Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i81ř85í 21S12c72h92w50a95c82h 8358964128666

Pro Honzu Dlouhého ještě přidám názorný příklad toho jak je turbomotor "naprostá blbost" v autě pro zábavu....;-)

http://auto.idnes.cz/ken-block-gymkhana-dubaj-0we-/automoto.aspx?c=A151120_161228_automoto_hig

0/0
5.3.2016 0:32

T36o94m75á63š 27V70a67l98d27e79r 7913660379

Spíše ukažte normální auto s turbomotorem a ne co má 4x4 samosvorné diferenciály a další vychytávky. Pokud rád jezdíte rychle rovně, tak si s těžkým předkem jezděte. Mě se líbí jezdit zatáčky jak užovka. A TD poznám hned. Buď se v zatáčkách plazí, nebo přejíždí plné čáry, aby stačil. ;-D

0/−1
10.3.2016 20:48

J22i97ř89í 28S15c80h53w88a37c74h 8988424848856

řeč je turbobenzínu ;-)

0/0
10.3.2016 21:44


T63o40m82á45š 95V88a96l57d49e53r 7443310199

a nyní budu citovat co jste napsal:

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!! Máte špatnou paměť, nebo jen břitké připomínky mimo? Pokud se dle Vás hmotnost TB přiblížila k TD, tak jízdní vlastnosti nic moc. TB v dnešní době mají přímý vstřik a tudíž je musíte točit více než atmosféru, jinak budete podpalovat ventily karbonem od našeho benzínu. Bohužel moderní TB jsem nejezdil dlouho ale např O III mne jízdně nepřesvědčila. Ve vracečkách skákala jak koza. Nebyl to hladký průjezd a motor tomu moc nepomáhal. Mám názor, že podvozek musí být o trochu rychlejší než motor a pak je svezení úžasné. TB jsou ve většině do 1,8l. Mě by to stačilo, Ale 1,2, nebo tříválce jako od Fordu nemusím i když je to pěkný motor. Nevěřím mu už pro ten průběh .

0/0
14.3.2016 0:04

J17i15ř11í 93S54c73h59w94a60c76h 8768544528226

co jsem napsal, za tím si stojím. ;-)

Ano turbobenzíny jsou těžší než atmosféry stejnýho objemu, na druhou stranu nahrazují o něco větší a tedy těžší atmosféru, takže například 1.4T nahrazuje a 2.0 atmo, 2.0T (v Superbu) třeba i 3.0V6 atmo, takže se ten rozdíl v hmotnosti snižuje ;-)

Samozřejmě Oktávka kvůli převisům není zrovna ideální auto pro jízdu vlásenkami....tento spider bude o něčem jiném ;-)

0/0
14.3.2016 21:09

T39o61m95á43š 77V41a17l36d25e81r 7823130699

Tak snad naposled. Jen jsem reagoval na váš příklad 1,8TSI versus 2,0 TDI. na nic jiného!!!! Rozdíl 12kg, tak si po sobě přečtěte co píšete a pořád nepruďte Proč tedy dáváte příklad, když jej pak popíráte a dáváte další argumenty já se přeci nedohaduji, že 1,4T bude lehčí. Ono zrychlovat na rovince není to pravé pro jízdu kterou si chci užít. ale motor který mohu dávkovat přesně jak potřebuji v zatáčce, lehký předek. Já vám váš názor opravdu neberu. Tak si přečtěte co jsem napsal, zamyslete se jak jsem to myslel a snad už dáte pokoj. taky bych si koupil od VW 1,8T kdyby nebyl tak podělanej. Ale nechoďte za mnou s motory 1,4T a níže. Nejsem ten typ co zrychluje na rovince, aby úporně brzdil do zatáčky při normální jízdě. Stačí jet v rychlostním limitu a zatáčku projet plynem. V horách je to pak jinačí a zábavnější. Ono záleží na mnoho věcí. Jaký máte převody. Nakolik je natlakované turbo, jaká je setrvačnost vlastního turba atd atd. To je na dlouho a proto se tady s vámi už nehodlám handrkovat o pitomostech. Já popisoval zážitek a styl jízdy. A je mi líto že jsem se pustil do diskuze s blbcem, který musí pořád šťourat a radši už Vás nadobro vynechám.

