Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Elektromobily prý čeká zářivá budoucnost. Leda ve snu

Kde má výfuk elektromobil? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. V době, kdy přes 60 procent produkce elektřiny nejrozvinutějších států světa pochází z tepelných elektráren a výroba elektřiny z atomu se utlumuje, je protežování a vyzdvihování elektromobilů nonsens a pokrytectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a44n 83N24o16v81á79k 3724282328182

Kdepak. Dobíjecím elektromobilům patří budoucnost, to je nezpochybnitelný fakt. Kráčíme totiž od vyšší účinnosti k nižší (zavíráme plynovky s účinností nad 55 % a jaderky s účinností kolem 40 % a nahrazujeme je větrníky a solárkami s účinností 10– 25 %), takže je logické, že spalovací motor pracující s účinností kolem 35-40 % musí ustoupit elektromobilům, které mají účinnost něco kolem 20-25 % s klesající tendencí (růst tzv. "obnovitelných" vyčerpatelných zdrojů (nebo máte někdo pocit, že křemík je nevyčerpatelný???) budou i nadále snižovat účinnost dobíjecích elektromobilů až někam k hranici 10 %).

Klesající účinnost je důkazem rostoucí životní úrovně a rozvinutého socialismu, o tom žádná.

Naneštěstí budeme mít za nedlouho podstatně důležitější starosti, než nějaké dobíjecí elektromobily, takže tato diskuse je bezpředmětná.

+2/−1
15.3.2016 2:14

J13a95k79u60b 18H43e93g11e34n23b59a87r60t 9525364319614

Nějak vám tam haprují fakta, nemyslíte?

"Kráčíme totiž od vyšší účinnosti k nižší (zavíráme plynovky s účinností nad 55 % a jaderky s účinností kolem 40 % a nahrazujeme je větrníky a solárkami s účinností 10– 25 %)

U nás provozované jaderné elektrárny mají účinnost kolem 30% (především kvůli limitům PWR na teplotu primárního okruhu). Přitom u větrných elektráren účinnost nebude nižší než 40% a u solárních elektráren je víceméně jedno, jaká je - důležitá je cena produktu a vstupní výrobní faktor by jinak přišel vniveč ze 100%, takže i 20% je o 20% více než alternativa.

"takže je logické, že spalovací motor pracující s účinností kolem 35-40 % musí ustoupit elektromobilům, které mají účinnost něco kolem 20-25 %"

To si asi s něčím pletete, elektromotory mají účinnost někde kolem 85%, možná o něco víc.

"nebo máte někdo pocit, že křemík je nevyčerpatelný?"

Křemík je jedním z nejhojnějších prvků v zemské kůře.

0/0
28.3.2016 22:48

P52a16v12e93l 51K62u80t52i29l 9360746293469

Jelikož mám rád fakta a nerad na rozdíl od autora článku za fakta nevydávám své pocity, tak jsem se podíval do statistik čez distribuce pro náš východočeský kraj. Ty si na konci vynásobím osmi, protože zde žije osmina obyvatel ČR. Elektrické auta se nabíjí především v noci. Když se podíváme kolik je odběr elektřiny ve dne a v noci vychází nám že pokud by se v noci zapojilo do zásuvek půl milionu elektrických aut, které se typicky nabíjí výkonem 3,5kW, byl by v noci odběr stejný jako ve dne. Tak a teď povídejte něco o tom, že bude někde nějaká síť kolabovat, nebo že na to není stavěná. Naopak je to sen každého energetika aby byla síť rovnoměrněji zatížená. Navíc v noci se utlumují právě ty uhelné elektrárny, protože u těch jaderných tak rychle výkon snížit nelze.

+2/−1
8.3.2016 14:10


M69a16r66t98i37n 59K45l75u27v84á69n61e77k 9132828553323

Skúste sem napísať konkrétne čísla a nie 3.5x niečo = málo. Mne sa to už neche hľadať. v ČR sa bavíme o rádovo 5 Mil automobilov, to je max nárast (ak by všetci v noci zapli nabíjanie) o 15GW čo je rádovo 7 blokov ETE. Celkový inštalovaný výkon v ČR je asi 23GW. Rozdiely v priebehu dňa sú napr dnes ráné 8GW na obed 11GW. Keby ste k tomu v noci prihodil 15GW, tak by sa to s denným maximom nevyrovnalo, že? Dalo by sa to nabíjanie rozfázovať v čase, ale dnes sústava nedokáže. A nabíjanie vybitého elektromobilu trvá asi 5 hodín, takže zas až toľko miesta k manévrovaniu nieje.

