Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24i64r33e69k 27G95a38j80e19r 5661616449770

Uplne vsichni jste tu pri diskusi o rekuperaci zapomneli na pripad, kdy se nejezdi jen po rovine, ale take do kopce a z kopce (drive se jezdilo s kopce). Pak je ta rekuperace o dost vetsim prinosem. Extremnim pripadem je takove San Francisko, kde je spousta stopek prave pri jizde dolu. V Praze leckdo take musi casto do kopce a zpet. Takze zalezi, jaky ma kdo jizdni profil. Pravda je, ze pro toho, u koho prevazuji dlouhe jizdy po rovine nema hybrid s rekuperaci smysl.

0/0
9.3.2016 2:28

J41a80n 40V27a72l22o38u56c86h 6392467638170

To už měli v Hradci v roce 1994;-D:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=4995

+1/0
8.3.2016 18:12

M47i22c44h91a24l 57H44o77r79s22k64y 2842196706450

:-)v číně to jezdí viděl sem to v dokufilmu;-Dmaji nějaký výhody daňový tak kupujou elektrovozy

0/0
6.3.2016 23:59

P79e68t70r 65O74u80ř37e39d97n74í10č30e48k 1309604

tzv. energeticky voyik za auto neni zadny novy vynalez..

0/0
6.3.2016 16:50

R57o85b56i81n 14Ž23i33ž73k88a 2818314236556

Já tu rekuperaci shrnu sem:

Motorem (mimo extrémy typu sjezd Alp po okresce) nebrzdíte tak často, respektive já vůbec - když nepřidávám, tak vyřazuji - odprosťte se od toho srovnání s kolem a rychlostmi kolem 30 km/h.

Pro pohon auta v dálniční stotřicítce potřebujete jen pro překonání aerodynamického odporu u normálního auta (dejme tomu VW Golf vážící tunu) cca 1 MJ na kilometr. Bez toho se nikdy neobejdete, pokud se chcete někam dostat. Pokud byste jel 100 km tam a zpět po prázdné dálnici bez odporu pneumatik a ložisek, budete potřebovat 200 MJ.

Kdy může vstoupit do hry rekuperace? No samozřejmě při zastavení na konci. Tunové auto jedoucí 130 má nějakých 650 kJ. Ovšem jak vidíte, to vám nepřidá navíc ani celý jeden kilometr cesty, i kdybyste ji nepotřeboval na rozjezd.

Přejděme do reálného provozu. Tam totiž můžete navíc také potkat kamión, který se rozhodne předjíždět jiný kamión a vy budete muset brzdit (a je jedno jestli motorem nebo pedálem). Při snížení rychlosti na osmdesátku můžete teoreticky uložit 400 KJ, které vzápětí využijete na to, abyste svou rychlost nabral zpátky. Dejme tomu, že máte brutální smůlu a tohle se vám stane každých deset kilometrů, tedy dvacetkrát. V případě teoretického maximálního využití rekuperace jste dohromady ušetřil 8 MJ. Což je super.

Ale i v takhle ideálních podmínkách (zanedbaný odpor při zpomalování i zrychlování, 100% efektivita uložení a znovupoužití energie a zároveň i jízdní styl - pokud uvidíte kilometr před sebou dva kamiony vedle sebe, nebudete stát na plynu, ale zmáčknete spojku) jste získal 2,5 % energie navíc.

.

Ještě jsem si zkusil výpočet dráhy, na které auto samo zpomalí z 130 na 80 jen díky aerodynamickému odporu. Cca 1,6 km.

.

Je to hrubý výpočet, nechtělo se mi integrovat:-) ale přibližně to sedí, takže by rekuperace při brzdění byla ještě o to menší, o co dřív byste zjistil, že budete muset zpomalit. Samozřejmě v žádném z mých výpočtů nejsou započítané pneumatiky, ty bych musel dostudovat.

