Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malá auta nejméně ztrácejí na ceně. U velkých myslete na drahý servis

Vozidla nižších tříd si na trhu lépe udrží hodnotu a jejich cena klesá pomaleji než u vozidel vyšších kategorií. Například po čtyřech letech provozu se prodávají malé ojetiny za polovinu původní ceny, zatímco ve vyšší střední třídě je to jen 38 procent hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V24l26a65d29i33s45l22a84v 78B85u84r94y20š52e38k 1569632797984

bych chtěl vidět někoho, kdo vám prodá třeba čtyřletý mondeo ceníkově za milion za 380 tisíc, jestli autor někoho takovýho zná, tak bych ho rád viděl, tak třeby mondeo kombi v plné nejvyšší výbavě s automatem a 132 kW TDCi, samozřejmě AWD stojí podle ceníku milon a na opetativní leasink ho ford nabízí za 8 800 Kč měsíčně bez akontace, tedy 432 tisíc za 4 roky, to je v tom pojištění, silniční daň a po dvou letech vám ho vymění za nové

0/0
29.2.2016 14:42

J76i10ř38í 18S36c30h97w93a80c49h 8698244168546

tak jsem si udělal takový "výběr" současné nabídky Mondea z roku 2011 a nejdražší je tam za 390 tisíc, takže to celkem odpovídá těm 38%....

http://www.tipcar.cz/?i_stav=O&vozidlo=A&kategorie=**&znacka=AO&model=AOF%3B&karos=**&druhp=**&i_kodm_text=&cena_od=&cena_do=&rok_od=2011&rok_do=2011&vykon_od=&vykon_do=&objem_od=&objem_do=&tach_od=&tach_do=&akce=brows&kf=&q=vyhledat&zob=&page=0&ipp=15&rz=1-2&ds=&gar=&regionKod=00&pdni=&soukromnici=&p_dveri=&pmist_od=

0/0
29.2.2016 21:50

V63l40a34d69i91s63l86a24v 41B76u73r26y60š17e52k 1749922617234

tak 2011 je roků pět a pak nevíme, koli auto skutečně stálo. já sice kupujícím fakturu dávám, ale až po podepsání kupní smlouvy, současně mám čtyřletý ford podle ceníku za 850 tisíc, nový bezvadný objednaný, žádná předváděčka a stál 570 ticíc, tak pak ten výpočet bude pokaždý jiný, je samozřejmě nesmysl, aby vycházelo levněji si vzít auto na operativní leasing s pojištěním než ho koupit a prodat, vždycky bude záležet na tom, kdo a co bude počítat

0/0
1.3.2016 8:07


J11i85ř53í 84S17c39h98w35a51c40h 8448194718786

máme teprve začátek března 2016, takže naprostá většina aut vyrobená v roce 2012 je mladší než 4 roky, takže proto vybírám auta vyrobená v roce 2011, naprostá většina bude v provozu mezi 4-5 lety, tedy blíže k těm 4 rokům, tedy čtyřletá....

0/0
1.3.2016 12:03

P49e55t22r 13Č86e71r26m22á61k 9678605449190

Passat, Superb atd nejsou vyšší střední třída ale střední třída! Rv

+1/0
27.2.2016 14:33

R68a89d51e16k 55R17a10i14d68a 5207542269

Někteří lidé by se s vámi hádali do krve, že třeba fabka je nižší střední třída, přitom je nižší třída, stejně jako Fiesta nebo Corsa.

0/0
27.2.2016 18:46

M40i92r37e44k 82G95a67j12e47r 5211606409700

"...po čtyřech letech ztrácí 50 procent a v dalších letech ztrácejí v průměru pět procent ceny." - Kdyby to byla pravda, tak by se nabízela 14 let stará auta zadarmo.

0/0
26.2.2016 21:04

J16i89ř96í 88S33c84h34w72a29c39h 8448104338876

ještě ale musíš správně spočítat těch 5 procent ;-)

a to nikoliv z původní ceny ale z aktuální ceny, která postupně klesá.....;-)

0/0
26.2.2016 21:14

M11i70r73e79k 45G66a86j56e77r 5871776789700

Ano, to by dávalo smysl. Jenomže tak o těch procentech v článku nehovoří. Vyplývá to třeba z poslední věty v odstavci, kde je řeč o Hyundai. "V druhém roce provozu je rozdíl o sedm až osm bodů a od pěti let dále je rozdíl 11 až 12 procentních bodů." Jde evidentně o zůstatkovou cenu v procentech ceny původní.

