Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a98r33t59i37n 76V36o26j83á11č68e81k 9843207501306

tomu nerozumím mají stupeň "velmi dobrá" ale v tom stupni není žádná pneu ty další zelený jsou "jen" dobrý...nestálo by za to upravit stupnice hodnocení a ne jen čekat až se jednou za dekádu někomu povede udělat super pneu?

+1/−1
21.3.2016 16:07

M14a87r81t29i97n 79K53a82r45á26s69e24k 9988603548978

Abychom pak meli hodnoceni pneu jako u her, kdy se vetsina vejde mezi 80 - 100%?

0/0
22.3.2016 9:34

K48a36r60e69l 76V16a29c45h23u67t 9653352889293

Připadá mi to, že zimní Barumky jsou po 3-4 zimních sezónách ideální na ježdění v létě! ;-) ... Během 3-4 zim se vám vzorek ojede asi tak na tu 4mm-výšku (což je to minimum pro zimu) a zbytek gumy pak KRÁSNĚ ztvrdne a dále už se ta guma skoro vůbec nesjíždí R^ a přitom drážky jsou hluboké dost. ;-)

Dosud jsem tyto gumy vyhazoval, ale jen kvůli tomu, že jsme jezdili v létě do žhavé Dalmácie. Jenže už tam asi jezdit nebudem (kontroly a nekonečné fronty na hranicích, uprchlíci a tak). Na ježdění po rozbitém Česku to bude myslím bohatě stačit. :-/

+1/0
21.3.2016 12:57


P87e58t70r 52M78i82c94h95a45l 2410104521152

Já jsem jednou dojížděl zimní Dunlopy po pěti sezónách, na jaře měly lehce pod 4 mm. Chovaly se podobně, postupně ztvrdly a na léto byly dobré. Jel jsem tehdy na dovolenou kousek za Split a naprosto bez problémů. Když jsem je před další zimou dával pryč měly cca 2 mm, takže to vyšlo akorát.

0/0
22.3.2016 14:02

R54a41d19o56m69í11r 17A36l85b70e23r69t 1436201752989

V testu se objevily i české barumky. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/test-pneumatik-leto-0qm-/auto_testy.aspx?c=A160314_132904_auto_testy_fdv

To je sci fi.;-D

0/0
20.3.2016 17:54

M62i65c85h26a20l 37S50t36e50h88l11í28k 9644411641349

V zimě 16" Matadory,v létě 18" Barumy.na Oktávce II.Nejezdím žádnou palbu,Matadory jsou možná trošku hlučnější,ale zase jsem s nima v imě vyjel všechno,i ta,kde jiný dvali řetězy

0/0
19.3.2016 14:28

D45e16n75i39s 68W36i55t77z29k27u 3793311839817

přesně a za 3,5L;-D

+1/0
20.3.2016 20:05

P64e23t60r 84M69i41c46h86a28l 2370304811162

Inu, mnohdy "vyjedu - nevyjedu" záleží spíš na té součástce mezi volantem a sedačkou. :-)

0/0
22.3.2016 14:00

L42u60k27á35š 67O16m81á14č19k73a 5681324331966

Před 10-15 lety jsem zkoušel různé pneumatiky. Na novém autě jsem dostal Continental ContiSportContact 1. Když jsem je sjel, začal jsem experimentovat s jinými pneu, kupovat nejdražší gumu mi připadalo zbytečné. Jezdil jsem s GoodYear Eagle F1 (ty se sjely za 18 tisíc), Bavum Bravuris (hrozné na vodě a hlučné), několik pneu od Nokianu (hlučné) i Pirelli. Pak jsem znovu zkusil Continental (v té době tuším už trojky nebo dvojky) a opět naprostá spokojenost. Vydrží při mém stylu 40-50 tisíc, perfektní boční držení, odvod vody skvělý. Zůstávám tedy u Continentalu (momentálně pětky) a končím s experimenty. Jsou to jedny z nejlepších gum na trhu.

