Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e65t91r 28N22ě56m12e39č12e13k 1342704322843

Tohle je hezký? To snad nemyslí autor vážně.....Rv

+1/−4
4.3.2016 11:00

T15o46m10a65s 77V62a49r63g53a 1365604636955

"Z Hondy Civic bude zas hezké auto"

Ale kdy ? ;-D;-D;-D

+4/−3
3.3.2016 10:36

T54o27m16á81š 41K74u89c69h60a82ř 3947951788251

Tak to dopadá, když je náš zákazník naším pánem. Většina zákazníků si žádá motory co nejmenšího objemu, před továrnami automobilek probíhají téměř nonstop demonstrace "Chceme v autech motory do sekaček!", miliony lidí se podepisují pod výzvy typu "Chceme auta bez motorů!", no a co pak automobilkám zbývá, než do nejprodávanějších aut místo motorů strkat tohleto. :-P:-/

0/0
3.3.2016 9:30

J55i49ř42í 81S44c81h16w96a90c48h 8968544138236

běžného zákazníka nezajímají nějací "kubíci". Sedne do auta a zajímá ho pocit, že auto jede, aniž by musel poslouchat motor někde v blízkosti omezovače....

+2/−1
3.3.2016 10:52

K31a22r64e67l 58N59o57v22á95k 8318924957412

Z boku mi to hodne pripomina Subaru. A Honda dela dobra auta a rozhodne nadherny jen skoda, ze se vydali cestou snizovani obsahu. Civic byl vzdy maly sportovni vuz ted se z nej stava jen prditko do mesta, ktere je sice krasny na pohled avsak z ridicskeho sarmu uz nema pomalu nic, protoze litr s turbe je fakt skoda. :-( Honda byla vzdy ppro benzinove nadsence co chteji vysokootackove motory.Rv

+1/0
3.3.2016 8:59

J25i53ř63í 15S68c98h47w93a24c21h 8548254818886

sorry ale to jsou "kecy z hladu"....prý prdítko do města....

V 9G je atmo 1.4 a ten motor je prostě poměrně slabý základ, a PRÁVĚ tento motor nahrazuje 1.0T a po "sportovní" tedy výkonové stránce nebude horší, ale lepší!

Kdo se chtěl s Civicem trochu vozit, tak samozřejmě sáhl po 1.8, a ta 1.5T bude zase výkonově lepší.

A type R? Dostal dvoulitrový TURBO a naprostá většina recenzí na něj pěje chválu, nj "300 koňový prdítko do města";-D

+3/0
3.3.2016 10:00

M56i36c67h83a86l 70S76l47e47z27á37k 5471286667421

Vy co tady píšete že jste hledali pěkné auto a ono nikde, vratte se zpět ke své škodovce. Koncern vyrábí stejná auta, akorát na tom je pokaždé jiná značka. Honda je originál. S váma se těžko dá diskutovat. A ti co tu píšou, že už i Honda začala dávat do svých aut motory ze sekaček, uvědomte si, že Honda by moc ráda dál dělala vysokootáčkové motory, jenže díky euronormám a dalším nesmyslům to bohužel není možné. A pokud chce prodávat, tak je třeba dát se touto cestou. Bohužel. Jednou budeme vzpomínat na atmosférické dvoulitry, které nám jezdily 20 let, dokud nezrezivěly. Nová Honda je krásná. Bohužel motory jsou jiná kapitola. Ale myslím si, že ta 1,5 ivtec by nemusel být špatný. To ovšem ukáže až čas.

+4/−1
3.3.2016 8:38

K53a20r87e48l 50N90o53v36á42k 8388544657292

S tim trochu nesouhlasim vzdyt prece dneska bezne bmw mercedes audi oprodavaji obsah 3,0 4,0 i 5,0 tam jsou a normy splnuji. A vzdy jde udelat prece 2,0 tak jak to delali driv muzou udelat jak chteji 1,0 s turbem pak 1,5 , ale dal muzou prodavat 2,0 s turbem atd atd ale oni maji vzdy jen dva motory a tim konci :(

+1/0
3.3.2016 9:02

J17a11n 20K51r76u70p11k85a 4386468165342

Mam dojem, ze automobilky to musi splnovat tak nejak globalne. Tzn. pokud prodaji dost nizkoemisnich aut, par vyjimek si mohou nechat pro limuziny, sportaky apod.

0/0
3.3.2016 11:55

J63i76ř15í 45S76c31h80w79a60c70h 8108654758406

Kolik nízkoemisních typů má třeba Bentley nebo RR?

