Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrický zázrak při testech zdolal řidiče a jel by klidně dál

Technologická společnost se sídlem v lichtenštejnském Vaduzu přivezla do Ženevy evoluci loňského konceptu Quantino, která se navenek odlišuje především výrazně žlutým zbarvením. Jenže model, který jsme před rokem považovali jen za další z řady vizionářských projektů, teď nemá daleko k sériové výrobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40e52t51r 56D78l75o67u91h78ý 3925511332188

Kromě níže uvedených nepřesností mi není jasná další věc. Článek dodává 300A při napětí JEN 48V, což je výhoda proti běžným "silnoproudým" zařízením. Nemohu si pomoct, ale pokud je nižší napětí, tak proud musí být větší, aby se dosáhlo stejného výkonu. No nic. V kombinaci s dalšími údaji celému projektu věřím podobně, jako před pár lety velmi propagovaný pohon na stlačený vzduch. Údajně vše bylo před dokončením, jednoduché, levné, výhodné. Drobná muška ale je, že jsem ještě neviděl ani jedno funkční auto.

0/0
10.3.2016 14:03

P29e20t22r 85N43e80h78a60s64i94l 4882615464414

Může mi někdo říct, kde že jsou v tom malinkém autě skchované ty nádrže o objemu 320 litrů? Takže místo kufru si vozí v nádrži kapalinu. která se v ní bude přelévat z jedné strany na druhou. Zkuste si jet s malým autem a v něm vézt takovédle obrovské nádrže a zjistíte co to udělá když se tam ta hmota rozpohybuje. Vyletíte ze silnice ani nevíte jak.

Teda podle popisu to vypadalo všechno úžasně. Ale pak se nad tím člověk zamyslí a zjistí že tam je spousty háčků. Co už sazmořejmě autoři neprozradí.

0/0
10.3.2016 12:43

L48u14k10á74š 91K61m63e57n93t 5359847274800

Tohle už vypadá nadějněji. Rychlý způsob doplnění energie srovnatelný se současným tankováním. K tomu podstatně vyšší dojezd oproti čistě bateriovým elekromobilům.

A ideální pro státní aparát. Když se to bude vyrábět za 2,70Kč za litr, tak je to ideální náhrada za současná paliva. Když na to stát uvalí současnou spotřební daň a DPH a přidají se k tomu marže výrobce, distributora a prodejce, tak jsme zase na 30 korunách za litr. Dovedu si představit, že z toho důvodu by to mohlo získat i podporu ze strany státních úředníků :).

Ono je vůbec zajímavé, že řeší, pokud někdo jezdí v dieselu na olej a jezdí tak na palivo, za které neplatí spotřební daň, ale už neřeší, že elektromobily nabíjené ze zásuvky spotřební daň neplatí. Na to určitě taky dojde, jen co se elektromobily rozšíří a začne klesat spotřeba paliv zatížených spotřební daní :).

0/0
9.3.2016 9:01

M16a27r43e68k 49M70a30l38ý 1922668271720

Ne, nevypadá to nadějněji.

0/0
9.3.2016 16:20

A76l28e92š 93L21i12s52o78v10s75k40ý 9249448562962

Liechtensteinové měli po r. 90 zájem se vrátit na Moravu, kde 800 let žili a udělat z ní finanční a technologické centrum střední Evropy. Naši debilní politici a úředníci jim to zatrhli. To tak, cizácká šlechto, ještě nás budete nutit robotovat na panském!!!

0/−1
8.3.2016 22:35

T32o11m39á15š 67Z98e21m39a88n 3445668954935

Tohle už vypadá jako cesta, kterou by se automobilismus mohl ubírat..

+4/−2
8.3.2016 21:43

P29e67t71r 84K16l80e80i58n 4210780928595

Napadá mě několik věcí. Sen? ...jakože konec ropy pro osobní autodopravu?

Při cenách co říká a dojezdu na to by to tak bylo. Cena by se statníma daněma uměle zvedla do nebe.

