Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda má rozvážného šéfa pro éru frajeření

SUV nejsou zrovna racionálním druhem aut, zákazníci je ale chtějí. Škoda se tedy musí přizpůsobit. Šéf značky Bernhard Maier vrací do Boleslavi do hry elektromobilitu a přemýšlí o samořiditelných autech. „Bude to rychlejší, než myslíme,“ předpovídá. Brzy však bude muset řešit problémy s kapacitou výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23o52l22a49n37d18o 48A44r95i56a25s 7268659957410

Tlak ekologických fanatiků je zběsilý, je na úkor životnosti vozů a přitom Auta vytváří jen necelé procento celkových emisí lidstva... Strašné je, že současné motory se všemi filtry emisí a pevných částic pracují proti výstupnímu aerodynamickému odporu - proto jsou jejich pracovní tlaky vyšší, a to se všemi negativními dopady na životnost. Je to celé ujeté. A je to důkaz toho, jak to dopadne, když chtějí politici poroučet fyzice. Postrádám zvracejícího smajlíka..

0/0
8.3.2016 17:56

R60o42l30a94n70d29o 69A73r79i16a39s 7928209757330

radiční hodnoty, které lidé u aut hledají jako zrychlení, rychlost a zvuk motoru, se podle Maiera posunou jinam. „Auta budou autonomní, tichá, bezemisní, komfortní, bezpečná. Takže auta k .........., pod nátlakem ekoteroristů..

0/0
8.3.2016 17:52

J39a34k67u89b 42B55r23i53n40e78r 6577952582541

tak držim palec, pane šéf...jen by mě zajímalo, jak je to s budoucností CNG...přijde to jenom mě a nebo je to v podání MB jen epizoda? Já mám teď O3 Gtec a jsem fakt spokojenej. Proč to nemá budoucnost?

0/0
27.2.2016 12:11

T69o78m41á82š 61P14e32l21i78k52á14n 3161230281389

Skoda zacina mit kapacitni problemy? To si dela srandu? Skoda ma kapacitni problemy. Cekacka na vozy Superb dlouha 9 mesicu je set sakra problem kdyz konkurence vyrabi sva premiova vozidla do 8mi tydnu.

Novy Superb je fajn. Ale pokud neni schopna uspokojit sve zakazniky a cekaci doby se prodluzuji i v koncernu je tam neco spatne. Rict dneska ze Skoda zacina mit problem s kapacitou je jako rict ze nam to leto v unoru trosku zkazil snih.

Neskodilo by nezastirat problemy a hned na zacatku jasne rict, neco je spatne, delame na tom.

+2/0
27.2.2016 10:39

V61l83a18d20i37m65í81r 70H52a52v10r81á84n33e45k 7256586890427

Věřím, že USA není nyní hlavní cíl...po dieselgate bude trvat hodně dlouho než se důvěra obnoví. !!

0/0
26.2.2016 21:50

A95l54e34š 70W97o96l79k35e27r 6539719134929

"...auta budou bezemisní.." To už snad byla ne? :-P

0/0
26.2.2016 19:28
Foto

I38v45a30n 50K90o23p86t12a 5277772591967

Kdy?

0/0
27.2.2016 10:37

Z38d68e16n61ě87k 20D17u61b88e57c40k64ý 3147824920828

Např Matchbox :-)

0/0
28.2.2016 11:31
Foto

J93i78ř76í 23D17v79o40ř92á19k 5575239410218

Éra frajeření ? Možná taky příjde éra šetření .

