Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e58t70r 68N50ě23m38e19č11e44k 1662124162913

Tohle je hezký? To snad nemyslí autor vážně.....Rv

+1/−4
4.3.2016 11:00

T13o98m11a42s 32V92a40r61g27a 1785904266345

"Z Hondy Civic bude zas hezké auto"

Ale kdy ? ;-D;-D;-D

+4/−3
3.3.2016 10:36

T28o76m32á49š 44K92u20c58h19a74ř 3417641108141

Tak to dopadá, když je náš zákazník naším pánem. Většina zákazníků si žádá motory co nejmenšího objemu, před továrnami automobilek probíhají téměř nonstop demonstrace "Chceme v autech motory do sekaček!", miliony lidí se podepisují pod výzvy typu "Chceme auta bez motorů!", no a co pak automobilkám zbývá, než do nejprodávanějších aut místo motorů strkat tohleto. :-P:-/

0/0
3.3.2016 9:30

J76i37ř60í 98S48c28h41w31a91c12h 8938684898556

běžného zákazníka nezajímají nějací "kubíci". Sedne do auta a zajímá ho pocit, že auto jede, aniž by musel poslouchat motor někde v blízkosti omezovače....

+2/−1
3.3.2016 10:52

K76a41r90e77l 33N88o19v41á78k 8948314197952

Z boku mi to hodne pripomina Subaru. A Honda dela dobra auta a rozhodne nadherny jen skoda, ze se vydali cestou snizovani obsahu. Civic byl vzdy maly sportovni vuz ted se z nej stava jen prditko do mesta, ktere je sice krasny na pohled avsak z ridicskeho sarmu uz nema pomalu nic, protoze litr s turbe je fakt skoda. :-( Honda byla vzdy ppro benzinove nadsence co chteji vysokootackove motory.Rv

+1/0
3.3.2016 8:59

J43i93ř33í 69S76c32h88w63a34c65h 8798514978926

sorry ale to jsou "kecy z hladu"....prý prdítko do města....

V 9G je atmo 1.4 a ten motor je prostě poměrně slabý základ, a PRÁVĚ tento motor nahrazuje 1.0T a po "sportovní" tedy výkonové stránce nebude horší, ale lepší!

Kdo se chtěl s Civicem trochu vozit, tak samozřejmě sáhl po 1.8, a ta 1.5T bude zase výkonově lepší.

A type R? Dostal dvoulitrový TURBO a naprostá většina recenzí na něj pěje chválu, nj "300 koňový prdítko do města";-D

+3/0
3.3.2016 10:00

M95i84c30h55a75l 12S63l81e77z83á62k 5411216937441

Vy co tady píšete že jste hledali pěkné auto a ono nikde, vratte se zpět ke své škodovce. Koncern vyrábí stejná auta, akorát na tom je pokaždé jiná značka. Honda je originál. S váma se těžko dá diskutovat. A ti co tu píšou, že už i Honda začala dávat do svých aut motory ze sekaček, uvědomte si, že Honda by moc ráda dál dělala vysokootáčkové motory, jenže díky euronormám a dalším nesmyslům to bohužel není možné. A pokud chce prodávat, tak je třeba dát se touto cestou. Bohužel. Jednou budeme vzpomínat na atmosférické dvoulitry, které nám jezdily 20 let, dokud nezrezivěly. Nová Honda je krásná. Bohužel motory jsou jiná kapitola. Ale myslím si, že ta 1,5 ivtec by nemusel být špatný. To ovšem ukáže až čas.

+4/−1
3.3.2016 8:38

K58a65r76e39l 32N96o37v67á41k 8268464107912

S tim trochu nesouhlasim vzdyt prece dneska bezne bmw mercedes audi oprodavaji obsah 3,0 4,0 i 5,0 tam jsou a normy splnuji. A vzdy jde udelat prece 2,0 tak jak to delali driv muzou udelat jak chteji 1,0 s turbem pak 1,5 , ale dal muzou prodavat 2,0 s turbem atd atd ale oni maji vzdy jen dva motory a tim konci :(

+1/0
3.3.2016 9:02

J51a75n 21K35r35u94p23k56a 4576488555162

Mam dojem, ze automobilky to musi splnovat tak nejak globalne. Tzn. pokud prodaji dost nizkoemisnich aut, par vyjimek si mohou nechat pro limuziny, sportaky apod.

0/0
3.3.2016 11:55

J41i61ř26í 49S16c44h20w94a28c74h 8988124228746

Kolik nízkoemisních typů má třeba Bentley nebo RR?

