Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i94r49e88k 58G43a54j71e43r 5171416959640

Uplne vsichni jste tu pri diskusi o rekuperaci zapomneli na pripad, kdy se nejezdi jen po rovine, ale take do kopce a z kopce (drive se jezdilo s kopce). Pak je ta rekuperace o dost vetsim prinosem. Extremnim pripadem je takove San Francisko, kde je spousta stopek prave pri jizde dolu. V Praze leckdo take musi casto do kopce a zpet. Takze zalezi, jaky ma kdo jizdni profil. Pravda je, ze pro toho, u koho prevazuji dlouhe jizdy po rovine nema hybrid s rekuperaci smysl.

0/0
9.3.2016 2:28

J33a20n 35V71a22l22o24u49c97h 6372397598840

To už měli v Hradci v roce 1994;-D:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=4995

+1/0
8.3.2016 18:12

M18i73c15h87a67l 11H53o14r49s84k11y 2112216986860

:-)v číně to jezdí viděl sem to v dokufilmu;-Dmaji nějaký výhody daňový tak kupujou elektrovozy

0/0
6.3.2016 23:59

P29e37t96r 93O70u71ř43e28d51n40í33č51e43k 1939204

tzv. energeticky voyik za auto neni zadny novy vynalez..

0/0
6.3.2016 16:50

R32o15b81i27n 47Ž88i48ž33k80a 2688824516186

Já tu rekuperaci shrnu sem:

Motorem (mimo extrémy typu sjezd Alp po okresce) nebrzdíte tak často, respektive já vůbec - když nepřidávám, tak vyřazuji - odprosťte se od toho srovnání s kolem a rychlostmi kolem 30 km/h.

Pro pohon auta v dálniční stotřicítce potřebujete jen pro překonání aerodynamického odporu u normálního auta (dejme tomu VW Golf vážící tunu) cca 1 MJ na kilometr. Bez toho se nikdy neobejdete, pokud se chcete někam dostat. Pokud byste jel 100 km tam a zpět po prázdné dálnici bez odporu pneumatik a ložisek, budete potřebovat 200 MJ.

Kdy může vstoupit do hry rekuperace? No samozřejmě při zastavení na konci. Tunové auto jedoucí 130 má nějakých 650 kJ. Ovšem jak vidíte, to vám nepřidá navíc ani celý jeden kilometr cesty, i kdybyste ji nepotřeboval na rozjezd.

Přejděme do reálného provozu. Tam totiž můžete navíc také potkat kamión, který se rozhodne předjíždět jiný kamión a vy budete muset brzdit (a je jedno jestli motorem nebo pedálem). Při snížení rychlosti na osmdesátku můžete teoreticky uložit 400 KJ, které vzápětí využijete na to, abyste svou rychlost nabral zpátky. Dejme tomu, že máte brutální smůlu a tohle se vám stane každých deset kilometrů, tedy dvacetkrát. V případě teoretického maximálního využití rekuperace jste dohromady ušetřil 8 MJ. Což je super.

Ale i v takhle ideálních podmínkách (zanedbaný odpor při zpomalování i zrychlování, 100% efektivita uložení a znovupoužití energie a zároveň i jízdní styl - pokud uvidíte kilometr před sebou dva kamiony vedle sebe, nebudete stát na plynu, ale zmáčknete spojku) jste získal 2,5 % energie navíc.

.

Ještě jsem si zkusil výpočet dráhy, na které auto samo zpomalí z 130 na 80 jen díky aerodynamickému odporu. Cca 1,6 km.

.

Je to hrubý výpočet, nechtělo se mi integrovat:-) ale přibližně to sedí, takže by rekuperace při brzdění byla ještě o to menší, o co dřív byste zjistil, že budete muset zpomalit. Samozřejmě v žádném z mých výpočtů nejsou započítané pneumatiky, ty bych musel dostudovat.