Všetky údaje z http://energostat.cz/elektrina.html a https://www.ceps.cz/CZE/Data/Vsechna-data/Stranky/Zatizeni.aspx

Do toho robia ešte fotovoltaiky nočný výpadok výkonu. (2GW)

+1/0
8.3.2016 18:53

P70a78v60e28l 30K21u30t23i61l 9420976173889

Tak teda denní odběr ve VC kraji kolem poledne je 921430kW. Průměr za 8 hodin v noci je 721211. Rozdíl 200219 kW /3,5 =57205 aut ve VC. Nasobim 8, pro republiku cca 457.643 aut, co by se mohlo nabíjet hned dnes bez kolapsu sítě. A tak jako všechny benzínky nevznikly za týden i elektromobily by nenahradily fosilní auta ze dne na den, síť bude mít dost času posílit. Další věc je, ze ne všechny auta potrebuji nabijet každý den, tak jako kazdy fosil nemusi jezdit každý den na benzinku. Takze vsetci to v noci nezapnu. Kdyby všichni prijeli v jeden den na benzinku, asi by taky měli smulu. Prumerny najezd evropana je kolem 30km denne = nabijet potřebuje 1x za 4 dny. Takze vynasobme 457643 aut 4 a mame 1.830.547. Další věc je ze nabijeni aut lze na dalku ridit pomoci HDO a v pripade potřeby v urcite oblasti nabijeni zastavit a sit odlehcit.

0/−1
8.3.2016 21:34

M16a29r81t86i53n 52K31l60u25v75á85n85e34k 9302418423733

neviem preco stale po ̈citate VC kraj, fakt sa mi to nechce porepocitavat. V ČR je 4.9 mil aut.

B ez ohladuy na zodnanaden to VZDY bude stat peniaze vybudovat a udrzovat.

Elektromibily potrebuju dobijat ovela castejsie ako spalovacie auta. Max kazdych 100km. HDO v dnesnom stave nedokaze riadit nabijanie tak ako pozadujete. Navyse nabijanie trva cca 5 hodin takze nieje moc priestoru na manevrovanie.

+1/0
9.3.2016 1:02

L59u97k95á96š 64J94a68k28e48š 7936452851757

VC počítá asi proto, že zná z VC data ;-)

4,9mil. aut tam jsou započítána jaká auta?

Tak jako nám tu jezdí i 20 let stará auta tak případná výměna celého vozového parku bude trvat min. 20 let. Spousty času a infrastrukturu a nové tipy baterií. Max 100 km koukáte furt jen hybridy tam jsou malé baterie. Čisté elektroautomobily mají dojezd 300+ tesla v rozumném tempu 500km.

Elektromobil bude stále ještě v počátku sloužit jako městské auto. Ten kdo ho má tak to není jeho jediný automobil a tak to bude ještě spousty let dokud dojezd nebude někde kolem 1000+

0/−1
9.3.2016 8:37

M27i46r67o37s78l50a79v 89S59u39c34h70y 5550129730410

Pořád tu někdo řeší dojezd. Už dnes jsou vyráběna čistě elektrická auta s dojezdem 150-200 km, vyjímečně i přes 400 km. Většina lidí potřebuje auto na cestu do a z práce, na nákupy, za zábavou, zkrátka po městě. Těch obchďáků a manažerů, kteří najezdí mnoho tisíc km měsíčně zase tolik není, a dokud nebudou mít kapacitu na těch 1000+ km, budou jezdit klasikou nebo hybridy.

Já najedu denně v průměru 70 km. Většinou je to krátké popojíždění, pro diesela naprosto nevhodné, a ani benziňákovi to nedělá dobře. Elektroautu je to jedno, nepotřebuje se zahřát na provozní teplotu, aby optimálně fungovalo. Když budu mít elektroauto za srovnatelnou cenu, budu jezdit na elektřinu.

Jde jen o pořizovací cenu? V mém případě ano. Mám domek, a tedy i místo, kde mohu auto nabíjet. Energetické společnosti budou jen rády, když tu elektřinu v noci odeberu, kapacity mají dost. Ale - skoro 50 let jsem bydlel v paneláku - a takových je víc než polovina obyvatel této země. A znáte to, máte problém vůbec kde zaparkovat. Což potom najít nabíječku. Jeden problém jsme ještě nazačali řešit a už je tu nový. Takže, drazí zastupitelé, jestli chcete něco udělat pro lidi, tak myslete trochu dál do budoucnosti.

+2/−2
9.3.2016 11:46

M94a90r87t80i86n 82K10l20u90v50á33n22e68k 9142588843743

OK.

Akurát že distribútor s vašim odberom pre elektromobil pravdepodobne nerátal...A ani výrobca.

+1/0
10.3.2016 19:22

M48i58r48o28s96l51a90v 61S83u10c68h71y 5350199910930

Jestliže distribuční síť zvládne denní špičku i případné přetoky energií z německých větrníků, pak jí ani milión elektromobilů nepoloží. Výrobce se jenom může radovat - nebude muset na noc vypínat svoje nadbytečné zdroje.

