Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrický zázrak při testech zdolal řidiče a jel by klidně dál

Technologická společnost se sídlem v lichtenštejnském Vaduzu přivezla do Ženevy evoluci loňského konceptu Quantino, která se navenek odlišuje především výrazně žlutým zbarvením. Jenže model, který jsme před rokem považovali jen za další z řady vizionářských projektů, teď nemá daleko k sériové výrobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e94t96r 95D12l26o87u92h95ý 3355941792628

Kromě níže uvedených nepřesností mi není jasná další věc. Článek dodává 300A při napětí JEN 48V, což je výhoda proti běžným "silnoproudým" zařízením. Nemohu si pomoct, ale pokud je nižší napětí, tak proud musí být větší, aby se dosáhlo stejného výkonu. No nic. V kombinaci s dalšími údaji celému projektu věřím podobně, jako před pár lety velmi propagovaný pohon na stlačený vzduch. Údajně vše bylo před dokončením, jednoduché, levné, výhodné. Drobná muška ale je, že jsem ještě neviděl ani jedno funkční auto.

0/0
10.3.2016 14:03

P34e97t53r 56N56e36h38a54s50i77l 4912785254114

Může mi někdo říct, kde že jsou v tom malinkém autě skchované ty nádrže o objemu 320 litrů? Takže místo kufru si vozí v nádrži kapalinu. která se v ní bude přelévat z jedné strany na druhou. Zkuste si jet s malým autem a v něm vézt takovédle obrovské nádrže a zjistíte co to udělá když se tam ta hmota rozpohybuje. Vyletíte ze silnice ani nevíte jak.

Teda podle popisu to vypadalo všechno úžasně. Ale pak se nad tím člověk zamyslí a zjistí že tam je spousty háčků. Co už sazmořejmě autoři neprozradí.

0/0
10.3.2016 12:43

L89u15k94á83š 73K81m12e43n22t 5389717774560

Tohle už vypadá nadějněji. Rychlý způsob doplnění energie srovnatelný se současným tankováním. K tomu podstatně vyšší dojezd oproti čistě bateriovým elekromobilům.

A ideální pro státní aparát. Když se to bude vyrábět za 2,70Kč za litr, tak je to ideální náhrada za současná paliva. Když na to stát uvalí současnou spotřební daň a DPH a přidají se k tomu marže výrobce, distributora a prodejce, tak jsme zase na 30 korunách za litr. Dovedu si představit, že z toho důvodu by to mohlo získat i podporu ze strany státních úředníků :).

Ono je vůbec zajímavé, že řeší, pokud někdo jezdí v dieselu na olej a jezdí tak na palivo, za které neplatí spotřební daň, ale už neřeší, že elektromobily nabíjené ze zásuvky spotřební daň neplatí. Na to určitě taky dojde, jen co se elektromobily rozšíří a začne klesat spotřeba paliv zatížených spotřební daní :).

0/0
9.3.2016 9:01

M90a77r47e34k 11M77a52l43ý 1292138641510

Ne, nevypadá to nadějněji.

0/0
9.3.2016 16:20

A51l27e61š 31L24i93s68o13v58s30k27ý 9779138122242

Liechtensteinové měli po r. 90 zájem se vrátit na Moravu, kde 800 let žili a udělat z ní finanční a technologické centrum střední Evropy. Naši debilní politici a úředníci jim to zatrhli. To tak, cizácká šlechto, ještě nás budete nutit robotovat na panském!!!

0/−1
8.3.2016 22:35

T10o95m75á14š 22Z16e35m88a98n 3155508604625

Tohle už vypadá jako cesta, kterou by se automobilismus mohl ubírat..

+4/−2
8.3.2016 21:43

P79e75t20r 36K80l24e61i83n 4640190368575

Napadá mě několik věcí. Sen? ...jakože konec ropy pro osobní autodopravu?

Při cenách co říká a dojezdu na to by to tak bylo. Cena by se statníma daněma uměle zvedla do nebe.

