Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrický zázrak při testech zdolal řidiče a jel by klidně dál

Technologická společnost se sídlem v lichtenštejnském Vaduzu přivezla do Ženevy evoluci loňského konceptu Quantino, která se navenek odlišuje především výrazně žlutým zbarvením. Jenže model, který jsme před rokem považovali jen za další z řady vizionářských projektů, teď nemá daleko k sériové výrobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e47t42r 72D27l54o84u36h61ý 3165601672828

Kromě níže uvedených nepřesností mi není jasná další věc. Článek dodává 300A při napětí JEN 48V, což je výhoda proti běžným "silnoproudým" zařízením. Nemohu si pomoct, ale pokud je nižší napětí, tak proud musí být větší, aby se dosáhlo stejného výkonu. No nic. V kombinaci s dalšími údaji celému projektu věřím podobně, jako před pár lety velmi propagovaný pohon na stlačený vzduch. Údajně vše bylo před dokončením, jednoduché, levné, výhodné. Drobná muška ale je, že jsem ještě neviděl ani jedno funkční auto.

0/0
10.3.2016 14:03

P57e88t82r 13N65e42h23a10s47i27l 4492825314364

Může mi někdo říct, kde že jsou v tom malinkém autě skchované ty nádrže o objemu 320 litrů? Takže místo kufru si vozí v nádrži kapalinu. která se v ní bude přelévat z jedné strany na druhou. Zkuste si jet s malým autem a v něm vézt takovédle obrovské nádrže a zjistíte co to udělá když se tam ta hmota rozpohybuje. Vyletíte ze silnice ani nevíte jak.

Teda podle popisu to vypadalo všechno úžasně. Ale pak se nad tím člověk zamyslí a zjistí že tam je spousty háčků. Co už sazmořejmě autoři neprozradí.

0/0
10.3.2016 12:43

L57u72k49á18š 10K49m14e48n32t 5919747564160

Tohle už vypadá nadějněji. Rychlý způsob doplnění energie srovnatelný se současným tankováním. K tomu podstatně vyšší dojezd oproti čistě bateriovým elekromobilům.

A ideální pro státní aparát. Když se to bude vyrábět za 2,70Kč za litr, tak je to ideální náhrada za současná paliva. Když na to stát uvalí současnou spotřební daň a DPH a přidají se k tomu marže výrobce, distributora a prodejce, tak jsme zase na 30 korunách za litr. Dovedu si představit, že z toho důvodu by to mohlo získat i podporu ze strany státních úředníků :).

Ono je vůbec zajímavé, že řeší, pokud někdo jezdí v dieselu na olej a jezdí tak na palivo, za které neplatí spotřební daň, ale už neřeší, že elektromobily nabíjené ze zásuvky spotřební daň neplatí. Na to určitě taky dojde, jen co se elektromobily rozšíří a začne klesat spotřeba paliv zatížených spotřební daní :).

0/0
9.3.2016 9:01


M93a86r50e33k 20M43a69l82ý 1982268241980

Ne, nevypadá to nadějněji.

0/0
9.3.2016 16:20

A35l84e31š 66L29i91s88o95v28s37k63ý 9229978592272

Liechtensteinové měli po r. 90 zájem se vrátit na Moravu, kde 800 let žili a udělat z ní finanční a technologické centrum střední Evropy. Naši debilní politici a úředníci jim to zatrhli. To tak, cizácká šlechto, ještě nás budete nutit robotovat na panském!!!

0/−1
8.3.2016 22:35

T77o18m65á89š 38Z19e36m28a23n 3955928394495

Tohle už vypadá jako cesta, kterou by se automobilismus mohl ubírat..

+4/−2
8.3.2016 21:43
Foto

P60e52t57r 55K34l18e74i64n 4820810128105

Napadá mě několik věcí. Sen? ...jakože konec ropy pro osobní autodopravu?

Při cenách co říká a dojezdu na to by to tak bylo. Cena by se statníma daněma uměle zvedla do nebe.

