Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a33r22t89i55n 31V77o86j51á64č71e35k 9673947781786

tomu nerozumím mají stupeň "velmi dobrá" ale v tom stupni není žádná pneu ty další zelený jsou "jen" dobrý...nestálo by za to upravit stupnice hodnocení a ne jen čekat až se jednou za dekádu někomu povede udělat super pneu?

+1/−1
21.3.2016 16:07

M16a51r38t73i57n 43K58a87r27á51s93e61k 9118563278658

Abychom pak meli hodnoceni pneu jako u her, kdy se vetsina vejde mezi 80 - 100%?

0/0
22.3.2016 9:34

K86a90r26e47l 26V26a97c33h72u19t 9643142209703

Připadá mi to, že zimní Barumky jsou po 3-4 zimních sezónách ideální na ježdění v létě! ;-) ... Během 3-4 zim se vám vzorek ojede asi tak na tu 4mm-výšku (což je to minimum pro zimu) a zbytek gumy pak KRÁSNĚ ztvrdne a dále už se ta guma skoro vůbec nesjíždí R^ a přitom drážky jsou hluboké dost. ;-)

Dosud jsem tyto gumy vyhazoval, ale jen kvůli tomu, že jsme jezdili v létě do žhavé Dalmácie. Jenže už tam asi jezdit nebudem (kontroly a nekonečné fronty na hranicích, uprchlíci a tak). Na ježdění po rozbitém Česku to bude myslím bohatě stačit. :-/

+1/0
21.3.2016 12:57

P18e22t33r 75M72i34c62h32a58l 2650734341712

Já jsem jednou dojížděl zimní Dunlopy po pěti sezónách, na jaře měly lehce pod 4 mm. Chovaly se podobně, postupně ztvrdly a na léto byly dobré. Jel jsem tehdy na dovolenou kousek za Split a naprosto bez problémů. Když jsem je před další zimou dával pryč měly cca 2 mm, takže to vyšlo akorát.

0/0
22.3.2016 14:02

R13a36d26o85m93í47r 15A48l75b77e40r62t 1896531142109

V testu se objevily i české barumky. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/test-pneumatik-leto-0qm-/auto_testy.aspx?c=A160314_132904_auto_testy_fdv

To je sci fi.;-D

0/0
20.3.2016 17:54

M47i77c54h76a56l 43S81t37e34h83l91í13k 9644421601739

V zimě 16" Matadory,v létě 18" Barumy.na Oktávce II.Nejezdím žádnou palbu,Matadory jsou možná trošku hlučnější,ale zase jsem s nima v imě vyjel všechno,i ta,kde jiný dvali řetězy

0/0
19.3.2016 14:28

D90e53n93i96s 56W33i70t66z15k32u 3413431919237

přesně a za 3,5L;-D

+1/0
20.3.2016 20:05

P81e80t58r 32M20i87c28h56a25l 2690544871602

Inu, mnohdy "vyjedu - nevyjedu" záleží spíš na té součástce mezi volantem a sedačkou. :-)

0/0
22.3.2016 14:00

L19u54k12á82š 43O27m66á70č45k59a 5171524241176

Před 10-15 lety jsem zkoušel různé pneumatiky. Na novém autě jsem dostal Continental ContiSportContact 1. Když jsem je sjel, začal jsem experimentovat s jinými pneu, kupovat nejdražší gumu mi připadalo zbytečné. Jezdil jsem s GoodYear Eagle F1 (ty se sjely za 18 tisíc), Bavum Bravuris (hrozné na vodě a hlučné), několik pneu od Nokianu (hlučné) i Pirelli. Pak jsem znovu zkusil Continental (v té době tuším už trojky nebo dvojky) a opět naprostá spokojenost. Vydrží při mém stylu 40-50 tisíc, perfektní boční držení, odvod vody skvělý. Zůstávám tedy u Continentalu (momentálně pětky) a končím s experimenty. Jsou to jedny z nejlepších gum na trhu.