0/−1
10.3.2016 23:01

M86a53r13t57i15n 88K44l46u56v46á37n26e66k 9312558803483

Všetky autá. Je jedno ako rýchlo sa bude musieť rozširovať výroba a distribúcia.

1) spraviť to dakedy treba

2) stáť to bude tak či tak.

3) z hľadiska energetiky nieje veľký rozdiel či budete nabíjať malý elektromobil (áno, elektromobilky majú kapacitu cca 15kWh, hybridy menej)

Takže 15kWh akumulátor dopraví na menej ako 100km a sa bude nabíjať 5hod.

Tesla 85kWh na 424km a nabíjanie 28 hodín (rovnakou nabíjačkou).

Rychlonabíjačkou kratšie, ale zas väčší problém na sieť.

Takže asi tak.

Inak pre 85kWh/424km je spotreba 20kWh/100km takže

15kWh elektromobil tých 100km nedá. Čo som jazdil ja, tak 100km sa dalo tak po rovine a veľmi ľahkou nohou a rýchlosťou tak max 40km/h a bez rozbehov. A bez zimného vykurovania (bol tam benzínový bufík)

+1/0
10.3.2016 19:18

P95e16t53r 34N23e97h48a95s28i13l 4812415484654

ad B: co udržovat? Výměna eaut tu nebude nikdy ze dne na den a už tu několikrát padl i výpočet, že i kdyby zázrakem se všechny elektromobily v CŘ zmenili přes noc na elektroauta, tak na to stále ČR má elektřinu i dnes.

Eauta samozřejmě potřebují nabíjet častěji než spalováky, to tady nikdo netvrdí opak. Ale ne každý den jak tvrdíte vy. Dnešní "obyčený" elektromobil ujede 120-150 v pohodě i v zimě. Ty lepší 350. A ty malé s dojezdem 150km nepotřebujete nebíjet každý den.

Dále i kdyby je každý den ten člověk připojil do zásuvky, nebude si brát stále plný výkon, protože každé auto bude jinak nabito, každé auto má jinou nabíječku, na 80% kapacity se nabíjení zpomaluje, zmenšuje proud pak ten konec do 100% trvá déle a nabíjí se menším výkonem.

Takže nemůžete počítat všech 5 mil aut tak, že se každý den zapojí do zasuvky a budou nabíjet od nuly do 100% protože to prostě není pravda ani dnes ani v budoucnu. Ani se spalovákem nedojíždíte domu každý den s prázdnou nádrží na nule, ale máte tam vždy nějaký zbytek, nebo i 3/4 nádrže podle toho kde jste byl. Když se jedná o málé městské auto tak po městě najedete kolem 10-20 km, takže domů jedete s téměř plnou baterií, proč byste ji nabíjel, když tam stále máte 80%? Tyhle auta stačí nabíjet jednou za 2-4 dny.

0/−2
9.3.2016 19:20

M41a41r28t80i59n 55K37l69u59v24á12n70e59k 9242748943613

ČR na elektromobily elektrinu nemá. Alebo prestane exportovať a nemá ju zas nemecko. Tým sa problém nevyriešil ale len presunul.

Ako som vyššie napísal:

Takže 15kWh akumulátor dopraví na menej ako 100km a sa bude nabíjať 5hod.

Tesla 85kWh na 424km a nabíjanie 28 hodín (rovnakou nabíjačkou).

Rychlonabíjačkou kratšie, ale zas väčší problém na sieť.

Takže asi tak.

Inak pre 85kWh/424km je spotreba 20kWh/100km takže 15kWh elektromobil tých 100km nedá. Čo som jazdil ja, tak 100km sa dalo tak po rovine a veľmi ľahkou nohou a rýchlosťou tak max 40km/h a bez rozbehov. A bez zimného vykurovania (bol tam benzínový bufík).

A pokiaľ nevyriešite akým spôsobom sa budú autá v nabíjaní striedať, tak napríklad začnú všetky autá nabíjať povedzme o 12 a niektoré skončia o 1 a niektoré o 5. A niektoré sa nestihnú úplne nabiť.

HDO to dnes vyriešiť nedokáže. A aj tak vyriešite len to, že vyrovnáte spotrebu v noci. Ale čo ten previs medzi potrebou dodať za deň viac energie ako je dnes ten nočný pokles? K dispozícii ste dnes mali 2GW od 22:00 do 06:00 = 16GWh bez navyšovania kapacít (ale len veľmi zjednodušene v najoptimistickejšom prípade).

Dakto (tuším Vy) ste počítal nájazd 15000km ročne (zavádzajúce), to by bolo 0,2kWh*150000km*1M áut/365dní=8,3 GWh denne. Máte 2, kde vezmete zbytok?

