Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i14ř25í 17S74c43h72w30a19c20h 8828284348926

Pro Honzu Dlouhého ještě přidám názorný příklad toho jak je turbomotor "naprostá blbost" v autě pro zábavu....;-)

http://auto.idnes.cz/ken-block-gymkhana-dubaj-0we-/automoto.aspx?c=A151120_161228_automoto_hig

0/0
5.3.2016 0:32

T61o58m37á54š 40V26a35l76d27e33r 7763340489

Spíše ukažte normální auto s turbomotorem a ne co má 4x4 samosvorné diferenciály a další vychytávky. Pokud rád jezdíte rychle rovně, tak si s těžkým předkem jezděte. Mě se líbí jezdit zatáčky jak užovka. A TD poznám hned. Buď se v zatáčkách plazí, nebo přejíždí plné čáry, aby stačil. ;-D

0/−1
10.3.2016 20:48

J26i75ř91í 38S82c92h62w60a15c13h 8478534258216

řeč je turbobenzínu ;-)

0/0
10.3.2016 21:44

T43o14m90á37š 96V17a13l39d24e19r 7633770639

a nyní budu citovat co jste napsal:

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!! Máte špatnou paměť, nebo jen břitké připomínky mimo? Pokud se dle Vás hmotnost TB přiblížila k TD, tak jízdní vlastnosti nic moc. TB v dnešní době mají přímý vstřik a tudíž je musíte točit více než atmosféru, jinak budete podpalovat ventily karbonem od našeho benzínu. Bohužel moderní TB jsem nejezdil dlouho ale např O III mne jízdně nepřesvědčila. Ve vracečkách skákala jak koza. Nebyl to hladký průjezd a motor tomu moc nepomáhal. Mám názor, že podvozek musí být o trochu rychlejší než motor a pak je svezení úžasné. TB jsou ve většině do 1,8l. Mě by to stačilo, Ale 1,2, nebo tříválce jako od Fordu nemusím i když je to pěkný motor. Nevěřím mu už pro ten průběh .

0/0
14.3.2016 0:04

J62i78ř85í 91S39c49h94w55a54c27h 8808984358706

co jsem napsal, za tím si stojím. ;-)

Ano turbobenzíny jsou těžší než atmosféry stejnýho objemu, na druhou stranu nahrazují o něco větší a tedy těžší atmosféru, takže například 1.4T nahrazuje a 2.0 atmo, 2.0T (v Superbu) třeba i 3.0V6 atmo, takže se ten rozdíl v hmotnosti snižuje ;-)

Samozřejmě Oktávka kvůli převisům není zrovna ideální auto pro jízdu vlásenkami....tento spider bude o něčem jiném ;-)

0/0
14.3.2016 21:09

T41o55m55á89š 11V24a15l91d71e35r 7953790269

Tak snad naposled. Jen jsem reagoval na váš příklad 1,8TSI versus 2,0 TDI. na nic jiného!!!! Rozdíl 12kg, tak si po sobě přečtěte co píšete a pořád nepruďte Proč tedy dáváte příklad, když jej pak popíráte a dáváte další argumenty já se přeci nedohaduji, že 1,4T bude lehčí. Ono zrychlovat na rovince není to pravé pro jízdu kterou si chci užít. ale motor který mohu dávkovat přesně jak potřebuji v zatáčce, lehký předek. Já vám váš názor opravdu neberu. Tak si přečtěte co jsem napsal, zamyslete se jak jsem to myslel a snad už dáte pokoj. taky bych si koupil od VW 1,8T kdyby nebyl tak podělanej. Ale nechoďte za mnou s motory 1,4T a níže. Nejsem ten typ co zrychluje na rovince, aby úporně brzdil do zatáčky při normální jízdě. Stačí jet v rychlostním limitu a zatáčku projet plynem. V horách je to pak jinačí a zábavnější. Ono záleží na mnoho věcí. Jaký máte převody. Nakolik je natlakované turbo, jaká je setrvačnost vlastního turba atd atd. To je na dlouho a proto se tady s vámi už nehodlám handrkovat o pitomostech. Já popisoval zážitek a styl jízdy. A je mi líto že jsem se pustil do diskuze s blbcem, který musí pořád šťourat a radši už Vás nadobro vynechám.

