Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a64r47t28i34n 43V71o10j88á47č57e50k 9843667371366

tomu nerozumím mají stupeň "velmi dobrá" ale v tom stupni není žádná pneu ty další zelený jsou "jen" dobrý...nestálo by za to upravit stupnice hodnocení a ne jen čekat až se jednou za dekádu někomu povede udělat super pneu?

+1/−1
21.3.2016 16:07

M20a52r19t94i47n 70K83a48r42á50s85e40k 9258773868318

Abychom pak meli hodnoceni pneu jako u her, kdy se vetsina vejde mezi 80 - 100%?

0/0
22.3.2016 9:34

K76a38r73e76l 87V40a91c78h51u85t 9103872419263

Připadá mi to, že zimní Barumky jsou po 3-4 zimních sezónách ideální na ježdění v létě! ;-) ... Během 3-4 zim se vám vzorek ojede asi tak na tu 4mm-výšku (což je to minimum pro zimu) a zbytek gumy pak KRÁSNĚ ztvrdne a dále už se ta guma skoro vůbec nesjíždí R^ a přitom drážky jsou hluboké dost. ;-)

Dosud jsem tyto gumy vyhazoval, ale jen kvůli tomu, že jsme jezdili v létě do žhavé Dalmácie. Jenže už tam asi jezdit nebudem (kontroly a nekonečné fronty na hranicích, uprchlíci a tak). Na ježdění po rozbitém Česku to bude myslím bohatě stačit. :-/

+1/0
21.3.2016 12:57

P58e34t88r 31M61i94c50h73a52l 2690684101572

Já jsem jednou dojížděl zimní Dunlopy po pěti sezónách, na jaře měly lehce pod 4 mm. Chovaly se podobně, postupně ztvrdly a na léto byly dobré. Jel jsem tehdy na dovolenou kousek za Split a naprosto bez problémů. Když jsem je před další zimou dával pryč měly cca 2 mm, takže to vyšlo akorát.

0/0
22.3.2016 14:02

R50a94d39o58m12í16r 42A71l97b44e60r96t 1466751312649

V testu se objevily i české barumky. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/test-pneumatik-leto-0qm-/auto_testy.aspx?c=A160314_132904_auto_testy_fdv

To je sci fi.;-D

0/0
20.3.2016 17:54

M54i90c41h61a41l 62S54t24e66h53l96í10k 9244421331139

V zimě 16" Matadory,v létě 18" Barumy.na Oktávce II.Nejezdím žádnou palbu,Matadory jsou možná trošku hlučnější,ale zase jsem s nima v imě vyjel všechno,i ta,kde jiný dvali řetězy

0/0
19.3.2016 14:28

D44e69n33i77s 92W45i15t57z81k23u 3513911279337

přesně a za 3,5L;-D

+1/0
20.3.2016 20:05

P27e44t52r 36M76i48c14h55a66l 2190424971952

Inu, mnohdy "vyjedu - nevyjedu" záleží spíš na té součástce mezi volantem a sedačkou. :-)

0/0
22.3.2016 14:00

L57u91k74á28š 10O44m46á63č23k71a 5861934301226

Před 10-15 lety jsem zkoušel různé pneumatiky. Na novém autě jsem dostal Continental ContiSportContact 1. Když jsem je sjel, začal jsem experimentovat s jinými pneu, kupovat nejdražší gumu mi připadalo zbytečné. Jezdil jsem s GoodYear Eagle F1 (ty se sjely za 18 tisíc), Bavum Bravuris (hrozné na vodě a hlučné), několik pneu od Nokianu (hlučné) i Pirelli. Pak jsem znovu zkusil Continental (v té době tuším už trojky nebo dvojky) a opět naprostá spokojenost. Vydrží při mém stylu 40-50 tisíc, perfektní boční držení, odvod vody skvělý. Zůstávám tedy u Continentalu (momentálně pětky) a končím s experimenty. Jsou to jedny z nejlepších gum na trhu.