0/0
10.3.2016 19:40

P54e87t32r 39N12e48h68a72s54i63l 4602855844614

Super, konečně jste potvrdil, že pro naprosto HYPOTETICKOU situaci ČR elektřinu MÁ už dnes. Německo do toho netahejte.

Prozraďte v jakém, že to elektromobilu jste to jezdil? Bufík, pokud si pamatuji, se dával pouze do 10 let starých elektromobilů ještě s NICD akumulátory. Takže jestli jste jel v Citroenu Saxo, nebo Peugeotu 106, tak to jste se fakt předvedl. To je jako kdybyste argumentoval že jste dnes telefonoval Nokii 5110-kou.

Odstavec o nabíjení jsem absolutně nepochopil. Tohle není potřeba vůbec řešit. Až tu bude tolik elektromobilů, tak toto bude již dávno vyřešené, takže nevím proč to řešíte teď.

A co se týká výkonu, tak to je stejná situace. Stále tu předpokládáte nějakou naprosto šílenou situaci, která nikdy nenastane, tak už to konečně pochopte. Spotřeba elektřiny se zvyšuje nezávisle na počtu elektromobilů. Tím jak se zvyšuje spotřeba se také navyšuje její výroba. A úměrně tomu se samozřejmě také navyšuje i výkon.

Prostě ČR má dostatek elektřiny pro elektromobily a není důvod kvůli nim stavět další elektráry. Ty se staví i tak, protože se spotřeba dnes zvyšuje. A je divé, proč se zvyšuje, když v ČR je cca pouze několik 100-vek elektromobiů? To je divný, že.

Ještě několik X let to tak bude, za tu dobu se výkon elektráren několikrát zvýší zrovna tak i spotřeba.

0/−1
10.3.2016 21:42

M14a18r79t95i84n 48K49a94r34á21s35e56k 9398313528478

Hmm, a kolik temelinu podle tehle logiky potrebujete na pripad, kdy vsichni najednou zapnou sporaky a varne konvice?

Jinak sam postujete odkaz na graf, kde vidite jasne nocni vypadek ve spotrebe, ktery neni problem vyuzit. A mimchodem zatizeni site je vcetne obriho ceskeho exportu (ktery by se dal pouzit misto exportu pro nabijeni) - kdyz zohlednite tyto efekty (misto vyvozu dobijeni, a vyroba i v noci) tak neni problem se soucasnou vyrobni kapacitou dovijet i vice elektroaut, nez kdybyste nahradil 100% spalovacich osobaku v CR elektromobily.

Co se tyce site, tam zalezi na lokalite, povetsinou by to nebyl problem, ale nekde by by potreba trochu navysit kapacity transformatoru.

A hlavni vec - nahrazeni spalovacich aut elektromobily je vec tak odhadem na 50 - 100 let (pokud se mezitim nanajde zajimavejsi alternativa coz je taky mozne) - a za tu dobu by spotrba elektriny pro auta pomalu rovnomerne rostla, takze s nejakymi postupnymi upravami site v mistech kde nestiha, by nebyl sebemensi problem.

0/−1
9.3.2016 11:52

J34a31k33u50b 37H53e25g35e38n91b58a17r15t 9905754829734

Mám pocit, že neberete v úvahu reálné potřeby a počítáte pouze s teoretickými maximálními. Podle nějakých statistik připadá na obyvatele ČR asi 7000 km ročního nájezdu. U spotřeby asi 20 kWh/100 km to znamená asi 1400 kWh ročně na osobu. To je asi 1,6 GW průměrné spotřeby navíc. I kdyby všichni nabíjeli zásadně v noci (což, pokud se v budoucnu rozšíří solární elektrárny, je hodně nepravděpodobné, protože pak bude nabíjení elektromobilů možné používat jako demand control), stejně spotřeba nevzroste o 15 GW. Tak možná o pět.

0/0
28.3.2016 23:00

J62i96ř61í 79H27o89r55á21k 6584624203136

Mám pocit, že řadě diskutujících pseudozastánců ekologie uniká, snad i záměrně, že na výrobu elektřiny potřebuji vytěžit suroviny, zpracovat a/nebo vyrobit tu elektřinu. Vytěžit uhlí a vyrobit elektřinu, vytěžit a vyrobit křemík v příslušné kvalitě a udělat z toho fotovoltaiku (a ta mi jaksi na měsíční svit nepojede), nastavět větrníky a zhyzdit s nimi celou krajinu (všimněte si, že ani střelení Rakušani si je nestavějí tam kde jim fouká vítr nejvíc, se všemi nerovnoměrnostmi produkce ... a jako jakýsi axiom si k tomu zelení na samém začátku stanovili, že jaderná energie je špatně. To jim původně vnuknul "Římský klub", který od toho svého postulátu již dávno ustoupil.