0/0
3.3.2016 12:13

V97í13ť98a 34K55r41u15t57i40š 1450174845707

Podívejte se, jak dopadly prodeje značek, které nabízely dvě paralelní rady motoru. Brzy byly prodeje těch přeplňovaných několikanásobně vyšší než prodeje obdobných atmosfér.

0/0
3.3.2016 16:47

M57i65c56h24a73l 81S23l85e24z47á90k 5651166727851

Honda musí vyrábět to, co ji uživí. A v evropě je bohužel trend nízkoobjemů s turby. Mercedes nebo BMW to je jiná kategorie. Ti cílí na jiné zákazníky. Vemte si třeba jak dopadl Legend. Poslední legend co se u nás prodával, stál milion a půl a měl výbavu jako BMW za 3 miliony. Nikdo jej nekupoval. Proč? Protože tyhle auta si lidé kupují pro svou image. Nikdo si nekoupí luxusní hondu. Když luxusní auto, tak BMW nebo Mercedes. Ani Accord už se do Evropy nedováží. Proč? Protože o to nebyl zájem. V Evropě to prostě nejde na odbyt. Honda vyrábí auta s velkými objemy. Ovšem pro Ameriku. Tady je není schopna prodat.

0/0
3.3.2016 17:49

D67a46v11i53d 74K45a71č96í86r14e90k 1736290168468

Ufo tzn 8. generace je jedno z nejkrásnějších aut. To že vyznavačům impotentního designu od vw se to nelíbí, neni problem hondy. Já si svojí 1,8 sport nechám ještě hodně dlouho...

+5/0
3.3.2016 6:56

J68i38r91k60a 33V23o14j55v36o83d61i54n 6831647187675

Mám stejný názor.

0/0
3.3.2016 8:26

P48e68t28r 88V92o44c63í19l34k84a 1674697208817

Ja taktez, stejny nazor a stejne auto :-)

0/0
3.3.2016 12:34

R18a93d79i76m 77K61a72l55a49s 2720636892741

No jo, ale právě to UFO je kompaktní auto, které s asijským designem nemá zase tak mnoho společného - snad možná kromě přístrojovky. To je čisté, uhlazené auto s velice moderním designem, ale v zásadě bez výstřelků.

A když se podívám, co se za poslední roky stalo např. s accordem, tak je to spíše smutné. U hondy by měli na designu zapracovat.

Tahle studie vypadá docela sympaticky, ale je to jen studie.

0/0
3.3.2016 9:03

J69i22ř90í 87S42c78h45w51a15c11h 8268524348746

mě se "impotentní" design VW líbí a Civic se mi líbí taky, takže takové haterské nesmysly o tom, že pokud se to někomu nelíbí, tak je nutně vyznavačem "impotentního" designu VW jsou mi z duše protivný....

Ufo 9G je pro mne hezčí díky tomu, že nemá ty "podivné" lesklé plasty mezi světly.... nemluvě o tom, že mechanicky 9G řeší řadu "nedostatků" 8G....

+1/0
3.3.2016 10:13

D82a35v48i54d 44K45a53č74í67r73e16k 1866550948928

Které plasty, jako masku, neni problem vyměnit ji za sport černou. Sie má 9G jiný podvozek, resp hlavně zadní nápravu, ale již MY 09 na tom podvozkově neni zas tak špatně. Navíc 9G má delší převody kvuli emisím.

To s tim designem bylo spíš myšleno na autora článku a jeho nadpisu

0/0
3.3.2016 10:30

J28i55ř35í 12S68c92h95w42a95c35h 8898734408136

co mě na 8G irituje jsou ty spojovací plastové elementy mezi předními světly a jejích obdoba mezi zadními světly. U starších aut vypadají vetšinou hodně příšerně. Hodně zajímavý je ten opakující se symbol trojúhelníku, trojúhelníkový výfuk je naprostý "vrchol". Ty trojúhelníky jsou jediný, který mi na 9G trochu schází. Ale celkově se mi 9G líbí více jak 8G.

0/0
3.3.2016 21:26

M92i62c33h52a86l 89S29l10á27m29a 5545310931547

Mám úplně jiné auto, ale souhlasím, taky se mi moc líbí. Mám prostě rád netuctová auta...;-)

0/0
3.3.2016 14:42

J26a81k54u32b 49N57o85v54á90k 8490653800852

Jak to bylo s tím separátem? Češi touží po drůbežím separátu, tvrdí výrobce. No a teď už jsme začali všichni toužit po oturbených litrech. (s nadsázkou, jasně, že takhle to není...)