+1/0
6.3.2016 11:34

R70o37b43i81n 62Ž38i40ž34k31a 2518904836646

Na závěr jedna poznámka k Tesle - Model S má aerodynamický koeficient 0,24, což je o šestinu méně než mainstream (ten se pohybuje mezi 0,3 a 0,4, já jsem počítal s 0,3) . Musk prostě šel (správně) po tom, aby to auto mělo co nejlepší dojezd při běžném použití a když už nedokázal víc nafouknout baterky, díval se na jejich největší žrouty:-)

0/0
6.3.2016 11:34

R68o65b13e66r10t 41P14e62l64n73á13ř 3278381244

To da rozum. Nicmene ta dve cisla co jsem Vam napsal dole (spotreba energie pri 100km/h a 200km/h) myslim jasne ukazuji, ze pri rychlostech o kterych mluvim ja muzete aerodynamicky odpor skoro zanedbat..

0/0
6.3.2016 12:24

R84o18b55e63r46t 30P10e34l41n17á28ř 3698261554

tesla je jinak spis elektromobil na daleke cesty nez do mesta, je tezka, zbytecne nadupana a rekuperace je u ni hodne setrna prave proto abyse neopotrebily baterky. V mestskem provozu bude ten aerodynamicky koeficient hrat jen zanedbatelnou roli...

0/0
6.3.2016 14:14

R30o83b81i10n 57Ž63i47ž39k61a 2538354106886

No buďme upřímní, Tesla je nádherná a z fleku bych ji bral, ale je to auto spíš na machrování... auto na daleké cesty a elektromobil na dlouhé cesty jsou pořád dvě odlišné kategorie :-)

0/0
6.3.2016 15:11

R79o40b12e21r40t 70P54e74l64n65á47ř 3348831334

Elektromobily se teprve vyviji, az budoucnost ukaze. Tesla je nadherna a bral by ji asi kazdy i bez potreby machrovani. Je to prukopnik. Vyvoj trval par let, zatimco klasicka auta a jejich motory se vyviji vic jak sto let. Srovnavate nesrovnatelne. Kdyby byly vsichni skeptici jako ste Vy, tak se tu dneska misto tydle diskuze mlatime kamenejma sekerama...

0/0
6.3.2016 16:08

V64á12c47l92a95v 24K74a48f79t64a57n 7625919923846

Elektromobily ale nejsou nic nového, vyvíjí se stejně dlouho jako spalovací pohony. Jen to jde krapet více ztuha :D

0/0
8.3.2016 9:47

P82a23v55e28l 60K83u77t21i32l 9450686673919

Zdá se Vám brždění s výkonem přes 60 kW jako nedostatečná? Šetrná vůči baterkám asi je, teslácké nabíječky do baterií dodávají výkon dvojnásobný.

0/0
9.3.2016 20:38

R82o54b30e56r31t 62P58e59l30n50á23ř 3688271344

diky za Vas text, kazdopadne ja mluvil o rychlostech okolo 50 (mestsky provoz) a vy pisete o dalnici. Samozrejme ze na dalnici a na dlouhe jizdy je rekuperace knicemu. Ale pokud si ty data prevedete na hodnoty kterymi zacala tato debata, bude to vypadat o dost jinak. Vy asi jezdite jen po dalnici. Ve meste Vam rekuperace umozni jezdit mnohem zivjeji a zabavneji aniz by to vyrazne ovlivnilo spotrebu.

0/0
6.3.2016 12:19

R65o47b55e92r45t 70P51e10l62n10á41ř 3868191884

Vy se mi proste snazite dokazat nefunkcnost rekuperace v podminkach kde logicky nemuze mit valny efekt. To je trochu napalici zejo..? Mluvime kazdy o necem jinem.

Mimochodem kdyz to tak ctu, jak casto tu spojku menite? :) Jezdit s vymacknutou spojkou je docela prasarna...

