Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Upír se vrací. Ferat 2 je český unikát za dva miliony, na krev nejezdí

Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stát přes dva miliony korun bez DPH a vznikne jen 25 kusů pro vybrané nadšence a sběratele. Vyrábět se bude z větší části ručně. Při světové premiéře stroje to uvedl projektový manažer Ondřej Hrůza. Kmotry ultimativního stroje jsou Theodor Pištěk a Juraj Herz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a46r43t25i74n 38J58i31r64o50u55s55e29k 7406195955528

Bral bych to, kdyby to mělo přeplňovaný šestiválcový dieselagregát, aby to opravdu bylo originální. A bez filtrů, aby to pořádně čoudilo, když se zatáhne za plyn. :-)

28.2.2016 12:01

V90l75a56d34i29s43l71a10v 86N40o39h42e12j75l 7308837918911

z toho je milion jen na homologace ne? spousta dilu nemuze normalne projit - vyfuk, drzak spz na strane, osvetleni motoru, za to vse se vyhazuje a odporuje to predpisum.

27.2.2016 23:43

P95e39t31r 83K34a34l93i70n53a 5383484415323

omlouvám se, k pláči

27.2.2016 23:36


P39e19t93r 71K16a76l94i56n12a 5713254865973

k smíchu

27.2.2016 23:35

T29o88m61á73š 34R70e37k47t23o66r 1318164517329

To je tak když se věci dělají primárně na vzhled a ne na funkčnost...

27.2.2016 15:26
Foto

P40a57v89e43l 60S55v18i98t32i18l 5144243176952

dotační neo-euro-kapytalisti ;-(

27.2.2016 11:21

V45o92j67t15e95c36h 15D14o19s78e13d76l14a 9832269527

To jsem zvedavej co nam predvedou priste za dva miliony .....skaredou konzervu uz nam ukazali.

27.2.2016 4:17

C72t64i63b53o64r 98P22a38l63í41k 9882290

Zvláštní, že to logo je prakticky totožné s logem plzeňské kapely stejného jména...

Koneckonců můžete posoudit sami...

Kapela: http://www.rock-live.estranky.cz/img/picture/15/Ferat---samolepka.jpg

Motorka: http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2016-02/20160218154433-33473_jpg660x500.jpg

26.2.2016 23:05

P65a53v68e20l 63Š40e12v29č97í25k 6190245279350

Ferat 1 sál krev, Ferat 2 saje dotace.

Kam se člověk podívá, jezdí motorky z Číny a u nás neexistuje motorka pro normální lidi. Tedy jednoduché ekonomické vozidlo se snadnou údržbou a malou spotřebou.

V šedesátých a ještě začátkem sedmdesátých let jsme byli největší výrobci motocyklů na světě. Vrchní soudruzi ale nechtěli jet do socialismu na motocyklu, tak tlumili výrobu která i technicky zaostávala.

Majitelem Jawy je přebarvený bolševik Gerle, pěstitel ananasů, a bratr bolševického ministra průmyslu ve Štrougalově vládě.

Gerleho pamatuji z Čezety, byl hlavní papaláš pro technický rozvoj, ramena měli, že jim nestačila futra a motorky šly do kopru, přitom peněz na vývoj teklo neskutečně. A to i přes avizovaný útlum. Soudruh technický ředitel Gerle motorkám absolutně nerozuměl a byl slepý, poddaní komanči mu mlátili klíny do hlavy a on jim to baštil. Tenkrát vývoji motorek šéfoval nějaký Apfeltaler, ten byl úplně mimo, uměl ale neskutečně žvanit a ohlupovat nadřízené. Je sranda, že od některých z tehdejších bolševických hrobařů značky, čerpají dnes pisatelé knih o slavné značce ČZ

Podotýkám, že motocyklovou výrobu v ČZ, kde se vyrábělo 80% komponentů pro Jawu získala podvodně italská Cagiva, aniž by přinesla vlastní Liru. Prakticky první co provedli, byla likvidace přípravků, forem pro tlakové lití a výrobního zařízení na kterém se vyrábělo pro Jawu. Byla to totální destrukce motocyklové výroby. Později Cagiva odtáhla a zanechala jen vyrabovanou fabriku a dluhy. Po Plyšáku již byly naše motorky zastaralé, stále jsme ale měli podobnou výchozí pozici jako Číňané kteří tehdy začínali s motocyklovou výrobou. Dnes jsou největší výrobci, dělají pro Japonce, Italy a další a u nás je konec. Pokud tedy pominu tu výstavní upoutávku Ferat.

26.2.2016 22:37

J47i20ř39í 83L51i33n82d79n44e48r 8595624411450

50 let se Sovětským svazem na věčné časy nás přivedli do marasmu.

