Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Ženevě se hodně mluví o elektromobilech, ale všichni kupují SUV

Elektrická auta potkáte na ženevském výstavišti na každém kroku. Než zaplaví silnice, bude to ještě trvat, shodují se kapitáni autoprůmyslu na Autosalonu Ženeva, už proto, že je to pro ně vysoce ztrátová hračka. Aktuálním tématem jsou autonomní auta a hlavně SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K90a76m79i71l 38N36o96v93á18č29e68k 7362295449549

já to trochu nechápu, lidi prej nemaj peníze, ale nejoblíbenější má být nejdražší kategorie s největší spotřebou...

0/0
3.3.2016 21:30

A30n93t54o81n51í22n 32S76e78b27e63r94a 7263248270869

Lidí co mají SUV s tím jezdí jak připo**aní.

To už je lepší ostrý hatchback nebo 4x4 combi.

SUV žádnouj výhodu nemá. Jen to je IN, to je všechno.

0/−3
3.3.2016 19:35

L70u53k88á52š 57V93a45ň83u39r83a 1305354543103

Výhoda SUV je vyšší světlost, lepší výhled, lepší nastupování, pokud je 4x4 tak i lepší průchodnost. Nevýhodou je vyšší hmotnost, vyšší spotřeba a menší zrychlení. Sám mám SUV kvůli průjezdu po horské cestě, kde normální kombík neprojede. I auto typu Volvo XC70 tam drhne, kvůli nájezdové hraně a moc velkému rozvoru. A musím říct, že nejsem brzdou provozu. ;-D

+3/−1
3.3.2016 20:22


J43i10ř83í 14S91c18h67w78a76c64h 8678104118546

95% SUV takovou cestu "kde i XC70 drhne" po dobu životnosti neuvidí....

0/0
3.3.2016 20:43

L73u40k79á78š 89V42a96ň82u40r90a 1955354573693

Jasně, když za SUV považují i 4x2 apod. Ale to je spíš už problém majitelů. To je ale stejný, jako když si lidi pro jízdu do práce pořizují obrovské kombi. Jeho kufr taky v 99% nevyužijou. ;-D

0/0
3.3.2016 20:51

J52i67ř90í 96S32c78h83w63a21c21h 8318194288906

dost blbej příklad, ten kdo si pořizuje velký kombi ho většinou potřebuje alespoň jednou týdně o víkendu nebo třeba jednou za měsíc.....

+2/0
3.3.2016 23:09

L75u33k84á56š 92V89a20ň97u13r51a 1455224123593

Ono je taky otázkou, co se dá ještě považovat za SUV. Třeba v USA je nejprodávanější SUV Ford Explorer, což je obrovská kráva s plnohodnotnou čtyřkolkou.

0/0
3.3.2016 20:57

T69o92m17á65š 59Z96e36m18a73n 3705778324705

XC70 má světlost 210 mm, to je víc než většina SUV..

0/0
3.3.2016 21:05

T20o29m68á57š 80V23a15l16d16e16r 7493420679

Ano, ale má dlouhý rozvor a to jej může limitovat. Podobný problém jsem také řešil.

0/0
4.3.2016 1:55

V59í53ť63a 49K60r20u75t33i92š 1270134645587

Ano. A co? Velká část nákupních rozhodnutí je v rovině líbí/nelíbí, chci/nechci. A když na to dotyčný má a chce to, tak ať si klidně pořídí lambo na dojíždění do Kaufu.

0/0
3.3.2016 22:07

P30a64v67e59l 23N77e70v29e98č77e44ř92a63l 6972966534630

Až budou mít všichni SUV a zjistí, že již nemají z důvodu "bezpečnosti" proti ostatním výhodu při střetu, tak se začnou kupovat kamióny. Až je budou mít všichni, tak se na silnicích nikdo nepohne a bude se chodit po svých.

+1/−4
3.3.2016 18:35

A85n67t33o91n47í81n 54S34e19b67e55r47a 7263128640919

Si vem jak dopadla Amerika. Teď si každý kupuje obrovský osobní truck. Chudáci.....

0/0
3.3.2016 19:37

J32o91s50e48f 55B91i70e71l47i59k 6752296558967

Elektromobily nemají s ekologií nic společného.

+7/0
3.3.2016 18:01

M21a78r79t39i41n 45K41a66r82á81s22e35k 9148203248818

No mit mesto plne elektroaut a plne spalovaku je docela rozdil....

0/0
3.3.2016 19:48
Foto

J81i75ř78í 10D41v16o55ř14á17k 5925959600538

V čem ? Nízkoemisní zóny v Německu nepřinesly prakticky žádný výsledek .