0/0
16.3.2016 18:58

J79i71ř54í 54S96c94h72w48a86c43h 8298344818896

Ještě si zaryju do atmo-fanatiků ohledně jejich "názorů" na životnost turbomotorů:

Dnešní benzínový turbomotor se nedělá tak, že se vezme lehká, slabá atmosféra, k ní se přidá turbo a je turbomotor hotovej. Jo tak se upravují čistě atmosféry, že se různými úpravami zvedají jejich otáčky pro vyšší výkon a to má samozřejmě velmi negativní vliv na životnost takto "vyladěné" atmosféry. Tyto se pak "rozpadají" mnohem dříve než ta původní atmosféra.

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!!

Takže nevidím důvod, aby po odladění dětských nemocí, životnost turbomotorů nemohla dosahovat životnosti turbo dieselů....

Samozřejmě se může lišit životnost TSI 2.0 vyladěná na 220 nebo 280 koní. Ale takové rozdíly jsou a budou i u různě naladěných atmosfér....

0/0
4.3.2016 21:45

J35o85h62a38n 91Z82i58n44g61e16l 7742134233821

Saab dělá turbomotory 2.0 a 2.3 benzin od roku 1978. Od roku 1991 v podstatě neměl motor bez turba. Rozvodovej řetěz se měnil vždy ve 300.000km preventivně. Źivotnost klidně půl milionu, bez větší údržby. Jo, kdo jezdil po dálnici pravidelně 250km/h, nenechával motor po takový jízdě vychladnout, nebo na všech křižovatkách praktikoval raketový starty, musel ve 120.000km repasovat turbínu. Ale jen to.

A je pravda, že je to celý konstruovaný od začátku jinak. Nejen motor, ale celá elektrika se v turbu liší od atmosféry, i podvozek byl jinej.

0/0
4.3.2016 23:32

P90e33t27r 90Š84ů93n86a 3491154785813

Já nevím, vnitřek je s Mazdou téměř totožný, ale z vnějšku bych si je teda opravdu nepopletl.. a asi bych spíš volil toho Fiata, i když s mazdím plnotučným motorem. Jo a na fotkách je část v automatu, tak asi v nabídce bude, né že ne.

0/0
4.3.2016 16:33

J80i14ř35í 95S41c71h61w87a15c30h 8738864888106

Kombinace Fiata s dvoulitrem od Mazdy asi určitě možná nebude, ale jeho ekvivalentem od Fiatu by snad měla být oturbená 1.8 "údajně" dvěstěkoníková

0/0
4.3.2016 19:39

P53e34t28r 65Š79ů50n83a 3221814255693

Však jo, prostě chtěl bych v tom něco víc než 1.4. 1750 TBi by tomu určitě slušela víc ;-)

0/0
5.3.2016 14:59

J52a44n 39V93o49t29a17v80a 3564870577629

moc hezký auto.

mám s ním jen jeden problém. Je to Fiat :(

+3/−6
4.3.2016 12:47

J12i88r54i 85F97i91n19k 6147439277468

Což objektivně žádný problém není - je jen ve vaší hlavě ;-)

+13/0
4.3.2016 13:09

J59a75n 31V69o64t94a69v98a 3874640537959

Fiat je v mojí hlavě zkratkou pro auto problémy se spolehlivostí, což už objektivně problém je. :) Zkrátka k té značce nemám důvěru, což je taky objektivní problém, zejména pro firmu Fiat, protože, soudě dle jejich obchodních výsledků v tom nejsem sám.

+1/−6
4.3.2016 14:57

J41i66ř47í 84Z23ý91k39a 9119513891310

myslíte ty prodejní výsledky, které v evropském měřítku předstihnou i Škodovku?

+4/0
4.3.2016 16:37

J38a21n 92V52o90t13a77v81a 3514150847629

těžko srovnávat čistě Fiat vs. čistě Škoda, ale pokud budeme srovnávat Volkswagen Group vs Fiat Chrysler group, tak je výsledek jasný. Ano, uznávám, Fiat už má menší ekonomické problémy než v roce 2011, 2012. Ale co se týká spolehlivosti, tak statistiky mu nejsou stále nakloněny. http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie

0/0
4.3.2016 18:04

M72a78r64t21i20n 57H98a92r18t16i56g 9869474222786

Statistiky čeho? Prasklých žárovek na technický?

