Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda má rozvážného šéfa pro éru frajeření

SUV nejsou zrovna racionálním druhem aut, zákazníci je ale chtějí. Škoda se tedy musí přizpůsobit. Šéf značky Bernhard Maier vrací do Boleslavi do hry elektromobilitu a přemýšlí o samořiditelných autech. „Bude to rychlejší, než myslíme,“ předpovídá. Brzy však bude muset řešit problémy s kapacitou výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R92o92l59a68n29d94o 69A87r25i18a76s 7878869827320

Tlak ekologických fanatiků je zběsilý, je na úkor životnosti vozů a přitom Auta vytváří jen necelé procento celkových emisí lidstva... Strašné je, že současné motory se všemi filtry emisí a pevných částic pracují proti výstupnímu aerodynamickému odporu - proto jsou jejich pracovní tlaky vyšší, a to se všemi negativními dopady na životnost. Je to celé ujeté. A je to důkaz toho, jak to dopadne, když chtějí politici poroučet fyzice. Postrádám zvracejícího smajlíka..

0/0
8.3.2016 17:56

R60o97l42a34n25d65o 90A20r48i18a83s 7628769697240

radiční hodnoty, které lidé u aut hledají jako zrychlení, rychlost a zvuk motoru, se podle Maiera posunou jinam. „Auta budou autonomní, tichá, bezemisní, komfortní, bezpečná. Takže auta k .........., pod nátlakem ekoteroristů..

0/0
8.3.2016 17:52

J39a94k92u42b 77B78r59i32n18e16r 6257322812461

tak držim palec, pane šéf...jen by mě zajímalo, jak je to s budoucností CNG...přijde to jenom mě a nebo je to v podání MB jen epizoda? Já mám teď O3 Gtec a jsem fakt spokojenej. Proč to nemá budoucnost?

0/0
27.2.2016 12:11


T74o32m81á73š 65P73e58l58i10k43á35n 3761370681579

Skoda zacina mit kapacitni problemy? To si dela srandu? Skoda ma kapacitni problemy. Cekacka na vozy Superb dlouha 9 mesicu je set sakra problem kdyz konkurence vyrabi sva premiova vozidla do 8mi tydnu.

Novy Superb je fajn. Ale pokud neni schopna uspokojit sve zakazniky a cekaci doby se prodluzuji i v koncernu je tam neco spatne. Rict dneska ze Skoda zacina mit problem s kapacitou je jako rict ze nam to leto v unoru trosku zkazil snih.

Neskodilo by nezastirat problemy a hned na zacatku jasne rict, neco je spatne, delame na tom.

+2/0
27.2.2016 10:39

V80l85a85d35i47m48í61r 58H91a88v89r81á28n82e11k 7176596750877

Věřím, že USA není nyní hlavní cíl...po dieselgate bude trvat hodně dlouho než se důvěra obnoví. !!

0/0
26.2.2016 21:50

A66l71e18š 40W94o95l57k64e46r 6449429444529

"...auta budou bezemisní.." To už snad byla ne? :-P

0/0
26.2.2016 19:28
Foto

I81v94a49n 57K43o45p94t21a 5367822291247

Kdy?

0/0
27.2.2016 10:37

Z73d84e68n75ě81k 60D34u69b77e91c69k23ý 3247764940528

Např Matchbox :-)

0/0
28.2.2016 11:31
Foto

J52i14ř93í 54D53v57o47ř74á10k 5165669110418

Éra frajeření ? Možná taky příjde éra šetření .