0/0
3.3.2016 12:13

V94í68ť26a 88K38r38u11t71i39š 1120714375157

Podívejte se, jak dopadly prodeje značek, které nabízely dvě paralelní rady motoru. Brzy byly prodeje těch přeplňovaných několikanásobně vyšší než prodeje obdobných atmosfér.

0/0
3.3.2016 16:47

M25i80c87h11a26l 30S32l90e44z21á28k 5341806357151

Honda musí vyrábět to, co ji uživí. A v evropě je bohužel trend nízkoobjemů s turby. Mercedes nebo BMW to je jiná kategorie. Ti cílí na jiné zákazníky. Vemte si třeba jak dopadl Legend. Poslední legend co se u nás prodával, stál milion a půl a měl výbavu jako BMW za 3 miliony. Nikdo jej nekupoval. Proč? Protože tyhle auta si lidé kupují pro svou image. Nikdo si nekoupí luxusní hondu. Když luxusní auto, tak BMW nebo Mercedes. Ani Accord už se do Evropy nedováží. Proč? Protože o to nebyl zájem. V Evropě to prostě nejde na odbyt. Honda vyrábí auta s velkými objemy. Ovšem pro Ameriku. Tady je není schopna prodat.

0/0
3.3.2016 17:49

D73a76v75i19d 23K59a10č53í40r68e20k 1276150688328

Ufo tzn 8. generace je jedno z nejkrásnějších aut. To že vyznavačům impotentního designu od vw se to nelíbí, neni problem hondy. Já si svojí 1,8 sport nechám ještě hodně dlouho...

+5/0
3.3.2016 6:56

J24i76r78k39a 94V24o40j73v82o80d88i83n 6591567967635

Mám stejný názor.

0/0
3.3.2016 8:26

P56e12t95r 97V62o35c62í24l54k24a 1364567418167

Ja taktez, stejny nazor a stejne auto :-)

0/0
3.3.2016 12:34

R13a27d31i22m 96K50a55l51a40s 2890436122921

No jo, ale právě to UFO je kompaktní auto, které s asijským designem nemá zase tak mnoho společného - snad možná kromě přístrojovky. To je čisté, uhlazené auto s velice moderním designem, ale v zásadě bez výstřelků.

A když se podívám, co se za poslední roky stalo např. s accordem, tak je to spíše smutné. U hondy by měli na designu zapracovat.

Tahle studie vypadá docela sympaticky, ale je to jen studie.

0/0
3.3.2016 9:03

J37i33ř75í 49S95c43h14w62a24c18h 8708694878246

mě se "impotentní" design VW líbí a Civic se mi líbí taky, takže takové haterské nesmysly o tom, že pokud se to někomu nelíbí, tak je nutně vyznavačem "impotentního" designu VW jsou mi z duše protivný....

Ufo 9G je pro mne hezčí díky tomu, že nemá ty "podivné" lesklé plasty mezi světly.... nemluvě o tom, že mechanicky 9G řeší řadu "nedostatků" 8G....

+1/0
3.3.2016 10:13

D63a83v79i87d 82K41a75č77í71r61e47k 1596550188158

Které plasty, jako masku, neni problem vyměnit ji za sport černou. Sie má 9G jiný podvozek, resp hlavně zadní nápravu, ale již MY 09 na tom podvozkově neni zas tak špatně. Navíc 9G má delší převody kvuli emisím.

To s tim designem bylo spíš myšleno na autora článku a jeho nadpisu

0/0
3.3.2016 10:30

J71i16ř64í 59S42c35h90w78a74c39h 8228374528876

co mě na 8G irituje jsou ty spojovací plastové elementy mezi předními světly a jejích obdoba mezi zadními světly. U starších aut vypadají vetšinou hodně příšerně. Hodně zajímavý je ten opakující se symbol trojúhelníku, trojúhelníkový výfuk je naprostý "vrchol". Ty trojúhelníky jsou jediný, který mi na 9G trochu schází. Ale celkově se mi 9G líbí více jak 8G.

0/0
3.3.2016 21:26

M19i60c52h18a36l 90S67l60á12m59a 5695260581607

Mám úplně jiné auto, ale souhlasím, taky se mi moc líbí. Mám prostě rád netuctová auta...;-)

0/0
3.3.2016 14:42

J23a12k46u86b 95N57o52v12á15k 8190543880722

Jak to bylo s tím separátem? Češi touží po drůbežím separátu, tvrdí výrobce. No a teď už jsme začali všichni toužit po oturbených litrech. (s nadsázkou, jasně, že takhle to není...)