0/0
6.3.2016 12:57

R63o66b37i48n 60Ž82i54ž94k80a 2438174736426

Debata začala s tím, že jste ztotožňoval normální a městský provoz. Musíte si prostě ujasnit, zda mluvíte o autech nebo o městských vozítkách (a tím nemyslím Renault Clio, ale ekvivalent golfového vozítka)

.

Pak jste tam tedy přihodil pár skutečných perel (zanedbat aerodynamický a valivý odpor, znásobení dojezdu rekuperací). ale to už neberu v potaz, jinak bych se oběsil žalem nad stavem vzdělávání v ČR :-)

.

Poměr provozu aut ve městě a mimo něj je těžko definovatelný, ale když se uvádí kombinovaná spotřeba, která má vyjádřit normální provoz, počítá se 60% mimo město a 40 % v něm. A ve chvíli, kdy se pohybujeme na úrovni násobně větších energií působících v mimoměstském provozu, je jasné, že celkovou bilanci městská rekuperace výrazně neovlivní.

.

Další otázkou samozřejmě je vliv odporu pneumatik, jestli najdu chvilku, zkusím se na to podívat, dnes jsem zkusil nechat auto dojet z padesátky na nulu a nebylo z toho o moc víc než 300-400 metrů, takže bude v nízkých rychlostech velký.

.

A o mojí spojku si nedělejte starost, moje auto má neutrál :-)

0/0
6.3.2016 15:01

R10o15b12e32r81t 91P25e85l38n77á24ř 3228451384

Jasne jsem nazacatku uvedl ze se bavime o mestskem provozu, staci si to precist. Je to tam napsane.

Zanedbani odporu se tykalo teoretickeho idealniho modelu, ktery slouzil k ilustraci. Proto tam bylo slovo teoreticky a slovo nekonecne bylo v uvozovkach. Z Vaseho textu vtu chvili vyplyvalo ze ste uplne mimo (Vase perly o brzdeni o vzduch a o pneumatiky asi nema ceny zminovat). Takze ty reci o vzdelani bych mohl replikovat...

Celou dobu se me pouze snazite chytat za jedno jedine slovicko a na tom stavite celou debatu. V pripade vlaku nebo metra skutecne rekuperace MNOHONASOBNE snizi spotrebu. U auta to je horsi.

To co pisete nakonci je usmevne, zkuste si spocitat jak vyrazne snizi rychlost jen nepatrne prevyseni. Jakou vypovedni hodnotu ma pak takovy experiment? Nulovou...

Pokud byste to chtel overit alespon trochu presneji, musel byste trasu projet tam a zpet ale to Vas ani nenapadlo.

0/0
6.3.2016 15:46

T33o94m10á15š 18Z92e40m34a64n 3135678754805

Spíš než tohle by se mělo řešit zdanění elektromobilů.

SIlnice se staví ze spotřební daně z paliv a nyní je čas zachytit nástup elektromobilů aby přísun peněz do výstavby a údržby byl zajištěn i v budoucnu.

0/0
5.3.2016 7:44

R63o24b47e91r91t 14P82e42l20n98á42ř 3148481574

V nekterych zemich jsou elektromobily dotovany aby se urychlil jejich nastup a Vy byste to chtel este zdanit? Jen at to u nas zustane jak to je, zadne dotace, ale ani zadne nesmyslne zdaneni...

0/0
5.3.2016 9:47

P16a18v71e55l 14K53u18t22i93l 9750406833909

Další z důkazů, že autorovi tohoto článku to absolutně technicky nemyslí. Přesněji řečeno vůbec nemyslí. Jo hold někdo má a někdo nemá... Já kdybych napsal článek o neurochirurgii, možná by to znělo věrohodněji.