0/0
26.2.2016 17:27

D51a70v59i80d 56H74o80l83m79a77n 5684590827

Hmmm. Skvělá budoucnost. Ve smyslu "ekologizace" se úplně vytratí jednoduchá a provozně nenáročná auta pro desítky milionů lidí, kteří na výdobytky techniky z vysoka kašlou. Spousta lidí o to vůbec nestojí a potřebuji se hlavně levně dopravit do vedlejšího města za prací, či do Kauflandu. Rostoucí prodeje jednoduchých Dačií jsou toho důkazem. Auta začnou být tak složitá (resp. už dávno jsou), že ekologie začne dostávat pořádnou čočku. Provozovat ty přetechnizovaná monstra déle jak 6 let se stane neúměrně finančně náročné a auta budou šrotována zbytečně brzo. Zastávám názor, že ekologické auto je to, které nebylo třeba vyrobit. Stará, zdravá Felicie s nájezdem do 4.000km/rok nadělá za pět let provozu míň ekologické škody, než její řízené zlikvidování a výroba nového vozu. Vím, že pokrok se nezastaví, ale ten směr si nejsem jistý, že je ten pravý.

+8/−1
26.2.2016 17:15
Foto

J28i22ř26í 56D87v30o31ř28á26k 5835409250308

Asi před rokem a půl jsem si koupil na cestu do práce , nákupy Renault Thalia . Rok 2001 , 1,4 benzín , najeto asi 200 000 km . Původní majitel autoškola . Nový rozvoďák , spojka, výfuk , zánovní zimní kola. Cena 25 000 kč. Náklady na údržbu ? Jednou výměna oleje , kterou zvládnu sám plus pár korun za svíčky .

+1/0
26.2.2016 17:38

D29a40v21i38d 17H59o27l12m75a60n 5274520637

Jste mě pobavil. Máme zřejmě podobně racionální uvažování. Na shodné, občasné využití nám v garáži stojí to samé vozidlo (r.2010). Nic jednoduššího a provozně levnějšího jsem na trhu aut nenašel.

0/0
26.2.2016 17:46
Foto

J95i47ř76í 70D30v23o76ř84á96k 5635559870888

Zapoměl jsem napsat u té výbavy : Zrcátka v elektrice fajn , okýnka v předu v ele. , ručně asi otevřu a zavřu rychleji .2x airbag , doufám , že tuto výbavu nebudu potřebovat . A ze závad , nefunguje asi 30 % vyhřívání zadního skla , opravitelné , jenom jsem se k tomu nedokopal .Jinak jednoduché , příjemné na řízení . Spolupracovník se před lety koupil nové auto , jezdí s ním pouze na dovolenou .Nedokáže pochopit , že kdyby jel do Chorvatska na dovolenou taxíkem , tak to bude mít levnější . P.S. auto má asi 4. roky a ještě neujel ani 10 000 km.

0/0
26.2.2016 18:25

J20i23ř21í 29S52c43h96w25a59c60h 8648494668406

Jakékoliv moderní auto vydrží při nájezdu 4000 ročně asi 40 až 50 let. Tak proč by se po 6 letech měla šrotovat?

0/0
26.2.2016 18:15
Foto

J52i33ř11í 19D50v95o69ř76á67k 5315779160698

Ironie ?i V jednom ČSSR seriálu byl doktor cvach. Nějaká přízeň ?

0/0
26.2.2016 18:28

J94i16ř51í 54S23c73h60w71a37c91h 8628494978986

ano přízeň..... ;-)

a syn doktora Žáby se jmenuje Pulec.....;-)

+3/0
26.2.2016 19:40

D29a98v31i27d 19H64o73l20m54a54n 5404530777

Po šesti a více letech, a je skoro jedno zda-li jezdíte hodně či málo, se začnou objevovat zejména poruchy elektroniky, řízení motoru, stahování oken, řízení klimatizace, natáčení lopatek turb, závady milionů čidel, závady motorů apod. Jejich diagnostika a opravování bude čím dál dražší, tzn., že i více než dnes nedostupné pro lidi, kteří na nový vůz nemají, nebo si jej z pochopitelných důvodů nekupují. Garážové (rozumněj levné) servisy zmizí. Další věcí je i antikorozní úprava vozidel. Pryč jsou časy po r.2000, kdy byly solidní vozidla kvalitně zinkována a to i na podvozku. Dnes se to již čím dál více šidí, plechy se ztenčují a jen na důležitých místech se používají plechy vysokopevnostní. Solí se čím dál víc a životnost kastlí bez dodatečných nástřiků bude časem tak do 15 let maximálně.