0/0
16.3.2016 18:58

J45i86ř61í 82S74c14h39w10a80c28h 8218184148306

Ještě si zaryju do atmo-fanatiků ohledně jejich "názorů" na životnost turbomotorů:

Dnešní benzínový turbomotor se nedělá tak, že se vezme lehká, slabá atmosféra, k ní se přidá turbo a je turbomotor hotovej. Jo tak se upravují čistě atmosféry, že se různými úpravami zvedají jejich otáčky pro vyšší výkon a to má samozřejmě velmi negativní vliv na životnost takto "vyladěné" atmosféry. Tyto se pak "rozpadají" mnohem dříve než ta původní atmosféra.

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!!

Takže nevidím důvod, aby po odladění dětských nemocí, životnost turbomotorů nemohla dosahovat životnosti turbo dieselů....

Samozřejmě se může lišit životnost TSI 2.0 vyladěná na 220 nebo 280 koní. Ale takové rozdíly jsou a budou i u různě naladěných atmosfér....

0/0
4.3.2016 21:45

J64o87h86a19n 37Z71i46n70g82e67l 7292624633571

Saab dělá turbomotory 2.0 a 2.3 benzin od roku 1978. Od roku 1991 v podstatě neměl motor bez turba. Rozvodovej řetěz se měnil vždy ve 300.000km preventivně. Źivotnost klidně půl milionu, bez větší údržby. Jo, kdo jezdil po dálnici pravidelně 250km/h, nenechával motor po takový jízdě vychladnout, nebo na všech křižovatkách praktikoval raketový starty, musel ve 120.000km repasovat turbínu. Ale jen to.

A je pravda, že je to celý konstruovaný od začátku jinak. Nejen motor, ale celá elektrika se v turbu liší od atmosféry, i podvozek byl jinej.

0/0
4.3.2016 23:32

P70e17t60r 94Š59ů32n58a 3671924445163

Já nevím, vnitřek je s Mazdou téměř totožný, ale z vnějšku bych si je teda opravdu nepopletl.. a asi bych spíš volil toho Fiata, i když s mazdím plnotučným motorem. Jo a na fotkách je část v automatu, tak asi v nabídce bude, né že ne.

0/0
4.3.2016 16:33

J94i94ř69í 60S37c44h81w95a92c49h 8138834268676

Kombinace Fiata s dvoulitrem od Mazdy asi určitě možná nebude, ale jeho ekvivalentem od Fiatu by snad měla být oturbená 1.8 "údajně" dvěstěkoníková

0/0
4.3.2016 19:39

P18e79t74r 14Š92ů62n21a 3501804395723

Však jo, prostě chtěl bych v tom něco víc než 1.4. 1750 TBi by tomu určitě slušela víc ;-)

0/0
5.3.2016 14:59

J67a25n 57V80o71t96a94v52a 3134420757759

moc hezký auto.

mám s ním jen jeden problém. Je to Fiat :(

+3/−6
4.3.2016 12:47

J19i55r33i 47F65i69n18k 6667329437368

Což objektivně žádný problém není - je jen ve vaší hlavě ;-)

+13/0
4.3.2016 13:09

J51a52n 83V63o98t80a93v53a 3244400867689

Fiat je v mojí hlavě zkratkou pro auto problémy se spolehlivostí, což už objektivně problém je. :) Zkrátka k té značce nemám důvěru, což je taky objektivní problém, zejména pro firmu Fiat, protože, soudě dle jejich obchodních výsledků v tom nejsem sám.

+1/−6
4.3.2016 14:57

J29i33ř25í 31Z52ý17k40a 9239353411130

myslíte ty prodejní výsledky, které v evropském měřítku předstihnou i Škodovku?

+4/0
4.3.2016 16:37

J64a58n 68V24o55t80a72v71a 3504330877169

těžko srovnávat čistě Fiat vs. čistě Škoda, ale pokud budeme srovnávat Volkswagen Group vs Fiat Chrysler group, tak je výsledek jasný. Ano, uznávám, Fiat už má menší ekonomické problémy než v roce 2011, 2012. Ale co se týká spolehlivosti, tak statistiky mu nejsou stále nakloněny. http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie

0/0
4.3.2016 18:04

M38a86r43t94i71n 18H87a61r45t31i85g 9149244502476

Statistiky čeho? Prasklých žárovek na technický?