+3/0
2.3.2016 21:24

J91i52ř28í 53S70c22h70w74a21c81h 8438684158736

Češi netouží po separátu, touží po nízké ceně a nečtou ty malé písmenka, které "zdůvodní" nízkou cenu.

Když se svezou s Rapidem co má "sekačku" 1.2TSI/77 (81) kW a s Civicem 1.8/104kW tak zjistí, že ten Rapid při běžném provozu, tj nevytočeném motoru(1500-3000 ot), zareaguje na sešlápnutí plynu lépe jak ten Civic....

Ano s malým motůrkem se (do určité hranice) povozí lépe než s tím větším a dražším, tak proč by ho nekoupili....

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

+1/−1
2.3.2016 21:51

J28i37ř16í 57K47o97c51u26r23e80k 6675334825278

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

Do té doby, než své auto chtějí prodat a zjistí, že za něj dostanou o 50-100 tisíc míň.

0/0
2.3.2016 22:54

J47i70ř82í 86S15c13h36w57a98c74h 8828184338796

to se u řady problémových atmosfér může stát taky, ale navíc celou dobu musí jezdit "línou mrchou"

0/−1
2.3.2016 23:40

M14a98r21e63k 44J83a66n26e84č91k27a 1827446753381

Pokud se pamatuji jste také majitelem zánovní japonské atmosféry v-tec, tak pak to pro vás asi musí být také utrpení, tedy dle vašich slov "jezdit "línou mrchou". Nicméně až to jednou budete prodávat, pokud to nenecháte sešrotovat, ten motor bude stále fungovat jako švýcarské hodinky, oproti nějakému mrzáku s turbem. Navíc tyhle mrzáky je už i čím dál větší problém přestavovat na alternativní pohon, aby to motor předčasně neposlalo do kytek, protože z mini spotřeby těch pidi oturbených kubatur už jsem také na rozdíl od vás vystřízlivěl.

0/0
3.3.2016 3:13

T47o85m46á39š 53P36r49c98h55a62l 1118463703380

Ony ty motůrky ze sekačky se lépe přizpůsobují dnešním testům normované spotřeby. Jelikož v testu EU není žádné prudké šlapání na plyn, tak je tam to prdítko ultraúsporné. Problém je, že v reálu takhle jemně ovládá plyn minimum lidí, takže nakonec jdou zákazníci po dieselu, protože ten je na cihlu benevolnetnější. S benzínem se musí umět řídit. S naftou stačí jen umět nasměrovat auto.

0/0
3.3.2016 7:44

J40a74k38u74b 71N21o23v68á13k 8880973590302

Řekl bych, že je ti s tím šlapáním na plyn benzín vs. nafta přesně obráceně.

0/0
3.3.2016 9:44

J85i90ř69í 32S68c59h28w60a88c45h 8788784528646

ano jsem objektivní(!) majitel 1.8 vtec (104kW), takže dobře vím, jak se chová v rozsahu otáček 1500-3000 a měl jsem ho možnost porovnat s 1.2 v Rapidu, který není konkurenční alternativou (je to prostě celkově o hodně slabší motor- 77kW) ale v tomto rozsahu otáček se chová jako by to byl stejně výkonný, či dokonce výkonnější motor.

Když to obrátím, tak v v tomto rozsahu otáček je 1.8vtec i úsporný ale je proto, že je to v této chvíli "líná mrcha". Pokud chci, aby se rozjela, tak musím podřadit o dva stupně a vytočit ji nad 4000 otáček a jo potom to jede, ale rozhodně nemohu počitat se spotřebou pod 10....

U turbomotorů (TSI) je to obdobné, jen se to vlivem strmější výkonové křivky posouvá o nějakých 1500 otáček níže!

Takže líná mrcha: 1200-2000 otáček, divoch 2500-4000 se stejnými důsledky na spotřebu!

Ad spotřeba: když ze SROVNATELNÝCH (!) motorů budu tahat stejný výkon bude spotřeba srovnatelná. Ale jsou režimy, kdy turbo bude mít spotřebu nižší. Třeba jízda konstantní rychlostí po dálnici 130:

Civic 1.8 točí cca 3300 otáček

srovnatelný "mrzák" 1.4TSI (nebo ten nový Honda "mrzák" 1.5) asi 2500 otáček

co bude v této situaci žrát méně? Vsadím boty, že tito "mrzáci"

0/0
3.3.2016 10:49

V10í64ť11a 43K46r95u87t53i27š 1870174725647

Jasně že to tak není. Na trhu stále jsou v běžných třídách atmosférické motory, nedávno jich bylo dokonce ještě mnohem víc. Jenže problém nastal v tom, že je jaksi zákazníci při nabídce výkonnějším přeplňovaných jednotek, uživatelsky příjemnějších a s menší spotřebou, přestali ve velké míře kupovat.

