Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda má rozvážného šéfa pro éru frajeření

SUV nejsou zrovna racionálním druhem aut, zákazníci je ale chtějí. Škoda se tedy musí přizpůsobit. Šéf značky Bernhard Maier vrací do Boleslavi do hry elektromobilitu a přemýšlí o samořiditelných autech. „Bude to rychlejší, než myslíme,“ předpovídá. Brzy však bude muset řešit problémy s kapacitou výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R21o51l45a63n10d12o 24A23r67i75a44s 7788589387330

Tlak ekologických fanatiků je zběsilý, je na úkor životnosti vozů a přitom Auta vytváří jen necelé procento celkových emisí lidstva... Strašné je, že současné motory se všemi filtry emisí a pevných částic pracují proti výstupnímu aerodynamickému odporu - proto jsou jejich pracovní tlaky vyšší, a to se všemi negativními dopady na životnost. Je to celé ujeté. A je to důkaz toho, jak to dopadne, když chtějí politici poroučet fyzice. Postrádám zvracejícího smajlíka..

0/0
8.3.2016 17:56

R25o96l58a74n34d19o 62A63r76i88a90s 7698529767680

radiční hodnoty, které lidé u aut hledají jako zrychlení, rychlost a zvuk motoru, se podle Maiera posunou jinam. „Auta budou autonomní, tichá, bezemisní, komfortní, bezpečná. Takže auta k .........., pod nátlakem ekoteroristů..

0/0
8.3.2016 17:52

J79a67k66u20b 89B85r91i47n51e13r 6417512732271

tak držim palec, pane šéf...jen by mě zajímalo, jak je to s budoucností CNG...přijde to jenom mě a nebo je to v podání MB jen epizoda? Já mám teď O3 Gtec a jsem fakt spokojenej. Proč to nemá budoucnost?

0/0
27.2.2016 12:11


T55o70m15á95š 88P50e81l65i10k29á20n 3571860681739

Skoda zacina mit kapacitni problemy? To si dela srandu? Skoda ma kapacitni problemy. Cekacka na vozy Superb dlouha 9 mesicu je set sakra problem kdyz konkurence vyrabi sva premiova vozidla do 8mi tydnu.

Novy Superb je fajn. Ale pokud neni schopna uspokojit sve zakazniky a cekaci doby se prodluzuji i v koncernu je tam neco spatne. Rict dneska ze Skoda zacina mit problem s kapacitou je jako rict ze nam to leto v unoru trosku zkazil snih.

Neskodilo by nezastirat problemy a hned na zacatku jasne rict, neco je spatne, delame na tom.

+2/0
27.2.2016 10:39

V19l41a71d46i98m95í75r 22H48a48v46r32á59n16e71k 7916676880467

Věřím, že USA není nyní hlavní cíl...po dieselgate bude trvat hodně dlouho než se důvěra obnoví. !!

0/0
26.2.2016 21:50

A30l27e85š 72W62o35l85k24e67r 6469989414989

"...auta budou bezemisní.." To už snad byla ne? :-P

0/0
26.2.2016 19:28
Foto

I32v72a42n 70K68o14p73t30a 5797582651577

Kdy?

0/0
27.2.2016 10:37

Z51d28e32n58ě38k 36D52u68b50e48c56k32ý 3687184210228

Např Matchbox :-)

0/0
28.2.2016 11:31
Foto

J81i17ř74í 49D16v47o10ř85á72k 5105339620248

Éra frajeření ? Možná taky příjde éra šetření .