0/0
26.2.2016 18:47

J48i24ř52í 43S61c30h64w89a55c63h 8538224938526

to, že nezáleží na tom jak moc se s autem jezdí, není pravda.

problémy po 6 let nastanou na autech s vysokým nájezdem nebo takových, který s elektronikou mají problém neustále....

Jeden můj známý má Hondu Accord 2.0 a loni se mu postupně odmítly stahovat všechna el. okénka kromě toho u řidiče.

Stáři auta 20 let nájezd 60.000 km ;-)

Kdyby s autem jezdil denně, tak by se tato závada projevila mnohem dříve....

0/0
26.2.2016 19:49

J65a90r60o72m27í86r 55Š71t76o47h32a56n87s59l 5394429404102

SUV neni racionalni? Videl jsem to ted o vikendu na chate. Kdyby tam nebylo 6 chlapu, tak tam vetsina aut zustala do jara. V pohode vyjeli velke ctyrkolky. Ono nejde o ty stovky kilometru na dalnici, ale o tech par desitek metru na polnacce.

+2/−2
26.2.2016 16:03

P68e42t16r 92K87n76ě19b15o45r78t 3641180

No není racionální. S kolegou jsem si koupili auta. On Suv já Caddy. On si moje často půjčuje. Na větší nákup, na dovolenou, když pro firmu potřebujem něco odvést. Já to jeho nepotřeboval nikdy. Je totiž jen na machrování před sousedama.

+1/0
26.2.2016 16:10

M67a87r62t79i80n 60P61a67v80e66l24e97k 5180117945335

Ono to není tak drastické,sklopíte zadní sedačky a z SUV máte malý náklaďák(z Touarega velký náklaďák).

0/0
26.2.2016 16:29

P21e80t93r 82K33n83ě67b83o49r76t 3501360

Vyřídím kolegovi. Ale věř mi, že až opět pojede s manželkou na kola, tak zase bude chtít moje auto.

0/0
26.2.2016 16:40

M97a81r23t80i34n 93P86a62v72e21l16e62k 5350417365195

Kolega si prostě jen neumí vybrat auto - to není o SUV ale pouze o jisté omezenosti kolegy,který nemyslí.

Musí být radost s někým takovým spolupracovat.

+2/0
26.2.2016 16:48

J38i48ř30í 80S55c17h79w39a53c70h 8848834648776

a zůstal tam někdo až do jara? Nezůstal....

a all-road čtyřkolka "normálního vzrůstu" projede všude lépe než SUV dvoukolka a stejně dobře co SUV čtyřkolka, to vše při menší spotřebě na 99% ostatního nájezdu během roku....a místa je v obou asi tak stejně....

takže ano, SUV není racionální

+2/0
26.2.2016 17:13

M21a95r21e83k 26M54a67z41u83c37h 2756113463

To mi připomíná jak v té pohádce hloupý Honza koukal na ty dva sedláky na polňačce.Místo aby se dala do kupy cesta,tak postupně přejděte na traktory a pásová vozidla.Možná stojí za úvahu i vrtulník.

+1/0
26.2.2016 19:41

M58i17c82h76a70l 58S35l57á39m48a 5125150261367

Většina prodaných SUV jsou předokolky. :-PNěkteré modely ani 4x4 nenabízejí, a pořád se nazývají SUV...

0/0
29.2.2016 13:25

L16u10k94á50š 25A76d88a56m37e50c 3397293510917

Elektromobily jsou a nejspíš ještě dlouho budou spíš módní výstřelek lidí, kteří mají hodně peněz a neřeší přírodu, protože výroba a provoz elektromobilu je daleko neekologičtější než provoz klasického spalovacího motoru (konec konců ta elektřina je stejně většinou vyrobena spalováním uhlí). Dokud nebude objeven akumulátor, který by se vyráběl z obecně dostupných a bezpečných prvků, přičemž by byl levný na výrobu a auto na něj ujelo alespoň 500 km, tak to bude jenom zajímavost.

