Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ženevě se hodně mluví o elektromobilech, ale všichni kupují SUV

Elektrická auta potkáte na ženevském výstavišti na každém kroku. Než zaplaví silnice, bude to ještě trvat, shodují se kapitáni autoprůmyslu na Autosalonu Ženeva, už proto, že je to pro ně vysoce ztrátová hračka. Aktuálním tématem jsou autonomní auta a hlavně SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K56a30m19i49l 93N28o82v33á62č76e95k 7912685969809

já to trochu nechápu, lidi prej nemaj peníze, ale nejoblíbenější má být nejdražší kategorie s největší spotřebou...

0/0
3.3.2016 21:30

A45n32t89o48n21í96n 76S17e82b32e39r87a 7383568400899

Lidí co mají SUV s tím jezdí jak připo**aní.

To už je lepší ostrý hatchback nebo 4x4 combi.

SUV žádnouj výhodu nemá. Jen to je IN, to je všechno.

0/−3
3.3.2016 19:35

L67u52k76á98š 20V82a67ň31u96r90a 1875524283783

Výhoda SUV je vyšší světlost, lepší výhled, lepší nastupování, pokud je 4x4 tak i lepší průchodnost. Nevýhodou je vyšší hmotnost, vyšší spotřeba a menší zrychlení. Sám mám SUV kvůli průjezdu po horské cestě, kde normální kombík neprojede. I auto typu Volvo XC70 tam drhne, kvůli nájezdové hraně a moc velkému rozvoru. A musím říct, že nejsem brzdou provozu. ;-D

+3/−1
3.3.2016 20:22

J10i88ř16í 61S15c32h15w65a32c78h 8178184218716

95% SUV takovou cestu "kde i XC70 drhne" po dobu životnosti neuvidí....

0/0
3.3.2016 20:43

L85u44k59á93š 74V48a49ň61u78r38a 1385684333783

Jasně, když za SUV považují i 4x2 apod. Ale to je spíš už problém majitelů. To je ale stejný, jako když si lidi pro jízdu do práce pořizují obrovské kombi. Jeho kufr taky v 99% nevyužijou. ;-D

0/0
3.3.2016 20:51

J65i53ř75í 79S26c94h79w21a18c38h 8668334378626

dost blbej příklad, ten kdo si pořizuje velký kombi ho většinou potřebuje alespoň jednou týdně o víkendu nebo třeba jednou za měsíc.....

+2/0
3.3.2016 23:09

L29u71k42á87š 13V59a22ň84u29r11a 1185674833343

Ono je taky otázkou, co se dá ještě považovat za SUV. Třeba v USA je nejprodávanější SUV Ford Explorer, což je obrovská kráva s plnohodnotnou čtyřkolkou.

0/0
3.3.2016 20:57

T50o66m98á36š 93Z76e96m98a98n 3515648444915

XC70 má světlost 210 mm, to je víc než většina SUV..

0/0
3.3.2016 21:05

T69o49m79á82š 65V19a82l37d50e75r 7183950899

Ano, ale má dlouhý rozvor a to jej může limitovat. Podobný problém jsem také řešil.

0/0
4.3.2016 1:55

V90í61ť92a 63K93r96u92t70i52š 1340134255667

Ano. A co? Velká část nákupních rozhodnutí je v rovině líbí/nelíbí, chci/nechci. A když na to dotyčný má a chce to, tak ať si klidně pořídí lambo na dojíždění do Kaufu.

0/0
3.3.2016 22:07

P38a35v35e93l 44N88e14v18e57č49e36ř41a67l 6872116674410

Až budou mít všichni SUV a zjistí, že již nemají z důvodu "bezpečnosti" proti ostatním výhodu při střetu, tak se začnou kupovat kamióny. Až je budou mít všichni, tak se na silnicích nikdo nepohne a bude se chodit po svých.

+1/−4
3.3.2016 18:35

A83n71t85o27n67í10n 18S18e89b70e80r96a 7723568180399

Si vem jak dopadla Amerika. Teď si každý kupuje obrovský osobní truck. Chudáci.....

0/0
3.3.2016 19:37

J41o15s66e70f 22B50i82e11l54i12k 6562836158537

Elektromobily nemají s ekologií nic společného.

+7/0
3.3.2016 18:01

M69a60r13t64i32n 45K83a82r65á49s17e36k 9448793948288

No mit mesto plne elektroaut a plne spalovaku je docela rozdil....

0/0
3.3.2016 19:48
Foto

J86i68ř38í 67D20v78o71ř35á35k 5265109720768

V čem ? Nízkoemisní zóny v Německu nepřinesly prakticky žádný výsledek .