+1/0
5.3.2016 12:25

J26a73n 41V75o56t38a47v20a 3764210147669

Ok, zijte si svůj sen o dokonalém Fiatu. :-)

0/0
7.3.2016 5:26

P30a16v22e48l 21Š78e93d67l29b11a80u80e11r 7588811252805

12 let máme ve firmě tak kolem deseti, patnácti Fiatů a jezdí a jezdí, v pohodě. Mnohem spolehlivější, než když to byly auta tzv. "koncernu." I když, VW není pro srovnání kvality celkem žádný soupeř, to je fakt...

+2/0
4.3.2016 17:59

J33a54n 39V21o85t13a49v75a 3574560247619

Budiž Vám to přáno. Já bych Fiata nechtěl. :) Všichni mí známí, co ho měli s ním měli potíže. :)

0/−1
4.3.2016 18:08

J12a53k17u53b 36N92o79v69á93k 8770923780922

Každý nepracujeme v Itálii.

0/0
9.3.2016 7:59

P77e44t91r 40G27a74b22r66i86e32l 8817915791274

jojo, nejlepší je žebřiňák. Měl 2 koňské síly, které se měnily 1x 20 let a vydržel celé generace.

0/0
4.3.2016 12:46

P66e46t89r 64G64a41b65r75i92e37l 8547185781214

měla to být reakce n1 příspěvek níže :-)

0/0
4.3.2016 12:47

L31u12b39o74m46í43r 51V21l18č58e82k 5438562742790

Kde by taloši byli bez Mazdy. Pro mě je MX-5 mnohem krásnějšíR^

+3/−2
4.3.2016 10:39

I70g24n73á19c 35M42r78k39v23i60č23k26a 2838172479315

Pochopitelně to má s Fiatem společný jen to logo, je to jen přebarvená MX-5...

0/−1
4.3.2016 8:44

P47e62t90r 63D56a56l45a58j37k15a 6576867168

Taky jsem si říkal.

0/0
4.3.2016 9:59

J30i17ř66í 85S14c78h62w44a82c45h 8428914888786

o co ten motor? Že by nový oturbený skyactiv? ;-)

+1/0
4.3.2016 11:08

P61a29v58e44l 72Š85e20d30l52b91a28u32e35r 7648451132765

Fiat, mezi elitu přijat ;-)

+1/−2
3.3.2016 21:31

E54v71z18e15n 93S37o22u15k53u12p 1487124306988

No moje Toyota Solara 2008 cabrio je tedy hezčí....;-)

0/−6
3.3.2016 20:48

P74e77t94r 26S10t92r42n71a76d 6856777249485

Možná pro vás. Já bych ji označil přinejlepším jako nepěknou..

+5/0
4.3.2016 14:13

E62v78z23e27n 41S15o89u69k82u83p 1847344176538

No každý má jiný vkus.....

0/0
4.3.2016 17:08

L90a70d46i17s10l53a27v 50A37n19t64o51š 7708153778854

Kazdy ma pravo se verejne ztrapnit. ;-D

0/0
4.3.2016 15:54

E40v90z54e73n 42S91o35u70k43u22p 1597254906918

Ach ta závist ;-D

0/0
4.3.2016 17:07

J70o19s55e12f 70Z34d68r85á34h95a97l 2340690571758

Tak urcite! Jezdit v hnusnem aute a jmenovat se Evzen je prinejmensim zavidenihodne.

Kazdy mame jine esteticke citeni ale napsat ze ten Fiat vypada hur nez ta tvoje Toyota je opravdu na povazenou.

+1/0
4.3.2016 17:54

E69v10z21e83n 52S91o39u59k73u61p 1647984136948

jasně ;-D

0/0
4.3.2016 18:09

T50o37m36á57š 66V10a18l49d98e79r 7193980159

Není co závidět. Když se Vám líbí O.K. Ale vkus máte šílený, když Fiata řadíte za designové kvality svého auta. Američani jsou známý svým nevkusem a toto auto je pro USA. Něco podobného jako je Lexus SC430. A máme závidět Vaši povýšeneckou blbost? Jste naivka:-)

0/0
10.3.2016 20:32

E93v56z48e72n 43S59o11u42k10u74p 1717974626208

Jasně ;-D

0/0
10.3.2016 21:54

J44o93s46e71f 31Z73d45r95á68h50a67l 2690480351698

Po pravde jsem si tu toyotu musel vygooglovat. A malem jsem se pozvracel...

+1/−1
4.3.2016 17:06

E29v12z83e46n 97S82o20u10k27u15p 1977694936748

pozvracet závistí ?

