Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e84t22r 31N19ě45m28e57č47e46k 1952954582563

Tohle je hezký? To snad nemyslí autor vážně.....Rv

+1/−4
4.3.2016 11:00

T32o81m92a24s 16V92a72r72g89a 1455654826635

"Z Hondy Civic bude zas hezké auto"

Ale kdy ? ;-D;-D;-D

+4/−3
3.3.2016 10:36

T79o91m60á98š 29K40u23c34h72a73ř 3697961698261

Tak to dopadá, když je náš zákazník naším pánem. Většina zákazníků si žádá motory co nejmenšího objemu, před továrnami automobilek probíhají téměř nonstop demonstrace "Chceme v autech motory do sekaček!", miliony lidí se podepisují pod výzvy typu "Chceme auta bez motorů!", no a co pak automobilkám zbývá, než do nejprodávanějších aut místo motorů strkat tohleto. :-P:-/

0/0
3.3.2016 9:30


J28i77ř58í 89S16c32h38w97a83c63h 8678494468196

běžného zákazníka nezajímají nějací "kubíci". Sedne do auta a zajímá ho pocit, že auto jede, aniž by musel poslouchat motor někde v blízkosti omezovače....

+2/−1
3.3.2016 10:52

K78a93r76e64l 35N80o48v64á86k 8468764647442

Z boku mi to hodne pripomina Subaru. A Honda dela dobra auta a rozhodne nadherny jen skoda, ze se vydali cestou snizovani obsahu. Civic byl vzdy maly sportovni vuz ted se z nej stava jen prditko do mesta, ktere je sice krasny na pohled avsak z ridicskeho sarmu uz nema pomalu nic, protoze litr s turbe je fakt skoda. :-( Honda byla vzdy ppro benzinove nadsence co chteji vysokootackove motory.Rv

+1/0
3.3.2016 8:59

J31i58ř18í 33S26c46h76w53a94c41h 8558594608346

sorry ale to jsou "kecy z hladu"....prý prdítko do města....

V 9G je atmo 1.4 a ten motor je prostě poměrně slabý základ, a PRÁVĚ tento motor nahrazuje 1.0T a po "sportovní" tedy výkonové stránce nebude horší, ale lepší!

Kdo se chtěl s Civicem trochu vozit, tak samozřejmě sáhl po 1.8, a ta 1.5T bude zase výkonově lepší.

A type R? Dostal dvoulitrový TURBO a naprostá většina recenzí na něj pěje chválu, nj "300 koňový prdítko do města";-D

+3/0
3.3.2016 10:00

M80i17c95h41a78l 92S14l54e78z95á14k 5711876767621

Vy co tady píšete že jste hledali pěkné auto a ono nikde, vratte se zpět ke své škodovce. Koncern vyrábí stejná auta, akorát na tom je pokaždé jiná značka. Honda je originál. S váma se těžko dá diskutovat. A ti co tu píšou, že už i Honda začala dávat do svých aut motory ze sekaček, uvědomte si, že Honda by moc ráda dál dělala vysokootáčkové motory, jenže díky euronormám a dalším nesmyslům to bohužel není možné. A pokud chce prodávat, tak je třeba dát se touto cestou. Bohužel. Jednou budeme vzpomínat na atmosférické dvoulitry, které nám jezdily 20 let, dokud nezrezivěly. Nová Honda je krásná. Bohužel motory jsou jiná kapitola. Ale myslím si, že ta 1,5 ivtec by nemusel být špatný. To ovšem ukáže až čas.

+4/−1
3.3.2016 8:38

K89a21r22e50l 86N17o48v74á40k 8508134697642

S tim trochu nesouhlasim vzdyt prece dneska bezne bmw mercedes audi oprodavaji obsah 3,0 4,0 i 5,0 tam jsou a normy splnuji. A vzdy jde udelat prece 2,0 tak jak to delali driv muzou udelat jak chteji 1,0 s turbem pak 1,5 , ale dal muzou prodavat 2,0 s turbem atd atd ale oni maji vzdy jen dva motory a tim konci :(

+1/0
3.3.2016 9:02

J83a62n 31K15r74u56p66k57a 4906158965712

Mam dojem, ze automobilky to musi splnovat tak nejak globalne. Tzn. pokud prodaji dost nizkoemisnich aut, par vyjimek si mohou nechat pro limuziny, sportaky apod.

0/0
3.3.2016 11:55

J40i76ř79í 22S28c54h57w98a90c14h 8298424188726

Kolik nízkoemisních typů má třeba Bentley nebo RR?