+3/0
19.3.2016 9:48

P59e69t42r 17Č32e55r28m14á29k 9628505809780

Přesně tak, v podstatě v každém testu který má alespoň trochu úroveň skončí nejhůř v první trojce nebo ho rovnou vyhraje. R^

0/0
19.3.2016 14:37

J64a13r69o88s21l41a15v 72H71u85m66l 6612957267748

Koupil jsem letos Nexen hd plus 195/55/15, tak jsem zvědavý. Stály 1000 za gumu a v autohausu jsem koukal, že je Škoda dává na nový auta. Každopádně Nexeny byly o 1300 levnější než Continental, což je sakra rozdíl.

0/0
19.3.2016 2:14

P82a19v50e21l 10Š18v23e89s68t66k87a 3748825869

Pockejte ne mokru, to se pak usetrenyc h par tisic "vyplati"

+2/0
19.3.2016 7:29

L41u22k15á14š 64O10m34á54č69k98a 5431224641536

Continental stojí obvykle kolem 1500 v tvém rozměru.

+1/0
19.3.2016 8:30

J95a69r31o65s92l32a87v 53H78u41m39l 6672637937568

nenašel jsem levnější než 2200

0/0
19.3.2016 10:53

L98u51k73á27š 97O87m97á34č48k89a 5211204811846

A proč tam obouváš takovou specialitu?

0/0
19.3.2016 11:36

M94a50r11t74i11n 34K24a69r27á52s27e92k 9198343618348

Pan ma nejaky exoticky rozmer 195/55/15....

0/0
19.3.2016 11:03

P32a70v65e89l 75Š52v44e69s89t36k97a 3818325409

je to celkem běžný rozměr v 15" např. Fabia II. Ale cena 1000/kus je blbost, tento rozměr patří k dražším než třeba 205/55R16

0/0
19.3.2016 11:19

P53a41v75e43l 96Š55v43e27s62t29k55a 3738375149

omlouvám se na internetu se opravdu pohybují lehce nad 1000/kus. Na druhou stranu, u těch nejlevnějších cen platíte dopravu i 100/kus. Za Conti dáte +- 2000/kus, takže pán ušetřil 4000 a neví jaká guma bude. U auta typu Fabie II v ceně třeba 150000 nevím, jestli toto šetření je na místě. Je to na každém řidiči.

0/0
19.3.2016 11:24

M98a55r69t14i25n 24K38a86r86á21s28e15k 9748573398408

1300 na sade neni moc zadadni rozdil, navic je dost pravdepodobne ze ty continentaly by vydrzely dele a na km pak vysly nastejno nebo i lepe. O nesrovnatelnych jizdnich vlastnostech nemluve...

+1/0
19.3.2016 10:04

J43a86r71o45s29l86a49v 76H58u27m37l 6762367477378

ne na sadě, ale na gumě.Sada Conti 8500, sada Nexen 4600 i s přezutím.

0/0
19.3.2016 10:48

M55a95r69t41i85n 37K51a21r27á25s39e13k 9888553848378

Jo pardon, koukam ze mate nejaky hodne exoticky rozmer pneu, kde je rozdil z nejakeho duvodu hodne velky. U standardniho 195/65 je to cca tisicovka na sade oproti stredni tride jako barum nebo nexen ( cinu nepicitam jako relevatni konkurenci)

0/0
19.3.2016 11:02

M38a52r14t88i24n 40K49a42r62á35s82e64k 9478643208588

Koulam ze mate nejaky exoticky rozmer... Bral jsem to predtim asi jako preklep.... V teto velikosti se na auto davaji spise 185/55/15

0/0
19.3.2016 11:05

J20a84r79o76s28l61a69v 97H57u59m29l 6342117717198

Taky nechápu rozdíl ceny, ale 195x55x15 jsem koupil v 2007 na roomsteru jako originály a 195x65x15 z octavie tam nevlezou a nemám je ani v TP.