+1/0
6.3.2016 11:34

R71o69b81i92n 53Ž67i90ž21k57a 2198344186716

Na závěr jedna poznámka k Tesle - Model S má aerodynamický koeficient 0,24, což je o šestinu méně než mainstream (ten se pohybuje mezi 0,3 a 0,4, já jsem počítal s 0,3) . Musk prostě šel (správně) po tom, aby to auto mělo co nejlepší dojezd při běžném použití a když už nedokázal víc nafouknout baterky, díval se na jejich největší žrouty:-)

0/0
6.3.2016 11:34

R22o24b53e93r95t 86P91e33l40n60á71ř 3848951564

To da rozum. Nicmene ta dve cisla co jsem Vam napsal dole (spotreba energie pri 100km/h a 200km/h) myslim jasne ukazuji, ze pri rychlostech o kterych mluvim ja muzete aerodynamicky odpor skoro zanedbat..

0/0
6.3.2016 12:24

R97o46b57e20r13t 21P55e46l54n16á19ř 3198891214

tesla je jinak spis elektromobil na daleke cesty nez do mesta, je tezka, zbytecne nadupana a rekuperace je u ni hodne setrna prave proto abyse neopotrebily baterky. V mestskem provozu bude ten aerodynamicky koeficient hrat jen zanedbatelnou roli...

0/0
6.3.2016 14:14

R36o48b23i43n 66Ž60i29ž36k86a 2968584896616

No buďme upřímní, Tesla je nádherná a z fleku bych ji bral, ale je to auto spíš na machrování... auto na daleké cesty a elektromobil na dlouhé cesty jsou pořád dvě odlišné kategorie :-)

0/0
6.3.2016 15:11

R82o85b73e34r93t 16P20e80l18n46á62ř 3868631644

Elektromobily se teprve vyviji, az budoucnost ukaze. Tesla je nadherna a bral by ji asi kazdy i bez potreby machrovani. Je to prukopnik. Vyvoj trval par let, zatimco klasicka auta a jejich motory se vyviji vic jak sto let. Srovnavate nesrovnatelne. Kdyby byly vsichni skeptici jako ste Vy, tak se tu dneska misto tydle diskuze mlatime kamenejma sekerama...

0/0
6.3.2016 16:08

V13á15c62l82a69v 47K77a88f72t98a52n 7585199593496

Elektromobily ale nejsou nic nového, vyvíjí se stejně dlouho jako spalovací pohony. Jen to jde krapet více ztuha :D

0/0
8.3.2016 9:47

P56a94v36e26l 47K30u51t48i95l 9380106533579

Zdá se Vám brždění s výkonem přes 60 kW jako nedostatečná? Šetrná vůči baterkám asi je, teslácké nabíječky do baterií dodávají výkon dvojnásobný.

0/0
9.3.2016 20:38

R48o84b58e40r61t 97P46e65l48n28á68ř 3268621404

diky za Vas text, kazdopadne ja mluvil o rychlostech okolo 50 (mestsky provoz) a vy pisete o dalnici. Samozrejme ze na dalnici a na dlouhe jizdy je rekuperace knicemu. Ale pokud si ty data prevedete na hodnoty kterymi zacala tato debata, bude to vypadat o dost jinak. Vy asi jezdite jen po dalnici. Ve meste Vam rekuperace umozni jezdit mnohem zivjeji a zabavneji aniz by to vyrazne ovlivnilo spotrebu.

0/0
6.3.2016 12:19

R37o63b74e54r59t 25P53e90l98n42á45ř 3258681744

Vy se mi proste snazite dokazat nefunkcnost rekuperace v podminkach kde logicky nemuze mit valny efekt. To je trochu napalici zejo..? Mluvime kazdy o necem jinem.

Mimochodem kdyz to tak ctu, jak casto tu spojku menite? :) Jezdit s vymacknutou spojkou je docela prasarna...