+3/0
2.3.2016 21:24

J14i15ř57í 69S14c32h89w62a11c93h 8518294278466

Češi netouží po separátu, touží po nízké ceně a nečtou ty malé písmenka, které "zdůvodní" nízkou cenu.

Když se svezou s Rapidem co má "sekačku" 1.2TSI/77 (81) kW a s Civicem 1.8/104kW tak zjistí, že ten Rapid při běžném provozu, tj nevytočeném motoru(1500-3000 ot), zareaguje na sešlápnutí plynu lépe jak ten Civic....

Ano s malým motůrkem se (do určité hranice) povozí lépe než s tím větším a dražším, tak proč by ho nekoupili....

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

+1/−1
2.3.2016 21:51

J21i13ř15í 89K26o75c39u65r71e92k 6355414945448

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

Do té doby, než své auto chtějí prodat a zjistí, že za něj dostanou o 50-100 tisíc míň.

0/0
2.3.2016 22:54

J17i54ř42í 62S47c27h62w54a54c88h 8658924688976

to se u řady problémových atmosfér může stát taky, ale navíc celou dobu musí jezdit "línou mrchou"

0/−1
2.3.2016 23:40

M21a17r93e67k 78J20a41n97e10č29k38a 1227426483421

Pokud se pamatuji jste také majitelem zánovní japonské atmosféry v-tec, tak pak to pro vás asi musí být také utrpení, tedy dle vašich slov "jezdit "línou mrchou". Nicméně až to jednou budete prodávat, pokud to nenecháte sešrotovat, ten motor bude stále fungovat jako švýcarské hodinky, oproti nějakému mrzáku s turbem. Navíc tyhle mrzáky je už i čím dál větší problém přestavovat na alternativní pohon, aby to motor předčasně neposlalo do kytek, protože z mini spotřeby těch pidi oturbených kubatur už jsem také na rozdíl od vás vystřízlivěl.

0/0
3.3.2016 3:13

T64o44m71á37š 54P55r56c60h87a80l 1988833653580

Ony ty motůrky ze sekačky se lépe přizpůsobují dnešním testům normované spotřeby. Jelikož v testu EU není žádné prudké šlapání na plyn, tak je tam to prdítko ultraúsporné. Problém je, že v reálu takhle jemně ovládá plyn minimum lidí, takže nakonec jdou zákazníci po dieselu, protože ten je na cihlu benevolnetnější. S benzínem se musí umět řídit. S naftou stačí jen umět nasměrovat auto.

0/0
3.3.2016 7:44

J25a33k32u17b 41N53o64v97á66k 8620843130182

Řekl bych, že je ti s tím šlapáním na plyn benzín vs. nafta přesně obráceně.

0/0
3.3.2016 9:44

J53i23ř33í 34S83c24h22w88a53c92h 8658244518636

ano jsem objektivní(!) majitel 1.8 vtec (104kW), takže dobře vím, jak se chová v rozsahu otáček 1500-3000 a měl jsem ho možnost porovnat s 1.2 v Rapidu, který není konkurenční alternativou (je to prostě celkově o hodně slabší motor- 77kW) ale v tomto rozsahu otáček se chová jako by to byl stejně výkonný, či dokonce výkonnější motor.

Když to obrátím, tak v v tomto rozsahu otáček je 1.8vtec i úsporný ale je proto, že je to v této chvíli "líná mrcha". Pokud chci, aby se rozjela, tak musím podřadit o dva stupně a vytočit ji nad 4000 otáček a jo potom to jede, ale rozhodně nemohu počitat se spotřebou pod 10....

U turbomotorů (TSI) je to obdobné, jen se to vlivem strmější výkonové křivky posouvá o nějakých 1500 otáček níže!

Takže líná mrcha: 1200-2000 otáček, divoch 2500-4000 se stejnými důsledky na spotřebu!

Ad spotřeba: když ze SROVNATELNÝCH (!) motorů budu tahat stejný výkon bude spotřeba srovnatelná. Ale jsou režimy, kdy turbo bude mít spotřebu nižší. Třeba jízda konstantní rychlostí po dálnici 130:

Civic 1.8 točí cca 3300 otáček

srovnatelný "mrzák" 1.4TSI (nebo ten nový Honda "mrzák" 1.5) asi 2500 otáček

co bude v této situaci žrát méně? Vsadím boty, že tito "mrzáci"

0/0
3.3.2016 10:49

V55í16ť86a 78K36r75u49t83i94š 1160154115947

Jasně že to tak není. Na trhu stále jsou v běžných třídách atmosférické motory, nedávno jich bylo dokonce ještě mnohem víc. Jenže problém nastal v tom, že je jaksi zákazníci při nabídce výkonnějším přeplňovaných jednotek, uživatelsky příjemnějších a s menší spotřebou, přestali ve velké míře kupovat.