0/0
2.3.2016 23:40

M24a77r81e57k 40J93a15n63e17č85k39a 1417856513761

Což o to, pro Hondu by určitě nebyl problém dopřávat lidem nadále její nezmar motory i pro evropský trh, ale tohle není jejich výmysl, ale spíše nůž na krk od EU v podobě Euro norem a chtějí-li své vozy nadále v EU prodávat, musí se prostě přizpůsobit a přání zákazníka je zde vedlejší. Smutné je i to, že už si na ty spotřební věci s omezenou životností začíná lidé i zvykat.

+3/0
2.3.2016 19:44

J50i38ř59í 95S28c56h23w14a11c54h 8608624428416

Nevím, proč by turbomotor měl být apriori méně spolehlivý než atmosféra.

Mercedes má v F1 současnosti nejspolehlivější motor za posledních cca 40 let, je to turbo má mnohem větší litrový výkon než velké atmosféry v minulosti a žádná nebyla tak spolehlivá jako ten jejich dnešní turbomotor....

Když čtu články o ojetinách s výčtem jejich motorů samozřejmě atmosférických, vždy jsou tam doporučené motory a motory, kterým je lépe se vyhnout a je úplně jedno jestli se jedná o menší čtyřválce nebo větší šesti či dokonce osmiválce....ve všech velikostech se najdou problémové motory.....

+2/0
2.3.2016 21:06

M73a80r25e95k 94J13a81n16e87č47k83a 1477116923771

To sice ano, ale u povedené atmosféry i v X té generaci, nemusíte řešit turbo a to jestli ten motor zvládne bez úhony a tím nákladných oprav pokořit i vyšší nájezdy. Dnes si ještě můžete koupit i jako 10 a více letou ojetinu s vysokým nájezdem a bude vám určitě za spotřebák sloužit nadále. Jste si jist, že tohle bude výsadou i těchto oturbených pidi kubatur? Za pár let bude totiž problém si koupit nějakou spolehlivou ojetinu, protože to bude samé TSI a jiné oturbené zázraky, kde budete doufat, že vám to ještě vydrží a ony problémy se vám vyhnou. Přiznám se, že pokud ta doba nastane, nebudu mít odvahu si už žádnou ojetinu pak koupit, protože z vozů se stává předražený spotřebák, který se čím dál méně bude vyplácet opravovat.

0/0
3.3.2016 2:58

J70i11ř59í 54S20c13h87w38a21c53h 8188114738796

u TSI dnes bohužel přežívá špatná pověst kvůli počátečním problémům s rozvody, ale ty jsou už dávno vyřešené. Pokud se k tomu majitel chová, jak má tak není žádný důvod aby se nedožil 300kkm. Dvoulitry i více. Bohužel spousta majitelů se takto nechová. Ano je celkem možné, že během této doby se bude muset jednou vyměnit turbo, ale ty doby, kdy turbo stálo přes 20 tisíc jsou už dávno pryč.

Samozřejmě i atmosféry se nějak vyvíjejí, jejich litrové výkony narůstají, tlak na náklady je naopak osekává. A už vůbec nejsou tak jednoduché jako před 30-40lety, takže není vyloučeno, že nová verze spolehlivého motoru bude najednou problémovější.

Třeba jsem celkem zvědavý jaký bude stav i skyactiv atmosfér Mazdy, až budou mít přes 200 kkm, když jejich konstrukce je maximálně odlehčená....

0/0
3.3.2016 12:11

J12a79k40u72b 31Š43a15f24a45n90d48a 7945437501211

Problém až není turbo jako takové (samozřejmě další, zvláště mechanická věc přináší další nebezpečí poruchy) jako to, že díky turbu a zvýšení výkonu mohou výrobci ten motor zmenšit (při zachování výkonu) čím se ale ten motor stává více zatěžovaný a samozřejmě se to projevuje na životnosti. Proč se asi tak u lokomotiv a hlavně lodí dělá velký motor provozovaný na stovkách otáček když by tam stačil motor 10x menší se stejným výkonem? Protože by tam vydržel desetinu doby.

0/0
3.3.2016 8:09

V21í80ť54a 29K36r40u53t10i18š 1310384845517

Info o masovém rozšíření turb u Hondy tu už je tak rok a firma sama uvádí, že jejím cílem je tyto prosazovat především na americkém trhu.