0/0
4.3.2016 17:09

J64o38s94e55f 64Z23d13r37á58h45a63l 2190340161808

Nemas vkus, troubis to do sveta a pak hazis trapne argumenty k obhajeni neobhajitelneho faktu ze to tvoje vypada jak "sportovni" verze Ssang Yong Rexton.

+1/−1
4.3.2016 17:57

M13a93r33t40i23n 97P90l35o10c78e10k 4442766407726

Me se tedy nezná, že by tam v tom byla mechanika vypiplaná od Mazdy, mě se zdá, že je to Mazda.

+5/0
3.3.2016 18:57

L60u78k69á40š 40M54á22n15e34k 5327414702661

Naprostá kopie Mazdy jak z venčí tak zevnitř.Jinak to auto je moc pěkné ale z principu že to takhle obšlehli a oturbili bych volil Mazdu s motorem 2.0 :)

+4/−3
3.3.2016 16:54

P29e37t72e76r 39M95o33l80n66á56r 8945834392389

Ťažko povedať kto koho kopíroval

https://www.google.sk/search?q=fiat+spider&rlz=1C1AVNE_enSK667SK667&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMq4vNx6fLAhWGDZoKHU7tDBcQ_AUIBigB#imgrc=dJI5Y7VXhEB95M%3A

0/0
4.3.2016 18:33

J71i63ř96í 65S93c77h93w60a67c97h 8688114978526

Nešlo a žádně kopírování, prostě dohoda o vývoji "společného" auta - dvojčete, která nejspíše zněla asi takto:

Vy v Mazdě uděláte komplet auto, my (Fiat) vám občas s něčím pomůžeme a pak si to vezmeme, trochu to zvenku pozměníme, dáme tam svůj motor a bude hotovo. A proto Mazda měla svoje auto o něco dříve...

+1/0
4.3.2016 19:35

J41u70r96a 36D12z70u47r52i58k 7151141820

A k té sexbombě, zrcadlovky,pejzy a tesilové kalhoty do zvonů.

0/0
3.3.2016 16:18

J85a10n 11D39l66o84u87h60ý 7764729100359

TO AUTO CHCI! Ale co ten motor sakra? To auto je mnohem hezci nez mnou zamyslena Mazda MX5, ale ten motor s foukatkemRv acho jo:-/

+1/−1
3.3.2016 15:43

J58i77ř25í 70S97c63h79w68a13c63h 8238414118226

a kde vidíš v tom motoru jako problém? Snad ne v tom, že má krouťák vyšší o 20% než 2.0 a o 60% než 1.5 od Mazdy?

0/0
3.3.2016 17:04

J83a81n 92D22l58o92u81h18ý 7764919310119

Tohle auto neni nejaka simply clever ochcafka co za 5 let zmeni majitele. Do takoveho auta proste nepatri motor s turbem, respektive tam mepatri maly motor s turbem. Vykon neni vsechno!

+1/0
3.3.2016 23:57

J23i80ř50í 30S79c40h44w48a57c85h 8108494888786

no tak ta atmo 1.5 od Mazdy je úžasně velkej supermotor! ;-D;-D;-D

bože....to jsou ale kecy.....a ještě cosi o "ochcávce"....:-/

proč by do takovýho auta nepatřil motor co si s tou atmo 1.5 vytře zadek a v podstatě dobře stíhá u ten dvoulitr. Chci slyšet konkrétní fakta a ne nějaký "simply clever" kecy o "ochcávkách".

A to nepřišla řeč na plánovanou oturbenou 1.8, která bude úplně někde jinde, než ten dvoulitr od Mazdy....:-P

+2/−4
4.3.2016 0:31

J46a10n 29D72l68o10u26h82ý 7134939470289

Turbo v zadohrabu je proste blbost. Pokud to nepokryva cele spektrum otacek ( coz 1 turbo neumi ), tak to bude trpet turbo dirou, ktera v lepsim pripade bude pouze zpusobovat necekane pretaceni vozu pri nastoupeni turba. Bavim se o jizde na hrane ( treba na okruhu, letisti ) - k tomu si totiz takova auta lide kupuji. Prvni kdo si pohraval s myslenkou turbomotoru na zadohrabu je porsche 911 turbo - a dostalo povest mepredvidatelneho zabijaka ;-)

+1/0
4.3.2016 7:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.