0/0
26.2.2016 17:27

D81a97v26i65d 63H46o18l68m27a64n 5644230727

Hmmm. Skvělá budoucnost. Ve smyslu "ekologizace" se úplně vytratí jednoduchá a provozně nenáročná auta pro desítky milionů lidí, kteří na výdobytky techniky z vysoka kašlou. Spousta lidí o to vůbec nestojí a potřebuji se hlavně levně dopravit do vedlejšího města za prací, či do Kauflandu. Rostoucí prodeje jednoduchých Dačií jsou toho důkazem. Auta začnou být tak složitá (resp. už dávno jsou), že ekologie začne dostávat pořádnou čočku. Provozovat ty přetechnizovaná monstra déle jak 6 let se stane neúměrně finančně náročné a auta budou šrotována zbytečně brzo. Zastávám názor, že ekologické auto je to, které nebylo třeba vyrobit. Stará, zdravá Felicie s nájezdem do 4.000km/rok nadělá za pět let provozu míň ekologické škody, než její řízené zlikvidování a výroba nového vozu. Vím, že pokrok se nezastaví, ale ten směr si nejsem jistý, že je ten pravý.

+8/−1
26.2.2016 17:15
Foto

J38i34ř61í 36D66v96o44ř20á87k 5205979280148

Asi před rokem a půl jsem si koupil na cestu do práce , nákupy Renault Thalia . Rok 2001 , 1,4 benzín , najeto asi 200 000 km . Původní majitel autoškola . Nový rozvoďák , spojka, výfuk , zánovní zimní kola. Cena 25 000 kč. Náklady na údržbu ? Jednou výměna oleje , kterou zvládnu sám plus pár korun za svíčky .

+1/0
26.2.2016 17:38

D28a20v91i30d 75H37o18l45m33a92n 5934550447

Jste mě pobavil. Máme zřejmě podobně racionální uvažování. Na shodné, občasné využití nám v garáži stojí to samé vozidlo (r.2010). Nic jednoduššího a provozně levnějšího jsem na trhu aut nenašel.

0/0
26.2.2016 17:46
Foto

J65i37ř28í 79D16v48o88ř54á52k 5735949740478

Zapoměl jsem napsat u té výbavy : Zrcátka v elektrice fajn , okýnka v předu v ele. , ručně asi otevřu a zavřu rychleji .2x airbag , doufám , že tuto výbavu nebudu potřebovat . A ze závad , nefunguje asi 30 % vyhřívání zadního skla , opravitelné , jenom jsem se k tomu nedokopal .Jinak jednoduché , příjemné na řízení . Spolupracovník se před lety koupil nové auto , jezdí s ním pouze na dovolenou .Nedokáže pochopit , že kdyby jel do Chorvatska na dovolenou taxíkem , tak to bude mít levnější . P.S. auto má asi 4. roky a ještě neujel ani 10 000 km.

0/0
26.2.2016 18:25

J35i31ř23í 63S93c96h54w70a25c42h 8418184288416

Jakékoliv moderní auto vydrží při nájezdu 4000 ročně asi 40 až 50 let. Tak proč by se po 6 letech měla šrotovat?

0/0
26.2.2016 18:15
Foto

J29i77ř81í 88D95v98o48ř26á38k 5715979640548

Ironie ?i V jednom ČSSR seriálu byl doktor cvach. Nějaká přízeň ?

0/0
26.2.2016 18:28

J54i19ř53í 72S66c97h62w73a24c48h 8778324778236

ano přízeň..... ;-)

a syn doktora Žáby se jmenuje Pulec.....;-)

+3/0
26.2.2016 19:40

D13a57v18i85d 60H37o65l98m57a53n 5344780457

Po šesti a více letech, a je skoro jedno zda-li jezdíte hodně či málo, se začnou objevovat zejména poruchy elektroniky, řízení motoru, stahování oken, řízení klimatizace, natáčení lopatek turb, závady milionů čidel, závady motorů apod. Jejich diagnostika a opravování bude čím dál dražší, tzn., že i více než dnes nedostupné pro lidi, kteří na nový vůz nemají, nebo si jej z pochopitelných důvodů nekupují. Garážové (rozumněj levné) servisy zmizí. Další věcí je i antikorozní úprava vozidel. Pryč jsou časy po r.2000, kdy byly solidní vozidla kvalitně zinkována a to i na podvozku. Dnes se to již čím dál více šidí, plechy se ztenčují a jen na důležitých místech se používají plechy vysokopevnostní. Solí se čím dál víc a životnost kastlí bez dodatečných nástřiků bude časem tak do 15 let maximálně.