0/0
8.3.2016 20:33

J85i60ř86í 66S33c38h34w59a25c90h 8738424368856

tak nevím

300A x 48V = 14400W

+1/0
8.3.2016 20:29

V98í65t 17O69ž36a61n49a 1448748785174

Ano, je to slabé jak čaj.

A pro autora: kapacita akumulátoru se udává v kWh a ne v kW za hodinu (kW/h).

0/0
10.3.2016 7:45

J86i89ř84í 62D94v36o63ř89á52k 5575489610898

po 14 hodinách a 3 minutách nepřetržitého provozu quantino vrátilo do garáží kvůli únavě řidiče, v jeho 159litrových nádržích zbývalo podle tiskové informace ještě 78 % paliva (elektrolytu).

Takže nádrž vyčerpaná do nuly za zhruba 64. hodin provozu ?

0/0
8.3.2016 20:09

M67i68r78e33k 68G78a25j29e48r 5271756979740

Vzhledem k chybne uvadenemu rozvoru ocekavam, ze i tech 14 hodin nepretrziteho provozu neni verohodny udaj. Spis bych si typoval na podvod. Vyberou penize od bank a investoru, co na to skoci a s mnoha milionama Eur za sebou zavrou dvere.

+1/0
9.3.2016 1:01

J21i75ř47í 46D25v22o86ř25á51k 5445749610958

pohání čtveřice trojfázových asynchronních elektromotorů ? Ty články zvládnou střídavý proud ?

0/0
8.3.2016 20:02

J47i78ř46í 43S42c59h14w26a12c66h 8818254748956

články ne měnič ano.....

0/0
8.3.2016 20:27

J63i86ř47í 71D19v64o29ř25á87k 5515169420368

Měnič , nebo měniče se rovnají dalším ztrátám .

0/0
8.3.2016 20:36

J73i73ř25í 33S14c71h72w40a46c82h 8158844258926

to ano ale tuším, že to hodně zmenší elektromotory, a taky zmenší ztráty ve vodičích a odlehčí celou konstrukci, takže to jsou naopak úspory

+1/0
8.3.2016 21:58

J58i18ř18í 64D30v49o25ř33á38k 5135729650958

Tak proč jsou startéry ss ?

0/0
9.3.2016 5:48

A75l32e89š 93W37o98l32k39e51r 6869439774529

Technická jednoduchost? Cena? Na pár sekund startování to stačí. U trvalého provozu budou jiné priority.

+2/0
9.3.2016 8:21

M11a64r27t14i42n 86K92a70r70á16s78e85k 9848913218508

protoze je to jednodusi a levnejsi, a resit nejak zasadne efektivitu u starteru nema smysl?

0/0
9.3.2016 9:01

J45i22ř60í 48K74o96c18u55r88e76k 6845924635168

Připojit ty motory natvrdo nejde, musí mít nějakou regulaci, ikdyby byly stejnosměrné. Regulaci můžete udělat odporovou, jako u starých tramvají, nebo polovodičovou. Jenom nevím, kam by se do automobilu vměstnal zrychlovač, takže zbývají ty polovodiče.

0/0
9.3.2016 14:26

D31a73v86i77d 47P59š16t34r69o84s71s 9349159250204

Přesně střídavé motory lze regulovat téměř bezeztrátově a navíc odpadá nutnost buzení rotoru takže se nesjíždí uhlíky a je to jednodušší na údržbu.

+1/0
9.3.2016 19:17

M17i52c17h21a88l 16H73o82r38s76k14y 2552706246650

:-Pmožná ujel 700km za 30 litrů elektrolytu a jde o cenu za kolik se ten elektrolyt bude prodávat jestli bude za 30 korun tak sme zase u benzinu protože to bude stát stejně a určitě to žádný lidumilové nebudou aby ho dávali za výrobní a provozní náklady 2,70 i když by to podporovalo prodej aut.;-)

0/0
8.3.2016 18:28

L11u10k17á64š 84K14o98h17o53u60t 7438214522749

prakticky 50% ceny benzínu je daň.... dá se tedy čekat že by se k tomuto státy přiklonili i u toho elektrolitu, je to jen otázka času...