0/0
26.2.2016 17:27

D25a49v67i29d 24H21o17l63m64a39n 5204550727

Hmmm. Skvělá budoucnost. Ve smyslu "ekologizace" se úplně vytratí jednoduchá a provozně nenáročná auta pro desítky milionů lidí, kteří na výdobytky techniky z vysoka kašlou. Spousta lidí o to vůbec nestojí a potřebuji se hlavně levně dopravit do vedlejšího města za prací, či do Kauflandu. Rostoucí prodeje jednoduchých Dačií jsou toho důkazem. Auta začnou být tak složitá (resp. už dávno jsou), že ekologie začne dostávat pořádnou čočku. Provozovat ty přetechnizovaná monstra déle jak 6 let se stane neúměrně finančně náročné a auta budou šrotována zbytečně brzo. Zastávám názor, že ekologické auto je to, které nebylo třeba vyrobit. Stará, zdravá Felicie s nájezdem do 4.000km/rok nadělá za pět let provozu míň ekologické škody, než její řízené zlikvidování a výroba nového vozu. Vím, že pokrok se nezastaví, ale ten směr si nejsem jistý, že je ten pravý.

+8/−1
26.2.2016 17:15
Foto

J58i83ř25í 19D12v59o91ř60á48k 5715839260518

Asi před rokem a půl jsem si koupil na cestu do práce , nákupy Renault Thalia . Rok 2001 , 1,4 benzín , najeto asi 200 000 km . Původní majitel autoškola . Nový rozvoďák , spojka, výfuk , zánovní zimní kola. Cena 25 000 kč. Náklady na údržbu ? Jednou výměna oleje , kterou zvládnu sám plus pár korun za svíčky .

+1/0
26.2.2016 17:38

D13a27v45i84d 37H13o89l53m34a97n 5874130537

Jste mě pobavil. Máme zřejmě podobně racionální uvažování. Na shodné, občasné využití nám v garáži stojí to samé vozidlo (r.2010). Nic jednoduššího a provozně levnějšího jsem na trhu aut nenašel.

0/0
26.2.2016 17:46
Foto

J96i14ř58í 26D77v64o93ř43á88k 5265709620968

Zapoměl jsem napsat u té výbavy : Zrcátka v elektrice fajn , okýnka v předu v ele. , ručně asi otevřu a zavřu rychleji .2x airbag , doufám , že tuto výbavu nebudu potřebovat . A ze závad , nefunguje asi 30 % vyhřívání zadního skla , opravitelné , jenom jsem se k tomu nedokopal .Jinak jednoduché , příjemné na řízení . Spolupracovník se před lety koupil nové auto , jezdí s ním pouze na dovolenou .Nedokáže pochopit , že kdyby jel do Chorvatska na dovolenou taxíkem , tak to bude mít levnější . P.S. auto má asi 4. roky a ještě neujel ani 10 000 km.

0/0
26.2.2016 18:25

J72i69ř62í 76S76c83h13w72a17c88h 8278794118166

Jakékoliv moderní auto vydrží při nájezdu 4000 ročně asi 40 až 50 let. Tak proč by se po 6 letech měla šrotovat?

0/0
26.2.2016 18:15
Foto

J64i28ř34í 84D37v16o58ř62á87k 5125329930298

Ironie ?i V jednom ČSSR seriálu byl doktor cvach. Nějaká přízeň ?

0/0
26.2.2016 18:28

J31i18ř24í 11S74c31h40w39a29c89h 8568304138106

ano přízeň..... ;-)

a syn doktora Žáby se jmenuje Pulec.....;-)

+3/0
26.2.2016 19:40

D79a88v25i41d 46H76o57l38m24a64n 5404420567

Po šesti a více letech, a je skoro jedno zda-li jezdíte hodně či málo, se začnou objevovat zejména poruchy elektroniky, řízení motoru, stahování oken, řízení klimatizace, natáčení lopatek turb, závady milionů čidel, závady motorů apod. Jejich diagnostika a opravování bude čím dál dražší, tzn., že i více než dnes nedostupné pro lidi, kteří na nový vůz nemají, nebo si jej z pochopitelných důvodů nekupují. Garážové (rozumněj levné) servisy zmizí. Další věcí je i antikorozní úprava vozidel. Pryč jsou časy po r.2000, kdy byly solidní vozidla kvalitně zinkována a to i na podvozku. Dnes se to již čím dál více šidí, plechy se ztenčují a jen na důležitých místech se používají plechy vysokopevnostní. Solí se čím dál víc a životnost kastlí bez dodatečných nástřiků bude časem tak do 15 let maximálně.