+3/0
19.3.2016 9:48

P87e71t34r 12Č48e44r21m11á21k 9538425319710

Přesně tak, v podstatě v každém testu který má alespoň trochu úroveň skončí nejhůř v první trojce nebo ho rovnou vyhraje. R^

0/0
19.3.2016 14:37

J54a44r38o34s51l68a72v 60H21u12m48l 6972257357518

Koupil jsem letos Nexen hd plus 195/55/15, tak jsem zvědavý. Stály 1000 za gumu a v autohausu jsem koukal, že je Škoda dává na nový auta. Každopádně Nexeny byly o 1300 levnější než Continental, což je sakra rozdíl.

0/0
19.3.2016 2:14

P45a30v50e78l 95Š79v40e83s89t66k16a 3528485189

Pockejte ne mokru, to se pak usetrenyc h par tisic "vyplati"

+2/0
19.3.2016 7:29

L43u57k50á21š 54O22m36á17č35k64a 5821504561756

Continental stojí obvykle kolem 1500 v tvém rozměru.

+1/0
19.3.2016 8:30

J68a84r14o32s19l69a64v 89H13u62m35l 6912237597478

nenašel jsem levnější než 2200

0/0
19.3.2016 10:53

L66u45k25á33š 51O76m54á96č85k69a 5221244381946

A proč tam obouváš takovou specialitu?

0/0
19.3.2016 11:36

M84a94r54t33i64n 24K14a62r82á42s78e52k 9538533878848

Pan ma nejaky exoticky rozmer 195/55/15....

0/0
19.3.2016 11:03

P62a98v75e69l 67Š29v66e27s14t98k24a 3878275619

je to celkem běžný rozměr v 15" např. Fabia II. Ale cena 1000/kus je blbost, tento rozměr patří k dražším než třeba 205/55R16

0/0
19.3.2016 11:19

P95a54v36e94l 27Š66v80e67s58t44k42a 3138615829

omlouvám se na internetu se opravdu pohybují lehce nad 1000/kus. Na druhou stranu, u těch nejlevnějších cen platíte dopravu i 100/kus. Za Conti dáte +- 2000/kus, takže pán ušetřil 4000 a neví jaká guma bude. U auta typu Fabie II v ceně třeba 150000 nevím, jestli toto šetření je na místě. Je to na každém řidiči.

0/0
19.3.2016 11:24

M54a98r33t10i19n 10K17a23r47á68s36e65k 9388373298648

1300 na sade neni moc zadadni rozdil, navic je dost pravdepodobne ze ty continentaly by vydrzely dele a na km pak vysly nastejno nebo i lepe. O nesrovnatelnych jizdnich vlastnostech nemluve...

+1/0
19.3.2016 10:04

J10a26r45o31s45l33a26v 57H36u31m14l 6942497407368

ne na sadě, ale na gumě.Sada Conti 8500, sada Nexen 4600 i s přezutím.

0/0
19.3.2016 10:48

M64a66r83t72i14n 74K23a78r26á54s82e16k 9678673608388

Jo pardon, koukam ze mate nejaky hodne exoticky rozmer pneu, kde je rozdil z nejakeho duvodu hodne velky. U standardniho 195/65 je to cca tisicovka na sade oproti stredni tride jako barum nebo nexen ( cinu nepicitam jako relevatni konkurenci)

0/0
19.3.2016 11:02

M53a47r92t44i25n 67K40a46r30á82s74e73k 9878953218728

Koulam ze mate nejaky exoticky rozmer... Bral jsem to predtim asi jako preklep.... V teto velikosti se na auto davaji spise 185/55/15

0/0
19.3.2016 11:05

J17a41r71o97s53l64a24v 89H86u47m28l 6752627267588

Taky nechápu rozdíl ceny, ale 195x55x15 jsem koupil v 2007 na roomsteru jako originály a 195x65x15 z octavie tam nevlezou a nemám je ani v TP.

