Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Ženevě se hodně mluví o elektromobilech, ale všichni kupují SUV

Elektrická auta potkáte na ženevském výstavišti na každém kroku. Než zaplaví silnice, bude to ještě trvat, shodují se kapitáni autoprůmyslu na Autosalonu Ženeva, už proto, že je to pro ně vysoce ztrátová hračka. Aktuálním tématem jsou autonomní auta a hlavně SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K35a92m45i46l 29N88o73v93á10č24e42k 7512535229719

já to trochu nechápu, lidi prej nemaj peníze, ale nejoblíbenější má být nejdražší kategorie s největší spotřebou...

0/0
3.3.2016 21:30

A89n25t51o23n57í75n 39S59e47b12e14r95a 7483758870849

Lidí co mají SUV s tím jezdí jak připo**aní.

To už je lepší ostrý hatchback nebo 4x4 combi.

SUV žádnouj výhodu nemá. Jen to je IN, to je všechno.

0/−3
3.3.2016 19:35

L14u27k73á87š 81V10a50ň24u55r45a 1925984533113

Výhoda SUV je vyšší světlost, lepší výhled, lepší nastupování, pokud je 4x4 tak i lepší průchodnost. Nevýhodou je vyšší hmotnost, vyšší spotřeba a menší zrychlení. Sám mám SUV kvůli průjezdu po horské cestě, kde normální kombík neprojede. I auto typu Volvo XC70 tam drhne, kvůli nájezdové hraně a moc velkému rozvoru. A musím říct, že nejsem brzdou provozu. ;-D

+3/−1
3.3.2016 20:22


J27i83ř77í 55S34c36h56w89a96c65h 8778234718506

95% SUV takovou cestu "kde i XC70 drhne" po dobu životnosti neuvidí....

0/0
3.3.2016 20:43

L56u35k24á13š 11V18a15ň51u46r31a 1475544403913

Jasně, když za SUV považují i 4x2 apod. Ale to je spíš už problém majitelů. To je ale stejný, jako když si lidi pro jízdu do práce pořizují obrovské kombi. Jeho kufr taky v 99% nevyužijou. ;-D

0/0
3.3.2016 20:51

J54i26ř87í 98S55c94h42w75a86c80h 8988764888166

dost blbej příklad, ten kdo si pořizuje velký kombi ho většinou potřebuje alespoň jednou týdně o víkendu nebo třeba jednou za měsíc.....

+2/0
3.3.2016 23:09

L32u49k81á96š 19V77a35ň18u12r87a 1125594153683

Ono je taky otázkou, co se dá ještě považovat za SUV. Třeba v USA je nejprodávanější SUV Ford Explorer, což je obrovská kráva s plnohodnotnou čtyřkolkou.

0/0
3.3.2016 20:57

T48o94m53á93š 58Z36e12m19a35n 3145558224725

XC70 má světlost 210 mm, to je víc než většina SUV..

0/0
3.3.2016 21:05

T75o59m49á48š 77V50a84l73d88e46r 7313460359

Ano, ale má dlouhý rozvor a to jej může limitovat. Podobný problém jsem také řešil.

0/0
4.3.2016 1:55

V96í94ť89a 72K36r91u37t14i27š 1610144235237

Ano. A co? Velká část nákupních rozhodnutí je v rovině líbí/nelíbí, chci/nechci. A když na to dotyčný má a chce to, tak ať si klidně pořídí lambo na dojíždění do Kaufu.

0/0
3.3.2016 22:07

P62a49v33e18l 30N94e58v57e32č56e33ř58a65l 6952356174590

Až budou mít všichni SUV a zjistí, že již nemají z důvodu "bezpečnosti" proti ostatním výhodu při střetu, tak se začnou kupovat kamióny. Až je budou mít všichni, tak se na silnicích nikdo nepohne a bude se chodit po svých.

+1/−4
3.3.2016 18:35

A60n75t68o79n50í29n 28S86e60b59e72r86a 7693778760439

Si vem jak dopadla Amerika. Teď si každý kupuje obrovský osobní truck. Chudáci.....

0/0
3.3.2016 19:37

J68o90s73e16f 20B91i50e15l73i29k 6482446828877

Elektromobily nemají s ekologií nic společného.

+7/0
3.3.2016 18:01

M39a78r45t74i44n 72K62a30r71á32s17e85k 9658843438438

No mit mesto plne elektroaut a plne spalovaku je docela rozdil....

0/0
3.3.2016 19:48

J98i88ř76í 22D18v94o19ř53á97k 5665309420938

V čem ? Nízkoemisní zóny v Německu nepřinesly prakticky žádný výsledek .

