Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda má rozvážného šéfa pro éru frajeření

SUV nejsou zrovna racionálním druhem aut, zákazníci je ale chtějí. Škoda se tedy musí přizpůsobit. Šéf značky Bernhard Maier vrací do Boleslavi do hry elektromobilitu a přemýšlí o samořiditelných autech. „Bude to rychlejší, než myslíme,“ předpovídá. Brzy však bude muset řešit problémy s kapacitou výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R72o13l10a29n58d16o 12A63r57i70a64s 7218839927240

Tlak ekologických fanatiků je zběsilý, je na úkor životnosti vozů a přitom Auta vytváří jen necelé procento celkových emisí lidstva... Strašné je, že současné motory se všemi filtry emisí a pevných částic pracují proti výstupnímu aerodynamickému odporu - proto jsou jejich pracovní tlaky vyšší, a to se všemi negativními dopady na životnost. Je to celé ujeté. A je to důkaz toho, jak to dopadne, když chtějí politici poroučet fyzice. Postrádám zvracejícího smajlíka..

0/0
8.3.2016 17:56

R95o30l13a79n32d91o 49A78r77i91a34s 7308899747110

radiční hodnoty, které lidé u aut hledají jako zrychlení, rychlost a zvuk motoru, se podle Maiera posunou jinam. „Auta budou autonomní, tichá, bezemisní, komfortní, bezpečná. Takže auta k .........., pod nátlakem ekoteroristů..

0/0
8.3.2016 17:52

J80a53k59u14b 24B21r23i87n67e32r 6257962722751

tak držim palec, pane šéf...jen by mě zajímalo, jak je to s budoucností CNG...přijde to jenom mě a nebo je to v podání MB jen epizoda? Já mám teď O3 Gtec a jsem fakt spokojenej. Proč to nemá budoucnost?

0/0
27.2.2016 12:11

T26o18m39á49š 83P84e79l72i67k75á21n 3331340321379

Skoda zacina mit kapacitni problemy? To si dela srandu? Skoda ma kapacitni problemy. Cekacka na vozy Superb dlouha 9 mesicu je set sakra problem kdyz konkurence vyrabi sva premiova vozidla do 8mi tydnu.

Novy Superb je fajn. Ale pokud neni schopna uspokojit sve zakazniky a cekaci doby se prodluzuji i v koncernu je tam neco spatne. Rict dneska ze Skoda zacina mit problem s kapacitou je jako rict ze nam to leto v unoru trosku zkazil snih.

Neskodilo by nezastirat problemy a hned na zacatku jasne rict, neco je spatne, delame na tom.

+2/0
27.2.2016 10:39

V34l84a21d88i55m89í20r 60H78a78v12r81á41n44e57k 7176946760137

Věřím, že USA není nyní hlavní cíl...po dieselgate bude trvat hodně dlouho než se důvěra obnoví. !!

0/0
26.2.2016 21:50

A61l83e94š 80W16o88l30k18e85r 6839929894869

"...auta budou bezemisní.." To už snad byla ne? :-P

0/0
26.2.2016 19:28
Foto

I90v59a43n 46K13o18p26t85a 5167562591697

Kdy?

0/0
27.2.2016 10:37

Z80d13e47n38ě20k 67D26u56b31e70c53k38ý 3137154980358

Např Matchbox :-)

0/0
28.2.2016 11:31
Foto

J81i33ř76í 85D87v24o89ř81á10k 5205149850598

Éra frajeření ? Možná taky příjde éra šetření .