0/0
19.3.2016 18:04

P89e74t91r 60N56ě56m95e21c 4950363470517

Kumho Ecowing ES01, 185/60 R14 rozhodně nebrat,kloužou jako sviňa na mokré silnici. Naprosto nejhorší gumy co jsem kdy měl.

0/−1
19.3.2016 0:53

P31a98v48e89l 30Š42v19e98s35t95k62a 3838885339

Mel jste se nekoho zeptat,nez jste si koupil polocinskou gumu.

+1/−1
19.3.2016 7:28

L13u56k76á49š 63O82m13á34č84k98a 5941454631266

A ty ses měl zeptat, že Kumho vyrábí i velice kvalitní pneu (což Eco verze nikdy nebude).

+1/0
19.3.2016 9:56

P20a29v74e70l 16Š22v91e89s48t56k97a 3428535279

Nejsem tak bohatý, abych si jen tak zbůhdarma testoval na svém autě poločínské pneumatiky a ušetřil pár korun. Raději koupím desetiletími ověřenou značku. V létě mám Micheliny (orig. výbava), na zimu jsem koupil Continentaly. Spokojenost o oběma.

0/−2
19.3.2016 11:33

M32i92l22a18n 70V33o53t48a43v56a 5724636471962

1) víme jak je to s těmito testy... redaktoři si nejdou koupit tyto pneumatiky do obchodu, ale požádají výrobce o zaslání zkušebního vzorku. Takže ten Contík může být opravdu absolutní špička, ale bohužel to nebude pneumatika, kterou si následně koupíte v obchodě

2) na ty pneumatiky je potřeba se také dívat z dlouhodobého hlediska, který se netestuje. Jsou typy profilů, které se chovají fantasticky včetně odvodu vody, ale při opotřebení, dejme tomu od 40%, kdy ještě 60% zbývá do normy pro sjetí, se pneu začne chovat diametrálně jinak v odvodu vody, takže najednou pneumatika, která před tím byla o stupínek níže, je nyní lepší.

3) uživatel si musí ujasnit, co je jeho prioritou. Mnoho lidí uvádí, že tamty a ty pneu vydržely "milion" kilometrů. To samozřejmě není problém, při použití jiné tvrdší směsi, ale ta má pak vliv na brzdnou dráhu a jiné faktory. Nemůžeme mít všechno. Bud chci mít bezpečnost a případně komfort, ale pak nemohu čekat, že mi pneu vydrží 80 tis. o holt si připlatím a nebo je pro mě ekonomická stránka důležitější a pak budu mít bud trochu hlučnější pneu, nebo třeba o tři metry delší brzdnou dráhu.

+2/−1
18.3.2016 23:41

P24e49t94r 84Č78e91r87m16á30k 9908775759400

V zásadě souhlasím, ale..

1)Tady se pletete - testy nedělají žádní redaktoři ale ADAC a ten pneu kupuje namátkově v běžné distribuční síti. Samozřejmě nikdo netvrdí že to znamená že si každý kupující koupí identický výrobek, ale není to zkrátka v moci výrobce nějak ovlivnit.

2)Obecná teze opět sice reálná, ale nijak ověřená. Že by continentaly měly v 60% životnosti najednou horší vlastnosti než vredsteiny nikdo doposud neměřil a neprokázal. Naopak faktem je že renomovaní výrobci mají technologie jak zachovat vlastnosti pneu po většinu km proběhu pneu, a to např. vrstvením vzorku aj.

3)Tady naprostý souhlas.

+3/0
19.3.2016 0:55

M22i18l30a51n 30V38o85t11a90v85a 5854736401722

vím, že ADAC nemá redaktory, nazval jsem je tak obecně. Jinak nemusíme co se týče nákupu testu chodit daleko... viz. zde http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

2) tím jsem neměl na mysli zrovna Conti, ale obecně vzorek jakéhokoli výrobce. Nejvíce se takto chovají pneu, které mají typicky odvod vody pouze do stran. Myslím, že tím byly třeba modely Gooyear eagle F1, které se chovají fantasticky jako nove, ale pneumatika se vzhledem k opotřebení zásadně zhoršuje díky absenci kanálku po obvodu

0/0
19.3.2016 1:13

P70e85t28r 97Č51e73r93m75á97k 9608225639610

Rozumím, ale pak jsou ty technologie vrstvenéno vzorku resp. běhounu (např. Goodyear optigrip) které dělají pravý opak - v průběhu životnosti zachovávají vlastností tím že se vždy po sjetí částí běhounu objeví nová vrstva. Takže to je prostě o konkrétním typu pneu.

