Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malá auta nejméně ztrácejí na ceně. U velkých myslete na drahý servis

Vozidla nižších tříd si na trhu lépe udrží hodnotu a jejich cena klesá pomaleji než u vozidel vyšších kategorií. Například po čtyřech letech provozu se prodávají malé ojetiny za polovinu původní ceny, zatímco ve vyšší střední třídě je to jen 38 procent hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l79a77d37i60s37l75a32v 52B22u17r36y87š88e18k 1229682807314

bych chtěl vidět někoho, kdo vám prodá třeba čtyřletý mondeo ceníkově za milion za 380 tisíc, jestli autor někoho takovýho zná, tak bych ho rád viděl, tak třeby mondeo kombi v plné nejvyšší výbavě s automatem a 132 kW TDCi, samozřejmě AWD stojí podle ceníku milon a na opetativní leasink ho ford nabízí za 8 800 Kč měsíčně bez akontace, tedy 432 tisíc za 4 roky, to je v tom pojištění, silniční daň a po dvou letech vám ho vymění za nové

0/0
29.2.2016 14:42

J96i69ř31í 40S51c81h30w10a23c59h 8638724348496

tak jsem si udělal takový "výběr" současné nabídky Mondea z roku 2011 a nejdražší je tam za 390 tisíc, takže to celkem odpovídá těm 38%....

http://www.tipcar.cz/?i_stav=O&vozidlo=A&kategorie=**&znacka=AO&model=AOF%3B&karos=**&druhp=**&i_kodm_text=&cena_od=&cena_do=&rok_od=2011&rok_do=2011&vykon_od=&vykon_do=&objem_od=&objem_do=&tach_od=&tach_do=&akce=brows&kf=&q=vyhledat&zob=&page=0&ipp=15&rz=1-2&ds=&gar=&regionKod=00&pdni=&soukromnici=&p_dveri=&pmist_od=

0/0
29.2.2016 21:50

V34l80a91d29i38s41l92a63v 80B20u87r90y36š39e72k 1239932867444

tak 2011 je roků pět a pak nevíme, koli auto skutečně stálo. já sice kupujícím fakturu dávám, ale až po podepsání kupní smlouvy, současně mám čtyřletý ford podle ceníku za 850 tisíc, nový bezvadný objednaný, žádná předváděčka a stál 570 ticíc, tak pak ten výpočet bude pokaždý jiný, je samozřejmě nesmysl, aby vycházelo levněji si vzít auto na operativní leasing s pojištěním než ho koupit a prodat, vždycky bude záležet na tom, kdo a co bude počítat

0/0
1.3.2016 8:07


J34i93ř57í 47S57c46h85w78a17c75h 8198924578436

máme teprve začátek března 2016, takže naprostá většina aut vyrobená v roce 2012 je mladší než 4 roky, takže proto vybírám auta vyrobená v roce 2011, naprostá většina bude v provozu mezi 4-5 lety, tedy blíže k těm 4 rokům, tedy čtyřletá....

0/0
1.3.2016 12:03

P11e48t63r 36Č30e49r52m88á13k 9158505309630

Passat, Superb atd nejsou vyšší střední třída ale střední třída! Rv

+1/0
27.2.2016 14:33

R89a93d69e50k 46R69a84i89d24a 5407332549

Někteří lidé by se s vámi hádali do krve, že třeba fabka je nižší střední třída, přitom je nižší třída, stejně jako Fiesta nebo Corsa.

0/0
27.2.2016 18:46

M71i90r55e24k 56G14a10j94e43r 5911386339580

"...po čtyřech letech ztrácí 50 procent a v dalších letech ztrácejí v průměru pět procent ceny." - Kdyby to byla pravda, tak by se nabízela 14 let stará auta zadarmo.

0/0
26.2.2016 21:04

J66i66ř94í 80S14c53h41w16a25c31h 8888234168686

ještě ale musíš správně spočítat těch 5 procent ;-)

a to nikoliv z původní ceny ale z aktuální ceny, která postupně klesá.....;-)

0/0
26.2.2016 21:14

M55i87r57e21k 33G33a13j74e77r 5601426889580

Ano, to by dávalo smysl. Jenomže tak o těch procentech v článku nehovoří. Vyplývá to třeba z poslední věty v odstavci, kde je řeč o Hyundai. "V druhém roce provozu je rozdíl o sedm až osm bodů a od pěti let dále je rozdíl 11 až 12 procentních bodů." Jde evidentně o zůstatkovou cenu v procentech ceny původní.