0/0
8.3.2016 19:00

L92u44k80á34š 77K80m73e98n57t 5909577104420

Je to podstatně víc jak 50%. V současné době jen spotřební daň, která je fixní, dělá lehce přes 50% ceny. K tomu ještě přidejte DPH :).

0/0
9.3.2016 9:03

J13a44n 19K14r82p71e26c 5496393154172

a DPH se pocita samozrejme i ze spotrebni dane.

0/0
10.3.2016 7:51

M45a62r59e55k 94M30a17l62ý 1362228621360

Toho elektrolytu zpotřeboval 2x35 litrů, nádrž je totiž 2x159 l, tankuje se kladný a záporný elektrolyt. Cena 10 centů je,tipnu si za 1 litr, resp. 1 litr kladného a litr záporného, jinak by to nedávalo smysl.

U toho jejich sporťáku píšou dojezd 600km na 200 litrů elektrolytu, to znamená minimálně 30 litrů na 100km. Pokud na to budou daně jak na benzin, tak je to ekonomický nesmysl.jasně, že to městský prdítko bude mít spotřebu nižší, ale stejně...

0/0
8.3.2016 19:38

M43i40c33h28a43l 64H37o23r51s16k21y 2572986126480

je tam pouze 159l. to je odkaz na jejich magazín

http://emagazine.nanoflowcell.com/en/technology/the-quantino/

0/0
9.3.2016 1:02

M90a14r32e51k 63M38a72l88ý 1252318281140

Ne, je tam 2 x 159 litrů. Logicky, ten elektrolyt se čerpá do dvou oddělených nádrží, kladný a záporný. Předpokládám ale, že udávaná cena bude za "jeden litr", myšleno 1+1 litr kladného a záporného. A stejně bude udávaná i spotřeba. Píšou, že základem je voda, takže hmotnost "paliva" cca. 320 kg! A to se nespotřebovává, jenom "znehodnocuje", takže se pak musí vyčerpat předtím, než se natankuje nové.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
9.3.2016 8:03

L36u83k94á72š 30K50m18e75n72t 5599537824840

Jasně uvádějí kapacitu 159 litrů na nádrž a mají dvě nádrže na každý elektrolit jednu. Dále uvádějí dojezd přes 1000 km. Reálně to tedy bude do 1000 km nebo méně. Tesla taky při běžné jízdě ujede cca. polovinu toho, co uvádějí, že by měla ujet. Čili vypadá to na spotřebu kolem 35 litrů elektrolitu na 100km.

Jako při výrobní ceně 2,70 to jde. Pokud to ale stát zatíží současnou spotřební daní, nahodí se k tomu marže všech článků distribučního řetězce a ještě DPH, tak můžeme být klidně na 25-30 korunách za litr a to je ekonomická katastrofa oproti současným autům. Bez té spotřební daně by se to tankovalo kolem 10-15 korun za litr a i tak by to bylo dražší než provoz současných aut. Což je stále problém.

Samozřejmě je otázka, jak se bude na silnici při různých manévrech chovat auto, které má v sobě nádrže s 300 litry tekutiny.

Nakládání s elektrolitem bude také otázka. Využitý bude třeba z nádrží vypustit, což je necelých 320 litrů na jedno vozidlo. Následně se dalších 320 litrů natankuje. To je docela dost velký objem, obměnit přes 600 litrů paliva na jedno natankování na jedno auto :). Co teprve u něčeho většího s větším výkonem a spotřebou.

0/0
9.3.2016 9:14

M12a91r65e38k 51M12a56l91ý 1802268581130

U toho sporťáku Quant E uvádí dojezd na 2x200 l paliva cca. 600km. To by znamenalo spotřebu teoreticky 33 l/100km (resp. 33l kladného a 33l záporného). To je slušná cena za km na úrovni cca. 0,90 KČ, samozřejmě bez DPH, marže a příp. daní.