0/0
8.3.2016 20:33

J77i60ř25í 73S35c27h75w87a53c38h 8788514118716

tak nevím

300A x 48V = 14400W

+1/0
8.3.2016 20:29

V96í40t 90O80ž16a62n19a 1148938325724

Ano, je to slabé jak čaj.

A pro autora: kapacita akumulátoru se udává v kWh a ne v kW za hodinu (kW/h).

0/0
10.3.2016 7:45
Foto

J48i27ř87í 38D88v81o29ř86á59k 5835379830878

po 14 hodinách a 3 minutách nepřetržitého provozu quantino vrátilo do garáží kvůli únavě řidiče, v jeho 159litrových nádržích zbývalo podle tiskové informace ještě 78 % paliva (elektrolytu).

Takže nádrž vyčerpaná do nuly za zhruba 64. hodin provozu ?

0/0
8.3.2016 20:09

M36i18r19e69k 81G72a23j11e32r 5861916879450

Vzhledem k chybne uvadenemu rozvoru ocekavam, ze i tech 14 hodin nepretrziteho provozu neni verohodny udaj. Spis bych si typoval na podvod. Vyberou penize od bank a investoru, co na to skoci a s mnoha milionama Eur za sebou zavrou dvere.

+1/0
9.3.2016 1:01
Foto

J47i31ř96í 68D95v40o37ř23á50k 5885909100278

pohání čtveřice trojfázových asynchronních elektromotorů ? Ty články zvládnou střídavý proud ?

0/0
8.3.2016 20:02

J30i68ř80í 29S97c82h38w68a93c24h 8738734658726

články ne měnič ano.....

0/0
8.3.2016 20:27
Foto

J34i14ř52í 85D59v24o47ř91á38k 5855429620688

Měnič , nebo měniče se rovnají dalším ztrátám .

0/0
8.3.2016 20:36

J13i67ř37í 34S79c11h87w58a48c37h 8658234668836

to ano ale tuším, že to hodně zmenší elektromotory, a taky zmenší ztráty ve vodičích a odlehčí celou konstrukci, takže to jsou naopak úspory

+1/0
8.3.2016 21:58
Foto

J91i60ř70í 81D30v13o12ř50á80k 5875309870418

Tak proč jsou startéry ss ?

0/0
9.3.2016 5:48

A88l94e87š 78W41o49l44k11e12r 6799579894809

Technická jednoduchost? Cena? Na pár sekund startování to stačí. U trvalého provozu budou jiné priority.

+2/0
9.3.2016 8:21

M15a11r52t82i48n 82K18a42r59á70s49e54k 9528663798338

protoze je to jednodusi a levnejsi, a resit nejak zasadne efektivitu u starteru nema smysl?

0/0
9.3.2016 9:01

J36i86ř89í 78K97o17c10u58r56e60k 6225244105538

Připojit ty motory natvrdo nejde, musí mít nějakou regulaci, ikdyby byly stejnosměrné. Regulaci můžete udělat odporovou, jako u starých tramvají, nebo polovodičovou. Jenom nevím, kam by se do automobilu vměstnal zrychlovač, takže zbývají ty polovodiče.

0/0
9.3.2016 14:26

D76a61v49i70d 41P61š95t38r30o50s64s 9149119150194

Přesně střídavé motory lze regulovat téměř bezeztrátově a navíc odpadá nutnost buzení rotoru takže se nesjíždí uhlíky a je to jednodušší na údržbu.

+1/0
9.3.2016 19:17

M80i33c48h84a54l 51H67o42r88s37k37y 2492126226170

:-Pmožná ujel 700km za 30 litrů elektrolytu a jde o cenu za kolik se ten elektrolyt bude prodávat jestli bude za 30 korun tak sme zase u benzinu protože to bude stát stejně a určitě to žádný lidumilové nebudou aby ho dávali za výrobní a provozní náklady 2,70 i když by to podporovalo prodej aut.;-)

0/0
8.3.2016 18:28

L30u22k14á39š 30K84o49h51o61u69t 7518134472149

prakticky 50% ceny benzínu je daň.... dá se tedy čekat že by se k tomuto státy přiklonili i u toho elektrolitu, je to jen otázka času...