0/0
19.3.2016 18:04

P73e69t71r 52N48ě96m94e32c 4650813390917

Kumho Ecowing ES01, 185/60 R14 rozhodně nebrat,kloužou jako sviňa na mokré silnici. Naprosto nejhorší gumy co jsem kdy měl.

0/−1
19.3.2016 0:53

P52a74v25e37l 62Š77v73e91s40t44k10a 3568605349

Mel jste se nekoho zeptat,nez jste si koupil polocinskou gumu.

+1/−1
19.3.2016 7:28

L52u29k25á82š 89O22m37á34č21k55a 5721944481156

A ty ses měl zeptat, že Kumho vyrábí i velice kvalitní pneu (což Eco verze nikdy nebude).

+1/0
19.3.2016 9:56

P70a86v84e54l 61Š78v40e16s14t84k13a 3968485929

Nejsem tak bohatý, abych si jen tak zbůhdarma testoval na svém autě poločínské pneumatiky a ušetřil pár korun. Raději koupím desetiletími ověřenou značku. V létě mám Micheliny (orig. výbava), na zimu jsem koupil Continentaly. Spokojenost o oběma.

0/−2
19.3.2016 11:33

M44i81l38a36n 52V91o45t70a79v46a 5664556121402

1) víme jak je to s těmito testy... redaktoři si nejdou koupit tyto pneumatiky do obchodu, ale požádají výrobce o zaslání zkušebního vzorku. Takže ten Contík může být opravdu absolutní špička, ale bohužel to nebude pneumatika, kterou si následně koupíte v obchodě

2) na ty pneumatiky je potřeba se také dívat z dlouhodobého hlediska, který se netestuje. Jsou typy profilů, které se chovají fantasticky včetně odvodu vody, ale při opotřebení, dejme tomu od 40%, kdy ještě 60% zbývá do normy pro sjetí, se pneu začne chovat diametrálně jinak v odvodu vody, takže najednou pneumatika, která před tím byla o stupínek níže, je nyní lepší.

3) uživatel si musí ujasnit, co je jeho prioritou. Mnoho lidí uvádí, že tamty a ty pneu vydržely "milion" kilometrů. To samozřejmě není problém, při použití jiné tvrdší směsi, ale ta má pak vliv na brzdnou dráhu a jiné faktory. Nemůžeme mít všechno. Bud chci mít bezpečnost a případně komfort, ale pak nemohu čekat, že mi pneu vydrží 80 tis. o holt si připlatím a nebo je pro mě ekonomická stránka důležitější a pak budu mít bud trochu hlučnější pneu, nebo třeba o tři metry delší brzdnou dráhu.

+2/−1
18.3.2016 23:41

P46e90t26r 16Č14e77r53m34á72k 9238715169710

V zásadě souhlasím, ale..

1)Tady se pletete - testy nedělají žádní redaktoři ale ADAC a ten pneu kupuje namátkově v běžné distribuční síti. Samozřejmě nikdo netvrdí že to znamená že si každý kupující koupí identický výrobek, ale není to zkrátka v moci výrobce nějak ovlivnit.

2)Obecná teze opět sice reálná, ale nijak ověřená. Že by continentaly měly v 60% životnosti najednou horší vlastnosti než vredsteiny nikdo doposud neměřil a neprokázal. Naopak faktem je že renomovaní výrobci mají technologie jak zachovat vlastnosti pneu po většinu km proběhu pneu, a to např. vrstvením vzorku aj.

3)Tady naprostý souhlas.

+3/0
19.3.2016 0:55

M73i87l18a78n 15V18o40t84a27v20a 5894656211622

vím, že ADAC nemá redaktory, nazval jsem je tak obecně. Jinak nemusíme co se týče nákupu testu chodit daleko... viz. zde http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

2) tím jsem neměl na mysli zrovna Conti, ale obecně vzorek jakéhokoli výrobce. Nejvíce se takto chovají pneu, které mají typicky odvod vody pouze do stran. Myslím, že tím byly třeba modely Gooyear eagle F1, které se chovají fantasticky jako nove, ale pneumatika se vzhledem k opotřebení zásadně zhoršuje díky absenci kanálku po obvodu

0/0
19.3.2016 1:13

P78e50t24r 74Č25e22r83m14á73k 9478225809420

Rozumím, ale pak jsou ty technologie vrstvenéno vzorku resp. běhounu (např. Goodyear optigrip) které dělají pravý opak - v průběhu životnosti zachovávají vlastností tím že se vždy po sjetí částí běhounu objeví nová vrstva. Takže to je prostě o konkrétním typu pneu.