0/0
26.2.2016 21:55

J46i30ř67í 55S11c40h26w86a12c28h 8938434358786

nemůže to tak být, protože 14 let stará auta zadarmo nejsou ;-)

+2/0
26.2.2016 21:59

J23i64n75d34ř34i43c96h 41Š48k55o43p26e10k 4355631910265

souhlas s tebou.

Např. Nová octavia II stála cca 360 000 Kč.

4 roky stará (rv 2011 - 2012) se prodává kolem 190 - 230 000 Kč.

Obě mají výbavu, není to 4kola volant, nebo na druhou stranu RS a pod.

Takže buď neumím počítat já nebo autor slávného výroku, že po 4 letech má auto hodnotu 50 %.

Nemá.

0/0
27.2.2016 14:11

V29í70ť64a 81K68r94u62t42i21š 1740514675857

Když přišla na trh OII, tak holátko s 1.4 16V začínalo na 425tKč (rok 2005). Pak sice ceny postupně klesaly, ale i tak průměrná nákupní cena Okty z let 11/12 bude minimálně 450.

0/0
27.2.2016 14:52

J39i26n89d96ř33i61c22h 84Š18k63o25p48e87k 4295101660245

ta cena co jsem uváděl byla z ceníku z doby 2011

0/0
27.2.2016 16:12

V26í61ť47a 35K76r23u64t24i40š 1940804705907

Zde ceny z roku 2010. Tak se koukněte, co a s jakou výbavou byste koupil za těch 360. S tím, že převaha je v kombi (plus 40) a v dieselu.

http://www.auto.cz/prehled-cen-sedany-nizsi-stredni-2010-2787

0/0
27.2.2016 18:36

D31a31v88i79d 69Š13ť10a19s37t39n40ý 1140445615108

S tím s Vámi nemohu souhlasit. Níže jsem psal, že všechny SUV kromě prémiových Bmw, Audi nebo Volvo stojí po 4 letech stále 75% svojí nákupní hodnoty...

+1/0
26.2.2016 18:20

J66i30ř16í 43S42c53h60w35a16c47h 8148484768426

není to tak.

Názorný příklad lacinný Duster. Ročník 2011 prodejní cena v inzerátech okolo 220-230 tisíc (to je ale cena, za kterou se většinou neprodají). To se zdá jako opravdu malý pokles ceny na auto, jehož cena v novotě začíná na 250 tisících.

Jenže jsou to všechno diesely 4x4 a tam je prodejní cena 410 - 430 tisíc .;-)

0/0
26.2.2016 21:58

V19í30ť27a 13K47r72u92t27i98š 1480404625237

Nejméně na ceně ztrácí levná auta, protože poptávka po ojetinách se drtivé většině koncentruje v cenové kategorii do 150tKč. Naopak nad 400tKč je poptávka tak omezená, že zde kolikrát koupíte 3-leté auta pod 40% původní ceny ...

+1/0
26.2.2016 17:35

J16i34n17d94ř72i77c12h 23Š72k74o74p36e58k 4775691630735

Hodnota nového vozidla klesne jeho prodejem a dále klesá v závislosti na délce jeho používání, množství ujetých kilometrů a dalších vlivech, které na proces snižování cen vozidel po dobu jeho provozu působí. Jsou to především způsob provozu, stav údržby a dodržení servisních podmínek, opravy po nehodách a také počet držitelů.

Náhodou pojišťovny tvrdí, že nehodou a opravou auta se jeho cena zvýší.

Tak kde je teď pravda ;-D;-D

+5/0
26.2.2016 16:09

V31l98a60d42i94s29l19a86v 41B23u37r73y12š17e94k 1129892467294

u 4 letýho auta nehodou a následnou opravou jeho tržní cena klesne, to však nemusí platit u auta 15tiletýho, obvzvlátě pokud dostane nové karosářské díly, lak, reflektory, chladič, přední nápravu atd

0/0
27.2.2016 8:16

J81i39n19d75ř98i39c95h 56Š51k38o21p23e25k 4565441730185

i u toho starýho.