0/0
26.2.2016 18:47

J75i37ř65í 67S19c84h53w81a14c26h 8798664928796

to, že nezáleží na tom jak moc se s autem jezdí, není pravda.

problémy po 6 let nastanou na autech s vysokým nájezdem nebo takových, který s elektronikou mají problém neustále....

Jeden můj známý má Hondu Accord 2.0 a loni se mu postupně odmítly stahovat všechna el. okénka kromě toho u řidiče.

Stáři auta 20 let nájezd 60.000 km ;-)

Kdyby s autem jezdil denně, tak by se tato závada projevila mnohem dříve....

0/0
26.2.2016 19:49

J63a96r10o68m85í48r 89Š62t65o11h15a97n17s11l 5294399174952

SUV neni racionalni? Videl jsem to ted o vikendu na chate. Kdyby tam nebylo 6 chlapu, tak tam vetsina aut zustala do jara. V pohode vyjeli velke ctyrkolky. Ono nejde o ty stovky kilometru na dalnici, ale o tech par desitek metru na polnacce.

+2/−2
26.2.2016 16:03

P38e42t93r 64K39n94ě94b27o60r42t 3451640

No není racionální. S kolegou jsem si koupili auta. On Suv já Caddy. On si moje často půjčuje. Na větší nákup, na dovolenou, když pro firmu potřebujem něco odvést. Já to jeho nepotřeboval nikdy. Je totiž jen na machrování před sousedama.

+1/0
26.2.2016 16:10

M38a31r62t36i95n 23P19a62v70e23l44e69k 5380587655885

Ono to není tak drastické,sklopíte zadní sedačky a z SUV máte malý náklaďák(z Touarega velký náklaďák).

0/0
26.2.2016 16:29

P54e45t84r 74K83n84ě12b62o84r68t 3791490

Vyřídím kolegovi. Ale věř mi, že až opět pojede s manželkou na kola, tak zase bude chtít moje auto.

0/0
26.2.2016 16:40

M35a50r83t61i40n 12P73a19v84e96l48e57k 5260727365105

Kolega si prostě jen neumí vybrat auto - to není o SUV ale pouze o jisté omezenosti kolegy,který nemyslí.

Musí být radost s někým takovým spolupracovat.

+2/0
26.2.2016 16:48

J83i38ř74í 84S58c19h51w76a57c42h 8118524628826

a zůstal tam někdo až do jara? Nezůstal....

a all-road čtyřkolka "normálního vzrůstu" projede všude lépe než SUV dvoukolka a stejně dobře co SUV čtyřkolka, to vše při menší spotřebě na 99% ostatního nájezdu během roku....a místa je v obou asi tak stejně....

takže ano, SUV není racionální

+2/0
26.2.2016 17:13

M86a69r71e34k 10M40a21z70u59c53h 2606273403

To mi připomíná jak v té pohádce hloupý Honza koukal na ty dva sedláky na polňačce.Místo aby se dala do kupy cesta,tak postupně přejděte na traktory a pásová vozidla.Možná stojí za úvahu i vrtulník.

+1/0
26.2.2016 19:41

M38i71c58h74a98l 56S37l77á35m58a 5375710771177

Většina prodaných SUV jsou předokolky. :-PNěkteré modely ani 4x4 nenabízejí, a pořád se nazývají SUV...

0/0
29.2.2016 13:25

L81u19k76á28š 85A49d23a71m47e27c 3147123750567

Elektromobily jsou a nejspíš ještě dlouho budou spíš módní výstřelek lidí, kteří mají hodně peněz a neřeší přírodu, protože výroba a provoz elektromobilu je daleko neekologičtější než provoz klasického spalovacího motoru (konec konců ta elektřina je stejně většinou vyrobena spalováním uhlí). Dokud nebude objeven akumulátor, který by se vyráběl z obecně dostupných a bezpečných prvků, přičemž by byl levný na výrobu a auto na něj ujelo alespoň 500 km, tak to bude jenom zajímavost.

