Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW příštích sta let: vysouvací řidítkovolant a karoserie, co se hýbe

Mnichovská automobilka má sto let. Při oslavách se ohlíží za uplynulým stoletím jen zlehka, hledí hlavně do budoucnosti. Její designéři a vývojáři tak dostali za úkol postavit auto, které má být poslem z budoucnosti. BMW Vision Next 100 připomíná kreace hollywoodských snílků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T42o56m21á47š 66B19u96r43a 4712176254

Působivé, zvláště ta zakuklená kola s flexibilními blatníky. Ovšem napadlo mne, že to nebude žádná legrace, měnit "píchlé kolo" na silnici. Pokud tedy ovšem tenhle výtvor bude ještě stále jezdit na pneumatikách, či již na něčem jiném. Nebo zda-li nebude pro tento případ vybaven automatickým dohušťováním.

Ale ty rozkládací řidítka, to už pro mne není. To má s autem - tak jak ho chápu já - pramálo společného. Chyběl by mi řidičský požitek z ovládání stroje. Tohle je zajímavě řešená přepravní mašina, která vás odveze kam jí řeknete, ale do řízení si zřejmě nenechá příliš kecat. Působí to na mě odosobněným dojmem.

0/0
14.3.2016 15:13

Z87d56e29n46ě59k 65W76e47r34n50h90a78r62t 6567855692368

Vizuálně je to sice efektní, ale furt je to auto. Ono by to chtělo spíš úplně něco nového. Něco jako přepravní kapsle, které se budou podle potřeby spojovat do nějakých vláčků a pak se zase odpojí a dovezou lidi na místo. Zkrátka zachovat individuální dopravu, ale přitom efektivně využívat možnost vzájemné komunikace... To je podle mě reálná cesta do budoucna.

+1/0
11.3.2016 10:02

P76a74v48e18l 54H18a83l83b50i97c40h 6189572796279

Máte na mysli HyperLoop? :-) Jo, tomu projektu věřím. A když se to osvědčí, tak věřím, že bude zavedena osobní doprava v podobném smyslu (jen ne takových rychlostí). Alespoň by pak přestali někteří lidi nadávat, že se jim kvůli magistrále špatně dýchá, když si jdou ráno zakouřit ;-D

+1/0
11.3.2016 10:21

W54a12l29t24e13r 10D10i42v58i72š 6227302502762

Je to pár let, kdy tehdy můj šestiletý syn začal vymýšlet zajímavý způsob dopravy. Hrozně se mi ta jeho fantazie líbila a pak jsem to s ním zkoušel rozšiřovat.

Základem byly dvou-, čtyř- a osmi- a šestnáctimístné kapsle, které byly schopny samostatného pohybu, dokázaly se buď řídit samy, nebo jeden z cestujících řídil, byly by standardizovaných rozměrů s možností připojování dalších kapslí. V případě automatické jízdy logika sama vyhodnotila, kde bylo možné se připojit do hromadného transportu, který byl částečně veden stávajícími železničními trasami (včetně tramvají a metra), případně po dálnicích apod. Na dálkové trasy by jela na začátku speciální aerodynamická příď (zhlédnul se v šikanzenech ;)), za kterou by se řadily kapsle cestujících na jednom z několika bodů a po obsazení by "vlak" vyrazil do dalšího uzlu, kde by se některé kapsle odpojily, jiné připojily atd.

Člověk mohl mít buď trvale svou vlastní kapsli, která mu byla k dispozici kdykoli v nějakém blízkém parkovacím domě (při delším odstavení) nebo by ji mohl kamkoliv poslat (syn tam vymýšlel, že by s ní mohl jezdit sám do školy). Případně by si ji zavolal a platila by tam nějaká jízdenka podobně jako na MHD (protože by to byla vlastně MHD). Měl by na to aplikaci v mobilu, kde by zadal, kam chce jet a případně kolik lidí, objevilo by se mu tam, kdy dorazí nejbližší kapsle, a za chvíli by mohl vyrazit.

To téma jsme rozvíjeli poměrně dost dlouho a fakt se mi moc líbilo, jaké měl nápady díky tomu, že nebyl příliš zatížen současným pohledem na auta.

0/0
13.3.2016 15:41

J90a79n 48M70a65z95ů68r17e42k 2488444618195

Technologie jde stále dopředu a tam má stále BMW hodně větší náskok, než Audi, nebo Benz, ikdyž takový pokrok je nutný a prospěšný, tak se ptám, kde jsou ty doby silných deseti válců, řvoucích atmosférickýh motorů. Díky ujetý ekologii a EU jsou automobilky nuceni dělat přeplňované motory s 3 turby. To vše působí komicky, když si uvědomíme, že podíl osobní automobilové přepravy na celosvětovém vypouštění skleníkových plynů je menší než chov dobytka.

+2/−1
11.3.2016 9:28

J67a46k39u76b 70V73i33k59t36o70r66a 8363769413881

Porovnáváte neporovnatelné. Dobytek třeba vypouští více skleníkových plynů, ale je živen rostlinným materiálem - obnovitelným zdrojem. Kdežto auta živí ropa - neobnovitelný zdroj. Desetiválce k běžné dopravě opravdu nejsou zapotřebí. Miliardy kusů dobytka už k přežití víceméně potřebujeme. Manažeři automobilek mají evidentně více rozumu než vy. Případně si nepotřebují léčit komplexy nabušenejma motorama :-P[>-]

+1/−1
11.3.2016 22:21

D42e86j42a16n 90T16a59d68i85c 7242306847947

Mne bude stacit, kdyz budou dale delat sestivalcove motory.

+1/0
11.3.2016 9:22

M86i75r67e47k 89Z74á22v43o45d59n76ý 7532977640198

Já mám opravdu rád ladné tvary. Nicméně z vnějšku mi to přijde fakt otřesné. Spíše nepovedená minulost, než budoucnost.

0/0
11.3.2016 9:22

P81a44v88e63l 78L71a98n60d12a 6559270611854

Jako z "Já, robot".

+1/0
11.3.2016 8:43

M69a89r56t52i47n 64Č48e94r98v87e85n66k76a 9118964374652

nesmyslcar

+3/0
11.3.2016 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.