0/0
26.2.2016 21:55

J91i42ř71í 56S39c21h45w49a26c13h 8258444348296

nemůže to tak být, protože 14 let stará auta zadarmo nejsou ;-)

+2/0
26.2.2016 21:59

J52i20n63d92ř43i58c18h 66Š40k72o40p25e72k 4825581220195

souhlas s tebou.

Např. Nová octavia II stála cca 360 000 Kč.

4 roky stará (rv 2011 - 2012) se prodává kolem 190 - 230 000 Kč.

Obě mají výbavu, není to 4kola volant, nebo na druhou stranu RS a pod.

Takže buď neumím počítat já nebo autor slávného výroku, že po 4 letech má auto hodnotu 50 %.

Nemá.

0/0
27.2.2016 14:11

V21í54ť23a 42K40r57u81t15i88š 1870484835667

Když přišla na trh OII, tak holátko s 1.4 16V začínalo na 425tKč (rok 2005). Pak sice ceny postupně klesaly, ale i tak průměrná nákupní cena Okty z let 11/12 bude minimálně 450.

0/0
27.2.2016 14:52

J58i45n21d46ř43i45c24h 93Š43k29o62p35e11k 4975261240475

ta cena co jsem uváděl byla z ceníku z doby 2011

0/0
27.2.2016 16:12

V61í89ť14a 93K14r88u20t86i21š 1620804875547

Zde ceny z roku 2010. Tak se koukněte, co a s jakou výbavou byste koupil za těch 360. S tím, že převaha je v kombi (plus 40) a v dieselu.

http://www.auto.cz/prehled-cen-sedany-nizsi-stredni-2010-2787

0/0
27.2.2016 18:36

D69a68v81i72d 24Š93ť14a35s48t22n96ý 1240765345598

S tím s Vámi nemohu souhlasit. Níže jsem psal, že všechny SUV kromě prémiových Bmw, Audi nebo Volvo stojí po 4 letech stále 75% svojí nákupní hodnoty...

+1/0
26.2.2016 18:20

J16i38ř58í 65S90c51h36w58a78c72h 8548564108596

není to tak.

Názorný příklad lacinný Duster. Ročník 2011 prodejní cena v inzerátech okolo 220-230 tisíc (to je ale cena, za kterou se většinou neprodají). To se zdá jako opravdu malý pokles ceny na auto, jehož cena v novotě začíná na 250 tisících.

Jenže jsou to všechno diesely 4x4 a tam je prodejní cena 410 - 430 tisíc .;-)

0/0
26.2.2016 21:58

V32í82ť42a 16K88r58u93t53i38š 1830314195217

Nejméně na ceně ztrácí levná auta, protože poptávka po ojetinách se drtivé většině koncentruje v cenové kategorii do 150tKč. Naopak nad 400tKč je poptávka tak omezená, že zde kolikrát koupíte 3-leté auta pod 40% původní ceny ...

+1/0
26.2.2016 17:35

J22i76n17d79ř36i63c59h 79Š81k14o25p95e13k 4435201120105

Hodnota nového vozidla klesne jeho prodejem a dále klesá v závislosti na délce jeho používání, množství ujetých kilometrů a dalších vlivech, které na proces snižování cen vozidel po dobu jeho provozu působí. Jsou to především způsob provozu, stav údržby a dodržení servisních podmínek, opravy po nehodách a také počet držitelů.

Náhodou pojišťovny tvrdí, že nehodou a opravou auta se jeho cena zvýší.

Tak kde je teď pravda ;-D;-D

+5/0
26.2.2016 16:09

V69l47a13d75i26s39l63a17v 87B74u65r62y10š73e43k 1809392237804

u 4 letýho auta nehodou a následnou opravou jeho tržní cena klesne, to však nemusí platit u auta 15tiletýho, obvzvlátě pokud dostane nové karosářské díly, lak, reflektory, chladič, přední nápravu atd

0/0
27.2.2016 8:16

J71i91n27d91ř49i78c49h 77Š27k19o84p24e83k 4505381240825

i u toho starýho.