0/0
8.3.2016 19:00

L33u55k49á66š 68K29m32e72n21t 5869467554490

Je to podstatně víc jak 50%. V současné době jen spotřební daň, která je fixní, dělá lehce přes 50% ceny. K tomu ještě přidejte DPH :).

0/0
9.3.2016 9:03

J44a41n 21K76r56p85e68c 5806223114622

a DPH se pocita samozrejme i ze spotrebni dane.

0/0
10.3.2016 7:51

M11a85r34e83k 81M26a35l28ý 1942318121900

Toho elektrolytu zpotřeboval 2x35 litrů, nádrž je totiž 2x159 l, tankuje se kladný a záporný elektrolyt. Cena 10 centů je,tipnu si za 1 litr, resp. 1 litr kladného a litr záporného, jinak by to nedávalo smysl.

U toho jejich sporťáku píšou dojezd 600km na 200 litrů elektrolytu, to znamená minimálně 30 litrů na 100km. Pokud na to budou daně jak na benzin, tak je to ekonomický nesmysl.jasně, že to městský prdítko bude mít spotřebu nižší, ale stejně...

0/0
8.3.2016 19:38

M80i98c67h80a94l 52H65o27r69s49k71y 2472876606830

je tam pouze 159l. to je odkaz na jejich magazín

http://emagazine.nanoflowcell.com/en/technology/the-quantino/

0/0
9.3.2016 1:02

M27a28r65e86k 97M36a53l45ý 1652388511720

Ne, je tam 2 x 159 litrů. Logicky, ten elektrolyt se čerpá do dvou oddělených nádrží, kladný a záporný. Předpokládám ale, že udávaná cena bude za "jeden litr", myšleno 1+1 litr kladného a záporného. A stejně bude udávaná i spotřeba. Píšou, že základem je voda, takže hmotnost "paliva" cca. 320 kg! A to se nespotřebovává, jenom "znehodnocuje", takže se pak musí vyčerpat předtím, než se natankuje nové.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
9.3.2016 8:03

L52u16k50á13š 82K26m70e71n15t 5189977184950

Jasně uvádějí kapacitu 159 litrů na nádrž a mají dvě nádrže na každý elektrolit jednu. Dále uvádějí dojezd přes 1000 km. Reálně to tedy bude do 1000 km nebo méně. Tesla taky při běžné jízdě ujede cca. polovinu toho, co uvádějí, že by měla ujet. Čili vypadá to na spotřebu kolem 35 litrů elektrolitu na 100km.

Jako při výrobní ceně 2,70 to jde. Pokud to ale stát zatíží současnou spotřební daní, nahodí se k tomu marže všech článků distribučního řetězce a ještě DPH, tak můžeme být klidně na 25-30 korunách za litr a to je ekonomická katastrofa oproti současným autům. Bez té spotřební daně by se to tankovalo kolem 10-15 korun za litr a i tak by to bylo dražší než provoz současných aut. Což je stále problém.

Samozřejmě je otázka, jak se bude na silnici při různých manévrech chovat auto, které má v sobě nádrže s 300 litry tekutiny.

Nakládání s elektrolitem bude také otázka. Využitý bude třeba z nádrží vypustit, což je necelých 320 litrů na jedno vozidlo. Následně se dalších 320 litrů natankuje. To je docela dost velký objem, obměnit přes 600 litrů paliva na jedno natankování na jedno auto :). Co teprve u něčeho většího s větším výkonem a spotřebou.

0/0
9.3.2016 9:14

M94a82r95e23k 86M96a39l45ý 1592968761320

U toho sporťáku Quant E uvádí dojezd na 2x200 l paliva cca. 600km. To by znamenalo spotřebu teoreticky 33 l/100km (resp. 33l kladného a 33l záporného). To je slušná cena za km na úrovni cca. 0,90 KČ, samozřejmě bez DPH, marže a příp. daní.

