Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malá auta nejméně ztrácejí na ceně. U velkých myslete na drahý servis

Vozidla nižších tříd si na trhu lépe udrží hodnotu a jejich cena klesá pomaleji než u vozidel vyšších kategorií. Například po čtyřech letech provozu se prodávají malé ojetiny za polovinu původní ceny, zatímco ve vyšší střední třídě je to jen 38 procent hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V55l41a23d62i94s23l89a61v 60B76u24r70y58š26e61k 1969572307384

bych chtěl vidět někoho, kdo vám prodá třeba čtyřletý mondeo ceníkově za milion za 380 tisíc, jestli autor někoho takovýho zná, tak bych ho rád viděl, tak třeby mondeo kombi v plné nejvyšší výbavě s automatem a 132 kW TDCi, samozřejmě AWD stojí podle ceníku milon a na opetativní leasink ho ford nabízí za 8 800 Kč měsíčně bez akontace, tedy 432 tisíc za 4 roky, to je v tom pojištění, silniční daň a po dvou letech vám ho vymění za nové

0/0
29.2.2016 14:42

J60i76ř38í 88S25c53h32w76a67c61h 8338714268566

tak jsem si udělal takový "výběr" současné nabídky Mondea z roku 2011 a nejdražší je tam za 390 tisíc, takže to celkem odpovídá těm 38%....

http://www.tipcar.cz/?i_stav=O&vozidlo=A&kategorie=**&znacka=AO&model=AOF%3B&karos=**&druhp=**&i_kodm_text=&cena_od=&cena_do=&rok_od=2011&rok_do=2011&vykon_od=&vykon_do=&objem_od=&objem_do=&tach_od=&tach_do=&akce=brows&kf=&q=vyhledat&zob=&page=0&ipp=15&rz=1-2&ds=&gar=&regionKod=00&pdni=&soukromnici=&p_dveri=&pmist_od=

0/0
29.2.2016 21:50

V47l17a77d35i70s93l87a94v 43B80u68r37y69š78e40k 1899632937574

tak 2011 je roků pět a pak nevíme, koli auto skutečně stálo. já sice kupujícím fakturu dávám, ale až po podepsání kupní smlouvy, současně mám čtyřletý ford podle ceníku za 850 tisíc, nový bezvadný objednaný, žádná předváděčka a stál 570 ticíc, tak pak ten výpočet bude pokaždý jiný, je samozřejmě nesmysl, aby vycházelo levněji si vzít auto na operativní leasing s pojištěním než ho koupit a prodat, vždycky bude záležet na tom, kdo a co bude počítat

0/0
1.3.2016 8:07

J66i12ř37í 26S51c97h19w72a45c31h 8108364148976

máme teprve začátek března 2016, takže naprostá většina aut vyrobená v roce 2012 je mladší než 4 roky, takže proto vybírám auta vyrobená v roce 2011, naprostá většina bude v provozu mezi 4-5 lety, tedy blíže k těm 4 rokům, tedy čtyřletá....

0/0
1.3.2016 12:03

P24e21t18r 82Č71e85r36m49á65k 9438575309860

Passat, Superb atd nejsou vyšší střední třída ale střední třída! Rv

+1/0
27.2.2016 14:33

R82a52d46e76k 97R39a24i59d53a 5197892369

Někteří lidé by se s vámi hádali do krve, že třeba fabka je nižší střední třída, přitom je nižší třída, stejně jako Fiesta nebo Corsa.

0/0
27.2.2016 18:46

M37i61r31e52k 72G43a53j63e39r 5551676329170

"...po čtyřech letech ztrácí 50 procent a v dalších letech ztrácejí v průměru pět procent ceny." - Kdyby to byla pravda, tak by se nabízela 14 let stará auta zadarmo.

0/0
26.2.2016 21:04

J90i18ř31í 26S46c93h67w30a20c35h 8298984538126

ještě ale musíš správně spočítat těch 5 procent ;-)

a to nikoliv z původní ceny ale z aktuální ceny, která postupně klesá.....;-)

0/0
26.2.2016 21:14

M96i89r47e69k 11G28a56j43e33r 5151966919980

Ano, to by dávalo smysl. Jenomže tak o těch procentech v článku nehovoří. Vyplývá to třeba z poslední věty v odstavci, kde je řeč o Hyundai. "V druhém roce provozu je rozdíl o sedm až osm bodů a od pěti let dále je rozdíl 11 až 12 procentních bodů." Jde evidentně o zůstatkovou cenu v procentech ceny původní.

