Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i70ř48í 40S77c65h19w17a57c29h 8618104638986

Pro Honzu Dlouhého ještě přidám názorný příklad toho jak je turbomotor "naprostá blbost" v autě pro zábavu....;-)

http://auto.idnes.cz/ken-block-gymkhana-dubaj-0we-/automoto.aspx?c=A151120_161228_automoto_hig

0/0
5.3.2016 0:32

T41o52m27á72š 86V38a65l22d54e67r 7193230769

Spíše ukažte normální auto s turbomotorem a ne co má 4x4 samosvorné diferenciály a další vychytávky. Pokud rád jezdíte rychle rovně, tak si s těžkým předkem jezděte. Mě se líbí jezdit zatáčky jak užovka. A TD poznám hned. Buď se v zatáčkách plazí, nebo přejíždí plné čáry, aby stačil. ;-D

0/−1
10.3.2016 20:48

J72i72ř33í 60S49c55h64w17a59c38h 8168444708426

řeč je turbobenzínu ;-)

0/0
10.3.2016 21:44

T14o34m90á75š 71V95a83l59d56e30r 7133640589

a nyní budu citovat co jste napsal:

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!! Máte špatnou paměť, nebo jen břitké připomínky mimo? Pokud se dle Vás hmotnost TB přiblížila k TD, tak jízdní vlastnosti nic moc. TB v dnešní době mají přímý vstřik a tudíž je musíte točit více než atmosféru, jinak budete podpalovat ventily karbonem od našeho benzínu. Bohužel moderní TB jsem nejezdil dlouho ale např O III mne jízdně nepřesvědčila. Ve vracečkách skákala jak koza. Nebyl to hladký průjezd a motor tomu moc nepomáhal. Mám názor, že podvozek musí být o trochu rychlejší než motor a pak je svezení úžasné. TB jsou ve většině do 1,8l. Mě by to stačilo, Ale 1,2, nebo tříválce jako od Fordu nemusím i když je to pěkný motor. Nevěřím mu už pro ten průběh .

0/0
14.3.2016 0:04

J91i74ř25í 79S30c64h87w45a44c33h 8678224548976

co jsem napsal, za tím si stojím. ;-)

Ano turbobenzíny jsou těžší než atmosféry stejnýho objemu, na druhou stranu nahrazují o něco větší a tedy těžší atmosféru, takže například 1.4T nahrazuje a 2.0 atmo, 2.0T (v Superbu) třeba i 3.0V6 atmo, takže se ten rozdíl v hmotnosti snižuje ;-)

Samozřejmě Oktávka kvůli převisům není zrovna ideální auto pro jízdu vlásenkami....tento spider bude o něčem jiném ;-)

0/0
14.3.2016 21:09

T90o80m24á20š 37V26a94l60d86e62r 7913470269

Tak snad naposled. Jen jsem reagoval na váš příklad 1,8TSI versus 2,0 TDI. na nic jiného!!!! Rozdíl 12kg, tak si po sobě přečtěte co píšete a pořád nepruďte Proč tedy dáváte příklad, když jej pak popíráte a dáváte další argumenty já se přeci nedohaduji, že 1,4T bude lehčí. Ono zrychlovat na rovince není to pravé pro jízdu kterou si chci užít. ale motor který mohu dávkovat přesně jak potřebuji v zatáčce, lehký předek. Já vám váš názor opravdu neberu. Tak si přečtěte co jsem napsal, zamyslete se jak jsem to myslel a snad už dáte pokoj. taky bych si koupil od VW 1,8T kdyby nebyl tak podělanej. Ale nechoďte za mnou s motory 1,4T a níže. Nejsem ten typ co zrychluje na rovince, aby úporně brzdil do zatáčky při normální jízdě. Stačí jet v rychlostním limitu a zatáčku projet plynem. V horách je to pak jinačí a zábavnější. Ono záleží na mnoho věcí. Jaký máte převody. Nakolik je natlakované turbo, jaká je setrvačnost vlastního turba atd atd. To je na dlouho a proto se tady s vámi už nehodlám handrkovat o pitomostech. Já popisoval zážitek a styl jízdy. A je mi líto že jsem se pustil do diskuze s blbcem, který musí pořád šťourat a radši už Vás nadobro vynechám.