0/0
19.3.2016 14:43

S38t26a72n31i39s94l92a40v 40K23r15e51j34c61a94r 6327626183214

Ano máte pravdu, a tak i v tomto platí pravidlo opisování a nikoli vlastní zkušenosti. Ale to co platí u redaktorů platí i u Českých prodejců!!!!!! Nebo jste zaznamenal u některého prodejce jinou než opsanou informaci jež užívají všichni. Do roku 1990 se razilo heslo - "nakupujte u odborníků" - v dnešní době mi to připadá, že odborníci vymřeli. A nahradili je zaučení opisovatelé!!A pokud se podíváte na nabízené dezény pneumatik, tak najednou zjistíte, že i výrobci nic moc nevymýšlí ale opičí se. Je škoda, že v gumárenství není ochraná možnost užitého vzoru dezénu. To by jistě ADAC měl ulehčenou práci s vyhledáváním skutečně přínosných pneumatik. Michelin, Riken i Matador by se musely posuzovat jako jedna značka odlišná od Continentalu po všech stránkách.

0/0
19.3.2016 11:50

V47l29a27d29a 11S91i36m12o45n46i20k 3689383653765

ad 1) U výrobků pro automotive platí stále, že kvalita je vyrovnanaá. To je základní předpoklad tak masové výroby. vyrovnaná znamená buď dobrá nebo horší, ale skoro neměnná. Takže ty pneumatiky jsou z běžné distribuční sítě - kdyby je dodal Continental výrobce, tak to budou ty samé. Pro test ani nelze udělat na sérové lince "jiné" gumy.

0/0
19.3.2016 9:55

M56i84l27a64n 56V77o46t41a40v72a 5224556261212

tak ještě jednou... kvalita nikdy není stejná. na seriove lince není problém udělat jiné gumy, protože rozdíl je ve směsi. A tu bez problémů změníte. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

0/0
19.3.2016 13:32

P98e52t44r 51Č11e25r41m21á95k 9708385139910

Dokážu pochopit že někdo šetří na autě. Nedokážu pochopit že ale někdo šetří na tom jediném co je spojuje se silnicí, přičemž cena je úměrná velikosti auta a v nákladech na provozování auta vesměs zanedbatelná.

+1/0
18.3.2016 23:30

M56i93l30a53n 76V85o56t14a20v14a 5974616421102

bohužel to tak není vždy. V servisu potkáte mnoho mladých kluků, kteří si dovezli zánovní bourák na pořádných balonech, kterým oblbují děvčata s také pořádnýma balonama driftováním atd. ale když přijedou do servisu, tak zjistí, že ta guma nestojí co ta původní, když měli ještě feldu, ale že stojí půlku toho, co dali za auto. A pak je vidíte na čínských, nebo dost sjetech gumách

+3/−1
18.3.2016 23:52

P87e85t56r 88Č46e19r89m46á93k 9748265369490

Ta rovnice je trochu jinak. I když to je starší bourák, tak jeho provozování stojí peníze. Spotřeba, povinné ručení, náhraní díly atd. A stále tedy je položka za pneu jen jedna z x položek. A vždy je to v úměrě - pokud někdo má auto na drifty tak adekvátně tomu níčí i podvozek, motor a převodovku a náklady na pneu jsou v tu chvíli svou úrovní druhořadá záležitost. A naopak pokud někdo má starši ale dražší auto, tak si ho koupil třeba proto že v něm stráví hodně km, což s sebou nese zase ty náklady na běznou údržbu (olej, brzdy atd.) a opět položka za pneu je zanedbatelná. Takže tak či tak, vždy je suma za pořádné pneu ta z těch nejmenších položek a kdo na tom šetří tak nikdy neušetří...