0/0
26.2.2016 18:47

J48i19ř81í 60S54c82h64w80a64c91h 8868524578706

to, že nezáleží na tom jak moc se s autem jezdí, není pravda.

problémy po 6 let nastanou na autech s vysokým nájezdem nebo takových, který s elektronikou mají problém neustále....

Jeden můj známý má Hondu Accord 2.0 a loni se mu postupně odmítly stahovat všechna el. okénka kromě toho u řidiče.

Stáři auta 20 let nájezd 60.000 km ;-)

Kdyby s autem jezdil denně, tak by se tato závada projevila mnohem dříve....

0/0
26.2.2016 19:49

J75a45r38o76m63í33r 16Š77t72o71h70a84n26s70l 5924929594692

SUV neni racionalni? Videl jsem to ted o vikendu na chate. Kdyby tam nebylo 6 chlapu, tak tam vetsina aut zustala do jara. V pohode vyjeli velke ctyrkolky. Ono nejde o ty stovky kilometru na dalnici, ale o tech par desitek metru na polnacce.

+2/−2
26.2.2016 16:03

P42e74t90r 30K46n39ě12b47o48r28t 3251960

No není racionální. S kolegou jsem si koupili auta. On Suv já Caddy. On si moje často půjčuje. Na větší nákup, na dovolenou, když pro firmu potřebujem něco odvést. Já to jeho nepotřeboval nikdy. Je totiž jen na machrování před sousedama.

+1/0
26.2.2016 16:10

M37a88r88t16i80n 92P85a86v76e18l50e69k 5450197895685

Ono to není tak drastické,sklopíte zadní sedačky a z SUV máte malý náklaďák(z Touarega velký náklaďák).

0/0
26.2.2016 16:29

P66e92t87r 70K41n26ě19b82o78r55t 3971970

Vyřídím kolegovi. Ale věř mi, že až opět pojede s manželkou na kola, tak zase bude chtít moje auto.

0/0
26.2.2016 16:40

M74a26r84t86i62n 75P44a81v95e20l89e10k 5170727925335

Kolega si prostě jen neumí vybrat auto - to není o SUV ale pouze o jisté omezenosti kolegy,který nemyslí.

Musí být radost s někým takovým spolupracovat.

+2/0
26.2.2016 16:48

J33i30ř83í 36S48c42h80w54a40c54h 8648204788156

a zůstal tam někdo až do jara? Nezůstal....

a all-road čtyřkolka "normálního vzrůstu" projede všude lépe než SUV dvoukolka a stejně dobře co SUV čtyřkolka, to vše při menší spotřebě na 99% ostatního nájezdu během roku....a místa je v obou asi tak stejně....

takže ano, SUV není racionální

+2/0
26.2.2016 17:13

M36a34r93e86k 22M59a33z62u17c69h 2746183723

To mi připomíná jak v té pohádce hloupý Honza koukal na ty dva sedláky na polňačce.Místo aby se dala do kupy cesta,tak postupně přejděte na traktory a pásová vozidla.Možná stojí za úvahu i vrtulník.

+1/0
26.2.2016 19:41

M55i13c86h62a68l 33S85l58á57m71a 5705580411457

Většina prodaných SUV jsou předokolky. :-PNěkteré modely ani 4x4 nenabízejí, a pořád se nazývají SUV...

0/0
29.2.2016 13:25

L39u56k17á21š 33A12d89a82m64e15c 3307593420107

Elektromobily jsou a nejspíš ještě dlouho budou spíš módní výstřelek lidí, kteří mají hodně peněz a neřeší přírodu, protože výroba a provoz elektromobilu je daleko neekologičtější než provoz klasického spalovacího motoru (konec konců ta elektřina je stejně většinou vyrobena spalováním uhlí). Dokud nebude objeven akumulátor, který by se vyráběl z obecně dostupných a bezpečných prvků, přičemž by byl levný na výrobu a auto na něj ujelo alespoň 500 km, tak to bude jenom zajímavost.