+6/−1
26.2.2016 15:02

E33m20i44l 55M86i60n75á76ř 7110159339277

A spalovací motory jsou daleko neekologičtější než motory na páru.

+1/0
26.2.2016 18:19

J14a55n 24G90o63t52z 4905627

Nemyslím si, že je SUV k ničemu. Mám 18let Hondu CR-V, jako druhé auta jsme měli za ta léta nespočet osobáků (mnohé od nova), ale jen Honda zůstává - je totiž praktická, sedím výš, děti v tom jezdí nejraději, protože je z toho dobře vidět ven, díky 4x4 nemám problém na mokré trávě nebo sněhu a díky vyššímu podvozku ho neomlátím na příjezdové cestě kterou město neudržuje. O podstatně pohodlnějším vykládání ani nemluvě. Další auto bude zas SUV, protože jiný typ auta tohle nenabídne - snad jen off road, ale ten bych nevyužil.

+7/0
26.2.2016 13:48

T91o83m20a39s 87V79a23r33g69a 1815284756455

Přijde mi to že panu Maierovi trochu příliš leštíte kliku (to není přesné, napsal bych to jinak, ale nechci psát vulgarity). Soustředil bych se víc na fakta a míň na fráze z marketingu a PR.

0/−2
26.2.2016 12:18

D92u31š48a97n 60Š94i76m12ů58n90e72k 9724701572588

SUV je jediná možnost jak pohodlně přepravit 5 dospělých osob na delší vzdálenost. Všechna ostatní auta sice v techničáku mají 5 míst k sezení, ale technicky je to téměř nemožné.

Nebo varinta dvě autosedačky a uprostřed cestující jakékoliv velikosti je v jiném než větším SUV také sci-fi

+2/−7
26.2.2016 11:56

J29a55k63u22b 27T65r26e44n40k 3318325262776

Pokud se bavíte o evropských autech tak souhlasím. Minulý týden jsme absolovovali cca 200km ve 4 dospělých a jedné autosedačce v Mazdě 6 a nebyl to problém. A některé americké a korejské vozy jsou mnohem širší...

0/0
26.2.2016 11:58

P57e11t64r 22K11r77á15t93k29ý 5249616926101

tak to je pěkný blábol, co třeba kategorie MPV (třeba S-MAX)? navíc u SUV je to pravda jenom opravdu u těch velkých SUV. Módní SUV, o kterých je v článku řeč, jsou naopak uvnitř velmi velmi malé a pro 5 lidí utrpení, navíc obvykle s malým kufrem.

+12/−1
26.2.2016 12:18

T88o29m 22S62a80u67e33r 8587218512254

Přesně tak. Pět dospělých v běžném SUV je pro sedící v zadu utrpení.

+2/0
26.2.2016 13:18

J12á40n 14K71o97t31ú29č 2136924218896

Blbosť. Oveľa lepšie si 5 dospelých sadne v nejakom Sharane alebo podobnom, než v módnom SUV.

+4/0
26.2.2016 12:28

D56u22š67a78n 50P42e95š36e55k 3735929154130

To je pravda, ale většina lidí radši jezdí v hezkém autě, než v dodávce.

A auta typu Sharan nejsou nic jiného, než hezčí osobní dodávky.

0/0
26.2.2016 12:42

J44a76n 16H71e21j73d61a 4554696602504

Jezdím autem denně a je skoro zázrak potkat auto se třemi lidmi. Natož s pěti.;-D

0/−1
26.2.2016 12:32

I13v55a84n 90J36a13n71o45u86š31e49k 4705290830410

Zapomněl jste na Superb. SUV na něj nemá.

0/0
26.2.2016 13:41
Foto

J77i83ř27í 46D22v66o63ř96á98k 5865579660578

Do superba si pět chlapů nesedne.