Zároveň ale uvádějí u Quant E spotřebu el. energie 20 kWh / 100 km. To je ale na tak těžké a výkonné auto na úrovně Tesly hodně optimistický údaj - někde na úrovni ideálních podmínek, bez klimatizace a topení a ustálenou optimální rychlostí po rovině. Takže realita dojezdu při běžné jízdě bude něco kolem 300-400 km a cena za km tedy 1,50-1,80 KČ plus DPH, marže, daně, atd... a to je ekonomický nesmysl.

Quantino má udávanou spotřebu 12-14 kWh / 100 km, opět teoretická hodnota. Pokud to srovnáme s Quant E, tak náklady na km budou 1-1,50 KČ na km? Opět k tomu plus DPH, marže, daně... ekonomický nesmysl.

Bohužel...

0/0
9.3.2016 12:41

M78i95r49e77k 26G50a20j33e47r 5561296619520

Ta cena elektrolytu tezko bude zahrnovat plne nabiti. Stejne jakoo elektrolyt do klasickych baterii. Nikdo vam nebude prodavat energii na provoz auta levneji nez je dnes cena plynu.

0/0
9.3.2016 1:03

M76a64r91e46k 95M29a87l29ý 1372108591310

Podle údajů u toho jejich sporťáku je tam spotřeba min. 30 litrů na 100. To je cca. 90 KČ na 100 km, k tomu plus DPH, marže a případné daně... to městské vozítko na tom bude asi líp, ale tam chybí údaj o dojezdu, resp. spotřebě. Nepůsobí to na mě dobrým dojmem, to mlžení a 14 hodinách provozu, žádná ujetá vzdálenost.

0/0
9.3.2016 8:07

A66n69t87o73n55í12n 94H27r64b36e96k 9188281384535

kapacita v kW/h!!!!! Má pan redaktor alespoň maturitu?

+1/−1
8.3.2016 18:13

M15a70r10e74k 93M75a85l86ý 1462188781880

Opsáno z oficiálního webu firmy:

BATTERY

Type: nanoFlowcell®

Voltage (V): 48

Rated current (A): 300

Capacity (kW/h): 15

Buffer system: Supercaps

0/0
8.3.2016 19:39

M19i13r75e75k 10G32a22j88e52r 5121146199130

Myslite maturitu z telocviku?

0/0
9.3.2016 1:07

M23i90r52o12s70l25a60v 19S82l79á50m47a 1901563555895

Co je "kW/h"?8-o

+1/0
8.3.2016 18:04

J69i64ř60í 65K58o92c22u55r32e82k 6265754365828

Joule x sekuna na m9nus druhou. Zjevně nárůst výkonu. Tedy ve 3 odpoledne začali na elektrárně zvyšovat výkon ze 600 MW na 800 MW v 5 odpoledne. Pracovali tedy s průměrným nárůstem výkonu 100 MW za hodinu.

A ano, je to špatně, autorovi evidentně fyzika moc nešla.

0/0
9.3.2016 14:32

M88a19r90e91k 23M35a47l94ý 1892628881290

Autor to opsal z oficiálního webu firmy. Ono, těch "nepřesností" by se tam našlo víc. Jestli ono nebude cílem jen vybrat peníze na výzkum a vývoj...

0/0
9.3.2016 16:20

S53t51a19n27i17s19l66a66v 69K84r37e81j30c33a80r 6617196563894

Je škoda, že v zemi tradice Škody,Aera, Jawy se za pětadvacet let nenašel jim podobný schopný. Ano ČR je malým státem v Evropě, nemůže tedy konkurovat E. Muskovi. Jako to dokázali v Lichtenštejnsku, a jinde u malovýrobců automobilových speciálů.