0/0
3.3.2016 19:54

J83á98n 63K16o42t85ú75č 2536134948146

Pretože "nízkoemisné" podľa nemeckej definície je blbosť. Skoro všetky autá (okrem starých vrakov, ktorých je v Nemecku málo), sa zmestia do limitov. Môj diesel to v pohode spĺňa, dostal by zelenú plaketu. Ale elektroauto je trochu rozdiel.

0/0
10.3.2016 9:34

J73á19n 69K82o87t55ú10č 2746744208316

Povedal odborník? Samozrejme, že to nie je to isté, ako jazdiť na bicykli alebo chodiť pešo (to ani nikto netvrdí!), ale je to aj tak obrovské zlepšenie, a hlavne pre mestá. Výroba a spracovanie batérií je stále menej ekologicky náročná než preprava, spracovanie a spaľovanie ropy.

0/0
10.3.2016 9:35

A61n65t28o84n40í92n 91S84e59b19e57r66a 7653758400519

SVU

1) gumy na sto stojí jak na ferarri

2) v přecpaném městě a u marketů se s tím dost blbě parkuje a v podzemí obvzlášt. Když jedu za SVU tak vím že zaparkuju, protože on mine každé druhé místo z důvodu malého prostoru :-D

Když už najde dvě místa, tak raději zaparkuje uprostřed a zabírá obě místa.

3) ve městě čeká na místě, kde já normálně projedu, ale já čekám za ním a zdržují mně

4) když si představím, že bych měl být majitel SUV a zbytečně nasírat ostatní, tak to si raději odpustím....

Rv

+4/−4
3.3.2016 16:13
Foto

M45i26c88h85a10l 92N84a64j25m73a96n 7269643426220

Přesně, přijde mi to, že si lidé kupují SUV výhradně pro jízdu po městě.

0/0
3.3.2016 16:59

J27o75s19e33f 53B83i80e30l56i67k 6722126218887

Stejně bych mohl vypsat nevýhody malých vozů proti SUV. Asi by jich bylo víc. Dnes jsem jezdil pracovně na horách a vy byste tam patrně neprojel. Ano když přijedu do města, nestane se z XC 90 fabie, ale zase i z toho města odveze i sedm cestujících.

+3/0
3.3.2016 17:59
Foto

M58i60c34h30a88l 33N44a32j74m15a71n 7789273916540

Tak z tohoto pohledu je asi nejlepší auto typu Toyota LC 78. To má ještě lepší průchodnost v terénu, je nenáročné na údržbu a uveze dokonce 9 lidí.

Ve městě to také bude jezdit, jen to asi nebude tak praktické, že?

0/0
3.3.2016 18:44

T38o76m20á62š 91Z91e33m52a58n 3645428214725

To je čistě pracovní nástroj a má velice špatné jízdní vlastnosti.

+1/0
3.3.2016 19:26

T14o15m79á45š 26Z91e22m61a18n 3675148174905

Subaru Forester:

1) Gumy stojí normálně, pravda na feldu byly levnější.

2) Kolega s Eclasse parkuje hůř než já a navíc mu chybí ten rozhled. Lepší když zabere 2 místa, něž aby zaplnil jedno na 100% - to už ostatní nevylezou. 2/3 SUV jsou menší než nová Oktávka!

3) Pokud máte Pandu, tak určitě, ale zas vy brzdíte mě, když nasněží a máte jet do kopce nebo se rozjet na světlech..

4) Čím nasírám ostatní? Vždyť Forestra mi nemůžou ani závidět..

+2/0
3.3.2016 19:25

A37n51t74o10n77í78n 18S50e39b75e27r73a 7443778950679

Já mám středně velké kombi 4x4, zimní gumy se šípovým vzorem a vyjedu všude a vždy. Kufr 560 litrů. což je dost.

Ve městě všude projedu a zaparkuju. A pohodlně se do toho vejde 5 lidí.

Opravdu nejsem veřejná dorpava, abych vozil více než pět. Většinou jsme dva nebo čtyři.

A jedna zimní guma na to stojí do 1500 kč.

A už vůbec nechápu, proč bych to měl někdy vyměnit za SUV.

0/0
3.3.2016 19:33

L41u96k45á74š 78V89a62ň42u66r73a 1465554373453

Vyšší světlost, kratší rozvor, lepší nájezdový úhel. Kombi 4x4 není určené do terénu. A to ani Audi All Road.