A teď lithium na baterie (když vyloučím olověné, těžké, jedovaté) s nectnostmi výroby toho lithia a jeho vlastností - má někdo z masy zastánců kteří tu píší, má někdo z nich ponětí o vlastnostech lithia a o jeho výrobě, o energetické náročnosti výroby? A tak se sice dá v určitých mezích zlepšovat účinnost, ale ty samotné vlastnosti změnit nejdou, pokud někdo z diskutujících není bohem a nedokáže změnit přírodní zákony.

+1/−3
8.3.2016 8:53

M54i19c46h30a17l 38F39r62ý43d33a 1602929543662

jojo, hlavně, že benzín s naftou si jednoduše natrháte na stromech u silnice ;-D

+4/−2
8.3.2016 11:16

M91a89r42t89i43n 45K52l82u75v33á89n67e16k 9402768393773

a lektrinu máte z bleskozvodu...

0/−1
8.3.2016 19:08

L89u14k32á83š 82J21a85k96e61š 7456302391387

U nás většinu z Jádra ;-)

0/0
9.3.2016 8:40

M46a68r34t60i96n 65K78l68u28v74á60n71e42k 9232408483313

Ale zelanáči tvrdia že jadro je fuj. A navyše stále nieje vyriešená distribúcia ..... A tie jaderky je DAKDE treba postaviť. Buď tu a exportovať do nemecka alebo v nemecku...

+1/0
10.3.2016 19:20

P97e84t14r 54N69e87h32a82s18i78l 4552915804984

Ach jo, všimněte si na co reagujete. Nikdo z nás kdo obhajuje elektromobily, neříká, že se elektřina bere jen tak z ničeho. To nám stále podsouváte vy spalovači. To jsou vaše slova. My reagujeme právě na ty hloupý argumenty, že se elektřina vyrábí v elektrárně a přitom už neřekne, že benzín se vyrábí také pomocí té samé elektřiny z té samé elektrárny.

0/−1
9.3.2016 19:23

P32e53t47r 86M30e42s55s42n20e59r 1194715391717

Budoucnost patří koním a páře. Představte si, že chcete jet z Prahy do Vídně - koni dáte během cesty snadno nažrat, ale čím nakrmíte ten Dieselův vynález? Vždyť by každých pár kilometrů musela být čerpací stanice! Leda ve snu! :-P

+6/−2
8.3.2016 1:32

R21i50c97h55a58r39d 47M44i34c83h75a80l12o77w88s86k33i 1761479745376

Kdepak, budoucnost patří aluminiu.

0/0
20.3.2016 12:03

M28a94r35t19i16n 75K64l73u53v45á97n57e59k 9702678793983

Ešte k tým príspevkom že keby sa nevyvážala elektrina z Temelína, tak by sa všetka spotreba osobných áut pokryla stávajúcou kapacitou.

Omyl:Spotreba ropných palív by klesla na 1/2, takže na zbytok by sa stejne muselo stavať.

Problém spočíva i v tom, že ju nemáte ako dostať k 5 mil spotrebiteľov.

Ďalší problém v argumentácii zrušenia vývozu elektriny spočíva v tom, že keby mali byť elektromibily globálne riešenie, tak chýbajúci vývoz z ČR by podstatne zhoršil situáciu v štátoch kam sa tá elektrina vyváža. Napríklad v Nemecku kde fakt "chytro" vsadili na zelenú. Ich Energetická a hlavne distribučná sústava je na tom kôli zelenej energii (nestabilné zdroje a obrovské toky energie krížom celou Európou) ešte biednejšie ako naša, takže tam by nárast spotreby energie systém spoľahlivo zlikvidoval.

Ale je pravda že žiadne výrobné ani distribučné kapacity netreba. Stačí keď všetci majitelia elektromobilov (5 mil áut) zároveň so zapnutím nabíjačiek vypnú iné spotrebiče o príkone cca 3kW. Myslíte že to budú schopní a ochotní?

Alebo nemusia vôbec používať dopravné prostriedky spotrebuvajúce ropu.

Ale to by museli aj prestať lietať na ekologické kongrasy po celom svete lietadlom a produkovať parádnu uhlíkovú stopu. Hlavne že do obchodu skočia na bycikli.

0/−4
8.3.2016 0:34

P43e50t61r 87N28e62h21a49s39i76l 4532335364414

Sorry ale co je to za nesmysl? Vždyť vámprvní věta vylučuje druhou!

"Ešte k tým príspevkom že keby sa nevyvážala elektrina z Temelína, tak by sa všetka spotreba osobných áut pokryla stávajúcou kapacitou.

Omyl:Spotreba ropných palív by klesla na 1/2, takže na zbytok by sa stejne muselo stavať."

V první větě máte, že se všechna spotřeba aut pokryje stávající kapacitou a v druhé větě zase, že jen na 1/2 by klesla spotřeba ropných paliv. Když jste napsal, že vyměníte všechny, auta tak je snad druhá věta "0", nebo kde jste vzal tu polovinu?