0/0
3.3.2016 19:54

J29á17n 43K15o11t93ú88č 2636384908316

Pretože "nízkoemisné" podľa nemeckej definície je blbosť. Skoro všetky autá (okrem starých vrakov, ktorých je v Nemecku málo), sa zmestia do limitov. Môj diesel to v pohode spĺňa, dostal by zelenú plaketu. Ale elektroauto je trochu rozdiel.

0/0
10.3.2016 9:34

J22á97n 51K84o54t90ú87č 2226784968696

Povedal odborník? Samozrejme, že to nie je to isté, ako jazdiť na bicykli alebo chodiť pešo (to ani nikto netvrdí!), ale je to aj tak obrovské zlepšenie, a hlavne pre mestá. Výroba a spracovanie batérií je stále menej ekologicky náročná než preprava, spracovanie a spaľovanie ropy.

0/0
10.3.2016 9:35

A85n41t31o40n48í27n 23S91e72b63e60r57a 7583958540819

SVU

1) gumy na sto stojí jak na ferarri

2) v přecpaném městě a u marketů se s tím dost blbě parkuje a v podzemí obvzlášt. Když jedu za SVU tak vím že zaparkuju, protože on mine každé druhé místo z důvodu malého prostoru :-D

Když už najde dvě místa, tak raději zaparkuje uprostřed a zabírá obě místa.

3) ve městě čeká na místě, kde já normálně projedu, ale já čekám za ním a zdržují mně

4) když si představím, že bych měl být majitel SUV a zbytečně nasírat ostatní, tak to si raději odpustím....

Rv

+4/−4
3.3.2016 16:13
Foto

M69i87c17h84a85l 57N86a39j10m43a88n 7479583116830

Přesně, přijde mi to, že si lidé kupují SUV výhradně pro jízdu po městě.

0/0
3.3.2016 16:59

J82o52s15e49f 43B89i37e95l93i43k 6402626518927

Stejně bych mohl vypsat nevýhody malých vozů proti SUV. Asi by jich bylo víc. Dnes jsem jezdil pracovně na horách a vy byste tam patrně neprojel. Ano když přijedu do města, nestane se z XC 90 fabie, ale zase i z toho města odveze i sedm cestujících.

+3/0
3.3.2016 17:59
Foto

M27i70c45h29a28l 89N56a69j17m65a92n 7409543466950

Tak z tohoto pohledu je asi nejlepší auto typu Toyota LC 78. To má ještě lepší průchodnost v terénu, je nenáročné na údržbu a uveze dokonce 9 lidí.

Ve městě to také bude jezdit, jen to asi nebude tak praktické, že?

0/0
3.3.2016 18:44

T62o43m81á37š 92Z94e14m59a88n 3535308474475

To je čistě pracovní nástroj a má velice špatné jízdní vlastnosti.

+1/0
3.3.2016 19:26

T67o70m47á62š 49Z70e44m28a46n 3875868574895

Subaru Forester:

1) Gumy stojí normálně, pravda na feldu byly levnější.

2) Kolega s Eclasse parkuje hůř než já a navíc mu chybí ten rozhled. Lepší když zabere 2 místa, něž aby zaplnil jedno na 100% - to už ostatní nevylezou. 2/3 SUV jsou menší než nová Oktávka!

3) Pokud máte Pandu, tak určitě, ale zas vy brzdíte mě, když nasněží a máte jet do kopce nebo se rozjet na světlech..

4) Čím nasírám ostatní? Vždyť Forestra mi nemůžou ani závidět..

+2/0
3.3.2016 19:25

A57n68t71o84n23í28n 86S81e48b90e21r82a 7163128200549

Já mám středně velké kombi 4x4, zimní gumy se šípovým vzorem a vyjedu všude a vždy. Kufr 560 litrů. což je dost.

Ve městě všude projedu a zaparkuju. A pohodlně se do toho vejde 5 lidí.

Opravdu nejsem veřejná dorpava, abych vozil více než pět. Většinou jsme dva nebo čtyři.

A jedna zimní guma na to stojí do 1500 kč.

A už vůbec nechápu, proč bych to měl někdy vyměnit za SUV.

0/0
3.3.2016 19:33

L60u38k51á27š 21V46a65ň34u82r31a 1455594983963

Vyšší světlost, kratší rozvor, lepší nájezdový úhel. Kombi 4x4 není určené do terénu. A to ani Audi All Road.