26.2.2016 21:50

T79o39m51á64š 46B84u48r65a 1209916

"Pouhé" necelé čtyřicetdvě léta jsme zde dobrovolně-nuceně budovali zářné zítřky pod vedením bolševické partaje. I to však stačilo. Nicméně se osměluji k dotazu: nespletl jste si poněkud s tímto svým příspěvkem rubriku?

26.2.2016 22:36

P23a72v80e95l 53Š57e55v49č36í38k 6600115979790

Nespletl, Sověti od nás brali většinu vyrobených motocyklů bez velkých nároků na technické inovace a kvalitu. V tehdejším RVHP jsme byli chránění před konkurenci z vyspělejších zemí a všestranně zaostávali. Také jsme se naučili krást, podvádět a se vším vyčurávat. Stručně řečeno, ve státní zabezpečovně jsme degenerovali.

26.2.2016 22:42

T88o64m46á84š 18B30u59r10a 1989666

Aha. Tak takhle. No, jestli to pan Lindner takto zamýšlel, pak prosím. Ale stejně si myslím, že i tak by to bylo poněkud odtažité téma k výchozímu článku, nemyslíte?

27.2.2016 4:27

Z48d68e73n54ě76k 41P85o81l10á46š69e77k 1528855353861

Neskutečná přehlídka kýče... to je jak když pejsek a kočička pekli dort, taky tam dali samé dobré věci, ale dohromady to jaksi nešlo... evidentně si někdo myslí, že stačí dát dohromady kopec karbonu, chromu, brzdy od Bremba, podvozek Öhlins a motor Ducati a hlavně coooooool LED světla.... mi to připomíná vily z podnikatelského baroka... ;-D;-D

26.2.2016 21:21

P92a20v36e12l 83S78o41b70o74t81k47a 5630564

Autorské pooplatky jsou zajisté v ceně ;-D

(vím, scénář a režie, ale u filmu to nestačí)

"(3) Právo autorské se vztahuje na dílo dokončené, jeho jednotlivé vývojové fáze a části, včetně názvu a jmen postav, pokud splňují podmínky podle odstavce 1 nebo podle odstavce 2, jde-li o předměty práva autorského v něm uvedené."

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/cast1h1.aspx

26.2.2016 17:28
Foto

J89i42ř22í 72B24a56b84i83n10s71k93ý 7517789118601

jsem generace která začinala na motorce než našetří na auto , motorka to bylo vandrování a výlety za pár kaček , bylo to přibližovadlo ,dneska je už jiná doba ,motorka je dražší než auto , koupí motorku za dvě mega ?dobrá ale co s ní ? k čemu je dobrá ?

26.2.2016 17:19

E19m20a22n60u59e31l 36K49l73o96b81o69u37k 1122785946939

Já na to mám, já si poskočím, já si vyskočím...

26.2.2016 20:21

V32o34j20t14ě57c15h 37R38o50z13s91í47v41a59l 5140763795614

koupi auto za 2 mega, ale co s nim? ze by v nem jezdil??? smirte se s tim, ze nekdo na to ma a proste si to koupi, i kdyz Vy to nechapete.

26.2.2016 20:45

P63e68t86r 14K35a62l91i47n75a 5413854575803

rozsíval nedozrál

27.2.2016 23:38

D31a76v10i29d 54E90r55b60e15n 5849317187276

Tvarově dejme tomu, ale ta povrchová úprava je naprostá "designová" šílenost, kýč jak bič. Tomu už se ani nedá říct, že to je jak z pouti. No a ta cena za tohle... nevim no. Držím palce.

26.2.2016 15:43

P43e11t42r 46K76u92b56á50č24e36k 2162288979562

Pamatujete FGR Midalu? Naprosto stejný scénář. Nebo projekt nepodpořila EU?:-)

26.2.2016 12:57

T22o20m38á94š 52B92u31r70a 1709416

Ovšem to ve srovnání konstrukčních řešení vyhrává ve srovnání s tímhle nejméně o koňskou délku - alespoň u mne: kompaktně řešený motor (nikde z něho nic netrčí do prostoru; řešení výfukového potrubí: 6 vs. 2 válec!), nepodléhání technické módě (zbytečnosti jako letmé zavěšení zadního kola) a celkem vkusný kabát. Podle mých informací však tenhle projekt skončil na neschopnosti producenta aplikovat běžnou současnou elektronickou výzbroj stroje.

26.2.2016 13:40

P40e59t85r 34K10u57b83á65č94e17k 2292898159382

Souhlasím, motor 6-ti válec vlastní konstrukce. Ohromné. Ohromná i dotace na vývoj. Bohužel vyrobené kusy se dají počítat na prstech. Pevně věřím, že tato jednodušší, přesto sympatická mašina, nedopadně stejně. Hezký den.