+3/0
19.3.2016 9:48

P48e26t35r 14Č71e10r24m60á79k 9768965979790

Přesně tak, v podstatě v každém testu který má alespoň trochu úroveň skončí nejhůř v první trojce nebo ho rovnou vyhraje. R^

0/0
19.3.2016 14:37

J75a66r31o28s32l36a35v 72H59u85m65l 6582267977338

Koupil jsem letos Nexen hd plus 195/55/15, tak jsem zvědavý. Stály 1000 za gumu a v autohausu jsem koukal, že je Škoda dává na nový auta. Každopádně Nexeny byly o 1300 levnější než Continental, což je sakra rozdíl.

0/0
19.3.2016 2:14

P81a97v88e23l 14Š60v20e34s53t70k26a 3728905859

Pockejte ne mokru, to se pak usetrenyc h par tisic "vyplati"

+2/0
19.3.2016 7:29

L91u60k66á29š 67O48m65á42č95k29a 5711124891216

Continental stojí obvykle kolem 1500 v tvém rozměru.

+1/0
19.3.2016 8:30

J89a62r54o84s43l65a44v 81H53u24m98l 6902627617698

nenašel jsem levnější než 2200

0/0
19.3.2016 10:53

L96u81k64á56š 86O93m79á66č65k41a 5131244581326

A proč tam obouváš takovou specialitu?

0/0
19.3.2016 11:36

M80a18r41t48i32n 62K58a35r19á45s10e57k 9938323478248

Pan ma nejaky exoticky rozmer 195/55/15....

0/0
19.3.2016 11:03

P34a65v50e43l 67Š11v92e92s39t34k15a 3678895639

je to celkem běžný rozměr v 15" např. Fabia II. Ale cena 1000/kus je blbost, tento rozměr patří k dražším než třeba 205/55R16

0/0
19.3.2016 11:19

P98a77v50e49l 98Š49v67e80s52t38k69a 3748295169

omlouvám se na internetu se opravdu pohybují lehce nad 1000/kus. Na druhou stranu, u těch nejlevnějších cen platíte dopravu i 100/kus. Za Conti dáte +- 2000/kus, takže pán ušetřil 4000 a neví jaká guma bude. U auta typu Fabie II v ceně třeba 150000 nevím, jestli toto šetření je na místě. Je to na každém řidiči.

0/0
19.3.2016 11:24

M30a76r58t78i18n 70K18a65r10á34s66e39k 9748723468388

1300 na sade neni moc zadadni rozdil, navic je dost pravdepodobne ze ty continentaly by vydrzely dele a na km pak vysly nastejno nebo i lepe. O nesrovnatelnych jizdnich vlastnostech nemluve...

+1/0
19.3.2016 10:04

J69a29r10o13s77l20a92v 94H54u96m73l 6342257827618

ne na sadě, ale na gumě.Sada Conti 8500, sada Nexen 4600 i s přezutím.

0/0
19.3.2016 10:48

M25a72r33t28i19n 28K84a90r41á84s89e16k 9418833988258

Jo pardon, koukam ze mate nejaky hodne exoticky rozmer pneu, kde je rozdil z nejakeho duvodu hodne velky. U standardniho 195/65 je to cca tisicovka na sade oproti stredni tride jako barum nebo nexen ( cinu nepicitam jako relevatni konkurenci)

0/0
19.3.2016 11:02

M15a51r19t81i28n 85K78a18r14á47s64e89k 9348103808198

Koulam ze mate nejaky exoticky rozmer... Bral jsem to predtim asi jako preklep.... V teto velikosti se na auto davaji spise 185/55/15

0/0
19.3.2016 11:05

J47a16r10o81s59l40a64v 28H60u26m75l 6402777257728

Taky nechápu rozdíl ceny, ale 195x55x15 jsem koupil v 2007 na roomsteru jako originály a 195x65x15 z octavie tam nevlezou a nemám je ani v TP.