+6/−1
26.2.2016 15:02

E70m22i23l 61M40i69n34á51ř 7520909949867

A spalovací motory jsou daleko neekologičtější než motory na páru.

+1/0
26.2.2016 18:19

J91a56n 77G62o33t37z 4795247

Nemyslím si, že je SUV k ničemu. Mám 18let Hondu CR-V, jako druhé auta jsme měli za ta léta nespočet osobáků (mnohé od nova), ale jen Honda zůstává - je totiž praktická, sedím výš, děti v tom jezdí nejraději, protože je z toho dobře vidět ven, díky 4x4 nemám problém na mokré trávě nebo sněhu a díky vyššímu podvozku ho neomlátím na příjezdové cestě kterou město neudržuje. O podstatně pohodlnějším vykládání ani nemluvě. Další auto bude zas SUV, protože jiný typ auta tohle nenabídne - snad jen off road, ale ten bych nevyužil.

+7/0
26.2.2016 13:48

T92o16m98a57s 50V15a82r72g47a 1815424196895

Přijde mi to že panu Maierovi trochu příliš leštíte kliku (to není přesné, napsal bych to jinak, ale nechci psát vulgarity). Soustředil bych se víc na fakta a míň na fráze z marketingu a PR.

0/−2
26.2.2016 12:18

D85u86š45a57n 19Š28i71m20ů86n13e26k 9264461202428

SUV je jediná možnost jak pohodlně přepravit 5 dospělých osob na delší vzdálenost. Všechna ostatní auta sice v techničáku mají 5 míst k sezení, ale technicky je to téměř nemožné.

Nebo varinta dvě autosedačky a uprostřed cestující jakékoliv velikosti je v jiném než větším SUV také sci-fi

+2/−7
26.2.2016 11:56

J14a11k81u91b 78T27r16e63n22k 3648205352866

Pokud se bavíte o evropských autech tak souhlasím. Minulý týden jsme absolovovali cca 200km ve 4 dospělých a jedné autosedačce v Mazdě 6 a nebyl to problém. A některé americké a korejské vozy jsou mnohem širší...

0/0
26.2.2016 11:58

P61e14t70r 58K84r95á16t68k42ý 5159236196181

tak to je pěkný blábol, co třeba kategorie MPV (třeba S-MAX)? navíc u SUV je to pravda jenom opravdu u těch velkých SUV. Módní SUV, o kterých je v článku řeč, jsou naopak uvnitř velmi velmi malé a pro 5 lidí utrpení, navíc obvykle s malým kufrem.

+12/−1
26.2.2016 12:18

T14o15m 12S82a41u13e93r 8497678452984

Přesně tak. Pět dospělých v běžném SUV je pro sedící v zadu utrpení.

+2/0
26.2.2016 13:18

J49á39n 71K78o33t32ú91č 2976914848586

Blbosť. Oveľa lepšie si 5 dospelých sadne v nejakom Sharane alebo podobnom, než v módnom SUV.

+4/0
26.2.2016 12:28

D82u42š67a40n 49P13e72š70e95k 3675829704230

To je pravda, ale většina lidí radši jezdí v hezkém autě, než v dodávce.

A auta typu Sharan nejsou nic jiného, než hezčí osobní dodávky.

0/0
26.2.2016 12:42

J11a61n 39H33e16j40d46a 4924676702184

Jezdím autem denně a je skoro zázrak potkat auto se třemi lidmi. Natož s pěti.;-D

0/−1
26.2.2016 12:32

I55v34a37n 45J20a23n25o26u33š54e32k 4695250110630

Zapomněl jste na Superb. SUV na něj nemá.

0/0
26.2.2016 13:41
Foto

J90i75ř95í 48D41v66o68ř58á76k 5705929680908

Do superba si pět chlapů nesedne.