Pokud budeš měnit vše cos psal, tak to byla nehoda větší, ne jen odřený lak

A zkus nabídnout bazaru dvě totožná auta, jedno bez nehody, druhé s výměnou všeho co píšeš

A pak se pochlub, kolik jsi dostal za bouračku

0/0
27.2.2016 13:46

V63l62a73d38i86s84l85a45v 87B84u98r71y67š40e55k 1869322447914

bazar ti 15 letý auto vůbec nevykoupí, ti se s tebou nebudou bavit, zkus nabídnout prorezlý nebouraný auto s špatnými tlumiči, řízením, slepými světli atd a bouraný auto naleštěný po opravě a navíc všechno v pořádku, pak mě řekni, za který jsi dostal víc, to zhodnocení se podle pojišťovny týká jen fakt dost starých aut

0/0
27.2.2016 16:31

J91i89n83d43ř65i33c62h 44Š13k12o23p57e55k 4715311920365

to je zajímavý, že podobně starý auta mají v nabídce úplně běžně, kdepak je asi berou, když je nevykupují a zároveň prodávají ?

Bourané, ač opravené auto, má vždy menší hodnotu než totožné, ale nebourané. To je prostě fakt, že to některým bazarníkům nevadí, je jasné. Protože sami prodávají svařence, tak proč by jim nějaká nehoda vadila.

0/0
28.2.2016 21:24

D83a55v52i51d 34Š88ť62a50s21t57n78ý 1690795675378

Nějak se nemohu dopočítat. Buď to jsou ceny ze zahraničí, ale v Čechách jsou ceny ojetin rozhodně vyšší. Pokud se bere na střední třídu jakékoliv ojeté SUV, které aktuálně sháním, tak o 38% hodnotě po 4 letech si nechávám jen snít. Nové ASX Sportage nebo Qashqai stály a stojí +-400.000,-Kč, tedy by se měli r.v. 2011 prodávat za 152.000,-. Realita je taková, že se nedá sehnat levněji než nad 300.000,-Kč. Něco tu tedy nesedí ?

+5/0
26.2.2016 15:30

V33í10ť81a 26K72r77u39t72i63š 1320504425847

To ovšem berete ceny aut v základu. Jenže jen ty ceníkové, bez dalších příplatků jsou pak dle motorizace v rozsahu klidně dalších plus 60-100%, takže tehdy takové průměrné auto nestálo lehce na 400, ale zřejmě někde okolo 550 nebo možná i více.

A na poklesu ceny se pak také projevuje žádanost ojetiny, tzn. zde třeba konkrétně módnost (SUV) nebo popularita dieselu v této kategorii. Když se naopak zaměříte na auta nebo motorizace, které tak populární nejsou tak se naopak můžete dostat na ceny a pokles úplně jiné.

+1/0
26.2.2016 17:30

V70l50a26d95i19s62l59a48v 87B49u49r65y94š79e24k 1229142657424

to si nemyslím, mám 4 letý SUV a po dovolené se ho chystám prodat, stálo 570 a počítám že nedostanu víc než 250 tisíc, ale myslím, že spíš míň, také je problém v tom, že ceny nových aut se jaksi domlouvají přímo s prodejcem a jsou často docela vzdáleny od cen ceníkových, tedy pokud se nejedná o novinku, já jsem měl ceníkovou cenu 850 tisí a pokud za něj dostanu po 4,5 letech 250, budu rád

0/0
27.2.2016 8:28

M32a55r29e32k 70J48a76n62e15č25k78a 1867116473291

To je přesně ten důvod, proč si nikdy nekoupím auto vyšší střední nebo střední třídy v plné výbavě jako novku, ale vždy ojeté. Navíc i u ojetin je možno uplatnit odpočet DPH, není to samozřejmě u všech ojetin pravidlem, ale ta možnost je i tady. Pak ten citelný pokles ceny v těchto třídách nemusí dalšího majitele až tak trápit, protože onen masivní pokles ceny většinou zasponzoruje jeho první majitel. Samozřejmě člověk musí vždycky počítat s počátečními náklady na základní servis. Stejně tak dosti omezuje servis vozu v záruce pouze v autorizovaných servisech, což mnohdy v těchto servisech není zrovna láce ani u vozítek typu Fabie, tím spíše jakým způsobem se dnes mění i obyčejný olej, tj. odsátím v lepším případě, v horším ho nevymění třeba vůbec, kontroly brzd pohledem, a jiné, ale nafakturovat si samozřejmě všechno nafakturují, jako by to dělali poctivě. Bohužel je to dnes čím dál větší nešvar, čest všem výjimkám. Auta typu Citigo jsou zase extrémně malé a než tohle, to už raději dospělej hatchback. Navíc menší vozy ztrácejí pomaleji na ceně i proto, že jejich pořizovací cena je mnohem nižší, než u střední nebo vyšší střední třídy, kde je ten propad opravdu markantní. To, že to někomu stojí za ten pocit novky je samozřejmě každého jeho věc ;-)