0/0
8.3.2016 20:33

J54i13ř45í 58S30c20h66w19a64c61h 8388804368376

tak nevím

300A x 48V = 14400W

+1/0
8.3.2016 20:29

V38í20t 32O97ž73a52n39a 1678728295944

Ano, je to slabé jak čaj.

A pro autora: kapacita akumulátoru se udává v kWh a ne v kW za hodinu (kW/h).

0/0
10.3.2016 7:45
Foto

J80i13ř65í 63D47v77o97ř92á55k 5475889530308

po 14 hodinách a 3 minutách nepřetržitého provozu quantino vrátilo do garáží kvůli únavě řidiče, v jeho 159litrových nádržích zbývalo podle tiskové informace ještě 78 % paliva (elektrolytu).

Takže nádrž vyčerpaná do nuly za zhruba 64. hodin provozu ?

0/0
8.3.2016 20:09

M34i81r37e25k 67G90a38j61e62r 5171166379280

Vzhledem k chybne uvadenemu rozvoru ocekavam, ze i tech 14 hodin nepretrziteho provozu neni verohodny udaj. Spis bych si typoval na podvod. Vyberou penize od bank a investoru, co na to skoci a s mnoha milionama Eur za sebou zavrou dvere.

+1/0
9.3.2016 1:01
Foto

J53i15ř73í 63D72v98o79ř94á82k 5425689250188

pohání čtveřice trojfázových asynchronních elektromotorů ? Ty články zvládnou střídavý proud ?

0/0
8.3.2016 20:02

J24i49ř36í 16S13c55h81w16a40c82h 8248774148656

články ne měnič ano.....

0/0
8.3.2016 20:27
Foto

J22i67ř61í 58D59v88o82ř14á97k 5235599630558

Měnič , nebo měniče se rovnají dalším ztrátám .

0/0
8.3.2016 20:36

J84i14ř25í 67S87c87h60w86a81c79h 8558754328226

to ano ale tuším, že to hodně zmenší elektromotory, a taky zmenší ztráty ve vodičích a odlehčí celou konstrukci, takže to jsou naopak úspory

+1/0
8.3.2016 21:58
Foto

J50i48ř49í 60D94v21o49ř29á16k 5985379690128

Tak proč jsou startéry ss ?

0/0
9.3.2016 5:48

A57l59e92š 51W12o87l87k92e28r 6789949414969

Technická jednoduchost? Cena? Na pár sekund startování to stačí. U trvalého provozu budou jiné priority.

+2/0
9.3.2016 8:21

M57a88r88t54i21n 19K20a38r87á92s57e93k 9538633278248

protoze je to jednodusi a levnejsi, a resit nejak zasadne efektivitu u starteru nema smysl?

0/0
9.3.2016 9:01

J12i66ř18í 94K46o58c98u93r86e37k 6965374805528

Připojit ty motory natvrdo nejde, musí mít nějakou regulaci, ikdyby byly stejnosměrné. Regulaci můžete udělat odporovou, jako u starých tramvají, nebo polovodičovou. Jenom nevím, kam by se do automobilu vměstnal zrychlovač, takže zbývají ty polovodiče.

0/0
9.3.2016 14:26

D90a60v70i49d 98P39š18t76r21o44s21s 9179139940744

Přesně střídavé motory lze regulovat téměř bezeztrátově a navíc odpadá nutnost buzení rotoru takže se nesjíždí uhlíky a je to jednodušší na údržbu.

+1/0
9.3.2016 19:17

M36i10c30h79a96l 81H30o95r47s20k30y 2912616736670

:-Pmožná ujel 700km za 30 litrů elektrolytu a jde o cenu za kolik se ten elektrolyt bude prodávat jestli bude za 30 korun tak sme zase u benzinu protože to bude stát stejně a určitě to žádný lidumilové nebudou aby ho dávali za výrobní a provozní náklady 2,70 i když by to podporovalo prodej aut.;-)

0/0
8.3.2016 18:28

L28u58k66á47š 92K27o84h75o51u82t 7138934622229

prakticky 50% ceny benzínu je daň.... dá se tedy čekat že by se k tomuto státy přiklonili i u toho elektrolitu, je to jen otázka času...