0/0
19.3.2016 18:04

P25e59t94r 63N17ě58m39e17c 4770473530937

Kumho Ecowing ES01, 185/60 R14 rozhodně nebrat,kloužou jako sviňa na mokré silnici. Naprosto nejhorší gumy co jsem kdy měl.

0/−1
19.3.2016 0:53

P88a16v70e26l 12Š45v74e50s74t14k20a 3668155689

Mel jste se nekoho zeptat,nez jste si koupil polocinskou gumu.

+1/−1
19.3.2016 7:28

L58u51k63á67š 28O90m38á16č86k73a 5611834301246

A ty ses měl zeptat, že Kumho vyrábí i velice kvalitní pneu (což Eco verze nikdy nebude).

+1/0
19.3.2016 9:56

P83a97v50e52l 52Š62v26e73s65t37k68a 3698615229

Nejsem tak bohatý, abych si jen tak zbůhdarma testoval na svém autě poločínské pneumatiky a ušetřil pár korun. Raději koupím desetiletími ověřenou značku. V létě mám Micheliny (orig. výbava), na zimu jsem koupil Continentaly. Spokojenost o oběma.

0/−2
19.3.2016 11:33

M36i50l19a29n 59V96o91t33a48v28a 5954896361702

1) víme jak je to s těmito testy... redaktoři si nejdou koupit tyto pneumatiky do obchodu, ale požádají výrobce o zaslání zkušebního vzorku. Takže ten Contík může být opravdu absolutní špička, ale bohužel to nebude pneumatika, kterou si následně koupíte v obchodě

2) na ty pneumatiky je potřeba se také dívat z dlouhodobého hlediska, který se netestuje. Jsou typy profilů, které se chovají fantasticky včetně odvodu vody, ale při opotřebení, dejme tomu od 40%, kdy ještě 60% zbývá do normy pro sjetí, se pneu začne chovat diametrálně jinak v odvodu vody, takže najednou pneumatika, která před tím byla o stupínek níže, je nyní lepší.

3) uživatel si musí ujasnit, co je jeho prioritou. Mnoho lidí uvádí, že tamty a ty pneu vydržely "milion" kilometrů. To samozřejmě není problém, při použití jiné tvrdší směsi, ale ta má pak vliv na brzdnou dráhu a jiné faktory. Nemůžeme mít všechno. Bud chci mít bezpečnost a případně komfort, ale pak nemohu čekat, že mi pneu vydrží 80 tis. o holt si připlatím a nebo je pro mě ekonomická stránka důležitější a pak budu mít bud trochu hlučnější pneu, nebo třeba o tři metry delší brzdnou dráhu.

+2/−1
18.3.2016 23:41

P24e42t19r 25Č71e22r65m53á88k 9358675649250

V zásadě souhlasím, ale..

1)Tady se pletete - testy nedělají žádní redaktoři ale ADAC a ten pneu kupuje namátkově v běžné distribuční síti. Samozřejmě nikdo netvrdí že to znamená že si každý kupující koupí identický výrobek, ale není to zkrátka v moci výrobce nějak ovlivnit.

2)Obecná teze opět sice reálná, ale nijak ověřená. Že by continentaly měly v 60% životnosti najednou horší vlastnosti než vredsteiny nikdo doposud neměřil a neprokázal. Naopak faktem je že renomovaní výrobci mají technologie jak zachovat vlastnosti pneu po většinu km proběhu pneu, a to např. vrstvením vzorku aj.

3)Tady naprostý souhlas.

+3/0
19.3.2016 0:55

M16i88l46a92n 61V62o68t46a34v60a 5344436211932

vím, že ADAC nemá redaktory, nazval jsem je tak obecně. Jinak nemusíme co se týče nákupu testu chodit daleko... viz. zde http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

2) tím jsem neměl na mysli zrovna Conti, ale obecně vzorek jakéhokoli výrobce. Nejvíce se takto chovají pneu, které mají typicky odvod vody pouze do stran. Myslím, že tím byly třeba modely Gooyear eagle F1, které se chovají fantasticky jako nove, ale pneumatika se vzhledem k opotřebení zásadně zhoršuje díky absenci kanálku po obvodu

0/0
19.3.2016 1:13

P34e10t58r 29Č13e43r30m83á38k 9668545369520

Rozumím, ale pak jsou ty technologie vrstvenéno vzorku resp. běhounu (např. Goodyear optigrip) které dělají pravý opak - v průběhu životnosti zachovávají vlastností tím že se vždy po sjetí částí běhounu objeví nová vrstva. Takže to je prostě o konkrétním typu pneu.