0/0
2.3.2016 23:40

M77a65r77e19k 52J50a47n13e47č63k55a 1247696523681

Což o to, pro Hondu by určitě nebyl problém dopřávat lidem nadále její nezmar motory i pro evropský trh, ale tohle není jejich výmysl, ale spíše nůž na krk od EU v podobě Euro norem a chtějí-li své vozy nadále v EU prodávat, musí se prostě přizpůsobit a přání zákazníka je zde vedlejší. Smutné je i to, že už si na ty spotřební věci s omezenou životností začíná lidé i zvykat.

+3/0
2.3.2016 19:44

J71i40ř66í 91S88c88h18w91a79c82h 8578374678686

Nevím, proč by turbomotor měl být apriori méně spolehlivý než atmosféra.

Mercedes má v F1 současnosti nejspolehlivější motor za posledních cca 40 let, je to turbo má mnohem větší litrový výkon než velké atmosféry v minulosti a žádná nebyla tak spolehlivá jako ten jejich dnešní turbomotor....

Když čtu články o ojetinách s výčtem jejich motorů samozřejmě atmosférických, vždy jsou tam doporučené motory a motory, kterým je lépe se vyhnout a je úplně jedno jestli se jedná o menší čtyřválce nebo větší šesti či dokonce osmiválce....ve všech velikostech se najdou problémové motory.....

+2/0
2.3.2016 21:06

M28a27r29e82k 29J44a33n75e83č22k72a 1147606183511

To sice ano, ale u povedené atmosféry i v X té generaci, nemusíte řešit turbo a to jestli ten motor zvládne bez úhony a tím nákladných oprav pokořit i vyšší nájezdy. Dnes si ještě můžete koupit i jako 10 a více letou ojetinu s vysokým nájezdem a bude vám určitě za spotřebák sloužit nadále. Jste si jist, že tohle bude výsadou i těchto oturbených pidi kubatur? Za pár let bude totiž problém si koupit nějakou spolehlivou ojetinu, protože to bude samé TSI a jiné oturbené zázraky, kde budete doufat, že vám to ještě vydrží a ony problémy se vám vyhnou. Přiznám se, že pokud ta doba nastane, nebudu mít odvahu si už žádnou ojetinu pak koupit, protože z vozů se stává předražený spotřebák, který se čím dál méně bude vyplácet opravovat.

0/0
3.3.2016 2:58

J40i64ř66í 32S80c22h64w48a22c21h 8158684738976

u TSI dnes bohužel přežívá špatná pověst kvůli počátečním problémům s rozvody, ale ty jsou už dávno vyřešené. Pokud se k tomu majitel chová, jak má tak není žádný důvod aby se nedožil 300kkm. Dvoulitry i více. Bohužel spousta majitelů se takto nechová. Ano je celkem možné, že během této doby se bude muset jednou vyměnit turbo, ale ty doby, kdy turbo stálo přes 20 tisíc jsou už dávno pryč.

Samozřejmě i atmosféry se nějak vyvíjejí, jejich litrové výkony narůstají, tlak na náklady je naopak osekává. A už vůbec nejsou tak jednoduché jako před 30-40lety, takže není vyloučeno, že nová verze spolehlivého motoru bude najednou problémovější.

Třeba jsem celkem zvědavý jaký bude stav i skyactiv atmosfér Mazdy, až budou mít přes 200 kkm, když jejich konstrukce je maximálně odlehčená....

0/0
3.3.2016 12:11

J35a93k23u78b 44Š28a46f35a41n50d18a 7455947561531

Problém až není turbo jako takové (samozřejmě další, zvláště mechanická věc přináší další nebezpečí poruchy) jako to, že díky turbu a zvýšení výkonu mohou výrobci ten motor zmenšit (při zachování výkonu) čím se ale ten motor stává více zatěžovaný a samozřejmě se to projevuje na životnosti. Proč se asi tak u lokomotiv a hlavně lodí dělá velký motor provozovaný na stovkách otáček když by tam stačil motor 10x menší se stejným výkonem? Protože by tam vydržel desetinu doby.

0/0
3.3.2016 8:09

V29í83ť38a 10K49r48u28t90i14š 1860554625777

Info o masovém rozšíření turb u Hondy tu už je tak rok a firma sama uvádí, že jejím cílem je tyto prosazovat především na americkém trhu.