0/0
26.2.2016 21:55

J14i65ř56í 37S84c24h69w16a30c91h 8438174258316

nemůže to tak být, protože 14 let stará auta zadarmo nejsou ;-)

+2/0
26.2.2016 21:59

J15i26n36d11ř52i29c40h 55Š73k91o85p66e13k 4595561830255

souhlas s tebou.

Např. Nová octavia II stála cca 360 000 Kč.

4 roky stará (rv 2011 - 2012) se prodává kolem 190 - 230 000 Kč.

Obě mají výbavu, není to 4kola volant, nebo na druhou stranu RS a pod.

Takže buď neumím počítat já nebo autor slávného výroku, že po 4 letech má auto hodnotu 50 %.

Nemá.

0/0
27.2.2016 14:11

V28í53ť93a 63K64r62u97t44i84š 1820954755967

Když přišla na trh OII, tak holátko s 1.4 16V začínalo na 425tKč (rok 2005). Pak sice ceny postupně klesaly, ale i tak průměrná nákupní cena Okty z let 11/12 bude minimálně 450.

0/0
27.2.2016 14:52

J13i61n84d95ř50i26c96h 14Š54k72o68p57e90k 4645501280205

ta cena co jsem uváděl byla z ceníku z doby 2011

0/0
27.2.2016 16:12

V19í58ť45a 76K25r62u30t66i50š 1630384665677

Zde ceny z roku 2010. Tak se koukněte, co a s jakou výbavou byste koupil za těch 360. S tím, že převaha je v kombi (plus 40) a v dieselu.

http://www.auto.cz/prehled-cen-sedany-nizsi-stredni-2010-2787

0/0
27.2.2016 18:36

D45a44v79i76d 87Š33ť80a16s19t39n86ý 1210735805358

S tím s Vámi nemohu souhlasit. Níže jsem psal, že všechny SUV kromě prémiových Bmw, Audi nebo Volvo stojí po 4 letech stále 75% svojí nákupní hodnoty...

+1/0
26.2.2016 18:20

J16i72ř97í 56S25c74h72w47a40c30h 8878974648396

není to tak.

Názorný příklad lacinný Duster. Ročník 2011 prodejní cena v inzerátech okolo 220-230 tisíc (to je ale cena, za kterou se většinou neprodají). To se zdá jako opravdu malý pokles ceny na auto, jehož cena v novotě začíná na 250 tisících.

Jenže jsou to všechno diesely 4x4 a tam je prodejní cena 410 - 430 tisíc .;-)

0/0
26.2.2016 21:58

V10í62ť68a 46K86r36u33t77i24š 1750274475137

Nejméně na ceně ztrácí levná auta, protože poptávka po ojetinách se drtivé většině koncentruje v cenové kategorii do 150tKč. Naopak nad 400tKč je poptávka tak omezená, že zde kolikrát koupíte 3-leté auta pod 40% původní ceny ...

+1/0
26.2.2016 17:35

J10i28n57d64ř51i81c94h 60Š76k65o80p50e92k 4715961480555

Hodnota nového vozidla klesne jeho prodejem a dále klesá v závislosti na délce jeho používání, množství ujetých kilometrů a dalších vlivech, které na proces snižování cen vozidel po dobu jeho provozu působí. Jsou to především způsob provozu, stav údržby a dodržení servisních podmínek, opravy po nehodách a také počet držitelů.

Náhodou pojišťovny tvrdí, že nehodou a opravou auta se jeho cena zvýší.

Tak kde je teď pravda ;-D;-D

+5/0
26.2.2016 16:09

V10l34a25d76i18s76l28a73v 85B53u12r37y57š31e39k 1779702727284

u 4 letýho auta nehodou a následnou opravou jeho tržní cena klesne, to však nemusí platit u auta 15tiletýho, obvzvlátě pokud dostane nové karosářské díly, lak, reflektory, chladič, přední nápravu atd

0/0
27.2.2016 8:16

J81i64n46d26ř68i77c32h 95Š86k95o93p63e35k 4385671750915

i u toho starýho.