0/0
16.3.2016 18:58

J92i22ř26í 13S56c84h95w71a42c43h 8578844798816

Ještě si zaryju do atmo-fanatiků ohledně jejich "názorů" na životnost turbomotorů:

Dnešní benzínový turbomotor se nedělá tak, že se vezme lehká, slabá atmosféra, k ní se přidá turbo a je turbomotor hotovej. Jo tak se upravují čistě atmosféry, že se různými úpravami zvedají jejich otáčky pro vyšší výkon a to má samozřejmě velmi negativní vliv na životnost takto "vyladěné" atmosféry. Tyto se pak "rozpadají" mnohem dříve než ta původní atmosféra.

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!!

Takže nevidím důvod, aby po odladění dětských nemocí, životnost turbomotorů nemohla dosahovat životnosti turbo dieselů....

Samozřejmě se může lišit životnost TSI 2.0 vyladěná na 220 nebo 280 koní. Ale takové rozdíly jsou a budou i u různě naladěných atmosfér....

0/0
4.3.2016 21:45

J96o69h10a32n 62Z26i96n92g78e41l 7192754483631

Saab dělá turbomotory 2.0 a 2.3 benzin od roku 1978. Od roku 1991 v podstatě neměl motor bez turba. Rozvodovej řetěz se měnil vždy ve 300.000km preventivně. Źivotnost klidně půl milionu, bez větší údržby. Jo, kdo jezdil po dálnici pravidelně 250km/h, nenechával motor po takový jízdě vychladnout, nebo na všech křižovatkách praktikoval raketový starty, musel ve 120.000km repasovat turbínu. Ale jen to.

A je pravda, že je to celý konstruovaný od začátku jinak. Nejen motor, ale celá elektrika se v turbu liší od atmosféry, i podvozek byl jinej.

0/0
4.3.2016 23:32

P41e86t61r 87Š82ů47n94a 3321274305203

Já nevím, vnitřek je s Mazdou téměř totožný, ale z vnějšku bych si je teda opravdu nepopletl.. a asi bych spíš volil toho Fiata, i když s mazdím plnotučným motorem. Jo a na fotkách je část v automatu, tak asi v nabídce bude, né že ne.

0/0
4.3.2016 16:33

J37i57ř36í 58S46c65h34w57a43c97h 8898864408386

Kombinace Fiata s dvoulitrem od Mazdy asi určitě možná nebude, ale jeho ekvivalentem od Fiatu by snad měla být oturbená 1.8 "údajně" dvěstěkoníková

0/0
4.3.2016 19:39

P30e29t98r 43Š84ů92n80a 3451424405543

Však jo, prostě chtěl bych v tom něco víc než 1.4. 1750 TBi by tomu určitě slušela víc ;-)

0/0
5.3.2016 14:59

J81a69n 12V41o86t73a52v79a 3214350677709

moc hezký auto.

mám s ním jen jeden problém. Je to Fiat :(

+3/−6
4.3.2016 12:47

J43i41r74i 83F28i14n64k 6507109317588

Což objektivně žádný problém není - je jen ve vaší hlavě ;-)

+13/0
4.3.2016 13:09

J62a27n 94V87o42t36a39v90a 3254940147649

Fiat je v mojí hlavě zkratkou pro auto problémy se spolehlivostí, což už objektivně problém je. :) Zkrátka k té značce nemám důvěru, což je taky objektivní problém, zejména pro firmu Fiat, protože, soudě dle jejich obchodních výsledků v tom nejsem sám.

+1/−6
4.3.2016 14:57

J95i32ř25í 56Z34ý47k17a 9289133611580

myslíte ty prodejní výsledky, které v evropském měřítku předstihnou i Škodovku?

+4/0
4.3.2016 16:37

J65a12n 19V18o62t41a76v88a 3534590207499

těžko srovnávat čistě Fiat vs. čistě Škoda, ale pokud budeme srovnávat Volkswagen Group vs Fiat Chrysler group, tak je výsledek jasný. Ano, uznávám, Fiat už má menší ekonomické problémy než v roce 2011, 2012. Ale co se týká spolehlivosti, tak statistiky mu nejsou stále nakloněny. http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie

0/0
4.3.2016 18:04

M23a90r84t20i52n 81H44a52r74t39i75g 9789614122576

Statistiky čeho? Prasklých žárovek na technický?