0/−1
26.2.2016 17:25

O33n59d48ř53e66j 81B86e24r38á34n89e68k 5525524432820

Ano, nesedne. Pokud nema jeden 150kg... Pokud mluvime o chlapech 80-90kg, tak maji jeste kolem sebe misto. Superb forever!R^

0/0
27.2.2016 13:03
Foto

J59i44ř38í 87D92v37o49ř87á16k 5625519250978

A to u Sněhurce neznáš ?

0/0
27.2.2016 13:35

O27n43d12ř52e32j 91B30e49r62á55n90e59k 5515184402740

Bohuzel Snehurky nevozim...:-/

0/0
27.2.2016 13:39
Foto

J12i38ř17í 29D68v20o92ř29á27k 5685279960968

Ne všechna , měl jsem twingo a to si na nic nehrálo . Čtyři místa , a kupodivu pro řidiče víc místa , než v té době u felície .

+1/0
26.2.2016 17:31

D37e67n63i53s 21W84i11t96z48k12u 3893861919107

mám 21 let starou ameriku a vejde se mi tam 5 dvoumetrových kulturistů s nataženými nohami

0/0
26.2.2016 23:06

V92á29c56l28a35v 20K80o85v93á40ř 3318788984731

A hleďme, dobrá zpráva - že by do toho zase začali dávat motor?

Spíš by Škoda mohla být jednou z těch, která pro superb a další modely opět dostane šestiválec, “veruna“ totiž podle všeho vstává ve vývojových kancelářích koncernu VW z mrtvých

Zdroj: http://auto.idnes.cz/bernhard-maier-skoda-auto-suv-djw-/automoto.aspx?c=A160225_235658_automoto_fdv

+4/0
26.2.2016 11:46

J84a55k34u63b 61T84r18e44n15k 3578535692386

bez šance, velké motory si musíte importovat ze zahraničí (brzy ze vzdáleného zahraničí) ekologisti nás zadusí...

+1/0
26.2.2016 11:59
Foto

P84e24t46r 16P35r48o62c74h93á17z87k40a 3132666162874

Bylo by to krásné, celosvětový trend je však bohužel jinde. Není daleko doba kdy i Sup bude mít litrový TSi.........:-(

+1/0
26.2.2016 12:50
Foto

M63i79r35o39s76l43a85v 27S80t52e85i52n48e59r 6288434203725

Kubismus je stejný výstřelek, jako bavorský nebo korejský barok, případně olízané bonbóny od Fordů. Vše časem pomine, co zůstane, bude čistý funkcionalismus.

Kouty na blinkrech a reflektorech nemají žádný praktický význam, stejně jako kdysi na Spartaku našroubované ploutve na zadních blatnících.

Všude na světě jsou už omezení rychlosti, v současné hustotě provozu si ani Porše nebo Lamborghini nezajezdí. Rámus z šesti- nebo osmiválce si může pan Majer pouštět doma z reproduktoru, chodcům to jenom vadí.

SUV kompaktního typu, jako Yeti, Mokka, Cactus, Renegade, to jsou vyloženě užitkové vozy, vhodné nejenom do města, ale i na méně frekventované silnice. Nesmysl jsou silniční tanky, koráby jako třeba Cayenne, Touareg, X5 nebo Q7. Uvnitř nemají větší prostor, než ty kompakty, ale svojí vahou a rozměry nutně spotřebují více paliva. Menší SUV vyhovují zejména starším lidem, nastupování a vystupování a sezení jim daleko lépe vyhovuje, než třeba u "sportovních" vozů.

+8/−14
26.2.2016 11:42

T73o60m55á76š 56V84l91a84s54á52k 4674579739306

Jaky ramus VR6? Slysel jste nekdy jet Superb V6 ( nebo treba Passat R36)? :-)

+6/0
26.2.2016 13:54
Foto

M38i18r75o80s20l82a20v 13S70t59e63i86n87e43r 6418824433235

Já znám jenom Lamborghini ze svého okolí. Před 60 lety to byl Horch, kterého měl soused Na Pernikářce.

0/0
29.2.2016 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.