Pokud budeš měnit vše cos psal, tak to byla nehoda větší, ne jen odřený lak

A zkus nabídnout bazaru dvě totožná auta, jedno bez nehody, druhé s výměnou všeho co píšeš

A pak se pochlub, kolik jsi dostal za bouračku

0/0
27.2.2016 13:46

V15l44a94d46i52s71l47a88v 93B27u81r40y80š25e72k 1309382407174

bazar ti 15 letý auto vůbec nevykoupí, ti se s tebou nebudou bavit, zkus nabídnout prorezlý nebouraný auto s špatnými tlumiči, řízením, slepými světli atd a bouraný auto naleštěný po opravě a navíc všechno v pořádku, pak mě řekni, za který jsi dostal víc, to zhodnocení se podle pojišťovny týká jen fakt dost starých aut

0/0
27.2.2016 16:31

J51i55n63d96ř76i60c46h 97Š12k59o81p22e70k 4585601740935

to je zajímavý, že podobně starý auta mají v nabídce úplně běžně, kdepak je asi berou, když je nevykupují a zároveň prodávají ?

Bourané, ač opravené auto, má vždy menší hodnotu než totožné, ale nebourané. To je prostě fakt, že to některým bazarníkům nevadí, je jasné. Protože sami prodávají svařence, tak proč by jim nějaká nehoda vadila.

0/0
28.2.2016 21:24

D27a43v28i30d 78Š13ť54a60s66t47n45ý 1930215935548

Nějak se nemohu dopočítat. Buď to jsou ceny ze zahraničí, ale v Čechách jsou ceny ojetin rozhodně vyšší. Pokud se bere na střední třídu jakékoliv ojeté SUV, které aktuálně sháním, tak o 38% hodnotě po 4 letech si nechávám jen snít. Nové ASX Sportage nebo Qashqai stály a stojí +-400.000,-Kč, tedy by se měli r.v. 2011 prodávat za 152.000,-. Realita je taková, že se nedá sehnat levněji než nad 300.000,-Kč. Něco tu tedy nesedí ?

+5/0
26.2.2016 15:30

V20í31ť72a 36K51r47u28t85i16š 1730444385227

To ovšem berete ceny aut v základu. Jenže jen ty ceníkové, bez dalších příplatků jsou pak dle motorizace v rozsahu klidně dalších plus 60-100%, takže tehdy takové průměrné auto nestálo lehce na 400, ale zřejmě někde okolo 550 nebo možná i více.

A na poklesu ceny se pak také projevuje žádanost ojetiny, tzn. zde třeba konkrétně módnost (SUV) nebo popularita dieselu v této kategorii. Když se naopak zaměříte na auta nebo motorizace, které tak populární nejsou tak se naopak můžete dostat na ceny a pokles úplně jiné.

+1/0
26.2.2016 17:30

V15l20a80d30i50s78l12a93v 21B85u71r52y19š45e19k 1229102147894

to si nemyslím, mám 4 letý SUV a po dovolené se ho chystám prodat, stálo 570 a počítám že nedostanu víc než 250 tisíc, ale myslím, že spíš míň, také je problém v tom, že ceny nových aut se jaksi domlouvají přímo s prodejcem a jsou často docela vzdáleny od cen ceníkových, tedy pokud se nejedná o novinku, já jsem měl ceníkovou cenu 850 tisí a pokud za něj dostanu po 4,5 letech 250, budu rád

0/0
27.2.2016 8:28

M11a49r85e33k 33J56a98n57e21č56k43a 1737426553561

To je přesně ten důvod, proč si nikdy nekoupím auto vyšší střední nebo střední třídy v plné výbavě jako novku, ale vždy ojeté. Navíc i u ojetin je možno uplatnit odpočet DPH, není to samozřejmě u všech ojetin pravidlem, ale ta možnost je i tady. Pak ten citelný pokles ceny v těchto třídách nemusí dalšího majitele až tak trápit, protože onen masivní pokles ceny většinou zasponzoruje jeho první majitel. Samozřejmě člověk musí vždycky počítat s počátečními náklady na základní servis. Stejně tak dosti omezuje servis vozu v záruce pouze v autorizovaných servisech, což mnohdy v těchto servisech není zrovna láce ani u vozítek typu Fabie, tím spíše jakým způsobem se dnes mění i obyčejný olej, tj. odsátím v lepším případě, v horším ho nevymění třeba vůbec, kontroly brzd pohledem, a jiné, ale nafakturovat si samozřejmě všechno nafakturují, jako by to dělali poctivě. Bohužel je to dnes čím dál větší nešvar, čest všem výjimkám. Auta typu Citigo jsou zase extrémně malé a než tohle, to už raději dospělej hatchback. Navíc menší vozy ztrácejí pomaleji na ceně i proto, že jejich pořizovací cena je mnohem nižší, než u střední nebo vyšší střední třídy, kde je ten propad opravdu markantní. To, že to někomu stojí za ten pocit novky je samozřejmě každého jeho věc ;-)