0/0
3.3.2016 12:13

V27í41ť41a 65K89r75u33t48i69š 1260734985967

Podívejte se, jak dopadly prodeje značek, které nabízely dvě paralelní rady motoru. Brzy byly prodeje těch přeplňovaných několikanásobně vyšší než prodeje obdobných atmosfér.

0/0
3.3.2016 16:47

M41i20c15h98a16l 25S78l56e39z68á62k 5211956557701

Honda musí vyrábět to, co ji uživí. A v evropě je bohužel trend nízkoobjemů s turby. Mercedes nebo BMW to je jiná kategorie. Ti cílí na jiné zákazníky. Vemte si třeba jak dopadl Legend. Poslední legend co se u nás prodával, stál milion a půl a měl výbavu jako BMW za 3 miliony. Nikdo jej nekupoval. Proč? Protože tyhle auta si lidé kupují pro svou image. Nikdo si nekoupí luxusní hondu. Když luxusní auto, tak BMW nebo Mercedes. Ani Accord už se do Evropy nedováží. Proč? Protože o to nebyl zájem. V Evropě to prostě nejde na odbyt. Honda vyrábí auta s velkými objemy. Ovšem pro Ameriku. Tady je není schopna prodat.

0/0
3.3.2016 17:49

D73a79v42i88d 96K11a38č35í25r35e24k 1316470908168

Ufo tzn 8. generace je jedno z nejkrásnějších aut. To že vyznavačům impotentního designu od vw se to nelíbí, neni problem hondy. Já si svojí 1,8 sport nechám ještě hodně dlouho...

+5/0
3.3.2016 6:56

J63i47r29k57a 26V88o84j14v23o26d38i26n 6861727787545

Mám stejný názor.

0/0
3.3.2016 8:26

P93e30t62r 74V88o82c84í11l94k12a 1834887738907

Ja taktez, stejny nazor a stejne auto :-)

0/0
3.3.2016 12:34

R93a41d64i33m 15K24a90l48a38s 2800876752281

No jo, ale právě to UFO je kompaktní auto, které s asijským designem nemá zase tak mnoho společného - snad možná kromě přístrojovky. To je čisté, uhlazené auto s velice moderním designem, ale v zásadě bez výstřelků.

A když se podívám, co se za poslední roky stalo např. s accordem, tak je to spíše smutné. U hondy by měli na designu zapracovat.

Tahle studie vypadá docela sympaticky, ale je to jen studie.

0/0
3.3.2016 9:03

J71i68ř84í 51S61c45h80w30a11c84h 8268264798626

mě se "impotentní" design VW líbí a Civic se mi líbí taky, takže takové haterské nesmysly o tom, že pokud se to někomu nelíbí, tak je nutně vyznavačem "impotentního" designu VW jsou mi z duše protivný....

Ufo 9G je pro mne hezčí díky tomu, že nemá ty "podivné" lesklé plasty mezi světly.... nemluvě o tom, že mechanicky 9G řeší řadu "nedostatků" 8G....

+1/0
3.3.2016 10:13

D28a62v24i14d 94K40a32č32í96r60e63k 1666640628548

Které plasty, jako masku, neni problem vyměnit ji za sport černou. Sie má 9G jiný podvozek, resp hlavně zadní nápravu, ale již MY 09 na tom podvozkově neni zas tak špatně. Navíc 9G má delší převody kvuli emisím.

To s tim designem bylo spíš myšleno na autora článku a jeho nadpisu

0/0
3.3.2016 10:30

J90i80ř85í 23S64c23h42w19a59c32h 8538914698926

co mě na 8G irituje jsou ty spojovací plastové elementy mezi předními světly a jejích obdoba mezi zadními světly. U starších aut vypadají vetšinou hodně příšerně. Hodně zajímavý je ten opakující se symbol trojúhelníku, trojúhelníkový výfuk je naprostý "vrchol". Ty trojúhelníky jsou jediný, který mi na 9G trochu schází. Ale celkově se mi 9G líbí více jak 8G.

0/0
3.3.2016 21:26

M55i47c16h34a61l 72S85l24á76m92a 5445940481717

Mám úplně jiné auto, ale souhlasím, taky se mi moc líbí. Mám prostě rád netuctová auta...;-)

0/0
3.3.2016 14:42

J34a86k94u80b 27N74o19v13á40k 8130243480842

Jak to bylo s tím separátem? Češi touží po drůbežím separátu, tvrdí výrobce. No a teď už jsme začali všichni toužit po oturbených litrech. (s nadsázkou, jasně, že takhle to není...)