Zároveň ale uvádějí u Quant E spotřebu el. energie 20 kWh / 100 km. To je ale na tak těžké a výkonné auto na úrovně Tesly hodně optimistický údaj - někde na úrovni ideálních podmínek, bez klimatizace a topení a ustálenou optimální rychlostí po rovině. Takže realita dojezdu při běžné jízdě bude něco kolem 300-400 km a cena za km tedy 1,50-1,80 KČ plus DPH, marže, daně, atd... a to je ekonomický nesmysl.

Quantino má udávanou spotřebu 12-14 kWh / 100 km, opět teoretická hodnota. Pokud to srovnáme s Quant E, tak náklady na km budou 1-1,50 KČ na km? Opět k tomu plus DPH, marže, daně... ekonomický nesmysl.

Bohužel...

0/0
9.3.2016 12:41

M70i98r96e69k 50G18a96j25e59r 5101386559430

Ta cena elektrolytu tezko bude zahrnovat plne nabiti. Stejne jakoo elektrolyt do klasickych baterii. Nikdo vam nebude prodavat energii na provoz auta levneji nez je dnes cena plynu.

0/0
9.3.2016 1:03

M89a16r90e36k 75M40a59l49ý 1652608451170

Podle údajů u toho jejich sporťáku je tam spotřeba min. 30 litrů na 100. To je cca. 90 KČ na 100 km, k tomu plus DPH, marže a případné daně... to městské vozítko na tom bude asi líp, ale tam chybí údaj o dojezdu, resp. spotřebě. Nepůsobí to na mě dobrým dojmem, to mlžení a 14 hodinách provozu, žádná ujetá vzdálenost.

0/0
9.3.2016 8:07

A60n73t28o71n21í55n 67H46r68b58e51k 9208151314515

kapacita v kW/h!!!!! Má pan redaktor alespoň maturitu?

+1/−1
8.3.2016 18:13

M55a66r34e12k 62M19a93l60ý 1942648651150

Opsáno z oficiálního webu firmy:

BATTERY

Type: nanoFlowcell®

Voltage (V): 48

Rated current (A): 300

Capacity (kW/h): 15

Buffer system: Supercaps

0/0
8.3.2016 19:39

M84i97r63e14k 47G61a61j89e43r 5771536479530

Myslite maturitu z telocviku?

0/0
9.3.2016 1:07

M70i19r74o40s64l79a30v 53S88l14á81m40a 1581813965665

Co je "kW/h"?8-o

+1/0
8.3.2016 18:04

J22i33ř16í 54K49o81c48u14r54e13k 6585524415178

Joule x sekuna na m9nus druhou. Zjevně nárůst výkonu. Tedy ve 3 odpoledne začali na elektrárně zvyšovat výkon ze 600 MW na 800 MW v 5 odpoledne. Pracovali tedy s průměrným nárůstem výkonu 100 MW za hodinu.

A ano, je to špatně, autorovi evidentně fyzika moc nešla.

0/0
9.3.2016 14:32

M77a23r85e57k 90M10a28l29ý 1392848451610

Autor to opsal z oficiálního webu firmy. Ono, těch "nepřesností" by se tam našlo víc. Jestli ono nebude cílem jen vybrat peníze na výzkum a vývoj...

0/0
9.3.2016 16:20

S94t92a80n72i87s78l64a32v 31K54r47e92j13c87a70r 6697856603314

Je škoda, že v zemi tradice Škody,Aera, Jawy se za pětadvacet let nenašel jim podobný schopný. Ano ČR je malým státem v Evropě, nemůže tedy konkurovat E. Muskovi. Jako to dokázali v Lichtenštejnsku, a jinde u malovýrobců automobilových speciálů.