0/0
26.2.2016 17:27

D26a54v36i44d 21H34o85l81m78a75n 5254760437

Hmmm. Skvělá budoucnost. Ve smyslu "ekologizace" se úplně vytratí jednoduchá a provozně nenáročná auta pro desítky milionů lidí, kteří na výdobytky techniky z vysoka kašlou. Spousta lidí o to vůbec nestojí a potřebuji se hlavně levně dopravit do vedlejšího města za prací, či do Kauflandu. Rostoucí prodeje jednoduchých Dačií jsou toho důkazem. Auta začnou být tak složitá (resp. už dávno jsou), že ekologie začne dostávat pořádnou čočku. Provozovat ty přetechnizovaná monstra déle jak 6 let se stane neúměrně finančně náročné a auta budou šrotována zbytečně brzo. Zastávám názor, že ekologické auto je to, které nebylo třeba vyrobit. Stará, zdravá Felicie s nájezdem do 4.000km/rok nadělá za pět let provozu míň ekologické škody, než její řízené zlikvidování a výroba nového vozu. Vím, že pokrok se nezastaví, ale ten směr si nejsem jistý, že je ten pravý.

+8/−1
26.2.2016 17:15
Foto

J65i30ř16í 14D43v97o18ř90á14k 5815799730808

Asi před rokem a půl jsem si koupil na cestu do práce , nákupy Renault Thalia . Rok 2001 , 1,4 benzín , najeto asi 200 000 km . Původní majitel autoškola . Nový rozvoďák , spojka, výfuk , zánovní zimní kola. Cena 25 000 kč. Náklady na údržbu ? Jednou výměna oleje , kterou zvládnu sám plus pár korun za svíčky .

+1/0
26.2.2016 17:38

D65a22v65i38d 98H63o39l95m14a25n 5264930917

Jste mě pobavil. Máme zřejmě podobně racionální uvažování. Na shodné, občasné využití nám v garáži stojí to samé vozidlo (r.2010). Nic jednoduššího a provozně levnějšího jsem na trhu aut nenašel.

0/0
26.2.2016 17:46
Foto

J79i23ř53í 12D57v60o18ř53á58k 5695749940768

Zapoměl jsem napsat u té výbavy : Zrcátka v elektrice fajn , okýnka v předu v ele. , ručně asi otevřu a zavřu rychleji .2x airbag , doufám , že tuto výbavu nebudu potřebovat . A ze závad , nefunguje asi 30 % vyhřívání zadního skla , opravitelné , jenom jsem se k tomu nedokopal .Jinak jednoduché , příjemné na řízení . Spolupracovník se před lety koupil nové auto , jezdí s ním pouze na dovolenou .Nedokáže pochopit , že kdyby jel do Chorvatska na dovolenou taxíkem , tak to bude mít levnější . P.S. auto má asi 4. roky a ještě neujel ani 10 000 km.

0/0
26.2.2016 18:25

J16i76ř68í 22S72c56h70w39a67c72h 8258504758616

Jakékoliv moderní auto vydrží při nájezdu 4000 ročně asi 40 až 50 let. Tak proč by se po 6 letech měla šrotovat?

0/0
26.2.2016 18:15
Foto

J46i47ř60í 15D89v20o50ř27á94k 5465119340288

Ironie ?i V jednom ČSSR seriálu byl doktor cvach. Nějaká přízeň ?

0/0
26.2.2016 18:28

J64i37ř17í 52S90c42h32w56a61c37h 8908514688336

ano přízeň..... ;-)

a syn doktora Žáby se jmenuje Pulec.....;-)

+3/0
26.2.2016 19:40

D62a21v49i37d 60H80o98l70m16a96n 5634840847

Po šesti a více letech, a je skoro jedno zda-li jezdíte hodně či málo, se začnou objevovat zejména poruchy elektroniky, řízení motoru, stahování oken, řízení klimatizace, natáčení lopatek turb, závady milionů čidel, závady motorů apod. Jejich diagnostika a opravování bude čím dál dražší, tzn., že i více než dnes nedostupné pro lidi, kteří na nový vůz nemají, nebo si jej z pochopitelných důvodů nekupují. Garážové (rozumněj levné) servisy zmizí. Další věcí je i antikorozní úprava vozidel. Pryč jsou časy po r.2000, kdy byly solidní vozidla kvalitně zinkována a to i na podvozku. Dnes se to již čím dál více šidí, plechy se ztenčují a jen na důležitých místech se používají plechy vysokopevnostní. Solí se čím dál víc a životnost kastlí bez dodatečných nástřiků bude časem tak do 15 let maximálně.