0/0
3.3.2016 19:54

J86á16n 35K77o22t56ú76č 2666864708296

Pretože "nízkoemisné" podľa nemeckej definície je blbosť. Skoro všetky autá (okrem starých vrakov, ktorých je v Nemecku málo), sa zmestia do limitov. Môj diesel to v pohode spĺňa, dostal by zelenú plaketu. Ale elektroauto je trochu rozdiel.

0/0
10.3.2016 9:34

J60á65n 18K68o36t30ú87č 2606574658766

Povedal odborník? Samozrejme, že to nie je to isté, ako jazdiť na bicykli alebo chodiť pešo (to ani nikto netvrdí!), ale je to aj tak obrovské zlepšenie, a hlavne pre mestá. Výroba a spracovanie batérií je stále menej ekologicky náročná než preprava, spracovanie a spaľovanie ropy.

0/0
10.3.2016 9:35

A10n49t54o64n14í32n 74S32e47b48e79r22a 7943758860569

SVU

1) gumy na sto stojí jak na ferarri

2) v přecpaném městě a u marketů se s tím dost blbě parkuje a v podzemí obvzlášt. Když jedu za SVU tak vím že zaparkuju, protože on mine každé druhé místo z důvodu malého prostoru :-D

Když už najde dvě místa, tak raději zaparkuje uprostřed a zabírá obě místa.

3) ve městě čeká na místě, kde já normálně projedu, ale já čekám za ním a zdržují mně

4) když si představím, že bych měl být majitel SUV a zbytečně nasírat ostatní, tak to si raději odpustím....

Rv

+4/−4
3.3.2016 16:13
Foto

M91i63c46h24a94l 15N58a49j75m96a86n 7779853156450

Přesně, přijde mi to, že si lidé kupují SUV výhradně pro jízdu po městě.

0/0
3.3.2016 16:59

J12o87s20e15f 84B33i56e51l54i90k 6632326808797

Stejně bych mohl vypsat nevýhody malých vozů proti SUV. Asi by jich bylo víc. Dnes jsem jezdil pracovně na horách a vy byste tam patrně neprojel. Ano když přijedu do města, nestane se z XC 90 fabie, ale zase i z toho města odveze i sedm cestujících.

+3/0
3.3.2016 17:59
Foto

M52i23c91h48a73l 95N96a21j50m81a94n 7899153886160

Tak z tohoto pohledu je asi nejlepší auto typu Toyota LC 78. To má ještě lepší průchodnost v terénu, je nenáročné na údržbu a uveze dokonce 9 lidí.

Ve městě to také bude jezdit, jen to asi nebude tak praktické, že?

0/0
3.3.2016 18:44

T45o96m45á41š 13Z76e34m84a69n 3115328454215

To je čistě pracovní nástroj a má velice špatné jízdní vlastnosti.

+1/0
3.3.2016 19:26

T90o32m40á81š 77Z68e32m83a93n 3385218194485

Subaru Forester:

1) Gumy stojí normálně, pravda na feldu byly levnější.

2) Kolega s Eclasse parkuje hůř než já a navíc mu chybí ten rozhled. Lepší když zabere 2 místa, něž aby zaplnil jedno na 100% - to už ostatní nevylezou. 2/3 SUV jsou menší než nová Oktávka!

3) Pokud máte Pandu, tak určitě, ale zas vy brzdíte mě, když nasněží a máte jet do kopce nebo se rozjet na světlech..

4) Čím nasírám ostatní? Vždyť Forestra mi nemůžou ani závidět..

+2/0
3.3.2016 19:25

A90n46t38o19n93í28n 66S45e18b93e28r89a 7773138280379

Já mám středně velké kombi 4x4, zimní gumy se šípovým vzorem a vyjedu všude a vždy. Kufr 560 litrů. což je dost.

Ve městě všude projedu a zaparkuju. A pohodlně se do toho vejde 5 lidí.

Opravdu nejsem veřejná dorpava, abych vozil více než pět. Většinou jsme dva nebo čtyři.

A jedna zimní guma na to stojí do 1500 kč.

A už vůbec nechápu, proč bych to měl někdy vyměnit za SUV.

0/0
3.3.2016 19:33

L31u46k50á60š 84V29a27ň50u23r21a 1455664313513

Vyšší světlost, kratší rozvor, lepší nájezdový úhel. Kombi 4x4 není určené do terénu. A to ani Audi All Road.