+1/0
5.3.2016 12:25

J65a58n 90V30o11t19a48v28a 3144390667489

Ok, zijte si svůj sen o dokonalém Fiatu. :-)

0/0
7.3.2016 5:26

P72a50v67e46l 44Š40e26d85l43b18a22u68e14r 7478791662435

12 let máme ve firmě tak kolem deseti, patnácti Fiatů a jezdí a jezdí, v pohodě. Mnohem spolehlivější, než když to byly auta tzv. "koncernu." I když, VW není pro srovnání kvality celkem žádný soupeř, to je fakt...

+2/0
4.3.2016 17:59

J71a64n 10V14o42t16a23v58a 3134860967889

Budiž Vám to přáno. Já bych Fiata nechtěl. :) Všichni mí známí, co ho měli s ním měli potíže. :)

0/−1
4.3.2016 18:08

J68a38k64u15b 68N24o20v77á84k 8510723970642

Každý nepracujeme v Itálii.

0/0
9.3.2016 7:59

P14e56t46r 31G25a62b38r81i83e41l 8747655431404

jojo, nejlepší je žebřiňák. Měl 2 koňské síly, které se měnily 1x 20 let a vydržel celé generace.

0/0
4.3.2016 12:46

P44e54t86r 41G53a28b95r74i79e56l 8637445321694

měla to být reakce n1 příspěvek níže :-)

0/0
4.3.2016 12:47

L88u57b30o90m12í49r 37V59l75č36e86k 5338672172830

Kde by taloši byli bez Mazdy. Pro mě je MX-5 mnohem krásnějšíR^

+3/−2
4.3.2016 10:39

I96g89n48á35c 83M75r33k97v20i29č78k67a 2398762899675

Pochopitelně to má s Fiatem společný jen to logo, je to jen přebarvená MX-5...

0/−1
4.3.2016 8:44

P79e40t68r 91D36a20l82a63j93k12a 6846777598

Taky jsem si říkal.

0/0
4.3.2016 9:59

J53i29ř59í 88S89c82h66w25a19c48h 8938654598206

o co ten motor? Že by nový oturbený skyactiv? ;-)

+1/0
4.3.2016 11:08

P71a32v81e97l 81Š85e68d16l92b98a24u57e85r 7168831402805

Fiat, mezi elitu přijat ;-)

+1/−2
3.3.2016 21:31

E90v54z47e65n 10S28o77u48k93u33p 1527694916738

No moje Toyota Solara 2008 cabrio je tedy hezčí....;-)

0/−6
3.3.2016 20:48

P36e75t10r 21S40t21r13n12a91d 6906467359605

Možná pro vás. Já bych ji označil přinejlepším jako nepěknou..

+5/0
4.3.2016 14:13

E73v41z96e59n 40S78o66u13k21u22p 1547714146138

No každý má jiný vkus.....

0/0
4.3.2016 17:08
Foto

L58a87d61i25s46l11a34v 87A80n84t94o52š 7288763878614

Kazdy ma pravo se verejne ztrapnit. ;-D

0/0
4.3.2016 15:54

E56v29z73e67n 14S16o96u72k22u90p 1347704256638

Ach ta závist ;-D

0/0
4.3.2016 17:07

J55o49s36e18f 54Z23d39r74á10h34a35l 2840600211648

Tak urcite! Jezdit v hnusnem aute a jmenovat se Evzen je prinejmensim zavidenihodne.

Kazdy mame jine esteticke citeni ale napsat ze ten Fiat vypada hur nez ta tvoje Toyota je opravdu na povazenou.

+1/0
4.3.2016 17:54

E86v59z88e24n 58S64o35u97k45u98p 1517904876138

jasně ;-D

0/0
4.3.2016 18:09

T54o75m63á72š 27V39a54l25d20e32r 7743310819

Není co závidět. Když se Vám líbí O.K. Ale vkus máte šílený, když Fiata řadíte za designové kvality svého auta. Američani jsou známý svým nevkusem a toto auto je pro USA. Něco podobného jako je Lexus SC430. A máme závidět Vaši povýšeneckou blbost? Jste naivka:-)

0/0
10.3.2016 20:32

E28v48z42e28n 55S84o18u34k41u45p 1567654986308

Jasně ;-D

0/0
10.3.2016 21:54

J51o90s18e12f 31Z51d70r55á57h71a21l 2420800191708

Po pravde jsem si tu toyotu musel vygooglovat. A malem jsem se pozvracel...

+1/−1
4.3.2016 17:06

E48v65z48e37n 82S16o58u13k79u95p 1157794786238

pozvracet závistí ?