0/0
26.2.2016 13:45

V25o52j42t90ě59c97h 44R10e83m42e11š 1185723166688

Problém je, že u funglovky můžete dostat neskutečnou slevu, zatímco pokud vám dá slevu bazarník značí to, že se toho auta potřebuje zbavit co nejrychleji. A bazary operují s cca 25% marží, čili pokud si koupíte tříleté ojeté auto a budete ho mít 3 roky a pak další tříleté zase tři roky, vyjde vás to nastejno jako funglovka na 6 let. Na začátku totiž nakoupíte pod ceníkovou cenu a nebudete 2x sponzorovat bazarníky.

Např tříletý Superb koupíte za 500 a šestiletý prodáte za 250. Proti tomu nový s cenovkou 820 koupíte reálně za 750 a šestiletý prodáte za zmíněných 250.

Čili dle mého jde spíš o tu celkovou cenu, kterou na nové málo kdo má. Jinak to vychází +- stejně, s ohledem na pocit z nového auta, záruku a zcela známou historii se jeví funglovka výhodněji.

0/0
27.2.2016 0:30

V53í72ť84a 13K70r94u95t26i32š 1130464105397

Realita je ale vždy taková, že na začátku ztrácí auto hodnotu nejrychleji. A pokud se bavíme o soukromých vlastnících, tak tam je doba držení výrazně nad 3 roky, kdy pak Vaše teorie funguje míň a míň s tím, jak se s postupem času snižuje absolutní ztráta hodnoty auta. Nemluvě o nastřelených číslech .

Namátkou ten zmíněný Superb. Když se kouknu velký český inzetrní server, tak průměrný Sup ́13 je za 470 (ne za 500). A ročník ́10 za 310 (ne za Vašich 250). Tudíž proti vaší kalkulaci jde reálně o 320 u 2x ojetiny vs. 500 - ztráta na hodnotě za 6 let. K tomu další úspora v řádu desetitisíců za servis (značkový vs. neznačkový) a havarijní pojistku počítanou z hodnoty vozidla.

Na základě vašeho příspěvku jsem si spočítal pár čísel u 4 aut, kde jsem absolvoval celý cyklus od koupě ojetiny po její prodej. Výsledek? Naprosto jednoznačný. Koupě v průměru 3,7 roku starého auta za 31,5% původní ceníkové ceny. Prodej po dalších 5,5 roku užívání za 14,4% z původního ceníku. Ztráta na hodnotě v průměru 6x menší, než u prvních majitelů- Když vezmu v potaz tehdejší běžné slevy na funglovky, tak možná "jen" 5x ....

To jen na ukázku, jak se může lišit teorie od praxe.

0/0
27.2.2016 1:58

V38o77j76t89ě62c55h 83R60e57m73e75š 1125143856498

Propočítával jsem to loni v létě, přesně na můj případ držby ojetiny průměrně 3 roky a nového tedy 2 x 3 roky. A u 2.0 TDi to bylo okolo 500, 1.8 TSI 480, z toho vychází mé ceny, nyní můžou být lehce jinde. Pokud se ročník 2010 prodává za 310, budete rád, pokud ho bazar vykoupí za 250 a v takovýchto částkách už moc prodej na přímo nezrealizujete. Čili to je to, o čem jsem mluvil, kupováním ojetin sponzorujete bazary a čím častěji ojetiny točíte, tím víc je to nevýhodné. Nad nějakých 6-7 let věku už se ten propad zastaví, čili pokud vy v průměru prodáváte devítileté auto, ten propad už není takový a vychází to určitě lépe. Na druhou stranu devítiletý Mercedes C je při normálním provozu a údržbě už horší auto než nová Fabie, takže v takovémto věku už se nedá srovnávat s novým Mercedesem.