0/0
19.3.2016 14:43

S88t65a37n14i62s39l30a39v 97K15r57e57j76c95a31r 6157156973944

Ano máte pravdu, a tak i v tomto platí pravidlo opisování a nikoli vlastní zkušenosti. Ale to co platí u redaktorů platí i u Českých prodejců!!!!!! Nebo jste zaznamenal u některého prodejce jinou než opsanou informaci jež užívají všichni. Do roku 1990 se razilo heslo - "nakupujte u odborníků" - v dnešní době mi to připadá, že odborníci vymřeli. A nahradili je zaučení opisovatelé!!A pokud se podíváte na nabízené dezény pneumatik, tak najednou zjistíte, že i výrobci nic moc nevymýšlí ale opičí se. Je škoda, že v gumárenství není ochraná možnost užitého vzoru dezénu. To by jistě ADAC měl ulehčenou práci s vyhledáváním skutečně přínosných pneumatik. Michelin, Riken i Matador by se musely posuzovat jako jedna značka odlišná od Continentalu po všech stránkách.

0/0
19.3.2016 11:50

V23l21a42d70a 93S71i56m41o56n61i14k 3149153663955

ad 1) U výrobků pro automotive platí stále, že kvalita je vyrovnanaá. To je základní předpoklad tak masové výroby. vyrovnaná znamená buď dobrá nebo horší, ale skoro neměnná. Takže ty pneumatiky jsou z běžné distribuční sítě - kdyby je dodal Continental výrobce, tak to budou ty samé. Pro test ani nelze udělat na sérové lince "jiné" gumy.

0/0
19.3.2016 9:55

M59i52l38a53n 62V61o57t33a58v21a 5254686661632

tak ještě jednou... kvalita nikdy není stejná. na seriove lince není problém udělat jiné gumy, protože rozdíl je ve směsi. A tu bez problémů změníte. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

0/0
19.3.2016 13:32

P17e17t51r 41Č16e81r46m74á53k 9948435689660

Dokážu pochopit že někdo šetří na autě. Nedokážu pochopit že ale někdo šetří na tom jediném co je spojuje se silnicí, přičemž cena je úměrná velikosti auta a v nákladech na provozování auta vesměs zanedbatelná.

+1/0
18.3.2016 23:30

M72i96l51a53n 53V53o71t39a35v55a 5624696501602

bohužel to tak není vždy. V servisu potkáte mnoho mladých kluků, kteří si dovezli zánovní bourák na pořádných balonech, kterým oblbují děvčata s také pořádnýma balonama driftováním atd. ale když přijedou do servisu, tak zjistí, že ta guma nestojí co ta původní, když měli ještě feldu, ale že stojí půlku toho, co dali za auto. A pak je vidíte na čínských, nebo dost sjetech gumách

+3/−1
18.3.2016 23:52

P59e83t46r 45Č60e41r72m88á96k 9958955629340

Ta rovnice je trochu jinak. I když to je starší bourák, tak jeho provozování stojí peníze. Spotřeba, povinné ručení, náhraní díly atd. A stále tedy je položka za pneu jen jedna z x položek. A vždy je to v úměrě - pokud někdo má auto na drifty tak adekvátně tomu níčí i podvozek, motor a převodovku a náklady na pneu jsou v tu chvíli svou úrovní druhořadá záležitost. A naopak pokud někdo má starši ale dražší auto, tak si ho koupil třeba proto že v něm stráví hodně km, což s sebou nese zase ty náklady na běznou údržbu (olej, brzdy atd.) a opět položka za pneu je zanedbatelná. Takže tak či tak, vždy je suma za pořádné pneu ta z těch nejmenších položek a kdo na tom šetří tak nikdy neušetří...