+2/−3
4.3.2016 22:31

P49a84v28e73l 54R67i79e78d57l 4144827241169

Taky si říám, že místo takového vejšplechtu by měl začít studovat vyhlášku 50, bo mu jde pomalu o fleka. :-)

0/0
5.3.2016 11:00

M37i44r92e70k 45G12a49j26e58r 5691496649750

Největší a zatím jediná výhoda elektromobilu je ta, že neznečisťuje centra měst výfukovými plyny jako to dělají auta se spalovacími motory a hlavně naftové motory produkující jemné karcinogenní částice.

+1/−4
4.3.2016 18:30

R83o76b80e81r37t 91P59e10l44n83á13ř 3898701574

Tech vyhod je mnohem vice. Zapominate treba na rekuperaci ktera u klasickeho auta neni mozna. Zapominate na vyrazne jednoduzsi a tedy mnohem mene poruchovy hnaci system bez nutnosti prevodovky. Zkuste se zamyslet, treba Vas jeste neco napadne...

+4/−2
4.3.2016 18:38

M43i14r96e95k 76G79a73j69e27r 5711196579660

Já se na to dívám z pohledu uživatele a lidí kolem nich. Výhody z pohledu výrobce tu samozřejmě jsou mnohé, jak jste naznačil, ale jestli převáží nad nevýhodami, to se musí rozhodnout sami výrobci. A zatím je jejich odpověď taková, že výhody nepřevažují. Pokud jde o rekuperaci, tak ta je nejen možná u hybridních aut, nejen elektromobilů, ale je i celkem jasnou výhodou, alespoň podle toho, jak vidíme více a více takových aut na trhu.

Nemyslím, že je na místě dilema, zda budoucnost patří elektromobilům nebo ne. Prostě budou jak elektromobily, tak i nadále vozy se spalovacími motory a to podle zájmu, a podle více či méně státními dotacemi a daněmi pokřiveného trhu.

+3/−1
4.3.2016 18:50

R38o33b69e15r70t 69P71e52l72n50á22ř 3208211784

Rekuperace u hybridu je z hlediska ucinnosti s elektromobilem nesrovnatelna, jde o to ze u hybridu baterie nepojme tak veliky okamzity vykon jaky vznika pri brzdeni.

Ja myslim ze teprve budoucnost ukaze.. Co se tyce posledniho odstavce tak souhlasim...

0/0
4.3.2016 18:57

R14o87b27i43n 11Ž94i46ž73k42a 2818874676376

Rekuperace pro běžnej provoz je zanedbatelnej argument.

Auto není zastávkovej autobus nebo vlak. Při plynulé (a tedy z hlediska efektivity optimální) jízdě v normálních podmínkách se dá jezdit téměř bez brzd. Těch pár wattů při dobrždování před semaforem to fakt nevytrhne. A mám pochybnosti i o případném nouzovém brzdění, ale tam bych už spekuloval bez podkladu.

Samozřejmě existují extrémní situace typu přejezd Alp, kde by rekuperace výrazně výhodná byla, ale jakou část provozu tvoří?

0/−1
4.3.2016 22:03

R82o34b75e46r96t 33P12e87l52n10á78ř 3168931924

naopak v beznem provozu kde se casto rozjizdite a brzdite se teprve projevi tato vyhoda. Za bezny provoz povazuji provoz ve meste kde jsou semafory a brzdeni se proste nevyhnete.

Myslite si ze jezdite bez brzd ale je to tim ze brzdite motorem (coz je spravne, setrite brzdy a temer vetsina aut je pri brzdeni motorem stabilnejsi). Ale vubec nemate predstavu kolik je to energie. Dobra rekuperace dokaze dostat zpet do baterky pokud vim okolo 60% z teto energie (udaj stary 4 roky, dneska uz to bude lepsi). Pokud jste jeste nezapomel fyziku tak si zkuste spocitat kolik energie se vrati do baterky pri brzdeni napriklad z 60 na 0. Dobra rekuperace mnohonasobne prodlouzi dojezd, to je bez debaty...

