199 Superleggera s váhou 155 kg a výkonom 200 HP, ktorá sa predávala (r 2014) nová za 65 000USD.

Exkluzívna nemôže byť nová "značka", ktorá ani značkou nie je. Exkluzivitu má práve Ducati, ktorá je legendou medzi motorkami. Nie nejaký predražený zlepenec Ferat o ktorom nikto nič nepočul.

Exkluzívna mohla byť česká FGR Midalu, s českým V6 motorom, českým rámom a českej konštrukcie.Ale už tri roky o nej nik nepočul, dotácie došli. A rovnako skončí aj táto vzhľadovo nepodarená a šialene predražená úprava peknej TALIANSKEJ motorky.

+1/−1
26.2.2016 2:48

M16a26r45t42i79n 96L21a97c41o 7943786898

...40 kilo...

0/0
26.2.2016 2:50

M35a92r48t96i56n 34L28a50c28o 7723436718

75 000 bez dane, takže 90 000€;-)

0/0
26.2.2016 2:53

V14o13j72t12ě88c44h 17R93o26z31s71í74v46a41l 5650173755564

rucni vyroba, 25 kusu = sberatelska zalezitost. Pro Vas to zjevne neni, uz proto, ze tuto rovnici nechapete. Nevim proc mate tak neodolatelnou potrebu na to kydat hnuj...

0/−1
26.2.2016 20:40

M73a19r29t44i73n 49L72a82c83o 7973126358

;-D Takže ak kúpim sériový Mercedes, odľahčím ho (čo u série nebude problém), palivovou mapou papierovo mierne zdvihnem výkon, vymením oceľové diely za hliníkové a a hliníkové za karbónové, cenu výsledného bastlu zdvihnem na štvornásobok, stane sa z toho zberateľská záležitosť.8-o

Čo si o tomto "novom českom motocykli" myslia samotní motorkári si môžete prečítať v diskusii k tomuto článku:

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/ferat-2-je-diavel-po-cesku-33523.html

0/0
27.2.2016 7:22
Foto

R66a42d81e73k 37D76o34m18i18n96i86k 84Š72e14f31r72á59n24e68k 7208744712989

To ale muselo dát práce! A přitom taková blbost, co? :-))

+6/0
25.2.2016 17:18

K33a52r69e38l 32V38a16c60h19u90t 9903632389913

Naopak, řekl bych - věru pěkná dobíječka telefonu! ;-)R^V ... ta se určitě bude holkám líbit!

+1/0
25.2.2016 16:59
Foto

D72a14n 88R82u66b47í75n 4323433709

Nuda. Takovej nepovedenej tuning.

+6/−2
25.2.2016 16:57
Foto

K69a28r10e32l 68M38a91l59ý 6936424580311

Jediné, co je tam českého, je tak maximálně rám. Český unikát. ;-D

+2/−4
25.2.2016 16:15

J67a47n 11V79e11r46n76e92r 2815497910

Projekt vymysleli češi. Projektový manažer je čech. Udělal to tým českých konstruktérů a vývojářů a design je výtvor čecha Šimíčka.

Asi nikdo nečekal, že postaví vlastní nový motor pod svým jménem. Nebo, že si otevřou výrobu pneumatik a udělaj 50 kusů svých vlastních pneu na 25 strojů.

Nebo cos čekal, že udělaj každý díl od šroubů až po motor vlastní výroby? Taky mohli někde ve stodole vyčinit kůže na sedlo. Samozřejmě až potom, co zabijou a stáhnou vlastní krávu.

Motorka je to moc pěkná. R^

+14/0
25.2.2016 16:43

Z79d86e20n79ě37k 18F33i32b11i18c97h 4687149384830

Hodně upravený Diavel no. některé detaily jsou docela pěkné, ale třeba gripy Rizoma nic moc. obecně bych řekl, že hnát se za minimální hmotností u motocyklu s geometrií cruiseru je naprosto zbytečné, sporťák z toho nikdy nebude...ale jako sběratelský kus proč ne.

+3/0
25.2.2016 16:04

E90m80a98n41u68e94l 43K50l45o50b80o86u45k 1392545506889

Třeba je ta hmotnost snížená kvůli zvedání, když se s motorkou lehne, nebo když spadne ze stojanu...

0/0
26.2.2016 20:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.