Pokud budeš měnit vše cos psal, tak to byla nehoda větší, ne jen odřený lak

A zkus nabídnout bazaru dvě totožná auta, jedno bez nehody, druhé s výměnou všeho co píšeš

A pak se pochlub, kolik jsi dostal za bouračku

0/0
27.2.2016 13:46

V31l35a90d50i39s90l64a37v 92B32u29r44y51š71e31k 1989772667904

bazar ti 15 letý auto vůbec nevykoupí, ti se s tebou nebudou bavit, zkus nabídnout prorezlý nebouraný auto s špatnými tlumiči, řízením, slepými světli atd a bouraný auto naleštěný po opravě a navíc všechno v pořádku, pak mě řekni, za který jsi dostal víc, to zhodnocení se podle pojišťovny týká jen fakt dost starých aut

0/0
27.2.2016 16:31

J62i18n56d98ř85i79c41h 77Š91k88o75p98e88k 4545461560445

to je zajímavý, že podobně starý auta mají v nabídce úplně běžně, kdepak je asi berou, když je nevykupují a zároveň prodávají ?

Bourané, ač opravené auto, má vždy menší hodnotu než totožné, ale nebourané. To je prostě fakt, že to některým bazarníkům nevadí, je jasné. Protože sami prodávají svařence, tak proč by jim nějaká nehoda vadila.

0/0
28.2.2016 21:24

D80a77v52i73d 81Š87ť75a54s13t61n44ý 1340715645568

Nějak se nemohu dopočítat. Buď to jsou ceny ze zahraničí, ale v Čechách jsou ceny ojetin rozhodně vyšší. Pokud se bere na střední třídu jakékoliv ojeté SUV, které aktuálně sháním, tak o 38% hodnotě po 4 letech si nechávám jen snít. Nové ASX Sportage nebo Qashqai stály a stojí +-400.000,-Kč, tedy by se měli r.v. 2011 prodávat za 152.000,-. Realita je taková, že se nedá sehnat levněji než nad 300.000,-Kč. Něco tu tedy nesedí ?

+5/0
26.2.2016 15:30

V70í76ť23a 82K74r36u15t70i96š 1220714475267

To ovšem berete ceny aut v základu. Jenže jen ty ceníkové, bez dalších příplatků jsou pak dle motorizace v rozsahu klidně dalších plus 60-100%, takže tehdy takové průměrné auto nestálo lehce na 400, ale zřejmě někde okolo 550 nebo možná i více.

A na poklesu ceny se pak také projevuje žádanost ojetiny, tzn. zde třeba konkrétně módnost (SUV) nebo popularita dieselu v této kategorii. Když se naopak zaměříte na auta nebo motorizace, které tak populární nejsou tak se naopak můžete dostat na ceny a pokles úplně jiné.

+1/0
26.2.2016 17:30

V33l39a88d15i24s86l27a10v 24B27u80r29y79š53e82k 1279952537294

to si nemyslím, mám 4 letý SUV a po dovolené se ho chystám prodat, stálo 570 a počítám že nedostanu víc než 250 tisíc, ale myslím, že spíš míň, také je problém v tom, že ceny nových aut se jaksi domlouvají přímo s prodejcem a jsou často docela vzdáleny od cen ceníkových, tedy pokud se nejedná o novinku, já jsem měl ceníkovou cenu 850 tisí a pokud za něj dostanu po 4,5 letech 250, budu rád

0/0
27.2.2016 8:28

M34a28r37e22k 41J63a81n17e75č16k54a 1607196503581

To je přesně ten důvod, proč si nikdy nekoupím auto vyšší střední nebo střední třídy v plné výbavě jako novku, ale vždy ojeté. Navíc i u ojetin je možno uplatnit odpočet DPH, není to samozřejmě u všech ojetin pravidlem, ale ta možnost je i tady. Pak ten citelný pokles ceny v těchto třídách nemusí dalšího majitele až tak trápit, protože onen masivní pokles ceny většinou zasponzoruje jeho první majitel. Samozřejmě člověk musí vždycky počítat s počátečními náklady na základní servis. Stejně tak dosti omezuje servis vozu v záruce pouze v autorizovaných servisech, což mnohdy v těchto servisech není zrovna láce ani u vozítek typu Fabie, tím spíše jakým způsobem se dnes mění i obyčejný olej, tj. odsátím v lepším případě, v horším ho nevymění třeba vůbec, kontroly brzd pohledem, a jiné, ale nafakturovat si samozřejmě všechno nafakturují, jako by to dělali poctivě. Bohužel je to dnes čím dál větší nešvar, čest všem výjimkám. Auta typu Citigo jsou zase extrémně malé a než tohle, to už raději dospělej hatchback. Navíc menší vozy ztrácejí pomaleji na ceně i proto, že jejich pořizovací cena je mnohem nižší, než u střední nebo vyšší střední třídy, kde je ten propad opravdu markantní. To, že to někomu stojí za ten pocit novky je samozřejmě každého jeho věc ;-)