+1/0
5.3.2016 12:25

J40a12n 92V13o55t10a68v39a 3854320277759

Ok, zijte si svůj sen o dokonalém Fiatu. :-)

0/0
7.3.2016 5:26

P59a48v15e59l 15Š84e81d11l65b48a37u64e45r 7678181822355

12 let máme ve firmě tak kolem deseti, patnácti Fiatů a jezdí a jezdí, v pohodě. Mnohem spolehlivější, než když to byly auta tzv. "koncernu." I když, VW není pro srovnání kvality celkem žádný soupeř, to je fakt...

+2/0
4.3.2016 17:59

J36a40n 56V59o82t45a85v60a 3554640487549

Budiž Vám to přáno. Já bych Fiata nechtěl. :) Všichni mí známí, co ho měli s ním měli potíže. :)

0/−1
4.3.2016 18:08

J61a98k86u34b 15N84o14v68á78k 8690923780102

Každý nepracujeme v Itálii.

0/0
9.3.2016 7:59

P91e90t74r 38G67a86b90r84i13e58l 8917705251754

jojo, nejlepší je žebřiňák. Měl 2 koňské síly, které se měnily 1x 20 let a vydržel celé generace.

0/0
4.3.2016 12:46

P12e28t98r 58G30a43b56r14i49e49l 8397395821144

měla to být reakce n1 příspěvek níže :-)

0/0
4.3.2016 12:47

L24u56b65o46m76í59r 90V54l21č31e87k 5768562682570

Kde by taloši byli bez Mazdy. Pro mě je MX-5 mnohem krásnějšíR^

+3/−2
4.3.2016 10:39

I49g93n62á89c 18M12r50k78v20i71č45k53a 2878512359975

Pochopitelně to má s Fiatem společný jen to logo, je to jen přebarvená MX-5...

0/−1
4.3.2016 8:44

P37e14t86r 70D55a92l54a92j65k84a 6576177768

Taky jsem si říkal.

0/0
4.3.2016 9:59

J70i52ř85í 86S55c10h54w76a49c74h 8128724768546

o co ten motor? Že by nový oturbený skyactiv? ;-)

+1/0
4.3.2016 11:08

P74a41v15e13l 12Š85e33d59l72b69a96u11e56r 7498691332335

Fiat, mezi elitu přijat ;-)

+1/−2
3.3.2016 21:31

E54v42z12e49n 29S58o65u41k50u79p 1317874386848

No moje Toyota Solara 2008 cabrio je tedy hezčí....;-)

0/−6
3.3.2016 20:48

P96e78t47r 79S60t59r81n54a31d 6536207789265

Možná pro vás. Já bych ji označil přinejlepším jako nepěknou..

+5/0
4.3.2016 14:13

E88v53z52e15n 16S25o50u57k40u74p 1157544816498

No každý má jiný vkus.....

0/0
4.3.2016 17:08
Foto

L70a61d15i11s71l43a84v 10A32n19t68o18š 7738513988214

Kazdy ma pravo se verejne ztrapnit. ;-D

0/0
4.3.2016 15:54

E57v38z49e42n 75S87o97u73k24u71p 1877364666148

Ach ta závist ;-D

0/0
4.3.2016 17:07

J41o34s78e20f 21Z92d25r52á48h45a40l 2880310431468

Tak urcite! Jezdit v hnusnem aute a jmenovat se Evzen je prinejmensim zavidenihodne.

Kazdy mame jine esteticke citeni ale napsat ze ten Fiat vypada hur nez ta tvoje Toyota je opravdu na povazenou.

+1/0
4.3.2016 17:54

E97v51z98e57n 29S27o75u15k48u73p 1817624406858

jasně ;-D

0/0
4.3.2016 18:09

T98o55m57á42š 27V76a43l39d63e40r 7163940159

Není co závidět. Když se Vám líbí O.K. Ale vkus máte šílený, když Fiata řadíte za designové kvality svého auta. Američani jsou známý svým nevkusem a toto auto je pro USA. Něco podobného jako je Lexus SC430. A máme závidět Vaši povýšeneckou blbost? Jste naivka:-)

0/0
10.3.2016 20:32

E89v14z12e85n 65S63o37u26k30u88p 1787474866658

Jasně ;-D

0/0
10.3.2016 21:54

J29o39s45e38f 39Z83d65r48á88h82a55l 2130660121678

Po pravde jsem si tu toyotu musel vygooglovat. A malem jsem se pozvracel...

+1/−1
4.3.2016 17:06

E87v67z50e33n 21S84o10u46k86u25p 1987134696778

pozvracet závistí ?