+1/0
19.3.2016 0:46

P88a76v16e62l 10Š66v27e87s66t84k23a 3728245229

A ja nechapu lidi s autem za milion a pri nakupu pneu resi stokoruny a koupi no name gumu v hypermarketu

+2/0
19.3.2016 7:33

L19u44k77á26š 85O53m22á94č23k93a 5201954331156

Máš zajímavé přátelé.

+1/0
19.3.2016 8:34

P41a34v62e55l 56Š57v18e14s46t77k55a 3168505939

Klasická hláška v pneuservisu "ta guma je ještě dobrá, s tím autem stejně jezdí jenom manželka s dcerou do školky a sem tam nakoupit do ..."

;-D

Z toho vyplývá jediné a to, že manžel chce dědit :)

0/0
19.3.2016 11:41

A41n95d79r59e47j 67K57r75á86l 7615286465485

Zustanu u svych Bridgestonu..

0/0
18.3.2016 23:25

O44l64d21a 49V16a55r31h64á61n53e88k 5200674650616

Služebně i soukrmě(dohromady) mám 115.000/rok. Letní Bridgestone cca 100.000 a zimu na Dunlopech cca 75.000. Letos mi na zimu koupili Pirelli a děs běs. Š - Octavia.

0/0
18.3.2016 23:18

B35l72a78ž17e97j 15M53o29t61y24č26k72a 8677727755850

Pirelli jsou top na zimu, bohužel zima již 3 roky nebylaRv

0/0
18.3.2016 23:53
Foto

V68o94j39t71ě65c11h 23P44a66v44l47í20k 5404271154578

Na zimu Nokiany, na léto Vredesteiny a jsem spokojený.

+1/0
18.3.2016 23:09

P57a89v20e35l 35L54á66n41í45k 5589665292537

Nevím co vede lidi ke kupování například levných čínských pneumatik když i dobrá značková guma se dá pořídit levně. Obouvám teď třeba jen GoodYear, slušná cena, najedu toho hodně a sjíždí se fakt hodně pomalu, nehlučí a vyrobený jsou pěkně v Německu.

+1/0
18.3.2016 22:51

K40a14m90i93l 80Z23a33h98r69á32d63k17a 7779935633484

Co Bridgestone? Pirelli? Asi zas placená reklama :)

+2/−1
18.3.2016 22:40

P18a80v50e83l 97J67e19ř24á84b75e42k 7681832144347

Když tak sledují ty diskuse kolik vydrží pneu - co takhle si nechat zkontrolovat sbíhavost?

A nebo tlak v pneu?

Co máme auta, tak pneu minimálně 40 tisíc km. U některých i 80 tisíc. Tedy nepočítám pneu na předrevolučních Škodovkách. Tehdy 40 tisíc normální člověk bz chaty nenajezdil.

+1/0
18.3.2016 21:34

P64a63v76e46l 89D16o15b48e33š 3346443338891

Zima Nokian a v létě BF goodrich max spokojenost.

+1/0
18.3.2016 21:25

R49o13b71e47r88t 46K81a20d58l48e13c 7568167336834

Ty 17" Continentaly mam na Oktavce a jsou hlucny jak prase, skoro jak vadny loziska. Az je dojedu tak urcite zvolim jinou znacku.

0/0
18.3.2016 16:39

J65a37k57u65b 10N47o58v81á22k 8390853120272

Continental Contact jsem dával nové na feldu, tedy když byla ještě zánovní. Bylo to poté co jsem sjel první sadu z výroby Matador MP11 a bylo to špatný, moc špatný. Téměř nové auto bylo náhle velmi nestabilní a zdálo se mi i nebezpečné, trvalo možná 500 km, než si to sedlo. Od té doby jsem už značku Continental nekoupil.

+1/−4
18.3.2016 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.