Ano, určitě by nebyl problém dopravat Evropě stále atmosférické motory, kdy ta 1.8-ka byl ve své době solidní mírný nadprůměr, ale dnes už tento motor prostě nestíhá výkonnějším přeplňovaným 1.2-kam nebo dokonce litrum (1.0 EB 103kW).

0/0
2.3.2016 23:04

K17a70r23e75l 58V77a57c28h59u35t 9253882159143

No, no, no... ;-D Větší motory stejně zákazníci neocení! (= nekoupí) ... ;-)

0/0
2.3.2016 19:41
Foto

M32i25c23h44a26l 18S94i91n37g75r 6677333581176

Někomu líbí, někomu nelíbí = normál (za mě má aspoň Japonec odvahu, auta přes kopírák značky ŠkodaVWAudi mě neba, ale i to je věc vkusu, někoho třeba ba).

Litrové turbo? Takže za 5 let 0,2 litrů x 10 turb. Takový splašený křovinořez s koly. Ne, díky.

A to říká hrdý majitel Civicu.

+6/−1
2.3.2016 19:34

J12i18ř90í 87R64a67m28e70š 8366424850272

ja mel civic 1995 anglican 1.4 pak prelude 2.0 honda accord coupe 1998 3.0 v6 pak civic 1995 hatchback 1.4 civic 1998 vtec 1.5 sedan a ted aerodeck 1.4 a chci koupit do dvou mesicu honda legend coupe 3.2 a jezdim obcas s legendem 3.5 1995 vsechno krasny atmo.

+2/0
2.3.2016 20:23

J97i35ř69í 58R23a21m44e44š 8946744900512

a jak skoncily prvni mi nabourali druhy mi nabourali treti z baraku nebot jsme potrebovali nahle hotovost za rok se s nim nalitalo ctyricet tis km dalsi byla dojezdovka nez se koupil vtec to jsem zrusil ve stodvaceti a aerodeck jezdi uz rok nakrouceno pres tricet tis km. stav tacho 234 tis km

0/0
2.3.2016 20:36

J38i54ř82í 24R43a47m17e34š 8286494250502

tak uz mi hondu zmrvili turbem ach jo. Ja miloval ty jejich vysokootackove motory jako soucasne vozitko co mam omezovac 7200 otacek.

+2/−1
2.3.2016 19:25

J43i36ř33í 46S85c61h88w79a58c97h 8198684328776

Civic Type R má 2.0 turbo už asi půl roku a ještě nikdo netvrdil, že je zmršenej, spíš úplně naopak....

+1/0
2.3.2016 21:13

V62í56ť88a 23K21r36u27t48i59š 1200844135367

Tak nevím, automat mi u preplnovane dvoulitrova ameriky řadí v 6.800 a tentýž motor v evropském HH točim do 7.000.

0/0
2.3.2016 23:12

L87u35k60a97s 58B19u28c24h85t86a 8979580434857

Vozidlo je to teda hezčí nežli stávající model, ale ten stávající je na tom s kvalito a vlastnostmi dobře. Známej si koupil ojeté z 3A, když s ním jedu jsem nadšen. kdybych nepotřeboval mega kufr tak bych ji už měl. Takhle třeba jednou.

0/0
2.3.2016 19:06

J20i92ř39í 45N23e91u64m84e60i45s15t38e87r 2322945763231

Nic hezkýho nevidim.

+9/−2
2.3.2016 19:04

P60e82t34r 11M54a96r10e60č58e13k 1633751699908

Tak hatchback , jak stojí na "značce" studie, a nebo liftback jak tvrdí autor článku ?

+3/0
2.3.2016 19:01

L64i77b50o16r 54F29i74l71á21k 3710135743253

Já to vidím spíš na liftback, záď to má splívavou jako ochcávka.

+1/0
2.3.2016 19:21

F29r31a94n29t18i72š46e74k 18M83i64c95h39a83l63i87c10a 8186898545496

Tak jedina automobilka, ktera dava do vozu motory je MAZDA

+2/0
2.3.2016 18:53

D47e26n49i56s 48W87i71t62z97k79u 3803161409377

Chrysler, Chevrolet, Dodge atd

+1/0
2.3.2016 19:01

F17r44a66n95t53i88š68e65k 51M58i89c89h17a32l71i93c83a 8706528685826

Ceny těchto vozů už jsou někde jinde

0/0
3.3.2016 6:57

M78i78r60e33k 58G13a55j85e83r 5251326539350

Bohužel jen 4-válce. Ale jezdí úsporně, to je pravda.

+1/0
2.3.2016 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.