+3/0
2.3.2016 21:24

J52i63ř81í 51S47c61h39w50a22c57h 8418134898686

Češi netouží po separátu, touží po nízké ceně a nečtou ty malé písmenka, které "zdůvodní" nízkou cenu.

Když se svezou s Rapidem co má "sekačku" 1.2TSI/77 (81) kW a s Civicem 1.8/104kW tak zjistí, že ten Rapid při běžném provozu, tj nevytočeném motoru(1500-3000 ot), zareaguje na sešlápnutí plynu lépe jak ten Civic....

Ano s malým motůrkem se (do určité hranice) povozí lépe než s tím větším a dražším, tak proč by ho nekoupili....

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

+1/−1
2.3.2016 21:51

J75i14ř92í 78K68o73c70u84r72e36k 6725744935828

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

Do té doby, než své auto chtějí prodat a zjistí, že za něj dostanou o 50-100 tisíc míň.

0/0
2.3.2016 22:54

J52i17ř13í 20S22c86h42w60a94c50h 8958424198306

to se u řady problémových atmosfér může stát taky, ale navíc celou dobu musí jezdit "línou mrchou"

0/−1
2.3.2016 23:40

M21a39r62e76k 37J16a42n98e46č33k55a 1747236673901

Pokud se pamatuji jste také majitelem zánovní japonské atmosféry v-tec, tak pak to pro vás asi musí být také utrpení, tedy dle vašich slov "jezdit "línou mrchou". Nicméně až to jednou budete prodávat, pokud to nenecháte sešrotovat, ten motor bude stále fungovat jako švýcarské hodinky, oproti nějakému mrzáku s turbem. Navíc tyhle mrzáky je už i čím dál větší problém přestavovat na alternativní pohon, aby to motor předčasně neposlalo do kytek, protože z mini spotřeby těch pidi oturbených kubatur už jsem také na rozdíl od vás vystřízlivěl.

0/0
3.3.2016 3:13

T54o78m72á67š 55P97r15c54h31a89l 1128363253190

Ony ty motůrky ze sekačky se lépe přizpůsobují dnešním testům normované spotřeby. Jelikož v testu EU není žádné prudké šlapání na plyn, tak je tam to prdítko ultraúsporné. Problém je, že v reálu takhle jemně ovládá plyn minimum lidí, takže nakonec jdou zákazníci po dieselu, protože ten je na cihlu benevolnetnější. S benzínem se musí umět řídit. S naftou stačí jen umět nasměrovat auto.

0/0
3.3.2016 7:44

J49a72k42u73b 94N47o87v50á52k 8690783640472

Řekl bych, že je ti s tím šlapáním na plyn benzín vs. nafta přesně obráceně.

0/0
3.3.2016 9:44

J49i71ř32í 74S62c32h16w84a40c85h 8348784268896

ano jsem objektivní(!) majitel 1.8 vtec (104kW), takže dobře vím, jak se chová v rozsahu otáček 1500-3000 a měl jsem ho možnost porovnat s 1.2 v Rapidu, který není konkurenční alternativou (je to prostě celkově o hodně slabší motor- 77kW) ale v tomto rozsahu otáček se chová jako by to byl stejně výkonný, či dokonce výkonnější motor.

Když to obrátím, tak v v tomto rozsahu otáček je 1.8vtec i úsporný ale je proto, že je to v této chvíli "líná mrcha". Pokud chci, aby se rozjela, tak musím podřadit o dva stupně a vytočit ji nad 4000 otáček a jo potom to jede, ale rozhodně nemohu počitat se spotřebou pod 10....

U turbomotorů (TSI) je to obdobné, jen se to vlivem strmější výkonové křivky posouvá o nějakých 1500 otáček níže!

Takže líná mrcha: 1200-2000 otáček, divoch 2500-4000 se stejnými důsledky na spotřebu!

Ad spotřeba: když ze SROVNATELNÝCH (!) motorů budu tahat stejný výkon bude spotřeba srovnatelná. Ale jsou režimy, kdy turbo bude mít spotřebu nižší. Třeba jízda konstantní rychlostí po dálnici 130:

Civic 1.8 točí cca 3300 otáček

srovnatelný "mrzák" 1.4TSI (nebo ten nový Honda "mrzák" 1.5) asi 2500 otáček

co bude v této situaci žrát méně? Vsadím boty, že tito "mrzáci"

0/0
3.3.2016 10:49

V94í51ť28a 19K73r94u57t79i82š 1350784155547

Jasně že to tak není. Na trhu stále jsou v běžných třídách atmosférické motory, nedávno jich bylo dokonce ještě mnohem víc. Jenže problém nastal v tom, že je jaksi zákazníci při nabídce výkonnějším přeplňovaných jednotek, uživatelsky příjemnějších a s menší spotřebou, přestali ve velké míře kupovat.