0/0
8.3.2016 19:00

L30u19k58á78š 24K88m54e75n40t 5429417694680

Je to podstatně víc jak 50%. V současné době jen spotřební daň, která je fixní, dělá lehce přes 50% ceny. K tomu ještě přidejte DPH :).

0/0
9.3.2016 9:03

J18a75n 40K21r59p20e73c 5516923324362

a DPH se pocita samozrejme i ze spotrebni dane.

0/0
10.3.2016 7:51

M52a90r32e15k 66M66a76l71ý 1702278321310

Toho elektrolytu zpotřeboval 2x35 litrů, nádrž je totiž 2x159 l, tankuje se kladný a záporný elektrolyt. Cena 10 centů je,tipnu si za 1 litr, resp. 1 litr kladného a litr záporného, jinak by to nedávalo smysl.

U toho jejich sporťáku píšou dojezd 600km na 200 litrů elektrolytu, to znamená minimálně 30 litrů na 100km. Pokud na to budou daně jak na benzin, tak je to ekonomický nesmysl.jasně, že to městský prdítko bude mít spotřebu nižší, ale stejně...

0/0
8.3.2016 19:38

M74i25c31h40a36l 58H89o57r71s61k16y 2352656776400

je tam pouze 159l. to je odkaz na jejich magazín

http://emagazine.nanoflowcell.com/en/technology/the-quantino/

0/0
9.3.2016 1:02

M19a70r35e68k 38M86a52l21ý 1562228821140

Ne, je tam 2 x 159 litrů. Logicky, ten elektrolyt se čerpá do dvou oddělených nádrží, kladný a záporný. Předpokládám ale, že udávaná cena bude za "jeden litr", myšleno 1+1 litr kladného a záporného. A stejně bude udávaná i spotřeba. Píšou, že základem je voda, takže hmotnost "paliva" cca. 320 kg! A to se nespotřebovává, jenom "znehodnocuje", takže se pak musí vyčerpat předtím, než se natankuje nové.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
9.3.2016 8:03

L23u20k20á93š 53K86m44e14n61t 5689617124880

Jasně uvádějí kapacitu 159 litrů na nádrž a mají dvě nádrže na každý elektrolit jednu. Dále uvádějí dojezd přes 1000 km. Reálně to tedy bude do 1000 km nebo méně. Tesla taky při běžné jízdě ujede cca. polovinu toho, co uvádějí, že by měla ujet. Čili vypadá to na spotřebu kolem 35 litrů elektrolitu na 100km.

Jako při výrobní ceně 2,70 to jde. Pokud to ale stát zatíží současnou spotřební daní, nahodí se k tomu marže všech článků distribučního řetězce a ještě DPH, tak můžeme být klidně na 25-30 korunách za litr a to je ekonomická katastrofa oproti současným autům. Bez té spotřební daně by se to tankovalo kolem 10-15 korun za litr a i tak by to bylo dražší než provoz současných aut. Což je stále problém.

Samozřejmě je otázka, jak se bude na silnici při různých manévrech chovat auto, které má v sobě nádrže s 300 litry tekutiny.

Nakládání s elektrolitem bude také otázka. Využitý bude třeba z nádrží vypustit, což je necelých 320 litrů na jedno vozidlo. Následně se dalších 320 litrů natankuje. To je docela dost velký objem, obměnit přes 600 litrů paliva na jedno natankování na jedno auto :). Co teprve u něčeho většího s větším výkonem a spotřebou.

0/0
9.3.2016 9:14

M85a96r70e74k 60M23a43l40ý 1972478841280

U toho sporťáku Quant E uvádí dojezd na 2x200 l paliva cca. 600km. To by znamenalo spotřebu teoreticky 33 l/100km (resp. 33l kladného a 33l záporného). To je slušná cena za km na úrovni cca. 0,90 KČ, samozřejmě bez DPH, marže a příp. daní.