A stále tu probíráte naprosto hypotetickou situaci která nikdy nemůže nastat ani nenastane. TAk proč to tady pořád omýláte? Výmena spalováku začala a již probíhá a bude to pomalý proces v řádu 10-ky let. Tak nemá vůbec cenu tu vymýšlet coby kdyby, protože to nikdy nenastane.

+2/−1
8.3.2016 0:43

M34a64r43t92i54n 71K46l52u62v81á69n80e47k 9772328513173

Nie, to sme sa nepochopili.

Niekto tu tvrdi ze keby sa nevyvazala tak by stacilo neexportovat a osobné autá by mohli jazdiť len na elektrinu.

Ja tvrdim ze i keby sa nevyvazala a pouzila na poho, tak by sa spotreba ropnych paliv znizila len na 1/2.

Ja tu neustale omielam, ze ked niekto povie A)= elektromibily sú ekologickým riešením bez výfukov v elektrárňach

tak musí povedať aj B)=kde tú energiu vyrobí a ako ju dopraví.

A to sa upozornovalo v clanku a elektro nadsenci to akosi odmietajú vidieť. A či sa to stane za mesiac alebo 10 rokov na tom nič nemení, pokiaľ sa niekde inde tá spotreba nezníži.

0/0
8.3.2016 7:36

P30e16t33r 43N95e22h49a10s41i24l 4682755984204

No s tím výpočtem, že by se spotřeba snížila jen na půlku, máte samozřejmě pravdu také jen z půlky :-) Jak jsem vám odpovídal v jiném vlákně.

Ad A: Mohl byste mi napsat, kdo z nás obhájcuů elektromobilů tu omílá, že jsou elektromobily ekologickým řešením bez výfuků v elektráně? To je omyl tuhle větu nám do pusy neustále podsouváte vy spalovači. Nikdo z nás toto netvrdí, my na rozdíl od spalovačů víme, kde se elektřina bere a nevyvracíme to.

Když vy říkate A a B, tak už neříkáte C. A na to neustále upozorňujeme. Že benzín se také musí vyrobit a používá se k tomu stejná elektřina jako se "čepuje" rovnou do elektromobilů. Takže nejdřív si zjistěte jak se vyrábí benzín jak se dopravuje, jak se těží ropa atd. A pak to srovnejte s vyrobou a dopravou elektřiny. Ale to nikdo z vás spalovačů nechce uznat a stále si myslíte, že se benzín jen tak objevuje na čerpacích stanicích.

Ad poslední odstave. Článek je přesně o tom, že omýlá jen tu elektřinu a o benzínu právě neřekne ani ň. A my na to tady v diskusi neustále musíme upozorňovat, protože tomu věří i spousta jiných lidí.

A spotřeba elektřiny se sníží právě o tu, která je potřeba na výrobu toho benzínu. Takže ještě do výpočtu o úplné náhradě spalováků za eauta je toto potřeba zohlednit.

100 * 1litr/7litru (spotřeba) = 14 km na 1 litr

100 * 1kWh/16kWh (spotřeba) = 6 km na 1 kwh

0/0
9.3.2016 19:39

P50a27v13e73l 92F26o76l23t17á62n 4890862794

Na tak pitomý, neodborný, zaujatý a neobjektivní článek je opravdu škoda slov.

+6/−7
7.3.2016 23:58
Foto

L28u47k24a43s 27P86l69a33c26h12y 2977388511927

Článek bezesporu zajímavý, až na jedinou maličkost - jak dlouho potřeboval dnešní benzínový/dieselový automobil, aby se propracoval na stávající úroveň spolehlivosti a ostatních parametrů a infrastruktury? Nebo bylo vítězné tažení spalovacích motorů odstartováno tím, že se nejprve postavila alespoň 1 čerpací stanice na 10km2 (to číslo je jen nadsázka), kvalitní asfaltové silnice a dálnice a teprve potom byl automobil slavnostně vynalezen?

Já nechci být nezdvořilý, ale popírat jeden vynález pomocí argumentace jiného, který zažil ale úplně tu samou dobu zrodu a vylepšování svého ekosystému, jen na základě toho, že ten starší už to má všechno hotové mi přijde poněkud ... pochybné?

+5/−1
7.3.2016 23:27

M92a23r57t76i76n 63K70l28u62v44á13n39e35k 9392178973703

je to pekné, ale s tým že energiu musíte na rozdiel od ropy vyrobiť a nie vyťažiť nič nespravíte. A keď nepoviete AKO vyrobiť, z čoho a za koľko , ako distribuovať a za koľko, tak ste sa nikam nepohol.