0/0
2.3.2016 23:40

M66a52r38e61k 55J68a79n58e60č12k26a 1667576433181

Což o to, pro Hondu by určitě nebyl problém dopřávat lidem nadále její nezmar motory i pro evropský trh, ale tohle není jejich výmysl, ale spíše nůž na krk od EU v podobě Euro norem a chtějí-li své vozy nadále v EU prodávat, musí se prostě přizpůsobit a přání zákazníka je zde vedlejší. Smutné je i to, že už si na ty spotřební věci s omezenou životností začíná lidé i zvykat.

+3/0
2.3.2016 19:44

J33i61ř74í 37S45c37h98w78a21c69h 8888964948566

Nevím, proč by turbomotor měl být apriori méně spolehlivý než atmosféra.

Mercedes má v F1 současnosti nejspolehlivější motor za posledních cca 40 let, je to turbo má mnohem větší litrový výkon než velké atmosféry v minulosti a žádná nebyla tak spolehlivá jako ten jejich dnešní turbomotor....

Když čtu články o ojetinách s výčtem jejich motorů samozřejmě atmosférických, vždy jsou tam doporučené motory a motory, kterým je lépe se vyhnout a je úplně jedno jestli se jedná o menší čtyřválce nebo větší šesti či dokonce osmiválce....ve všech velikostech se najdou problémové motory.....

+2/0
2.3.2016 21:06

M76a70r18e72k 43J94a27n70e31č24k91a 1677176563371

To sice ano, ale u povedené atmosféry i v X té generaci, nemusíte řešit turbo a to jestli ten motor zvládne bez úhony a tím nákladných oprav pokořit i vyšší nájezdy. Dnes si ještě můžete koupit i jako 10 a více letou ojetinu s vysokým nájezdem a bude vám určitě za spotřebák sloužit nadále. Jste si jist, že tohle bude výsadou i těchto oturbených pidi kubatur? Za pár let bude totiž problém si koupit nějakou spolehlivou ojetinu, protože to bude samé TSI a jiné oturbené zázraky, kde budete doufat, že vám to ještě vydrží a ony problémy se vám vyhnou. Přiznám se, že pokud ta doba nastane, nebudu mít odvahu si už žádnou ojetinu pak koupit, protože z vozů se stává předražený spotřebák, který se čím dál méně bude vyplácet opravovat.

0/0
3.3.2016 2:58

J46i73ř23í 70S81c92h68w48a31c24h 8398824448986

u TSI dnes bohužel přežívá špatná pověst kvůli počátečním problémům s rozvody, ale ty jsou už dávno vyřešené. Pokud se k tomu majitel chová, jak má tak není žádný důvod aby se nedožil 300kkm. Dvoulitry i více. Bohužel spousta majitelů se takto nechová. Ano je celkem možné, že během této doby se bude muset jednou vyměnit turbo, ale ty doby, kdy turbo stálo přes 20 tisíc jsou už dávno pryč.

Samozřejmě i atmosféry se nějak vyvíjejí, jejich litrové výkony narůstají, tlak na náklady je naopak osekává. A už vůbec nejsou tak jednoduché jako před 30-40lety, takže není vyloučeno, že nová verze spolehlivého motoru bude najednou problémovější.

Třeba jsem celkem zvědavý jaký bude stav i skyactiv atmosfér Mazdy, až budou mít přes 200 kkm, když jejich konstrukce je maximálně odlehčená....

0/0
3.3.2016 12:11

J90a61k64u54b 48Š95a48f70a73n26d90a 7625407591441

Problém až není turbo jako takové (samozřejmě další, zvláště mechanická věc přináší další nebezpečí poruchy) jako to, že díky turbu a zvýšení výkonu mohou výrobci ten motor zmenšit (při zachování výkonu) čím se ale ten motor stává více zatěžovaný a samozřejmě se to projevuje na životnosti. Proč se asi tak u lokomotiv a hlavně lodí dělá velký motor provozovaný na stovkách otáček když by tam stačil motor 10x menší se stejným výkonem? Protože by tam vydržel desetinu doby.

0/0
3.3.2016 8:09

V29í52ť50a 21K32r24u83t34i74š 1830114695507

Info o masovém rozšíření turb u Hondy tu už je tak rok a firma sama uvádí, že jejím cílem je tyto prosazovat především na americkém trhu.