0/0
26.2.2016 13:45

V64o49j16t62ě73c69h 14R77e83m22e41š 1765173826598

Problém je, že u funglovky můžete dostat neskutečnou slevu, zatímco pokud vám dá slevu bazarník značí to, že se toho auta potřebuje zbavit co nejrychleji. A bazary operují s cca 25% marží, čili pokud si koupíte tříleté ojeté auto a budete ho mít 3 roky a pak další tříleté zase tři roky, vyjde vás to nastejno jako funglovka na 6 let. Na začátku totiž nakoupíte pod ceníkovou cenu a nebudete 2x sponzorovat bazarníky.

Např tříletý Superb koupíte za 500 a šestiletý prodáte za 250. Proti tomu nový s cenovkou 820 koupíte reálně za 750 a šestiletý prodáte za zmíněných 250.

Čili dle mého jde spíš o tu celkovou cenu, kterou na nové málo kdo má. Jinak to vychází +- stejně, s ohledem na pocit z nového auta, záruku a zcela známou historii se jeví funglovka výhodněji.

0/0
27.2.2016 0:30

V58í51ť27a 84K10r62u25t30i92š 1340694845957

Realita je ale vždy taková, že na začátku ztrácí auto hodnotu nejrychleji. A pokud se bavíme o soukromých vlastnících, tak tam je doba držení výrazně nad 3 roky, kdy pak Vaše teorie funguje míň a míň s tím, jak se s postupem času snižuje absolutní ztráta hodnoty auta. Nemluvě o nastřelených číslech .

Namátkou ten zmíněný Superb. Když se kouknu velký český inzetrní server, tak průměrný Sup ́13 je za 470 (ne za 500). A ročník ́10 za 310 (ne za Vašich 250). Tudíž proti vaší kalkulaci jde reálně o 320 u 2x ojetiny vs. 500 - ztráta na hodnotě za 6 let. K tomu další úspora v řádu desetitisíců za servis (značkový vs. neznačkový) a havarijní pojistku počítanou z hodnoty vozidla.

Na základě vašeho příspěvku jsem si spočítal pár čísel u 4 aut, kde jsem absolvoval celý cyklus od koupě ojetiny po její prodej. Výsledek? Naprosto jednoznačný. Koupě v průměru 3,7 roku starého auta za 31,5% původní ceníkové ceny. Prodej po dalších 5,5 roku užívání za 14,4% z původního ceníku. Ztráta na hodnotě v průměru 6x menší, než u prvních majitelů- Když vezmu v potaz tehdejší běžné slevy na funglovky, tak možná "jen" 5x ....

To jen na ukázku, jak se může lišit teorie od praxe.

0/0
27.2.2016 1:58

V43o72j69t61ě63c56h 60R58e71m97e12š 1675613506518

Propočítával jsem to loni v létě, přesně na můj případ držby ojetiny průměrně 3 roky a nového tedy 2 x 3 roky. A u 2.0 TDi to bylo okolo 500, 1.8 TSI 480, z toho vychází mé ceny, nyní můžou být lehce jinde. Pokud se ročník 2010 prodává za 310, budete rád, pokud ho bazar vykoupí za 250 a v takovýchto částkách už moc prodej na přímo nezrealizujete. Čili to je to, o čem jsem mluvil, kupováním ojetin sponzorujete bazary a čím častěji ojetiny točíte, tím víc je to nevýhodné. Nad nějakých 6-7 let věku už se ten propad zastaví, čili pokud vy v průměru prodáváte devítileté auto, ten propad už není takový a vychází to určitě lépe. Na druhou stranu devítiletý Mercedes C je při normálním provozu a údržbě už horší auto než nová Fabie, takže v takovémto věku už se nedá srovnávat s novým Mercedesem.