0/0
19.3.2016 14:43

S96t64a37n52i74s69l71a33v 68K32r22e17j52c42a18r 6617726713894

Ano máte pravdu, a tak i v tomto platí pravidlo opisování a nikoli vlastní zkušenosti. Ale to co platí u redaktorů platí i u Českých prodejců!!!!!! Nebo jste zaznamenal u některého prodejce jinou než opsanou informaci jež užívají všichni. Do roku 1990 se razilo heslo - "nakupujte u odborníků" - v dnešní době mi to připadá, že odborníci vymřeli. A nahradili je zaučení opisovatelé!!A pokud se podíváte na nabízené dezény pneumatik, tak najednou zjistíte, že i výrobci nic moc nevymýšlí ale opičí se. Je škoda, že v gumárenství není ochraná možnost užitého vzoru dezénu. To by jistě ADAC měl ulehčenou práci s vyhledáváním skutečně přínosných pneumatik. Michelin, Riken i Matador by se musely posuzovat jako jedna značka odlišná od Continentalu po všech stránkách.

0/0
19.3.2016 11:50

V20l87a32d42a 93S11i66m15o95n12i54k 3269193323955

ad 1) U výrobků pro automotive platí stále, že kvalita je vyrovnanaá. To je základní předpoklad tak masové výroby. vyrovnaná znamená buď dobrá nebo horší, ale skoro neměnná. Takže ty pneumatiky jsou z běžné distribuční sítě - kdyby je dodal Continental výrobce, tak to budou ty samé. Pro test ani nelze udělat na sérové lince "jiné" gumy.

0/0
19.3.2016 9:55

M24i19l81a63n 68V16o67t29a63v38a 5354596801302

tak ještě jednou... kvalita nikdy není stejná. na seriove lince není problém udělat jiné gumy, protože rozdíl je ve směsi. A tu bez problémů změníte. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

0/0
19.3.2016 13:32

P23e41t94r 57Č91e63r79m16á53k 9488305419740

Dokážu pochopit že někdo šetří na autě. Nedokážu pochopit že ale někdo šetří na tom jediném co je spojuje se silnicí, přičemž cena je úměrná velikosti auta a v nákladech na provozování auta vesměs zanedbatelná.

+1/0
18.3.2016 23:30

M69i65l62a35n 20V61o35t33a84v64a 5584616171562

bohužel to tak není vždy. V servisu potkáte mnoho mladých kluků, kteří si dovezli zánovní bourák na pořádných balonech, kterým oblbují děvčata s také pořádnýma balonama driftováním atd. ale když přijedou do servisu, tak zjistí, že ta guma nestojí co ta původní, když měli ještě feldu, ale že stojí půlku toho, co dali za auto. A pak je vidíte na čínských, nebo dost sjetech gumách

+3/−1
18.3.2016 23:52

P28e26t73r 74Č47e38r79m46á30k 9338135769360

Ta rovnice je trochu jinak. I když to je starší bourák, tak jeho provozování stojí peníze. Spotřeba, povinné ručení, náhraní díly atd. A stále tedy je položka za pneu jen jedna z x položek. A vždy je to v úměrě - pokud někdo má auto na drifty tak adekvátně tomu níčí i podvozek, motor a převodovku a náklady na pneu jsou v tu chvíli svou úrovní druhořadá záležitost. A naopak pokud někdo má starši ale dražší auto, tak si ho koupil třeba proto že v něm stráví hodně km, což s sebou nese zase ty náklady na běznou údržbu (olej, brzdy atd.) a opět položka za pneu je zanedbatelná. Takže tak či tak, vždy je suma za pořádné pneu ta z těch nejmenších položek a kdo na tom šetří tak nikdy neušetří...