+6/−1
26.2.2016 15:02

E82m79i87l 96M27i40n78á91ř 7940639129167

A spalovací motory jsou daleko neekologičtější než motory na páru.

+1/0
26.2.2016 18:19

J93a29n 85G47o81t44z 4245497

Nemyslím si, že je SUV k ničemu. Mám 18let Hondu CR-V, jako druhé auta jsme měli za ta léta nespočet osobáků (mnohé od nova), ale jen Honda zůstává - je totiž praktická, sedím výš, děti v tom jezdí nejraději, protože je z toho dobře vidět ven, díky 4x4 nemám problém na mokré trávě nebo sněhu a díky vyššímu podvozku ho neomlátím na příjezdové cestě kterou město neudržuje. O podstatně pohodlnějším vykládání ani nemluvě. Další auto bude zas SUV, protože jiný typ auta tohle nenabídne - snad jen off road, ale ten bych nevyužil.

+7/0
26.2.2016 13:48

T50o15m76a36s 79V60a31r80g27a 1355494296285

Přijde mi to že panu Maierovi trochu příliš leštíte kliku (to není přesné, napsal bych to jinak, ale nechci psát vulgarity). Soustředil bych se víc na fakta a míň na fráze z marketingu a PR.

0/−2
26.2.2016 12:18

D15u15š46a65n 32Š26i29m18ů75n31e13k 9554611742828

SUV je jediná možnost jak pohodlně přepravit 5 dospělých osob na delší vzdálenost. Všechna ostatní auta sice v techničáku mají 5 míst k sezení, ale technicky je to téměř nemožné.

Nebo varinta dvě autosedačky a uprostřed cestující jakékoliv velikosti je v jiném než větším SUV také sci-fi

+2/−7
26.2.2016 11:56

J62a18k64u90b 47T17r77e43n38k 3828295902596

Pokud se bavíte o evropských autech tak souhlasím. Minulý týden jsme absolovovali cca 200km ve 4 dospělých a jedné autosedačce v Mazdě 6 a nebyl to problém. A některé americké a korejské vozy jsou mnohem širší...

0/0
26.2.2016 11:58

P28e69t23r 45K75r66á73t10k79ý 5429446786911

tak to je pěkný blábol, co třeba kategorie MPV (třeba S-MAX)? navíc u SUV je to pravda jenom opravdu u těch velkých SUV. Módní SUV, o kterých je v článku řeč, jsou naopak uvnitř velmi velmi malé a pro 5 lidí utrpení, navíc obvykle s malým kufrem.

+12/−1
26.2.2016 12:18

T32o31m 95S11a14u76e14r 8697158442724

Přesně tak. Pět dospělých v běžném SUV je pro sedící v zadu utrpení.

+2/0
26.2.2016 13:18

J40á64n 37K67o97t68ú32č 2926434108276

Blbosť. Oveľa lepšie si 5 dospelých sadne v nejakom Sharane alebo podobnom, než v módnom SUV.

+4/0
26.2.2016 12:28

D25u13š42a41n 25P98e26š87e18k 3835589134370

To je pravda, ale většina lidí radši jezdí v hezkém autě, než v dodávce.

A auta typu Sharan nejsou nic jiného, než hezčí osobní dodávky.

0/0
26.2.2016 12:42

J85a21n 17H86e28j85d82a 4234106172114

Jezdím autem denně a je skoro zázrak potkat auto se třemi lidmi. Natož s pěti.;-D

0/−1
26.2.2016 12:32

I12v35a19n 72J22a43n74o56u97š88e31k 4775840110430

Zapomněl jste na Superb. SUV na něj nemá.

0/0
26.2.2016 13:41
Foto

J72i54ř16í 27D84v32o79ř77á63k 5695829210858

Do superba si pět chlapů nesedne.