Pokud 3,7 roku staré auto kupujete za 31,5 %, tj Superb s nejsilnějším TDI v druhé nejvyšší výbavě s malým nájezdem do 100 tisíc km za nějakých 260000 Kč, gratuluji. Jak jsme probírali výše ceny, já bych to tak neuměl a dal bych za něj třeba 450. Za to mám nové auto (nikoliv Superb) s 26% slevou, v případě toho vzorového Superbu 2.0 TDI 140 kW Style by to bylo za 615 tisíc.

0/0
27.2.2016 10:09

V47í58ť17a 10K55r32u64t30i45š 1830614295127

Jenže pokud se bavíme o soukromé osobě, tak tam se dostanete na běžné slevy okolo 10% max, někde ani to ne. Tudíž to musíte porovnávat vůči tomuto. Pouze jako firma se dostanete výše. Taky jsem do firmy kupoval výběhového Passata se slevou 29,5% a těsně před platností Euro5 skladové LUV dokonce s 60%., ale to jsou výjimky, běžně jste tak na 17%.

A jak píšete, prodej ojetiny v této cenové kategorii je problematický, tudíž jako kupující ukecáte desetitisícové slevy. A naopak, pokud prodáváte napřímo a jdete zase pár desítek tisíc pod nadstřelené bazarové ceny a stále nad to, co by vám v bazaru dali, tak ty nůžky ztráty hodnoty zavřete z druhé strany.

A pak je to taky o tom, na jaké auta se zaměřujete. Pokud se zaměříte na ne tak populární typy nebo motorizace, tak mírnou ojetinu můžete koupit skutečně velmi levně. Třeba loni jsem sháněl kombíka v benzínu. A tříletá "milionová" auta typu Insignia nebo V60/V70 se běžně inzerují okolo 400-450, protož jsou raritní už při prvním nákupu, natož pak při následném prodeji. A ve výběru jsem měl i jednoho ročáku Supa v kombíku s 2.0TSi, který byl za 509.

0/0
27.2.2016 14:43

V34l84a68d48i98s29l80a50v 48B71u24r52y35š98e98k 1799282827414

že je první majitel blbec a vy díky němu získáte výhodu je představa častá, tak to ale jistě neni, já jsem měl 11 nových aut a nemyslím si, že bych na tom tratil a zase koupím nové, nemůžete přece dělat soudy o tom, že jste někoho přechytračil, když ani nevíte, za kolik to auto ten původní majitel koupil, pak stačí že vám odejdou vstřiky, setrvák, turbo či DPF a budete na tom hůř než on

0/0
27.2.2016 8:43

M10a73r78e55k 75J62a84n50e20č17k48a 1267786933401

Pokud jste měl už 11 nových aut, tak to jste je měnil vždy dosti brzo a díky tomu ta finanční ztráta nebyla tak citelná. Jak jsem psal je to o preferencích a o tom, jak si to umí člověk spočítat a dle toho pak ojetinu také vybírat a za jakou cenu se vám ji podaří koupit. Nicméně starší diesel je vždycky risk, proto upřednostňuji benzín nejlépe s LPG, kde pak i nulová silniční daň.

0/0
27.2.2016 14:22

V56í47ť23a 42K29r62u31t70i95š 1190444845127

Tady nejde o to, zda byl první majitel blbec, ale srovnání, za kolik já mám šanci takové nové auto koupit. Protože pokud jako firma máte šanci koupit auta za cenu jiným nedostupnou, tj. netržní, a naopak z těchto cen můžete profitovat při následném prodeji, tak je to jinde, než když tu tržní musíte dát i na začátku.

A když víte, kolik za to první majitel dal, tak to jsou kolikrát zajímavá čísla. Doma jsem měl auto, kde první majitel na hodnotě tratil 933t. za 5 let vs. já 100t. za dalších 6.

0/0
27.2.2016 15:27

T95o65m31á64š 65C78h86r11a60s16t23n72ý 2451434401393

Hm, sice Vás to žere za živa, ale můj 12 let starý Ford Focus RS I. generace se stále prodává někde za cenu nového auta (350tis. v ohledu mého nájezdu).

0/0
26.2.2016 13:20

J40o32s97e73f 41K67o51p42e15c49k22y 9474512175

Tezko rict, proc by to melo nekoho zrat. Za cenu novych vozu se prodava spousta ojetin. Jen je dobre rict za cenu jakych novych vozu ;-)

+1/0
26.2.2016 13:36

M58a65r28e10k 47S24l50a27b60i23h25o53u55d85e16k 7298551262873

No dneska teda vzteky neusnu!

+5/0
26.2.2016 13:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.