0/0
6.3.2016 12:57

R14o19b34i30n 61Ž29i58ž21k11a 2158914696406

Debata začala s tím, že jste ztotožňoval normální a městský provoz. Musíte si prostě ujasnit, zda mluvíte o autech nebo o městských vozítkách (a tím nemyslím Renault Clio, ale ekvivalent golfového vozítka)

.

Pak jste tam tedy přihodil pár skutečných perel (zanedbat aerodynamický a valivý odpor, znásobení dojezdu rekuperací). ale to už neberu v potaz, jinak bych se oběsil žalem nad stavem vzdělávání v ČR :-)

.

Poměr provozu aut ve městě a mimo něj je těžko definovatelný, ale když se uvádí kombinovaná spotřeba, která má vyjádřit normální provoz, počítá se 60% mimo město a 40 % v něm. A ve chvíli, kdy se pohybujeme na úrovni násobně větších energií působících v mimoměstském provozu, je jasné, že celkovou bilanci městská rekuperace výrazně neovlivní.

.

Další otázkou samozřejmě je vliv odporu pneumatik, jestli najdu chvilku, zkusím se na to podívat, dnes jsem zkusil nechat auto dojet z padesátky na nulu a nebylo z toho o moc víc než 300-400 metrů, takže bude v nízkých rychlostech velký.

.

A o mojí spojku si nedělejte starost, moje auto má neutrál :-)

0/0
6.3.2016 15:01

R79o39b41e94r88t 82P54e95l88n80á83ř 3198531254

Jasne jsem nazacatku uvedl ze se bavime o mestskem provozu, staci si to precist. Je to tam napsane.

Zanedbani odporu se tykalo teoretickeho idealniho modelu, ktery slouzil k ilustraci. Proto tam bylo slovo teoreticky a slovo nekonecne bylo v uvozovkach. Z Vaseho textu vtu chvili vyplyvalo ze ste uplne mimo (Vase perly o brzdeni o vzduch a o pneumatiky asi nema ceny zminovat). Takze ty reci o vzdelani bych mohl replikovat...

Celou dobu se me pouze snazite chytat za jedno jedine slovicko a na tom stavite celou debatu. V pripade vlaku nebo metra skutecne rekuperace MNOHONASOBNE snizi spotrebu. U auta to je horsi.

To co pisete nakonci je usmevne, zkuste si spocitat jak vyrazne snizi rychlost jen nepatrne prevyseni. Jakou vypovedni hodnotu ma pak takovy experiment? Nulovou...

Pokud byste to chtel overit alespon trochu presneji, musel byste trasu projet tam a zpet ale to Vas ani nenapadlo.

0/0
6.3.2016 15:46

T13o69m89á64š 56Z87e21m45a86n 3985208154605

Spíš než tohle by se mělo řešit zdanění elektromobilů.

SIlnice se staví ze spotřební daně z paliv a nyní je čas zachytit nástup elektromobilů aby přísun peněz do výstavby a údržby byl zajištěn i v budoucnu.

0/0
5.3.2016 7:44

R34o44b93e44r74t 29P82e58l12n26á86ř 3488351864

V nekterych zemich jsou elektromobily dotovany aby se urychlil jejich nastup a Vy byste to chtel este zdanit? Jen at to u nas zustane jak to je, zadne dotace, ale ani zadne nesmyslne zdaneni...

0/0
5.3.2016 9:47

P90a94v64e19l 27K91u39t92i63l 9220936563829

Další z důkazů, že autorovi tohoto článku to absolutně technicky nemyslí. Přesněji řečeno vůbec nemyslí. Jo hold někdo má a někdo nemá... Já kdybych napsal článek o neurochirurgii, možná by to znělo věrohodněji.