26.2.2016 16:51

T63o92m10á40š 16B49u92r10a 1559446

Pokud jde o Vámi uváděnou dotaci: ta nebyla dle všeho z měšce EU, nýbrž z kasy domácího MPO, což je ovšem z hlediska této diskuze podružný detail. Svědčí však o určitých schopnostech pana Felgra seniora, že ji na danou věc (především na vývoj motoru) vůbec dokázal získat. Pakliže jste ovšem zapřísáhlý odpůrce jakýchkoliv dotací do soukromého sektoru (já ano), Váš postoj chápu.

Nicméně i díky takto získanému obolu vznikl v českých luzích a hájích dlouho nevídaný a po technické stránce světově konkurenceschopný produkt. Škoda jen, že firma MOTO FGR, s. s r. o. evidentně v tomto případě podcenila komerční stránku věci, když celý projekt pojala částečně pouze jako svoje hobby a nenajala profesionálního obchodníka.

Zde diskutovaná mašinka má ale ve srovnání s námi uvedeným strojem příliš mnoho komerčních hendykepů a tak ač bych ji přál to samé co Vy, nevidím její alespoň poloprovozní produkci jako příliš reálnou. Bohužel.

A i Vám hezký víkend.

26.2.2016 20:25

Z43d50e75n88ě78k 25B94e72r40á11n16e27k 2178315506652

Držím palce, aby se dařilo. Bylo by fajn, kdyby se tato motorka prodávala se zájmem všude na světě. Věřím tomu, že mají také dobrá a propracovaný marketing a tím obchodně dobře našlápnuto. R^R^R^R^

26.2.2016 8:54

T52o50m33á89š 36B31u14r10a 1409586

Méně je někdy více: ten chromově blyštivý rám by mohl být v matném provedení. Takhle je jím to vzhledově dle mne celé degradováno na obyčejný nevkusný cirkus. A to výfukové potrubí byl úmysl? Vypadá jako dodatečná domácí psuedoúprava z Pepovy Garáže. Nejsem znalec, nicméně si myslím, že pokud je takový jeho vzhled nutný, mělo být zakrytováno.

Rozhodně se nejedná o stroj, za který bych vysolil uvedenou sumu. I když po technické stránce může být na úrovni. Ovšem v prvé řadě prodává vzhled - jako u každého zboží.

25.2.2016 23:09

J91a90r63d31a 47K39o14n51i90c58k81ý 9938863786213

Nesmysl. Udělají dva, tři kusy a zkrachují.

25.2.2016 22:57

P56e59t14r 32D46v85o77r88a49k 5969528762643

Si za pulku radeji koupim vyladenou zavodni Ducati a ne takovehle "samo-domo" cosi...

25.2.2016 20:39

V17o21j46t75ě57c29h 33R14o18z19s62í75v22a64l 5400913835574

proc porad srovnavate seriove vyrabene stroje s timhle?

26.2.2016 20:42

M62a53r77e79k 70P10l77a93c72h23ý 7116235337933

Ten název, je podle Mirka Felgra;-)

25.2.2016 19:24

J61u48l43i78u22s 15P46u67f55l17e47r 9504500559

Líbí se mi jiné motorky. Výroba trvá 9 měsíců. 25 motorek budou dělat 19 let. Komu se líbí ty výfuky a proč?

25.2.2016 19:10

J34a30k46u96b 65P48r88o33k85e36š 6503458972633

A pak že v Čechách nejde postavit pěkná motorka. Třeba se pochlapí i v Jawě s tim připravovaným novým strojem.

25.2.2016 17:49

M55a19r12t94i84n 67L24a72c31o 7613796778

Ducati Diavel Carbon s rovnakým motorom vs Ferat2: 162 HP - 169 HP. Váha 205 kg - 165 kg. Cena 21000 € vs 75000 €8-o.

http://www.ducati-czech.cz/diavel-carbon.html

25.2.2016 17:44

J21a94k96u70b 41F30e58i31f68a52r 7759139576839

a co jste tím chtěl říct?8-o

25.2.2016 18:23

M15a38r62i16a38n 75K17a81r21a46b14a 4523651820412

Tým chcel povedať že to je Diavel, len načančaný a tvári sa to ako niečo originálne...;-)

25.2.2016 19:15

J60i98ř84í 27S86c37h92w35a25c93h 8308864758936

tak udělat z 205 kilové motorku takovou co má jen 165 kilo, není o nějakým "načančání" nebo odmontování blatníků "aby to nebylo tak těžký"

25.2.2016 20:06

V13o42j97t46ě10c62h 84R20o24z33s14í70v38a83l 5600653885644

ze o tom vi tuzku ;-)

26.2.2016 20:41
Foto

M75i89c18h53a90l 85J69a56n21o12v47á22č 8177876405873

7 koni navíc... Hmm, zda se to jako nic moc? Co třeba průběh tociveho momentu? Gradace vykonu? Jo, to se v tom čísle najit neda což? Ale to je asi moc složitá myšlenka. A usetreni 40 kilo vahy povazujete taky za maličkost, to uz netřeba ani komentovat. A co ruční práce a exkluzivita? Taky nic co? Místo aby lidi byli rádi, ze se tu něco dělá, tak jen nadavaji na úspěch každé české firmy. Jak to tu pak má vypadat?