Ano, určitě by nebyl problém dopravat Evropě stále atmosférické motory, kdy ta 1.8-ka byl ve své době solidní mírný nadprůměr, ale dnes už tento motor prostě nestíhá výkonnějším přeplňovaným 1.2-kam nebo dokonce litrum (1.0 EB 103kW).

0/0
2.3.2016 23:04

K14a51r86e11l 18V36a84c67h52u73t 9783592729563

No, no, no... ;-D Větší motory stejně zákazníci neocení! (= nekoupí) ... ;-)

0/0
2.3.2016 19:41
Foto

M64i68c15h25a68l 47S26i98n72g62r 6807473491586

Někomu líbí, někomu nelíbí = normál (za mě má aspoň Japonec odvahu, auta přes kopírák značky ŠkodaVWAudi mě neba, ale i to je věc vkusu, někoho třeba ba).

Litrové turbo? Takže za 5 let 0,2 litrů x 10 turb. Takový splašený křovinořez s koly. Ne, díky.

A to říká hrdý majitel Civicu.

+6/−1
2.3.2016 19:34

J78i32ř50í 91R57a62m20e93š 8136474850172

ja mel civic 1995 anglican 1.4 pak prelude 2.0 honda accord coupe 1998 3.0 v6 pak civic 1995 hatchback 1.4 civic 1998 vtec 1.5 sedan a ted aerodeck 1.4 a chci koupit do dvou mesicu honda legend coupe 3.2 a jezdim obcas s legendem 3.5 1995 vsechno krasny atmo.

+2/0
2.3.2016 20:23

J65i53ř67í 16R74a69m63e83š 8886414120162

a jak skoncily prvni mi nabourali druhy mi nabourali treti z baraku nebot jsme potrebovali nahle hotovost za rok se s nim nalitalo ctyricet tis km dalsi byla dojezdovka nez se koupil vtec to jsem zrusil ve stodvaceti a aerodeck jezdi uz rok nakrouceno pres tricet tis km. stav tacho 234 tis km

0/0
2.3.2016 20:36

J68i46ř35í 14R77a34m29e70š 8856354880302

tak uz mi hondu zmrvili turbem ach jo. Ja miloval ty jejich vysokootackove motory jako soucasne vozitko co mam omezovac 7200 otacek.

+2/−1
2.3.2016 19:25

J33i86ř11í 19S45c70h65w67a39c61h 8818714418666

Civic Type R má 2.0 turbo už asi půl roku a ještě nikdo netvrdil, že je zmršenej, spíš úplně naopak....

+1/0
2.3.2016 21:13

V86í20ť83a 65K69r46u29t44i33š 1200374155257

Tak nevím, automat mi u preplnovane dvoulitrova ameriky řadí v 6.800 a tentýž motor v evropském HH točim do 7.000.

0/0
2.3.2016 23:12

L78u27k24a30s 39B64u47c81h87t68a 8539470274757

Vozidlo je to teda hezčí nežli stávající model, ale ten stávající je na tom s kvalito a vlastnostmi dobře. Známej si koupil ojeté z 3A, když s ním jedu jsem nadšen. kdybych nepotřeboval mega kufr tak bych ji už měl. Takhle třeba jednou.

0/0
2.3.2016 19:06

J44i76ř17í 64N62e72u21m46e18i86s30t65e51r 2102875623891

Nic hezkýho nevidim.

+9/−2
2.3.2016 19:04

P81e39t54r 86M50a24r40e52č17e93k 1833971519398

Tak hatchback , jak stojí na "značce" studie, a nebo liftback jak tvrdí autor článku ?

+3/0
2.3.2016 19:01

L27i51b70o84r 67F25i55l73á42k 3140415183373

Já to vidím spíš na liftback, záď to má splívavou jako ochcávka.

+1/0
2.3.2016 19:21

F10r72a23n46t93i35š78e71k 17M72i88c93h61a75l22i55c78a 8366488665576

Tak jedina automobilka, ktera dava do vozu motory je MAZDA

+2/0
2.3.2016 18:53

D12e24n79i24s 30W46i43t17z96k49u 3543411859407

Chrysler, Chevrolet, Dodge atd

+1/0
2.3.2016 19:01

F78r92a56n89t72i71š66e20k 77M81i90c15h49a43l28i63c77a 8916508795966

Ceny těchto vozů už jsou někde jinde

0/0
3.3.2016 6:57

M58i43r31e72k 87G44a64j20e32r 5431616749440

Bohužel jen 4-válce. Ale jezdí úsporně, to je pravda.

+1/0
2.3.2016 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.