0/−1
26.2.2016 17:25

O56n80d41ř41e89j 42B33e23r95á90n77e45k 5715244372800

Ano, nesedne. Pokud nema jeden 150kg... Pokud mluvime o chlapech 80-90kg, tak maji jeste kolem sebe misto. Superb forever!R^

0/0
27.2.2016 13:03
Foto

J86i31ř85í 18D42v84o49ř49á55k 5105839270128

A to u Sněhurce neznáš ?

0/0
27.2.2016 13:35

O39n93d57ř73e91j 45B21e41r49á46n53e20k 5105484402200

Bohuzel Snehurky nevozim...:-/

0/0
27.2.2016 13:39
Foto

J35i16ř86í 17D62v36o87ř94á88k 5105489470568

Ne všechna , měl jsem twingo a to si na nic nehrálo . Čtyři místa , a kupodivu pro řidiče víc místa , než v té době u felície .

+1/0
26.2.2016 17:31

D91e49n86i33s 39W77i88t48z50k23u 3503441459757

mám 21 let starou ameriku a vejde se mi tam 5 dvoumetrových kulturistů s nataženými nohami

0/0
26.2.2016 23:06

V89á45c70l88a73v 49K11o24v89á57ř 3218248324401

A hleďme, dobrá zpráva - že by do toho zase začali dávat motor?

Spíš by Škoda mohla být jednou z těch, která pro superb a další modely opět dostane šestiválec, “veruna“ totiž podle všeho vstává ve vývojových kancelářích koncernu VW z mrtvých

Zdroj: http://auto.idnes.cz/bernhard-maier-skoda-auto-suv-djw-/automoto.aspx?c=A160225_235658_automoto_fdv

+4/0
26.2.2016 11:46

J31a84k96u56b 20T92r11e89n61k 3698225252106

bez šance, velké motory si musíte importovat ze zahraničí (brzy ze vzdáleného zahraničí) ekologisti nás zadusí...

+1/0
26.2.2016 11:59
Foto

P42e46t67r 45P92r22o90c52h28á97z64k76a 3572816512484

Bylo by to krásné, celosvětový trend je však bohužel jinde. Není daleko doba kdy i Sup bude mít litrový TSi.........:-(

+1/0
26.2.2016 12:50
Foto

M71i42r81o66s73l26a20v 91S64t47e88i64n95e43r 1805375138363

Kubismus je stejný výstřelek, jako bavorský nebo korejský barok, případně olízané bonbóny od Fordů. Vše časem pomine, co zůstane, bude čistý funkcionalismus.

Kouty na blinkrech a reflektorech nemají žádný praktický význam, stejně jako kdysi na Spartaku našroubované ploutve na zadních blatnících.

Všude na světě jsou už omezení rychlosti, v současné hustotě provozu si ani Porše nebo Lamborghini nezajezdí. Rámus z šesti- nebo osmiválce si může pan Majer pouštět doma z reproduktoru, chodcům to jenom vadí.

SUV kompaktního typu, jako Yeti, Mokka, Cactus, Renegade, to jsou vyloženě užitkové vozy, vhodné nejenom do města, ale i na méně frekventované silnice. Nesmysl jsou silniční tanky, koráby jako třeba Cayenne, Touareg, X5 nebo Q7. Uvnitř nemají větší prostor, než ty kompakty, ale svojí vahou a rozměry nutně spotřebují více paliva. Menší SUV vyhovují zejména starším lidem, nastupování a vystupování a sezení jim daleko lépe vyhovuje, než třeba u "sportovních" vozů.

+8/−14
26.2.2016 11:42

T84o23m57á20š 53V77l38a27s40á41k 4774579559256

Jaky ramus VR6? Slysel jste nekdy jet Superb V6 ( nebo treba Passat R36)? :-)

+6/0
26.2.2016 13:54
Foto

M52i17r19o30s50l81a28v 74S72t50e35i11n56e52r 1635635128303

Já znám jenom Lamborghini ze svého okolí. Před 60 lety to byl Horch, kterého měl soused Na Pernikářce.

0/0
29.2.2016 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.