+1/0
3.3.2016 20:29

J63i57ř53í 34S87c25h61w30a22c67h 8218934358956

tak ty zasněžený ulice a maximálně polní cesty co zvládne SUV, zvládne normální auto 4x4 taky, nemluvě o tom, že velká část SUV jsou jen 4x2

0/0
3.3.2016 20:36

L39u15k50á73š 48V27a40ň71u46r74a 1935904753943

Souhlas, pokud bude mít kombi 4x4 a stejnou světlost jako SUV, tak rozdíl není. Snad jen ve vyšším posezu a možná lepším nájezdovém úhlu. Mě třeba v SUV vyhovuje posez více jako na židli než ležet v kombi. Měl jsem VW Passat 4x4 kombi i SUV a můžu porovnávat. S Passatem jsem vždy sednul na břicho.

0/0
3.3.2016 20:54

T19o25m46á51š 75Z91e29m88a37n 3795298514435

Já s kombíkem dost často drhnul o "břicho" - obvykle na jednom nájezdu na polní cestu ze silnice..

0/0
3.3.2016 21:01

T53o80m83á53š 65Z32e51m47a40n 3775178504865

A vám to SUV někdo nutí?

Sám akorát majitele SUV napadáte...

0/0
3.3.2016 21:14

V70í25ť40a 22K62r51u50t66i39š 1450724115787

Že to nechápete ovšem neznamená, že jiní si to koupi. Protože z nějakého duvodu chtějí, i když se vám osobně zdají iracionální a nepochopitelné. .. Nic víc v tom není.

0/0
3.3.2016 22:11

T88o54m63á23š 30V84a21l47d21e29r 7123310239

Vyjedu vše i s dvoukolkou. Ještě se mi nestalo abych zůstal někde viset. Ano musel jsem předjet i blokující vozy a s rozjezdem je to obtížnější, ale ne nemožné. Pneu stojí u nových SUV dvakrát tolik co guma od stejného výrobce na kombi nižší střední. Nevýhody jsou u nízkých vozů jasné. Kámoš co má SUV mi do vozu spadl. Nevidím přes blba co jede nepravidelně jak malomyslný. A když mě blbec s SUV nabere, mám to jisté a on taky, jelikož si půjde sednout. :-). Ale SUV mají malý kufr, do kterého psa nedám. A myslím vozy do 4,5m.

0/0
4.3.2016 2:06

L16u32k38á86š 72V97a20ň97u83r78a 1115654643883

Kupuju na SUV jednu celoroční pneu za 2100Kč, tak nevím. Šířku auta mám 2metry, se zrcátky 2,2metru. Ale vejdu se do mezery o šířce 2,5metru. Plno osobáků se kvůli nutnosti více otevřít dveře - nevejdou. Je vidět, že jsi s SUV nikdy nejel.

0/0
3.3.2016 20:25

T38o80m12á40š 27V24a30l59d50e68r 7513330539

Aha od podobných mám obouchané dveře? ;-D;-D

0/0
4.3.2016 2:08

L36u66k85á14š 91V11a42ň48u28r53a 1325234433233

Možná je to proto, že malý elektromobil stojí stejně jako SUV. Kdyby byly elektromobily dotované státem a výrobci na nich nechtěli tak moc rejžovat, tak by se prodávaly lépe.

0/−4
3.3.2016 15:59

P15e90t43r 64N38e50h82a54s82i32l 4892315294824

Neeee, hlavně žádný dotace. To je jen zlo.

Bohatě stačí jen málé snížení daní omezené napříkla na 1 až 2 roky.

Už dnes se v ČR prodávají elektrické auta řekl bych že docela dobře když vezmu v úvahu slabou síť rychlodobíječek.

+4/0
3.3.2016 16:34

M88a18r18t37i31n 38K68a73r40á52s44e78k 9598953378478

Jaky je rozdil mezi tim, jeslti stat snizi dan na elektro a nebo na ne da dotaci? (krom toho ze dotace je mnohem jendodussi, nez hrabat do danoveho systemu)

0/0
3.3.2016 19:50

J62o21s72e90f 16B25i37e62l60i88k 6872966258137

Dotace? NE na nic.

+2/0
3.3.2016 18:00

L58u19k78á52š 27V98a69ň43u14r35a 1845824613743

Pokud mi Nisan nabídne malý elektromobil za 720tis. a přitom stejný vůz v provedení se spalovacím motorem stojí 280tis, tak je něco špatně. Elektromobily jsou dotované v celém světě, třeba právě daňovou úlevou.

0/0
3.3.2016 20:18
Foto

M90i97c97h47a74l 32N36a62j83m65a71n 7259273116220

Když vidím SUV ve městě, za volantem ženskou, jak nemůže zaparkovat a proto nechá klidně auto stát na blikačkách v jízdním pruhu a jde si něco zařídit - tak mi jde krev obráceně.

+3/0
3.3.2016 15:53

T93o74m17á84š 52Z54e29m75a11n 3855578934455

Zato když v jízdním pruhu zaparkuje chlap v "hotheči", tak je to ok..

0/0
3.3.2016 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.