+2/−3
4.3.2016 22:31

P40a68v33e80l 69R53i87e19d31l 4684967341169

Taky si říám, že místo takového vejšplechtu by měl začít studovat vyhlášku 50, bo mu jde pomalu o fleka. :-)

0/0
5.3.2016 11:00

M37i37r63e43k 12G73a61j33e12r 5271936699270

Největší a zatím jediná výhoda elektromobilu je ta, že neznečisťuje centra měst výfukovými plyny jako to dělají auta se spalovacími motory a hlavně naftové motory produkující jemné karcinogenní částice.

+1/−4
4.3.2016 18:30

R51o47b40e87r21t 13P15e95l11n88á58ř 3378761264

Tech vyhod je mnohem vice. Zapominate treba na rekuperaci ktera u klasickeho auta neni mozna. Zapominate na vyrazne jednoduzsi a tedy mnohem mene poruchovy hnaci system bez nutnosti prevodovky. Zkuste se zamyslet, treba Vas jeste neco napadne...

+4/−2
4.3.2016 18:38

M66i89r65e88k 36G80a62j57e36r 5281126879910

Já se na to dívám z pohledu uživatele a lidí kolem nich. Výhody z pohledu výrobce tu samozřejmě jsou mnohé, jak jste naznačil, ale jestli převáží nad nevýhodami, to se musí rozhodnout sami výrobci. A zatím je jejich odpověď taková, že výhody nepřevažují. Pokud jde o rekuperaci, tak ta je nejen možná u hybridních aut, nejen elektromobilů, ale je i celkem jasnou výhodou, alespoň podle toho, jak vidíme více a více takových aut na trhu.

Nemyslím, že je na místě dilema, zda budoucnost patří elektromobilům nebo ne. Prostě budou jak elektromobily, tak i nadále vozy se spalovacími motory a to podle zájmu, a podle více či méně státními dotacemi a daněmi pokřiveného trhu.

+3/−1
4.3.2016 18:50

R39o87b70e50r81t 42P39e64l75n16á25ř 3728941454

Rekuperace u hybridu je z hlediska ucinnosti s elektromobilem nesrovnatelna, jde o to ze u hybridu baterie nepojme tak veliky okamzity vykon jaky vznika pri brzdeni.

Ja myslim ze teprve budoucnost ukaze.. Co se tyce posledniho odstavce tak souhlasim...

0/0
4.3.2016 18:57

R56o10b60i47n 76Ž22i17ž71k96a 2318634466426

Rekuperace pro běžnej provoz je zanedbatelnej argument.

Auto není zastávkovej autobus nebo vlak. Při plynulé (a tedy z hlediska efektivity optimální) jízdě v normálních podmínkách se dá jezdit téměř bez brzd. Těch pár wattů při dobrždování před semaforem to fakt nevytrhne. A mám pochybnosti i o případném nouzovém brzdění, ale tam bych už spekuloval bez podkladu.

Samozřejmě existují extrémní situace typu přejezd Alp, kde by rekuperace výrazně výhodná byla, ale jakou část provozu tvoří?

0/−1
4.3.2016 22:03

R97o48b58e48r58t 33P42e64l23n68á58ř 3938601704

naopak v beznem provozu kde se casto rozjizdite a brzdite se teprve projevi tato vyhoda. Za bezny provoz povazuji provoz ve meste kde jsou semafory a brzdeni se proste nevyhnete.

Myslite si ze jezdite bez brzd ale je to tim ze brzdite motorem (coz je spravne, setrite brzdy a temer vetsina aut je pri brzdeni motorem stabilnejsi). Ale vubec nemate predstavu kolik je to energie. Dobra rekuperace dokaze dostat zpet do baterky pokud vim okolo 60% z teto energie (udaj stary 4 roky, dneska uz to bude lepsi). Pokud jste jeste nezapomel fyziku tak si zkuste spocitat kolik energie se vrati do baterky pri brzdeni napriklad z 60 na 0. Dobra rekuperace mnohonasobne prodlouzi dojezd, to je bez debaty...