+1/0
19.3.2016 0:46

P45a45v88e56l 36Š53v85e89s46t20k28a 3458695699

A ja nechapu lidi s autem za milion a pri nakupu pneu resi stokoruny a koupi no name gumu v hypermarketu

+2/0
19.3.2016 7:33

L16u87k47á46š 89O68m24á53č34k49a 5811914931126

Máš zajímavé přátelé.

+1/0
19.3.2016 8:34

P20a98v54e37l 49Š45v21e67s30t57k71a 3188565209

Klasická hláška v pneuservisu "ta guma je ještě dobrá, s tím autem stejně jezdí jenom manželka s dcerou do školky a sem tam nakoupit do ..."

;-D

Z toho vyplývá jediné a to, že manžel chce dědit :)

0/0
19.3.2016 11:41

A50n75d37r52e75j 49K82r57á56l 7385366675345

Zustanu u svych Bridgestonu..

0/0
18.3.2016 23:25
Foto

O90l21d49a 73V43a58r82h78á46n64e90k 5950334570476

Služebně i soukrmě(dohromady) mám 115.000/rok. Letní Bridgestone cca 100.000 a zimu na Dunlopech cca 75.000. Letos mi na zimu koupili Pirelli a děs běs. Š - Octavia.

0/0
18.3.2016 23:18

B67l88a74ž81e21j 13M13o57t21y39č25k54a 8287617525260

Pirelli jsou top na zimu, bohužel zima již 3 roky nebylaRv

0/0
18.3.2016 23:53
Foto

V11o80j20t30ě56c80h 82P37a58v72l41í13k 5214461554518

Na zimu Nokiany, na léto Vredesteiny a jsem spokojený.

+1/0
18.3.2016 23:09

P90a44v89e66l 63L54á55n30í87k 5639375442287

Nevím co vede lidi ke kupování například levných čínských pneumatik když i dobrá značková guma se dá pořídit levně. Obouvám teď třeba jen GoodYear, slušná cena, najedu toho hodně a sjíždí se fakt hodně pomalu, nehlučí a vyrobený jsou pěkně v Německu.

+1/0
18.3.2016 22:51

K14a63m26i93l 48Z88a25h23r36á90d85k15a 7469325483714

Co Bridgestone? Pirelli? Asi zas placená reklama :)

+2/−1
18.3.2016 22:40

P98a45v73e83l 73J62e82ř71á85b62e56k 7341882424917

Když tak sledují ty diskuse kolik vydrží pneu - co takhle si nechat zkontrolovat sbíhavost?

A nebo tlak v pneu?

Co máme auta, tak pneu minimálně 40 tisíc km. U některých i 80 tisíc. Tedy nepočítám pneu na předrevolučních Škodovkách. Tehdy 40 tisíc normální člověk bz chaty nenajezdil.

+1/0
18.3.2016 21:34

P52a48v19e54l 18D24o19b72e56š 3396383648521

Zima Nokian a v létě BF goodrich max spokojenost.

+1/0
18.3.2016 21:25

R14o60b26e31r17t 58K87a28d62l60e54c 7508807536174

Ty 17" Continentaly mam na Oktavce a jsou hlucny jak prase, skoro jak vadny loziska. Az je dojedu tak urcite zvolim jinou znacku.

0/0
18.3.2016 16:39

J85a42k90u33b 93N98o42v65á37k 8760393560892

Continental Contact jsem dával nové na feldu, tedy když byla ještě zánovní. Bylo to poté co jsem sjel první sadu z výroby Matador MP11 a bylo to špatný, moc špatný. Téměř nové auto bylo náhle velmi nestabilní a zdálo se mi i nebezpečné, trvalo možná 500 km, než si to sedlo. Od té doby jsem už značku Continental nekoupil.

+1/−4
18.3.2016 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.