Zároveň ale uvádějí u Quant E spotřebu el. energie 20 kWh / 100 km. To je ale na tak těžké a výkonné auto na úrovně Tesly hodně optimistický údaj - někde na úrovni ideálních podmínek, bez klimatizace a topení a ustálenou optimální rychlostí po rovině. Takže realita dojezdu při běžné jízdě bude něco kolem 300-400 km a cena za km tedy 1,50-1,80 KČ plus DPH, marže, daně, atd... a to je ekonomický nesmysl.

Quantino má udávanou spotřebu 12-14 kWh / 100 km, opět teoretická hodnota. Pokud to srovnáme s Quant E, tak náklady na km budou 1-1,50 KČ na km? Opět k tomu plus DPH, marže, daně... ekonomický nesmysl.

Bohužel...

0/0
9.3.2016 12:41

M15i74r18e91k 20G17a30j25e63r 5461706369560

Ta cena elektrolytu tezko bude zahrnovat plne nabiti. Stejne jakoo elektrolyt do klasickych baterii. Nikdo vam nebude prodavat energii na provoz auta levneji nez je dnes cena plynu.

0/0
9.3.2016 1:03

M53a65r13e74k 51M32a73l64ý 1932778721180

Podle údajů u toho jejich sporťáku je tam spotřeba min. 30 litrů na 100. To je cca. 90 KČ na 100 km, k tomu plus DPH, marže a případné daně... to městské vozítko na tom bude asi líp, ale tam chybí údaj o dojezdu, resp. spotřebě. Nepůsobí to na mě dobrým dojmem, to mlžení a 14 hodinách provozu, žádná ujetá vzdálenost.

0/0
9.3.2016 8:07

A79n58t74o97n85í18n 44H12r12b42e79k 9238881974325

kapacita v kW/h!!!!! Má pan redaktor alespoň maturitu?

+1/−1
8.3.2016 18:13

M90a74r42e42k 40M66a98l18ý 1892698751130

Opsáno z oficiálního webu firmy:

BATTERY

Type: nanoFlowcell®

Voltage (V): 48

Rated current (A): 300

Capacity (kW/h): 15

Buffer system: Supercaps

0/0
8.3.2016 19:39

M68i21r19e34k 26G43a92j33e97r 5851226609130

Myslite maturitu z telocviku?

0/0
9.3.2016 1:07

M89i23r67o55s42l22a98v 18S89l43á97m93a 1681823485145

Co je "kW/h"?8-o

+1/0
8.3.2016 18:04

J54i15ř85í 75K82o27c68u18r19e80k 6375754465298

Joule x sekuna na m9nus druhou. Zjevně nárůst výkonu. Tedy ve 3 odpoledne začali na elektrárně zvyšovat výkon ze 600 MW na 800 MW v 5 odpoledne. Pracovali tedy s průměrným nárůstem výkonu 100 MW za hodinu.

A ano, je to špatně, autorovi evidentně fyzika moc nešla.

0/0
9.3.2016 14:32

M11a61r74e85k 97M53a98l10ý 1982358771190

Autor to opsal z oficiálního webu firmy. Ono, těch "nepřesností" by se tam našlo víc. Jestli ono nebude cílem jen vybrat peníze na výzkum a vývoj...

0/0
9.3.2016 16:20

S10t37a70n29i70s37l17a57v 25K67r53e52j92c18a84r 6907196223214

Je škoda, že v zemi tradice Škody,Aera, Jawy se za pětadvacet let nenašel jim podobný schopný. Ano ČR je malým státem v Evropě, nemůže tedy konkurovat E. Muskovi. Jako to dokázali v Lichtenštejnsku, a jinde u malovýrobců automobilových speciálů.