+1/0
3.3.2016 20:29

J14i88ř22í 62S52c59h27w89a10c53h 8388974608946

tak ty zasněžený ulice a maximálně polní cesty co zvládne SUV, zvládne normální auto 4x4 taky, nemluvě o tom, že velká část SUV jsou jen 4x2

0/0
3.3.2016 20:36

L71u51k48á47š 73V38a93ň69u17r70a 1565624763163

Souhlas, pokud bude mít kombi 4x4 a stejnou světlost jako SUV, tak rozdíl není. Snad jen ve vyšším posezu a možná lepším nájezdovém úhlu. Mě třeba v SUV vyhovuje posez více jako na židli než ležet v kombi. Měl jsem VW Passat 4x4 kombi i SUV a můžu porovnávat. S Passatem jsem vždy sednul na břicho.

0/0
3.3.2016 20:54

T38o66m40á87š 88Z47e44m38a14n 3685788834785

Já s kombíkem dost často drhnul o "břicho" - obvykle na jednom nájezdu na polní cestu ze silnice..

0/0
3.3.2016 21:01

T25o58m51á63š 93Z55e58m15a92n 3215188334405

A vám to SUV někdo nutí?

Sám akorát majitele SUV napadáte...

0/0
3.3.2016 21:14

V56í91ť27a 29K77r26u33t75i25š 1310224445227

Že to nechápete ovšem neznamená, že jiní si to koupi. Protože z nějakého duvodu chtějí, i když se vám osobně zdají iracionální a nepochopitelné. .. Nic víc v tom není.

0/0
3.3.2016 22:11

T55o84m89á26š 61V70a93l65d32e35r 7253680269

Vyjedu vše i s dvoukolkou. Ještě se mi nestalo abych zůstal někde viset. Ano musel jsem předjet i blokující vozy a s rozjezdem je to obtížnější, ale ne nemožné. Pneu stojí u nových SUV dvakrát tolik co guma od stejného výrobce na kombi nižší střední. Nevýhody jsou u nízkých vozů jasné. Kámoš co má SUV mi do vozu spadl. Nevidím přes blba co jede nepravidelně jak malomyslný. A když mě blbec s SUV nabere, mám to jisté a on taky, jelikož si půjde sednout. :-). Ale SUV mají malý kufr, do kterého psa nedám. A myslím vozy do 4,5m.

0/0
4.3.2016 2:06

L10u39k59á54š 50V41a31ň77u25r92a 1225384723863

Kupuju na SUV jednu celoroční pneu za 2100Kč, tak nevím. Šířku auta mám 2metry, se zrcátky 2,2metru. Ale vejdu se do mezery o šířce 2,5metru. Plno osobáků se kvůli nutnosti více otevřít dveře - nevejdou. Je vidět, že jsi s SUV nikdy nejel.

0/0
3.3.2016 20:25

T11o20m29á38š 90V86a85l94d87e31r 7433220719

Aha od podobných mám obouchané dveře? ;-D;-D

0/0
4.3.2016 2:08

L14u49k25á80š 60V21a95ň56u16r68a 1765614543783

Možná je to proto, že malý elektromobil stojí stejně jako SUV. Kdyby byly elektromobily dotované státem a výrobci na nich nechtěli tak moc rejžovat, tak by se prodávaly lépe.

0/−4
3.3.2016 15:59

P95e75t34r 48N33e82h36a96s88i14l 4932515524754

Neeee, hlavně žádný dotace. To je jen zlo.

Bohatě stačí jen málé snížení daní omezené napříkla na 1 až 2 roky.

Už dnes se v ČR prodávají elektrické auta řekl bych že docela dobře když vezmu v úvahu slabou síť rychlodobíječek.

+4/0
3.3.2016 16:34

M62a26r52t77i83n 45K68a15r20á65s28e19k 9268543238658

Jaky je rozdil mezi tim, jeslti stat snizi dan na elektro a nebo na ne da dotaci? (krom toho ze dotace je mnohem jendodussi, nez hrabat do danoveho systemu)

0/0
3.3.2016 19:50

J51o92s60e19f 66B87i76e20l45i36k 6852746368207

Dotace? NE na nic.

+2/0
3.3.2016 18:00

L43u61k61á63š 59V23a85ň92u92r51a 1745484413413

Pokud mi Nisan nabídne malý elektromobil za 720tis. a přitom stejný vůz v provedení se spalovacím motorem stojí 280tis, tak je něco špatně. Elektromobily jsou dotované v celém světě, třeba právě daňovou úlevou.

0/0
3.3.2016 20:18
Foto

M78i73c65h59a25l 74N93a33j49m15a14n 7839523116740

Když vidím SUV ve městě, za volantem ženskou, jak nemůže zaparkovat a proto nechá klidně auto stát na blikačkách v jízdním pruhu a jde si něco zařídit - tak mi jde krev obráceně.

+3/0
3.3.2016 15:53

T24o24m19á43š 49Z77e75m80a82n 3925128644865

Zato když v jízdním pruhu zaparkuje chlap v "hotheči", tak je to ok..

0/0
3.3.2016 21:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.