+1/0
4.3.2016 22:22

R11o93b93i30n 41Ž36i29ž25k79a 2248204396906

Právě že nikoliv, brzdí za mě vzduch a pneumatiky, takže zbytková energie (protopená v brzdách) je skutečně minimální.

.

Co jste popsal vy, je běžný MĚSTSKÝ provoz. A i v něm pokud někdo pravidelně brzdí z padesátky do zastavení brzdami nebo motorem, měl by se naučit trošku lépe sledovat provoz.:-)

.

A moje fyzika je celkem v pohodě, mám ale starost o vaši matematiku - skutečně může rekuperace se ŠEDESÁTIPROCENTNÍ účinností prodloužit dojezd MNOHONÁSOBNĚ? :-)

0/0
5.3.2016 16:02

R70o74b50e37r51t 42P82e90l15n51á72ř 3608581364

aha, tak vy brzdite pneumatikami a vzduchem... to mate asi na aute neco jako plachtu nebo brzdici padak ze?

Clovece zamyslete se nez napisete takovou hloupost...

A o te rekuperaci si radsi neco prectete. Uvedu jen takovou pomerne znamou vec - pokud by mela rekuperace stoprocentni efektivitu, bude dojezd teoreticky "nekonecny" (samozrejme zanedbame treni vzduchu, valivy odpor pneumatik a dalsi veci ktere by ten nekonecny dojezd trochu zkratily). Uz chapete?

0/0
5.3.2016 16:24

R85o62b48i89n 46Ž81i28ž86k40a 2708114486656

To snad nemyslíte vážně ;-D;-D;-D

Jak můžete zanedbat odpor pneumatik a vzduchu, když je to hlavní žrout energie při jízdě ;-D;-D

Já si přijdu jak kdybych přednášel prvňáčkům, ale chápete vůbec, že kdybyste zanedbal odpor vzduchu a pneumatik, tak zapnutý motor otřebujete jen na rozjezd a na zrychlování?

A někdo takovej tady bude školit o fyzice

0/0
5.3.2016 17:34

R27o87b19e67r77t 83P82e14l22n79á84ř 3678871194

Myslim to naprosto vazne a Vy se vratte na zakladku...

O neco nize nekdo velice presne sepisuje kolik % tvori odpor vzduchu, valivy odpor a dalsi ztraty.

Pokud nechapete co je kineticka energije, nema smysl Vam cokoli dal vysvetlovat, udelal ste ze sebe akorat hlupaka...

0/0
5.3.2016 18:26

M96i49c45h66a43l 77S86l39á78m97a 5955320971307

Ve slově energie se "j" nepíše...

Správně je "jste"...

0/0
5.3.2016 19:18

R68o36b83e20r63t 33P25e23l31n68á67ř 3488771504

dekuji za pouceni, to jsem opravdu nevedel... Ale mam pocit ze tato diskuze a toto vlakno je spis o fyzice, takze chytani za sluvka a pravopis povazuji za projev trola...

0/0
5.3.2016 20:35

R27o74b39e91r95t 46P60e53l61n82á70ř 3688671304

Protoze mi je Vas fakt lito tak jeste posledni pokus:

Mozna si z fyziky pamatujete kyvadlo, to je pristroj ktery premenuje potencialni energiji na kinetickou a zase zpet. V pripade nuloveho treni se bude toto kyvadlo kyvat nekonecne dlouho (100% rekuperace). To je ten teoreticky idealni pripad. Veskutecnosti vsak vzdy dochazi k nejakemu treni. Presto se vetsina kyvadel kyve pomerne dlouho (vice nez jednou). Pokud mi neverite tak si to zkuste.. ;)

Kyvadlo je analogicky model rekuperace, pouze potencialni energie je zde nahrazena elektrickou. Vic uz pro Vas opravdu udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 18:41

R64o20b47i18n 56Ž97i93ž57k56a 2698544656496

Dáme si jednoduchou úlohu, kterou jsem měl rozepsanou pro případ, že byste to nechtěl chápat.