Ano, určitě by nebyl problém dopravat Evropě stále atmosférické motory, kdy ta 1.8-ka byl ve své době solidní mírný nadprůměr, ale dnes už tento motor prostě nestíhá výkonnějším přeplňovaným 1.2-kam nebo dokonce litrum (1.0 EB 103kW).

0/0
2.3.2016 23:04

K65a44r35e31l 33V39a12c62h17u41t 9603742989953

No, no, no... ;-D Větší motory stejně zákazníci neocení! (= nekoupí) ... ;-)

0/0
2.3.2016 19:41
Foto

M29i61c19h13a54l 93S86i41n33g75r 6757773401796

Někomu líbí, někomu nelíbí = normál (za mě má aspoň Japonec odvahu, auta přes kopírák značky ŠkodaVWAudi mě neba, ale i to je věc vkusu, někoho třeba ba).

Litrové turbo? Takže za 5 let 0,2 litrů x 10 turb. Takový splašený křovinořez s koly. Ne, díky.

A to říká hrdý majitel Civicu.

+6/−1
2.3.2016 19:34

J63i93ř77í 29R55a59m56e36š 8186364140742

ja mel civic 1995 anglican 1.4 pak prelude 2.0 honda accord coupe 1998 3.0 v6 pak civic 1995 hatchback 1.4 civic 1998 vtec 1.5 sedan a ted aerodeck 1.4 a chci koupit do dvou mesicu honda legend coupe 3.2 a jezdim obcas s legendem 3.5 1995 vsechno krasny atmo.

+2/0
2.3.2016 20:23

J66i44ř19í 59R57a24m86e54š 8546324910662

a jak skoncily prvni mi nabourali druhy mi nabourali treti z baraku nebot jsme potrebovali nahle hotovost za rok se s nim nalitalo ctyricet tis km dalsi byla dojezdovka nez se koupil vtec to jsem zrusil ve stodvaceti a aerodeck jezdi uz rok nakrouceno pres tricet tis km. stav tacho 234 tis km

0/0
2.3.2016 20:36

J95i33ř78í 12R12a55m56e61š 8706824520472

tak uz mi hondu zmrvili turbem ach jo. Ja miloval ty jejich vysokootackove motory jako soucasne vozitko co mam omezovac 7200 otacek.

+2/−1
2.3.2016 19:25

J82i54ř53í 46S32c91h52w81a97c79h 8378514328726

Civic Type R má 2.0 turbo už asi půl roku a ještě nikdo netvrdil, že je zmršenej, spíš úplně naopak....

+1/0
2.3.2016 21:13

V28í61ť90a 85K34r41u11t20i33š 1310804535347

Tak nevím, automat mi u preplnovane dvoulitrova ameriky řadí v 6.800 a tentýž motor v evropském HH točim do 7.000.

0/0
2.3.2016 23:12

L78u52k13a83s 90B71u76c12h69t50a 8319610784197

Vozidlo je to teda hezčí nežli stávající model, ale ten stávající je na tom s kvalito a vlastnostmi dobře. Známej si koupil ojeté z 3A, když s ním jedu jsem nadšen. kdybych nepotřeboval mega kufr tak bych ji už měl. Takhle třeba jednou.

0/0
2.3.2016 19:06

J68i25ř95í 36N79e38u36m94e70i84s57t20e45r 2712305323651

Nic hezkýho nevidim.

+9/−2
2.3.2016 19:04

P78e67t89r 13M54a75r53e60č60e95k 1253901499638

Tak hatchback , jak stojí na "značce" studie, a nebo liftback jak tvrdí autor článku ?

+3/0
2.3.2016 19:01

L71i62b91o51r 18F34i53l72á95k 3350825813273

Já to vidím spíš na liftback, záď to má splívavou jako ochcávka.

+1/0
2.3.2016 19:21

F35r79a35n15t80i47š84e52k 93M88i15c23h49a52l75i29c41a 8206138305316

Tak jedina automobilka, ktera dava do vozu motory je MAZDA

+2/0
2.3.2016 18:53

D85e57n52i29s 22W97i21t15z71k63u 3303721589277

Chrysler, Chevrolet, Dodge atd

+1/0
2.3.2016 19:01

F79r34a90n44t53i64š20e76k 73M85i37c68h80a76l53i63c24a 8786618945496

Ceny těchto vozů už jsou někde jinde

0/0
3.3.2016 6:57

M32i82r84e67k 49G72a47j32e34r 5841506899350

Bohužel jen 4-válce. Ale jezdí úsporně, to je pravda.

+1/0
2.3.2016 19:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.