0/0
8.3.2016 17:17

T46o43m14á44š 53N93a68t82a22n36a45i15l58i15d62i56s 5405113618655

A arabove nebudou mit co zrat;)

+1/−1
8.3.2016 17:07

T68o31m93á35š 91S76o82u76k84u42p 4623655940890

Budou, protože spoustu peněz z ropy cpou do vývoje alternativních paliv.

+1/0
8.3.2016 19:08

K33r24i40s53t57ý92n34a 32F58o51j61t20l22o50v41á 4528267684251

Vypada krasne a ta pouzita technologie je taky velice zajimava, driv nebo pozdej to snad nektery z tech revolucnich elektromobilu uz dotahne do seriove vyroby.

+1/−1
8.3.2016 16:36

S85t29a69n60i36s59l20a41v 13K87r31e12j30c73a14r 6567696313184

Nevím co víte o elektromobilech, ale oni i ty jež dnes se ve světě vyrábějí jsou pohledná vozidla.

+1/0
8.3.2016 17:19

T52o19m13á57š 19B52u92r48a 4602236614

Vzhledově je to dle mne jakýsi záprdek s nečistými liniemi. Celkově: fuj!

0/−4
8.3.2016 16:23

P97a23t91r14i67k 40S23v82í37d65a 1367896139586

Hm jo je to nějaká kravina, ono to asi s 15kW/h bude úplně jinak když to má nádrž na sto litrů elytu ...

0/−2
8.3.2016 15:20

M53a94r91e88k 14M97a32l48ý 1672598711920

Nádrž to má na 2x159 litrů (kladný a záporný elektrolyt). A ten elektrolyt postupně dobíjí baterku, až se všechen spotřebuje, je to tak vysvětleno u nich na webu a na wikipedii. Takže baterka nemusí být nijak velká (kapacitou).

+1/0
8.3.2016 19:42

M79i19r46e74k 60G96a49j97e29r 5891886479460

A jaka je vyhoda v tom, ze baterka nemusi byt velka, kdyz nadrze musi byt obrovske? Kdyby byla pravda, co pisi o dojezdu, tak je nesmysl, aby ty nadrze delali tak velke. Ani to nevypada, ze by se tam vesly. Jsem presvedcen, ze chybne je uveden nejen rozvor, ale hromada dalsich udaju.

+1/0
9.3.2016 1:12

M47a30r79e27k 58M97a23l21ý 1682148541700

Já neříkám, že je to výhoda/nevýhoda, vysvětluji jak to je, jak jsem to pochopil z jejich údajů na webu. Nádrže jsou obrovské, cca. 320 kg! To je jako kdyby tam byly baterky o stejné hmotnosti a mělo by to snad i ten dojezd. Jediná výhoda, snad, je v rychlosti "dobití" - prostě se jenom vyčerpá starý elektrolyt a načerpá nový.

Další nesmyslný údaj je zrychlení 0-100 za 5 s při výkonu 80 kW a hmotnosti cca. 1500 kg i s řidičem.

+2/0
9.3.2016 7:55

T98o91m62á88š 15K42u81c66h91a79ř 3267421388451

"Články uložené v útrobách karosérie dodávají proud až 300A, mají kapacitu 15 kW/h" Jo, a s nimi kroužil 14 hodin.. tak to se nedivím, že byl utahanej. Šlapat 14 hodin do pedálů dá zabrat. ;-D

+6/−1
8.3.2016 15:06

Z45b10y64n21ě16k 74J22a70n54d98a 7183372975551

On to je kupodivu údaj co udává výrobce na stránkách v kolonce 'baterie'... Ale možná tomu nerozumí.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
8.3.2016 16:50

P27e31t79r 26K82l85e55i63n 4660400368205

Asi vůbec neumíte číst. Nejsem žádnej velkej chemik či fyzik. Kapacita baterie je podružná, protože ze dvou nádrží záporných a kladných elektrolitů se neustále dobíjí. :DDDD

Takže nejde ani tak o baterii, jako o 2x159 litrů elektrolitů. Výrobní cena 10 centů litr? Rozuměj? ne?

0/0
8.3.2016 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.