+1/0
4.3.2016 22:22

R76o69b44i79n 33Ž67i32ž16k40a 2938124136856

Právě že nikoliv, brzdí za mě vzduch a pneumatiky, takže zbytková energie (protopená v brzdách) je skutečně minimální.

.

Co jste popsal vy, je běžný MĚSTSKÝ provoz. A i v něm pokud někdo pravidelně brzdí z padesátky do zastavení brzdami nebo motorem, měl by se naučit trošku lépe sledovat provoz.:-)

.

A moje fyzika je celkem v pohodě, mám ale starost o vaši matematiku - skutečně může rekuperace se ŠEDESÁTIPROCENTNÍ účinností prodloužit dojezd MNOHONÁSOBNĚ? :-)

0/0
5.3.2016 16:02

R96o66b79e96r64t 58P58e59l73n67á62ř 3938761204

aha, tak vy brzdite pneumatikami a vzduchem... to mate asi na aute neco jako plachtu nebo brzdici padak ze?

Clovece zamyslete se nez napisete takovou hloupost...

A o te rekuperaci si radsi neco prectete. Uvedu jen takovou pomerne znamou vec - pokud by mela rekuperace stoprocentni efektivitu, bude dojezd teoreticky "nekonecny" (samozrejme zanedbame treni vzduchu, valivy odpor pneumatik a dalsi veci ktere by ten nekonecny dojezd trochu zkratily). Uz chapete?

0/0
5.3.2016 16:24

R60o22b36i18n 89Ž18i15ž51k69a 2148804456336

To snad nemyslíte vážně ;-D;-D;-D

Jak můžete zanedbat odpor pneumatik a vzduchu, když je to hlavní žrout energie při jízdě ;-D;-D

Já si přijdu jak kdybych přednášel prvňáčkům, ale chápete vůbec, že kdybyste zanedbal odpor vzduchu a pneumatik, tak zapnutý motor otřebujete jen na rozjezd a na zrychlování?

A někdo takovej tady bude školit o fyzice

0/0
5.3.2016 17:34

R45o28b27e18r94t 74P40e44l36n69á35ř 3548621134

Myslim to naprosto vazne a Vy se vratte na zakladku...

O neco nize nekdo velice presne sepisuje kolik % tvori odpor vzduchu, valivy odpor a dalsi ztraty.

Pokud nechapete co je kineticka energije, nema smysl Vam cokoli dal vysvetlovat, udelal ste ze sebe akorat hlupaka...

0/0
5.3.2016 18:26

M84i31c64h45a19l 73S24l14á48m37a 5475160151387

Ve slově energie se "j" nepíše...

Správně je "jste"...

0/0
5.3.2016 19:18

R11o63b81e48r89t 10P48e19l25n97á56ř 3598331754

dekuji za pouceni, to jsem opravdu nevedel... Ale mam pocit ze tato diskuze a toto vlakno je spis o fyzice, takze chytani za sluvka a pravopis povazuji za projev trola...

0/0
5.3.2016 20:35

R54o70b65e13r18t 72P81e15l51n86á72ř 3498581154

Protoze mi je Vas fakt lito tak jeste posledni pokus:

Mozna si z fyziky pamatujete kyvadlo, to je pristroj ktery premenuje potencialni energiji na kinetickou a zase zpet. V pripade nuloveho treni se bude toto kyvadlo kyvat nekonecne dlouho (100% rekuperace). To je ten teoreticky idealni pripad. Veskutecnosti vsak vzdy dochazi k nejakemu treni. Presto se vetsina kyvadel kyve pomerne dlouho (vice nez jednou). Pokud mi neverite tak si to zkuste.. ;)

Kyvadlo je analogicky model rekuperace, pouze potencialni energie je zde nahrazena elektrickou. Vic uz pro Vas opravdu udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 18:41

R82o89b47i69n 29Ž77i41ž50k48a 2698194526396

Dáme si jednoduchou úlohu, kterou jsem měl rozepsanou pro případ, že byste to nechtěl chápat.