25.2.2016 20:46

M18a14r15t15i64n 29L55a49c83o 7603236258

Ušetrili 30 kilo z motorky, ktorá nie je stavaná na čo najnižšiu váhu. Ducati Diavel proste nie je supersport. SS od Dukati je 1199 Superleggera s váhou 155 kg a výkonom 200 HP, ktorá sa predávala (r 2014) nová za 65 000USD.

Exkluzívna nemôže byť nová "značka", ktorá ani značkou nie je. Exkluzivitu má práve Ducati, ktorá je legendou medzi motorkami. Nie nejaký predražený zlepenec Ferat o ktorom nikto nič nepočul.

Exkluzívna mohla byť česká FGR Midalu, s českým V6 motorom, českým rámom a českej konštrukcie.Ale už tri roky o nej nik nepočul, dotácie došli. A rovnako skončí aj táto vzhľadovo nepodarená a šialene predražená úprava peknej TALIANSKEJ motorky.

26.2.2016 2:48

M97a19r74t58i15n 65L21a85c84o 7593506228

...40 kilo...

26.2.2016 2:50

M75a53r50t81i72n 12L25a25c40o 7503746568

75 000 bez dane, takže 90 000€;-)

26.2.2016 2:53

V60o82j98t55ě43c68h 68R39o71z54s57í11v37a87l 5160513765544

rucni vyroba, 25 kusu = sberatelska zalezitost. Pro Vas to zjevne neni, uz proto, ze tuto rovnici nechapete. Nevim proc mate tak neodolatelnou potrebu na to kydat hnuj...

26.2.2016 20:40

M12a58r62t91i38n 21L77a72c76o 7813446978

;-D Takže ak kúpim sériový Mercedes, odľahčím ho (čo u série nebude problém), palivovou mapou papierovo mierne zdvihnem výkon, vymením oceľové diely za hliníkové a a hliníkové za karbónové, cenu výsledného bastlu zdvihnem na štvornásobok, stane sa z toho zberateľská záležitosť.8-o

Čo si o tomto "novom českom motocykli" myslia samotní motorkári si môžete prečítať v diskusii k tomuto článku:

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/ferat-2-je-diavel-po-cesku-33523.html

27.2.2016 7:22
Foto

R84a57d44e28k 97D31o65m64i51n26i90k 20Š50e31f94r49á54n83e94k 7728484852479

To ale muselo dát práce! A přitom taková blbost, co? :-))

25.2.2016 17:18

K26a92r67e53l 87V76a70c91h85u94t 9733692989663

Naopak, řekl bych - věru pěkná dobíječka telefonu! ;-)R^V ... ta se určitě bude holkám líbit!

25.2.2016 16:59
Foto

D18a89n 83R85u21b13í84n 4663513519

Nuda. Takovej nepovedenej tuning.

25.2.2016 16:57
Foto

K17a25r38e28l 91M86a71l58ý 6976204270341

Jediné, co je tam českého, je tak maximálně rám. Český unikát. ;-D

25.2.2016 16:15

J39a76n 77V87e80r34n14e25r 2765607940

Projekt vymysleli češi. Projektový manažer je čech. Udělal to tým českých konstruktérů a vývojářů a design je výtvor čecha Šimíčka.

Asi nikdo nečekal, že postaví vlastní nový motor pod svým jménem. Nebo, že si otevřou výrobu pneumatik a udělaj 50 kusů svých vlastních pneu na 25 strojů.

Nebo cos čekal, že udělaj každý díl od šroubů až po motor vlastní výroby? Taky mohli někde ve stodole vyčinit kůže na sedlo. Samozřejmě až potom, co zabijou a stáhnou vlastní krávu.

Motorka je to moc pěkná. R^

25.2.2016 16:43

Z82d45e92n20ě86k 37F82i61b58i51c26h 4467719484510

Hodně upravený Diavel no. některé detaily jsou docela pěkné, ale třeba gripy Rizoma nic moc. obecně bych řekl, že hnát se za minimální hmotností u motocyklu s geometrií cruiseru je naprosto zbytečné, sporťák z toho nikdy nebude...ale jako sběratelský kus proč ne.

25.2.2016 16:04

E98m98a32n24u70e88l 48K82l60o16b18o33u31k 1602625356739

Třeba je ta hmotnost snížená kvůli zvedání, když se s motorkou lehne, nebo když spadne ze stojanu...

26.2.2016 20:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.