0/0
4.3.2016 17:09

J66o77s94e40f 21Z23d10r27á11h76a20l 2480500241288

Nemas vkus, troubis to do sveta a pak hazis trapne argumenty k obhajeni neobhajitelneho faktu ze to tvoje vypada jak "sportovni" verze Ssang Yong Rexton.

+1/−1
4.3.2016 17:57

M40a62r96t35i57n 42P30l38o23c74e79k 4282916587226

Me se tedy nezná, že by tam v tom byla mechanika vypiplaná od Mazdy, mě se zdá, že je to Mazda.

+5/0
3.3.2016 18:57

L39u80k95á69š 32M14á59n71e54k 5877674692651

Naprostá kopie Mazdy jak z venčí tak zevnitř.Jinak to auto je moc pěkné ale z principu že to takhle obšlehli a oturbili bych volil Mazdu s motorem 2.0 :)

+4/−3
3.3.2016 16:54

P72e23t72e43r 85M27o56l62n12á77r 8215454452499

Ťažko povedať kto koho kopíroval

https://www.google.sk/search?q=fiat+spider&rlz=1C1AVNE_enSK667SK667&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMq4vNx6fLAhWGDZoKHU7tDBcQ_AUIBigB#imgrc=dJI5Y7VXhEB95M%3A

0/0
4.3.2016 18:33

J81i65ř40í 94S17c67h88w46a39c52h 8808914248796

Nešlo a žádně kopírování, prostě dohoda o vývoji "společného" auta - dvojčete, která nejspíše zněla asi takto:

Vy v Mazdě uděláte komplet auto, my (Fiat) vám občas s něčím pomůžeme a pak si to vezmeme, trochu to zvenku pozměníme, dáme tam svůj motor a bude hotovo. A proto Mazda měla svoje auto o něco dříve...

+1/0
4.3.2016 19:35

J89u51r46a 89D71z63u64r10i11k 7451421730

A k té sexbombě, zrcadlovky,pejzy a tesilové kalhoty do zvonů.

0/0
3.3.2016 16:18

J12a58n 37D13l84o34u85h64ý 7774159230929

TO AUTO CHCI! Ale co ten motor sakra? To auto je mnohem hezci nez mnou zamyslena Mazda MX5, ale ten motor s foukatkemRv acho jo:-/

+1/−1
3.3.2016 15:43

J59i11ř76í 35S83c30h62w92a13c76h 8728594408306

a kde vidíš v tom motoru jako problém? Snad ne v tom, že má krouťák vyšší o 20% než 2.0 a o 60% než 1.5 od Mazdy?

0/0
3.3.2016 17:04

J73a81n 83D80l64o94u61h43ý 7654399190359

Tohle auto neni nejaka simply clever ochcafka co za 5 let zmeni majitele. Do takoveho auta proste nepatri motor s turbem, respektive tam mepatri maly motor s turbem. Vykon neni vsechno!

+1/0
3.3.2016 23:57

J66i55ř15í 58S11c83h38w53a39c69h 8868384268806

no tak ta atmo 1.5 od Mazdy je úžasně velkej supermotor! ;-D;-D;-D

bože....to jsou ale kecy.....a ještě cosi o "ochcávce"....:-/

proč by do takovýho auta nepatřil motor co si s tou atmo 1.5 vytře zadek a v podstatě dobře stíhá u ten dvoulitr. Chci slyšet konkrétní fakta a ne nějaký "simply clever" kecy o "ochcávkách".

A to nepřišla řeč na plánovanou oturbenou 1.8, která bude úplně někde jinde, než ten dvoulitr od Mazdy....:-P

+2/−4
4.3.2016 0:31

J81a48n 69D34l85o77u71h63ý 7604139800959

Turbo v zadohrabu je proste blbost. Pokud to nepokryva cele spektrum otacek ( coz 1 turbo neumi ), tak to bude trpet turbo dirou, ktera v lepsim pripade bude pouze zpusobovat necekane pretaceni vozu pri nastoupeni turba. Bavim se o jizde na hrane ( treba na okruhu, letisti ) - k tomu si totiz takova auta lide kupuji. Prvni kdo si pohraval s myslenkou turbomotoru na zadohrabu je porsche 911 turbo - a dostalo povest mepredvidatelneho zabijaka ;-)

+1/0
4.3.2016 7:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.