0/0
8.3.2016 17:17

T22o23m91á27š 60N27a47t15a45n72a61i55l93i98d87i17s 5845723128585

A arabove nebudou mit co zrat;)

+1/−1
8.3.2016 17:07

T44o24m26á35š 98S95o76u98k94u73p 4303565840260

Budou, protože spoustu peněz z ropy cpou do vývoje alternativních paliv.

+1/0
8.3.2016 19:08

K26r67i96s56t19ý38n98a 34F92o63j20t49l23o65v93á 4348847834201

Vypada krasne a ta pouzita technologie je taky velice zajimava, driv nebo pozdej to snad nektery z tech revolucnich elektromobilu uz dotahne do seriove vyroby.

+1/−1
8.3.2016 16:36

S60t25a91n65i17s11l44a59v 49K57r36e43j62c30a11r 6447776673714

Nevím co víte o elektromobilech, ale oni i ty jež dnes se ve světě vyrábějí jsou pohledná vozidla.

+1/0
8.3.2016 17:19

T17o17m34á59š 39B16u73r83a 4142206914

Vzhledově je to dle mne jakýsi záprdek s nečistými liniemi. Celkově: fuj!

0/−4
8.3.2016 16:23

P93a39t70r17i37k 89S81v15í75d55a 1737606419626

Hm jo je to nějaká kravina, ono to asi s 15kW/h bude úplně jinak když to má nádrž na sto litrů elytu ...

0/−2
8.3.2016 15:20

M56a85r88e82k 59M29a49l80ý 1722278661850

Nádrž to má na 2x159 litrů (kladný a záporný elektrolyt). A ten elektrolyt postupně dobíjí baterku, až se všechen spotřebuje, je to tak vysvětleno u nich na webu a na wikipedii. Takže baterka nemusí být nijak velká (kapacitou).

+1/0
8.3.2016 19:42

M31i58r78e21k 62G53a73j11e61r 5821306679250

A jaka je vyhoda v tom, ze baterka nemusi byt velka, kdyz nadrze musi byt obrovske? Kdyby byla pravda, co pisi o dojezdu, tak je nesmysl, aby ty nadrze delali tak velke. Ani to nevypada, ze by se tam vesly. Jsem presvedcen, ze chybne je uveden nejen rozvor, ale hromada dalsich udaju.

+1/0
9.3.2016 1:12

M87a91r77e88k 56M86a83l78ý 1662878171960

Já neříkám, že je to výhoda/nevýhoda, vysvětluji jak to je, jak jsem to pochopil z jejich údajů na webu. Nádrže jsou obrovské, cca. 320 kg! To je jako kdyby tam byly baterky o stejné hmotnosti a mělo by to snad i ten dojezd. Jediná výhoda, snad, je v rychlosti "dobití" - prostě se jenom vyčerpá starý elektrolyt a načerpá nový.

Další nesmyslný údaj je zrychlení 0-100 za 5 s při výkonu 80 kW a hmotnosti cca. 1500 kg i s řidičem.

+2/0
9.3.2016 7:55

T81o61m22á81š 75K26u42c35h37a97ř 3837181398841

"Články uložené v útrobách karosérie dodávají proud až 300A, mají kapacitu 15 kW/h" Jo, a s nimi kroužil 14 hodin.. tak to se nedivím, že byl utahanej. Šlapat 14 hodin do pedálů dá zabrat. ;-D

+6/−1
8.3.2016 15:06

Z68b62y73n37ě68k 11J19a26n71d22a 7513972215141

On to je kupodivu údaj co udává výrobce na stránkách v kolonce 'baterie'... Ale možná tomu nerozumí.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
8.3.2016 16:50

P83e19t14r 25K53l82e63i69n 4650700758245

Asi vůbec neumíte číst. Nejsem žádnej velkej chemik či fyzik. Kapacita baterie je podružná, protože ze dvou nádrží záporných a kladných elektrolitů se neustále dobíjí. :DDDD

Takže nejde ani tak o baterii, jako o 2x159 litrů elektrolitů. Výrobní cena 10 centů litr? Rozuměj? ne?

0/0
8.3.2016 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.