0/0
8.3.2016 17:17

T76o21m80á36š 68N54a11t90a96n47a92i92l30i19d87i86s 5545333808245

A arabove nebudou mit co zrat;)

+1/−1
8.3.2016 17:07

T79o87m18á85š 32S74o92u53k12u38p 4583435780620

Budou, protože spoustu peněz z ropy cpou do vývoje alternativních paliv.

+1/0
8.3.2016 19:08

K68r49i23s66t21ý28n86a 87F67o84j38t61l26o82v25á 4118267454151

Vypada krasne a ta pouzita technologie je taky velice zajimava, driv nebo pozdej to snad nektery z tech revolucnich elektromobilu uz dotahne do seriove vyroby.

+1/−1
8.3.2016 16:36

S45t51a87n12i94s13l93a60v 57K87r67e87j59c24a67r 6497486723864

Nevím co víte o elektromobilech, ale oni i ty jež dnes se ve světě vyrábějí jsou pohledná vozidla.

+1/0
8.3.2016 17:19

T22o61m37á91š 30B32u57r70a 1579196

Vzhledově je to dle mne jakýsi záprdek s nečistými liniemi. Celkově: fuj!

0/−4
8.3.2016 16:23

P38a11t22r22i37k 42S21v80í46d27a 1637266679396

Hm jo je to nějaká kravina, ono to asi s 15kW/h bude úplně jinak když to má nádrž na sto litrů elytu ...

0/−2
8.3.2016 15:20

M98a98r95e78k 47M58a43l75ý 1372398331520

Nádrž to má na 2x159 litrů (kladný a záporný elektrolyt). A ten elektrolyt postupně dobíjí baterku, až se všechen spotřebuje, je to tak vysvětleno u nich na webu a na wikipedii. Takže baterka nemusí být nijak velká (kapacitou).

+1/0
8.3.2016 19:42

M18i59r67e78k 47G42a46j50e28r 5851556759310

A jaka je vyhoda v tom, ze baterka nemusi byt velka, kdyz nadrze musi byt obrovske? Kdyby byla pravda, co pisi o dojezdu, tak je nesmysl, aby ty nadrze delali tak velke. Ani to nevypada, ze by se tam vesly. Jsem presvedcen, ze chybne je uveden nejen rozvor, ale hromada dalsich udaju.

+1/0
9.3.2016 1:12

M80a55r68e11k 54M33a94l93ý 1962918301360

Já neříkám, že je to výhoda/nevýhoda, vysvětluji jak to je, jak jsem to pochopil z jejich údajů na webu. Nádrže jsou obrovské, cca. 320 kg! To je jako kdyby tam byly baterky o stejné hmotnosti a mělo by to snad i ten dojezd. Jediná výhoda, snad, je v rychlosti "dobití" - prostě se jenom vyčerpá starý elektrolyt a načerpá nový.

Další nesmyslný údaj je zrychlení 0-100 za 5 s při výkonu 80 kW a hmotnosti cca. 1500 kg i s řidičem.

+2/0
9.3.2016 7:55

T78o33m97á75š 61K72u82c87h84a33ř 3617231668791

"Články uložené v útrobách karosérie dodávají proud až 300A, mají kapacitu 15 kW/h" Jo, a s nimi kroužil 14 hodin.. tak to se nedivím, že byl utahanej. Šlapat 14 hodin do pedálů dá zabrat. ;-D

+6/−1
8.3.2016 15:06

Z31b79y27n20ě23k 53J30a56n65d13a 7743732825151

On to je kupodivu údaj co udává výrobce na stránkách v kolonce 'baterie'... Ale možná tomu nerozumí.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
8.3.2016 16:50
Foto

P38e57t20r 66K46l52e68i19n 4470730668235

Asi vůbec neumíte číst. Nejsem žádnej velkej chemik či fyzik. Kapacita baterie je podružná, protože ze dvou nádrží záporných a kladných elektrolitů se neustále dobíjí. :DDDD

Takže nejde ani tak o baterii, jako o 2x159 litrů elektrolitů. Výrobní cena 10 centů litr? Rozuměj? ne?

0/0
8.3.2016 21:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.