0/0
26.2.2016 18:47

J35i87ř81í 31S21c47h38w16a11c60h 8298344188536

to, že nezáleží na tom jak moc se s autem jezdí, není pravda.

problémy po 6 let nastanou na autech s vysokým nájezdem nebo takových, který s elektronikou mají problém neustále....

Jeden můj známý má Hondu Accord 2.0 a loni se mu postupně odmítly stahovat všechna el. okénka kromě toho u řidiče.

Stáři auta 20 let nájezd 60.000 km ;-)

Kdyby s autem jezdil denně, tak by se tato závada projevila mnohem dříve....

0/0
26.2.2016 19:49

J14a84r19o69m62í30r 86Š86t16o54h19a49n53s28l 5924309194872

SUV neni racionalni? Videl jsem to ted o vikendu na chate. Kdyby tam nebylo 6 chlapu, tak tam vetsina aut zustala do jara. V pohode vyjeli velke ctyrkolky. Ono nejde o ty stovky kilometru na dalnici, ale o tech par desitek metru na polnacce.

+2/−2
26.2.2016 16:03

P15e57t95r 68K79n15ě79b13o40r26t 3601590

No není racionální. S kolegou jsem si koupili auta. On Suv já Caddy. On si moje často půjčuje. Na větší nákup, na dovolenou, když pro firmu potřebujem něco odvést. Já to jeho nepotřeboval nikdy. Je totiž jen na machrování před sousedama.

+1/0
26.2.2016 16:10

M29a13r52t36i94n 85P95a37v11e63l96e48k 5810367225705

Ono to není tak drastické,sklopíte zadní sedačky a z SUV máte malý náklaďák(z Touarega velký náklaďák).

0/0
26.2.2016 16:29

P93e19t22r 80K50n41ě28b60o57r45t 3141130

Vyřídím kolegovi. Ale věř mi, že až opět pojede s manželkou na kola, tak zase bude chtít moje auto.

0/0
26.2.2016 16:40

M89a58r88t69i36n 55P35a15v96e26l33e16k 5330817865505

Kolega si prostě jen neumí vybrat auto - to není o SUV ale pouze o jisté omezenosti kolegy,který nemyslí.

Musí být radost s někým takovým spolupracovat.

+2/0
26.2.2016 16:48

J59i57ř85í 53S92c19h19w31a14c79h 8198874848916

a zůstal tam někdo až do jara? Nezůstal....

a all-road čtyřkolka "normálního vzrůstu" projede všude lépe než SUV dvoukolka a stejně dobře co SUV čtyřkolka, to vše při menší spotřebě na 99% ostatního nájezdu během roku....a místa je v obou asi tak stejně....

takže ano, SUV není racionální

+2/0
26.2.2016 17:13

M78a59r81e92k 46M52a74z37u21c36h 2116163723

To mi připomíná jak v té pohádce hloupý Honza koukal na ty dva sedláky na polňačce.Místo aby se dala do kupy cesta,tak postupně přejděte na traktory a pásová vozidla.Možná stojí za úvahu i vrtulník.

+1/0
26.2.2016 19:41

M77i85c16h56a67l 54S76l10á10m58a 5605200801497

Většina prodaných SUV jsou předokolky. :-PNěkteré modely ani 4x4 nenabízejí, a pořád se nazývají SUV...

0/0
29.2.2016 13:25

L67u65k56á45š 46A30d15a47m72e34c 3407453440757

Elektromobily jsou a nejspíš ještě dlouho budou spíš módní výstřelek lidí, kteří mají hodně peněz a neřeší přírodu, protože výroba a provoz elektromobilu je daleko neekologičtější než provoz klasického spalovacího motoru (konec konců ta elektřina je stejně většinou vyrobena spalováním uhlí). Dokud nebude objeven akumulátor, který by se vyráběl z obecně dostupných a bezpečných prvků, přičemž by byl levný na výrobu a auto na něj ujelo alespoň 500 km, tak to bude jenom zajímavost.

