- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Působivé, zvláště ta zakuklená kola s flexibilními blatníky. Ovšem napadlo mne, že to nebude žádná legrace, měnit "píchlé kolo" na silnici. Pokud tedy ovšem tenhle výtvor bude ještě stále jezdit na pneumatikách, či již na něčem jiném. Nebo zda-li nebude pro tento případ vybaven automatickým dohušťováním.
Ale ty rozkládací řidítka, to už pro mne není. To má s autem - tak jak ho chápu já - pramálo společného. Chyběl by mi řidičský požitek z ovládání stroje. Tohle je zajímavě řešená přepravní mašina, která vás odveze kam jí řeknete, ale do řízení si zřejmě nenechá příliš kecat. Působí to na mě odosobněným dojmem.
Vizuálně je to sice efektní, ale furt je to auto. Ono by to chtělo spíš úplně něco nového. Něco jako přepravní kapsle, které se budou podle potřeby spojovat do nějakých vláčků a pak se zase odpojí a dovezou lidi na místo. Zkrátka zachovat individuální dopravu, ale přitom efektivně využívat možnost vzájemné komunikace... To je podle mě reálná cesta do budoucna.
Máte na mysli HyperLoop? Jo, tomu projektu věřím. A když se to osvědčí, tak věřím, že bude zavedena osobní doprava v podobném smyslu (jen ne takových rychlostí). Alespoň by pak přestali někteří lidi nadávat, že se jim kvůli magistrále špatně dýchá, když si jdou ráno zakouřit
Technologie jde stále dopředu a tam má stále BMW hodně větší náskok, než Audi, nebo Benz, ikdyž takový pokrok je nutný a prospěšný, tak se ptám, kde jsou ty doby silných deseti válců, řvoucích atmosférickýh motorů. Díky ujetý ekologii a EU jsou automobilky nuceni dělat přeplňované motory s 3 turby. To vše působí komicky, když si uvědomíme, že podíl osobní automobilové přepravy na celosvětovém vypouštění skleníkových plynů je menší než chov dobytka.
Porovnáváte neporovnatelné. Dobytek třeba vypouští více skleníkových plynů, ale je živen rostlinným materiálem - obnovitelným zdrojem. Kdežto auta živí ropa - neobnovitelný zdroj. Desetiválce k běžné dopravě opravdu nejsou zapotřebí. Miliardy kusů dobytka už k přežití víceméně potřebujeme. Manažeři automobilek mají evidentně více rozumu než vy. Případně si nepotřebují léčit komplexy nabušenejma motorama
Mne bude stacit, kdyz budou dale delat sestivalcove motory.
Já mám opravdu rád ladné tvary. Nicméně z vnějšku mi to přijde fakt otřesné. Spíše nepovedená minulost, než budoucnost.