+1/0
19.3.2016 0:46

P48a31v55e12l 57Š25v66e47s86t88k68a 3688965549

A ja nechapu lidi s autem za milion a pri nakupu pneu resi stokoruny a koupi no name gumu v hypermarketu

+2/0
19.3.2016 7:33

L20u60k15á71š 71O37m15á27č97k96a 5291144671106

Máš zajímavé přátelé.

+1/0
19.3.2016 8:34

P31a37v81e88l 88Š37v32e56s58t26k36a 3168155989

Klasická hláška v pneuservisu "ta guma je ještě dobrá, s tím autem stejně jezdí jenom manželka s dcerou do školky a sem tam nakoupit do ..."

;-D

Z toho vyplývá jediné a to, že manžel chce dědit :)

0/0
19.3.2016 11:41

A13n58d36r86e58j 68K21r49á75l 7235516715645

Zustanu u svych Bridgestonu..

0/0
18.3.2016 23:25
Foto

O75l93d50a 84V58a28r46h42á29n87e46k 5410244640316

Služebně i soukrmě(dohromady) mám 115.000/rok. Letní Bridgestone cca 100.000 a zimu na Dunlopech cca 75.000. Letos mi na zimu koupili Pirelli a děs běs. Š - Octavia.

0/0
18.3.2016 23:18

B33l81a24ž23e20j 77M20o92t96y26č54k40a 8227727675700

Pirelli jsou top na zimu, bohužel zima již 3 roky nebylaRv

0/0
18.3.2016 23:53
Foto

V49o22j24t80ě84c92h 49P42a65v30l49í84k 5214921674698

Na zimu Nokiany, na léto Vredesteiny a jsem spokojený.

+1/0
18.3.2016 23:09

P31a78v34e20l 90L27á88n50í61k 5829715732657

Nevím co vede lidi ke kupování například levných čínských pneumatik když i dobrá značková guma se dá pořídit levně. Obouvám teď třeba jen GoodYear, slušná cena, najedu toho hodně a sjíždí se fakt hodně pomalu, nehlučí a vyrobený jsou pěkně v Německu.

+1/0
18.3.2016 22:51

K30a30m87i88l 75Z73a72h52r25á18d19k11a 7399305693454

Co Bridgestone? Pirelli? Asi zas placená reklama :)

+2/−1
18.3.2016 22:40

P75a39v49e66l 76J98e22ř12á20b56e60k 7461752674987

Když tak sledují ty diskuse kolik vydrží pneu - co takhle si nechat zkontrolovat sbíhavost?

A nebo tlak v pneu?

Co máme auta, tak pneu minimálně 40 tisíc km. U některých i 80 tisíc. Tedy nepočítám pneu na předrevolučních Škodovkách. Tehdy 40 tisíc normální člověk bz chaty nenajezdil.

+1/0
18.3.2016 21:34

P80a53v64e15l 33D13o95b75e98š 3246343478951

Zima Nokian a v létě BF goodrich max spokojenost.

+1/0
18.3.2016 21:25

R79o72b91e58r19t 62K19a96d57l20e63c 7118617806314

Ty 17" Continentaly mam na Oktavce a jsou hlucny jak prase, skoro jak vadny loziska. Az je dojedu tak urcite zvolim jinou znacku.

0/0
18.3.2016 16:39

J50a74k81u48b 60N25o69v49á54k 8650193330432

Continental Contact jsem dával nové na feldu, tedy když byla ještě zánovní. Bylo to poté co jsem sjel první sadu z výroby Matador MP11 a bylo to špatný, moc špatný. Téměř nové auto bylo náhle velmi nestabilní a zdálo se mi i nebezpečné, trvalo možná 500 km, než si to sedlo. Od té doby jsem už značku Continental nekoupil.

+1/−4
18.3.2016 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.