+6/−1
26.2.2016 15:02

E31m45i59l 52M85i45n40á44ř 7960329509437

A spalovací motory jsou daleko neekologičtější než motory na páru.

+1/0
26.2.2016 18:19

J18a90n 78G10o30t82z 4655127

Nemyslím si, že je SUV k ničemu. Mám 18let Hondu CR-V, jako druhé auta jsme měli za ta léta nespočet osobáků (mnohé od nova), ale jen Honda zůstává - je totiž praktická, sedím výš, děti v tom jezdí nejraději, protože je z toho dobře vidět ven, díky 4x4 nemám problém na mokré trávě nebo sněhu a díky vyššímu podvozku ho neomlátím na příjezdové cestě kterou město neudržuje. O podstatně pohodlnějším vykládání ani nemluvě. Další auto bude zas SUV, protože jiný typ auta tohle nenabídne - snad jen off road, ale ten bych nevyužil.

+7/0
26.2.2016 13:48

T16o71m64a89s 63V85a67r39g22a 1805264326205

Přijde mi to že panu Maierovi trochu příliš leštíte kliku (to není přesné, napsal bych to jinak, ale nechci psát vulgarity). Soustředil bych se víc na fakta a míň na fráze z marketingu a PR.

0/−2
26.2.2016 12:18

D10u78š63a98n 18Š33i45m18ů32n67e33k 9944131222238

SUV je jediná možnost jak pohodlně přepravit 5 dospělých osob na delší vzdálenost. Všechna ostatní auta sice v techničáku mají 5 míst k sezení, ale technicky je to téměř nemožné.

Nebo varinta dvě autosedačky a uprostřed cestující jakékoliv velikosti je v jiném než větším SUV také sci-fi

+2/−7
26.2.2016 11:56

J68a71k13u57b 78T41r69e59n79k 3698875102766

Pokud se bavíte o evropských autech tak souhlasím. Minulý týden jsme absolovovali cca 200km ve 4 dospělých a jedné autosedačce v Mazdě 6 a nebyl to problém. A některé americké a korejské vozy jsou mnohem širší...

0/0
26.2.2016 11:58

P11e32t25r 15K28r32á17t22k24ý 5119226586301

tak to je pěkný blábol, co třeba kategorie MPV (třeba S-MAX)? navíc u SUV je to pravda jenom opravdu u těch velkých SUV. Módní SUV, o kterých je v článku řeč, jsou naopak uvnitř velmi velmi malé a pro 5 lidí utrpení, navíc obvykle s malým kufrem.

+12/−1
26.2.2016 12:18

T93o82m 13S41a94u59e73r 8547708492774

Přesně tak. Pět dospělých v běžném SUV je pro sedící v zadu utrpení.

+2/0
26.2.2016 13:18

J68á53n 77K40o28t82ú38č 2296334678176

Blbosť. Oveľa lepšie si 5 dospelých sadne v nejakom Sharane alebo podobnom, než v módnom SUV.

+4/0
26.2.2016 12:28

D10u51š27a76n 80P14e11š53e70k 3905979584470

To je pravda, ale většina lidí radši jezdí v hezkém autě, než v dodávce.

A auta typu Sharan nejsou nic jiného, než hezčí osobní dodávky.

0/0
26.2.2016 12:42

J85a55n 48H74e38j35d32a 4394816472464

Jezdím autem denně a je skoro zázrak potkat auto se třemi lidmi. Natož s pěti.;-D

0/−1
26.2.2016 12:32

I74v53a76n 92J40a71n91o35u61š85e81k 4605230270780

Zapomněl jste na Superb. SUV na něj nemá.

0/0
26.2.2016 13:41
Foto

J68i53ř27í 78D85v70o93ř40á53k 5715449630908

Do superba si pět chlapů nesedne.