.

Auto jede po rovině konstantní rychlostí. Přestanete ho pohánět (a odpojíte spojku nebo zmáčknete neutrál, abyste nebrzdil motorem). Co se podle vás stane? Začne zpomalovat. Auto začne zpomalovat brzdit a pak ZASTAVÍ.

.

Tření zvítězí. Pokud má auto optimální tenké pneumatiky a úžasnou aerodynamiku, tak tření zvítězí o něco později (podobně jako u toho kyvadla), ale zvítězí (podobně jako u kyvadla).

.

No a teď si musíte uvědomit, proč to auto zastaví. Je to odpor vzduchu a pneumatik. Jeho konkrétní síla se liší podle rychlosti (odpor vzduchu je nejnižší v nulové rychlosti, odpor pneumatik naopak)

.

Přerod kinetické energie na potenciální nastává jen při stoupání do kopců (a obráceně při sjíždění) a rekuperace nabízí možnost ho uskutečnit i při brzdění - ale při brzdění explicitním, tedy když explicitně šlapete na brzdu. Stoprocentní rekuperace by znamenala jen to, že se uloží a znovpoužije všechna brzdění uložená při brzdění. ale skutečně když jedete 100km a potom zabrzdíte, nepředáte všechnu energii z cesty do baterek, ta už je dávno pryč, spotřebovaná na souboj s odporem vzduchu. Už tomu rozumíte?

+1/0
5.3.2016 19:22

R70o26b25e18r71t 66P18e74l46n72á65ř 3678241384

jak uz sem psal, vic pro Vas udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 20:31

R61o54b65i49n 43Ž49i24ž42k69a 2378894556256

Muzete zkusit odpovedet na otazku, proc se auto zastavi, kdyz zaradite na rovine u rozjeteho auta neutral.:)

0/0
5.3.2016 20:40

R13o72b64e23r25t 44P32e33l10n68á95ř 3358791384

Zkuste si tu Vasi uvahu prevest do cisel. Zjistite ze ta kineticka energie je pomerne velka. Pokud pojedete po normalni rovne silnici s normalnim autem treba 50km/h, bude Vase "brzdna draha" zatracene dlouha. Az to spoctete, tam to sem napiste a muzem diskutovat dal...

0/0
5.3.2016 21:08

R37o51b49i98n 98Ž20i34ž12k79a 2318544116806

Diskutovat o cislech muzeme, az pochopite princip. :) a vase principialni nepochopeni neni v rozjezdu a zastaveni, ale v mnozstvi energie potrebne na udrzeni jizdy. Pak se muzem zacit bavit o to cislech a vypoctech. :)

0/0
5.3.2016 21:32

R71o61b50e78r44t 15P97e92l46n83á28ř 3988271804

Ja nediskutuji ale konstatuji, v tom je podstatny rozdil. Pokud chcete diskutovat, bez cisel to nema smysl.

0/0
5.3.2016 21:54

R88o46b22i95n 22Ž52i92ž98k38a 2958724766396

Ja si pro vas tu praci dal. Tunovy autak jedouci padesatkou ma kin. Energii ASI 100kj. V pripade 100procentni rekuperace je tohle maximal I mnozstvi ulozitelne energie. a je to zaroven energie, ktera by to same auto udrzela na padesatce 1200 metru a to jsem bral jen aerodynamicky odpor,bez pneumatik. :)

0/0
5.3.2016 22:09

R79o80b49e63r54t 29P19e51l93n72á27ř 3568351794

Aspon neco z Vas vypadlo. Bohuzel uz vtom prvnim cisle mate chybu temer 100%.. takze to asi radsi nechame...

0/−1
5.3.2016 22:34

R28o12b49i69n 76Ž54i18ž52k39a 2278804746666

1/2*M*V*V, M=1000,V=50/3,6, že vy jste neprepocital kmph na mps:-)

0/0
5.3.2016 22:49

R74o72b68e14r93t 25P16e80l22n57á46ř 3168131154

sory, moje chyba.. ted ste me nachytal. Udaji o vzdalenosti budu verit, radove to odpovida, odhadoval jsem dvojnasobek.