Pokud 3,7 roku staré auto kupujete za 31,5 %, tj Superb s nejsilnějším TDI v druhé nejvyšší výbavě s malým nájezdem do 100 tisíc km za nějakých 260000 Kč, gratuluji. Jak jsme probírali výše ceny, já bych to tak neuměl a dal bych za něj třeba 450. Za to mám nové auto (nikoliv Superb) s 26% slevou, v případě toho vzorového Superbu 2.0 TDI 140 kW Style by to bylo za 615 tisíc.

0/0
27.2.2016 10:09

V90í54ť89a 83K15r86u88t11i56š 1510844715287

Jenže pokud se bavíme o soukromé osobě, tak tam se dostanete na běžné slevy okolo 10% max, někde ani to ne. Tudíž to musíte porovnávat vůči tomuto. Pouze jako firma se dostanete výše. Taky jsem do firmy kupoval výběhového Passata se slevou 29,5% a těsně před platností Euro5 skladové LUV dokonce s 60%., ale to jsou výjimky, běžně jste tak na 17%.

A jak píšete, prodej ojetiny v této cenové kategorii je problematický, tudíž jako kupující ukecáte desetitisícové slevy. A naopak, pokud prodáváte napřímo a jdete zase pár desítek tisíc pod nadstřelené bazarové ceny a stále nad to, co by vám v bazaru dali, tak ty nůžky ztráty hodnoty zavřete z druhé strany.

A pak je to taky o tom, na jaké auta se zaměřujete. Pokud se zaměříte na ne tak populární typy nebo motorizace, tak mírnou ojetinu můžete koupit skutečně velmi levně. Třeba loni jsem sháněl kombíka v benzínu. A tříletá "milionová" auta typu Insignia nebo V60/V70 se běžně inzerují okolo 400-450, protož jsou raritní už při prvním nákupu, natož pak při následném prodeji. A ve výběru jsem měl i jednoho ročáku Supa v kombíku s 2.0TSi, který byl za 509.

0/0
27.2.2016 14:43

V36l20a87d23i97s15l70a15v 64B21u55r27y31š18e95k 1979182107654

že je první majitel blbec a vy díky němu získáte výhodu je představa častá, tak to ale jistě neni, já jsem měl 11 nových aut a nemyslím si, že bych na tom tratil a zase koupím nové, nemůžete přece dělat soudy o tom, že jste někoho přechytračil, když ani nevíte, za kolik to auto ten původní majitel koupil, pak stačí že vám odejdou vstřiky, setrvák, turbo či DPF a budete na tom hůř než on

0/0
27.2.2016 8:43

M18a56r35e76k 23J61a94n51e48č76k29a 1477766823651

Pokud jste měl už 11 nových aut, tak to jste je měnil vždy dosti brzo a díky tomu ta finanční ztráta nebyla tak citelná. Jak jsem psal je to o preferencích a o tom, jak si to umí člověk spočítat a dle toho pak ojetinu také vybírat a za jakou cenu se vám ji podaří koupit. Nicméně starší diesel je vždycky risk, proto upřednostňuji benzín nejlépe s LPG, kde pak i nulová silniční daň.

0/0
27.2.2016 14:22

V34í47ť85a 62K14r98u24t43i35š 1430444665827

Tady nejde o to, zda byl první majitel blbec, ale srovnání, za kolik já mám šanci takové nové auto koupit. Protože pokud jako firma máte šanci koupit auta za cenu jiným nedostupnou, tj. netržní, a naopak z těchto cen můžete profitovat při následném prodeji, tak je to jinde, než když tu tržní musíte dát i na začátku.

A když víte, kolik za to první majitel dal, tak to jsou kolikrát zajímavá čísla. Doma jsem měl auto, kde první majitel na hodnotě tratil 933t. za 5 let vs. já 100t. za dalších 6.

0/0
27.2.2016 15:27

T78o92m13á47š 50C29h62r71a10s42t73n60ý 2131624321383

Hm, sice Vás to žere za živa, ale můj 12 let starý Ford Focus RS I. generace se stále prodává někde za cenu nového auta (350tis. v ohledu mého nájezdu).

0/0
26.2.2016 13:20

J45o72s77e43f 65K83o58p21e54c95k66y 9934222105

Tezko rict, proc by to melo nekoho zrat. Za cenu novych vozu se prodava spousta ojetin. Jen je dobre rict za cenu jakych novych vozu ;-)

+1/0
26.2.2016 13:36

M43a77r94e21k 72S55l72a81b95i57h30o92u34d14e21k 7128111452913

No dneska teda vzteky neusnu!

+5/0
26.2.2016 13:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.