0/−1
26.2.2016 17:25

O96n45d77ř28e13j 80B11e36r37á17n22e97k 5985714952600

Ano, nesedne. Pokud nema jeden 150kg... Pokud mluvime o chlapech 80-90kg, tak maji jeste kolem sebe misto. Superb forever!R^

0/0
27.2.2016 13:03
Foto

J13i94ř35í 56D59v66o78ř21á12k 5615759790228

A to u Sněhurce neznáš ?

0/0
27.2.2016 13:35

O32n31d95ř18e11j 38B26e18r63á56n42e26k 5515414452140

Bohuzel Snehurky nevozim...:-/

0/0
27.2.2016 13:39
Foto

J80i86ř97í 97D79v50o76ř19á17k 5415409660658

Ne všechna , měl jsem twingo a to si na nic nehrálo . Čtyři místa , a kupodivu pro řidiče víc místa , než v té době u felície .

+1/0
26.2.2016 17:31

D25e51n14i31s 23W15i85t25z88k96u 3433781519497

mám 21 let starou ameriku a vejde se mi tam 5 dvoumetrových kulturistů s nataženými nohami

0/0
26.2.2016 23:06

V91á40c17l34a42v 16K31o74v76á80ř 3428818534861

A hleďme, dobrá zpráva - že by do toho zase začali dávat motor?

Spíš by Škoda mohla být jednou z těch, která pro superb a další modely opět dostane šestiválec, “veruna“ totiž podle všeho vstává ve vývojových kancelářích koncernu VW z mrtvých

Zdroj: http://auto.idnes.cz/bernhard-maier-skoda-auto-suv-djw-/automoto.aspx?c=A160225_235658_automoto_fdv

+4/0
26.2.2016 11:46

J11a69k97u59b 52T47r15e37n93k 3388365582886

bez šance, velké motory si musíte importovat ze zahraničí (brzy ze vzdáleného zahraničí) ekologisti nás zadusí...

+1/0
26.2.2016 11:59
Foto

P90e88t64r 29P38r10o39c26h75á33z15k33a 3592936762374

Bylo by to krásné, celosvětový trend je však bohužel jinde. Není daleko doba kdy i Sup bude mít litrový TSi.........:-(

+1/0
26.2.2016 12:50
Foto

M50i80r32o42s38l87a37v 45S28t98e12i41n64e46r 6778974823275

Kubismus je stejný výstřelek, jako bavorský nebo korejský barok, případně olízané bonbóny od Fordů. Vše časem pomine, co zůstane, bude čistý funkcionalismus.

Kouty na blinkrech a reflektorech nemají žádný praktický význam, stejně jako kdysi na Spartaku našroubované ploutve na zadních blatnících.

Všude na světě jsou už omezení rychlosti, v současné hustotě provozu si ani Porše nebo Lamborghini nezajezdí. Rámus z šesti- nebo osmiválce si může pan Majer pouštět doma z reproduktoru, chodcům to jenom vadí.

SUV kompaktního typu, jako Yeti, Mokka, Cactus, Renegade, to jsou vyloženě užitkové vozy, vhodné nejenom do města, ale i na méně frekventované silnice. Nesmysl jsou silniční tanky, koráby jako třeba Cayenne, Touareg, X5 nebo Q7. Uvnitř nemají větší prostor, než ty kompakty, ale svojí vahou a rozměry nutně spotřebují více paliva. Menší SUV vyhovují zejména starším lidem, nastupování a vystupování a sezení jim daleko lépe vyhovuje, než třeba u "sportovních" vozů.

+8/−14
26.2.2016 11:42

T39o84m22á61š 14V80l23a69s34á45k 4914369929526

Jaky ramus VR6? Slysel jste nekdy jet Superb V6 ( nebo treba Passat R36)? :-)

+6/0
26.2.2016 13:54
Foto

M10i52r57o13s26l59a12v 60S29t10e38i96n96e60r 6398544163495

Já znám jenom Lamborghini ze svého okolí. Před 60 lety to byl Horch, kterého měl soused Na Pernikářce.

0/0
29.2.2016 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.