+1/0
3.3.2016 20:29

J67i34ř32í 63S85c86h56w60a17c14h 8778754828386

tak ty zasněžený ulice a maximálně polní cesty co zvládne SUV, zvládne normální auto 4x4 taky, nemluvě o tom, že velká část SUV jsou jen 4x2

0/0
3.3.2016 20:36

L22u90k10á65š 13V55a71ň91u69r57a 1625704283863

Souhlas, pokud bude mít kombi 4x4 a stejnou světlost jako SUV, tak rozdíl není. Snad jen ve vyšším posezu a možná lepším nájezdovém úhlu. Mě třeba v SUV vyhovuje posez více jako na židli než ležet v kombi. Měl jsem VW Passat 4x4 kombi i SUV a můžu porovnávat. S Passatem jsem vždy sednul na břicho.

0/0
3.3.2016 20:54

T95o81m81á10š 23Z66e35m92a67n 3235268414805

Já s kombíkem dost často drhnul o "břicho" - obvykle na jednom nájezdu na polní cestu ze silnice..

0/0
3.3.2016 21:01

T70o39m46á81š 19Z46e88m37a32n 3215798624755

A vám to SUV někdo nutí?

Sám akorát majitele SUV napadáte...

0/0
3.3.2016 21:14

V78í75ť63a 73K11r24u67t68i63š 1340324775617

Že to nechápete ovšem neznamená, že jiní si to koupi. Protože z nějakého duvodu chtějí, i když se vám osobně zdají iracionální a nepochopitelné. .. Nic víc v tom není.

0/0
3.3.2016 22:11

T25o12m28á33š 86V48a71l73d10e61r 7333750539

Vyjedu vše i s dvoukolkou. Ještě se mi nestalo abych zůstal někde viset. Ano musel jsem předjet i blokující vozy a s rozjezdem je to obtížnější, ale ne nemožné. Pneu stojí u nových SUV dvakrát tolik co guma od stejného výrobce na kombi nižší střední. Nevýhody jsou u nízkých vozů jasné. Kámoš co má SUV mi do vozu spadl. Nevidím přes blba co jede nepravidelně jak malomyslný. A když mě blbec s SUV nabere, mám to jisté a on taky, jelikož si půjde sednout. :-). Ale SUV mají malý kufr, do kterého psa nedám. A myslím vozy do 4,5m.

0/0
4.3.2016 2:06

L34u39k58á73š 70V11a46ň47u86r58a 1395924223123

Kupuju na SUV jednu celoroční pneu za 2100Kč, tak nevím. Šířku auta mám 2metry, se zrcátky 2,2metru. Ale vejdu se do mezery o šířce 2,5metru. Plno osobáků se kvůli nutnosti více otevřít dveře - nevejdou. Je vidět, že jsi s SUV nikdy nejel.

0/0
3.3.2016 20:25

T72o22m16á15š 24V13a56l30d85e19r 7973330409

Aha od podobných mám obouchané dveře? ;-D;-D

0/0
4.3.2016 2:08

L89u11k78á24š 40V97a57ň88u38r19a 1895624303413

Možná je to proto, že malý elektromobil stojí stejně jako SUV. Kdyby byly elektromobily dotované státem a výrobci na nich nechtěli tak moc rejžovat, tak by se prodávaly lépe.

0/−4
3.3.2016 15:59

P24e37t53r 88N39e74h46a98s61i93l 4552195714954

Neeee, hlavně žádný dotace. To je jen zlo.

Bohatě stačí jen málé snížení daní omezené napříkla na 1 až 2 roky.

Už dnes se v ČR prodávají elektrické auta řekl bych že docela dobře když vezmu v úvahu slabou síť rychlodobíječek.

+4/0
3.3.2016 16:34

M14a52r49t74i46n 70K55a45r18á44s98e94k 9648223448128

Jaky je rozdil mezi tim, jeslti stat snizi dan na elektro a nebo na ne da dotaci? (krom toho ze dotace je mnohem jendodussi, nez hrabat do danoveho systemu)

0/0
3.3.2016 19:50

J25o52s92e71f 41B91i42e29l68i58k 6922906488847

Dotace? NE na nic.

+2/0
3.3.2016 18:00

L67u30k35á60š 84V84a68ň25u25r59a 1845774293183

Pokud mi Nisan nabídne malý elektromobil za 720tis. a přitom stejný vůz v provedení se spalovacím motorem stojí 280tis, tak je něco špatně. Elektromobily jsou dotované v celém světě, třeba právě daňovou úlevou.

0/0
3.3.2016 20:18
Foto

M88i44c20h34a63l 58N77a13j25m10a63n 7219203296160

Když vidím SUV ve městě, za volantem ženskou, jak nemůže zaparkovat a proto nechá klidně auto stát na blikačkách v jízdním pruhu a jde si něco zařídit - tak mi jde krev obráceně.

+3/0
3.3.2016 15:53

T87o76m63á96š 33Z75e77m68a13n 3365588424105

Zato když v jízdním pruhu zaparkuje chlap v "hotheči", tak je to ok..

0/0
3.3.2016 21:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.