.

Auto jede po rovině konstantní rychlostí. Přestanete ho pohánět (a odpojíte spojku nebo zmáčknete neutrál, abyste nebrzdil motorem). Co se podle vás stane? Začne zpomalovat. Auto začne zpomalovat brzdit a pak ZASTAVÍ.

.

Tření zvítězí. Pokud má auto optimální tenké pneumatiky a úžasnou aerodynamiku, tak tření zvítězí o něco později (podobně jako u toho kyvadla), ale zvítězí (podobně jako u kyvadla).

.

No a teď si musíte uvědomit, proč to auto zastaví. Je to odpor vzduchu a pneumatik. Jeho konkrétní síla se liší podle rychlosti (odpor vzduchu je nejnižší v nulové rychlosti, odpor pneumatik naopak)

.

Přerod kinetické energie na potenciální nastává jen při stoupání do kopců (a obráceně při sjíždění) a rekuperace nabízí možnost ho uskutečnit i při brzdění - ale při brzdění explicitním, tedy když explicitně šlapete na brzdu. Stoprocentní rekuperace by znamenala jen to, že se uloží a znovpoužije všechna brzdění uložená při brzdění. ale skutečně když jedete 100km a potom zabrzdíte, nepředáte všechnu energii z cesty do baterek, ta už je dávno pryč, spotřebovaná na souboj s odporem vzduchu. Už tomu rozumíte?

+1/0
5.3.2016 19:22

R38o11b66e25r25t 13P57e47l81n60á45ř 3788461464

jak uz sem psal, vic pro Vas udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 20:31

R97o66b26i88n 98Ž23i77ž14k74a 2698734906316

Muzete zkusit odpovedet na otazku, proc se auto zastavi, kdyz zaradite na rovine u rozjeteho auta neutral.:)

0/0
5.3.2016 20:40

R80o71b19e88r62t 94P79e44l37n58á34ř 3338851174

Zkuste si tu Vasi uvahu prevest do cisel. Zjistite ze ta kineticka energie je pomerne velka. Pokud pojedete po normalni rovne silnici s normalnim autem treba 50km/h, bude Vase "brzdna draha" zatracene dlouha. Az to spoctete, tam to sem napiste a muzem diskutovat dal...

0/0
5.3.2016 21:08

R84o84b73i10n 20Ž88i81ž14k57a 2428914506906

Diskutovat o cislech muzeme, az pochopite princip. :) a vase principialni nepochopeni neni v rozjezdu a zastaveni, ale v mnozstvi energie potrebne na udrzeni jizdy. Pak se muzem zacit bavit o to cislech a vypoctech. :)

0/0
5.3.2016 21:32

R78o64b20e44r43t 52P92e68l83n86á80ř 3108501864

Ja nediskutuji ale konstatuji, v tom je podstatny rozdil. Pokud chcete diskutovat, bez cisel to nema smysl.

0/0
5.3.2016 21:54

R21o73b80i18n 13Ž23i49ž76k93a 2848874686426

Ja si pro vas tu praci dal. Tunovy autak jedouci padesatkou ma kin. Energii ASI 100kj. V pripade 100procentni rekuperace je tohle maximal I mnozstvi ulozitelne energie. a je to zaroven energie, ktera by to same auto udrzela na padesatce 1200 metru a to jsem bral jen aerodynamicky odpor,bez pneumatik. :)

0/0
5.3.2016 22:09

R88o88b31e28r19t 97P83e44l10n84á65ř 3658481974

Aspon neco z Vas vypadlo. Bohuzel uz vtom prvnim cisle mate chybu temer 100%.. takze to asi radsi nechame...

0/−1
5.3.2016 22:34

R36o84b43i86n 87Ž45i18ž72k11a 2438924246556

1/2*M*V*V, M=1000,V=50/3,6, že vy jste neprepocital kmph na mps:-)

0/0
5.3.2016 22:49

R15o90b94e76r55t 54P30e74l58n85á12ř 3458981654

sory, moje chyba.. ted ste me nachytal. Udaji o vzdalenosti budu verit, radove to odpovida, odhadoval jsem dvojnasobek.