+2/0
7.3.2016 23:44

P52a18v42o31l 61K26u80b51r87a39n 6869330240152

Aha - takže pán Kluvánek jazdí na ropu, keďže podľa neho tú, na rozdiel od elektriny, stačí len vyťažiť ... Už teda vieme, prečo trepe tie svoje voloviny ;-D

+1/0
8.3.2016 7:25

M45a51r32t83i10n 59K84l23u33v19á98n83e79k 9392868613393

Pán Kluvánek jazdí na LPG. :-D

Ale nejde o to či je to. Ide o to že energia v rope už je, kdežto elektrickú energiu je potreba vyrobiť. A vodík tiež.

Spotreba ropy ako paliva už nerastie, takže kapacity výroby a distribúcie nieje potreba zvyšovať. Kdežto kapacity výroby a distribúcie elektriny alebo vodíku alebo čohokoľvek nefosílneho je potreba zaviesť = zaplatiť. = zastavať plochu = zadrátovať krajinu = atď.

Takže stále vravím, že keď A) tak treba povedať aj B)

Apropos viete že dnes sa slávny H2 pre demonštratívny pohon automobilov vyrába zo zemného plynu?

+1/0
8.3.2016 7:57

A26n28t41o54n29í18n 71S40v95o76b34o87d34a 3824933489382

Až polovina LPG se vyrábí ze zemního plynu :-)

0/0
8.3.2016 10:07

M67i86c12h54a17l 48F84r38ý84d33a 1322779463502

LPG je odpad při zpracování ropy. Každopádně podle Kluvánka se ta hnusná smrdutá a špinavá elektřina musí vyrobit, kdežto benzín, nafta a LPG rostou na stromech u silnice. ;-D

0/−1
8.3.2016 11:19

A63n35t98o70n15í82n 59S25v42o60b53o13d81a 3604353979352

http://www.primagas.cz/primagas/vlastnosti-lpg/ až 50% LPG se získává při těžbě zemního plynu

0/0
8.3.2016 14:14

M14a45r50t70i10n 58K84l18u78v55á26n44e84k 9492618593363

O LPG nejde, je to ropné palivo ako každé iné. Skôr by som si tipoval že sa vyrába pri odplynovaní zo surovej ropy. Ale to nieje podstatné. A LPG je výhodné hlavne preto že má nižšiu spotrebnú daťň. Nie žeby bolo lacnejšie samo o sebe.

0/0
8.3.2016 18:23

P70a62v35o22l 88K65u78b52r54a51n 6119130660342

Zasa píšete blbosti - možno spotreba ropy nerastie v civilizovanom svete, ale spotreba ropy používanej na dopravu práveže celosvetovo rastie. Energia v ropa síce je, ale ako som spomenul, na čistú ropu sa nejazdí (dokonca ani veľké lodné motory nefungujú na čistú ropu) a je potreba do nej nejakú energiu vložiť, aby sa stala použiteľnou. A tá energia pochádza aj z elektrární ...

0/0
8.3.2016 11:49

M13a85r97t27i42n 94K78l63u75v23á61n36e36k 9422798563213

Blbosti trepete Vy.

Uveďťe zdroj.

0/0
8.3.2016 18:54

P90a53v55e88l 72K72u22t25i78l 9710286543179

A víte kolik elektrické energie je potřeby vyrobit, aby se mohla rafinovat ropa? Větší rafinerie mají většinou svoje vlastní elektrárny, tolik té energie je potřeba. Benzín opravdu neroste na stromě, jak tu někdo psal. Víte kolik by bylo elektřiny pro auta, kdybychom nemuseli rafinovat ropu? 1l=1,2kWh Takže aby se vyrobilo palivo pro spalovací auto se spotřebou 7l je potřeba spotřebovat elektřinu, na kterou elektrické auto ujede 55km. A kolikpak se asi tak spotřebuje elektřiny při těžbě, přepravě, čerpání atd? Možná bychom se divily ...

0/0
8.3.2016 13:58

M82a15r21t31i22n 58K86l31u29v63á56n16e85k 9212608613393

1) uveďte zdroj informácií

2)Nevieme či je alebo nieje tá elektrická energia uvedená v celkovej výrobe elektrickej energie a či náhodou nieje uvedená ako vlastná spotreba (čiže spotreba ropy mimo dopravu).

3)Výroba elektrickej energie tiež stojí napodiv elektrickú energiu. Napríklad 1 blok ETE má vlastné spotrebu asi 70MW.

4) nebavíme sa primárne o tom že či ropa alebo elektrina ale o tom že keď elektrina, tak zvýšenie výroby a kapacity sústavy včetne distribučnej sústavy.

5) píše sa divili.