Kazdopadne i to cislo 1200 metru trochu bije do oci, to je zatracene dlouha vzdalenost. Ve meste dost casto brzdite z 50 na nulu na 20-30m...

0/0
5.3.2016 23:03

R38o94b47i82n 98Ž49i75ž62k28a 2568564186316

, tohle není brzdná dráha, ten kilometr byl přepočet na jakou vzdálenost jízdy by stačila rekuperací získána teoretická maximální energie. Ve skutečnosti se ale logicky spotřebovává na rozjezd, který potřebuje tu samou energii + vnitřní tření a valivý odpor.

0/0
5.3.2016 23:18

R20o70b38e55r90t 36P71e82l71n74á69ř 3778861584

je to jedno a to same cislo.. zakon zachovani energije..

0/0
6.3.2016 0:25

R35o19b58e19r51t 95P78e51l77n65á58ř 3758801504

Jeste neco Vam prozradim. Tim oborem se zabyvam docela dlouho, hral jsem si s rekuperaci u elektrokol cca 5let zpet, ukazalo se ze to nema smysl protoze ucinnost rekuperace byla prilis nizka (15-20%). Nizka byla hlavne proto ze baterije nebyla schopna naraz pojmout tolik energie...

Dalsi duvod proc jsem to zavrhl byla nutnost pouzivani treti rekuperacni brzdy ktera bohuzel vyrazne snizovala bezpecnost jizdy...

Ale i ta mizerna 15tiprocentni rekuperace zvedla dojezd ze 30km na temer 40km.

0/0
5.3.2016 22:27

R68o91b55e56r56t 19P12e74l82n61á98ř 3328131654

pro uplnost - rekuperace mela zaroven za nasledek vetsi opotrebeni baterije, tech 10km navic bylo fajn ale vzhledem k tehdejsi cene baterije bylo vyhodnejsi se stavit nekde na pivko a dobit si to nabijeckou...

0/0
5.3.2016 22:40

R61o41b29i35n 52Ž40i53ž52k56a 2288114276946

Elektrokolum nerozumim, proto do nich nekecam:) neslape se na nich take? Protoze v tom pripade do baterky muzete lit vykon, ktery ten motor nikdy nemel, coz u aut samozrejme nejde, ale uz chapu, jak vznikla ta predstava ze muzete znasobit dojezd. Nemuzete. Energie propalena do brzd je vzdycky Jen zlomecek energie potrebne k jizde.

0/0
5.3.2016 22:41

R47o87b66e79r30t 58P84e34l45n65á20ř 3678441614

Elektrokola jsou fajn, ja se natom hlavne hodne naucil prave o elektropohonech a energiji vubec. Ziskal jsem realnou predstavu o tom co obnasi trakce.. :)

V dobe kdy sem se tim zabyval to byl z ekonomickeho hlediska nesmysl hlavne kvuli cene a zivotnosti baterek.

Prvni elektrokolo co jsem postavil melo dva motory o vykonu 1kW, 15kg tezkou baterku ale nemelo retez...

Ja se Vam prave snazim vysvetlit ze to vubec neni zlomek energije a ze se vyplati ji vyuzit...

0/0
5.3.2016 22:52

R55o66b80i52n 92Ž29i97ž11k18a 2738124296336

Vyplatí se ji využít u tramvají, u aut jestli se vubec vyplatí, tak možná u městských a rozhodně to nebude žádný trhák. Vážně se podívejte na tel ten aerodynamický odpor, jakmile se dostanete na rozumnou rychlost, jde většina paliva do něj. A rekuperace vám pokryje jen tak půlku rozjezdu i když z brzdy dostanete vše.

0/0
5.3.2016 22:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.