Kazdopadne i to cislo 1200 metru trochu bije do oci, to je zatracene dlouha vzdalenost. Ve meste dost casto brzdite z 50 na nulu na 20-30m...

0/0
5.3.2016 23:03

R30o54b35i81n 81Ž28i78ž62k88a 2588754246676

, tohle není brzdná dráha, ten kilometr byl přepočet na jakou vzdálenost jízdy by stačila rekuperací získána teoretická maximální energie. Ve skutečnosti se ale logicky spotřebovává na rozjezd, který potřebuje tu samou energii + vnitřní tření a valivý odpor.

0/0
5.3.2016 23:18

R97o94b74e75r22t 28P13e17l87n55á63ř 3908171614

je to jedno a to same cislo.. zakon zachovani energije..

0/0
6.3.2016 0:25

R95o89b84e77r65t 42P20e36l89n81á63ř 3408351964

Jeste neco Vam prozradim. Tim oborem se zabyvam docela dlouho, hral jsem si s rekuperaci u elektrokol cca 5let zpet, ukazalo se ze to nema smysl protoze ucinnost rekuperace byla prilis nizka (15-20%). Nizka byla hlavne proto ze baterije nebyla schopna naraz pojmout tolik energie...

Dalsi duvod proc jsem to zavrhl byla nutnost pouzivani treti rekuperacni brzdy ktera bohuzel vyrazne snizovala bezpecnost jizdy...

Ale i ta mizerna 15tiprocentni rekuperace zvedla dojezd ze 30km na temer 40km.

0/0
5.3.2016 22:27

R39o75b36e78r60t 78P54e61l40n82á94ř 3578531124

pro uplnost - rekuperace mela zaroven za nasledek vetsi opotrebeni baterije, tech 10km navic bylo fajn ale vzhledem k tehdejsi cene baterije bylo vyhodnejsi se stavit nekde na pivko a dobit si to nabijeckou...

0/0
5.3.2016 22:40

R39o47b72i84n 91Ž43i11ž95k55a 2478484336856

Elektrokolum nerozumim, proto do nich nekecam:) neslape se na nich take? Protoze v tom pripade do baterky muzete lit vykon, ktery ten motor nikdy nemel, coz u aut samozrejme nejde, ale uz chapu, jak vznikla ta predstava ze muzete znasobit dojezd. Nemuzete. Energie propalena do brzd je vzdycky Jen zlomecek energie potrebne k jizde.

0/0
5.3.2016 22:41

R43o64b49e77r82t 51P75e37l36n75á18ř 3388761784

Elektrokola jsou fajn, ja se natom hlavne hodne naucil prave o elektropohonech a energiji vubec. Ziskal jsem realnou predstavu o tom co obnasi trakce.. :)

V dobe kdy sem se tim zabyval to byl z ekonomickeho hlediska nesmysl hlavne kvuli cene a zivotnosti baterek.

Prvni elektrokolo co jsem postavil melo dva motory o vykonu 1kW, 15kg tezkou baterku ale nemelo retez...

Ja se Vam prave snazim vysvetlit ze to vubec neni zlomek energije a ze se vyplati ji vyuzit...

0/0
5.3.2016 22:52

R10o41b41i75n 35Ž94i47ž51k97a 2478624436786

Vyplatí se ji využít u tramvají, u aut jestli se vubec vyplatí, tak možná u městských a rozhodně to nebude žádný trhák. Vážně se podívejte na tel ten aerodynamický odpor, jakmile se dostanete na rozumnou rychlost, jde většina paliva do něj. A rekuperace vám pokryje jen tak půlku rozjezdu i když z brzdy dostanete vše.

0/0
5.3.2016 22:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.