0/0
8.3.2016 19:03

P45e71t96r 40N20e58h21a44s40i23l 4842125624334

ad 1) vy jste snad ještě zdroj svých odahů, take neuvedl. já už například ano a několikrát jsem vámodpovídal a vyvracel vaše úvahy i s odkazy na zdroje.

ad 2 to neví nikdo ani u elektřiny

ad 3 tak elektřina pro výrobu benzínu je uváděná právě proto, že si myslíte, že benzín s kouzlí z ničeho. Ta elektřina se skrývá za účinností rafinace benzínu, která je cca 85% stejně jako účinnost výroby elektřiny v elektrárně.

ad 4 ano o tomje řeč a několikrát jste si i sám a i ostatní vám dokázali, že i současný stav by stačil na velmi mnoho elektromobilů, kdyby se naráz vyměnili spalováky za eauta. Ale jak víme to se nemůže nikdy stát a změna bude trvat několik 10-ti letí. Takže tohle nemá cenu řešit. Protože spotřeba elektřiny roste bez ohledu na to, kolik elektromobilů jezdi. Procentuálně jsou elektromobili ve zvyšující se spotřebě elektřiny tak malé procento, že to nemá cenu ani počítat. Spotřeba roste díky úplně jiným věcem, než je nárůst elektromobilů. A současně jak roste spotřeba roste i výroba elektřiny stejně jako se řeší posilování DS.

0/0
9.3.2016 19:49
Foto

L60u19k68a40s 55P24l14a30c31h69y 2887708891987

je to pěkné, ale s tím, že ropu, v době kdy startovaly spalovací motory, bylo nutno nejprve vytěžit ze země a nebyla k dispozici jako infrastruktura dodávající uhlí či dřevo, také nic nenadělám. A dokud se neřeklo JAK ropu vytěžit, odkud a za kolik, jak ji distribuovat a za kolik, tak se to také nikam nepohnulo.

0/−1
8.3.2016 21:38

M81a85r60t61i62n 49K35l56u56v76á72n55e10k 9852818443123

Ale bavíme sa o tom čo sa BUDE musieť spraviť, nie o tom čo sa spravilo. To je dnes úplne nepodstatné, tie peniaze sú už investované, kdežto tieto sa investovať budú musieť.

0/0
9.3.2016 1:04

M29i65c39h95a96l 27Z80v14ě47ř34i25n49a 2379512489681

Máte na mysli ten eko elektromobil, který již při výrobě a následní likvidaci vytvoří daleko víc emisí než klasický automobil za celou životnost?

+5/−4
7.3.2016 20:14

J22i61ř53í 61K33o49p23ř97i13v61a 3904660989238

Není výhoda mít výrobu a likvidaci specializovanou tak, aby se emise likvidovaly přímo na místě, bez zátěže životního prostředí?

0/0
7.3.2016 20:21

P27a47v85o66l 69K15u59b12r84a68n 6789560240252

Nebol by link na nejakú štúdiu, či rovno OVERENÚ teóriu? Nie, že ...

0/−1
7.3.2016 23:14

P19e16t29r 35N34e86h87a34s37i82l 4782785524414

A to jste vy věštil kde? To je další výmysl spalovačů, když docházejí argumenty.

+1/−1
8.3.2016 0:45

L91u45k35á24š 14A33d16a76m62e69c 6800439180197

Žádný výmysl, ale realita běžné auto neobsahuje žádné obtížně získatelné suroviny, je to železo a trocha plastů. Železo je tuším třetí nejběžnější prvek na planetě, Naproti tomu autíčko na tužkové baterie potřebuje metrákové baterie plné lithia a kovů vzácných zemin. Jejich získávání je nejen podstatně energeticky a environmentálně náročnější ,ale ono jich dokonce na planetě není tolik, aby se šílené nápady pomatenců snících o autech na tužkové baterky daly reálně realizovat.

0/−2
8.3.2016 2:09

P76a84v82o75l 34K96u87b95r42a65n 6429220340922

Píšete celkom pekné blbosti - čo tak legovacie prvky v oceli? Prvky vzácnych zemín v elektronických súčiastkach? Nič vám to nehovorí? Pravdepodobne preto, lebo jazdíte autom z roku 1910 ... A čo sa týka lítia a podobne - no ... kupodivu je ho toľko, že sa zatiaľ ani neoplatí lítium z batérii získavať recykláciou - je lacnejšie ho vyťažiť a recykluje sa len z povinnosti. Dokonca aj v ČR je veľmi bohaté nálezisko lítia - len je zatiaľ nerentabilné ho začať ťažiť. A okrem toho, svojimi teóriami mi pripomínate tých pakov, čo koncom 19. storočia bedákali nad množstvom konského trusu v mestách (keďže takmer všetku dopravu "poháňali" kone) a nad nemožnosťou zbavenia sa ho. Kupodivu to vyriešil automobil nedlho potom ... Toľko k riešeniam budúcnosti prostriedkami dneška ;-D

+2/0
8.3.2016 7:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.