0/0
26.2.2016 13:45

V31o73j72t39ě19c84h 46R56e56m59e41š 1625933826318

Problém je, že u funglovky můžete dostat neskutečnou slevu, zatímco pokud vám dá slevu bazarník značí to, že se toho auta potřebuje zbavit co nejrychleji. A bazary operují s cca 25% marží, čili pokud si koupíte tříleté ojeté auto a budete ho mít 3 roky a pak další tříleté zase tři roky, vyjde vás to nastejno jako funglovka na 6 let. Na začátku totiž nakoupíte pod ceníkovou cenu a nebudete 2x sponzorovat bazarníky.

Např tříletý Superb koupíte za 500 a šestiletý prodáte za 250. Proti tomu nový s cenovkou 820 koupíte reálně za 750 a šestiletý prodáte za zmíněných 250.

Čili dle mého jde spíš o tu celkovou cenu, kterou na nové málo kdo má. Jinak to vychází +- stejně, s ohledem na pocit z nového auta, záruku a zcela známou historii se jeví funglovka výhodněji.

0/0
27.2.2016 0:30

V52í10ť68a 51K23r97u94t26i56š 1510424785517

Realita je ale vždy taková, že na začátku ztrácí auto hodnotu nejrychleji. A pokud se bavíme o soukromých vlastnících, tak tam je doba držení výrazně nad 3 roky, kdy pak Vaše teorie funguje míň a míň s tím, jak se s postupem času snižuje absolutní ztráta hodnoty auta. Nemluvě o nastřelených číslech .

Namátkou ten zmíněný Superb. Když se kouknu velký český inzetrní server, tak průměrný Sup ́13 je za 470 (ne za 500). A ročník ́10 za 310 (ne za Vašich 250). Tudíž proti vaší kalkulaci jde reálně o 320 u 2x ojetiny vs. 500 - ztráta na hodnotě za 6 let. K tomu další úspora v řádu desetitisíců za servis (značkový vs. neznačkový) a havarijní pojistku počítanou z hodnoty vozidla.

Na základě vašeho příspěvku jsem si spočítal pár čísel u 4 aut, kde jsem absolvoval celý cyklus od koupě ojetiny po její prodej. Výsledek? Naprosto jednoznačný. Koupě v průměru 3,7 roku starého auta za 31,5% původní ceníkové ceny. Prodej po dalších 5,5 roku užívání za 14,4% z původního ceníku. Ztráta na hodnotě v průměru 6x menší, než u prvních majitelů- Když vezmu v potaz tehdejší běžné slevy na funglovky, tak možná "jen" 5x ....

To jen na ukázku, jak se může lišit teorie od praxe.

0/0
27.2.2016 1:58

V92o69j65t70ě78c30h 31R19e54m66e43š 1445863716808

Propočítával jsem to loni v létě, přesně na můj případ držby ojetiny průměrně 3 roky a nového tedy 2 x 3 roky. A u 2.0 TDi to bylo okolo 500, 1.8 TSI 480, z toho vychází mé ceny, nyní můžou být lehce jinde. Pokud se ročník 2010 prodává za 310, budete rád, pokud ho bazar vykoupí za 250 a v takovýchto částkách už moc prodej na přímo nezrealizujete. Čili to je to, o čem jsem mluvil, kupováním ojetin sponzorujete bazary a čím častěji ojetiny točíte, tím víc je to nevýhodné. Nad nějakých 6-7 let věku už se ten propad zastaví, čili pokud vy v průměru prodáváte devítileté auto, ten propad už není takový a vychází to určitě lépe. Na druhou stranu devítiletý Mercedes C je při normálním provozu a údržbě už horší auto než nová Fabie, takže v takovémto věku už se nedá srovnávat s novým Mercedesem.