0/0
4.3.2016 17:09

J40o16s17e28f 19Z13d34r12á30h53a79l 2200720891698

Nemas vkus, troubis to do sveta a pak hazis trapne argumenty k obhajeni neobhajitelneho faktu ze to tvoje vypada jak "sportovni" verze Ssang Yong Rexton.

+1/−1
4.3.2016 17:57

M17a23r14t98i62n 91P78l17o38c25e23k 4912866387166

Me se tedy nezná, že by tam v tom byla mechanika vypiplaná od Mazdy, mě se zdá, že je to Mazda.

+5/0
3.3.2016 18:57

L25u71k91á42š 27M64á14n24e70k 5157464462451

Naprostá kopie Mazdy jak z venčí tak zevnitř.Jinak to auto je moc pěkné ale z principu že to takhle obšlehli a oturbili bych volil Mazdu s motorem 2.0 :)

+4/−3
3.3.2016 16:54

P94e56t71e42r 67M42o72l81n11á79r 8255304602979

Ťažko povedať kto koho kopíroval

https://www.google.sk/search?q=fiat+spider&rlz=1C1AVNE_enSK667SK667&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMq4vNx6fLAhWGDZoKHU7tDBcQ_AUIBigB#imgrc=dJI5Y7VXhEB95M%3A

0/0
4.3.2016 18:33

J77i12ř95í 21S46c72h24w37a18c28h 8408724158126

Nešlo a žádně kopírování, prostě dohoda o vývoji "společného" auta - dvojčete, která nejspíše zněla asi takto:

Vy v Mazdě uděláte komplet auto, my (Fiat) vám občas s něčím pomůžeme a pak si to vezmeme, trochu to zvenku pozměníme, dáme tam svůj motor a bude hotovo. A proto Mazda měla svoje auto o něco dříve...

+1/0
4.3.2016 19:35

J43u92r26a 55D43z22u80r53i79k 7331541650

A k té sexbombě, zrcadlovky,pejzy a tesilové kalhoty do zvonů.

0/0
3.3.2016 16:18

J33a24n 90D75l21o65u65h35ý 7214749930989

TO AUTO CHCI! Ale co ten motor sakra? To auto je mnohem hezci nez mnou zamyslena Mazda MX5, ale ten motor s foukatkemRv acho jo:-/

+1/−1
3.3.2016 15:43

J72i31ř66í 48S52c12h93w37a69c82h 8668854978736

a kde vidíš v tom motoru jako problém? Snad ne v tom, že má krouťák vyšší o 20% než 2.0 a o 60% než 1.5 od Mazdy?

0/0
3.3.2016 17:04

J27a85n 96D58l25o86u91h17ý 7894239260519

Tohle auto neni nejaka simply clever ochcafka co za 5 let zmeni majitele. Do takoveho auta proste nepatri motor s turbem, respektive tam mepatri maly motor s turbem. Vykon neni vsechno!

+1/0
3.3.2016 23:57

J28i17ř48í 75S86c67h98w27a81c22h 8558414108776

no tak ta atmo 1.5 od Mazdy je úžasně velkej supermotor! ;-D;-D;-D

bože....to jsou ale kecy.....a ještě cosi o "ochcávce"....:-/

proč by do takovýho auta nepatřil motor co si s tou atmo 1.5 vytře zadek a v podstatě dobře stíhá u ten dvoulitr. Chci slyšet konkrétní fakta a ne nějaký "simply clever" kecy o "ochcávkách".

A to nepřišla řeč na plánovanou oturbenou 1.8, která bude úplně někde jinde, než ten dvoulitr od Mazdy....:-P

+2/−4
4.3.2016 0:31

J39a27n 94D49l56o14u77h47ý 7474799380629

Turbo v zadohrabu je proste blbost. Pokud to nepokryva cele spektrum otacek ( coz 1 turbo neumi ), tak to bude trpet turbo dirou, ktera v lepsim pripade bude pouze zpusobovat necekane pretaceni vozu pri nastoupeni turba. Bavim se o jizde na hrane ( treba na okruhu, letisti ) - k tomu si totiz takova auta lide kupuji. Prvni kdo si pohraval s myslenkou turbomotoru na zadohrabu je porsche 911 turbo - a dostalo povest mepredvidatelneho zabijaka ;-)

+1/0
4.3.2016 7:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.