0/−1
26.2.2016 17:25

O61n47d65ř24e70j 58B83e25r74á37n60e82k 5525654472670

Ano, nesedne. Pokud nema jeden 150kg... Pokud mluvime o chlapech 80-90kg, tak maji jeste kolem sebe misto. Superb forever!R^

0/0
27.2.2016 13:03
Foto

J78i90ř23í 31D52v49o70ř95á28k 5385519850748

A to u Sněhurce neznáš ?

0/0
27.2.2016 13:35

O59n73d27ř53e33j 64B84e88r17á97n66e26k 5475254482450

Bohuzel Snehurky nevozim...:-/

0/0
27.2.2016 13:39
Foto

J65i88ř10í 31D89v97o79ř78á46k 5475219760698

Ne všechna , měl jsem twingo a to si na nic nehrálo . Čtyři místa , a kupodivu pro řidiče víc místa , než v té době u felície .

+1/0
26.2.2016 17:31

D95e42n17i97s 50W24i62t43z38k28u 3103611789717

mám 21 let starou ameriku a vejde se mi tam 5 dvoumetrových kulturistů s nataženými nohami

0/0
26.2.2016 23:06

V91á56c14l15a33v 32K59o62v49á50ř 3648848614931

A hleďme, dobrá zpráva - že by do toho zase začali dávat motor?

Spíš by Škoda mohla být jednou z těch, která pro superb a další modely opět dostane šestiválec, “veruna“ totiž podle všeho vstává ve vývojových kancelářích koncernu VW z mrtvých

Zdroj: http://auto.idnes.cz/bernhard-maier-skoda-auto-suv-djw-/automoto.aspx?c=A160225_235658_automoto_fdv

+4/0
26.2.2016 11:46

J47a16k84u53b 17T29r20e65n59k 3288965102846

bez šance, velké motory si musíte importovat ze zahraničí (brzy ze vzdáleného zahraničí) ekologisti nás zadusí...

+1/0
26.2.2016 11:59
Foto

P11e36t69r 10P68r21o36c87h32á42z42k87a 3542196422914

Bylo by to krásné, celosvětový trend je však bohužel jinde. Není daleko doba kdy i Sup bude mít litrový TSi.........:-(

+1/0
26.2.2016 12:50
Foto

M65i43r64o62s68l95a31v 42S56t53e58i60n35e96r 6848184333465

Kubismus je stejný výstřelek, jako bavorský nebo korejský barok, případně olízané bonbóny od Fordů. Vše časem pomine, co zůstane, bude čistý funkcionalismus.

Kouty na blinkrech a reflektorech nemají žádný praktický význam, stejně jako kdysi na Spartaku našroubované ploutve na zadních blatnících.

Všude na světě jsou už omezení rychlosti, v současné hustotě provozu si ani Porše nebo Lamborghini nezajezdí. Rámus z šesti- nebo osmiválce si může pan Majer pouštět doma z reproduktoru, chodcům to jenom vadí.

SUV kompaktního typu, jako Yeti, Mokka, Cactus, Renegade, to jsou vyloženě užitkové vozy, vhodné nejenom do města, ale i na méně frekventované silnice. Nesmysl jsou silniční tanky, koráby jako třeba Cayenne, Touareg, X5 nebo Q7. Uvnitř nemají větší prostor, než ty kompakty, ale svojí vahou a rozměry nutně spotřebují více paliva. Menší SUV vyhovují zejména starším lidem, nastupování a vystupování a sezení jim daleko lépe vyhovuje, než třeba u "sportovních" vozů.

+8/−14
26.2.2016 11:42

T57o35m79á50š 94V73l35a15s25á73k 4524659629206

Jaky ramus VR6? Slysel jste nekdy jet Superb V6 ( nebo treba Passat R36)? :-)

+6/0
26.2.2016 13:54
Foto

M76i73r92o84s41l47a26v 15S14t36e52i25n61e74r 6618344563335

Já znám jenom Lamborghini ze svého okolí. Před 60 lety to byl Horch, kterého měl soused Na Pernikářce.

0/0
29.2.2016 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.