Pokud 3,7 roku staré auto kupujete za 31,5 %, tj Superb s nejsilnějším TDI v druhé nejvyšší výbavě s malým nájezdem do 100 tisíc km za nějakých 260000 Kč, gratuluji. Jak jsme probírali výše ceny, já bych to tak neuměl a dal bych za něj třeba 450. Za to mám nové auto (nikoliv Superb) s 26% slevou, v případě toho vzorového Superbu 2.0 TDI 140 kW Style by to bylo za 615 tisíc.

0/0
27.2.2016 10:09

V62í98ť10a 86K34r53u63t53i90š 1660364605367

Jenže pokud se bavíme o soukromé osobě, tak tam se dostanete na běžné slevy okolo 10% max, někde ani to ne. Tudíž to musíte porovnávat vůči tomuto. Pouze jako firma se dostanete výše. Taky jsem do firmy kupoval výběhového Passata se slevou 29,5% a těsně před platností Euro5 skladové LUV dokonce s 60%., ale to jsou výjimky, běžně jste tak na 17%.

A jak píšete, prodej ojetiny v této cenové kategorii je problematický, tudíž jako kupující ukecáte desetitisícové slevy. A naopak, pokud prodáváte napřímo a jdete zase pár desítek tisíc pod nadstřelené bazarové ceny a stále nad to, co by vám v bazaru dali, tak ty nůžky ztráty hodnoty zavřete z druhé strany.

A pak je to taky o tom, na jaké auta se zaměřujete. Pokud se zaměříte na ne tak populární typy nebo motorizace, tak mírnou ojetinu můžete koupit skutečně velmi levně. Třeba loni jsem sháněl kombíka v benzínu. A tříletá "milionová" auta typu Insignia nebo V60/V70 se běžně inzerují okolo 400-450, protož jsou raritní už při prvním nákupu, natož pak při následném prodeji. A ve výběru jsem měl i jednoho ročáku Supa v kombíku s 2.0TSi, který byl za 509.

0/0
27.2.2016 14:43

V56l25a87d76i16s94l62a86v 92B69u83r73y61š22e96k 1439352177354

že je první majitel blbec a vy díky němu získáte výhodu je představa častá, tak to ale jistě neni, já jsem měl 11 nových aut a nemyslím si, že bych na tom tratil a zase koupím nové, nemůžete přece dělat soudy o tom, že jste někoho přechytračil, když ani nevíte, za kolik to auto ten původní majitel koupil, pak stačí že vám odejdou vstřiky, setrvák, turbo či DPF a budete na tom hůř než on

0/0
27.2.2016 8:43

M36a23r63e56k 50J54a54n96e38č25k74a 1147516683931

Pokud jste měl už 11 nových aut, tak to jste je měnil vždy dosti brzo a díky tomu ta finanční ztráta nebyla tak citelná. Jak jsem psal je to o preferencích a o tom, jak si to umí člověk spočítat a dle toho pak ojetinu také vybírat a za jakou cenu se vám ji podaří koupit. Nicméně starší diesel je vždycky risk, proto upřednostňuji benzín nejlépe s LPG, kde pak i nulová silniční daň.

0/0
27.2.2016 14:22

V61í39ť77a 66K38r90u18t93i69š 1390264235717

Tady nejde o to, zda byl první majitel blbec, ale srovnání, za kolik já mám šanci takové nové auto koupit. Protože pokud jako firma máte šanci koupit auta za cenu jiným nedostupnou, tj. netržní, a naopak z těchto cen můžete profitovat při následném prodeji, tak je to jinde, než když tu tržní musíte dát i na začátku.

A když víte, kolik za to první majitel dal, tak to jsou kolikrát zajímavá čísla. Doma jsem měl auto, kde první majitel na hodnotě tratil 933t. za 5 let vs. já 100t. za dalších 6.

0/0
27.2.2016 15:27

T41o66m19á65š 59C11h34r23a92s67t46n32ý 2601974331703

Hm, sice Vás to žere za živa, ale můj 12 let starý Ford Focus RS I. generace se stále prodává někde za cenu nového auta (350tis. v ohledu mého nájezdu).

0/0
26.2.2016 13:20

J28o65s41e14f 66K59o66p65e68c78k44y 9274282935

Tezko rict, proc by to melo nekoho zrat. Za cenu novych vozu se prodava spousta ojetin. Jen je dobre rict za cenu jakych novych vozu ;-)

+1/0
26.2.2016 13:36

M27a34r40e81k 64S71l15a18b53i50h44o80u68d71e40k 7438761912843

No dneska teda vzteky neusnu!

+5/0
26.2.2016 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.